Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Basen: 2,5 miliona. Modernizacja: 26,5 miliona

Znamy kwoty dotyczące Akwawitu

Basen: 2,5 miliona. Modernizacja: 26,5 miliona

21.12.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Radni Leszna poznali wstępne koszty przejęcia nieczynnej pływalni Akwawit.  Ostateczna cena po negocjacjach to 2,5 miliona złotych, zaś szacowany koszt modernizacji to 26,6 miliona. Decyzja o kupnie jednak jeszcze nie zapadła.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na te liczby samorządowcy i mieszkańcy Leszna czekali od wielu miesięcy, od czasu, gdy prezydent Borowiak poinformował o propozycji sprzedaży pływalni miastu. Dziś wreszcie poznaliśmy więcej szczegółów. Odbyło się bowiem posiedzenie Komisji Infrastruktury i Rozwoju Rady Miejskiej z udziałem wszystkich radnych Leszna.

Najpierw przedstawiona została analiza stanu technicznego obiektu, wykonana na zlecenie miasta przez rawicką firmę. Z raportu wynikało, że przywrócenie pływalni do pierwotnego stanu będzie wymagało bardzo obszernego zakresu robót. Obejmie on między innymi kompletną wymianę wszelkich instalacji wewnętrznych, wymianę nawierzchni niecek, stolarki okiennej i drzwiowej. Analiza nie objęła jednak części wspólnych, czyli między innymi strefy SPA, basenowej restauracji i części konferencyjnej. - Szacujemy modernizację na 26, 5 miliona złotych - powiedział Karol
Stachowski, przedstawiciel firmy. Jego zdaniem budowa nowej pływalni o podobnej kubaturze może kosztować ok. 58,5 miliona złotych, czyli o ok. 22 miliony więcej. Pytani przez radnych autorzy analizy zastrzegli, że dotyczy ona przywrócenia stanu pierwotnego z wszystkimi elementami aquaparku.

Prezydent Leszna z kolei podał ostateczną kwotę, za którą CKiR Akwawit chce pływalnię sprzedać. -Po negocjacjach, które odbyliśmy w grudniu jest to 2,5 miliona złotych brutto - powiedział. Borowiak przyznał, że propozycja jest atrakcyjna, jednak wciąż jest kilka rozbieżności. - Proponowałem rozłożenie płatności na trzy lata, potem na dwa lata, nie ma na to zgody - powiedział.

Prezydent stwierdził, że skłaniałby się ku przyjęciu propozycji. -Wybudowanie nowej hali sportowej z basenem na Antoninach to koszt od 60 do 80 milionów złotych, musimy się zastanowić czy stać nas na taki wydatek, zwłaszcza że wciąż pozostaje nierozwiązana kwestia przyszłości siedziby Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Chrobrego, remontu hali Trapez czy termomodernizacji tzw. „czarnego budynku” przy Stadionie Smoczyka - powiedział dodając, że właśnie w pomieszczeniach pływalni swoją siedzibę mógłby znaleźć Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Łukasz Borowiak zastrzegł, że pływalnia musi przejść gruntowną modernizację, a nie doraźny remont - tylko na tak dużą inwestycję miasto mogłoby znaleźć dofinansowanie zewnętrzne.

Prezes CKiR Akwawit Edyta Kulka, która także wzięła udział w posiedzeniu potwierdziła, że oferta to 2,5 miliona złotych brutto, płatna w dwóch równych ratach do 31 marca przyszłego roku. - Jest niezwykle atrakcyjna, chodzi o 14 tysięcy metrów kwadratowych - powiedziała - oferta ważna jest tylko do 31 grudnia. Takie postawienie sprawy zirytowało prezydenta. -Pani nie może stawiać nas pod murem, niech właściciele dokapitalizują spółkę, żebyśmy mogli ją kupić na raty, samorząd nie jest instytucją charytatywną, od kiedy sprywatyzowano spółkę właściciele nie czynili żadnych nakładów inwestycyjnych - mówił Łukasz Borowiak - obawiam się, że po decyzji miasta właścicielka podejmie decyzję o szybkiej sprzedaży hotelu, którego wartość wyraźnie wzrośnie.

Wśród radnych zdania były podzielone. - Nie mamy pojęcia o kosztach utrzymania obiektu, bez takich rachunków trudno zdecydować „w ciemno” - zaznaczył Adam Kośmider (PiS). - Nowy basen na Antoninach to mrzonka, nawet jeśli go wybudujemy pozostanie problem Trapezu i ruina przy głównej ulicy Leszna - stwierdziła Aleksandra Petrus Schmidt (PL 18) - Akwawit to symbol Leszna, niegdyś jego siły, potem symbol marnotrawstwa, od nas zależy czego symbolem będzie w przyszłości. Radni dopytywali też, skąd miasto mogłoby pozyskać dofinansowanie. Prezydent przyznał, że widoki na fundusze zewnętrzne są na razie dość mgliste. - Na razie nic nie wiadomo o nowej perspektywie Unii Europejskiej, są programy rządowe, ale żeby do nich aplikować konieczna jest dokumentacja projektowa - powiedział. Borowiak powiedział, że rozważa wystąpienie do Funduszu Sprawiedliwości, czyli środków dla ofiar przestępstw. -Byłoby to uzasadnione ze względu na niejasne okoliczności prywatyzacji, ale nie ma tu stwierdzonego przestępstwa - dodał.

Póki co żadnej konkretnej decyzji nie podjęto. Prezydent zaproponował, żeby wrócić do dyskusji po Bożym Narodzeniu. Wprawdzie prezes Edyta Kulka zaznaczyła, że oferta jest „na stole” do końca roku, jednak Łukasz Borowiak stwierdził, że na ten moment to miasto jest jedynym partnerem, z jakim spółka toczy rozmowy, w dodatku posiada jeszcze jeden atut: to kwestia zaległości podatkowych Akwawitu, sięgających ponad 300 tysięcy złotych.

 
Komentarze (89)
1. Dodane przez Dżepetto, w dniu - 21-12-2020 16:34
Choćby za to jak ten basen odkupili za bezcen i że przez tyle lat nie inwestowali w ten obiekt doprowadzając do jego zamknięcia. Leszczynianie zostawili tam ładnych kilka baniek w kasach a teraz mamy nabijać kasę G.? Szukajcie funduszy europejskich i budujcie nowy basen
2. Dodane przez Ja, w dniu - 21-12-2020 16:36
Czyli ciąg dalszy telenoweli. 26mln na remont? A skąd kasa na remont i na utrzymanie? I brawa za nazwanie rzeczy po imieniu że Trapez to ruina.
3. Dodane przez Generał, w dniu - 21-12-2020 16:36
2.5 mln to chyba z hotelem
4. Dodane przez Byk, w dniu - 21-12-2020 16:39
Obawiam się że miasto tego obiektu nie kupi i to będzie ogromny wstyd dla miasta.
5. Dodane przez BARDZO DOBRE DECYZJE !, w dniu - 21-12-2020 16:39
SUPER, nareszcie się doczekamy!!!
6. Dodane przez Marcin, w dniu - 21-12-2020 16:45
26,6 miliona netto plus 23 %VAT = 32,718 mln
7. Dodane przez Do 5, w dniu - 21-12-2020 16:53
Doczekamy czego? Skąd 27mln na remont? Ty myślisz że w styczniu kupimy i w wrześniu będzie otwarty? Co najmniej 5 lat poczekasz na otwarcie, miasto nie ma funduszy na remont co było pisane.
reklama
8. Dodane przez Rybka, w dniu - 21-12-2020 16:55
Miasto samo jest sobie teraz winne że jako jedyni nie mamy pływalni, spaliśmy tyle lat a inni budowali. Jako jedyni nie mamy obiektów miejskich do rozrywki. Teraz desperacko szukamy obiektów by "coś mieć" to wielki wstyd dla miasta.
9. Dodane przez Adam, w dniu - 21-12-2020 17:02
Nie wiem nad czym się zastanawiać. Jedynym wyjściem budowa nowego basenu.
10. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 21-12-2020 17:15
Roczny koszt utrzymania obiektu?
11. Dodane przez Ja pierdziu, w dniu - 21-12-2020 17:16
Ofiary przestępstw?? A dla ofiar losu nie ma jakiegoś funduszu?
12. Dodane przez dziad, w dniu - 21-12-2020 17:17
I już widać dlaczego odejście do sektora prywatnego nie miało miejsca. W samorządzie nie trzeba nic umieć
13. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-12-2020 17:20
Zgodzę się z p. Kośmidrem, że poznanie kosztów utrzymania i eksploatacji może mieć przy takiej decyzji bardzo duże znaczenie. Nie można podejmować decyzji tylko na podstawie kosztów nabycie i remontu. Poza tym nie napisano w sposób jednoznaczny co wchodzi w skład oferty? Tylko budynek basenu, czy też parking i korty? Co znaczy, że SPA jest częścią wspólną? Jest częścią oferty, ale mógłby z niej korzystać też hotel, czy to część hotelu?
14. Dodane przez drobny.., w dniu - 21-12-2020 17:22
A te zaległości podatkowe to od kiedy "wiszą" ? Pytam bo gdy miałem 2 tys. i dłużników moc to tomi zabrali samochód
15. Dodane przez ktoś, w dniu - 21-12-2020 17:25
P. Prezydencie to można mieć takie zaległości i nic się z tym nie robi? "Leszno tu chce się żyć"
16. Dodane przez b, w dniu - 21-12-2020 17:26
Przecież z tych 26,5 władza zrobi 75. Boże, chroń Leszno.
17. Dodane przez Gdyh, w dniu - 21-12-2020 17:29
Jeśli miasto kupi ten chłam i wyremontuje to czyż hotel tam istniejący najwięcej zyska?Raczej ten hotel najwięcej zarobi a kto będzie dopłacał jeśli basen przyniesie straty?Dlaczego miasto kurczowo trzyma się decyzji by na siłę basen powstał w Lesznie?Mamy już jeden i ilu dziennie jest klientów?
18. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 21-12-2020 17:29
Pani prezes lekko przesadziła z tym naciskiem do końca roku, bo nie najlepiej dobrała tą propozycję do sytuacji. Nie ma co się denerwować, bo już poprzedni prezes przesadnie negocjował i przez te dziwne negocjacje firma ta ma teraz takie kłopoty.  
 
Moja prywatna rada. Miejsce jest ciekawe, dobrze położone, czyli ma potencjał. A cena - jak na miasto - nie jest wysoka. Doprecyzować szczegóły, ochłonąć. A jeśli kupić, to nie robić tam na siłę i w pośpiechu kosztownego basenu. Zastanowić się ze spokojem nad alternatywnym przeznaczeniem obiektu.
19. Dodane przez podatnik, w dniu - 21-12-2020 17:31
Do 6 Do kwoty 32.718 tys.należy dodać 2,5 mil. za kupno razem to 
35.215 tys. Na pewno w wyniku budowy wynikną jeszcze inne wydatki 
to koszt ogółem ok. 40.000.000,- zł. Za ta kwotę można wybudować nowy 
basen na Antoninach, a w latach przyszłych myśleć o budowie hali sportowej.
20. Dodane przez Iwan, w dniu - 21-12-2020 17:31
Za 3 banki taki obiekt. za chwile miasto ktoś wyprzedzi i sobie kupi a prezydento powie ze się spóźnił o 1 sekundę
21. Dodane przez do 7, w dniu - 21-12-2020 17:32
Za 3 lata basen będzie gotowy i będzie nie jak dawniej największy w Polsce,a największy w regionie.zapamiętaj to
22. Dodane przez Emi, w dniu - 21-12-2020 17:33
Jak w tym mieście się bawią, od 3 lat miasto bez pływalni i nie można się zdecydować czy kupić czy budować. Przeciągamy to wszystko... Już nawet żal czytać kolejne artykuły o Akwawicie czy nowej pływalni. Naprawdę, stajemy się po prostu śmieszni.
23. Dodane przez Waldek, w dniu - 21-12-2020 17:38
Wątpię czy radni zdecydują się na kupno, mają wątpliwości i słusznie. Jak ktoś wyżej napisał, nim zorganizujemy fundusze na remont minie mnóstwo czasu w tym czasie stan tego budynku jeszcze się pogorszy. Tylko nowa pływalnia i tyle.
24. Dodane przez zzz, w dniu - 21-12-2020 17:41
https://elka.pl/content/view/91039/80/
25. Dodane przez do kom. 14, w dniu - 21-12-2020 17:44
Bo prawda jest taka, że gdy zobowiązanie jest niskie, to problem ma dłużnik. A gdy jest wysokie, to problem ma wierzyciel.
26. Dodane przez Fundusz, w dniu - 21-12-2020 17:51
Jestem bardzo zaskoczony tym, co Pan Prezydent wspomniał o Funduszu Sprawiedliwości. Minęło ledwie kilka miesięcy jak media nagłośniły podejrzane decyzje ministra Ziobry ze środkami z tego funduszu, a nasz Prezydent chciałby go przekonać do kolejnych, dziwnych ruchów?  
 
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Do kogo trafiają pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości? a trafimy na różne artykuły o tym, że pieniądze nie trafiają do pokrzywdzonych, tylko dla różnych "swoich". Nawet gdyby pieniądze te udało się pozyskać, a później by się wszystko wydało, to promocją Leszna nie da się tego nazwać.
27. Dodane przez BELFER, w dniu - 21-12-2020 17:52
Najpierw Rudy Kaczmarek (SLD) oddał Akwawit za darmochę Guzowatemu, a 40mln Guzowaty miał zapłacić z zysku. Ile było wtedy spirytusu w rurach tego już dziś nikt nie pamięta. A teraz Prezydent ( może za namową p. Malepszego tez byłe SLD) chce dać rodzinie Guzowatego 2,5mln. To sie w głowie nie mieści.
28. Dodane przez Koscianiak, w dniu - 21-12-2020 17:53
Ludzie tylko budowa nowego. To było zaprojektowane na darmowe ciepło z fabryki spirytusu. Wyremontujecie A koszty utrzymania was zjedzą. Teraz 26 mln A wyjdzie z 1.5 raz a tyle albo lepiej. Tak jest z każdym remontem. Zaprojektować nowy i energooszczędny. A 2.5 mln to im za działkę da developer i bloki tam postawi.
29. Dodane przez skandal!, w dniu - 21-12-2020 17:55
Ta władza, która na sztandarze niosła obietnicę wybudowania nowej pływalni i hali widowiskowo-sportowej, powinna płonąć ze wstydu! Minęło ponad dwa lata. Do jakiego stanu doprowadziliście miasto, w którym nie ma nic: pływalni, kina, pływalni odkrytej i jeszcze daje się wodzić za nos leżącemu na łopatkach, który wyznacza datę.
30. Dodane przez Mieszkańcy Leszna, w dniu - 21-12-2020 18:02
Te wszystkie wartości modernizacji basenu czy budowa nowego obiektuto tylko wartości szacunkowe pani radna Petrus Schmidt i tego niestety pani nie wzięła pod uwagę
31. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 21-12-2020 18:05
Chętnie poczytałbym szczegóły o rentowności tego biznesu. Przy jakim obłożeniu i przy jakich cenach biletów, taki obiekt ma szanse nie być deficytowy? A co jeśli będzie? Bo prawdopodobnie będzie. Będziemy dokładali co roku do tego 1, 2, a może 4 miliony złotych? Tak żeby w kolejnych dziesięciu latach kosztował nas dodatkowe kilkanaście lub kilkadziesiąt milionów? Nie patrzmy na tą decyzję tylko przez pryzmat najbliższej kampanii wyborczej.
32. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 21-12-2020 18:10
Nikt nie wyprzedzi, bo teraz tam musi być basen. A prywatnego basenu nikt nie chce. Tylko miasto może te plany zmienić.
reklama
33. Dodane przez popieram 28, w dniu - 21-12-2020 18:11
Kupić, teren sprzedać deweloperowi i niech tam bloki stawia koło hotelu.
34. Dodane przez amkz, w dniu - 21-12-2020 18:17
Czy ludzie chętni na nowy basen na Antoninach zdają sobie sprawę że to ma być basen taki jak na SP7?? Bez zjeżdżalni.. bez brodzików itp?
35. Dodane przez popieram 8, w dniu - 21-12-2020 18:19
Przejedzone wszystko. Nie mamy nic: pływalnia odkryta to Biskupin bis a inni budowali lub modernizowali (my modernizujemy parki), nie mamy kina (wszyscy dbają, żeby na miejscu mieć kino). Jedyna pływalnia, przyszkolna. Nie mamy amfiteatru (będę się upierać, bo takie miejsce jest w mieście bardzo potrzebne), bo zostaliśmy z niego przegonieni, zwierzęta były ważniejsze. W Lesznie gardzi się potrzebami mieszkańców.
36. Dodane przez Leszno, w dniu - 21-12-2020 18:24
Nic nie chce mówić ale to miasto stało się kabaretem.
37. Dodane przez Edek, w dniu - 21-12-2020 18:28
Coś czuje w kościach że nowej pływalni nie będzie przez następne 10 lat, te wszystkie artykuły, gadanie to ma na celu jedno: robić dużo szumu, dać ludziom nadzieję i potem temat cichnie. Ile razy to już przerabialiśmy? Jesień 2018, wiosna 2019, luty tego roku i teraz to. Stare powiedzenie obiecanki cacanki a...
38. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-12-2020 18:34
Kolejny Złoty Pomysł Może Prezydent zajmie się i wyda odpowiednie decyzje dotyczące utwardzeniem wielu kilometrów ulic i uliczek ,których w Gronowie , Zaborowie ... jest tak wiele że aż wstyd . 
Pomysły o wielkich inwestycjach w własny ogródek zaniedbany. 
Panie Borowiak to ostatnia kadencja .
39. Dodane przez Bozo, w dniu - 21-12-2020 18:41
Jak by nie patrzeć budowa lub przejęcie basenu to za wysokie progi w obecnej sytuacji. Wg mnie ważniejsza jest budowa nowej hali sportowej np na Antoninach. A budowę basenu przesunąć na przyszłość może w miejscu obecnego Trapezu. Żeby za pewien czas nie okazało się że nie będziemy ani basenu ani hali sportowej.
40. Dodane przez Kosztorys, w dniu - 21-12-2020 18:53
Proste wyliczenie.Zapamiętajcie : 
-budowa + 50 % 
-remont + 100 % 
A potem będzie standardowo.Ale Panie urzędniku ,po odkuciu płytek zaskoczyły nas niespodzianki więc albo dopłata albo ..no właśnie co ? Zaprawde powiadam wam urzędujący urzędnicy.Nie kupujcie tego zabytku sztuki architektonicznej .Słaba lokalizacja ,budynek stary a w środku już dwa lata temu smród jak w szambie,Nie dajcie się przekupić.Trzymam kciuki za mądre posunięcia Magisterium leszczyńskiego !!!
41. Dodane przez Iras, w dniu - 21-12-2020 19:00
Ta sprawa za długo się ślimaczy i ludzie przestali wierzyć że cokolwiek z tego wyjdzie.
42. Dodane przez abc, w dniu - 21-12-2020 19:02
Kategoryczne NIE! Natepne cos kupione za grube miliony, i bedzie na tym koniec. Wladze w Lesznie powinny miec zakaz wykupywania czegokolwiek .
43. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 21-12-2020 19:09
Po co Wam te swary głupie. Wnet i tak zginiecie wszyscy w zupie.
44. Dodane przez Monika, w dniu - 21-12-2020 19:14
Dajcie sobie spokój z tą ruiną. Przeczekać pandemię trochę i poszukać zewnętrznego finasowania, fundusze unijne itp. 
Radni i Prezydencie, zejdźcie na ziemię.
45. Dodane przez L20, w dniu - 21-12-2020 19:30
Art. poniżej - sam Borowiak obiecywał budowę nowego basenu z halą, i co? Efekty sami widzicie niestety: 
 
https://elka.pl/content/view/93498/80/
46. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 21-12-2020 19:53
Ew. teren z Trapezem dobrze sprzedać i dołożyć do nowej hali i pływalni. Lokalizacja na skrzyżowaniu głównych dróg w mieście dla wielu firm idealna.
47. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 21-12-2020 19:54
Lokalizacja wcale nie jest zła. Tylko nie wiem co z miejscami parkingowymi? Są w pakiecie?
48. Dodane przez L21, w dniu - 21-12-2020 20:04
Art. poniżej - sam Borowiak obiecywał budowę nowego basenu z halą, i co? Efekty sami widzicie niestety:  
 
https://elka.pl/content/view/93498/80/
49. Dodane przez Adam, w dniu - 21-12-2020 20:17
A co będzie źródłem ciepła dla basenu. Chyba nie woda technologiczna z Akwawitu ?! Bo w takim przypadku władze Akwawitu będą dyktować ceny ogrzewania !!!
50. Dodane przez security, w dniu - 21-12-2020 20:26
Byle żadna ze starych kasjerek nie wróciła na kasy basenowe bo będzie to samo co przez wiele lat.
51. Dodane przez A, w dniu - 21-12-2020 20:28
Stare to jest dobre wino 
a stare pokryte grzybem baseny za takie miliony to lepiej dobrze przemyśleć. Zdecydowanie nie!!!
52. Dodane przez do kom. 46, w dniu - 21-12-2020 20:41
Terenu z Trapezem nie wolno sprzedać.
53. Dodane przez heh, w dniu - 21-12-2020 20:57
No cwanie to sobie pani właścicielka wymyśliła. Miasto da 2,5mln, uruchomi basen a ona sprzeda za dobrą kasę hotel. Miasto wyremontuje basen, uruchomi go, będzie dokładać do interesu a ktoś będzie zarabiał na gościach hotelowych "hotelu z basenem". 
Póki co hotel z basenem przynosi straty, basen nie działa i niszczeje, mieszkańcy mają najbliższe baseny w miastach 30 km stąd a Miasta Leszna w sumie to nie stać na budowę czy remont basenu. 
Węzeł gordyjski level Leszno
54. Dodane przez jan, w dniu - 21-12-2020 20:58
KUPNO TEGO BASENU TO OŻYWIANIE NA SIŁĘ TRUPA
55. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 21-12-2020 21:08
Za 30mln to już można wybudować jakiś basen a nie naprawiać stary, znając życie to na 30mln się nie skończy bo przy naprawianiu tak starych rzeczy na bank coś wyskoczy. Pomijam fakt że można było już go kupić w 2018 a nie czekać 2 lata i przez ten czas popadł w jeszcze większą ruinę. Gdy go kupimy to i tak trzeba będzie szukać pieniędzy na remont a w tym czasie jeszcze bardziej w ruinę popadnie. Także to trochę bez sensu.
56. Dodane przez papkin, w dniu - 21-12-2020 21:09
Sokrat Iwanowicz Starynkiewicz generał rosyjski, pełniący obowiązki prezydenta Warszawy w latach 18751892.1 grudnia 1875[1] na wniosek swego dawnego zwierzchnika generała-gubernatora warszawskiego Pawła Kotzebue został powołany na stanowisko prezydenta Warszawy Największą zasługą Starynkiewicza było zbudowanie miejskiego systemu wodno-kanalizacyjnego ze Stacją Filtrów na Koszykach, dokąd doprowadzono wodę czerpaną z Wisły ze Stacji Pomp Rzecznych na Czerniakowie. Dał się poznać Warszawiakom jako osoba sumienna, pracowita, odpowiedzialna i uczciwa. 
Pewnego razu podczas swojego urzędowania podjął błędną decyzję inwestycyjną, nie przyjął żadnej korzyści, nawet to nie była jego bezpośrednia decyzja w magistracie. Zakupiono nie odpowiednie urządzenie do pogłębiania dna Wisły. Za wynikłe straty miasta pokrył posagiem swojej córki, a jak się okazało, że to jednak nie starczyło, powyższy dług spłacał ze swojej pensji. Po jego śmierci w 1902r po kilku latach odsłonięto jego pomnik, który został zniszczony podczas II wojny światowej, ale odtworzono go i powtórnie odsłonięto w 1996 r.  
Popieram wpisy nr 13; 17; 28; 31; Nie może być dwóch właścicieli na takim obiekcie.
57. Dodane przez Drążę temat, w dniu - 21-12-2020 21:19
Analiza nie objęła jednak części wspólnych, czyli między innymi strefy SPA, basenowej restauracji i części konferencyjnej. 
A POWINNA ! 
BO ROZUMIEM, ŻE PO POŁOWIE KOSZTY REMONTU CZĘŚCI WSPÓLNEJ SIĘ ROZŁOŻĄ w najlepszym wypadku. 
 
NO I PRZEDEWSZYSTKIM !!!! 
KTO I ZA ILE BĘDZIE GRZAŁ WODĘ ?????????? 
 
 
Jak można rozważać kupno basenu bez wody? 
Moim zdaniem najpierw należy zrobić odwiert na okoliczność obecności cieplej wody 
 
..................................................................................................... 
Zarząd preferował ekspertyzę bardziej kompleksową tj. oprócz oceny warunków geologicznych, opracowanie technologii pozyskania wody, analizę współpracy z miejskim systemem ciepłowniczym, prognozę nakładów inwestycyjnych, obliczenie kosztu produkcji 1GJ.  
 
...Firma HPC POLGEOL przedstawiła raport stwierdzający, że nie ma uzasadnionych przesłanek ekonomicznych do powstania Leszczyńskiej Geotermii. Został jednak we mnie niedosyt, że tej oceny nie przeprowadziła osoba o dużym dorobku naukowym, a były takie możliwości. Przecież mogła to wykonać Akademia Górniczo Hutnicza z Krakowa, która ma największe doświadczenie. Winą za tę porażkę obarczono mnie, wręczając przed salą sądową wymówienie.  
http://superpuls.pl/piotr-kois-niewykorzystana-szansa/
58. Dodane przez Tonący, w dniu - 21-12-2020 21:21
Miasto będzie się rujnować na grzanie i wymianę wody a właściciel hotelu czerpał zyski z wynajmu pokoi. 
To będzie ekskluzywny hotel dla pracowników z za Buga.
59. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 21-12-2020 21:23
Gdyż? Ponieważ? A może wynająć można gdyby byli chętni? O ile wystarczyłoby to na pokrycie rat za kredyt.
60. Dodane przez Smart, w dniu - 21-12-2020 21:24
Będzie nowe, a będziemy się czuć jak w starym. Jaki jest sens ?????? Uważam że lepiej jest wybudować nowy, a tylko sportowy basen i mniejszy dla dzieci, bez tego zaplecza. Na wodotryski mamy drogę S5 godzinę drogi w dwie strony. To nie czas i miejsce na sentymenty !!
61. Dodane przez AN, w dniu - 21-12-2020 21:26
2,5 mln. to jak za darmo. Kupować i dziękować za tak atrakcyjna cenę.
62. Dodane przez Generał, w dniu - 21-12-2020 21:35
W tym roku wyliczono koszt budowy nowego aquaparku we Wrocławiu na kwotę 35mln netto(41 brutto). A Leszno chce reanimować trupa za 30mln?! Lepiej dołożyć 10mln powalczyć o fundusze europejskie i wybudować nowy obiekt, a hale sportową w przyszłości
63. Dodane przez Rafi, w dniu - 21-12-2020 21:37
Kupić i sprzedać deweloperom z zyskiem. Za 29 milionów to można zorganizować darmowy transport na basen do Poznania przez lata. Odejdą koszty utrzymania.
64. Dodane przez Pj, w dniu - 21-12-2020 21:47
Tak czytam te wszystkie komentarze. Co jeden to mądrzejszy. Sprzedać Trapez, nie sprzedać, kupić Akwawit, nie kupić. Decyzja nie jest łatwa. Jaka nie zostanie podjęta będzie krytykowana. Ale po to wybraliście prezydenta, żeby takie decyzje podejmował. Ja na basen nie chodzę i chodzić nie będę, więc jestem za kupnem, żeby ten pustostan nie straszył dalej okolicy i nie popadał w dalszą ruinę. Może wróci w to miejsce życie.
65. Dodane przez TOMASZ, w dniu - 21-12-2020 21:58
CHCIAŁBYM WIDZIEĆ KOSZTORYS REMONTU!!! A TEMU CO GO NAPISAŁ TO BYM ZARAZ MU UPRAWNIENIA ZABRAŁ, A JAK W MIEŚCIE PRACUJE TO WYPOWIEDZENIE W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM ZA BRAK ZDROWEGO ROZSĄDKU I BRAK WIZJI PRZESTRZENNEJ!!! CO WY LUDZIE CHCECIE ZA 26MLN ROBIĆ!!! NA ROZBUDOWĘ NIE MA MIEJSCA A NA REMONT ABY URUCHOMIĆ I ODNOWIĆ TO MYŚLĘ ZE 2,5MLN MAX I DZIECI BY FRAJDĘ MIAŁY I NA WF GDZIE IŚĆ.ZA 26MLN TO NA PRAWDĘ BY TRZEBA ROZEBRAĆ I ODNOWA ROBIĆ!!! MIEJSCA NA PARKING NIE MA ANI NA ROZBUDOWĘ TO POCO TAKA KASĘ ŁADOWAĆ BEZ ŁADU I SKŁADU
66. Dodane przez xyz, w dniu - 21-12-2020 23:14
Widze, ze wszyscy tylko nowy i nowy... miasto nie ma kasy i miec przez najblizsze lata nie bedzie z wiadomych powodow. Jestem z Gostynia i wiem, jak wygladala budowa u nas kwoty wyszly duzo wyzsze od zakladanych, zapewne i u was tak bedzie, wiec nie 60-80 a realnie pewnie ze 100mln. Kupno starego (cena wydaje sie nie wygorowana jak za taki obiekt) wydaje sie mimo wszystko dobrym pomyslem, jak juz miasto kupi predzej czy pozniej wyremontuje, moze za 5 moze za 7 lat, ale w kncu cos bedzie. Nie liczcie na nowy, za co? moze za 15-20 lat, lepiej remontowac Akwawit niz zyc mrzonkami o nowym basenie. Jeszcze dlugo dlugo bedziecie min do Gostynia jezdzic
reklama
67. Dodane przez DO IZBY., w dniu - 22-12-2020 01:17
Ten przypadek musi ocenic Zielonogórska Izba Obrachunkowa. -ktora rokrocznie kontroluje bilans z wykonanaia budzetu miasta za rok obrachunkowy. . Otóz wystepuje tu marnotrawstwo naszego publicznego grosza, Samorzadowiec wybrany przez nas obywateli zleca jakies tzw. ekspertyzy i to niekoniecznie fachowcom z branzy-powiekszajac (czytaj rozdawajac pieniadze ) -koszty nabycia tej Pływalni - z tzw.należnosciami za te ekspertyzy to juz nie bedzie 2,5 ml. brutto lecz duzo wiecej. !!! Te tzw. ekspertyz sa zapewne robione na oko - wskaznikowo a nie w oparciuo KNR- y. Tu w powyzszym Artykule operuje sie nimi jako jakas MODERNIZACJA .!!!. Zwazmy na chwile obecnie ten wielofunkcyjy Obiekt jest o wyzszym standardzie niż wokoł wszystkie razem wziete nie majace jak wiemy funkcjonujace .Pływalnie bez funkcji rehabilitacyjnej.(Gostyn, Rawicz, Koscian, Srem ,Glogow ).Pomieszanie z poplataniem!!!??? -chyba trzeba tu wprowadzic NADZOR WOJEWODY nad tym SAMORZADEM!!! (Jacek N. -Budownictwo Obiektów ).
68. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 22-12-2020 07:26
Miasto mogło wcześniej myśleć o budowie nowej pływalni. Teraz trochę za późno, miną bardzo długie lata nim powstanie cokolwiek.
69. Dodane przez aaa, w dniu - 22-12-2020 08:19
Od poczatku duzo lidzi pisze ze jest za duzy. A oni podaja ze nowy basen 60 mln O PODOBNEJ KUBATURZE, a po jakiego grzyba. Cos mi sie wydaje ze wlodarz za duzo przyniosl z Warszawki - gigantomania. 
Jeszcze raz: baseny z reguly nie sa rentowne, a co dopiero o tej wielkosci.
70. Dodane przez Hmmmm, w dniu - 22-12-2020 08:51
Czyli uwzględniając, że wycena nowego obiektu dotyczy pływalni, oraz hali sportowej, koszt reanimacji akwawitowego trupa będzie dokładnie taki sam jak wybudowanie nowego, technologicznie nowoczesnego basenu.
71. Dodane przez Sporty zimowe, w dniu - 22-12-2020 08:53
Na basenie było ciepło nawet zimą ale ogrzewany był tym co niegdyś było marnowane -zrzucane do atmosfery. 
Po rozdziale na basen - hotel -"spirytusownię" miasto komu będzie słono płacić za energię cieplną????? 
A przez ścianę jeszcze hotel się ogrzeje? 
 
Kupno samego basenu bez pary technologicznej przez samorząd nie dysponujący wodami termalnymi to interes śliski jak lodowisko.
72. Dodane przez postęp, w dniu - 22-12-2020 09:03
Najpierw zafundujcie sobie próbny odwiert geotermalny w pobliżu planowanej pływalni. 
Biskość dworca faktycznie jest atutem. 
Można dojechać na basen z tej wyśmiewanej linii na Wschowę przykładowo. 
 
Woda o temperaturze źródła nawet tylko 40 stopni i zwykły wymiennik już chyba starczy aby w wodzie nie zmarznąć.
73. Dodane przez do kom. 65, w dniu - 22-12-2020 09:35
Poniżej kilka przykładów z Polski ( dane z Internetu): 
 
Rzeszów. Budowa nowego basenu będzie kosztować około 25 milionów. Pływalnia powstaje w miejscu starej, która nadawała się do kapitalnego remontu albo rozbiórki. Po przeanalizowaniu kosztów remontu i porównaniach z kosztami budowy nowego obiektu miasto zdecydowało się na budowę. Nowy, jeden z najnowocześniejszych w Polsce, basen będzie Centrum Przygotowań Olimpijskich. Będzie też bazą treningową dla skoczków do wody Stali Rzeszów, ale korzystać z niego będą także mogli inni mieszkańcy Rzeszowa. 
 
Budowa basenu na Miedzyniu w Bydgoszczy będzie kosztować co najmniej 17,9 mln zł. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację nowoczesnej pływalni. 
 
Kraków planuje pięć nowych basenów, z czego trzy powstaną przy szkołach. Szczegóły jednego z nich: W centrum, oprócz głównej niecki pływackiej z ruchomym dnem, znajdzie się też m.in. część rekreacyjna, basen z hydromasażem, basen dla dzieci i jacuzzi. Do dyspozycji będą również sauny, siłownia i sale fitness z szatniami oraz zaplecze gastronomiczne. oferty wahają się ok. 23 milionów złotych. 
 
Budowa basenu w Nowej Soli będzie kosztowała 23 mln złotych. Ponad 4 mln miasto otrzymało na ten cel z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Nowa Sól będzie się starała o ministerialne wsparcie także na budowę hali sportowej, która ma być połączona z basenem. Koszt budowy hali sportowej, w której mają grać siatkarze i piłkarze ręczni miasto wyliczyło na 18 mln zł. Prezydent Nowej Soli liczy, że Ministerstwo Sportu i Turystyki wyłoży jedną trzecią tej kwoty.  
 
Nowy basen na Bażyńskich w Toruniu. Koszt: 42 mln zł. Całkowita przebudowa basenu Elany. Pływalnia z wodnym placem zabaw, salkami do squasha i zespołem saun. Basen zwany elanowskim, wybudowany w 1987 r. służył miłośnikom kąpieli do końca 2017 r. Plany miejskie zakładają zbudowanie na jego bazie praktycznie nowego kompleksu sportowo-wypoczynkowego. Ze starego basenu zostanie praktycznie tylko niecka. 
 
Łącznie wszystkie trzy pływalnie miejskie w Katowicach miały kosztować 77 mln zł. Szybko okazało się jednak, że zapisane w umowach z wykonawcami pieniądze nie wystarczą. Już o prawie 20 mln zł wzrosły koszty budowy. Szybko zaszła więc konieczność podpisania aneksów.
74. Dodane przez lp, w dniu - 22-12-2020 09:58
polskie realia: koszt modernizacji mnożymy razy 2 lub 3. przeważnie nie kończy się w ustalonym terminie i kosztach.
75. Dodane przez Agrawa, w dniu - 22-12-2020 09:59
Za te 30mln to byśmy mieli super basen. To co teraz się dzieje to kombinowanie jak koń pod górkę.
76. Dodane przez Po raz pierwszy, w dniu - 22-12-2020 11:16
Mam uznanie dla Pana Borowiaka. Komentujący owszem, mają i wiele racji i wiele pierdół. Jeżeli komuś się wydaje, że za kwotę podaną w artykule można wybudować basen o podobnej kubaturze, to niech buduje. Chcę go zobaczyć. Nie da się. 
Obiekt wymagał remontu, i to od dawna. Jeżeli chcemy coś ugrać, jako miasto, to modernizacja powinna objąć większą ilość zjeżdżalni, barów dostępnych z poziomu niecki i wielu innych, jakie funkcjonują w dzisiejszych obiektach
77. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 22-12-2020 11:25
Bardzo ważne jest kwota bieżącego otrzymania pływalni a tak naprawdę kosztu ogrzania wody w basenie. Czy ktoś to uwzględnił skąd i za ile będzie ogrzewana woda w basenie. Z tego co mi wiadomo jest to podstawy koszt bieżącego utrzymania basenu.
78. Dodane przez peterpan, w dniu - 22-12-2020 11:30
do 73 trafnie... 
może w umowie dopisać klauzule ,ze decydenci dopłacają 10 % wszystkich dodatkowych wydatków , także kosztów utrzymania basenu
79. Dodane przez popieram 73 i dziękuję za przegląd, w dniu - 22-12-2020 13:15
Wszyscy potrafią, tylko nie Leszno.
80. Dodane przez Jan, w dniu - 22-12-2020 14:22
Ekspertyza nie zawiera też wydatków na zakup mebli, szafek do szatni, ławek, koszy na śmieci, itp. To taki mały szczegół a istotny, czyli do tej kwoty prawie 30mln trzeba doliczyć kolejne wydatki i tak małymi krokami może zrobić się 32mln.
81. Dodane przez pat, w dniu - 22-12-2020 22:03
Więc są dwa istotne problemy: 
1)Brak nawet próbnego odwiertu geotermalnego .Więc nie można póki co liczyć na tanie grzanie wody. 
2) Nie ma wymiarów olimpijskich. 
Kadry nie wyszkolimy.
82. Dodane przez Obserwator, w dniu - 22-12-2020 22:08
Obiekt ten jest w coraz gorszej kondycji hotel trudno nawet to tak nazwać funkcjonuje na ostatnich nogach .Dlugi obiektu z dnia na dzień większe. Od pracowników czuć woń alkoholu .Uważam że jeżeli kupić ten obiekt to tylko w całości. Pani zarządzającą też nie ma sentymentów dlatego nalezy postawić swoje warunki .Nikt teraz tego nie kupi dlatego nalezy negocjować.  
Właściciel nie inwestowal w obiekt i doprowadził do ruiny dlatego musi liczyć się że sprzeda to za niższą kwotę.
83. Dodane przez do ko. 82, w dniu - 22-12-2020 23:36
Co Wy z tym zakupem hotelu?? Po co to miastu? Mieszkania socjalne ma tam urządzić? Turystyka w Lesznie nie istnieje. Kolejne miliony do wydania i dodatkowe kłopoty.
84. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-12-2020 09:43
i kolejne tyle modernizacja trapezu, tak więc albo remont dwóch obiektów albo budowa jednego nowego
85. Dodane przez Były pracownik, w dniu - 23-12-2020 19:43
Jest klient na Akwawit z pewną kasą. Ojciec Dyrektor.  
Dostał wczoraj od bezdomnego i jutro zaczyna odwierty .Panie Prezydencie ktoś Pana ubiegl. Kaczor będzie pływał w basenie w Lesznie będziemy blisko prezesa .
86. Dodane przez xxx, w dniu - 23-12-2020 21:59
Szkoda publicznej kasy. Poczekać i kupić taniej.
87. Dodane przez HAnka, w dniu - 24-12-2020 00:21
Obywatele Leszna niech decydują!!! Starego trupa reanimować? Modernizować to czyja fanaberia?!
88. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 24-12-2020 08:45
Poczekać i kupic z licytacji komorniczej .Za mniejsze pieniądze. Pełno wierzycieli czeka komorników i spraw w Sądach. to już upadek tego obiektu.Panie Prezydencie jeżeli się nie zgadzają to zostawic to . 
Zająć się budową Nowego Obiektu na lata .Niech właściciel który doprowadził do takiego stanu zostanie z tym problemem (...)
reklama
89. Dodane przez ggg, w dniu - 24-12-2020 12:34
prawie 27 mln? zato to moge akuapark wybudować
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj