Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow 30 złotych opłaty śmieciowej? Niewykluczone

KZGRL: jesteśmy przerażeni

30 złotych opłaty śmieciowej? Niewykluczone

18.11.2019. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Bardzo możliwe, że przeszło stuprocentowa podwyżka opłaty śmieciowej, która wejdzie w życie od nowego roku będzie niewystarczająca i trzeba będzie ją jeszcze bardziej podnieść. Tak wynika z ofert w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów – ceny są o ponad 25 procent wyższe od spodziewanych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Miesiąc temu włodarze gmin wchodzących w skład Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego uchwalili nowe stawki opłaty śmieciowej, które będą obowiązywać od nowego roku. Podwyżka jest znacząca - do tej pory wynosi ona 11,50 PLN od osoby, od stycznia wyniesie 24 złote od osoby.
Okazuje się jednak, że to może nie wystarczyć.

Tak wynika z ofert w przetargach rozstrzyganych właśnie przez KZGRL. W piątek minął termin na oferty na odbiór i zagospodarowanie odpadów. -Jesteśmy przerażeni, najniższe oferty są średnio o prawie 27 procent wyższe niż nasze szacunki, sporządzone w oparciu już o nową stawkę opłaty - mówi Eugeniusz Karpiński, prezes związku. Odbiór i zagospodarowanie tony śmieci szacowano na ok. 800 złotych, oferty wynoszą zaś około 1000 PLN. -Wynika z tego, że cena jednego kilograma wytworzonego odpadu przekracza złotówkę - mówi Karpiński.

We wtorek zebrać się ma zarząd KZGRL, możliwe że w najbliższych dniach odbędzie się kolejne walne zgromadzenie udziałowców, czyli gmin tworzących związek, podczas którego głosowana będzie nowa opłata. Eugeniusz Karpiński zastrzega, że jej szacowanie jeszcze trwa, jednak kwota 30 PLN od osoby jest bardzo możliwa. Związek może jeszcze unieważnić przetarg i ogłosić kolejny, jednak wcale nie jest pewne, że oferty będą niższe, zwłaszcza że już obecny przetarg był powtórnym, ponieważ w pierwszym, przeprowadzonym we wrześniu, ceny wydawały się zbyt wysokie.

 
Komentarze (156)
1. Dodane przez colo1, w dniu - 18-11-2019 10:31
he he ...... dobrozmianowcy... macie swoje reformy i inne wszelakie KASA +
2. Dodane przez Wojtek, w dniu - 18-11-2019 10:38
pewnie podnieście jeszcze więcej, proponuję założyć jeszcze trzy kolejne firmy do zarządzania i rozliczania wywozu nieczystości!!! 
a może zmniejszyć ilość zatrudnionych w obu firmach MZO i KMZGL,  
Prezes i księgowy KZMGL wiecznie schodzą na fajeczkę zamiast pracować - rozliczmy ich
3. Dodane przez m, w dniu - 18-11-2019 10:38
Dzisiaj mamy segregacje, nowoczesne spalarnie, recykling, większą świadomość ludzi a mimo to ceny są przerażająco wysokie. Z czego to wynika? Kiedyś połowa śmieci szła przez komin, część do lasu i jakoś to było. Dzisiaj jest duża poprawa jeżeli chodzi o temat utylizacji odpadów a jest to widocznie nadal globalny problem, bo w każdej gminie jest problem z odbiorem odpadów.
4. Dodane przez qwa, w dniu - 18-11-2019 10:42
Oczywiście zrobić podwyżki 200% najlepiej i tez nie wystarczy !!! Dlaczego płatność od osoby a nie od metraża bdynków jak w innych województwach ?!
5. Dodane przez Jan z Czerniny, w dniu - 18-11-2019 10:45
100 zł od osoby/m-c dla równego rachunku będzie akurat. Przecież rodziny z dziećmi dostają po 500 zł to nich je wydadzą na śmieci. Oczywiście odbiór owych śmieci tylko dokładnie umytych, posortowanych i tygodniowo nie więcej niż 2 kg na osobę. Odbiór raz w miesiącu. 
MAFIA ŚMIECIOWA działa i ma się doskonale.
6. Dodane przez aaaaa, w dniu - 18-11-2019 10:46
to jest jakiś ***** żart. 5 pojemników w domu mam trzymać i jeszcze tyle płacić? (...)
7. Dodane przez hjnbg, w dniu - 18-11-2019 10:47
Przerażony powinien być prezydent miasta Leszna i bronić nas przed takimi opłatami. Przerażeni powinni byc także radni rady miasta Leszna. Leszno nie ma gospodarza.
8. Dodane przez samorząd nie sprawdza się, w dniu - 18-11-2019 10:49
Samorząd sam ze sobą negocjuje ceny za śmieci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 
KZGRL- samorząd 
MZO, ZZO - samorząd 
MZO jako jedyna firma przystąpiła do przetargu w sektorze Leszno. 
1 lipca 2020 z wielkim prawdopodobieństwem kolejna podwyżka. 
 
Za naczelników gmin było lepiej.
9. Dodane przez do 4, w dniu - 18-11-2019 10:50
Od metrażU a nie od osoby bo to ludzie wytwarzają "wytwarzają" śmieci a nie metry mieszkania. I wróć do szkoły podstawowej nauczyć się odmieniać.
10. Dodane przez Pisior, w dniu - 18-11-2019 10:50
Hmm z tego co wiem to w mieście jak i w powiecie wygrała koalicja więc jej podziekuj a teraz pieski atakujcie
reklama
11. Dodane przez Radziu, w dniu - 18-11-2019 10:53
No to trzeba złożyć nowa deklaracje. Dwie osoby mniej w gospodarstwie.
12. Dodane przez Brak słów, w dniu - 18-11-2019 10:53
Dobra zmiana- nie ma co :-(
13. Dodane przez wyborca, w dniu - 18-11-2019 10:55
Co na to radni i prezydent Leszna?
14. Dodane przez Xxx, w dniu - 18-11-2019 10:55
Co z tymi przejazdami na Dożynkowej i Henrykowskiej? Znowu pozamykane. Żadnych informacji. Totalna dezorganizacja.
15. Dodane przez PO, w dniu - 18-11-2019 10:59
W Lesznie śmieci odbiera spółka miejska. Czy spółka miejska ma być kierowana na zyski? I na dojenie przeciętnego Kowalskiego z pieniędzy.. Coś tu jest nie tak.
16. Dodane przez ha!, w dniu - 18-11-2019 11:01
Obiecane na dziś LODOWISKO NIECZYNNE!
17. Dodane przez do 4., w dniu - 18-11-2019 11:05
Śmieci są generowane przez metraż czy przez ilość osób? Podwyżka bardzo duża i też mi się nie podoba, ale tak już niestety jest i będzie. Po drugie w normalnej rodzinie praktycznie nie ma osób, które nie generują dochodów, na dzieci 500+, dziadkowie emerytura, a normalni w wieku produkcyjnym wypłatę przynoszą.
18. Dodane przez Adam, w dniu - 18-11-2019 11:09
A można się wypisać? Ja chętnie zabiorę moje śmieci gdzie indziej.
19. Dodane przez Kiki, w dniu - 18-11-2019 11:10
Macie swoje Leszno i swojego rządzącego. Co następne? Smieci już parkingi tez to może teraz podatki od nieruchomości??? Jak tak lodowisko? Działa?
20. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-11-2019 11:12
Proszę zlikwidować KZGRL, podpisujemy umowę w MZO na wywóz śmieci i bedzie OK. Jak dawnej. Nie potrzebnie wywrzucone pieniadze na ten cały KZGRL - i tak nic nie daje. Tylko dodatkowe 'rece' do brania 'wypłaty'. !!!
21. Dodane przez Daro, w dniu - 18-11-2019 11:12
Tanie Państwo !!
22. Dodane przez Mila, w dniu - 18-11-2019 11:13
Ciężki rok się szykuje dla wszystkich w lesznie widzę. Trzebs zacisnąć pasa i oszczędzać pewnie unia Leszno tez dostanie o jakiś milion dwa mniej niż do tej pory. Tak z 3 mln nie więcej bo trzeba zaciskać pasa.
23. Dodane przez Bofns, w dniu - 18-11-2019 11:16
Tylko 30zł? To niedużo przeciez. Jak to kibice Unii Leszno pisali gdy była gadka ze bilety drogie? Paczka fajnej i piwko mniej i jest na bilecik. To teraz tez paczka daniel i piwko mniej w miesiącu i jest na smieci. Czyż nie tak?
24. Dodane przez K DO 4, w dniu - 18-11-2019 11:18
Metraz budynku wytwarza smieci czy osoba a po drugie producenci opakowan powinni to placic bo wszystko pakuja w takie opakowania ktorych moe mozna zniszczyc powinny byc papierowe a butelki szklane i placic od ilosci smieci niemam nie place i tyle Ja mam kubel na miesiac a place tyle co ten co ma 4 kubly na tydzien szalenstwo !!!!!
25. Dodane przez xxx2, w dniu - 18-11-2019 11:19
no chyba was (...) śmieci chyba zacznę do lasu wywozić lub kominem puszczać
26. Dodane przez Fan, w dniu - 18-11-2019 11:23
Możemy płacić nawet po 150zł od osoby, byle była kasa na Unię i żeby JE Pan Prezydent mógł działać dla dobra żużla organizując spotkania żużlowe dla Prezydentów miast.
27. Dodane przez Grand, w dniu - 18-11-2019 11:26
Ludzie się starają segregują a w nagrodę 100% podwyżki.Zedrą z nas kasę i dodatkowo ktoś zarabia na przetworzonych śmieciach.
28. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 18-11-2019 11:26
Ja jestem przerażony chaosem panującym na mieście.
29. Dodane przez PIOTR, w dniu - 18-11-2019 11:27
a gdzie mogę znaleźć wpływy ze sprzedaży surowców wtórnych?
30. Dodane przez jola, w dniu - 18-11-2019 11:28
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć fakt kiedyś były butelki np.na mleko na wymianę,punkty skupu surowców wtórnych,skupowano wszystko gazety,książki,szkło,makulaturę,puszki,złom kiedyś to była segregacja i zagospodarowanie odpadów jeszcze za to płacili a teraz nic nikomu się nie opłaci jeszcze trzeba zapłacić nie małe pieniądze za odbiór,co robią firmy odbierające te śmieci przecież oni też to odsprzedawają i zarabiają nie małe pieniądze
31. Dodane przez max, w dniu - 18-11-2019 11:37
W Warszawie opłaty jeszcze wyższe :-)
32. Dodane przez miki, w dniu - 18-11-2019 11:45
A ja się temu nie dziwię. Mało razy auta z rejestracjami powiatu podjeżdżają pod osiedla i wrzucają śmieci bez segregacji? A reakcja ludzi ... żadna.No to mamy co mamy. A widok stanowisk kontenerów w czasie weekendów to jak w getcie.
33. Dodane przez Jasio, w dniu - 18-11-2019 11:46
Do 10 - dureń.
34. Dodane przez domek, w dniu - 18-11-2019 11:49
podwyżka jest już o 200%, bo wywozić z domów będą co 2 tygodnie :( no to już wiadomo na co starczy to śmieszne 500+ : na wywożenie pieluch, bo na zakup już niekoniecznie, no ale emerytury od 40 lat dla panienek za biurkiem w straży granicznej i figurantów ze straży marszałkowskiej nie opłacą się same, DOBRA ZMIANA :)
35. Dodane przez Emeryt, w dniu - 18-11-2019 11:58
Przyjdzie wymeldowac sie z mieszkania. Obecnie nie potrzeba meldunku. A smieci no coz przyjmie przyroda.
36. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 18-11-2019 12:01
Jasne. PIS naobiecywał wszystkie plusy to teraz muszą kasę ciągnąc od osób pracujących, żeby dla nierobów było. Masakra! Druga sprawa. Dużo ludzi nie segreguje śmieci, a wręcz rzucają wszystko nie do śmietnika tylko pod śmietnik. Co można powiedzieć o takich mieszkańcach?
37. Dodane przez 1111, w dniu - 18-11-2019 12:02
Czyli wychodzi na to ,że im więcej ludzie segregują tym jest drożej. Czy to nie jest chore ?
38. Dodane przez Adam, w dniu - 18-11-2019 12:04
A ja jestem ciekaw ile osób rzeczywiście płaci. W całym związku jest bodajże 150 000 mieszkańców i idę o zakład że wszyscy nie są zgłoszeni. 
 
A co z przyjezdnymi pracownikami? Czy właściciele wynajmowanych nieruchomości płacą za nich opłaty.  
 
Na mojej ulicy jeden dom został przemieniony na noclegowanie dla przejezdnych pracowników. Jest ich tam z 16 osób jak nie więcej. Czy miasto sprawdza czy jest w takich miescach 16 x 30zł? Bo mam wrażenie że nie. 
 
Może tutaj trzeba szukać dodatkowych przychodów? Powinny być kontrole nieruchomości!
39. Dodane przez Ewa, w dniu - 18-11-2019 12:05
Jeżeli mam jeden kubeł raz na dwa tygodnie to nawet nie ma 50kg. I za co płacić taką kwotę
40. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 18-11-2019 12:05
MAM POSEGREGOWAC UMÝC I SKŁADOWAĆ I JESZCZE ZAPLSCIC 24 ZL .Śmiech na sali .To co będą robić pracownicy Trzebani .? Ja się pytam .Szczury łapać?
41. Dodane przez ona, w dniu - 18-11-2019 12:06
zróbmy od razu po tysiąc od łebka to może starczy :-))))))))))
42. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 18-11-2019 12:09
nie możesz podpisać umowy na odpady z MZO, nie możesz zlikwidować Związku (gminy). Tak to działa zgodnie z ustawą, już kiedyś to rozpatrywałem.
43. Dodane przez oko, w dniu - 18-11-2019 12:09
Czas na nowoczesną spalarnie w Lesznie, wtedy ceny spadną
44. Dodane przez MASAKRA, w dniu - 18-11-2019 12:11
Też sadze ze wysokość powinna byc płacona od ilosci śmieci. Ile smieci może wytworzyc takie 2 letnie dziecko a ile starsza osoba.
45. Dodane przez elle, w dniu - 18-11-2019 12:15
PIS daje ludziom np. wszystkim obniżając podatki natomiast samorząd zabiera i podnosi wszystkie opłaty. Skutek tego nieporadnego działania samorządu będzie jego marginalizacja i UPAŃSTWOWIENIE a mieszkańcy z radością bez protestów to przyklepią.  
Obie stawki są wysokie i kompletnie nieporadnie od końca wprowadzane.
46. Dodane przez Ruda, w dniu - 18-11-2019 12:16
Popieram post nr8 ,to tak jak zbędny jest NFZ!!!
reklama
47. Dodane przez obywatel, w dniu - 18-11-2019 12:33
Co robi Niedorzecznik Praw Obywatelskich i największy przyjaciel i obrońca praworządności w Polsce pan Franc T? Zajmują się pierdołami i polityką a jak o zwykłych ludzi chodzi to mają ich gdzieś.
48. Dodane przez kornik, w dniu - 18-11-2019 12:43
I nawet jak będzie te 30 zł to co z tego? Czy to jest dużo? Moim zdaniem nie, to jest odpowiednia opłata do ilości produkowanych śmieci przez ludzi. Na wszystko stać, to i na posprzatanie po sobie musi być stać.
49. Dodane przez recyklingowiec, w dniu - 18-11-2019 12:44
Co to za urawniłowka i grabież w biały dzień? Zmuszanie ludzi do płacenia za coś, z czego może nie będą korzystać? Jeden wyprodukuje 200 a inny może nawet nie 50 kg, i to ma być sprawiedliwe? Metal, szkło, papier a nawet i butelki z tworzywa można sprzedać, i my mamy jeszcze za to komuś płacić? Sprzątaczki przychodzą dwa razy w tygodniu myć klatki w blokach i jest o połowę taniej, a tu takie zdzierstwo? Wiele można sprzedać, dużo spalić, garstka na wysypisko, i takie koszty? Recykling, spalarnia i wysypisko.
50. Dodane przez Marco, w dniu - 18-11-2019 12:45
W Opolu planowana jest podwyżka do 19 zł. I to wystarczy. To dlaczego u nas 24 zł to za mało ?
51. Dodane przez PK, w dniu - 18-11-2019 12:56
Lasy będą pełne śmieci... a w kominach piękny dym...
52. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-11-2019 12:57
Zapraszam na ostroroga bo kamery już dzialaja teraz możecie podrzucac śmieci nowobogaccy
53. Dodane przez XXL, w dniu - 18-11-2019 13:01
Wszystkie bzdety o dobrej zmianie są żałosne :) poczytajcie trochę ............To, że osiągnięcie poziomu recyklingu, którego wymaga od nas Bruksela, będzie bardzo trudne, jest oczywiste. Kilka lat zajęło nam mozolne maszerowanie w kierunku 20-30 proc, a teraz zaledwie w kilka chwil mamy przeskoczyć do 50 proc. Co więcej, już w 2035 r. ma to być 65 proc. 
 
Oczywiście nie brakuje optymistów, którzy twierdzą, że to się uda, bo już teraz najlepsi zbliżają się do poziomu 50 proc. Rzecz jednak w tym, że nie rośnie tylko wartość procentowa, ale sposób wyliczania poziomu recyklingu. Dlatego teraz w niektórych miastach można deklarować, że odzyskiwana jest połowa śmieci. Wyliczenia według nowego wzoru sprawią, że nie będzie to możliwe. W efekcie Warszawa może zapłacić nawet 60 mln zł kary, a Wrocław i Kraków po 20 mln zł.
54. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 18-11-2019 13:05
Jakiś czas temu było pisane że budżet Leszna jest w bardzo złym stanie. Już wtedy przypuszczałem że będzie drogo...Ale nie aż tak. Poszły w górę śmieci i parkingi i to bardzo. Co kolejne? Nieruchomości? Komunikacja miejska?
55. Dodane przez Ludź, w dniu - 18-11-2019 13:07
Chyba nie podpiszę umowy, tylko zacznę sam wywozić śmieci do MZO na ul. Saperską, mam blisko, więc sporo zaoszczędzę :)
56. Dodane przez Emeryt, w dniu - 18-11-2019 13:13
Wszystko wskazuje na to że p.Karpinski nie podołał zadaniu a cały ten związek to wielka mistyfikacja oczekuję od niego jak i członków rady nadzorczej chonorowego podania się do dymisji.
57. Dodane przez zbychu, w dniu - 18-11-2019 13:15
do kom. 51 - i co z tego ze spalisz? i tak musisz zapłacić, a jak nie to z ciebie ściągną, obedrą do ostatniego grosika oskubią, tak działa kzgrl
58. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-11-2019 13:16
Kolejny sukces Pis i polskiego socjalizmu :) Jak to mówił niegdysiejszy klasyk z czasów PRL: "Nie cieszcie się osły, że wam pensje podrosły, ja ceny podwoje i wyjdę na swoje"
59. Dodane przez Marcin, w dniu - 18-11-2019 13:38
Po 1 zanim wrzucę do pojemników plastiki czy butelki muszę je umyć. Tak więc marnuję wodę i pieniądze. 
 
Po 2 ile firmy zarabiają na naszych śmieciach?
60. Dodane przez ullena, w dniu - 18-11-2019 13:39
Oni naliczają od 1 kilograma ,dlaczego my nie możemy płacić za ilość wyprodukowanych w kilogramach śmieci ?
61. Dodane przez podatnik, w dniu - 18-11-2019 13:42
Macie teraz te swoje 500+ :-(
62. Dodane przez DB, w dniu - 18-11-2019 13:42
czy to MZO zwariowało, bo chyba problem w tym że są monopolistą
63. Dodane przez Marco, w dniu - 18-11-2019 14:00
Plastiki segregujemy. Są odbierane i przewożone na składowiska. I nie wiadomo co z nimi robić, więc się podpala, niby przypadkowo. I wracają do otoczenia w ten lub inny sposób. O to chodzi ?
64. Dodane przez krycha, w dniu - 18-11-2019 14:01
przykład idzie z góry co robi Trzaskowski w Wa-Wa ?z jakiej opcji politycznej wywodzi się Trzaskowski? z jakiej opcji prezydent Leszna ? macie już odpowiedź !!! nie obwiniajcie PIS to ta opcja PO -KO robi złośliwie PIS=owi !!!głosowaliście na czerwonych i pochodnych od czerwonych więc proszę się nie dziwić !!
65. Dodane przez LENKI, w dniu - 18-11-2019 14:07
PODZIĘKOWAĆ WZIĄŚĆ FIRMY ZEWNĘTRZNE BO TYLKO W LESZNIE TE OGROMNE PODWYŻKI
66. Dodane przez ad 53, w dniu - 18-11-2019 14:07
System kaucji za plastikowe butelki działa w 10 krajach Europy. Nie w Polsce.
67. Dodane przez jsj, w dniu - 18-11-2019 14:10
Może tak ELKA by się wzięło do pracy i zobaczyło jak to jest że p. Mytych jest członkiem zarządu i MZO i KZGRL.. gdzie w obydwóch bierze pieniądze za to członkowstwo. Może by tak pan by zrezygnował z tych dochodów? Bo jako wice prezydent zarabia prawie tyle co prezydent a to też bym obniżył. Przerażony jestem tym co zobaczyłen w oświadczeniach majatkowych. Widać gdzie pieniądze uciekają.
68. Dodane przez Ja, w dniu - 18-11-2019 14:11
W Niemczech jest tak ze ten kto segreguje odpady to dzięki temu ma ulgi i tańsze podatki a tu to porażka... segregujesz to jesteś gorzej traktowany niż ....
69. Dodane przez Do 58, w dniu - 18-11-2019 14:11
To nie wina PIS lecz naszych lezczyńskich władz , które spaprały sprawę, budując w Trzebani atrapę wysypiska i przez ostatnie lata nic nie robiąc .
70. Dodane przez karol, w dniu - 18-11-2019 14:12
Na całym cywilizowanym świecie są mafie śmieciowe i obracają krociowymi kwotami.A u nas????przecież segregowane smieci KZGRL winien sprzedawać i zarabiać.Tymczasem nieudolność urzędnicza sprowadza się do pobierania solidnych opłat od mieszkańców.Coś tu nie gra!!!!!!!
71. Dodane przez Ale łyne dajo, w dniu - 18-11-2019 14:27
Nie płakać. Ale łyne dajo pińcet:-) Tak się kończy gospodarka centralnie sterowana jak za komuny,ale to dopiero poczatel. Ale łyne dajo ....
72. Dodane przez Figa, w dniu - 18-11-2019 14:37
Ludzie, że śmieciami jest tragedia. Te wysegregowane powinno sie sprzedawać tylko problem w tym, że jak Chińczyki zamknęły rynek to ikt tych odpadów nie kupuje. Trzeba płacić by je ktokolwiek zabrał. I tu nie ma winy tych na dole, co muszą wykonywać uchwały. To rada Ministrów zmieniła w 2017 rozporządzenie w sprawie opłaty środowiskowej i podniosła makabrycznie stawki . Było 24-45 zł do tony , w tyk roku jest 170 zł, a od 1.01.2020 270 zł i oczywiście + pozostałe koszty . Choćby nie wiem co gmina, Związek zrobili to sytuacja cenowa jest wynikiem polityki śmieciowej rządzących. Nikt nad tym nie panuje, a ofiarą są samorządy: gminy, Związki no i mieszkańcy którzy muszą wszystko zapłacić. Samorządy nie mają żadnego wpływu . Ktoś tu napisał, że pojedzie sobie sam do Trzebani i tam podpisze u mowę. Nic z tego- opłata jest podatkiem, a w Trzebani nikt z nim umowy nie podpisze, bo nie ma takiej możliwości prawnej. Ludzie interesujcie się trochę tym co się dzieje wokół was, a nie tylko seriale. Nie czytacie, nie interesujecie się i potem macie takie żaby i pretensje nie do tego adresata.
73. Dodane przez Ja, w dniu - 18-11-2019 14:45
A Włoszakowice na ten przykład nie są w komunalnym związku gmin i po tegorocznej podwyżce będą miały opłaty na poziomie 13 zł/osobę. Po co nam w takim bądź razie przynależność do związku który nie dba o nasze interesy? A po drugie to po co nam tacy samorządowcy którzy nie działają jak źle się dzieje? Związek zapowiada kolejne podwyżki a nasze władze milczą. Zbieg okoliczności czy przypadek ?
reklama
74. Dodane przez Sokowirówka, w dniu - 18-11-2019 14:50
Śmiało - podnoście ceny ile się da. Ludzie i tak zapłacą. Jeszcze trochę w kieszeniach im zostało, więc jest co wyciskać. A jeśli komuś nie zostało nic, to zgłosi się po zasiłek.
75. Dodane przez Aga, w dniu - 18-11-2019 15:02
Przejazdy zamknięte!żadnej informacji!ludzie jeżdżą w kółko!masakra!
76. Dodane przez Aga, w dniu - 18-11-2019 15:06
Zróbmy i za metraż i za osoby w rodzinie i od kilograma-najlepiej.!powinniśmy płacić od wywiezionego kubła.!
77. Dodane przez Jan Kowalski, w dniu - 18-11-2019 15:11
Aby podniesc cene za smieci zarząd powinien przedstawic koszty pozyskania smieci potem ile wydaje na segregacje,ile dostaje za sprzedarz surowców wtornych a na samym koncu żądac podwyzki jak są uzasadnione a nie bo idzie nowy rok to idą podwyzki jak co roku.Społeczenstwo powinno się zbuntowac zjednoczyc się i nie płacic dopuki nie przedstawią nam całe prawdy związanych z wywozem smieci Durny polaczku płac i płacz
78. Dodane przez ul'77, w dniu - 18-11-2019 15:11
Śmieci, parkingi, woda, zaraz będzie ciepło, prądu też nie utrzymają cen więc zaraz pójdzie żywność dalej do góry...ojczyznę dojną...ale wg władzy mamy więcej znaczy oni mają...za miskę ryżu i ...
79. Dodane przez Złomiarz, w dniu - 18-11-2019 15:18
Cena 1kg smieci 1złoty a cena zlomu stalowego 0,30 groszy
80. Dodane przez heh, w dniu - 18-11-2019 15:37
do kom. 73 - no i co z tego ze masz 13 zł jak nie masz drogi, placu zabaw i porzadnego przedszkola. gmina doklada do tego z wlasnej kasy. osieczna tez miala mniej i sie grzecznie z kzgrl przeprosila i od 2019 wraca
81. Dodane przez ak, w dniu - 18-11-2019 15:39
Eugeniusz Karpiński do demisji
82. Dodane przez MACIE, w dniu - 18-11-2019 15:49
Macie 500+ to płaćcie, a nie narzekacie! Naród coraz bogatszy, w tvp mówili
83. Dodane przez xyz, w dniu - 18-11-2019 15:50
gratulacje dla osób głosujacych na PIS, teraz dostając 500+ bedziecie spłacać nowy program "smieci+"
84. Dodane przez PIOTR, w dniu - 18-11-2019 16:00
to czekamy na upublicznienie kosztów i zysków KZGLR oraz MZO, bo to chyba nasze . Prosimy Państwa dziennikarzy o zainteresowanie. Boję się ,że te podmioty są tylko pośrednikiem w odbieraniu śmieci.
85. Dodane przez Ledwozipek, w dniu - 18-11-2019 16:01
UWAGA, UWAGA ! 
 
Oferta na odbiór i zagospodarowanie tony śmieci wynosi około 1000 PLN za tonę ! 
Znaczy się palenie śmieci nieopłacalne . 
Droższe od węgla dobrej jakości!!!!!!! 
Po co spalarnie budować ? 
Aby ludzi truć? 
 
"cena jednego kilograma wytworzonego odpadu przekracza złotówkę - mówi Karpiński." 
 
I życzą sobie w związku z tym 30 zł od osoby !!! 
W JAKI SPOSÓB DOKONALI KONWERSJI JEDNOSTKI kg na osoby?BYKI BY TAK ŁASKAWI ODTAJNIĆ TEN ALGORYTM, RÓWNANIE JAKIŚ NAUKOWY WYWÓD BRONIĄCY TEGO PRZELICZNIKA? 
 
ZAKŁADAJĄC , ŻE JEDNA OSOBA PRODUKUJE 30 kg ŚMIECI MIESIĘCZNIE jak twierdzą TO TRZY OSOBOWA RODZINA PRODUKUJE MIESIĘCZNIE 150 kg 
 
No i tera nie wim czy wliczone są w to te 4 opony zbierane podczas wielkogabarytowej czy nie? 
No i te kompletne urządzenia elektryczne bo niekompletnych piszą ,że nie zbierają . 
 
A na tę piątą zapasową oponę z dobrym bieżnikiem to trzeba osobną umowę na odbiór podpisać?  
 
 
MOIM ZDANIEM JAK MACIE CENNIK ZA TONĘ /KILOGRAM TO WAŻCIE ŚMIECI PRZY ODBIORZE I NIE ŚCIEMNIAJCIE A ZA SZKŁO TWORZYWO I METAL PŁAĆCIE. 
 
I WTEDY MACIE MORALNE PRAWO KONTROLOWAĆ KUBŁY ALE TYLKO WTEDY. 
 
JAKĄ BYM MUSIAŁ MIEĆ PENSJĘ ABY WYPRODUKOWAĆ 150 kg ŚMIECI?  
Bądźmy poważni.
86. Dodane przez Ryszard, w dniu - 18-11-2019 16:09
W Poznaniu podnieśli od lipca tego roku i stawki są 16,00 od osoby za segregowane , nawet w Warszawie stawki za wywóz śmieci będą niższe niż w Lesznie. To nieudolność naszych włodarzy.
87. Dodane przez co sie pytosz, w dniu - 18-11-2019 16:13
dlaczego kzwgm jeszcze nie poinfoirmowal o pdowyzce na 24 zł? chyba maja czas do konca roku rozeslac pisma czy sie myle? rozumiem przczyny podwyzki, ale sposob dzialania kzgwr budzi watpliwosci, totalby chaos, przetargi nieroztrzygniete na ostatnia chwile, stawka wyliczona na podstawie jakichs nierealnych założen, lekka porazka ten zwiazek tzn nie on jako calosc bo jego istnienie jest ze mimo wszystko uzasadnione ale kierownictwo cos kiepsko sobie razdi
88. Dodane przez SETH, w dniu - 18-11-2019 16:19
Niech KZGRL poda wynik finansowy za ostatnie lata. Ile zarabia na sprzedaży posegregowanych śmieci.
89. Dodane przez Archanioł, w dniu - 18-11-2019 16:28
TA KOMUNA upadnie chyba z większym hukiem niż ta poprzednia. Tam mimo wszystko, rzadko bo rzadko, ale jednak fachowcy od zarządzania się zdarzali, dziś przeważają amatorzy i miłośnicy stołków.
90. Dodane przez związek, w dniu - 18-11-2019 16:29
TO PROSTE- ZAMIAST 3 OSÓB -ZGŁOŚ TYLKO 1 OSOBĘ I PŁAĆ TYLE SAMO CO W TYM ROKU
91. Dodane przez Ryszard, w dniu - 18-11-2019 16:38
Poznań 
Od lipca tego roku stawki za odbiór i zagospodarowanie śmieci z nieruchomości zamieszkałych zostaną zróżnicowane. W zabudowie wielorodzinnej opłata wyniesie miesięcznie 14 złotych od osoby, natomiast w zabudowie jednorodzinnej (do czterech lokali w budynku) trzeba będzie płacić 16 złotych od osoby. Podwyższona została też opłata za brak selektywnej zbiórki odpadów. Ci, którym nie chce się segregować śmieci zapłacą 30 złotych od osoby (obecnie 20 złotych).
92. Dodane przez H, w dniu - 18-11-2019 17:01
200 zł. od osoby wystarczy? Może śmieci w cenie szynki!
93. Dodane przez Hihi, w dniu - 18-11-2019 17:03
No i macie swojego prezydenta i zasiedziała radę Leszna. Tak o was dbają to płaćcie i płaczcie
94. Dodane przez Parkowa, w dniu - 18-11-2019 17:09
A MPEC to samo z nami robi . Ciepło drogie jak z Kosmosu.
95. Dodane przez Piotr, w dniu - 18-11-2019 17:09
To porażka obecnego prezydenta Łukasza Borowiaka i to głównie on za ten stan rzeczy odpowiada.
96. Dodane przez Y, w dniu - 18-11-2019 17:12
O czym wy piszecie tonę śmieci to ja przez rok uzbieram w trzy osoby wiec 90 razy 12 miesięcy =1080 zł tyle będę płacił za śmieci!!! i to ma być normalne?
97. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 18-11-2019 17:20
Opłaty za parkowanie drogie jak w Warszawie, śmieci też. Czym jeszcze nas zaskoczą? Już pominę że ulice niektóre są "ubogo" oświetlone? Czy w tym mieście jest już aż tak źle?
98. Dodane przez Ola, w dniu - 18-11-2019 17:24
500+ 500+ 500+ hahah... Chcieliście to macie... NIE NARZEKAĆ!!!!
99. Dodane przez mac, w dniu - 18-11-2019 17:26
Zabawa się zaczyna. Deficyt w budżecie miasta ma zasypać dywidenda z mzo i zzo w Trzebini. PiS naobiecywał, pieniędzy nie zabezpieczył, więc włodarze mają ciche przyzwolenie na grabież mieszkańców.
100. Dodane przez x, w dniu - 18-11-2019 17:40
poczytajcie o włoskiej mafi w jakiminteresie ma największe udziały we włoszech i stanach zjednoczonych ...dziękuję
101. Dodane przez KASKA, w dniu - 18-11-2019 17:41
pozwalniać tych co nie potrafią rządzić,powinni iść w interesie całej społeczności i nie dopuścić na takie podwyżki żeby za śmieci płacić 30 zł za osobę w końcu to my zarabiamy na ich pensje ,obniżyć 500 plus zaraz znajdą się pieniądze
102. Dodane przez lis, w dniu - 18-11-2019 18:12
Podawać do KZGRL wszystkich, który produkują śmieci. Opakowania zgniatać, a kartony tekturowe zawozić samemu na Saperska lub do innego najbliższego punktu. Tego wielu nie robi toteż opłaty rosną. Nasze środowisko nie ma ceny. Dbajmy żeby Polska była piękna.
103. Dodane przez WSZYSTKOWIEDZĄCY, w dniu - 18-11-2019 18:16
Podejście do ekologi każdy ma inne teoretycznie ma do tego prawo aleeee... Ja osobiście ma ekologiczne podejście do śmieci dlaczego nie zrobić tak jak w innym zachodnim kraju . Nie od osoby , nie od metrów mieszkania itd Tylko od worka opłata , kupujesz worek na śmieci w określonej cenie i w niej już jest zawarta opłata utylizacyjna . Np może być mieszkanie w którym mieszkają "nieekologiczni" lokatorzy i generować będą masę śmieci . A może mieszkać rodzina która ma proekologiczne podejście i pomimo zdwojonej liczy osób będę generować o połowę mniejszą ilość odpadów . DLATEGO NIE OD OSOBY TYLKO OD ILOŚCI ŚMIECI !!!!!! TAK TO POWINNO WYGLĄDAĆ .
104. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-11-2019 18:19
Jeżeli mam płacić za to co odbierają z mojej posesji to ja oczywiście zapłacę, ale za kilogramy lub żeby im było łatwiej za pełny pojemnik. Każdy pojemnik ma określony litraż więc nie będzie z tym żadnego problemu. Wtedy będzie uczciwie. Wszędzie szukamy oszczędności więc pilnie należy rozpędzić ten kosztowny Związek Gmin a każda Gmina niech zostanie udziałowcem MZO. Wtedy na pewno będzie taniej.
105. Dodane przez Strajk, w dniu - 18-11-2019 18:23
A moze zamiast debatowac warto by bylo sie zebrac i isc porozmawiac pod urzad mysle ze jak by przyszlo pare tys osob dalo by sie cos wynegocjowac
106. Dodane przez Jerzy, w dniu - 18-11-2019 18:35
Do 64.Krycha, Potrzebny dla ciebie wysokiej klasy psychiatra.Mogę pomóc poszukać.
107. Dodane przez Łukasz, w dniu - 18-11-2019 18:36
A może to wszystko po to aby ludzie mniej śmiecili? 
Z drugiej strony nie dziwię się wysokości opłaty - ludzie do jednego śmietnika wrzucają naprawdę wszystko, ktoś musi to posegregować... nauczyć się trzeba segregacji w domu i po sprawie. 
 
Albo... ewentualnie... jakieś demonstracje, może rewolucja?
108. Dodane przez M, w dniu - 18-11-2019 18:40
Czy można złożyć zawiadomienie do urzędu antymonopolowego?
109. Dodane przez anty komuch, w dniu - 18-11-2019 19:19
chcieliście komuny to ją macie i to nie w wykonaniu PiS a w wykonaniu UE tak bo to unia tak narzuca a Mateuszek też swoje dołożył ustawą o elektromobilności. Czas spierdalać do USA z tej komunistycznej europy
110. Dodane przez jak zapowiada się 2020?, w dniu - 18-11-2019 19:56
Leszno ZWIJA swoje SKRZYDŁA. 
 
To dopiero początek. Tak się kończy brak umiejętności gospodarowania i perspektywicznego myślenia oraz życie na kredyt. 
 
Będzie tylko gorzej. Strach się bać, a nam maluczkim tylko biadolenie zostało.  
 
Kto za to zapłaci? Jak kto, Pan ZAPŁACI, Pani ZAPŁACI. 
 
Trzeba się zwijać z tego tonącego okrętu.
111. Dodane przez JAKUB, w dniu - 18-11-2019 20:06
A ile po podwyżce prezes KZGRL sobie podniesie pensję ???
112. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-11-2019 20:07
Czy ludzie zatrudnieni w tym KZGRL mają pojęcie na temat negocjacji cen? Przecież to zwykli urzędnicy od początku kariery zawodowej - na czele z prezesem. Zorganizowali przetarg ot i cała robota a my będziemy płacić za ich niekompetencję.
113. Dodane przez do 72 Figa vel Ewa z końca sierpnia / urzędnik, w dniu - 18-11-2019 20:11
Po pierwszyn stycznia będzie większy chaos z odbiorem nowej frakcji odpadów biodegradowalnych niż z ustaleniem wysokości nowej stawki opłaty. Szturmu ma sklepy z brazowymi kubłami nie widać. Żeby uruchomić zbiórkę nowej frakcji w pierwszej kolejności związek musi zmienić prawo miejscowe czyli regulamin utrzymania czystości , który szczegółowo prawnie zdefiniuje frakcje bio czyli co należy wrzucać a co jest zabronione, określi szczegółowo wynagania pojemników, częstotliwość odbioru nowej frakcji, podobnie pozostałych frakcji odpadów komunalnych, co należy a co zabrania sie wrzucać ponieważ zniesiono możliwość segregowania więc żeby stwierdzić naruszenie prawnych zasad segregowania a tym samym nałożyć podwyższoną opłatę należy wszystko szczegółowo zdefiniować . Nadruk na worku jest jedynie pomocną informacją a broszura spełnia funkcje edukacyjną w celu łatwiejszego zapamietania zasad segragacji , na pewno nie są prawem miejscowym które należy przestrzegać!  
W drugiej kolejności należało uchwalić uchwalone już wybór metody naliczania opłat oraz wysokości stawki podstawowej i podwyższonej, następnie wszystkie wymagane uchwały. 
 
Odpady zawsze się sprzedają, za leszczyński stan odpowiadają konkretni ludzie od sprzedaży i odpowiedzialni za całość gospodarki odpadami. Kropka!  
W sierpniu Ewa pisała, że do posegregowanych odpadów należy dopłacać 300zł do tony żeby ktoś zechciał je odebrać. Wszyscy się zgodzą, że to nie jest sprzedaż! Jednocześnie zmianie powinny ulec deklaracje mieszkańców uwzględniające złożenie oswiadczenua woli posiadania brazowego pojemnika lub kompostownika ustawa z mocy prawa nakłada taki obowiązek na gminy. Każde opóźnienie z wprowadzeniem ulgi wiazwe się z roszczeniami mieszkańców o wyrównanie z odsetkami szczególnie, że w gminie Krobia był i jest prawadzony pilotażowy program.  
 
Figa, samorządy mają wpływ ile śmieci trafi na wysypisko i ta ilość wpływa na całkowity koszt!  
Samorządy maja ją zmniejszyć. 
Cena powyżej 18zł za osobę świadczy o prowadzeniu przez gminę nieprawidłowej gospodarki zagospodarowania odpadami tj. za dużo odpadów trafia na wysypisko oraz bardzo wysokie koszty utulizacji w zewnętrznych spalarniach jak i wspomniane wcześniej nie sprzedawanie posegregowanych odpadów a płacenie za ich odbiór. Ponadto odpowiada czy istniejące linie są wykorzystywane na projektowanych wydajnościach oraz czy gminy naja plan inwestowania w nowe instalacje np. spalarnie i wydajniejsze linie sortujace z ogólnego budżetu żeby spełnić unijne wymogi odzysku i recyklingu.  
 
Sposób wprowadzenia zmian z horendalnie wysoką stawką nowej opłaty skutecznie zabija w społeczeństwie ducha proekologicznego. Proponowana stawka 30zł w przeliczeniu na roczne koszty czteroosobowej rodziny daje około 340 euro na rok. Bardzo dużo nawet jak na prowincje starej UE podobną do naszego miasta. Statystyczny Polak i Polka produkują rocznie 300kg odpadów z czego recyglingowi podlega 34 procet jesteśmy przed ostatni w Europie za nami są tylko Rumuni. Prymusami w recyklingu są Niemcy produkują rocznie 650kg na osobę z czego 67 procent podlega recyklingu, absolutny prym mają Duńczycy około 800kg rocznie na osobę. Przytaczam na pocieszenie. 
 
Końcowy wniosek jest taki, że jest bardzo źle, zarówno mieszkańcy ale najwięcej zmian muszą wprowadzić samorządowcy szczególnie ci, którym bardzo dobrze płacimy!!! Zawsze ' mają wybór i mogą wybrać jeszcze lepiej płatne zajęcie poza samorządem.  
Dla dobra mieszkańców potrzeba jest pilnych zmian w każdym aspekcie zagospodarowania odpadów komunalnych!  
Wszyscy nasi radni nie sprawdzili się !!!
114. Dodane przez kris, w dniu - 18-11-2019 20:13
I jaka to sprawiedliwość że wszyscy płacą równo skoro nie produkują równo śmieci?
115. Dodane przez ja, w dniu - 18-11-2019 20:18
Ja proponuje od kubła zeby była stawka a nie od osoby,Koscian jakos nie podniósł opłat ,Przemęt tez nie ale Leszno musi bo pan Karpinski pensje po 15 tys musi miec
116. Dodane przez ja2, w dniu - 18-11-2019 20:19
Panie Prezesie i włodarze gmin. Wy podniesiecie stawki bo tak wynika z przetargów a prosze się zastanowić skąd my emeryci i nie tylko mamy wziąć pieniądze na tak wysokie opłaty.Niestety nasze dochody nie wzrastają proporcjonalnie do Waszych stawek a to nikogo nie interesuje.
117. Dodane przez ja, w dniu - 18-11-2019 20:51
chciałem wymienić stary piec na nowy eko ale chyba się przeproszę ze starym i przyjmę każdą ilość śmieci która wam zalega(plastik opony), (...)kogoś i to zdrowo, lub trzeba wymeldować 3 lokatorów
118. Dodane przez Do kom 85, w dniu - 18-11-2019 21:08
Cofnij się Panie kom 85 do podstawówki klasa 2. 30kg x 3 osobowa rodzina to 90kg a nie 150kg.... Położyłeś cały wywód jednym działaniem matematycznym...
119. Dodane przez OBYWATELE, w dniu - 18-11-2019 21:12
PANIE PREZYDENCIE MIASTA LESZNA ZAMIAST PODWYŻSZAĆ OPŁATY ZA ŚMIECI WEŹ SIĘ PAN ZA URZĘDNIKÓW W URZEDZIE MIASTA ESZNA BO ZA DUŻO ICH TAM SIEDZI A KAŻDY BIERZE PIENĄDZE I PRZEZ TO SĄ WYŻSZE OPŁATY POPROSTU TRZEBA ZWOLNIĆ 200 URZĘDNIKÓW I ZARAZ PIENIĄDZE BĘDĄ NATĘPNIE TRZEBA ZWOLNIĆ EKONOMISTÓW Z URZĘDU MIASTA LESZA CZYLI KTO JEST GŁÓWNYM SPCJALISTĄ DO SPRAW DŁUGOTRWAŁEJ ANALIZY BUDŻETOWEJ WIDOCZNIE TA OSOBA SIĘNIENADAJE NA TO STANOWISKO I TRZEBA JA ZWOLNĆ NATYCHMIAST BO SĄ PODWYŻKI WEŹ SIĘ PAN NA CHORY PATOLGICZNY URZĄD PRACY MIASTO JEST BARDZO BRUDNE I NIE OŚWIETLONE TRZEBA ZWOLNIĆ URZĘDNIKÓW Z URZĘDU PRACY BO NIC NIEROBIĄ ŁĄCZNIE Z DYREKTOREM EŻ SIĘ PAN ZA PATOLOGIĘ W URZEDZIE MIASTA LESZNA CZYLI NEPOTYZM NIETRANSPARENTNE KONKURSY NA STANOWSKA URZĘDNCZE ORAZ MOBBING TRZEBA ZACZ OD WŁSNEGO ODWARKU PANIE PREZYDENCIE A PAN JAN DZEIDZICZAK CZEMU NIE INTERWENIUJE JAK SĄ PODWYŻKI ZA ŚMIECI NO CZEMU PANIE JANIE DZIEDZICZAK WEŻ SIĘ PAN ZA URZĘDY PRACY CZY TYLKO POSADKA PANA INTERESUJE I DUŻE PIENIĄDZE IDZ PAN PRACOWAC DO SUPERMARKETU NA KASE FISKALNA I PROSIMY ŻEBY PAN NIEPRZYJEZDZŁĄ DO MIASTA BO PAN JEST TU NIEMILE WIDZIANY
120. Dodane przez Kris, w dniu - 18-11-2019 21:18
Zwolnić darmozjadów z KZGRl ,rozwiązać ten twór, przecież tu chodzi o to żeby pseudo prezesi brali po 15 ts pensji ,ludzie nie pozwólmy na to , CO SIĘ DZIEJE Z TYM MIASTEM !!!! skąd mamy wziąść pieniądze na to ???
121. Dodane przez MIAZGA, w dniu - 18-11-2019 21:25
To kiedy w końcu naród wyjdzie na ulicę i skorzysta z prawa do protestu??? Do czasu jak siedzicie w necie i wylewacie wypociny ceny będą rosły niestety w tym kraju tylko w kupie siła inaczej zniszczą nas wszystkich, jak pół miasta pójdzie pod siedzibę tych hien śmieciowych to może się ogarną inaczej będziemy płacić najwyższy wymiar kary...
122. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 18-11-2019 21:26
Chętnie przyjemne smieci bo swoich tyle nie posiadam a płace!
123. Dodane przez I, w dniu - 18-11-2019 21:40
Może jakiś protest by nas zauważono bo jak widać robią znani co chcą a nie każdy odbiera +500.
124. Dodane przez Nowy, w dniu - 18-11-2019 22:19
Co takiego się stało , że śmieci są o 100% droższe , co tak podrożało - zatrudnili jeszcze raz tyle ludzi do pracy? Rozumiem 20- 30 % ale żeby 100% i jeszcze im mało.
125. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 18-11-2019 22:30
Po co tyle ludzi zatrudnia się kzgrl ??? W prywatnej firmie dwie osoby dałyby rade.
126. Dodane przez Ona, w dniu - 18-11-2019 22:32
Ja bym proponowala więcej głosów na PIS hahaha
127. Dodane przez żółta kamizelka, w dniu - 18-11-2019 22:46
Pan Karpiński o podwyżkach mówił od początku istnienia KZGRL i tylko na to czekał nic innego nie robiąc. Cały ten związek to bezmyślny twór biurokratyczny, myślą tylko o najbliższej wypłacie i jak najdłuższym trwaniu na stołku. Co zrobili przez ostatnie 4 lata, zgłosili jakiś pomysł albo inicjatywę, żeby usprawnić zagospodarowanie odpadów? Inna sprawa, że w W-wie w ministerstwach tez zajmują się wszystkim, tylko nie tym czym należy się pilnie zająć, byle dotrwać do końca kadencji, byle się ustawić itd. Myślenie o śmieciach? Tym zajmujemy się raz w roku, jak trzeba ogłosić podwyżki a jak to "ciemny lud" łyknie, to dalej już z górki, można liczyć kasę i zajmować się swoimi sprawami. 
Podsumowując: nie ma żadnych działań, które ograniczyłyby ilość śmieci (np. nacisk na producentów w sprawie opakowań, brak systemu skupu lub odbioru butelek i PET). Brak sensownego systemu odbioru tzw. "gratów", PSZOKi nie są żadnym rozwiązaniem, powinny działać zupełnie inaczej. Żadnych inicjatyw "nagradzania" tych którzy sumiennie segregują, np. czy punkty z różnych systemów lojalnościowych nie mogą być forma zapłaty za wywóz śmieci albo "gratów" (Skłonienie np. ORLENU czy Payback-u do takie współpracy, to dla władzy drobiazg). Itd. Rzucam tu takie różne pomysły dość luźno i całkiem gratis, może urzędasy wszystkich szczebli wreszcie zaczną tez myśleć kreatywnie, to może coś wymyślą (chociaż wątpię &)
128. Dodane przez xxl do Anioł ,124 reszty marud typu 500+ winne :), w dniu - 18-11-2019 23:08
poczytajcie komentarz 53 wymogi UE :) LUB CAŁOŚĆ https://www.money.pl/gospodarka/podwyzki-za-s(...)640067713a.html
129. Dodane przez jaro, w dniu - 18-11-2019 23:16
do kom 116 a emerytura+ po co była
130. Dodane przez Skruszony do 118, w dniu - 18-11-2019 23:41
O! 
Przepraszam. 
Zapomniałem policzyć w tej rodzinie rodzica 1 i rodzica 2 . 
Miałem na myśli oczywiście rodzinę z trójką dzieci. 
Taki samochodowy standard no bo czteroosobowe Fiaty 126 wyszły z masowej eksploatacji. 
Jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd ale to nie zmienia meritum 30 zł za osobę a z piątą zapasową oponą nie ma co zrobić . 
To jest kompromitacja . 
Albo limitowanie odbioru baterii i to umywalkowych a to w 90% mosiądz. 
No to chyba nie jest normalna ekonomia?
131. Dodane przez ted, w dniu - 18-11-2019 23:48
No to ja rezygnuje . Będę sam odwoził śmietnik, plastiki i szkło. Nie dajmy się zwariować, że to tyle ma kosztować . Chyba że personel KZGRL tyle kosztuje .... Ludzie nie dajmy nabić się w butelkę !
132. Dodane przez DO 104, w dniu - 18-11-2019 23:53
każda gmina jest już udziałowcem MZO,
133. Dodane przez PACZKOMAT, w dniu - 18-11-2019 23:56
Jedyny dla nas ratunek wypisać się z UE. 
PiS-u w PiS-e zaczyna być tyle co masła w margarynie. 
Od odwołania premier Szydło i odstawienia Szyszko zaczęło się mydlenie oczu. 
Hibernacja obywatelskiego projektu przeciw aborcji, umizgi do Izraela i komunistycznej UE -zakaz hodowli futerkowych . 
ŚMIECI DROŻEJĄ BO BĘDZIE TRZEBA ODPADY Z ELEKTROWNI ATOMOWEJ ODBIERAĆ. 
 
Tylko rozpad UE może nas uratować bo raczej nas nie wyrzucą. 
 
Anglicy chętnie by zostali wyrzuceni a idzie jak po grudzie ten Breksit. 
 
NA KOGO BYŚ ZAGŁOSOWAŁ/A W WYBORACH PREZYDENCKICH? 
MAJĄC DO WYBORU: SZYDŁO, DUDĘ, KIDAWĘ BŁOŃSKĄ.
134. Dodane przez heh, w dniu - 18-11-2019 23:57
Ja się pytam co tyle kosztuje ??? To na każde gospodarstwo??? No przecież to setki tysięcy złotych. Każdy ma rozum . Ja się pytam co tyle kosztuję ? Kadra zarządzająca???? halo.??????
135. Dodane przez Lokalny, w dniu - 19-11-2019 00:00
BĘDZIE PROTEST I KOMISJA DO SPRAW NADUŻYCIA . TAK NIE MOŻE BYĆ Państwo w Państwie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama
136. Dodane przez brota, w dniu - 19-11-2019 00:11
odpady za darmo. ile razy można płacić za to samo. przy zakupie płacisz za puszki, flaszki, pudła i inne opakowania i jeszcze raz za to że je oddajesz.czy to stare i zużyte więcej kosztuje jak nowe
137. Dodane przez dfsd, w dniu - 19-11-2019 00:25
że niby ceny wszystkiego rosną. dlaczego jak spadły ceny paliwa o blisko 1/3 to jakoś ceny za smieci nie spadly. Prawda jest taka że powoli zbliżamy się do granicy wyjścia ludzi na ulicę
138. Dodane przez Mhm, w dniu - 19-11-2019 00:29
Proponuję Polexit. Unia wiecznie czegoś wymaga. Niech spada na drzewo.
139. Dodane przez do126, w dniu - 19-11-2019 01:58
Ale błysnęłaś,a co PiS ma z tym wspólnego? Akurat w Warszawie np.rządzi PO i też drastyczne podwyżki.To nie czas i miejsce na agitację polityczną.
140. Dodane przez no to, w dniu - 19-11-2019 07:28
wymelduje sie z adresu i od jutra jestem bezdomny.
141. Dodane przez figa, w dniu - 19-11-2019 07:34
Do kom.72- macie we Włoszakowicach 13 bo nie wiesz ile burmistrz dokłada z budżetu, raczej ile z budżetu przemyca pieniędzy na śmieci co jest niedopuszczalne i nie zgodne z prawem. Natomiast Związek tylko ma pieniądze z wpłat- system ma się sam finansować i nie ma możliwości pokątnego dokładania. W Związku macie rzeczywiste koszty systemu. Na cenę tak wysoką wpływa opłata środowiskowa i kosmiczne ceny na instalacjach sięgające ok700 zł, a na nie wpływa opłata środowiskowa uchwalona decyzją Rady Ministrów/ od 1.01.20- 270 zł do tony/ . I nie wyzywajcie Karpińskiego, burmistrzów bo oni bogu ducha winni. Winą jest cały nie przygotowany system śmieciowy w Polsce,system a nie gminy. Jest konflikt interesów firm produkujących pety i inne opakowania z tworzywa. A śmieci przez rządzących są traktowane... jak.. śmieci. Teraz zamiast w ministerstwie środowiska ta działka będzie w ministerstwie.... KLIMATU. Rozumiecie coś z tego? Bo ja śmieciarz nic z tego nie rozumiem.
142. Dodane przez Figa, w dniu - 19-11-2019 07:37
Do kom.128- gdyby kary samorząd, Związek dostał to fakt wchodzą w opłatę śmieciową . To nie wina samorządów, że ludzie nie segregują dogłębnie. Natomiast do tej pory żaden Związek w naszej okolicy ani żaden samorząd nie zapłacił żadnej kary.
143. Dodane przez do xxl z 128 i 53, w dniu - 19-11-2019 07:53
Przeciętny człowiek może zaakceptować potrzebę zmiany segregowania na efektywniejszą metodę ale nigdy nie zakceptuje tak drastycznej podwyżki opłaty bez przedstawienia przez samorząd jakiegokolwiek programu, planu jak osiągnąć ustalone limity. Cytujesz artykuły z wypowiedziami ekspertów, których celem jrst uzasadnienie tych drastycznych podwyżek. Nie odnosisz się w komentarzu do naszych lokalnych bolączek śmieciowych oraz dlaczego i czym są spowodowe, że są tak wielkie. 
 
Mieszkańcy mają skuteczny oręż. Mogą kilka razy nie zapłacić, w ten sposób protestując, wszystkim nie przeprowadzą egzekucji komorniczej.
144. Dodane przez sputnick, w dniu - 19-11-2019 07:54
A mozę utrzymanie nowego biurowca tyle kosztuje, łącznie z pensjami prezesów i dyrektorów.
145. Dodane przez do 142, w dniu - 19-11-2019 08:25
Właśnie, że to też wina samorządów. Należy stwarzać mechanizmy postaw proekologicznych, żeby ludziom opłacało się segregować.
146. Dodane przez do kom 106 Jerzy, w dniu - 19-11-2019 08:50
tu Krycha Jerzy prosze odstaw te małpki i zgrzewki piwa i zacznij myśleć bo te wspomaganie szkodzi ci na psyche :)
147. Dodane przez ul77, w dniu - 19-11-2019 08:54
A co z Teatrem Miejskim w Lesznie...może osobny artykuł bo aż śmierdzi mocniej niż te śmieci!!!
148. Dodane przez xxl do kom.142, w dniu - 19-11-2019 10:25
Był inny wzór do wyliczeń ....Od stycznia gminy muszą osiągnąć 50 proc. recyklingu odpadów. - Teraz jest średnio 30 proc., ale ze skomplikowanym wzorem, który pozwala na manipulacje danymi. Od nowego roku już nie będzie takiej możliwości
149. Dodane przez figa, w dniu - 19-11-2019 10:43
Nie ma jeszcze wzoru na poziomy odzysku, bo nie ma rozporządzenia ministra teraz....klimatu. Dopiero tyle, co rząd powołany to kto wie kiedy rozporządzenie wyjdzie. W ustawie tylko ogólnie , że 50% wagowo, ale nie wiadomo do którego roku. Będzie rozporządzenie to będzie wzór i tyle.
150. Dodane przez XXL do 149, w dniu - 19-11-2019 11:54
Rozporządzenie będzie w oparciu o wzór wypracowany w Brukseli. Otóż w Polsce poziom recyklingu w poszczególnych miastach wyliczamy nieco inaczej niż w Brukseli. A to jednak tam, a nie w Warszawie byłyby naliczane po nowemu kary. 
 
Obecny wzór jest przykładem kreatywnej księgowości i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Nowy będzie obowiązywał w całej UE . 
 
Od przyszłego roku ma obowiązywać całkiem nowy wzór do wyliczenia poziomu recyklingu: masa odpadów poddanych recyklingowi dzielona przez całkowitą masę wytworzonych odpadów razy 100 procent.
151. Dodane przez Jurek, w dniu - 19-11-2019 17:11
Zapytajcie gminę Wloszakowice ile płacą za śmieci. Sami sobie gospodaruja smieci
152. Dodane przez Y, w dniu - 19-11-2019 20:15
opakowanie jest opłacone w sklepie to za co my płacimy pytam? PROTEST! Nie dajmy się doić oni oskubią ludzi do grosika...
153. Dodane przez Masakra, w dniu - 19-11-2019 20:23
Borowiaka i tego Karpinskiego razem na jednej taczce trzeba wywieźć do Trzebani...(...). Może ockna się z letargu
154. Dodane przez rr, w dniu - 20-11-2019 14:47
Zlikwidować KZGRL- będzie taniej, co pokazuje przykład Włoszakowic i Kościana.
155. Dodane przez Darek, w dniu - 20-11-2019 20:57
Robta co chceta a prezydent spi
reklama
156. Dodane przez ZZ, w dniu - 20-11-2019 21:15
do 139 warszawa powinna pokryc te wszystkie koszty tam jest cala elita rzadzacych w czepku urodzonych
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na wynaję... Rawicz 1350
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj