Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Kwietnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Angelina, Bogusław,
Hugo, Piotr, Rita,
Robert
Do końca roku 246 dni.
Start arrow Leszno arrow Zakład chemiczny tuż pod Lesznem. Tak czy nie?

Mieszkańcy zaniepokojeni planami budowy

Zakład chemiczny tuż pod Lesznem. Tak czy nie?

14.12.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

Za tą halą znajdują się działki, na których powstanie zakład produkcji pianki poliuretanowej (fot. Arek Wojciechowski)
Na pograniczu Leszna i gminy Lipno, pod Wilkowicami, powstać ma fabryka pianki poliuretanowej. Wielu mieszkańców jest tym zaniepokojonych – do skrzynek pocztowych w Wilkowicach i na Zatorzu trafiły ulotki z apelem o zablokowanie inwestycji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ulotki nie są przez nikogo podpisane. Z jednej strony umieszczono na nich obwieszczenie wójta gminy Lipno z 6 grudnia, informującego o wszczęciu procedury udziału społeczeństwa w postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Z obwieszczenia wynika, że na trzech działkach w obrębie Wilkowic wybudowany ma być zakład produkcji pianki poliuretanowej. Inwestorem jest firma TB Properties, należąca do niemieckiego przedsiębiorcy Thomasa Busskampa, właściciela działających już w tej okolicy firm, między innymi
Euro-comfortu i Euroline.

Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, organ właściwy do jej wydania zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, w ramach którego przeprowadza ocenę oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko - napisał w oświadczeniu wójt Łukasz Litka - Udział ten, zgodnie z przepisem (…) ustawy przysługuje „każdemu”. Uwagi i wnioski można składać do 29 grudnia w siedzibie Urzędu Gminy Lipno.

Na ten termin, czyli 29 grudnia, zwracają uwagę autorzy kolportowanej ulotki. -Po tym terminie nie będzie już możliwości zablokowania inwestycji - napisali. Nie kryją też, że są zaniepokojeni perspektywą powstania zakładu branży chemicznej w okolicy zabudowań: nazywają ją wręcz „tykającą bombą ekologiczną”. Wskazują na ryzyko awarii, na skutek której powietrze może zostać skażone trującymi substancjami. -Jesteśmy tym mocno zaniepokojeni - powiedział nam jeden z mieszkańców Zatorza, który znalazł ulotkę w swojej skrzynce pocztowej - poza zagrożeniem zdrowia i życia boimy się także spadku wartości naszych domów i działek, położonych w sąsiedztwie zakładu.

Wójt Lipna Łukasz Litka zapytany o ulotkę odpowiedział, że o niej słyszał, jednak do niego jeszcze nie dotarła. -Autora zachęcam do zapoznania się z dokumentami, to samo dotyczy także wszystkich zaniepokojonych - powiedział Radiu Elka - w każdej chwili można podjechać do urzędu, udostępnimy całą dokumentację.
Wójt dodał, że inwestor posiada już opinie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, Marszałka Województwa Wielkopolskiego i Państwowego Gospodarstwa Wody Polskie. -Wszystkie są pozytywne, organy te stwierdziły, że inwestycja mieści się w normach i nie będzie oddziaływać negatywnie na środowisko - mówi Łukasz Litka. Zapytany o własną opinię stwierdził, że mieszkańcy nie powinni mieć obaw co do tej inwestycji. -Jest ona zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego, z raportu oddziaływania na środowisko nie wynika, żeby stanowiła ona zagrożenie dla mieszkańców czy to Maryszewic, czy też Leszna - powiedział wójt.

Obwieszczenie wójta Lipna można znaleźć TUTAJ
 
Komentarze (134)
1. Dodane przez Ewelina, w dniu - 14-12-2021 15:00 0 0
Jakież to polskie.
2. Dodane przez Niko, w dniu - 14-12-2021 15:02 0 0
Ciekawe czy ludzie wiedza jak się wytwarza piankę poliuretanowa ?
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 14-12-2021 15:19 0 0
Pewnie, że nie wiedzą. Jakby wiedzieli, to by nie straszyli innych, ponieważ nie ma powodu.
4. Dodane przez FWS, w dniu - 14-12-2021 15:25 0 0
Tylko sie cieczyć, ze powstają nowe zakłady pracy. U nas we Wschowie nie ma nic! Ludzie by sie cieszyli jakby na środku miasta spalarnia smieci powstała, żeby chociaż pare miejsc pracy było. 2/3 Wschowy wyjeżdża do pracy do Leszna albo Głogowa.
5. Dodane przez o, w dniu - 14-12-2021 15:39 0 0
Polska mentalność, być roszczeniowym i drugiemu zabronić...
6. Dodane przez Zgoda, w dniu - 14-12-2021 15:41 0 0
Spokojnie, może być nowy zakład. 
Z pewnością Woźniaka i jego zakładu nie przebiją. Czemu się z tym nic nie robi?
7. Dodane przez ?, w dniu - 14-12-2021 15:41 0 0
Ale wygodne i tanie meble chce się kupować?
8. Dodane przez SM1, w dniu - 14-12-2021 15:48 0 0
do 2: pewnie zaraz dodasz że z martwych płodów i czipów które dodają do szczepionek? 
Skoro fabryka spełnia normy to niech się buduje - będą nowe miejsca pracy dla ludzi, fajnie że Leszno się rozwija :)
9. Dodane przez Bajka do 2, w dniu - 14-12-2021 15:51 0 0
Bardzo chętnie się dokształcę. Proszę o linki do rzetelnych materiałów. W sieci znalazłam tylko reklamówki :-(
reklama
10. Dodane przez Polaczek, w dniu - 14-12-2021 15:56 0 0
Pianka poliuretanowa = zakłady chemiczne. Niezłe jaja. Ktoś kto pisał ta ulotkę pewnie wierzy tez w Szczepionka = śmierć!
11. Dodane przez Mario, w dniu - 14-12-2021 16:13 0 0
Wymysł LEWAKÓW nic innego :)
12. Dodane przez Chemik, w dniu - 14-12-2021 16:15 0 0
Ktoś ewidentnie próbuje skłócić lokalna społeczność. Taka fabryka to żadne zagrożenie NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIAĆ.
13. Dodane przez truciel środowiska, w dniu - 14-12-2021 16:17 0 0
Proszę zobaczyć OFICJANY opis ryzyka identycznej fabryki chemicznej, która działa w Brzegu Dolnym. Tam jest pełen opis szkodliwości i ryzyka. (...)
14. Dodane przez x, w dniu - 14-12-2021 16:23 0 0
Pewnie eco terroryści. Jak z autostradami. Jak dostawali auto terenowe i kikaset tysięcy darowizny to odstępowali od protestów i szukali następnego jelenia co się opłaci.
15. Dodane przez WOjtek, w dniu - 14-12-2021 16:26 0 0
W Święciechowie są zakłady chemiczne w centrum wsi i jakoś nikt nie protestuje.
16. Dodane przez Www, w dniu - 14-12-2021 16:31 0 0
Pewnie roznoszą te ulotki jacyś ekoterroryści
17. Dodane przez Jan, w dniu - 14-12-2021 16:32 0 0
Proponuję wybudować zakład produkujący kosy spalinowe do koszenia śniegu :):) 
Zakład chemiczny to jest w Policach koło Szczecina :):)
18. Dodane przez Franz, w dniu - 14-12-2021 16:36 0 0
Największa głupota to lokalizowanie wszyskich śmierdzących inwestycji po stronie zachodniej Leszna. 90% wiatrów w roku są właśnie od tej strony. Strach się bać!!! Kto te plany zagospodarowania przestrzennego , dezyzcje o warunkach zabudowy i opiniie środowiskowe wydaje ? Ewidentnie widać jakieś imbecyle systemowe zza biurka.
19. Dodane przez Leno, w dniu - 14-12-2021 16:53 0 0
To normalne dla mieszkańców wilkowic, zawsze jest im źle. To śnieg zimą, błoto na nowo powstałej drodze, samoloty za nisko latają i hałasują teraz przeszkadza im powstanie nowej firmy w Maryszewicach. Taka mentalność i pretensjonalność tej wsi. Omijać ich szerokim łukiem. W Lesznie ich nie chcieli, w Lipnie ich już nie chcą
20. Dodane przez Wilk, w dniu - 14-12-2021 17:04 0 0
A sołtys Wilkowic gdzie?A faktycznie choinki na boisku pilnuje żeby wandale nie zniszczyli
21. Dodane przez Piotr, w dniu - 14-12-2021 17:18 0 0
Kolejne straszenie niewiedzą. Produkcja pianki a zakład chemiczny ma się jak chlewnia do masarni. Do zakladu dostarcza się chemikalia wyprodukowane gdzieś indziej. W fabryce pianki następuje mieszanie składników. Chemikalia skladowane są w silosach a podczas mieszania na linii produkcyjnej emisja gazów jest znikoma. Autor apelu chyba njigdy nie widział jak się piankę produkuje? Nawet jakby to była produkcja nie bloków tylko puszek z pianą to jest to technologia opanowana od wielu lat i niea ma zagrozenia żadnego jeżeli wszystkie normy postepowania z chemikaliami są zachowane.
22. Dodane przez do kom 18, w dniu - 14-12-2021 17:25 0 0
To może w lesie przed Kąkolewem chcesz budować. I nie obrażaj innych Franz !!!
23. Dodane przez zatorzak, w dniu - 14-12-2021 17:39 0 0
Nowy zakład nowe miejsca pracy tylko się cieszyć.
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-12-2021 17:55 0 0
No i bardzo dobrze będą nowe miejsca pracy.
25. Dodane przez kojot, w dniu - 14-12-2021 18:01 0 0
Wilkowice i wszystko jasne... Skierowanie na badanie czy z nimi jest wszystko ok
26. Dodane przez Do Franz, w dniu - 14-12-2021 18:09 0 0
A która z firm działających na zachodniej stronie miasta tak smrodzi że ci przeszkadza
27. Dodane przez Emil, w dniu - 14-12-2021 18:10 0 0
Najbardziej niebezpieczną substancją, która się wydziela w ogromnych ilościach do atmosfery przy produkcji takiej pianki jest MONOTLENEK DIWODORU. Dlaczego o tej substancji nie ma w ogóle mowy i nikt o niej nie wspomina.
28. Dodane przez Do 19, w dniu - 14-12-2021 18:18 0 0
Zgadzam się z tobą w 100% tylko tam ludzia zawsze źle, pytanie brzmi kto tam mieszka? Tak kiepsko wykształceni? Że nie potrafią nawet wygoglowac jak się robi taka piankę?
29. Dodane przez Eurokomforyowiec, w dniu - 14-12-2021 18:20 0 0
Zaraz się Pan z EuroKołchozu wkurzy i przeniesie całe przedsiębiorstwo do Ukrainy i się nagle ludzie zdziwią że pracy w Lesznie nie ma.
30. Dodane przez Polak, w dniu - 14-12-2021 18:23 0 0
Ci co piszą że Polacy rozszczeniowi ,że niby tanie meble..i coś tam na plusie o tym niemcu... to niech zamieszkają przy takiej fabryce...to nie chodzi o miejsca pracy a o tanią siłę roboczą i za małe pieniądze zakup ziemi plus brak podatku...a ludziska się cieszą.. dlaczego w Niemczech nie otwiera tego syfu... bo dziada nie stać... dlaczego płaci najniższe wynagrodzenie a nie średnią krajową jak taki bogaty.. bo to kapitalista i ma was gdzieś co o tym myślicie... zablokować inwestycje i tyle...
31. Dodane przez Karol, w dniu - 14-12-2021 18:37 0 0
Kiedyś wymieniono wójta w Lipnie bo nie chcieli wiatraków teraz Wilkowice nie chcą fabryki powtórka z rozrywki?A co radni z Wilkowic na to?
32. Dodane przez ks, w dniu - 14-12-2021 18:38 0 0
Widzę tu dużo komentarzy pozytywnych. Jest jedno ALE. Są z jednego źródła.
reklama
33. Dodane przez do kom.21, w dniu - 14-12-2021 18:44 0 0
To wytłumacz nam ile to znaczy "znikome" i czy chciałbyś mieszkać w sąsiedztwie takiej fabryki.
34. Dodane przez artyku, w dniu - 14-12-2021 18:45 0 0
Materace trują nas, gdy śpimy? Badacze sądzą, że ciepło naszego ciała sprawia, że pianka poliuretanowa wydziela toksyny. Materace piankowe cieszą się popularnością. Łatwo je wyprodukować i przetransportować, ponieważ są lekkie. Są także dostępne w różnych kształtach. Takie materace uwalniają jednak niewielkie ilości toksycznych substancji, a dokładnie - lotne związki organiczne (LZO). Według najnowszych badań opublikowanych w czasopiśmie Environmental Science & Technology, związki te mogą być wyzwalane przez ciepło ciała. Szkodliwe substancje pochodzą głównie z poliuretanu (tworzyw sztucznych z grupy polimerów), a także ze środków zmniejszających palność. Tak twierdzą naukowcy z Israel Institute of Technology, którzy przetestowali osiem różnych rodzajów materacy poliuretanowych. Stworzyli symulowane warunki snu, naśladując podwyższone ciepło ciała, wilgotność i dwutlenek węgla, które wydalają ludzie podczas spania.
35. Dodane przez Brawo, w dniu - 14-12-2021 18:48 0 0
To normalne dla mieszkańców wilkowic, zawsze jest im źle. To śnieg zimą, błoto na nowo powstałej drodze, samoloty za nisko latają i hałasują teraz przeszkadza im powstanie nowej firmy w Maryszewicach. Taka mentalność i pretensjonalność tej wsi. Omijać ich szerokim łukiem. W Lesznie ich nie chcieli
36. Dodane przez hugo, w dniu - 14-12-2021 18:58 0 0
Po co się tak podniecacie przeciez to jest normalny proces zatwierdzania lokalizacji inwestycji. Mieszkańcy przedstawią swoje obawy, inwestor je rozwieje i tyle. Przecież skoro ma już większość niezbędnych uzgodnień z wynikiem pozytywnym to już finał blisko. Trzeba dziękować takim osobą jak Pan Busskamp że chce swoje pieniądze zostawić tu u nas.
37. Dodane przez Zacznijmy od siebie, w dniu - 14-12-2021 19:05 0 0
Nie rozumie. Straszenie aby ludzi. Gorsze są te dymy z kominów i tym czym ludzue palą niz zwykła fabryka
38. Dodane przez nnn, w dniu - 14-12-2021 19:12 0 0
Dlaczego nie można widzieć mapki z zapowiedzi artykułu?
39. Dodane przez Do 23, w dniu - 14-12-2021 19:36 0 0
A pracowales w Eurocomforcie lub Euroline? Nowe miejsca beda owszem dla Ukraincow i pracowników z agencji...... Sciągna wiecej taniej siły roboczej.....Polaków juz tam nie szanuja
40. Dodane przez nmb, w dniu - 14-12-2021 19:37 0 0
Czy to będzie firma podobna do lub związana z EuroKołochozem?
41. Dodane przez Do 29, w dniu - 14-12-2021 19:38 0 0
Raczej watpie jak tam wojna smierdzi......
42. Dodane przez odn. 31, w dniu - 14-12-2021 19:45 0 0
Bardzo dobrze, że nie chcieli wiatraków.
43. Dodane przez Amen., w dniu - 14-12-2021 19:46 0 0
Fabryka jak fabryka. Wielokrotnie byłem w fabryce takiej pianki i nie rozumiem straszenia jakby mieli jakąś rafinerie budować buchającą para z dziesięciu kominów albo elektrownie węglowa.
44. Dodane przez odn. 34, w dniu - 14-12-2021 19:49 0 0
Ja nie kupuję mebli z materacami z pianki.
45. Dodane przez abc, w dniu - 14-12-2021 19:57 0 0
A co na to radni i wójt Święciechowy?
46. Dodane przez popieram 30, w dniu - 14-12-2021 20:02 0 0
A jaką konkretnie korzyść będą mieli mieszkańcy Wilkowic, Lipna czy Leszna oraz jaki będzie wpływ zakładu na środowisko? Najpierw o to należy się pytać i analizować a potem budować. Bez pełnej informacji STOP tej inwestycji.
47. Dodane przez Tadzik, w dniu - 14-12-2021 20:08 0 0
Bardziej Eco niż wasze domy ,większość palac byle czym więcej syfu emituje niż ta fabryka .Takie to Leszczyńskie, wieczne narzekanie i zazdrość.
48. Dodane przez AbC, w dniu - 14-12-2021 20:10 0 0
To już widzę jak będą pierś wypinać niektórzy po otwarciu fabryki i na FB fotki wrzucać a może nawet rowerami podjadą żeby lans zrobić
49. Dodane przez do kom.21, w dniu - 14-12-2021 20:24 0 0
To wytłumacz nam ile to znaczy "znikome" i czy chciałbyś mieszkać w sąsiedztwie takiej fabryki.
50. Dodane przez Do 33., w dniu - 14-12-2021 20:46 0 0
Pracowałem w fabryce produkującej bloki z piany poliuretanowej i poliizocyjanurowej przy linii produkcyjnej. Nie wydzielają się tam żadne smrody ani "chemia" ponieważ izocylaniany, pentan, powietrze są mieszane wcześniej w układzie a na linię trafia już prawie gotowa piana pod ciśnieniem wylewana w określoną formę. Przy linii nie byla nawet potrzebna maska jakakolwiek bo nic tam nie bylo toksyczne. Poza silnie wybuchowym pentanem mozna powiedzieć, że używana są standardowe chemikalia.Fabryka była zlokalizowana w sąsiedztwie osiedli domów jednorodzinnych i blokowisk. Nigdy nie było skarg, że smród czy cokolwiek. Gdyby nie gotowe produkty na placu to nikt by nie wiedział co się w zakładzie produkuje. To już bardziej smrodliwy i także wybuchowy jest Akwawit.
51. Dodane przez olo, w dniu - 14-12-2021 20:56 0 0
jakie obieszczenie wojta skoro on o tym tylko slyszal
52. Dodane przez Andrzej, w dniu - 14-12-2021 21:00 0 0
Wybudujcie ta fabrykę w Górze, nawet kilka, gmina ziemię pod inwestycję pewnie za darmo odda..
53. Dodane przez do kom 29, w dniu - 14-12-2021 21:07 0 0
Nie przeniesie do Ukrainy bo za duże ryzyko ponadto logistyka bliżej do Niemiec i reszty Europy za dużo zainwestowane już a do Wilkowyj:myślicie że za co wam hale budują ,chcecie dróg i lamp to nie narzekajcie mieszkacie na wsi
54. Dodane przez Ja, w dniu - 14-12-2021 21:16 0 0
Palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia
55. Dodane przez do kom 13, w dniu - 14-12-2021 21:32 0 0
Wklej proszę. Niestety nie znalazłem
56. Dodane przez osa, w dniu - 14-12-2021 21:32 0 0
DO KOM;35 ale złość przemawia przez Ciebie jak pamiętam to mieszkańcy nie chcieli do Leszna .Samoloty nam nie przeszkadzają- mylisz z inną leszczyńską dzielnicą .a błoto i drogi to u nas normalne.RECEPTA DLA CIEBIE ; młotek do ręki szeroki łuk i trzepnij się w czoło, skutek nie piszesz bzdur.
57. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 14-12-2021 21:56 0 0
Nie chciałbym być na miejscu dotychczasowego dostawcy tej pianki. Być może już się dorobił milionów i nie musi pracować do końca życia, ale niewykluczone też, że właśnie wziął kredyty aby zwiększyć moce produkcyjne. Pamiętam jak szybko zamknął się Depolex w Lipnie po utracie zleceń.
58. Dodane przez Obywatel Poeta, w dniu - 14-12-2021 22:01 0 0
Taka dobra inwestycja a Rada Gminy i Wójt nie pochwalili się w mediach że tyle miejsc pracy przybędzie????? 
 
No, powiem, że to budzi jednak mój niepokój. 
Jeśli chodzi o jakość powietrza to już miasto może tam pas startowy dronom Straży Miejskiej wybudować. 
Proponuje żeby cały czas jeden krążył nad fabryką dla spokojności. 
Tak jak E3A AWACS krąży nad Europą. 
 
Mnie martwi bardzo lokalizacja leszczyńskich ujęć wody ze względu na zagrożenie terrorystyczne. 
Jedno przy magistrali kolejowej i drodze. 
Małe wykolejenie cystern i pozamiatane. 
A teraz jeszcze przy ujęciu na Maryszewicach nie dość, że łącznik z S5 to jeszcze zakłady chemiczne. 
...................................................................................................................... 
 
ABSTRACHUJĄC OD TEJ KONKRETNEJ INWESTYCJI 
 
 
Coś nie tak jest z komunikacją urząd - społeczność lokalna. 
Zapewne wszystko odbywa się w majestacie prawa. 
To nie budzi moich wątpliwości w magdalence o prawo zadbano. 
 
Gdyby bliżej nieokreślony ktoś nie zainwestował w karteczki i nie dostarczył ich mieszkańcom, społeczność lokalna żyła by nadal w błogiej nieświadomości a terminy by mijały. 
 
Wójtowie się zmieniają a zmora stanu wojennego pozostaje. 
 
 
Pamiętają państwo burzliwe zebranie pod tytułem przeznaczenie pieniędzy na budowę ul. Szkolnej w Wilkowicach. 
Była opcja , żeby pieniądze przeznaczyć na salę gimnastyczną a takiemu jednemu wójtowi chodziło po głowie aby zamiast sali taki namiot postawić. 
Ale nieważne, już wójtem nie jest. 
 
Zasadniczo chodzi o drogi. 
Wiadomo, kupuje się tanio buduje po kosztach ale wszyscy do gminy o drogę się dobijają. 
 
Oj działo się na zebraniu i się nie dziwię bo ten odcinek Szkolnej z całego wiejskiego bagna jeszcze najlepszy był . 
Nawet chodniki miał!!!! 
 
No ale uchwalono i wybudowano drogę idealną nawet powiatowa ul. Święciechowska tak solidnie nie została zmodernizowana (pic na wodę asfalt sfrezowany już się koleiny robią). 
 
Profilowana do osi kratki ściekowe kanalizacja burzowa . 
Woda na działki nie spływa-gitara, 
 
Ulica Baczna, też nie mam zastrzeżeń. profilowana do osi kratki ściekowe, kanalizacja burzowa woda na działki nie spływa. 
A ulica o wdzięcznej nazwie Kwiatowa wprawiła mnie w zdumienie . 
Dacie wiarę ? 
Nie utwardzona a studzienki ma, że też się nie zamulą. 
Pamiętacie państwo ostatnio wyróżnioną firmę Fogo, tytułem Zasłużony dla Gminy Lipno ? 
Mają taką drogę dojazdową zakładową i też studzienki na niej mają. 
 
PATRZĘ, A TU ULICĘ KASZTANOWĄ BUDUJĄ, 
KRAWĘŻNIKI STAWIAJĄ SAFALT MAJĄ WYLWEAĆ . 
A STUDZIENEK BRAK. 
KANALIZACJI BUŻOWEJ BRAK. 
PROFILOWANIE NA ZEWNĄTRZ (TAK ABY PSIE BOBKI DESZCZ ZMYWAŁ NA SĄSIADUJĄCE POSESJE. 
PODOBNO WODY OPADOWE MAJĄ BYĆ ODPROWADZANE DO GRUNTU. 
 
TYLO PO CO UTWARDZAĆ NAWIERZCHNIĘ ASFALTEM SKORO WODA MA BYĆ ODPROWADZANA DO GRUNTU? 
 
Można zastosować nawierzchnię rozbieralną z płyt ażurowych tak jak na osiedlu ul. Krętej w tychże Wilkowicach! 
 
Co pomyślą mieszkańcy nowych osiedli w Wilkowicach o budowie asfaltowej 200-u metrowej drogi wzdłuż pasa drzew ? 
To może się odbić na karcie do głosowania.  
 
ZWŁASZCZA, ŻE TO GNIOT JUŻ NA ETAPIE PROJEKTU. 
 
Można było zapobiec wyrzuceniu pieniędzy w błoto ale nikt nie podrzucił mieszkańcom karteczek z informacją o budowie drogi. 
 
Zapewne odpowiedź byłaby podobna: 
"mieszkańcy nie powinni mieć obaw co do tej inwestycji. -Jest ona zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego, z raportu oddziaływania na środowisko nie wynika, żeby stanowiła ona zagrożenie dla mieszkańców czy to Maryszewic, czy też Leszna - powiedział wójt." 
 
O mieszkańcach Wilkowic nawet nie wspomniał . 
A piją wodę z Maryszewic.
59. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 14-12-2021 22:07 0 0
Nowy zakład, nowe wyścigi autobusów.  
Tylko się cieszyć. 
Będą szybko prawka tracić, to będą duże wpływy do wydziału komunikacji .
60. Dodane przez martin, w dniu - 14-12-2021 22:11 0 0
Widze ze inwestor już działa poprzez komentarze a tak a propos to na ukrainie nie można tego wybudować przecież tam żaden polak nie chce pracować Euro praca marzeń
61. Dodane przez do 52, w dniu - 14-12-2021 22:12 0 0
Budować fabrykę w Polsce po to aby Ukraińców do pracy dowozić? 
To się nazywa spotkanie w pół drogi? 
 
A może już za dni parę będą nadzorować pracę Polaków po nowym podziale Europy. 
 
Pomyśl, proszę.
62. Dodane przez martin, w dniu - 14-12-2021 22:15 0 0
Dobre zaraz koło ujęcia wody dla wilkowic
63. Dodane przez Petr, w dniu - 14-12-2021 22:16 0 0
Jest juz taki zakład produkujący to samo poczytajcie sobie o ryzyku i każdy niech sobie odpowie... 
 
https://vitapp.com.pl/vita-polymers-poland-w-(...)g7oywJnCvhPzrvc
reklama
64. Dodane przez Andrzej, w dniu - 14-12-2021 22:26 0 0
Do 61, piszesz niczym Niemiec 20 lat temu o budowaniu fabryk dla Polaków, im tania siła robocza nigdy nie zaszkodziła a nam? Chwila na nostalgiczne przemyślenia
65. Dodane przez Wszyscy szczęśliwi a najbardziej Niemcy:), w dniu - 14-12-2021 22:42 0 0
Niemcy wybudują sobie fabrykę, której tam nikt nie chce w Lesznie i nie będą mieli problemu z przewozem odpadów chemicznych do Polski.
66. Dodane przez Leszno, w dniu - 14-12-2021 22:42 0 0
Mają rację ci, co walczą o to by ta fabryka nie powstała. Identyczna jest w Brzegu Dolnym. Wystarczy poczytać,że jest to zakład o zwiększonym i dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (ZDR) ponieważ w zakładzie znajdują się duże ilości i rodzaje substancji niebezpiecznych. Te zagrozenia są takie: może powodować astmę, działa drażniąco na skóre na oczy, wdychanie grozi śmiercią, podejrzewa się, żę powoduje raka, działa szkodliwie na organizmy wodne. Tą substancją niebiezpieczną jest izocyjanian toulenu (TDI). Dlaczego Polacy godzą się aby niebezpieczne substancje truły nas dlatego, że w innych krajach się tego pozbywaja.
67. Dodane przez Ja, w dniu - 14-12-2021 23:03 0 0
Budować!!! Budować!!!! Jeszcze cegły przyjadę nosić ;) Ładnie Łukasz to rozegrał. A już psy na nim wieszałem jak do Lipna gazu nie doprowadzili a zamiast tego rozpoczęto budowę hali sportowej w Wilkowicach za ciężką kasę. Wtedy mówiono że przecież w Wilkowicach jest więcej przedsiębiorstw i z tamtąd idzie więcej podatków więc się należy. No to się należy... Zakład chemiczny który do gminy będzie płacił padną kasę w podatkach. Brawo Panie Litkia. Tak trzymać.
68. Dodane przez Nir chcemy, w dniu - 14-12-2021 23:12 0 0
Nie chcemy kolejnej fabryki gdzie ludzie będą zap... za minimalna krajowa a właściciele będą nabijać sobie portfel i niszczyć środowisko. Do widzenia
69. Dodane przez Ded, w dniu - 14-12-2021 23:29 0 0
Dla mnie to skandal. I te pozytywne komentarze jednego bota. Widać że to z jednego źródła pisane.
70. Dodane przez Jurek, w dniu - 14-12-2021 23:53 0 0
Przeczytajcie ten artykuł ze zrozumieniem....to coś dla wszelkiej maści mądrali którzy nie maja pojęcia o produkcji pianki poliuretanowej. Co oznacza jej produkcja dla środowiska w pobliżu domów i miasta....http://archiwum.ciop.pl/31166
71. Dodane przez White, w dniu - 15-12-2021 00:47 0 0
STOP dla eko terrorystów! Fabryka powstanie i będę miejsca pracy dla gruzinow i ukraincow ;)
72. Dodane przez Leszno, w dniu - 15-12-2021 00:57 0 0
Typowe Wilkowice... Ciągle im wszystko źle, może najlepiej niech się ogrodzą murem od wszystkich i żyją w swoim dołku za murkiem.
73. Dodane przez jola, w dniu - 15-12-2021 02:45 0 0
Jest szansa ,że z leszczynskiej wsi zrobi sie miasto
74. Dodane przez kinga, w dniu - 15-12-2021 02:49 0 0
Pan Niemiec I te baraki zwane fabryką Polakom źle się kojarzy
75. Dodane przez Krk, w dniu - 15-12-2021 07:11 0 0
Ja generalnie boję się o to ile tej chemii bčdą zwozić do nas do produkcji. Co w przypadku awarii , wypadku przy pracy itp. Ten w Brzegu został zakwalifikowany o dużym stopniu ryzyka. Jestem zdecydowanie przeciwny tej inwestycji.
76. Dodane przez do kom. 68, w dniu - 15-12-2021 07:19 0 0
To zbuduj fabrykę lub załóż firmę i płać średnią krajową. Chętnych do pracy znajdziesz..... gorzej ze zleceniami. Powodzenia
77. Dodane przez do 30, w dniu - 15-12-2021 07:34 0 0
A dlaczego wszystkie meble masz z Ikei?
78. Dodane przez Przeciw, w dniu - 15-12-2021 07:39 0 0
Kom 1-8 pisane z jednej firmy. Pozostałe również. Zobaczcie czasy odp. w jakich autor(autorzy) sobie sami odpowiadają. Jak wiemy na elce pojawiają sie z opóźnieniem a tu pełna zgodność wpis po wpisie do kilku minut.
79. Dodane przez driver, w dniu - 15-12-2021 08:04 0 0
Wilkowicom przeszkadza? W Zgierzu taka fabryka stoi prawie w centrum miasta. Eurocomfort potezne ilosci pianki tam wlasnie kupuje,pianke specjalna (np.medyczna) sciaga z "zachodu". Moge jedynie przypuszczac ze chodzi o potanienie kosztow produkcji,po co targac towar setki kilometrow gdy mozna mic to "pod nosem"? Was kluje to ze buduje niemiec,ja zas zadaje pytanie-dlaczego polski biznes tego nie robi? Podobne anty komentarze byly przy fuzji E-comfotu i E-line. Zamiast cieszyc sie ze region sie rozwija,wy psioczycie. Takie to typowo polskie.
80. Dodane przez Crol, w dniu - 15-12-2021 08:06 0 0
Panie i Panowie teraz nasza kolej. Czas to oprotestować. Takich fabryk nie powinno budować się przy mieszkańcach. Dotyczy to nie tylko całej okolicy ale również całego miasta Leszna!
81. Dodane przez Adi, w dniu - 15-12-2021 08:06 0 0
Te firmy nam są nie potrzebne,tam Polacy nie pracują l,sami obywatele ze wschodu,Niemiec się bogaci.
82. Dodane przez Masakra, w dniu - 15-12-2021 08:15 0 0
Taa bezpieczne. Wystarczy np. jeden pożar (Patrz jak teraz w fabryce w Kościanie) i mamy wielki problem z silnie trujących substancjami. Nie warto.
83. Dodane przez Chemik, w dniu - 15-12-2021 08:20 0 0
Proces spieniania pianek poliuretanowych, jeśli jest pod kontrolą oraz przestrzegany reżim technologiczny nikomu nic nie zagraża.
84. Dodane przez Powodzenie do 76, w dniu - 15-12-2021 08:26 0 0
JA JEDNAK BĘDĘ DRĄŻYŁ TEMAT DROGOWY PRZY TEJ OKAZJI. 
 
Zjazd z S5 wykonano ewidentnie pod tę firmę . 
Idiotyczne rondo na Wilkowickiej! 
 
Ze zjazdem na posesję fabryki! 
Kto na to wydał zgodę ? 
Kto tergo gniota projektował? 
 
Nie dość, że ciężarówki zjeżdżając z ronda zatrzymują się przy portierni blokując rondo ścieżkę rowerową i pasy to jeszcze wyjeżdżając z firmy, włączając się do ruchu wymuszają pierwszeństwo.  
 
SPOŁECZEŃSTWO MA ZAMIAST PACIORKA CO DZIEŃ WERTOWAĆ STRONY TEJ CZY INNEJ GMINY W POSZUKIWANIU INWESTYCJI ABY W USTAWOWYM TERMINIE WNIEŚ SPRZECIW. 
 
MAM PYTANIE ! 
JAK TO SIĘ STAŁO, ŻE WŁAŚCICIEL FABRYKI ZDĄŻYŁ W USTAWOWYM TERMINIE ZŁOŻYĆ PODANIE O ZJAZD NA POSESJĘ ? 
i TO JESZCZE Z RONDA ŁĄCZNIKA S 5 ?! 
 
Dowiedział się przypadkiem, że drogę budują bo akurat był podatek w gminie zapłacić, kolejka była to na oszronionej tablicy informacyjnej nachuchał i przeczytał obwieszczenie ? 
 
Poszedł do urzędu gminy i zapoznał się z planem budowy drogi. 
Zobaczył : 
O! 
Rondo poproszę o pozwolenie wykonania zjazdu do firmy . 
Tam będą tylko ciężarówki w godzinach szczytu wjeżdżać . 
 
Tak. 
Proszę bardzo. 
Skierujemy projekt do poprawki naniesiemy zjazd to nic nie kosztuje. 
Zaopiniujemy aby brama była jak najbliżej ronda. 
 
BO URZĘDNIK JEST DLA OBYWATELA? 
CHYBA Republiki Federalnej Niemiec ze stolicą w Berlinie niestety. 
Przeniesienie stolicy RFN do Berlina to początek końca UE. 
 
Jednemu można zjazd z S5 zrobić na posesję a drugiemu problem krawężnik obniżyć we wjeździe. 
 
Całe szczęście, że rów jest, woda ma gdzie spływać z drogi i fabryki podczas ewentualnego wycieku chemikaliów. 
 
Sprawdzę jeszcze tylko czy na zjeździe są wykonane studzienki i kanalizacja burzowa. 
 
Jak wykonam audyt to napiszę . 
Pa.
85. Dodane przez Takie pytanie, w dniu - 15-12-2021 08:55 0 0
Skoro ta produkcja jest taka spoko i wspaniała to dlaczego inwestor nie wybuduje sobie jej w Niemczech? Druga sprawa to taka że wszyscy się cieszą na nowe miejsca pracy a przecież powszechnie wiadomo że w Polsce rąk do pracy brakuje a w tej firmie coś czuje że będą pracować nasi koledzy zza wschodniej granicy.
86. Dodane przez do kom 85, w dniu - 15-12-2021 09:29 0 0
Tu buduje, bo tutaj ma swoj biznes. Jak ta Polska by wygladala bez zachodnich inwestycji? Odpowiem na druga czesc-skonczy sie kiedys pisowskie rozdawnictwo pieniedzy,wtedy sie moze okazac ze bezrobocie bedzie mialo kilkanascie procent,wtedy bedziecie piszczec dlaczego nic sie nie robi. Zyje na tym swiecie kilka dziesiatek lat. Dobrze pamietam czasy poczawszy od Gomulki i ze wstydem musze przyznac-tak idiotycznie zachowujacego sie spoleczenstwa jeszcze nie bylo.
87. Dodane przez do 85, w dniu - 15-12-2021 09:31 0 0
Na pierwsze pytanie odpowiedź jest prosta. 
Nie będzie musiał wozić pianki z fabryki do fabryki. 
Aby przewieźć składniki do produkcji pianki potrzeba mniej kierowców jak do przewiezienia pianki. 
Mniej stałych tras Polska-Niemcy można powiedzieć działanie proekologiczne. 
Propaganda europejska w którą niestety rząd też się wpisuje głosi, że rąk do pracy brakuje. 
 
Problem w tym, że maja na myśli ręce które zadowala minimum egzystencjalne. 
 
I te biedne polskie rączki będą musiały płacić za budowę energetyki odnawialnej i atomowej po to aby "koledzy z Ukrainy ,Azji, Indi i Afryki mogli zarabiać. 
Jeśli to są Polacy mieszkający za granicą w związku z kradzieżą terytorium jakim była II Wojna Światowa to OK. 
Ale jeśli za te zarobione pieniądze w Polsce Ukraińcy o sympatiach banderowskich lub rosyjskich wykupią resztę polskich majątków na Ukrainie bo Polakom majątków chyba nikt nie wraca tak jak Żydom to Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.
88. Dodane przez do 85., w dniu - 15-12-2021 09:40 0 0
Niech produkują ale nie koło nas. Elektrownia atomowa - jak najbardziej, ale daleko stąd. Też uważam, że wszelka produkcja powinna wyjechać za granicę. Nie byłoby fabryk, nie byłoby problemu. A rząd da pieniądze zamiast pracy, przecież rząd ma swoje pieniądze. Oni mają tam takie wielkie zakopane pod ziemią skarbce z miliardami euro. Potem wystarczy wprowadzić ustawę i bieda w Polsce zniknie i to bez pracy. Panie z kom.85 jesteśmy genialni !
89. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 15-12-2021 10:02 0 0
Reżim technologiczny... proszę, nie rozbrajaj mnie. Wiele już takich było np. Zachem też i miałeś ten swój reżim. Teraz masz silne skażenie środowiska. Co ze składowaniem silnie toksycznych substancji w przypadku awarii, pożaru?... tzw. "ups" , transportem ich itp. Wypadków i głupoty ludzkiej u nas sporo. Wszelkie systemy bezpieczeństwa tym bardziej bywają awaryjne. Nie widzę sensu budowy- w obecnej sytuacji nie jest potrzebna taka fabryka. Nie pasuje do Leszna. Tylko więcej Ukraińców będzie trzeba sprowadzić bo kto tam ma pracować? Nie ma silnego bezrobocia w regionie. Zapotrzebowania lokalnego zero.
90. Dodane przez max, w dniu - 15-12-2021 10:06 0 0
Będą miejsca pracy, a cały smród poleci na gronowo
91. Dodane przez do kom. 79, w dniu - 15-12-2021 10:06 0 0
Zgierz nie jest dobrym przykładem. Właśnie mają teraz bardzo duży z tym problem więc sam sobie strzeliłeś gola. 
 
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spol(...)zenstwo/2105557,1,trujace-odpady-po-zakladach.read
92. Dodane przez Abraham Lincoln, w dniu - 15-12-2021 10:14 0 0
Ciemnogród znowu biadoli, lepiej być pasożytem i pierdzieć na kuroniówce.
93. Dodane przez klm, w dniu - 15-12-2021 10:38 0 0
A ja proponuję, w ramach odwetu, budować NASZE POLSKIE FABRYKI  
u tych wrednych Niemców. 
A co ? 
Niech mają !
94. Dodane przez do kom. 79, w dniu - 15-12-2021 10:50 0 0
"Takie to typowo polskie". Już to pisałeś w komentarzu np. nr 1, 5 - po co się powtarzasz? Ile Niemiec Ci płaci za każdy wpis?
95. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 15-12-2021 11:11 0 0
Kochany! 
Masz rację ale to nie takie proste. 
Byli mocniejsi i nie dali rady. 
95% że zgoda będzie wydana ale co z tym %%?  
 
Podczas odwiedzin swojej fabryki Musk podkreślił, że ma nadzieję, iż w nadchodzących tygodniach uzyska zielone światło na rozpoczęcie produkcji w zakładzie. Ostatnie konsultacje w sprawie zezwoleń środowiskowych zakończą się 14 października, po czym niemieckie ministerstwo środowiska podejmie ostateczną decyzję. 
 
Bronił także fabryki przed krytykami jej wpływu na środowisko, mówiąc, że zużywa ona "stosunkowo mało" wody, a produkcja ogniw akumulatorowych jest "zrównoważona". 
 
Powiedziałbym mu, żeby przestał budować elektrosamochody, ale raczej poleciał na Marsa skomentował to Manu Hoyer, który poprowadził protest lokalnych mieszkańców sprzeciwiających się projektowi ze względów ekologicznych. Twierdzą oni, że zakład zanieczyści wodę pitną. 
 
Minister gospodarki Brandenburgii ocenił szanse na uzyskanie zgody na działalność fabryki na 95 proc 
 
https://www.money.pl/gospodarka/fabryka-tesli(...)462512800a.html 
 
 
Musk przyznał, że Tesla martwi się, że rekrutacja wystarczającej liczby pracowników będzie problemem. Zachęcił do składania aplikacji wszystkich chętnych z Europy.
96. Dodane przez Wody Besztroskie, w dniu - 15-12-2021 11:13 0 0
Woda.  
Co z wodą z fabryki , do fabryki ? 
Co z wodą ?Wody
97. Dodane przez ŚWIADOMI NIE, w dniu - 15-12-2021 11:36 0 0
A JA SKROMNIE  
PROPONUJĘ WSZYSTKIM CZYTANIE ETYKIET CELEM UŚWIADOMIENIA SIEBIE ŻE ŁYKACIE CHEMIĘ CODZIENNIE I NA OKRĄGŁO 
NALEŻY WSPOMNIEĆ  
CZYM  
FASZERUJECIE CODZIENNIE 
SWOJE DZIECCIAKI !!!!!!! 
WIDZĘ PRZY KASACH JAKI SZAJS KUPUJECIE !? BRRR
98. Dodane przez do kom 92, w dniu - 15-12-2021 11:38 0 0
W pelni popieram. Niech ten polski biznes wycofywany z Chin (bo za drogo), nie jest inwestowany w Polsce tylko w Indiach,Bangladeszu itp. Chcemy mebli ale drewno z obcych lasow,stal z obcych hut,tkanin z obcych tkalni,polskich samochodow, tylko nie chcemy u siebie produkcji. Pytam gdzie zarobimy kase na to wszystko? W Niemczech,Niderlandach,W.Brytanii?... Gdzie bedziemy i u kogo robic za niewolnkow?
99. Dodane przez ???!!!, w dniu - 15-12-2021 11:44 0 0
Ulotki konkurencji gdzieś z Polski ???
100. Dodane przez BonifacyStopka, w dniu - 15-12-2021 11:48 0 0
I znowu się zaczyna doszukiwanie... zlikwidować wszystkie duże zakłady produkcyjne w Lesznie bo mogą spowodować katastrofę ekologiczną w przypadku chociażby pożaru. To nic, że będą nowe miejsca pracy, to nic, że kolejny przemysł w Lesznie... trzeba ponarzekać... ponownie. I tylko czekam aż jeden osiołek z drugą owieczką napiszą jeszcze, że to wina Prezydenta Borowiaka.
101. Dodane przez Tru, w dniu - 15-12-2021 12:01 0 0
Macie apsztyfikanta wszechmocnego działacza z rodowodem to niech działa.
102. Dodane przez xyx, w dniu - 15-12-2021 12:05 0 0
WGronowie jest smród co wieczór gdy kominy działają
103. Dodane przez kamyczek, w dniu - 15-12-2021 12:16 0 0
Sprawa już jest "śmierdząca". Więcej zagrożeń niż pożytków. Tym bardziej, że ewidentnie w tych fabrykach zatrudniają pracowników ze wschodu, a nie Polaków. Stanowcze NIE dla tej fabryki pianki. Pozdrawiam logicznie i zdrowo myślących.
104. Dodane przez Kasia, w dniu - 15-12-2021 12:22 0 0
A gdzie nasi radni i co mają do powiedzenia w tej sprawie? Przecież to problem Leszna. Kolejne toksyny na naszym terenie. Co z wodą jak pisał poprzednik?
105. Dodane przez Mistrz FuKung, w dniu - 15-12-2021 13:54 0 0
A martwił się ktoś z Was jak kiedyś utylizują taką piankę? Fajnie że się buduje tą firmą sporo daje w naszym mieście
106. Dodane przez o, w dniu - 15-12-2021 14:28 0 0
Jeśli chodzi o wodę to Leszno jest w tej dobrej sytuacji, że ewentualne wycieki spłyną do Wilkowic. 
 
W dniu dzisiejszym przeprowadziłem audyt . 
Woda z ronda i fabryki przy centrum logistycznym na Wilkowickiej spływa do rowu taka rzeźba terenu.  
 
Wody Polskie nie widzą nic zdrożnego zapewne w takiej sytuacji.
107. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 15-12-2021 15:04 0 0
będę mieć tą fabrykę za oknem wrrr. Niech wybuduje ją w Niemczech lub daleko od zabudowań
108. Dodane przez do komentarza 106, w dniu - 15-12-2021 15:14 0 0
A Wilkowice to przecież szczegół...jasne.
109. Dodane przez Kiks, w dniu - 15-12-2021 16:10 0 0
Jaki spadek wartości działek? Te działki powinny być po max 100zl za metr w tym polu ale wy daliście się nakręcić deweloperom i kredycie już był wzięty żeby pan poszedł na włości z tych bloków. Teraz bedziecie mieli chemię za oknem i to darmo. Kupując dom i działki nie sprawdziliście planu zagosp przesztrzennego? No fakt nauczeni ze spółdzielnia to za was zrobi to teraz ma ile właściciele kurników czterech w jednym.
110. Dodane przez abc, w dniu - 15-12-2021 16:24 0 0
Wszyscy, ktorzy chetnie wypowiadają się na tak- za budowa fabryki i o braku szkodliwosci- gdzie mieszkacie? Ilu z Was jest z Wilkowic i Zatorza? Pisanie o nowych miejscach pracy? Miejsc jest wystarczająco duzo w firmach u tego samego wlasciciela-a wiec i pensje bedą podobne, a stanowiska biurowe juz dawno są zajęte.
111. Dodane przez Normalny, w dniu - 15-12-2021 17:18 0 0
Największym zagrożeniem dla zdrowia ludzi są ci co palą śmierci na składowiskach i w piecach domowych. Dodam do tego stare kopcące diesle na ulicach . To są prawdziwe problemy a nie nowa powstająca firma która musi spełniać wszystkie wymogi ochrony środowiska. Ci co najwięcej krzyczą to najwięcej trują.Pozdrawiam logicznie i trzeźwo myślących.
112. Dodane przez Marcin, w dniu - 15-12-2021 17:36 0 0
Przecież tam nie mają produkować komponentów tylko piankę poliuretanową. Każdy może sam wyprodukować piankę w domu. Na allegro są gotowe zestawy. 
Jak myślicie? Powinni zabronić sprzedaży tej "strasznej chemii" ???
113. Dodane przez Adam, w dniu - 15-12-2021 18:48 0 0
znów jakiś samozwańczy ekolog się znalazł? Pięć lat za późno... ten nowy zakład to taka słaba petarda w porównaniu z tym co dawno tam jest... ale jak nikt nie wie to jest OK, może lepiej jak tak pozostanie :)
114. Dodane przez kk, w dniu - 15-12-2021 19:54 0 0
Adam co masz na myśli?
115. Dodane przez Do 104, w dniu - 15-12-2021 19:55 0 0
Kasiu (…;)! Jakie to masz toksyny w Lesznie ? To będzie bezpieczna fabryka.Strefa inwestycyjna w Lesznie już jest niemal pełna. Ta fabryka jest na granicy Leszna i Wilkowic i dobrze,że są inwestorzy.Bezrobocie w Lesznie jest bardzo niskie. Tu każdy znajdzie coś dla siebie.Podmiotów gospodarczych jest tu w przeliczeniu na mieszkańca jedne z większych w kraju.Dla tych marudzacych, proszę otworzyć coś swojego i zatrudnić chociaż 3 ludzi.
116. Dodane przez Zatorze., w dniu - 15-12-2021 21:04 0 0
Wszyscy tylko narzekają, a sami nie prowadzą żadnej działalności i nikogo nie zatrudniają& Sami nas trują pałac w piecach czym popadnie - wyjdzie na spacer po 20:00 u nas na zatorzu to poczujecie czym oddychamy :-( Taka fabryka, nie pozwoli sobie ma rządzą emisję, a będzie napewno pod kontrola wszystkich instytucji do tego powołanych. Osoba, która puszcza anonimowo ulotkę, straszy mieszkańców niepotrzebnie, ale jest na tyle mądra, że się nie podpisuje, aby go nie wyśmiali za te bzdury!
117. Dodane przez Marek, w dniu - 15-12-2021 21:10 0 0
Niech chociaz jeden z tych co chca tej fabryki tak blisko Wilkowic pojada do Brzegu Dolnego 
Tam sa zaklady polozone po wschodniej czesci miasta przy drodze do Obornik Slaskich.Ten ktory pojedzie w kierunku na Psary zobaczy wykarczowane tereny na ktorych kilkadziesiat lat wczesniej byly lasy.Prosze zapytac sie mieszkancow Brzegu Dolnego o chemiczny smord ktory wielu ludzi usmiercil. Co prawda zaklady Rokita bo tak sie one nazywaja zatrudnialy w okresie swojej swietnosci ok 5.000 ludzi stwarzaly zagrozenie dla ich mieszkancow. Prosze poswiecic kilka godzin na wycieczke do Brzegu Dolnego aby wyrobic sobie zdanie co znacza zaklady chemiczne polozone tak blisko domow dla mieszkancow ( z Leszna do Brzegu Dolego jest ok 90 km i jedzie przez Gore, Wasosz, Winsko i Wolow) Po tej wizji mozna zaczac wymadrzac sie i dyskutowac.
118. Dodane przez Do 117 Marek, w dniu - 15-12-2021 22:40 0 0
Spienianie to nie zakład chemiczny! Rokita to typowy zakład chemiczny. Z tego co jest napisane to ten nowy zakład ma się zajmować spienianiem, a nie żadną produkcją chemii. Dajce sobie spokój z tym mąceniem ... 
Trafnie napisał to ktoś w komentarzu 10. :-)
119. Dodane przez do 116, w dniu - 15-12-2021 23:18 0 0
Naprawdę jesteś tak naiwny i wierzysz w to co piszesz? 
"pod kontrola wszystkich instytucji do tego powołanych" 
 
Masz działkę przy rondzie? 
Zrób sobie z ronda zjazd na działkę. 
Ciekawe czy dostaniesz pozwolenie?
120. Dodane przez Zorro, w dniu - 15-12-2021 23:26 0 0
Uwagi i wnioski można składać do 29 grudnia w siedzibie Urzędu Gminy Lipno. 
A twierdzisz, że osoba, która puszcza anonimowo ulotkę, straszy mieszkańców niepotrzebnie, ale jest na tyle mądra, że się nie podpisuje, aby go nie wyśmiali za te bzdury! 
 
Spójrz inaczej ! 
Dzięki tej osobie dowiedziałeś się , że możesz do 29 grudnia wypowiedzieć się w sprawie. 
Tak więc anonimowe karteczki zrobiły to co należało do urzędów !! 
A czego urzędy skutecznie nie robią .
121. Dodane przez Polak, w dniu - 16-12-2021 07:49 0 0
Biedny Niemiec. 
Wszystkie syfy w Polsce chcą realizować.
122. Dodane przez do kom 118, w dniu - 16-12-2021 08:04 0 0
"Z tego co jest napisane to ten nowy zakład ma się zajmować spienianiem, a nie żadną produkcją chemii." 
 
Na razie może tak, w pierwszym etapie a potem...? potem "rozwój" i rozszerzenie działalności i zacznie się jazda.
123. Dodane przez Michu, w dniu - 16-12-2021 09:44 0 0
Ja tu widzę dwa domy w pobliżu inwestycji. Dobrze wiedzieli kupując działkę z kim będą graniczyć a teraz płacz i lament.
124. Dodane przez Pianka, w dniu - 16-12-2021 11:22 0 0
Pianka dla każdego mieszkańca!!
125. Dodane przez Mały, w dniu - 16-12-2021 11:47 0 0
Czy juz mozna składac cv odnosnie pracy
126. Dodane przez hr, w dniu - 16-12-2021 16:44 0 0
Tak, wysyłaj.
127. Dodane przez do 111, w dniu - 17-12-2021 08:24 0 0
A największym mordercom jest Okrasa bo łamie przepisy? 
Syrenką na BENZYNE + MIXOL 
 
Jak ci kobalt wycieknie na podjeździe z elektryka to się nie wypłacisz za rekultywację terenu, zatęsknisz za walcem na parę z piecem kopciuchem. 
 
Parowy walec drogowy 
https://www.youtube.com/watch?v=AHYrfzm16Wc
128. Dodane przez do 29, w dniu - 17-12-2021 08:27 0 0
Co ty? 
Oszalał? 
Na Ukrainie wojna , do polski rabotać uchodzą.
129. Dodane przez Meblościanka, w dniu - 17-12-2021 08:36 0 0
Że też w gminnej gazetce takiego zaproszenia nie było żeby wnioski składać i do kiedy? 
Mogli by też pisać gdzie i kiedy drogę będą robić żeby w tych dniach nie parkować. 
NO I DO KIEDY WNIOSKI SKŁADAĆ ABY SIĘ WYPOWIEDZIEĆ W SPRAWIE BUDOWY TEJ CZY INNEJ DROGI. 
Jak już coś robić, to tak aby wszyscy byli zadowoleni. 
 
A teraz meble z IKEI przywieźli i co byś ty zrobił na moim miejscu? 
 
Wójcie? 
No co?
130. Dodane przez do 125, w dniu - 17-12-2021 08:39 0 0
Skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami, ze względu na rosnące koszty połączeń.
131. Dodane przez Zatroskany, w dniu - 17-12-2021 15:36 0 0
Jeżeli to ma być zakłada zwiększonego ryzyka lub dużego ryzyka wystąpienia awarii to pewnie musi się znajdować w odpowiedniej odległości od zabudowy domów . Ciekawe czy plan zagospodarowania w Lipnie uwzględnił budowę zakładu ZDR i ZZR jeśli na granicy działki od lat już stoją domy jednorodzinne Skoro ma tam być składowany i używany izocyjanian to na str 37 tabela 3 jest podana odległość bezpieczna http://www.gios.gov.pl/images/dokumenty/powaz(...)ia_20120131.pdf
132. Dodane przez Stop hybrid go diesel, w dniu - 17-12-2021 23:58 0 0
Tym razem była okazja dołożyć Wilkowicom a co niech mają - jakie to polskie. A może by tak postawić te fabrykę na podwórku tych którym tak się to podoba, przecież to tylko nieszkodliwa chemia. Najlepiej cały syf z Europy przenieśmy do Polski czasem można jakieś wysypisko podpalić przecież to nie szkodzi lub inne takie przecież zapłacone przecież praca będzie itp. Na dziś na jutro może i fajnie ale pomyśleć trzeba co będzie za tydzień. Do kom. 17 jedź zobaczyć jak wygląda fabryka w Policach ale nie od frontu gdzie wszystko pięknie, zajrzyj do lasu od tyłu fabryki jak tam super wygląda przyjrzyj się drzewom może Cię trochę oświeci. Zapytaj mieszkańców okolicznych osiedli jaki cudny aromat czasem się pojawia nie wiadomo skąd.
133. Dodane przez Mariusz, w dniu - 21-12-2021 13:37 0 0
Dzień Dobry 
Dla zainteresowanych konkretami, a nie plotkami, link do opisu głównego surowca do produkcji elastycznych pianek poliuretanowych: 
 
https://docplayer.pl/19268453-Diizocyjanian-t(...)janian-tdi.html
134. Dodane przez Mariusz, w dniu - 21-12-2021 13:42 0 0
A takie mogą być skutki rozszczelnienia zbiornika lub autocysterny: 
 
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wypadek(...)odowani/hycerhf
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom na wzgórzu z wid... Osieczna 870000
Grunt rolnyKrzemieni... 200000
Działka budowlana w ... Kąkolewo 220000
Działka rod jagódkaLeszno 15500
Mieszkanie 47 m? | o... Leszno 389000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj