Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Kilkudziesięciu mieszkańców wzięło udział w ponownych konsultacjach w sprawie przebudowy ulicy Święciechowskiej. Emocji było już o wiele mniej, niż za pierwszym razem, co nie oznacza, że wszystkie rozwiązania się spodobały. Największym problemem podnoszonym przez mieszkańców jest zbyt mała ilość miejsc postojowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pierwsze spotkanie konsultacyjne w sprawie planowanej przez samorząd Leszna przebudowy ulicy Święciechowskiej odbyło się dokładnie trzy miesiące temu, 3 listopada. Dyskusja, która odbywała się wtedy w Szkole Podstawowej nr 9 była bardzo burzliwa - począwszy od żali, że od lat zapowiadana inwestycja wciąż nie może się rozpocząć, po oprotestowywanie rozwiązań zaproponowanych przez autorkę koncepcji, architekt Barbarę Kosmacz. Już w czasie spotkania zaczęło się przyjmowanie wniosków co do planowanego wyglądu drogi, były one też składane później na piśmie.
Po przeanalizowaniu zgłaszanych uwag i wniosków Barbara Kosmacz przygotowała nową wersję koncepcji. Zaprezentowano
ją w czwartek wieczorem w Urzędzie Miasta Leszna przy ul. Karasia. Barbara Kosmacz poinformowała, że udało się jej uwzględnić sporo postulowanych zmian. Jezdnia Święciechowskiej będzie miała 7 metrów szerokości, o metr więcej niż w pierwotnej wersji. Nie będzie też „zaślepienia” Święciechowskiej w miejscu, gdzie łączy się ona z ul. Wolińską: w tym miejscu powstanie duże rondo z pięcioma odchodzącymi od niego ulicami - poza Święciechowską i Wolińską będzie to ul. Mielżyńskich oraz dojazd do posesji mieszczących się na południe od Wolińskiej.
Koncepcja zakłada też rozdzielenie na dwie strony ciągu pieszo-jezdnego: po południowej stronie Święciechowskiej biegł będzie chodnik, po północnej ścieżka rowerowa. Skrzyżowania z ulicami Łużycką, Szczepanowskiego i Wyszyńskiego będą wywyższone, co powinno spowolnić ruch pojazdów i zwiększyć bezpieczeństwo. Zmieni się też lokalizacja i wygląd przystanków komunikacji miejskiej - mają powstać perony - platformy umożliwiające łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie osobom starszym i niepełnosprawnym. Podczas spotkania dowiedzieliśmy się także, że po zakończeniu przebudowy Święciechowskiej zmieni się organizacja ruchu ulic przylegających do jej wschodniej części: ulica Kilińskiego i św. Franciszka z Asyżu mają być jednokierunkowe - Kilińskiego w kierunku ul. Okrzei, św. Franciszka od Okrzei do Święciechowskiej.
Mieszkańcy oraz radni Leszna obszernie dyskutowali o przedstawionych założeniach zarówno z panią architekt, jak i wiceprezydentem Adamem Mytychem i podległymi mu urzędnikami. Zarówno pytali, jak i przedstawiali poprawki, z których wiele ma być jeszcze przeanalizowanych. Najwięcej kontrowersji wzbudziła kwestia miejsc postojowych przy Święciechowskiej. Koncepcja zakłada bowiem, że od skrzyżowania z ul. Szczepanowskiego do zachodniej granicy miasta parkingów przy ulicy nie będzie w ogóle. -Nie ma na nie miejsca, przy zachowaniu szerokości ulicy, traktów pieszego i rowerowego oraz zieleni - rozkładała ręce Barbara Kosmacz. Mieszkańcy protestowali przeciwko takiemu rozwiązaniu, zwracając uwagę na fakt, że mieści się tam bardzo wiele firm, do których klienci nie tylko muszą dojechać, ale także gdzieś zaparkować. Już w trakcie spotkania zaczęło się więc szukanie miejsc, gdzie można by „upchać” albo pojedyncze miejsca postojowe, albo zlokalizować parking buforowy dla większej liczby aut. Wstępnie wskazano, jako lokalizację tego parkingu, teren zielony po wschodniej stronie projektowanego ronda, między garażami i budynkami mieszkalnymi.
Wnioski i uwagi będą teraz analizowane, także z udziałem policji, po czym powstanie ostateczna wersja programu funkcjonalno-użytkowego. Ten ma być podstawą wniosku o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wiceprezydent Adam Mytych zapowiedział, że ma być on złożony w tegorocznej edycji programu.
1. Dodane przez ja, w dniu - 04-02-2022 09:30 Czy z tych konsultacji będzie protokół? Bardzo ważna rzecz.
2. Dodane przez Leszcz, w dniu - 04-02-2022 09:31 Jak się sprzedaje działki deweloperom a nie myśli się o mieszkańcach tylko o własnych pensjach. A z dróg się robi parkingi i jeszcze pobiera kasę.
3. Dodane przez K, w dniu - 04-02-2022 09:32 Największy problem to przejazd kolejowy.
4. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 04-02-2022 09:33 pomysł z rondem na wolińskiej uważam za świetny i na pewno ułatwi to jazdę w tym miejscu, ostatnia koncepcja była bez sensu
5. Dodane przez Mirek, w dniu - 04-02-2022 09:38 Jak nie ma miejsca na parkingi? Niech miasto zmieni plan zagospodarowania i zabierze właściciela po 2-3m z działek i miejsca będą.jeśli się nie zgodza oddac za grosze to wywłaszczyć i po problemie. Przeciez to potraficie najlepiej.
6. Dodane przez ?, w dniu - 04-02-2022 09:53 Może ścieżki rowerowe dla obu kierunków wytyczyć na jezdni? Tak jest u naszych zachodnich sąsiadów! Ograniczyć prędkość na tej ulicy do trzydziestu km na godzinę, ustawić fotoradary, ruch samochodowy odbywa się całą szerokością drogi ale przy przejeździe rowerzysty ustępujemy mu pierwszeństwa! Parkowanie wzdłuż całej jezdni po stronie planowanej ścieżki? Nie budujmy nowoczesnej arterii w ograniczonej przestrzeni, tam przede wszystkim mieszkają ludzie i żadnych maksymalnych prędkości w terenie zabudowanym nie musimy osiągać?!
reklama
7. Dodane przez Popieram wyzej, w dniu - 04-02-2022 10:07 Z tymi parkingami to dobry temat,faktycznie można zabrać tym którzy maja z przodu szersze działki albo na tych pustych jeszcze nie zabudowanych zrobić. Nie zabierać za darmo dać dać po 100-120 zł za metr miasto wiele nie straci a mieszkańcy zyskają ogólne dobro które będzie im służyć lata.
8. Dodane przez Do 7, w dniu - 04-02-2022 10:35 Sąsiadowi niech dadzą 100-120 zł za metr, a sam pewnie byś chciał ze 400? Chciałbyś mieć pod domem parking folozofie?
9. Dodane przez Leszczyniak z urodzenia!, w dniu - 04-02-2022 10:56 Drugie konsultacje bez pREZYDENTA? Tylko Wiceprezydent? Czyżby nabijanie kilometrów było ważniejsze niż dobro miasta? pREZYDENCIE, gdzie podążasz? Ponadto, po drugich konsultacjach dochodzę do wniosku, że obecny kierownik MZD to nawet do pięt nie dorasta poprzednikowi - Pan kierownik Bukowski odznaczał się wiedzą, chęcią rozmowy i rozwiązywania problemów. Natomiast obecny kierownik to tylko osoba na stanowisku kierownika.
10. Dodane przez Roma, w dniu - 04-02-2022 10:59 Do kom.6. Tak, najlepiej zlikwidować ruch pojazdów, tylko dla rowerzystów i pieszych, taki deptak i po problemie. Kup sobie samochód to zmienisz punkt widzenia.
11. Dodane przez Do kom 6 i 7, w dniu - 04-02-2022 11:03 100 lub 120 zł za metr niech wam zabiorą za tyle. Tylko trzeba pomyśleć że jeszcze w tych metrach są drzewa krzaki kwiaty i inne rośliny za które też by było trzeba zapłacić. To może wam niech zabiorą po tej kwocie metry działki, pewnie w bloku mieszkacie. Dlaczego mieszkańcy waszym zdaniem nie mogą wprowadzić zmian w projekcie tak aby było dla obu stron z korzyścią dlatego były te konsultacje w pozytywnej atmosferze. Można było uzgodnić i poprawić pewne niedociągnięcia za co Panu Prezydentowi Naczelnikom Kierownikom i Pani Barbarze Kosmacz dziękujemy. Mamy dużą nadzieję że te poprawki będą uwzględnione.
12. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 04-02-2022 11:12 Problem braku parkingów dotyczy wielu ulic w mieście. Często przejeżdżam ulicą Okrzei, tam mieszkańcy zrobili sobie z ulicy parking, odcinek między Kilińskiego, a Św. Franciszka zrobił się przez to ulicą jednokierunkową, bo w godzinach szczytu komunikacyjnego w dwie strony nie przejedziesz. Kilkanaście lat temu był remont tej ulicy i trzeba było pod każdym domem zrobić zatoczkę dla aut, a nie trawniki przy płotach, których i tak nie ma kto kosić.
13. Dodane przez Ccc, w dniu - 04-02-2022 11:35 Miejsca postojowe chcą tylko mieszkańcy tej ulicy bo nie chce im się wjeżdżać na posesję albo zrobili sobie ogródki za bramą. Przykładów wiele np mechanik po co bierze tyle aut do naprawy i wszystkie stoją na ulicy albo pani dentysta zrobiła parking za unijną kasę i jeszcze nikt tam nie stał. Nawet ona parkuje na ulicy. W tym momencie robi się ulica bardzo wąska. Zlikwidować te postoje i wstawić zakaz
14. Dodane przez do 10, w dniu - 04-02-2022 11:58 ,,Roma", Ulica Wolińska ma być trasą wylotową w kierunku Święciechowy, nowa Święciechowska, przy zachowaniu obecnych warunków jazdy, będzie dla wielu alternatywą na krótszy przejazd? Ograniczenie prędkości do 30 km/h spowoduje, że wielu kierujących pojedzie Wolińską? Prowadziłem usługi transportowe, po Europie też jeździłem Romo? Przy okazji Podkowińskiego/Grottgera skomunikować ze Święciechowską?
15. Dodane przez Mieszkańcy Leszna, w dniu - 04-02-2022 12:11 Dyskusja w ramach konsultacji społecznych na wysokim poziomie, brawo dla radnych P.P.P. Aleksandry Petrus-Szmidt,. Kazimierza Jęcza i Bernardyny Kaźmierczak, którzy nas reprezentowali na spotkaniu broniąc naszych wielu uwag, a gdzie pozostali radni ???, przecież ulica Święciechowska jest jedną z wielu ważnych ulic dla mieszkańców całego Leszna, a nie tylko Zatorza
16. Dodane przez odn. 15, w dniu - 04-02-2022 13:17 Trudno, żeby radni spoza Zatorza byli tam niezbędni. Najwyższy czas na rady osiedlowe lub inne przedstawicielstwa mieszkańców każdego terenu naszego miasta. Nikt nie zna lepiej spraw danego miasta, jak mieszkańcy, którzy mieszkają na danym terenie. Pełna zgoda, radni wymienieni w kom. 15 byliby świetnymi radnymi osiedlowymi czyli radnymi Rady Osiedla Zatorze a radni Rady Miejskiej Leszna powinni w sferze swoich zainteresowań mieć ogólne sprawy miasta.
17. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 04-02-2022 13:37 Parkingi? Przecież tam są w 90% domki. Właściciele domków chyba mają gdzie parkować na swojej działce, firmy, gdy budują swoje siedziby też mają gdzie parkować, a jeśli o tym nie pomyślały to trudno ich strata. Miasto jest dla pieszych i rowerzystów. Leszno to grajdołek, który można pokonywać w kilkadziesiąt minut, a tutaj każdy z Rejtana do Galerii Leszno musi jechać samochodem, bo się bidula spoci i jeszcze schudnie.
18. Dodane przez wiesiek, w dniu - 04-02-2022 13:45 Zapraszam na parking na Tamie Kolejowej , najważniejsze żeby Miasto nie zarobiło .
19. Dodane przez wiesiek, w dniu - 04-02-2022 13:47 A i zapomniałem dodać jeszcze zapraszam na parking przy PKP , sklepie Aldi i Lidlu .
20. Dodane przez wiesiek, w dniu - 04-02-2022 13:49 Za remont tej ulicy może zapłaci Akwawit , w ramach reparacji z Rosji .
21. Dodane przez kornik, w dniu - 04-02-2022 14:16 Ależ to społeczeństwo roszczeniowe, trudno się takim zarządza. Tylko dej, dej i dej, wincy, wincy i wincy.
22. Dodane przez Do 11, w dniu - 04-02-2022 14:27 Za krzewy zapłacą i drzewka bez obaw tyle ile trzeba a za ziemie tyle płaca 100-120 jak potrzebuje miasto pod swoje drogi. Sami sprzedają za 350-400 na polach. Takie realia. Warto zainteresować tym tematem media może
23. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 04-02-2022 15:23 Dobrze, gdy ludzie potrafią wyciszyć emocje i rozmawiać ze sobą.
24. Dodane przez popieram 17, w dniu - 04-02-2022 17:19 Dla kogo i po co tam mają być parkingi?
25. Dodane przez Rejtana, w dniu - 04-02-2022 17:28 Nasz prezydent jest mistrzem w wydawaniu pieniędzy - więc z pewnością znajdzie pieniądze na wszystko, niezależnie od rosnącego długu dla miasta i Wszystkich innych projektów ( niezależnie czy finansowanych, bo i tak trzeba do nich dokładać).
Więcej długu dla Leszna!
26. Dodane przez Jan, w dniu - 04-02-2022 17:58 Widzę, że Prezydent Borowiak odpuścił spotkanie z mieszkańcami
Znów były donosy do Urzędu
27. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 04-02-2022 18:34 A będzie wiadukt czy tunel na skrzyżowaniu ul. Święciechowskiej z torami do Głogowa ? A te jednokierunkowe to kiepski pomysł. Emisja spalin autobusów eurolajnów znacznie wzrośnie. Na Kilińskiego raczej potrzebne jest wyjście z dworca (tunel) i miejsca parkingowe bezpłatne jeśli Leszno chce aspirować do miana centrum przesiadkowego. A nie mausery z chemikaliami i niemiecki płatny parking tak jak po drugiej stronie torów.
28. Dodane przez ania, w dniu - 04-02-2022 20:40 Im więcej parkingów tym więcej samochodów.Prawie każda rodzina ma 2-3 szt.I nikomu nie chce się wjeżdżać na posesję czy do garażu.Ogrody wykostkowane i tylko trawka rośnie
29. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 04-02-2022 21:10 Tak przy okazji przejazdu obok Akwawitu. W moim odczuciu Rondo Zatorze mogło być lepiej zaprojektowane. W/w przejazd tworzy korki aż na wiadukcie. Kierowcy jadący w stronę dworca PKP często w nich niepotrzebnie stoją. Przy tym rondzie i już pod koniec wiaduktu przydałby się drugi pas dla osób udających się w stronę dworca. Zwłaszcza, że spiesząc się na pociąg, niekiedy każda minuta ma znaczenie.
30. Dodane przez ania, w dniu - 04-02-2022 21:38 Im więcej parkingów tym więcej samochodów.Prawie każda rodzina ma 2-3 szt.I nikomu nie chce się wjeżdżać na posesję czy do garażu.Ogrody wykostkowane i tylko trawka rośnie
31. Dodane przez Robercik, w dniu - 04-02-2022 23:04 Do kom. 21. Poprawnie jest "da Vinci" a nie "dej wincy"
32. Dodane przez Roman, w dniu - 05-02-2022 00:07 Na każdym kroku przy remoncie zabrać chociaż o jedno miejsce parkingowe więcej ŻENADA i wstyd dla
33. Dodane przez anna, w dniu - 05-02-2022 08:34 Na ulicy Ogińskiego z przejazdem jest to samo każda rodzina ma po dwa , trzy samochody i nie ma możliwości przejechać w obie strony ,niech zlikwidują te te ogródki i niech wjedzie na swoją posesję.
34. Dodane przez do 33, w dniu - 05-02-2022 10:23 Za teren utwardzony jest wyższa stawka podatku.
reklama
35. Dodane przez Gronowo, w dniu - 05-02-2022 10:27 Popieram kom.33 -wiem, ze to inna dzielnica lecz ogródki puste i zaniedbane a ludzie parkują pod spółdzielnia beszczelnie i zastawiają miejsca p-Poz. Firmowe samochody ?!?
36. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-02-2022 10:39 Powinna być na elce taka podstrona i wszystkie plany dróg regionu powinny być na niej publikowane przed konsultacjami i po zatwierdzeniu do realizacji. A najlepiej interaktywna. Po podaniu numeru identyfikacji właściciel nieruchomości mógłby nanosić gdzie chce mieć zjazd na posesję, przyłącze wodne czy energetyczne.
Ile by dzięki temu było mniej nieporozumień i pretensji.
37. Dodane przez Do 36, w dniu - 05-02-2022 11:40 Wtedy miasto by nie mogło zabierać ziemi po cichu mieszkańcom bo by wszystko oprotestowali wcześniej.
38. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-02-2022 13:03 Przy zjeździe z wiaduktu na Wolińską powinno być rondo z dwoma pasami ruchu. Wystarczyło myśleć przy planowaniu inwestycji jeszcze nie zakończonej a przed rozpoczęciem kolejnej.
Aha. Spójrzcie Państwo ilu mieszkańców jest obecnych na konsultacjach. Żeby później nie było żali, jak się nie będzie podobać.
39. Dodane przez Do 38, w dniu - 05-02-2022 14:42 Po co takie rondo jak nie umiecie jeździć po takich rondach.
40. Dodane przez A..T, w dniu - 05-02-2022 14:56 Jestem przeciwna ścieżce rowerowej po północnej stronie . Z zasad bezpieczeństwa wynika, że ww. droga rowerowa nie spełnia tych zasad bezpieczeństwa:
1.Nie eliminuje przeplatania się torów ruchu rowerzystów i pieszych, ponieważ ruch pieszych został przekierowany na drogę rowerową i odbywa się w sposób ciągły, co stanowi potencjalne źródło kolizji po stronie północnej .
2.Nie eliminuje punktów kolizji z ruchem samochodowym. Miejsca wyjazdów z posesji bezpośrednio na drogę rowerową są takimi miejscami. Miejsca te są miejscami potencjalnie wypadkowymi, w żaden sposób nieoznakowanymi, rowerzysta nie ma pojęcia o niebezpieczeństwie ze strony wyjeżdzających pojazdów
3.Brak zapewnienia wzajemnego kontaktu wzrokowego pomiędzy poszczególnymi użytkownikowi.
Rowerzysta jadąc drogą rowerową nie widzi samochodu z odpowiedniej odległości, aby mógł w bezpieczny sposób zareagować. Zauważy go w momencie, gdy pojazd wyjedzie z posesji na drogę rowerową, co może skutkować wypadkiem.
Kierowca samochodu wyjeżdżającego z posesji ma ograniczoną widoczność (murki, płot, krzewy, drzewa) i nie jest w stanie ocenić czy po drodze rowerowej porusza się rowerzysta
Kierowca musi zatrzymać się na ścieżce rowerowej aby otworzyć bramę lub ją zamknąć. Urząd Miasta , Prezydent Miasta Leszna chce uprzywilejować rowerzystów kosztem mieszkających mieszkańców, którzy płacą podatki i chcą być traktowani jak reszta mieszkańców i czuć się bezpiecznie, co gwarantuje nam Konstytucja Art. 32.:
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. Ważne pytanie , na które nie uzyskałem odpowiedzi a mianowicie o bezpieczeństwie na ww. drodze rowerowej. Polskie drogi i ścieżki rowerowe oraz kultura jazdy jest jeszcze na niskim poziomie. Wprawdzie zmieniło się wiele, ale jeszcze daleko nam do pełnej kultury i bezpieczeństwa jazdy rowerem, więc zasada bezpieczeństwa jest ważnym elementem drogi rowerowej a oznacza, że infrastruktura rowerowa powinna gwarantować bezpieczeństwo ruchu drogowego, zarówno rowerzystom jak i pozostałym użytkownikom drogi. W zakresie bezpieczeństwa ruchu zasada ta oznacza, że przy projektowaniu infrastruktury rowerowej należy dążyć do:
minimalizacji liczby punktów kolizji z ruchem samochodowym i pieszym,
- eliminacji przeplatania się torów ruchu rowerzystów, rowerzystów i samochodów, rowerzystów i pieszych,
- zapewnienia wzajemnego kontaktu wzrokowego pomiędzy poszczególnymi użytkownikami drogi.
Piesi też będą się poruszać po północnej stronie , np. mieszkańcy posesji .
Moim zdaniem powinno się połączyć na wysokości ścieżki koło PPF Akwawit( Brasco ) połączyć ze ścieżką na ul. Wolińskiej . Wystarczy wykupić teren od PKP zrobić szeroką ścieżkę pieszo rowerową z dobrym oświetleniem .
Po co na siłę umieszczać ścieżkę rowerową na ul. Święciechowskiej. Należy wyremontować drogę i chodniki z uwzględnieniem zwiększenia miejsc postojowych .
41. Dodane przez popieram 40, w dniu - 05-02-2022 17:09 Takie głosy, jak 40 powinny być pisemnie zgłaszane do konsultacji, organizator tych konsultacji powinien te głosy pisemnie zaakceptować lub nie a na końcu powinien być raport z konsultacji. Tak to powinno wyglądać a nie, że ludzie sobie przyjdą i pogadają.
42. Dodane przez do 40, w dniu - 05-02-2022 19:46 Szanowni panowie czy tam panie bo raz ...jestem przeciwna..., a w innym miejscu ... nie uzyskałem odpowiedzi... ( komentarz 40). na konsultacje trzeba przyjść, a nie anonimowo wygłaszać teorie. Jak można zauważyć w projekcie to jest ciąg pieszo rowerowy czyli rowerzysta musi poruszać się z prędkością pieszego. 3 metrowa szerokość z umiarkowaną prędkością daje spokojnie czas na reakcję. Obecnie rowerzyści jeżdżą po chodnikach szerokości 1,5 metra i po pierwsze nikt nie reaguje a po drugie kolizji jeszcze nie było. Będzie dobrze.
43. Dodane przez Anna, w dniu - 05-02-2022 19:47 Obecnie ul.Świeciechowska to tor wyścigowy o obowiązujących 30 km na jednym odcinku nie ma mowy. Wyprzedzanie i jazda 80 km to nie raz norma jak nie ma korków a przejście po pasach - rzadko kto się zatrzymuję. Może do czasu remontu zainstalować progi zwalniające, które poprawią bezpieczeństwo i zwolnią szaleńców ...
44. Dodane przez Ryzyko istnieje, w dniu - 07-02-2022 20:25 WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ obwiniony wyjeżdżał samochodem marki A. (...) o nr rej. (...) z posesji położonej przy ul. (...) na ul (...). Zamierzał skręcić w lewo w kierunku centrum miasta. Obwiniony wyjeżdżając z posesji obserwował lewą stronę drogi. W tym czasie pokrzywdzony Ł. Z. (1) jechał rowerem po wyznaczonej i oznakowanej ścieżce rowerowej znajdującej się przy chodniku przy ul (...). Jechał od strony lotniska w kierunku centrum miasta z prędkością około 20km/h. Znajdował się w odległości około 20m od wyjazdu z posesji przy ul (...). W tym czasie obwiniony wjechał z prędkością około 10km/h na oznakowane przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów. Nie upewnił się czy z jego prawej strony nie nadjeżdża rowerzysta. Pokrzywdzony widząc pojazd poruszający się w kierunku przejazdu dla rowerzystów , w celu uniknięcia zderzenia podjął manewr obronny hamowania i zmiany toru jazdy na przebiegający w prawo w kierunku jezdni. Obwiniony zatrzymał się na przejeździe dla rowerów. Pokrzywdzony po wjechaniu na jezdnię, ominął samochód A. i zatrzymał się przy pojeździe obwinionego, zwrócił mu uwagę. itd Jaki będzie mandat ? Czy wystarczy emerytura.
45. Dodane przez do :Ryzyko istnieje, w dniu - 09-02-2022 19:43 Kierowca ponosi odpowiedzialność za potrącenie rowerzysty zarówno na gruncie prawa karnego, jak i cywilnego. W aspekcie cywilnoprawnym kierowca ponosi odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Potrąconemu rowerzyście przysługuje nie tylko odszkodowanie, ale również zadośćuczynienie za doznaną krzywdę, zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji, a w niektórych przypadkach również renta. W niektórych sytuacjach odszkodowanie może zostać obniżone ze względu na stopień przyczynienia się przez rowerzystę do zajścia zdarzenia drogowego. W sytuacji potrącenia rowerzysty należy przede wszystkim sprawdzić, czy nikt nie jest ranny, a następnie zebranie materiału dowodowego. Potrącenie rowerzysty wiąże się również z odpowiedzialnością na gruncie prawa karnego. Kara jaka grozi sprawcy wypadku zależy od wielu okoliczności. Zasadniczo jednak największy wpływ na wymiar kary będą mieć obrażenia, jakich doznał rowerzysta. Tak oto:
jeżeli obrażenia poszkodowanego zostaną zakwalifikowane jako naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwający nie dłużej niż 7 dni, wówczas czyn zostanie uznany za wykroczenie (art. 86 Kodeks wykroczeń), jeśli obrażenia okażą się poważniejsze, będzie to przestępstwo skodyfikowane w art. 177 § 1 Kodeksu karnego, które jest zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 3. w najgorszym wypadku, gdy skutkiem zdarzenie jest śmierć albo ciężki uszczerbek na zdrowiu, sprawcy grozi kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8
46. Dodane przez Znaki drogowe, w dniu - 13-02-2022 20:56 Czy można parkować na drodze pieszo-rowerowej? By Motoryzacyjny Przepisy 1
Nie można parkować na drodze pieszo-rowerowej, ponieważ jest to droga, będąca m.in. ścieżką rowerową. Jednocześnie drogą, z której wyłączono ruch pojazdów na rzecz ruchu pieszych.
Znak C-13 oznacza drogę dla rowerów. Przeznaczona dla kierujących rowerami jednośladowymi. Zadaniem tego znaku jest nie tylko wyznaczenie drogi dla rowerzystów, ale przede wszystkim wyeliminowania z drogi pojazdów innych niż rowery. Dodatkowo, zgodnie z Kodeksem Drogowym, parkowanie na drodze oraz pasie ruchu dla rowerów jest zabronione.
Znak C-16 oznacza drogę lub jej część przeznaczoną dla pieszych, którzy są obowiązani z niej korzystać. Znak ten umieszcza się tam, gdzie eliminując ruch pojazdów wpływamy na bezpieczeństwo pieszych oraz ułatwiamy im korzystanie z drogi. Znakiem tym wyznaczamy drogi, z których wyłącza się ruch pojazdów, a dopuszcza wyłącznie ruch pieszych. Znaku tego nie stawia się na chodnikach i drogach, których przeznaczenie dla pieszych jest oczywiste!
Parkowanie na drodze pieszo-rowerowej
Z powyższego wynika, że droga dla rowerów jest drogą przeznaczoną dla rowerów. Tu przepisy ruchu drogowego, jasno wskazują, że pojazdy nie mogą zatrzymywać się czy też parkować na takich drogach. W przypadku ciągów oznaczonych znakiem C-16 sytuacja jest dokładnie taka sama. Znak ten wyznacza miejsca przeznaczone wyłącznie dla ruchu pieszych a więc i tu postój, parkowanie, zatrzymanie (jakkolwiek to nazwiecie) są zabronione.
Kiedy mówimy o znakach nakazu C13/16 (znaki te są połączeniem dwóch znaków i nie stanowią odrębnego znaku z własnym oznaczeniem i definicją). Mówimy wtedy o dwóch drogach wyznaczonych dla rowerzystów i pieszych. W praktyce oznacza to, że pojawienie się pojazdu na takiej drodze, jest podwójnie zabronione. Dotyczy to zarówno ruchu jak i postoju pojazdu.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.