Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Przysięga złożona

Pierwsi terytorialsi na ziemi wielkopolskiej

Przysięga złożona

12.08.2018. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Po szesnastu dniach intensywnych szkoleń w morderczych upałach, przyszła ta wyczekiwana chwila. Osiemdziesięciu pięciu żołnierzy 12. Wielkopolskiej Brygady Obrony Terytorialnej złożyło dziś na leszczyńskim Rynku przysięgę. - To najważniejszy moment w życiu każdego żołnierza – mówił pułkownik Rafał Miernik, dowódca Wielkopolskiej Brygady Obrony Terytorialnej.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Od dziś już nic nie będzie takie same. Wysiłek i poświecęnie szkolenia przygotowawczego, ochotnicza świadomość stojących przed wami żołnierzy, za chwilę się zmaterializuje. Drodzy żołnierze, mam nadzieję, że ta doniosła chwila bardzo głęboko zapadnie w waszą pamięć. Dzięki słowom roty przysięgi staniecie się pełnoprawnymi żołnierzami Sił Zbrojnych RP. Na was także od dnia dzisiejszego spoczywać będzie odpowiedzialność za obronę kraju, swoich małych ojczyzn oraz swoich najbliższych - powiedział
pułkownik Rafał Miernik.

Uroczystości rozpoczęły się mszą świętą w kościele św. Mikołaja. Przysięgę na Rynku złożyło osiemdziesięciu pięciu żołnierzy, w tym jedenaście kobiet. Po uroczystej chwili, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej odczytał list ministra Mariusza Błaszczaka, a później sam zwrócił się do żołnierzy z apelem.

- Kierujcie się zawsze prawdą, odpowiedzialnością i honorem. Jesteście pierwsi na ziemi wielkopolskiej, co szczególnie predestynuje was do tego, aby być ambasadorami Wojsk Obrony Terytorialnej. My was potrzebujemy, potrzebuje was Polska. Bądźcie ambasadorami WOT-u, bądźcie żywymi wizytówkami Sił Zbrojnych RP. Sprawcie, abyśmy zawsze byli z was tak dumni jak dziś - mówił wiceminister Zdzikot.

W imieniu zaprzysiężonych żołnierzy głos zabrała szeregowa Anna Szymaniak.

- Szesnaście dni temu przekraczając bramy koszar rozpoczęliśmy swoją wojskową przygodę. Miało być intensywnie, ale było ekstremalnie intensywnie. Panował niemiłosierny upał. Był pot, łzy, kontuzje, czasami wściekłość, ale panował też duch sportowej rywalizacji, a przede wszystkim braterstwa. Na takich właśnie fundamentach buduje się sukces, który dzisiaj tak bardzo nam smakuje - mówiła rzeczniczka brygady.

W trakcie uroczystości, za bardzo dobre wyniki w wykonywaniu zadań służbowych, wyróżniono sześcioro żołnierzy. Wśród nich był leszczynianin Ziemowit Ćwikliński, od trzech lat członek Towarzystwa Gimnastycznego Sokół.

- To niesamowity honor dla mnie i całej rodziny. Cieszę się, że zaprzysiężenie odbyło się w moim rodzinnym mieście. Szkolenie była bardzo ciężkie, ale też mega przyjemne. Była między nami rywalizacja, ale też wszyscy wzajemnie sobie pomagaliśmy - powiedział Ćwikliński.

Według planów, terytorialsi mają odbywać szkolenia rotacyjne w jeden weekend w miesiącu. Dodajmy, że poza działaniami czysto wojskowymi, zajmować się mają także zwalczaniem klęsk żywiołowych, zarządzaniem kryzysowym i pomocą ofiarom katastrof oraz wypadków.
 
Komentarze (95)
1. Dodane przez Dario, w dniu - 12-08-2018 17:40
Pisowska armia! Żenada ! A zielonka jest z pisu? Chyba się zapomniał?! Nalezy mieć honor A nie wszystkim w D.. wchodzić
2. Dodane przez abc, w dniu - 12-08-2018 17:55
Polsce prawdziwa Armia z nowoczesnym wyposazeniem jest potrzebna, a nie zabawa w wojsko. Wstyd!
3. Dodane przez kapitan65, w dniu - 12-08-2018 18:04
po 16 dniach mamy wspaniałych 'żołnierzy' pogratulować
4. Dodane przez broda, w dniu - 12-08-2018 18:13
Nie pasuje mundurowy z brodą: żołnierz, ksiądz. Broda oficjalnie nie przystoi i tyle w temacie.
5. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 12-08-2018 18:34
PiSowska V Kolumna. W latach 30- tych ub. wieku niedaleko Leszna takie formacje działały b. prężnie i eliminowały przeciwników totalitaryzmu niemieckiego. Oby jak najszybciej ten twór unicestwiony.
6. Dodane przez Wesoły, w dniu - 12-08-2018 18:39
16 dni szkolenia ma wystarczyć na wyszkolenie żołnierza? Leżę ze śmiechu hahahahaha.
7. Dodane przez dr, w dniu - 12-08-2018 18:41
A co, jak trzeba będzie bronić Ojczyzny??? Nie za bardzo wydaje się to realne.
8. Dodane przez m, w dniu - 12-08-2018 18:47
Zabierzcie im te karabiny. Sobie albo komuś krzywdę zrobią.
9. Dodane przez Adam, w dniu - 12-08-2018 18:56
Przerażające,CHYBA WYJADĘ Z TEGO MIASTA
10. Dodane przez Antoni, w dniu - 12-08-2018 19:00
85 żołnierzy tworzy BRYGADĘ?????? Jaja jakieś
reklama
11. Dodane przez jacek, w dniu - 12-08-2018 19:02
Oj ludu ludu, ileż w Tobie nienawiści i jadu. 
 
Niech robią co chcą. Nam nic do tego. To ich sprawa. 
 
 
BTW. 16 dni to dopiero pierwszy etap ich szkolenia.
12. Dodane przez z krzyżem na sztandary, w dniu - 12-08-2018 19:16
czyli żołnierzem może zostać tylko ktoś, kto brał udział w mszy..a to oznacza, że w armii mogą być tylko religijni katolicy ;)...brak słów. Państwo tolerancji ..ech
13. Dodane przez Piter, w dniu - 12-08-2018 19:27
Wspaniała uroczystość. Niech żałują ci, którzy nie byli. Gratulacje dla ochotników z Leszna!!!
14. Dodane przez Archanioł, w dniu - 12-08-2018 19:29
A JAKĄ ONI MAJĄ SIĘ KIEROWAĆ PRAWDĄ, JAK OD PONAD 100 MIESIĘCZNIC ZA CHINY LUDOWE NIKT TEJ PRAWDY POSZUKAĆ NIE MOŻE?  
Dzisiaj:  
Osiemdziesięciu pięciu żołnierzy 12. Wielkopolskiej Brygady Obrony Terytorialnej złożyło dziś na leszczyńskim Rynku przysięgę. (http://elka.pl/content/view/89635/80/
10.8.  
Pierwsze szkolenie około setki żołnierzy 12. Wielkopolskiej Brygady Obrony Terytorialnej dobiega końca. (http://elka.pl/content/view/89616/80/
28.07  
Około setki ochotników rozpoczyna 16-dniowe szkolenie. (http://elka.pl/content/view/89484/80/
No i pięknie. Chciałoby się, żeby na polu walki każdy z nich w kontakcie z wrogiem przynajmniej jeden na jednego dzielnie nas bronił, a najlepiej dwoił się lub troił przeciwnikowi. Ale jak po 16 dniach szkolenia z setki zostało osiemdziesięciu to przyznaję, że mam po temu wątpliwości, a całkiem możliwe, że czworo naszych przypadnie najwyżej na jednego kucharza z armii zielonych ludzików i to takiego przed emeryturą. Zakładam bowiem, że kryteria doboru do tej cud-formacji już na starcie były wymagające, poprzeczka zawieszona wysoko i byle łamagi nie przyjmowano, a obecni eksperci armii potrafią liczyć bez błędu do 100. No bo co by to było, gdyby każdy z nich na polu walki dostał po około 2 granaty i po około jednym karabinie, żeby trafić gdzieś około tarczy? Chyba jednak rozumiem dlaczego szkolenie tylko tyle czasu trwało. Dla pięciu czy dziesięciu przysięga z rozmachem na rynku mijałaby się z celem. 
Radość w każdym razie jest. DROGA DO KARIERY OTWARTA, jak koślawa brama do starej stodoły. Przypominam, że za złamanie przysięgi można obecnie liczyć na o wiele więcej niż za jej dotrzymanie. Do wyboru pomniki, ronda, tablice z nazwą ulicy albo nawet muzeum czy sale pamięci. Mamy zupełnie świeżych bohaterów, których właśnie za złamanie przysięgi się wynosi wysoko. Nie mają natomiast już tak dobrze żołnierze sumiennie dotrzymujący przysięgi. Pewna jest tylko figa z makiem, a reszta jeżeli już, to nie w zależności od wyników, ale od politycznych wiatrów.
15. Dodane przez 123, w dniu - 12-08-2018 19:39
Do 11 a potem raz w miesiacu poligon na weekend... No szkokenie jak sie patrzy. Szkoda tylko chlopakow z pulku bo musieli w niedziele tyrac
16. Dodane przez Jagna, w dniu - 12-08-2018 19:41
Precz szczekaczki i kontestujące wszystko lemingi!!! Gratuluję zaprzysiężonym ŻOŁNIERZOM Wojska Polskiego. Na pohybel wszelkim maruderom!!!
17. Dodane przez 123, w dniu - 12-08-2018 19:45
Do 12 kolego ale w wojsku zawsze byly msze jak i rozne wyznania... Ksiadz i Pop i czasem ten od Lutra :-P dobrze ze tu byli tez we dwuch
18. Dodane przez co boskie to bogu, w dniu - 12-08-2018 19:45
Żeby armię prowadzić na mszę, to jest kpina! Religijność i wiara to sprawa prywatna każdego człowieka. Jeszcze trochę to może jakieś odnowienie chrztu, bierzmowania itp. wymyślą w wojsku, policji a może wśród radnych i posłów! Jakiś flagi kościelne jszcze powinny być na przysiędze!
19. Dodane przez Obatel, w dniu - 12-08-2018 20:08
To widać ze klub radnych Platformy znów ma problem zdrajca kolejny Zielonka , chyba startuje z PIS bul tez na uroczystościach Powstania Wielkopolskiego ,kiedy ich Marszałek sprzeciwił się pisiorom.Daj grzędę wyżej siędę panie majorze rezerwy .
20. Dodane przez Żołnierz, w dniu - 12-08-2018 20:09
Do kom. 12. żołnierzem może zostać każdy, prawie każdy, bo sądząc po wpisie Ty pewnie nie!
21. Dodane przez Janek, w dniu - 12-08-2018 20:15
Od razu czuję się bezpieczny!
22. Dodane przez 123, w dniu - 12-08-2018 20:33
Do 16 o jakich zolnierzach piszesz? Nawet piesni reprezentacyjnej nie odspiewali przed przysiega... Zalosne
23. Dodane przez broda, w dniu - 12-08-2018 20:35
Pardon, z wyjątkiem prawosławnych.
24. Dodane przez mmmmm, w dniu - 12-08-2018 20:38
dokładnie jak powprzednik, wstyd i żenada, zamiast inwestować w armię zawodową i sprzet to takie brygady co w razie konfliktu rozmiotą w 3 miniuty obce wrogie państwa bardziej wyposazone
25. Dodane przez iga, w dniu - 12-08-2018 20:44
psy szczekają zwłaszcza archanioł ,a karawana jedzie dalej :)
26. Dodane przez 123, w dniu - 12-08-2018 20:44
Do 18 kolego nie jestem zwolennikiem wotu i pisu itd ale kapelan zawsze byl we wojsku wiec nie pieklij sie tak juz hehe
27. Dodane przez Myszon, w dniu - 12-08-2018 20:58
Nauczyli się odróżniać miotłę od karabinu na tym szkoleniu, czy na to jeszcze za wcześnie? Wpakowano niemałą kasę w jakieś partyjne bojówki, a tymczasem regularna armia korzysta ze sprzętu, pamiętającego najlepsze lata Układu Warszawskiego. Oby się nie okazało, że niebawem społeczeństwo będzie się musiało bronić przed tymi obrońcami. Według dawnej propagandy ORMO też miało "służyć społeczeństwu". Jakoś nie mogę wyzbyć się skojarzeń. Po co nam ta (...)? Realnie, nie teoretycznie?
28. Dodane przez propozycja, w dniu - 12-08-2018 21:09
proponuję by ci, którzy sieją tak tutaj jadem, nienawiścią i hejtem sami poszli do wojska (:
29. Dodane przez Kwatermistrz pok114, w dniu - 12-08-2018 21:15
To jest wojsko nowoczesne i szkołą je wybitni specjaliści ,,,,jak chcesz coś tu pisać to dołącz do nich choć na 7dni,wtedy się możesz wypowiedzieć, brawo 16!!!brawo Państwo polskie i bdb pomysł,
30. Dodane przez xyz, w dniu - 12-08-2018 21:33
Z tego co wiem we mszy uczestniczyli tylko chętni. Masz nie była obowiązkowa.  
Uroczystość była piękna i doniosła. 
Najłatwiej krytykować zamiast zrobić coś samemu i ruszyć tyłek.
31. Dodane przez o, w dniu - 12-08-2018 21:37
Nie ma argumentów, to stała pisowska śpiewka o psach. Żadne psy ni karawana. Zwykłe komentarze i ten internet wam kole w oko.
32. Dodane przez Archanioł, w dniu - 12-08-2018 21:40
do 25. Bardzo dobrze powiedziane: karawana. Oby nie okazało się kiedyś w przypadku konfliktu, że pogrzebowa.
reklama
33. Dodane przez jozef, w dniu - 12-08-2018 21:51
ot! i mamy wojsko królowej Jadwigi. Jedna drużyna specnazu (...) cały ten pułk w 15 minut!
34. Dodane przez V, w dniu - 12-08-2018 21:59
Jak jesteście tak doświadczeni i się znacie to dlaczego sami nie idziecie .Zobaczycie jak to jest i będziecie mogli prawdę pisać a tak obłuda .Bo żołnierzy to widzieliście w czterej pancerni -:)
35. Dodane przez Patcolo, w dniu - 12-08-2018 22:07
Po pierwsze 16 dniowe szkolenie to pierwszy etap szkolenia mającego trwać 3 lata po drugiepieśń reprezentacyjna była po trzecie do reszty bzdur nie będę się odnosił bo szkoda czasu
36. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 12-08-2018 22:12
ja okres unitarny przechodziłem ponad 2 miesiące i nadal się szkoliłem a oni 16 dni i już są zwarci i gotowi, zastanawiam się do czego są gotowi ?
37. Dodane przez Tomasz, w dniu - 12-08-2018 22:12
I znowu tapczanowcy najwiecej maja do powiedzenia.Mam przeslanie do was ruszczie tylki a nie krytykujecie ludzi co maja pasje i checi zeby cos robic
38. Dodane przez B., w dniu - 12-08-2018 22:13
Wstyd,żenada i to wszystko za nasze Pieniądze!Patelnia szybciej i lepiej się sama obronie niż przez to "wojsko" kodowanie.
39. Dodane przez Zbychy, w dniu - 12-08-2018 22:30
A może tak ruszyć (...) i sprawdzić jak to jest na własnej skórze zamiast oczerniać innych? Ale nie bo po co.
40. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 12-08-2018 22:31
A ja jestem dumny że to właśnie w Lesznie powstał pierwszy oddział wot w tym rejonie.
41. Dodane przez PO, w dniu - 12-08-2018 22:32
Brawo OT, brawo Leszno, brawo ŻOŁNIERZE.
42. Dodane przez Zawodowy, w dniu - 12-08-2018 22:32
Chcesz pokoju gotuj się do wojny. Stare Rzymskie przysłowie. Wystarczy ze Putin wypuści zielone ludziki do Estoni lub Łotwy i już mamy w Europie wojnę. Art 5. Traktatu. Wiem, kto będzie się nakazał dla takich małych panstewek. Ja wiem kto Polska! Zakład?
43. Dodane przez Byłe i widzialem, w dniu - 12-08-2018 22:34
Do kom 22. Polecam dobrego laryngologa.
44. Dodane przez Lasu, w dniu - 12-08-2018 22:37
Do prawie wszystkich powyżej bądź poniżej :). Proszę zastanowić się nad tym co wypisujecie, ponieważ po wpisach można się domyślać że media wypaliły wam przestrzeń między uszami doszczętnie.  
Po pierwsze: w 12 WBOT w trakcie formowania są dwa bataliony lekkiej piechoty zaznaczma dwa bataliony (około 150 żołnierzy na chwilę obecną). (Całość szkoleń obejmuje trzy lata i są to naprawdę intensywne szkolenia) Część na dzisiejszej przysiędze już miała podobną uroczystość wcześniej. Z stąd te rozbieżności w liczbach. 
Po drugie: Do wejścia do kościoła nikt nikogo nie zmuszał są też ateiści i tacy co wyznają inną wiarę niż katolicyzm.  
Po trzecie: Proszę nie mieszać polityki do wojska czy to operacyjnego czy WOTu ponieważ jest apolityczne. I dobrym przykładem tego są właśnie terytorialsi. W formacji służą zarówno platfusy jak i pisiory. (Jakoś nikt z tego powodu nie skacze sobie do gardeł. Widocznie powody dla których ochotnicy wyrażają chęć służby w tej formacji są chyba "trochę" inne niż polityczne i na pewno nie chodzi tu o pieniądze) 
Po czwarte: Co do szkoleń i poziomu wyszkolenia żołnierzy TSW (terytorialnej służby wojskowej) nie mam żadnych wątpliwości. Intensywność i jakość szkoleń nie pozostawia złudzeń. Jeśli ktoś powie mi że "wojsko Macierewicza" nie będzie wyszkolone po trzech latach to można takiego "strzelić w pysk". (dla przykładu można porównać szkolenia na operatorów dronów w których udział wzięli również terytorialsi którzy to zdali egzamin w 100%, czego nie można było powiedzieć o żołnierzach z w.o. (nikomu nie ujmując)) Negującym i kłapaczom dziobem zamiast kłapać i negować polecam przejść kurs choćby podstawowy i wtedy możemy porozmawiać. 
Podsumowując: Żołnierze WOTu to naprawdę wartościowi ludzie mający w (...) politykę i "śmieszne" pieniądze, nie służą tam bo ktoś im kazał. Widocznie widzą potencjał w tej formacji i chwała im za to. Jestem pewny że jak przyjdzie co do czego to "zrobią robotę" są tam również dla was kłapaczy dziobem i KODziarzy i wszelkiej innej maści obywateli RP (na szczęście czy to wam się podoba czy nie)  
Pozdrawiam
45. Dodane przez DO 28 I 29, w dniu - 12-08-2018 22:43
Jak komuś założą mundur i dadzą broń to wcale nie czyni ich żołnierzami. Więc przestań pisać pierdoły że to wojsko.
46. Dodane przez Gerwazy, w dniu - 13-08-2018 04:53
Lepsi terytorialsi, niż rozmemłane księżniczki w zielonych rurkach. W Szwajcarii mają niesamowitą formułę wojska. Szkoda, że nie przeniesiono tego na grunt polski.
47. Dodane przez do kom.44 rezerwista nie z lasu, w dniu - 13-08-2018 06:49
Czy Ty jesteś jednym z 29 ciu agitatorów komisarza a zarazem "menadżera i wykładowcy akademickiego"! "Strzelić w pysk" to sobie sam możesz "kłapaczu dziobem"! Podsumowując: zaciężne (...)prorosyjskiego Antona Antonowicza na wzór komunistycznych KBW albo ZOMO do "robienia roboty"!
48. Dodane przez 123, w dniu - 13-08-2018 07:12
Do43 a wiesz w ogole co to piesn reprezentacyjna wojska polskiego? Bylem i nie spiewali wiec kitow nie wciskaj
49. Dodane przez Demon, w dniu - 13-08-2018 07:34
Ale wstyd! No ale mięso armatnie potrzebne jest na każdej wojnie więc bawcie się chłopcy dalej.
50. Dodane przez tadek, w dniu - 13-08-2018 08:03
Ciężko powiedzieć coś nowego na ten temat. Tragikomedia i tyle.
51. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 13-08-2018 08:14
Ja w 1968rz Lityńskim za karę do wojska ,a Macierewicz i Michnik do wiezienia Czuwaj!
52. Dodane przez 123, w dniu - 13-08-2018 08:26
Dobra widzialem na filmiku ze jednak spiewali... Musialem sie zagadac... Zwracam honor. Ale i tak to nie wojsko tylko ZOMO
53. Dodane przez Senior z wioski, w dniu - 13-08-2018 08:40
Czytam w komentarzach i widze ludzi siejacych nienawisc.Kto ma jakas pasje pewnie zrozumie tych chlopakow.Wielki szacunek
54. Dodane przez Art, w dniu - 13-08-2018 08:55
Wole pisowska armie niż rozbrojone wojsko peo!! Przynajmniej coś się dzieje
55. Dodane przez xxl do 52, w dniu - 13-08-2018 10:41
ty jesteś ŻałosnąOgłupionąMiernotąObywatelską
56. Dodane przez Harcerka 16, w dniu - 13-08-2018 10:44
Przygladajac sie tym wpisa krytycznym wymiotac mi sie chce.Chyba nie az tak wazny jest poziom wyszkolenia ale checi tych chlopakow.Wielki Szacunek
57. Dodane przez Lasu, w dniu - 13-08-2018 10:49
16 dni morderczych treningów + mamy terytorialne super uboty. strach sie bać.buraki już się boją
58. Dodane przez wojak, w dniu - 13-08-2018 11:32
Fajnie, mamy Wojsko Teoretyczne, a nasza armia na tym traci. Na pewno jednak wykonają rozkazy, których prawdziwe wojsko by odmówiło wykonać.
59. Dodane przez dzuljani, w dniu - 13-08-2018 12:23
No to teraz najlepsze armie świata bójcie się , z takimi indianerami nikt nam nie podskoczy ,
60. Dodane przez pit, w dniu - 13-08-2018 12:27
a papcio antoni był????
61. Dodane przez Zolnierz, w dniu - 13-08-2018 12:45
Zgadzam sie z wojakiem 58. Szczegolnie boli podkradanie lepszego sprzetu z jednostek
62. Dodane przez Patcolo, w dniu - 13-08-2018 13:14
Pieśń reprezentacyjna Wojska Polskiego była śpiewana skoro krytycy WOT-u mówią że nie to z tak zapalczywymi ludźmi nie ma co dyskutować bo to pokazuje ich poziom, a wystarczy tylko nagranie odtworzyć.
63. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 13-08-2018 14:06
44 Lasu: Wszystko w Twoim kom. mija się z prawdą. Ta formacja nie stanowi wzorca do naśladowania. 58 wojak: Oj tak! Ci ludzie są gotowi na wszystko i lojalni wobec ,,dziadowskiej zmiany!".
64. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 13-08-2018 14:15
do komentarza 4 "broda" Pan Jezus też nosił brodę i na BOGA pasuje tyle w temacie
65. Dodane przez żołnierz rezerwy, w dniu - 13-08-2018 14:52
Brawo dla Twórców WOT.Ktoś musi bronić głębi strategicznej państwa tj.zakładów pracy.węzłów kolejowych, elektrowni. Walczyć z dywersją,desantem,wspierać społeczeństwo podczas klęsk żywiołowych i innych katastrof.Organizujmy się.Np.w Górze formuje się jednostka Strzelców Rzeczypospolitej. Współorganizują imprezy patriotyczne(Konkursy o Żołnierzach wyklętych, trzymają warty, honorowe podczas uroczystości religijnych i patriotycznych,wspierają weteranów).Ostatnio brali udział w szkoleniu wojskowym w Bolesławcu organizowanym przez Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy 62 Kompani specjalnej \"Commando\"i 23 Ślaski Pułk Artylerii.
66. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-08-2018 15:02
Jak widać TRADYCYJNIE - sam hejt ... bez OBROBINY MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI ... 
 
Pisałem o tym tu: 
http://elka.pl/content/view/89616/80/ 
 
Amerykanie mają swój "WOT" 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gwardia_Narodowa_Stan%C3%B3w_Zjednoczonych 
 
Anglicy,  
https://en.wikipedia.org/wiki/Army_Reserve_(United_Kingdom) 
 
Rosjanie: 
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%BE%D1%81%D0%B3%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B8%D1%8F 
 
Wszyscy to idioci chyba - do krytyków Obrony Terytorialnej - skoro nie podjęliście wyzwania MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI http://elka.pl/content/view/89616/80/ 
 
Podajcie chociaż źródła publikacji w których ta Obrona Terytorialna - opisywana jest jako jak piszecie "niepotrzebna, nieefektywna, śmieszna ..." 
 
Ale konkretnie - pozycje książkowe albo linki do publikacji ...
67. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-08-2018 15:24
do 64. Z pewnością ma Kolega rację, ale tylko połowicznie, no bo wozami bojowymi już nie jeździł, ale na osiołku. Czy zdaniem Szanownego Kolegi i to by pasowało do nieskazitelnego wizerunku tej armii?
68. Dodane przez po prostu, w dniu - 13-08-2018 15:28
Pan Jezus nie chodził w mundurze. Broda i mundur wojskowy czy kościelny, pomijam prawosławny - zwyczajnie nie wypada.
69. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-08-2018 15:57
Archanioł pisze w dniu - 12-08-2018 19:29 "...Radość w każdym razie jest. DROGA DO KARIERY OTWARTA..." 
 
To pokazuje, że NIE MASZ POJĘCIA O KONCEPCJI WOT ... do WOT zgłaszają się GŁÓWNIE Ci co NIE CHCĄ IŚĆ "na zawodowego trepa" (slang wojskowy), bo mają swoje kariery, swoje pasje inaczej zaplanowane ... 
 
Chcą za to w razie W (nie tylko w razie wojny, ale GENERALNIE W RAZIE POTRZEBY) - umieć bronić SWOICH BLISKICH, SWOICH DOMÓW ... I mieć taką możliwość. 
 
"Żołnierz zawodowy" - musi się liczyć z tym, że jak dostanie rozkaz, to musi BEZ GADANIA SPAKOWAĆ SIĘ i wyjechać do Afganistanu, Iraku, Syrii, a może i na Ukrainę ... 
 
Żołnierz WOT - nie zamierza NIGDZIE SIĘ RUSZAĆ - DOPÓKI taki czy inny wróg nie "zapuka do jego domu"... 
 
Niestety mam też wrażenie, że wielu "zawodowych w razie W" po prostu sprubuje się zawinąć i wywinąć, bo dla nich liczy się kasa tu i teraz ... 
Bo oni też nie wiedzą co to wojna ... za wyjątkiem tych co byli na misjach (a znam OSOBIŚCIE KILKU, co byli i ich życie zmieniło się RAZ NA ZAWSZE) ...
70. Dodane przez Grzes, w dniu - 13-08-2018 16:29
Tomek72 tylko ze takie formacje jak geardia mozna porownac z NSR a nie wot wiec po co nam wot jak mamy NSR??? Szkolone tak samo dennie
reklama
71. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-08-2018 16:57
Większość z Nas / Was nawet nie wie, że choć dziś smieje się z tego BO SAMI NIGDY NIE DOŚWIADCZYLI OKUPACJI ... 
 
To jeśli wraz z okupantem przyjdzie ŚMIERĆ, GWAŁT, UPODLENIE - GŁÓD ... To nawet PACYFIŚCI dużo by dali aby móc sięgnąć po broń, bronić bliskich a nie BEZSILNIE CZEKAĆ AŻ PRZYJDZIE KOLEJ NA NICH ... 
 
Oczywiście są i tacy CO JAK IM ZGWAŁCĄ ŻONĘ TO JESZCZE CÓRKĘ PRZYPROWADZĄ - "byle się okupantowi przypodobać i własną dupę ocalić" ... ale z takimi nie zamierzam nawet rozmawiać. 
 
Ofiarami KAŻDEJ WOJNY są W WIĘKSZOŚCI cywile - bez względu na to czy sięgnęli po broń czy nie ... 
 
WOT ma ZNIECHĘCAĆ AGRESORA NA ETAPIE KALKULACJI - ilu żołnierzy będę musiał użyć aby zdobyć i utrzymać kraj (w naszym przypadku Polskę). 
 
Aby zdobyć wystarczy trzykrotna przewaga nad przeciwnikiem (podobnie wyszkolonym i wyposażonym)... 
 
Ale żeby zdobyty kraj UTRZYMAĆ I OKUPOWAĆ - potrzeba już przewagi CO NAJMNIEJ 10 krotnej, a są publikacje mówiące o 20 a nawet 30 krotnej. 
Wiedzą o tym Amerykanie, wiedzą i Rosjanie. 
 
Trzeba wziąć zestawić cyferki i zastanowić się jak to osiągnąć... Dziś nikt nie rozpoczyna wojny, z powodu "zamachu na arcyksięcia" ... 
 
Prawie wszystkie NAJLEPSZE armie korzystają albo z "obrony terytorialnej" albo z POWSZECHNEGO OBOWIĄZKU OBRONY ...
72. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-08-2018 17:10
do kom 70. 
 
Żołnierze WOT - mają funkcjonować na TERENIE SWOJEGO POWIATU, 
 
NSR - na terenie całego kraju a jeśli się nie mylę także poza granicami - to po prostu rezerwa. Jeśli się mylę proszę wskazać stosowne źródła / publikację - chętnie się zapoznam. 
 
 
"...Żołnierze WOT są w pełni przywiązani do poszczególnych terenów? 
 
Jedną z głównych idei WOT jest ich terytorialny charakter, co oczywiście ma też odzwierciedlenie w nazwie formacji. Na tym etapie formowania WOT terytorialność ta dotyczy szczebla województwa, jednak w miarę formowania kolejnych batalionów i kompanii będzie ona realizowana na szczeblu powiatu..." 
https://www.defence24.pl/jeden-zolnierz-wot-n(...)bywateli-wywiad 
 
P.S. 
Przepraszam za błąd w kom powyżej - aż w oczy kłuje ... 
Powinno być oczywiście spróbuje a nie sprubuje  
 
Ja piszę głównie w notatniku, czasem na tablecie - dopiero na końcu wklejam w przeglądarkę i pisząc na bieżąco nie zawsze jeszcze sprawdzę żeby błąd wychwycić. Trafiają się głównie literówki, ale za tego ORTa to mi wstyd ...
73. Dodane przez do 51 Cito!, w dniu - 13-08-2018 18:15
Tylko do dzisiaj nie zlozyłem przysiegi wojskowej LWP na rzecz lojalnosci wobec ZSRR i budowe socjalizma Czuwaj!
74. Dodane przez grzes, w dniu - 13-08-2018 18:39
masz rację NSR nie są przypisani do terytorium ale zgłębiając się w zadania WOT i NSR to raczej NSR jest bliższe Gwardii... tylko to chciałem podkreślić, raczej nie sądzę aby WOT był zmobilizowany do usuwania skutków np. powodzi a NSR już tak. Co do samego istnienia formacji to hmm... może i jest sens ale...  
-wpompowali kasy tyle że szok w coś co można było na spokojnie tworzyć ale robią coś na siłe 
-zabrali sprzęt z regularnego wojska (info pewne) więc osłabili wojsko zawodowe 
-historia powstania warszawskiego pokazała nam kto ucierpiał najbardziej gdy AK zaczęła swoje akcje (myślę że porównanie trafne) 
 
może nawet będą coś potrafili bo mają ostre szkolenie... ja na szkółce w sobotę o 5.40 pierdziałem pod kocykiem a oni zap... z buta na wyciążkowo (widziałem aż mi się ich trochę szkoda zrobiło :D)  
 
tylko pytanie czy to aż tak potrzebne skoro wojsko potrzebuje sprzętu... i to nie wina PO czy PIS czy SLD  
to wina wszystkich tych .... .... .... .... .... ....
75. Dodane przez KOD, w dniu - 13-08-2018 19:11
Do komentarza 52 rozumiem, że w ZOMO służyłeś, gratuluję B-) to wiesz co piszesz.Błazen kolego jesteś B-)
76. Dodane przez 123, w dniu - 13-08-2018 20:23
Kod blazen to ty ja wiem co pisze... Wyjda obszczymury i tak jak twoj tata beda lac rodakow
77. Dodane przez Ameno, w dniu - 13-08-2018 21:17
Dajcie im prawdziwą amunicję to przy pierwszym przeładowaniu się w najlepszym razie postrzela
78. Dodane przez do Tomusia72 eksperta ds. wojskowości, w dniu - 13-08-2018 21:52
Wojsko Obrony Teoretycznej i wszystko na ten temat. Dwóch żołnierzy sił specjalnych z jajami zrzuconych na tyły wprowadzi taki zamęt że rozpędzą to towarzystwo wzajemnej adoracji na cztery strony świata a teoretyczni obrońcy w panice mogą się wtedy postrzelać miedzy sobą! Więcej strat niż pożytku.
79. Dodane przez Tomek72, w dniu - 13-08-2018 22:28
Nigdy nie udawałem eksperta ds. wojskowości. 
 
Jestem analitykiem w "branży cywilnej" ... IT - Zarządzanie Kryzysowe. Poza tym ja akurat WOT budowałbym na modelu podobnym do Izraela czy Szwajcari 
i... Więc widocznie się nie znam bo obecna ekipa robi to inaczej. Amerykanie, Anglicy i inne armie wymienione w komentarzach powyżej - też najwidoczniej się nie znają ... 
 
Nigdzie też nie napisałem, że WOT jest już gotowy. Przecież oni dopiero zaczęli budować te formacje i dopiero rozpoczęli szkolenia. 
 
Pisałem już, że chętnie porównałbym skuteczność strzelecką 15 WYLOSOWANYCH "żołnierzy zawodowych" i 15 WYLOSOWANYCH "żołnierzy WOT" ... 
 
A jaki model armii Ty uważasz za SKUTECZNY MILITARNIE w warunkach Polskich i jak chciałbyś go sfinansować? 
 
Bo model DOTYCHCZASOWY kosztował nas ok 2% PKB rocznie, a według różnych szacunków (także polskich generałów między innymi gen. Skrzypczak, ale nie tylko on) Rosjanie byliby w Warszawie w 2-3 dni, a nad Odrą w kilka dni później ... 
 
Amerykanie BEZ OGRÓDEK MÓWIĄ, że ... 
 
"... prof. George Friedman powiedział: "Z amerykańskiego punktu widzenia ważne jest to, by Polska mogła się obronić przez trzy miesiące sama. Inaczej pomoc po prostu nie będzie mogła nadejść"..."  
 
O ile trzeba zwiększyć nakłady aby nasza "armia zawodowa" wytrwała wystarczająco długo?  
 
Żołnierz OT, na co dzień - idzie do pracy, generuje PKB z którego finansowany jest nie tylko on ale i przede wszystkim żołnierze zawodowi, którzy dla kraju (jakkolwiek brzydko to nie zabrzmi) są kosztem od początku do końca (od szkoły, po służbę, emeryturę ...)
80. Dodane przez jjjjj, w dniu - 13-08-2018 22:35
Teraz do wojska ciągną ale jak mieli iść na 2 lata odsłużyć to się migali.Wielcy fanatycy się zrobili żeby fotki powrzucać na fb i się pochwalić.hihihi
81. Dodane przez grzes, w dniu - 13-08-2018 22:37
wszystko fajnie tylko czy żołnierz wot będzie potrafił obsłużyć PRWB OSA? Lub Leoparda? no nie... a nawet jeśli to tylko teoretycznie bo ćwicząc raz w miesiącu niestety nie ogarnie tematu, zawodowe wojsko musi mieć sprzęt i musi więcej ćwiczyć a nie siedzieć na du... w jednostkach, a wot niech istnieje ale kurde nie kosztem zawodowców
82. Dodane przez Krzyś, w dniu - 13-08-2018 23:24

83. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-08-2018 08:43
No właśnie - Wasze komentarze KOLEJNY RAZ POKAZUJĄ, ŻE NIE MACIE POJĘCIA O ZADANIACH WOT, ani tym bardziej o finansowaniu Armii ... 
 
Ja bym BARDZO CHCIAŁ, żeby Polska miała 600.000 DOBRZE WYPOSAŻONEJ i WYSZKOLONEJ zawodowej armii (co najmniej na poziomie Izraela) i 10% populacji rezerwy ... 
 
Tylko powiedzcie mi jak to sfinansować? 
 
"... For approximately 10 percent of the Army budget, the Army National Guard provides 34 percent of the Armys total personnel and 40% of its operational force.  
For approximately 6 percent of the Air Force budget, the Air National Guard provides 19 percent of the Air Forces total personnel and 30 to 40 percent of the fighter, tanker and airlift capacity..."  
 
https://www.ngaus.org/issues-advocacy/priorit(...)effective-guard 
 
Tak trudno to zrozumieć ... 
 
P.S. 
To że ktoś jest "trepem" (zawodowym żołnierzem), czy "arbuzem" (w środku czerwony, na zewnątrz zielony) - nie oznacza ani, że wie jak budować SPRAWNY SYSTEM OBRONNY, ani że mu na tym zależy.
84. Dodane przez kościaniak, w dniu - 14-08-2018 09:25
Teraz to się bawią w wojsko jak małe dzieci. Trochę sobie w weekendy pobiegają po polach i lasach, postrzelają ślepakami do wiwatu a najważniejsze jest to, że kasiorka leci. Ciekawy jestem tylko czy aby w razie faktycznego zagrożenia lub co gorsze prawdziwego ataku nieprzyjaciela, kiedy trzeba będzie na szali położyć własne życie, będą mieli równie entuzjastyczne podejście? Czegóż bowiem można się nauczyć ze sztuki wojennej w ciągu 16 dni? Na to potrzeba wielu miesięcy lub nawet lat intensywnego i bynajmniej nie weekendowego szkolenia. Ale to dopiero wyjdzie na jaw jak staną naprzeciwko regularnie wyszkolonego nieprzyjacielskiego żołnierza zaprawionego w prawdziwym a nie weekendowym boju.
85. Dodane przez Terytorials, w dniu - 14-08-2018 10:24
Śmiejecie się ;) 
 
To 16 dni to tak jak kiedyś "unitarka". (Są bardziej wyszkoleni niż Wy przed swoją przysięgą z poborowego wojska kiedyś). Teraz mieli przysięgę w której również uczestniczyłem. Bo WOT to również byli rezerwiści którzy mają najlepsze porównanie (w ciągu 8 dni wystrzelaliśmy wiecej niż przez cały rok w zasadniczej kiedyś) 
A to dopiero początek, teraz conajmniej 3 lata szkolenia w weekendy gdzie pracujemy zawodowo i poświęcamy swój wolny czas dla "czegoś" więcej niż pieniądze (ale niektórzy, zwłaszcza Ci krytykujący nigdy tego nie zrozumieją) 
TSW to dobre rozwiązanie zamiast płaczących chłopców którzy szli do wojska z przymusu, teraz są ludzie którzy idą z właśnej woli. Chcący się szkolić bez przymusu ;) 
p.s. Ci którzy krytykują tutaj to albo nigdy nie byli w wojsku albo pamiętają z wojska tylko rejony, obierak albo jak liczyli tylko kiedy wyjdą do cywila
86. Dodane przez Grzes, w dniu - 14-08-2018 13:16
Czekaj czekaj.. A gdzie strzelaliscie? :-D z tego co widze dziadkow w szeregach nie ma
87. Dodane przez Tomek72, w dniu - 14-08-2018 14:14
Takie tam opracowanie ... 
 
Czy Szwajcaria nie miała wojny - bo tam są Alpy ? 
 
Czy Szwajcaria nie miała wojny - bo jest neutralna ? 
 
Nie - i kraje górzyste i neutralne były atakowane i okupowane ...  
 
Szwajcaria - jest jednym z krajów, gdzie KAŻDY MĘŻCZYZNA ZDOLNY DO SŁUŻBY WOJSKOWEJ - ma OBOWIĄZEK uczestnictwa w powszechnym systemie obronnym ... 
 
https://www.youtube.com/watch?v=np5pgUFfoKk 
 
 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Tannenbaum 
 
https://www.youtube.com/watch?v=ha66FfC-N18
88. Dodane przez antyPOPiS, w dniu - 14-08-2018 14:47
Katopatryjoci i tyle w temacie...
89. Dodane przez Rezerwista, w dniu - 14-08-2018 23:50
W szeregach WP WOT też są doświadczeni żołnierze. Szkolenie jest intensywne dużo strzelania i taktyki. Nie ma ściemniania i fali jak za zetki. Pozdrawiam
90. Dodane przez Rezerwista, w dniu - 15-08-2018 00:05
Do komentarza 86 słabo się rozglądałeś. Byli tam też. Pozdrawiam wszystkich Terytorialsów i krytyków też.
91. Dodane przez Grzes, w dniu - 15-08-2018 17:03
Nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem... Jestes rezerwista i skladales przysiege? I druga sprawa nie odpowiedziales gdzie strzelaliscie?
92. Dodane przez dość tego wymądrzania się, w dniu - 17-08-2018 21:07
Tomek 72 przestań się już wymądrzać bo z Ciebie to niezła pierdoła a nie analityk branży cywilnej a już w żadnym wypadku obronności. Ty jesteś takie przemądrzałe gminne wraziwetko!! I tyle na Twój temat. Jak powiedział klasyk jeden z wybitnych dowódców po wielu akademiach wojskowych ( z wyjatkiem tej moskiewskiej) z doswiadczeniem bojowym na Bałkanach, Iraku, Afganistanie że tworzenie WOT jest bezużyteczne. I ma facet rację! W przeciwieństwie do Ciebie laika wojskowości czerpiącego wiedzę z internetu!
93. Dodane przez Rezerwista, w dniu - 18-08-2018 12:07
Do komentarza 91 p. Grzesia, w WP WOT służą też byli rezerwiści czyli osoby, które odbyły kiedyś służbę wojskową lub byli żołnierzami zawodowymi. Osoby takie nie składają przysięgi wojskowej bo już ją składały. W uroczystości tej przysięgi brali udział jako pododdział towarzyszący. Odnośnie strzelania .... to odbywają się one na strzelnicy :-), a jeżeli chodzi o miejsce (miejscowość) to już tajemnica wojskowa. Jeżeli już tak bardzo chcesz Panie Grześ wiedzieć ....to wstąp Pan do WP WOT to się wtedy dowiesz. Szkolenie wstępne jest bardzo intensywne. Trwa ono 8 dni dla osób, które już kiedyś były w wojsku i jest to tzw. szkolenie wyrównawcze lub 16 dni dla osób, które jeszcze nie były w wojsku tzw. szkolenie podstawowe, które kończy się dla tych osób przysięgą wojskową. Pozdrawiam :-)
94. Dodane przez Krzyś, w dniu - 18-08-2018 21:28

95. Dodane przez bbvc, w dniu - 22-08-2018 02:54
Skoro jest tutaj tyle herbu na polskie wojsko to wy sami idźcie do wojska a nie tylko pisać potraficie Hejt Polacy giną z granicą żebyście wy nie dostali bombki na łeb wszyscy wszystko wiedzą ale sami nie pójdą żałosne dzieci 21 wieku
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj