Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Kościan arrow Sąd po stronie nauczycieli i PIP

Spór o interpretację przepisów

Sąd po stronie nauczycieli i PIP

17.07.2018. Radio Elka, Marcin Hałusek

Dyrektor Zespołu Szkół w Krzywiniu, Zbigniew Bernard musi zapłacić tysiąc złotych grzywny. Sąd uznał go winnym wykroczenia przeciwko prawom pracownika. Chodzi o zajęcia świetlicowe, za które nauczyciele nie otrzymywali wynagrodzenia. Dyrektor z wyrokiem się nie zgadza i zapowiada złożenie odwołania. Wspiera go burmistrz Krzywinia Jacek Nowak, którego zdaniem problem wynika z niejasności w prawie oświatowym. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na początku lipca w Sądzie Rejonowym w Kościanie zapadł wyrok, w sprawie Zbigniewa Bernarda, dyrektora Zespołu Szkół w Krzywiniu. Został on pozwany przez Państwową Inspekcję Pracy, po tym jak stwierdzono nieprawidłowości w szkole, którą kieruje. Chodziło o zmuszanie nauczycieli do pracy za darmo w okresie od września 2016 do czerwca 2017. Samorząd gminy nie przekazał funduszy na zajęcia świetlicowe dla dzieci przed i po lekcjach. Opiekę w tym czasie sprawowali nauczyciele w ramach 40 godzinnego czasu pracy. Zdaniem związkowców z „Solidarności”, było to niezgodne z prawem. Monitowano w tej sprawie u burmistrza, ale bez skutku. Ostatecznie związkowcy zgłosili sprawę do
PIP, która uznała naruszenie prawa. - Nie chodzi o pieniądze, bo to nie będą duże pieniądze, ale chodzi o sam fakt, nie można działać niezgodnie z prawem, bo jeśli tak będziemy robić, to w ramach 40 godzin pracy będzie nam można wszystko narzucać - podkreśla Dorota Łukaszczyk przewodnicząca Organizacji Międzyzakładowej NSZZ "Solidarność" w Krzywiniu.

Dyrektorzy szkół odwołali się do PIP w Poznaniu, ale tam podtrzymano decyzję. Ponowna kontrola wykazała, że szkoły nie zastosowały się do zaleceń pokontrolnych. Problem dotyczył większości placówek w gminie Krzywiń. Do sądu trafił jednak tylko pozew przeciwko dyrektorowi ZS w Krzywiniu. Sąd uznał dyrektora winnym wykroczenia przeciwko prawom pracownika i wymierzył tysiąc złotych grzywny.

- Mimo, że sprawa dotyczyła całej gminy, na ławie oskarżonych zasiadłem tylko ja. Najprawdopodobniej dlatego, że szefostwo związku działa w naszej szkole. Nie zgadzam się z werdyktem sądu i na pewno będę składał odwołanie - zapowiada Zbigniew Bernard. - Gdy dwa lata temu zostałem dyrektorem, przejąłem gotowy, zatwierdzono arkusz organizacyjny z zajeciami, na które nie było dodatkowych środków. Zresztą był to okres przejściowy, zmieniało się prawo oświatowe i dopiero po zmianach pojawił się obowiązek zabezpieczenia pieniędzy na zajęcia świetlicowe. To jednak gmina dysponuje pieniędzmi na oświatę - dodaje dyrektor ZS.

Dyrektor na złożenie odwołania ma 2 tygodnie. Na wyjaśnieniu sprawy bardzo zależy też burmistrzowi Krzywinia, Jackowi Nowakowi, który uważa decyzję sądu, a także Państwowej Inspekcji Pracy za krzywdzącą dla dyrektora. Zdaniem burmistrza problem wynikł z niejasności w prawie oświatowym, które pojawiły się po likwidacji tzw. godzin karcianych. - Liczyliśmy na to, że PIP skieruje sprawę po kontroli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, który wyjaśni wszelkie prawne wątpliwości, ale tak się nie stało. Chodzi o interpretację zapisów. Z karty nauczyciela wynika, że nauczycieli obowiązuje 40 godzinny tydzień pracy. Jeśli pensum wynosi 18 godzin, to poprzez pozostałe 22 godziny nauczyciele mogą prowadzić inne zajęcia, także opiekuńcze w świetlicy. Dziwi nas zatem, że sąd uznał, iż nauczyciele wykonywali nadgodziny, skoro żaden z nauczycieli sprawujących we wspomnianym okresie opiekę w świetlicy nie przekroczył 40 godzin pracy w tygodniu - mówi Jacek Nowak. Burmistrz uważa, że wyrok jest kuriozalny i podkreśla, że te same przepisy są różnie interpretowane przez PIP oraz związkowców, a także gminę. Włodarz ma nadzieje, że sprawa zakończy się dogłębnym wyjaśnieniem nieścisłości. - Na tym nam najbardziej zależy - kończy burmistrz Krzywinia.

Jeśli wyrok się uprawomocni, nauczyciele mogą składać pozwy do Sądu Pracy o wypłatę należności za przepracowane godziny wraz z odsetkami.
 
Komentarze (84)
1. Dodane przez ON, w dniu - 17-07-2018 18:25
POLSKIE PRZEPISY I ROZPORZĄDZENIA ?!
2. Dodane przez Paula, w dniu - 17-07-2018 19:13
To ktos robi za darmo I jeszcze burmistrz to popiera,ale jaja on na gminie kase bierze ze hoho. 
No ole niebawem wybory powinien teraz on na swietlicy dzieci pilnowac
3. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 17-07-2018 19:28
sAMI DYLETANXI! Brawo WY!
4. Dodane przez Zyga, w dniu - 17-07-2018 19:32
Rok dyrektorem i już wyrok skazujący w sądzie pracy? O kurczę ale specjalista z zarządzania.
5. Dodane przez Ewa, w dniu - 17-07-2018 19:34
No tak bo w Odżywianiu to jest problem z czytaniem ze zrozumieniem prawa polskiego.W całej Polsce wiedzą tylko nie w Krzywiniu .
6. Dodane przez dobre sobie, w dniu - 17-07-2018 19:36
To sobie dyrektor z burmistrzem wymyślili... Może i sprzątać, i ugotować po lekcjach powinni? A godziny spędzone na naradach, radach, wywiadówkach, wycieczkach, sprawdzaniu klasówek itp policzyli? A może te godziny do 40 godzinnego czasu pracy już się nie liczą? Panowie, niewolnictwo skończyło się dawno temu. Podobno.
7. Dodane przez agata, w dniu - 17-07-2018 19:50
Dyrektorzy łamią prawo we wszystkich mozliwych sektorach, to jakiś z poprzedniej epoki!
reklama
8. Dodane przez Pazdzioch, w dniu - 17-07-2018 20:08
Słabi są. Po prostu słabi.
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-07-2018 20:10
do BURMISTRZA i DYREKTORA - Panowie podziwiam - albo szukacie jeleni albo wierzycie w głupotę ludzką. Już tłumaczę : art. 42 KN został zniesiony. Nauczyciel ma pensum 18 h przy tablicy - tygodniowy wymiar 40 godzin. Pozostałe 22 godziny zgodnie z rozporządzeniem - to godziny przeznaczone na doszkalanie, przygotowywanie testów ich sprawdzanie, rady pedagogiczne itp. Nauczyciel nie może prowadzić w ramach tych 22 godz żadnych zajęć ! Nie daj boże BEZPŁATNYCH WYRÓWNAWCZCZYCH lub OPIEKUŃCZYCH (czyt. świetlica) - każdy to wie - i każdy specjalista ds. oświaty - wszystkie portale oświatowe o tym trąbią - a w KRZYWINIU nie słyszeli czy nie słyszą ? Teraz nauczyciele wskazówka : podać do sądu szkołę z nakazem zapłaty przepracowanych godzin wraz z odsetkami - piszecie , że nie duże to pieniądze - zapewniam - UZBIERA SIĘ Z ODESTKAMI ! Koniec z wyzyskiem.
10. Dodane przez :), w dniu - 17-07-2018 20:10
nauczyciele krzywdy nie maja:)wszystko im sie nalezy
11. Dodane przez ???, w dniu - 17-07-2018 20:11
Trzeba byc nauczycielem,dyrektorem a nie figurantem.Kara za decyzje Nowaka jest sluszna,albo moze podda sie pan do dymisji?
12. Dodane przez :), w dniu - 17-07-2018 20:11
Nie komentuje sie wyroków sadu, tak panie burmistrzu głoszą zasady w swiecie. Widocznie do Krzywinia nie dotarly.
13. Dodane przez Jan, w dniu - 17-07-2018 20:12
I ten Pan chce byc burmistrze Kościana?
14. Dodane przez Ws kasy, w dniu - 17-07-2018 20:13
Ale to z własnych ten tysiac, nie z gminnych?
15. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 20:19
Jeszcze sad pracy dolozy swoje z pozwu 9 nauczycieli. To tez wina zwiazku,czy uleglosci wobec burmistrza?
16. Dodane przez Do Zygi, w dniu - 17-07-2018 20:22
Koscian sie cieszy ze pozbyl sie tego pana z LO.
17. Dodane przez rh, w dniu - 17-07-2018 20:41
W ciagu 4 lat 3 dyr,w tym 2 z mianowania,kto wiec najlepiej zna sie na oswiacie?-pewnie burmistrz?!
18. Dodane przez ja, w dniu - 17-07-2018 21:45
Niedawno usłyszałem, że chyba w Pile wszyscy nauczyciele zrobili wspólny pozew do Sądu właśnie w sprawie tych zajęć. To chyba o czymś świadczy. Nie nagonka na dyrektora tylko brak zgody na łamanie prawa.
19. Dodane przez Krzychu, w dniu - 17-07-2018 21:57
Tak to jest jak Bernard z Nowakiem wyprzedzaja nawet swoje mysli.
20. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 22:06
Szanowni internauci, żeby móc dyskutować na ten temat trzeba trochę poczytać. Poniżej przedstawiam fragment komunistycznego przepisu prawnego , który pomimo nieustannej walki z komuną ciągle funkcjonuje, choć ulega częstym zmianom. Zatem warto przeczytać Art. 42.1. i Art. 42.2 Karty Nauczyciela. 
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela - 
Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.  
2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:  
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7;  
2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;  
3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym 
Zapisy są raczej jasne. Ale spróbujmy trochę policzyć. Przyjmijmy, że najczęstszym pensum nauczyciela jest 18 godzin dydaktycznych przy tablicy w tygodniu, to pozostałe 22 godziny w tygodniu są na rady pedagogiczne, sprawdzanie klasówek, przygotowanie do lekcji i inne czynności wymienione w przedstawionym wyżej fragmencie ustawy Karta Nauczyciela. Z tego wynika, że wszystkie inne czynności zajmują więcej czynności niż samo nauczanie na lekcjach. Ale liczmy dalej, bo lekcja ma przecież 45 minut, które liczone jest w pensum jako 1 godzina, to wychodzi 13 godzin i 30 minut w tygodniu, i znowu trzeba zadać sobie pytanie co z resztą skoro 40 godzin pracy w tygodniu stanowi cały etat. Z powyższego wynika, że gdyby nauczyciel przy pensum 18 godzin, pracując 40 godzin w tygodniu, świadczył pracę 8 godzin dziennie, przy tablicy nauczałby w ciągu dnia 2 godziny i 42 minuty, natomiast przez 5 godzin i 18 minut robił te wszystkie rzeczy wymienione wyżej. Spróbujcie sobie szanowni internauci to wyobrazić. Jeżeli przyjmiemy, że miesiąc ma 20 dni pracujących to w miesiącu taki nauczyciel przepracuje przy tablicy 72 godziny dydaktyczne, a dokładniej 54 godziny czyli 106 godzin w miesiącu spędzi na tych wszystkich innych zajęciach. Czy to możliwe? Co myślicie o tych 106 godzinach. Przecież czy codziennie jest Rada Pedagogiczna, czy codziennie są klasówki itd. Dzieci do szkoły chodzą przez nie pełne 10 miesięcy. Pytanie czy wśród tych 106 godzin w miesiącu na te wszystkie inne czynności nie będące lekcjami jest czas 4 godziny w miesiącu opieki nad uczniami w świetlicy przed odwozem do domu lub odbiorem przez rodziców skoro art. 42.2. ppkt 2) mówi inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;. To można czy nie. Spór jest zasadny czy nie. Kto ma rację?
21. Dodane przez Fiona, w dniu - 17-07-2018 22:15
W Lesznie w pewnej szkole średniej jest podobna sytuacja. 
Nauczyciele bezpłatnie pełnią dyżury na świetlicy. Można by tym się też zainteresować. Ponoć dyrekcja tej placówki tłumaczy to dobrą wolą nauczycieli.
22. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-07-2018 22:26
Czy brak oświadczeń majątkowych na stronie UMiG Krzywiń także wynika z niejasności w prawie?(...)?
23. Dodane przez rh, w dniu - 17-07-2018 22:34
Sprawa dotyczy lat 2016-2017. Teraz mamy 2018 a nie 1982.kup wreszcie nowy kalendarz.
24. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 22:36
Do kom. 9. Zamieszczam link do tekstu ujednoliconego ustawy Karty Nauczyciela Art. 42 jest uchylony to prawda, ale pozostał Art. 42.1, Art. 42.2 http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xs(...)19820019Lj.pdf. W 2017 roku pracownik zatrudniony w pełnym etacie miał do przepracowania 250 dni tj. 2000 godzin. Ile przepracował nauczyciel w roku szkolnym 2017/2018 w którem były 184 dni nauki, przyjmując, że lekcja trwa 45 minut, nauczyciel ma pensum 18 godzin przy tablicy wówczas nauczyciel nauczając uczniów przepracował 496 godzin i 48 minut. Jak to się ma do 2000 godzin w roku do przepracowania przez ludzi zatrudnionych na podstawie kodeksu pracy. Od tych 2000 godzin należy 26 dni urlopu wypoczynkowego tj. 208 godzin w roku. Czy to jest wyzysk? A może nie sprawiedliwość systemu w stosunku do innych ludzi pracujących w tym kraju. A co z solidarnością i sprawiedliwością społeczną
25. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 22:38
do kom. 21. Dziękuję za ten głos
26. Dodane przez nauczyciel do p, Jacka, w dniu - 17-07-2018 22:40
Panie Jacku widać, ze nauczycielem to Pan nie jest, ani nie ma Pan w rodzinie nauczyciela. Prosze zapytać polonistów ile godzin przeznaczają na poprawę rozprawek, zeszytów czytanie lektur itd, itd. Ja nie jestem na szczęście polonista, ale i tak żądnego weekendu w ciągu roku szkolnego nie mam tylko dla siebie. Jeżeli sprawiam sobie taka przyjemność to w ciągu tygodnia muszę poświęcić o wiele więcej godzin na przygotowanie do zajęć, poprawę prac itp. Jestem nauczycielem z powołania,kocham to co robię, ale z przykrością stwierdzam, że gdybym miała dzisiaj wybierać - nawet te wakacje nie zmusiłyby mnie do tego. I to jest przykre. Na koniec - mądremu nie trzeba tłumaczyć.....
27. Dodane przez do 10, w dniu - 17-07-2018 22:42
To tez znajdz sobie taka prace. Najlepiei w UMiG w Krzywiniu.
28. Dodane przez xxxx, w dniu - 17-07-2018 22:45
Do 20- a jak się ma do podanych wyliczeń praca nauczyciela w soboty i niedziele kilka razy w roku? Pracownicy innych zakładów pracy niż szkoła dostają dodatkowy dzień wolny lub wynagrodzenie, a nauczyciel?????? Pracuje za.........
29. Dodane przez Do 20, w dniu - 17-07-2018 22:45
Czyżby Jacek to Pan Burmistrz?
30. Dodane przez al, w dniu - 17-07-2018 22:46
A wozny za malowanie klas bedzie mial zaplacone? Ponoc przy tym ucierpial??
31. Dodane przez do 10, w dniu - 17-07-2018 22:48
Traktowanie zgodne z prawem "NALEŻY SIĘ" wszystkim, nauczycielom także. Masz co do tego jakieś obiekcje?
32. Dodane przez do 20 - nie cwaniakuj, w dniu - 17-07-2018 22:52
Ty z tych, którzy kasjerkom kazaliby pieluchy nosić, żeby za często do toalety nie biegały? (historia nieprawdopodobna, ale prawdziwa) 
Wracając do nauczycieli: nie licz godziny jako 45 minut, bo gdyby na przerwie nie pracowali, połowa dzieci nie wróciłaby do domu w całości.
33. Dodane przez do jacka, w dniu - 17-07-2018 22:59
A policzyłeś wycieczkę szkolną i opiekę 24godziny na dobę???
34. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 23:09
do kom. 26. Super wypowiedź, zgadzam się z nią w dużej części, i nie mam wątpliwości co do pracy np. polonistów, zresztą każdy przedmiot jest inny i każdy wymaga poświęcenia czasu. Z pewnością każdy kto swój zawód, pracę, wykonuje z pasją, zaangażowaniem, przyjemnością, a w przypadku nauczycieli z miłością do uczniów, poświęci każdy czas. Nie będzie liczył, czy np. z tych 106 godzin w miesiącu, w czasie których wykonuje inne zadania statutowe i wynikające ze stosunku pracy, 4 godziny w miesiącu poświęci na opiekę nad uczniami. Nie piszę aby cały ten czas poświęcić na opiekę. Poświęcić 1 godzinę w tygodniu, a 4 godziny w miesiącu. Pytanie do Ciebie poświęciłbyś? Ja poświęciłbym
35. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 23:18
Pytanie czy jeśli w miesiącu było do przepracowania 160 godzin. Ja przepracowałem jako nauczyciel 54 godziny, 4 godziny opiekowałem się uczniami i 102 godziny byłem na Radach Pedagogicznych, pisałem konspekty, sprawdzałem klasówki itd. W sumie przepracowałem 160 godzin. Uważacie, że w tej sytuacji jak PIP, Związki i Sąd, że te 4 godziny opieki w tych 160 godzinach są nadgodzinami. To jest konflikt prawny.
36. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-07-2018 23:27
do kom. 32. Nie, Ja nie z tych co kasjerkom kazaliby pieluchy nosić. Mam wrażenie, że nie rozumiesz z tych wpisów o co chodzi i o co gra się toczy. Tu chodzi przecież o kilka godzin opieki w miesiącu na nauczyciela, bez przekroczenia 40 godzin w tygodniu
37. Dodane przez ?!, w dniu - 17-07-2018 23:39
P.Bernard- czy ktos pana zmusil by zostal pan dyrektorem? Czy tez panskie ego zwyciezylo? Moze pan powiedziec "dosyc mam tego"-trudne?
38. Dodane przez Lll, w dniu - 17-07-2018 23:40
U nas w gminie było podobnie jak w Krzywinia tylko dyrektorka kazała zajęcia dodatkowe prowadzić za darmo. Też przegrali w sądzie i muszą płacić.
39. Dodane przez do 24, w dniu - 18-07-2018 00:04
Łopatą do głowy nie można ci nakłaść, że pensum to jedno, a liczba przepracowanych godzin to drugie... Oprócz umiejętności dodawania przydałoby się też logiczne myślenie
40. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-07-2018 00:07
Komentarz 21, może dowodzić tego, że interpretacje przepisów i praktyka jest różna. Cóż za tym przynosi za rozwiązanie wynik nieprawomocny sądu. Nadal w tej kwestii prawo nie będzie dla wszystkich jednolite i jednoznaczne. Znowu będzie jak zawsze jedni stosują inni nie, jedni płacą inni nie. Winien to rozstrzygnąć Sąd Administracyjny, sprawa byłaby rozstrzygnięta dla wszystkich. A tak rozstrzygnięcie będzie dotyczyć tylko tej konkretnej sprawy. Znowu będą lepsi i gorsi. A jeśli praktyka jest stosowana lub była stosowana również w innych szkołach na terenie Polski, to ukarany ma być jeden , a nie być może 1000. PIP winien sprawdzić wszystkie placówki w Polsce. Czemu do tego nie doszło? Czemu nie skierowano sprawy do WSA, bo nie wiadomo jaki byłby wynik po zbadaniu sprawy i przepisów. Tu nie chodzi o pieniądze a o prawo, żeby było jednoznaczne. I tak nie jest, wątpię czy to kiedyś będzie? Jak będzie jasno i bez wątpliwości nikt nie będzie się uchylał. A tu jest duża wątpliwość
41. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-07-2018 06:50
W tym wszystkim trzeba się jeszcze zastanowić nad kwestią wydawania pieniędzy publicznych. Płacić nie płacić. Płacić za zajęcia opiekuńcze, które może powinny być zakwalifikowane do 40 godzinnego tygodnia pracy nauczyciela. Za złe wydatkowanie środków publicznych trafia się do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych, może też po wyrok. I to jest znowu pytanie, czy wyjaśniać sprawę? Jasne, że wyjaśniać. Tym bardziej, że niejasności i interpretacji różnych przepisów prawa w Polsce jest bardzo dużo.
42. Dodane przez zyga, w dniu - 18-07-2018 07:43
Do kom. 23- bo u Jacka czas zatrzymał się na 1982 roku i tyle. 
Zobaczcie jaka siła internautów- 16.07 opublikowali brakujące oświadczenia majątkowe .
43. Dodane przez Do Jacek, w dniu - 18-07-2018 08:21
Jacek tak pisze jakby mu to układał radca prawny na samorządowym etacie
44. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 18-07-2018 08:24
Silny internauto, Nowak opublikował tylko swoje i przewodniczącej rady bo te dwa sprawdza wojewoda .Spróbuj wymusić oświadczenie skarbniczki , tego nie opublikuje bo tam jest ok.220 tys. , najlepiej zarabiający skarbnik w Polsce.To pokaże skalę patologii PSLu w tej gminie.(...)
reklama
45. Dodane przez zyga, w dniu - 18-07-2018 08:38
Jacek nie ośmieszaj się! Rzecznik za zapłaconą pracę nauczycieli a za kwiatki kupowane tysiącami na dzień kobiet to nie ma rzecznika i wyroku? Jakie jest uzasadnienie dla tych zakupów?
46. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-07-2018 08:47
do kom. 22 i kom. 42 
Co do oświadczeń majątkowych, może wątpliwości rozwieje publikacja portalu samorządowego. Podejrzewam, że nie i siły internautów również tu nie ma, a raczej znowu nieprecyzyjne przepisy. Co nie zmienia faktu, że każdy kto zainteresowany w trybie dostępu do informacji publicznej uzyska informacje o oświadczeniu majątkowym już po jego złożeniu np. po terminie 30 kwietnia w przypadku oświadczeń składanych za poprzedni rok. Także jest to tylko kwestia tego czy chcę rzeczywiście wiedzieć. Rok 1982 to rok uchwalenia tej dziwnej dla mnie ustawy Karta Nauczyciela, ciekawe czy jakakolwiek ekipa rządząca w Polsce, będzie miała na tyle siły i wiary w ulepszanie Polskiej Oświaty i wyrzuci tę ustawę do kosza. Wreszcie wtedy byłaby szansa na budowanie dobrych szkół. Czas to zrobić parlamentarzyści i życie stanie się prostsze. 
http://samorzad.pap.pl/depesze/wiadomosci_centralne/108416/ 
"Niezwłocznie, czyli art. 3 ust. 2  
 
Część gmin zwleka z udostępnianiem oświadczeń majątkowych. Wystarczy odwiedzić kilka urzędowych BIPów, aby przekonać się, że w niektórych ostatnie publikacje pochodzą z 2009 r. Biuletyn Informacji Publicznej nie został skonstruowany na zasadzie obywatelskiego prawa do informacji komentuje dr Michał Bernaczyk z Uniwersytetu Wrocławskiego. 
 
- Oświadczenia muszą być publikowane nie ma wątpliwości .............., ekspert Związku Powiatów Polskich. Powołuje się przy tym na art. 24i ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, zgodnie z którym jawne informacje zawarte w oświadczeniach majątkowych są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej.  
 
Przyznaje natomiast, że przepisy nie precyzują terminu udostępnienia danych. Według jego opinii, BIP jest formą udostępniania informacji publicznych, to zaś oznacza, że ma tu zastosowanie art. 3 ust. 2 ustawy o dostępnie do informacji publicznej. Przepis ten reguluje prawo do niezwłocznego uzyskania informacji zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych. 
 
Ekspert ZPP przytacza przy tym fragment pracy naukowej dr ...... .......... z Uniwersytetu Śląskiego. W komentarzu do ustawy o samorządzie gminnym, dr ........... stwierdza, że istotnym mankamentem regulacji jest brak ustawowo zakreślonego terminu, w jakim oświadczenia należy zamieścić w BIP.  
 
Według badaczki, oczywiste jest, że oświadczenia powinny być publikowane niezwłocznie po ich złożeniu, jako że ich zamieszczenie w BIP nie ma związku z analizą zawartych w nich danych (której obowiązkowy termin dokonania także nie został określony). 
 
Zdaniem dr ........... wobec braku precyzyjnie określonego terminu, w którym obligatoryjne jest dopełnienie obowiązku publikacji oświadczeń majątkowych w BIP, przepis nakazujący tę publikację w praktyce może być realizowany niezgodnie z intencją ustawodawcy. 
 
Inaczej problem postrzega dr ........ ......... z Uniwersytetu Wrocławskiego, który wspierał prace MSWiA opracowującego założenia reformy Biuletynu Informacji Publicznej. 
 
- Artykuł 3 ust. 1 i ust.2 ustawy o dostępie do informacji publicznej mówi o prawie obywatela. Natomiast BIP w założeniu konstrukcyjnym jest sformułowany przewrotnie. Nigdy nie został skonstruowany na zasadzie obywatelskiego prawa do informacji zaznacza - Innymi słowy, nie istnieje coś takiego jak prawo dostępu do Biuletynu Informacji Publicznej tłumaczy naukowiec.  
 
Dr .......... uważa, że błędna - w jego ocenie - interpretacja prawna wzięła się z bezsilności NIK, która już w 2005 roku dokonywała kontroli wywiązywania się przez samorząd terytorialny z obowiązku upubliczniania informacji.  
 
- Odkryto wtedy, że informacje są nieprzydatne, nieaktualne, a częstokroć nie istnieją mówi .......... - Kontrolerzy, żeby zmotywować w jakikolwiek sposób kontrolowanych powoływali się na brzmienie artykułu 3 ust. 2 ustawy dodaje. 
 
Według badacza, aby móc powiedzieć, że znajduje tu zastosowanie art. 3 ust. 2 należałoby pójść w tym kierunku, że obywatel ma prawo do Biuletynu Informacji Publicznej. Tego natomiast zrobić nie można, gdyż Sądy Administracyjne stwierdzają, że takiego uprawnienia nie ma.  
 
- Sądy konsekwentnie mówią: nie, prawo do Biuletynu Informacji Publicznych nie istnieje. To jest obowiązek administracji publicznej, którego nie skorelowano z uprawnieniem obywatelskim podkreśla dr ............  
 
Dodaje, że system kontroli jest bardzo słaby, wręcz ornamentacyjny. Jak twierdzi, samorządy mają obowiązek, ale nie jest on przestrzegany, ponieważ nie ma mechanizmów egzekwowania jego przestrzegania.  
 
- Jeżeli przyjąć, że taki przepis znajduje zastosowanie, to w tym kraju 38 mln ludzi jest teoretycznie uprawnionych do tego, żeby zaskarżyć nieprawidłowości w zakresie udostępnienia informacji na państwowych stronach internetowych mówi.  
 
/kic/" 
 
Warto się zapoznać. Wtedy już wiadomo jak to z tym prawem jest. A dla chcącego dostępność do informacji publicznej jest jeśli tylko chce.
47. Dodane przez do 36, w dniu - 18-07-2018 10:13
Wydaje mi się, że to ty nadal nie rozumiesz. Tych godzin często wychodzi więcej niż 40! Dodaj jeszcze 4 kolejne... To ile w sumie nauczyciel ma pracować?  
No i "kwiatek" na koniec: "Poświęcić 1 godzinę w tygodniu, a 4 godziny w miesiącu. Pytanie do Ciebie poświęciłbyś? Ja poświęciłbym" Taaa... A ja rozdam cały swój majątek. No to poświęć, a nie gadaj, że "poświęciłbyś". Takie farmazony każdy może deklarować
48. Dodane przez rodzic, w dniu - 18-07-2018 10:19
Jak nauczyciel jedzie z dzieciakami na wycieczkę , tak zwyczajnie klasy 1-3, dwie wycieczki jednodniowe jadą o 6 wracają koło 18 to 12 h ma za to dodatkowo płacone?Klasa 5 jadą na 3 dni czyli jest w pracy 80h i co z tymi dodatkowymi płatnosciami? Są.Czy to wtedy idzie z tych godzin dodatkowych?
49. Dodane przez nauczyciel do.p.Jacka, w dniu - 18-07-2018 10:27
Panie Jacku. Ja poświęcam dla uczniów nie jedna godzine za darmo w tygodniu, ale jeśli jest taka potrzeba to i więcej. Jestem przekonana, że większość z nas tak robi. Jest to wliczone w zawód.Zresztą nie ma sensu z panem się licytować, ale może policzy pan, że jeżeli jadę z klasą na wycieczkę to tylko w ciągu 3 dni wyrabiam ok. 60 godzin ( opieka całodobowa). Poza tym o ile się orientuję to do zadań własnych gminy należy zapewnić opiekę po dowozach i przed odwozami dzieciom dojeżdżającym do szkoły, oprócz zajęć opiekuńczych dla miejscowych, którzy czekają na rodziców wracających z pracy. Jeśli chodzi o zadania statutowe - tak sa to zajęcia z dzieckiem zdolnym, zajęcia kółek czy opieka na wycieczkach. i to robimy w ramach 40 godzin. Co do innych szkół w Polsce - wszystkie szkoły od września zatrudniły panie do opieki świetlicowej, a burmistrz Krzywinia z tego co wynika - chyba zwolnił. Przecież tam chyba była zatrudniona pani. Pomijając całą ta dyskusję, mnie dziwi jedno - instytucja państwowa jaką jest PIP przeprowadza kontrole, nakazuje zaniechania działania, a dyrektor nic sobie z tego nie robi - to jest skandal. Wierzę, że ich prawnicy sprawdzili wszystkie aspekty sprawy i bez powodu nie dawaliby zaleceń.
50. Dodane przez *, w dniu - 18-07-2018 10:41
Jest jeszcze jeden problem - od lat dyrektorzy prowadzą w Rawiczu i okolicy dobrowolny przymus do prowadzenia zajęć w ramach tzw. pomocy psychologicznej. Jeszce do grudnia 2017 każdy z nas prowadził zajęcia wyrównawczo - dydaktyczne za darmo, a w mojej szkole nauczyciele kl. I robili to również w 2018. Czas wycieczek jest również bezpłatny. Od lat za wychowawstwo stawka wynosi 0d 50 do 90 zł. Zachęcam zajrzeć do uchwały Rady Rawicza odnośnie dodatku motywacyjnego - żeby dostać premię 100 zł muszę być psychologiem, pedagogiem, wychowawcą, reżyserem, kaowcem, menadżerem, artystą, nianią i pracować w ramach 40 h. Podobnie jak w innych zawodach, również tu pracodawca wykorzystuje pracownika.
51. Dodane przez do Jacek, w dniu - 18-07-2018 10:51
chyba nie mamy wątpliwości kto się kryje pod imieniem Jacek :) sam komentujący zapewne zdawał sobie sprawę z tego, że i tak zostanie zdemaskowany więc postanowił prawdziwe imię podać :)
52. Dodane przez dyrektor kandydat, w dniu - 18-07-2018 10:53
Czy pan dyrektor przypadkiem nie kandyduje na burmistrza powiatowego miasta? Hmmm kiepskie wejście w kampanię wyborczą... Zastanawiające, że jest broniony...czyżby było więcej "kwiatków" niż ten?
53. Dodane przez kal, w dniu - 18-07-2018 11:50
1 godzina pracy to 60 minut a jedna godzina dydaktyczna to 45 minut.  
Czy jedna godzina to 45 minut zajęć lekcyjnych plus przerwa 15 minut? 
 
Jak jest z nauczycielami?
54. Dodane przez obserwator 2, w dniu - 18-07-2018 13:43
niech pan burmistrz razem z panem dyrektorem podadza ile wyprowadzili pieniedzy z oswiaty na swoja osobista promocje. mam na mysli imprezy ktore zorganizowali tylko po to,by mogli sie wypromowac-udzielic wywiadu,pstryknac jakas fotke i wychwalac sie co to oni nie zrobili. to nikt inny tylko p.nowak ciagle "placze" na roznych forach ile kosztuje gmine oswiata,zapominajac ze wiele niepotrzebnych kosztow sam wytwarza poprzez nieprzemyslane decyzje.(przyklad_zaraz po remoncie budynku szkoly,przebudowa parteru na przedszkole,prze- i rozbudowa czesci budynku LO,ok 1mln zl ponad kosztorys,a oszczednosci szuka w oswiacie)(…;)to bedzie dobry temat na spotkania przedwyborcze.
55. Dodane przez Sonia, w dniu - 18-07-2018 13:54
Popieram komentarz 21! Dodam tylko że to szkoła ponadgimnazjalna
56. Dodane przez Anika, w dniu - 18-07-2018 15:19
Dorota startuj na dyrektora szkoły będzie super i sprawiedliwie. Po ci totalna opozycja. Tak pracujesz mniej niż inni 
Nie E
57. Dodane przez Interpretacja przepisów ????, w dniu - 18-07-2018 15:27
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xs(...)O/D20180967.pdf 
Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień. 
2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować: 
 
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na 
ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7; 
2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające 
potrzeby i zainteresowania uczniów; 
3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.  
I wyraźny zapis: 
2d. W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2, nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych oraz zajęć 
z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogiczne, 
więc o jakiej interpretacji mowa?
58. Dodane przez DB, w dniu - 18-07-2018 15:31
Oświata wymaga większego DOFINANSOWANIA może na poziomie państwa (?) Moim zdaniem brak pieniędzy rodzi kombinowanie. Stąd te darmowe godziny lub robienie z nauczycieli ludzi dobrej woli, niepłatne zastępstwa - te też sie zdążają.  
Tworzenie w maleńkich szkołach - poza prawem - stanowisk społecznych wicedyrektorów, takich dodatkowych dyr. bez zapisanych określonych zadań, co powoduje zamieszanie wśród nauczycieli.  
Dla mnie rozwiązaniem jest większe dofinansowanie szkół, szczególnie tych małych, przez państwo.  
Nie chce popadać narzekanie, bo znam środowisko nauczycielskie i wiem, ze są szkoły z płatnymi zajęciami dodatkowymi.  
Z resztą na stronie KO już mamy podane, że w tym roku kontrolowana będzie pomoc psychologiczno - pedagogiczna, co oznacza m.in zajęcia wyrównawcze. Czyli są sygnały, że problem istnieje.
59. Dodane przez Bp, w dniu - 18-07-2018 16:35
Połowa ludzi kiedyś pracujacych na Poczcie z panem burmistrzem juz pracuje w UMIG KTZYWIŃ
60. Dodane przez rh do 59, w dniu - 18-07-2018 19:17
Ja takie postepowanie fachowo nazwalem,ale to slowo wycieto,dotyczylo to tez gminej oswiaty.
61. Dodane przez Zofia, w dniu - 18-07-2018 22:10
Gratuluję pani Prezes NSZZ "Solidarność" w Krzywiniu. Dobrze powiedziane
62. Dodane przez eryk, w dniu - 18-07-2018 23:48
A co maja powiedziec nauczyciele szkol zawodowych. Sami musza organizować, czesto za wlasne pieniądze , bazę do szkolenia I dbać o nią . Poza godzinami nauczania. I to nie 40 godzin. A duzo , dużo więcej
63. Dodane przez vex, w dniu - 18-07-2018 23:49
Obyś cudze dzieci uczyć musiał --- nauczyciele mają rację nie macie pojęcia jaka jest papierologia u nauczycieli- nie jestem nauczycielem ale mam bliskich którzy pracują w szkole to tragedia
64. Dodane przez uczen, w dniu - 19-07-2018 00:20
Najlepiej niech nauczyciele pracują od 7 do 15 i wtedy rodzicom się oczy otworom. Jak na wywiadówki trzeba będzie przyjść w ramach tych godzin, wycieczki też tylko od 7 do 15. O 15 zamyka się szkołę i się martw rodzicu. I w końcu przestanie się gadać, jak to leniwi są Ci nauczyciele, ale także otworom się oczy co poniektórym.
65. Dodane przez Obserwator, w dniu - 19-07-2018 07:12
Wielki szacunek dla pani Łukaszczyk i jej podobnych .W listopadzie powróci do Krzywinia normalność.
66. Dodane przez Przykre., w dniu - 19-07-2018 07:59
Zbyszek? A czy Ty kiedys w zwiazkach przy liceum nie byles? Czy o nauczycieli nie walczyles?Czys do Warszawy protestowac nie jeździl? Tak - tylko wtedy o nauczycielach mawiales - my, a teraz to sa - oni. Przykre to.
67. Dodane przez M, w dniu - 19-07-2018 08:10
Poza tym Jacku Ty jesteś od przestrzegania przepisów. Nie bądź jak pisowcy, którzy jak im coś nie pasuje, to zaraz wyzywają od przepisów komunistycznych. Nie masz pojęcia o pracy nauczyciela licząc w ten sposób godziny. Ja bym Ci proponował, żebyś zajął się swoimi niektórymi ulubionymi urzędnikami, bo to, że są w urzędzie to nie znaczy, że pracują. Jak im policzysz efektywny czas pracy? Po co w ogóle jest pani ds. uzależnień? Jakie ma sukcesy? A poza tym przestań skamleć, że tyle musisz wydawać na oświatę. Wydajesz wiele pieniędzy na bezsensowne inwestycje np akustykę hali, która kosztowała prawie pół miliona złotych. Po prostu przy tej inwestycji mogłeś się pochwalić na FB, że coś robisz o ludziom to się podoba. A przy uczciwym wydawaniu na oświatę, stworzeniu dobrych warunków dzieciom, a nie klasy prawie 40 osobowe, nie można się tym pochwalić na FB, bo to Twój obowiązek z którego się nie wywiązujesz
68. Dodane przez Kita, w dniu - 19-07-2018 08:17
Jeśli faktycznie Jacek to ten Jacek to nie podoba mi się że w godzinach pracy siedzi i pisze komentarze. Dostać się ze sprawą trudno a jak już to i tak nic się nie załatwi
69. Dodane przez dr, w dniu - 19-07-2018 09:24
Karta nauczyciela to jedna wielka kpina. Dobrze, że ktoś próbuje z rozpuszczona grupą społeczną za jaką oceniam nauczycieli zrobić porządek!
70. Dodane przez Do kom 69, w dniu - 19-07-2018 11:37
Żeby ktoś cię kiedyś nie ocenił. Weźcie się ludzie komentujący do roboty to czasu na głupoty nie będzie.
71. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 19-07-2018 12:09
Straszne jest to, że patrzy się nauczycielom na ręce i wytyka każdy najmniejszy błąd. 
Zaznaczam, że nauczyciele zarabiają grosze!!! Ja z tytułem magistra, niekończącymi się szkoleniami, awansem zawodowym zarabiam tyle co pracownik biedronki i jakbym pracowała w takim chorym miejscu jak szkoła w krzywiniu (chora przez atmosferę jaka wprowadza pan burmistrz) to wolałabym iść do marketu-zrobic swoje i mieć spokój! 
Ja nie jestem nauczycielem dla "sławy i pieniędzy" tylko dla faktu, iż praca z dziećmi jest kreatywna, budująca, ciekawa i wdzięczna...niestety jednak takie władze jak w krzywiniu zabijają pasje i chęć do wykonywania tego zawodu. 
Ja mimo, iż pochodzę z gminy Krzywiń, pracuje w Lesznie gdzie z dumą mogę powiedzieć że mamy pełne wsparcie ze strony dyrekcji i prezydenta! I nikt się nie obija, nie miga od obowiązków, atmosfera pracy jest super i co najważniejsze ma to świetny wpływ na dzieci! Panie Jacku, nie tędy droga! 
Proszę pomyśleć nad motywowaniem swoich pracowników a nie karaniem za wszystko! Pewnie do kościoła co niedzielę Pan chodzi więc proszę zachowywać się jak chrześcijanin! Marchewka lepsza niż kij!
72. Dodane przez bzdury, w dniu - 19-07-2018 12:23
Nie przesadzajmy. Mam kulku znajomych a może i więcej nauczycieli. Do domu wracają najpóźniej o g. 13.30 O po co ten lament. Mają sie dobrze i nie narzekają. Zero odpowiedzialnośći.
73. Dodane przez Sponsor, w dniu - 19-07-2018 15:51
Widzę czarne chmury nad listonoszem
74. Dodane przez do 72, w dniu - 19-07-2018 16:41
zero odpowiedzialności? Wychowanie dzieci nie jest odpowiedzialne?! Tak może powiedzieć osoba która dzieci nie ma. To jest ciężka praca. Wracają o 13.30 ale klasówki same się nie poprawią, testy same się nie ułożą, sprawozdania i materiały na wywiadówkę też same się nie zrobią. Nauczyciel pracuje w szkole i poza nią. Sam nie jestem nim, ale wiem, że to ciężki kawałek chleba i cieszę się, że spotkałem kilku prawdziwych nauczycieli w życiu, do dziś ich szanuję i miło wspominam mimo, że byli surowi i wymagający.
75. Dodane przez Do bzdury, w dniu - 19-07-2018 18:09
Weź się zbadaj i lecz na nogi bo na głowę za późno
76. Dodane przez nauczyciel do.p.Jacka, w dniu - 19-07-2018 20:51
Tak sobie teraz myślę skąd wiadomo, że nauczyciel przekroczył czy nie 40 - godzinny czas pracy? Przecież musiałby wykazać się z pozostałych 22 godzin. Zapewniam, że każdy nauczyciel udowodniłby to. Tak więc niech pan już nie oblicza tych godzin, żeby nie okazało się, ze należy się zapłata nie za 10 nadgodzin a dajmy na to 20 .....
77. Dodane przez do 75, w dniu - 19-07-2018 20:55
na nogi??? pomysl-kolejke do ortopedy mi wydluzy,trzeba znalesc innego specjaliste.
78. Dodane przez ŁO ŁO, w dniu - 20-07-2018 16:10
JAKIE WYCHOWANIE WY MACIE UCZYĆ I TO PORZĄDNIE. CIĄGLE KSERUJECIE G... A TESTY MACIE GOTOWE JUŻ FAKTYCZNIE WSZYSTKO NA TACY PODANE I JESZCZE ŹLE? ZGODA NORMALNY NAUCZYCIEL JEST JUŻ WOLNY O 14.00 A JAK SOBIE NIE RADZITA TO NA PORATOWANIE ZDROWIA RADZE IŚĆ
79. Dodane przez do 78, w dniu - 20-07-2018 21:07
Jak wszystko tak dobrze wiesz to jak długo Pis będzie u władzy????? I ciekawe jak twoja nauka wyglądała w szkole.Czytając Twój komentarz to chyba słabo ..........
80. Dodane przez ja, w dniu - 23-07-2018 14:17
czy sie stoi czy sie lezy nauczycelowi zawsze sie nalezy - PIS tak walczy z komuna w budzetówkach to niech powalczy z nia w szkole bo tam to dopiero komuna i głeboki socjlizm
81. Dodane przez Kaz, w dniu - 25-07-2018 14:01
Jaka pomoc psychologiczna w zakresie obowiązku nauczyciela dla ucznia? Od tego są poradnie psychologiczno-pedagogiczne w których nigdy nikogo nie można zastać bo ciagle są na szkoleniach - jakich szkoleniach nikt nie wie! A w Lesznie to nawet nie odbierają telefonów taaaak pusto
82. Dodane przez MichałG, w dniu - 02-10-2018 21:52
A gdzie w 42 art.. KN napisali, że te godziny mają być nieodpłatne? art.. 35 KN wyraźnie podaje co to nadgodzina. 
Pozdrawiam
reklama
83. Dodane przez Aleksandra, w dniu - 03-10-2018 20:56
Głodny sytego nie zrozumie. Jestem nauczycielem i chciałabym zamknąć swoją pracę w szkole w godz. 8-16 i mieć wolne. Ale tak nie jest. Praca i jej problemy idą ze mną do domu i przebywają do późna w nocy. Dodatkowo często muszę korzystać z własnych zasobów pomocy naukowych, papierowych czy komputerowych, bo szkoła ich nie zapewnia. Zapraszam do szkoły podczas przerwy!
84. Dodane przez BEATA, w dniu - 07-10-2018 16:34
a co zrobić , kiedy dyrektor próbuje to podciągnąć pod wolontariat ?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj