Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Od nowego roku szkolnego w Szkole Podstawowej nr 13 powstaną dwa oddziały przygotowawcze dla dzieci z Ukrainy – zapowiedział w Kwadransie Samorządowym wiceprezydent Leszna Piotr Jóźwiak. Jest to spowodowane rosnącą liczbą uczniów zza wschodniej granicy – w leszczyńskich podstawówkach jest ich już około 150.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wielu Ukraińców, którzy przyjechało do Leszna do pracy, sprowadziło tu też swoje rodziny, także dzieci, które uczęszczają do leszczyńskich szkół. -Na początku roku szkolnego mieliśmy 130 dzieci z Ukrainy w szkołach podstawowych i 26 w szkołach średnich, wielu młodych Ukraińców uczy się też w szkołach policealnych - mówi Piotr Jóźwiak. Zdaniem wiceprezydenta
liczba zagranicznych uczniów cały czas rośnie: obecnie w podstawówkach mamy około 150 dzieci z Ukrainy.
Samorząd Leszna chce pomóc w dostosowaniu dzieci ze Wschodu do nauczania w polskich szkołach, zwłaszcza w nauce języka polskiego. -W przypadku klas 1-3 nie ma z tym większych problemów, jednak w klasach 4-6, a zwłaszcza 7-8 jest już o wiele trudniej - mówi wiceprezydent Leszna. Dlatego planowane jest uruchomienie dwóch oddziałów przygotowawczych na poziomie klas 4-6 i 7-8. -Ich specyfiką jest to, że nauczycielowi prowadzącemu zajęcia z danego przedmiotu towarzyszył będzie tłumacz: nauczyciel znający język ukraiński, który pomoże wyjaśnić ewentualnie problematyczne kwestie - mówi Piotr Jóźwiak. Oddziały mają powstać w Szkole Podstawowej nr 13, choć zapisać się do nich mogą dzieci z innych szkół w mieście. -W SP13 mamy obecnie najwięcej ukraińskich dzieci, około 30 osób - wyjaśnia wiceprezydent. Nauka w klasie przygotowawczej trwałaby rok, po jej zakończeniu uczniowie wracaliby do swoich „macierzystych” klas. Do klas, poza Ukraińcami, będą mogły uczęszczać także inne dzieci z zagranicy.
Wiceprezydent zapewnił, że finansowanie oddziałów nie obciąży dodatkowo budżetu miasta. -W przypadku takich klas korzystać będziemy z nieco wyższej subwencji oświatowej - powiedział. W najbliższym czasie ruszy akcja informacyjna dla ukraińskich mieszkańców Leszna, następnie nabór do oddziałów przygotowawczych, które mają działać od nowego roku szkolnego.
1. Dodane przez dz, w dniu - 17-02-2022 11:24 00 Czyli stracą rok? Bez sensu. Nie może nikt pomóc przez ten jeden rok?
2. Dodane przez Bychu, w dniu - 17-02-2022 11:30 00 Ja do Ukraińców nic nie mam ale jak tak dalej pójdzie to w Lesznie będzie ich więcej niż miejscowych.
3. Dodane przez Gajga, w dniu - 17-02-2022 11:36 00 JAK NAJBARDZIEJ--- BARDZO DOBRY POMYSŁ
4. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 17-02-2022 12:18 00 Nie mam nic przeciwko Ukraińcom przyjeżdżającym do Polski DO PRACY - tak jak my emigrowaliśmy do USA, Niemiec (RFN), Francji, Anglii - to czego ja oczekuję od polskiego rządu (NIE WAŻNE czy to :PiS czy PO czy inny), to że ludzie Ci mają szansę ZAZNAJOMIĆ się z realiami kraju do którego jadą, że "akceptują reguły panujące w tym kraju" ...
reklama
5. Dodane przez Kk, w dniu - 17-02-2022 12:25 00 Super, bardzo fajny pomysł. Brawo.
6. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 17-02-2022 12:28 00 No to się zaczyna depolonizacja.
7. Dodane przez Dawid, w dniu - 17-02-2022 12:28 00 Wiceprezydent też przykłada rękę do odtworzenia nowej Chazari na terenach kraju?
8. Dodane przez Rejtana, w dniu - 17-02-2022 12:34 00 Solidarność jak najbardziej. Ale to sprawi jedynie znacznie większy napływ Ukrainców do Leszna. Mam przypomnieć względem Lat - Ile odebrali Nam pracy ? Jaki był problem ze znalezieniem pracy? Ilu Ludzi wyjechało poza Leszno żeby szukać pracy ? Wspomnicie moje słowa - Zabraknie pracy dla Leszczyniaków !
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-02-2022 12:36 00 Polska ma być przygotowana na przyjęcie 2 Milionów Ukrainców którzy uciekną przed wojną. Taka reklama spowoduje, że większość z nich wybierze Leszno. Pamiętajcie jaki był problem z pracą w Lesznie. Będzie znacznie większy, gwarantuję
10. Dodane przez Kolega kolegi, w dniu - 17-02-2022 12:45 00 Kom 9. Na pewno 90% z tych rzekomych 2 milionów wleci do Leszna bo jedna podstawówka uruchomi klasę. Brawo ty!
11. Dodane przez Alex, w dniu - 17-02-2022 12:59 00 Ja do Ukraińców nic nie dajemy im pracę szkoły mieszkania A nasze dzieci muszą za Najnisza krajowa iść do pracy A Ukrainiec zarabia 5000 na rękę jak by nie było czy Polak za granicą zarabia dwa razy tyle co Niemiec chyba dwa razy mniej
12. Dodane przez Bez przesady, w dniu - 17-02-2022 13:08 00 Jestem zdecydowanie przeciw. Jeśli dzieci ukraińskie decyzją swoich rodziców wybierają pobyt, czytaj życie w Polsce, to powinny chodzić do polskich klas, a nie klas ukraińskich. Czy dla polskich dzieci w Wielkiej Brytanii, Francji,USA w Niemczech w szkołach tworzy się odrębne klasy polskie? Czy też dzieci obcokrajowców idą do klas uczących języka kraju w którym chcą zamieszkać,żyć,pracować i płacić podatki? Za moment Leszno będzie cerkiew budowało...zdaje się widzę tu nadmierną aktywność nowej asystentki.
13. Dodane przez Hej, w dniu - 17-02-2022 13:09 00 Czy w Anglii powstawały klasy dla Polskich dzieci? Wy chyba nie wiecie, co czynicie.
14. Dodane przez segregacja, w dniu - 17-02-2022 13:17 00 A co z dziećmi i uczniami pochodzącymi z innych stron świata? Nie podoba mi się faworyzowanie, wyróżnianie, grupowanie tylko jednych. Segregacja?
15. Dodane przez Pl, w dniu - 17-02-2022 13:27 00 Do 12 . Też moje dzieci chodziły do polskiej szkoły w UK ! Zatem to dobry pomysł.
16. Dodane przez Ukraina, w dniu - 17-02-2022 13:44 00 w czasach II wojny światowej sojusznik niemiec, który z ogromną gorliwością mordował Żydów i Polaków - nie mogę tego znieść że potomkowie oprawców Polaków na Wołyniu przyjeżdża pracować do Polski i jeszcze jego dzieciom Polski urząd klasy ukraińskie zakłada. To nie bywałe patrząc na to jak oni nas na Wołyniu katowali.
17. Dodane przez kit, w dniu - 17-02-2022 13:47 00 My ich nie chcemy
18. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 17-02-2022 13:59 00 No i gitara ! Jak w Lesznie osiedli się te 2 miliony Ukraińców, to Leszno będzie większe od Warszawy.. Wniosek nasuwa się tylko jeden.
19. Dodane przez jestem przeciw, w dniu - 17-02-2022 14:05 00 Takie słuszne żale Polski, że w Niemczech brak dostatecznego finansowania i sankcjonowania mniejszości polskiej a tutaj tworzymy mniejszość ukraińską w publicznej szkole, tworząc szkolnictwo ukraińskie. Wszyscy mają się uczyć razem, bo to, w dłuższej perspektywie, obróci się przeciwko Polakom i przeciwko Ukraińcom, skóci nas. Jestem przeciw.
20. Dodane przez popieram 13, w dniu - 17-02-2022 14:06 00 W którym obcym kraju są klasy dla polskich dzieci? Totalny absurd.
21. Dodane przez >, w dniu - 17-02-2022 14:08 00 Odwdzięczamy się Ukrainie, która blokuje transport kolejowy do Polski? O co tu chodzi?
22. Dodane przez A Psik, w dniu - 17-02-2022 14:09 00 I co jeszcze ? Może klasy dla chińczyków ??
23. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 17-02-2022 14:10 00 A komuż to ci Ukraincy zabierają pracę? Myślę, że głównie inżynierom, lekarzom, nauczycielom, sędziom i innym wykształciuchom. A my zwolennicy "Dobrej Zmiany" takich nie lubimy. To czym się martwić ?
24. Dodane przez Marek, w dniu - 17-02-2022 14:19 00 Chore miasto. My za to mamy płacić?? Co z racji tego pójdzie znow do góry??
25. Dodane przez ?!, w dniu - 17-02-2022 14:20 00 Polski Marszałek pojechał do ukraińskiego sejmu a w Lesznie ekstaza. Jakoś nikt nie doceniał dotychczasowej nauki języka polskiego dla Ukraińców przez naszą młodzież z III LO czy działalności fundacji Cooperativa z ulicy Brackiej Cooperativa a teraz ojciec sukcesu.
26. Dodane przez Lidia, w dniu - 17-02-2022 14:20 00 Jak Ukraińcy chcą to niech sobie to sami finansują a nie za miasta pieniądze.
27. Dodane przez który rodzic, w dniu - 17-02-2022 14:32 00 Który świadomy rodzic zdecyduje, żeby jego dziecko uczyło się rok dłużej? Uczniom, mającym problem z przyswojeniem języka polskiego powinni pomagać ochotnicy a nie tworzyć ukraińskie getta.
28. Dodane przez ad 22, w dniu - 17-02-2022 14:34 00 No przecież w II LO będzie nauka języka chińskiego, z dumą ogłaszał II Viceprezydent.
29. Dodane przez Lukasz19770519, w dniu - 17-02-2022 14:38 00 Dla nich wszystko a moje dziecko w SP13 chodzi do klasy integracyjnej a jest ich w klasie 20 paru a miało być mniej to co Ukraińcy są lepsi .
30. Dodane przez Tomek, w dniu - 17-02-2022 14:41 00 Czyli to podziękowania za Rzeź Wołyńską Blokowanie transportu do Polski Oraz gigantyczne odszkodowanie które Polska musiała zapłacić za kopalnie?
Jak tak dalej pójdzie, Polska będzie wyglądać jak Francja albo Niemcy! Ukraińcy z czasem będą mieli tak wielki wpływ na funkcjonowanie oraz zmiany w prawie, że Polacy pójdą na drugi bieg
Nie zgadzam się żeby z moich pieniędzy były robione takie klasy. Przyjeżdżają, niech płacą z własnych kieszeni za naukę Polskiego, niech rodzice uczą ich w domu, ciężkie? Proste jak ... Jeżeli chcesz pan otwierać klasy dla obcokrajowców z naszych pieniędzy, pytaj pan o pozwolenie. Tu się robi powoli taka samowolka jak w Lesznie z wydawaniem pieniędzy
WSTYD!
31. Dodane przez Lukasz19770519, w dniu - 17-02-2022 14:43 00 Dam Państwu przykład mój znajomy z pracy sprowadził rodzinę tu do Polski dziecko wysłał do Polskiego przedszkola żeby mały czuł się Polakiem a nie żeby chodził do szkół gdzie nie będą po Polsku uczyć .Dodam że bał się jak dzieci małego zaakceptują bo ciemniejszej karnacji i okazało się że jest mile zaskoczony a dziecko po pół roku chodzenia do przedszkola w Lesznie jak na obcokrajowca bardzo ładnie po Polsku już mówi .Więc jaki to jest sens tworzenia klas narodowych
32. Dodane przez Ona, w dniu - 17-02-2022 14:53 00 Oooo boze i co jeszcze. Moze domy mamy im swoje oddawac ?
reklama
33. Dodane przez ///, w dniu - 17-02-2022 14:55 00 Dla wszystkich krytykantów: widać typowo małostkowo-polskie podejście :D Polska dla Polaków, Anglia dla Anglików i Polaków? :D
34. Dodane przez asdfasdfasdf, w dniu - 17-02-2022 14:57 00 Szanowni Państwo, problemem nie są klasy dla dzieci ukraińskich. Dzieci pod żadnym pozorem nie powinny cierpieć za to, że pochodzą z innego kraju. Każdy, niezależnie od tego jakiej jest narodowości - jeśli jest przyzwoitym człowiekiem i integruje się w Polsce, szanuje naszą kulturę i zwyczaje, jest mile widziany. Powinniśmy jednak jasno postawić sprawę - wszyscy Ukraińcy, którzy łamią prawo powinni natychmiast być deportowani z wilczym biletem i zakazem wjazdu do UE. Niestety, z tym jest słabo. Powinniśmy też nie dopuścić do sytuacji jaka ma miejsce we Francji, Niemczech czy Szwecji - gdzie tworzą się prawdziwe enklawy gdzie lokalne prawo jest fikcją, bo mniejszości etniczne przejmują faktyczną kontrolę nad obszarem. Takie getta, ale oczywiście w innym tego słowa znaczeniu. I nie jest to tylko lokalny problem, na przykład we Francji (o niej mogę się wypowiadać) urosło to już do takiego problemu że w nadchodzącej kampanii będzie to jeden z tematów debaty (tu co prawda jest problem z zorganizowaną przestępczością, lecz ma to oczywiście też podłoże związane z imigrantami). Podsumowując, Ukraińcy są nam na szczęście bliżsi kulturowo niż np. albańczycy czy marokańczycy, są istotnym wkładem dla naszej gospodarki, powinniśmy się wzajemnie szanować i pomagać. Powinna być jednak zdecydowana reakcja w przypadku osób z marginesu.
35. Dodane przez Lucjusz, w dniu - 17-02-2022 14:57 00 Uwielbiam takie wpisy miłosiernych polako-katolików. To miód na moje serce.(...)
36. Dodane przez Kom.31, w dniu - 17-02-2022 15:12 00 Kom.31 trafił na dobre przedszkole i został zaakceptowany : ) Należy brać to pod uwagę gdyż są szkoły lub przedszkola gdzie nawet Polak czuje się osamotniony i wytykany palcami, ogólnie wiadomo że przedszkola zs. w centrum są doskonałe i z polotem !!
37. Dodane przez do 15 Pl, w dniu - 17-02-2022 15:23 00 Chyba przy kościele ta polska szkoła albo przy ambasadzie. W UK nie ma w publicznych ani prywatnych szkołach oddzielnych klas dla Polaków .
38. Dodane przez popieram 31, w dniu - 17-02-2022 15:31 00 Nie ma żadnego sensu. Wszyscy powinni być równi.
39. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-02-2022 15:37 00 ło matko co za komentarze... pracę nam zabiorą, domy zabiorą :-))) ludzie opanujcie się!!! jak nasze rodziny za chlebem za granicę jeździły to wszystko było ok a jak do nas ktoś przyjeżdża to już nie ok? cieszcie się, że to nie wy musicie podejmować trudne decyzje i przenosić swoje życie do obcego kraju... a kto wie co będzie jak wojna się potoczy i kiedy nasze miasto przestanie być bezpieczne a my będziemy musieli uciekać...
40. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 17-02-2022 15:41 00 Wiceprezydent zapewnił, że finansowanie oddziałów nie obciąży dodatkowo budżetu miasta. ?!
Dobrze wiadomo, że leszczyńskiej władzy nie wystarcza subwencja oświatowa z Warszawy i dokłada znaczne, stanowczo za duże, pieniądze od wszystkich mieszkańców miasta. Według Raportu i Programu Oświatowego 2015 leszczyńska władza dokłada do oświaty z bieżącego budżetu miasta Leszna znacznie więcej, niż jest to w innych miastach naszej wielkości więc proszę nie zasłaniać się subwencją. Dokładamy, poza subwencją, do wszystkich uczniów, także dojeżdżających spoza Leszna czyli mieszkańców innych gmin. Ile, każdego roku, dokłada do leszczyńskiej oświaty każdy mieszkaniec Leszna?
Za rok 2020 subwencja oświatowa z budżetu państwa (117 mln zł) nie wystarczyła więc dodatkowo wydano 202 mln zł. Wydatki na oświatę w Lesznie (poza subwencją) z roku na rok są coraz większe i to o niemal 20 mln zł. (za: leszno24.pl). Teraz wydatki na oświatę z pieniędzy wszystkich mieszkańców miasta Leszna będą jeszcze większe.
41. Dodane przez kk, w dniu - 17-02-2022 15:53 00 Który europejski kraj tak robi jak ma być w Lesznie? Prosta droga do skłócenia społeczeństwa. Straszy się nas uchodźcami z Ukrainy. Czy o to chodzi? Ukraina też jest wewnętrznie skłócona.
42. Dodane przez seals, w dniu - 17-02-2022 15:53 00 Szkoda, że Polacy nie są tak przyjaźnie traktowani na Ukrainie.
43. Dodane przez inf, w dniu - 17-02-2022 16:31 00 !!! To ja zwrócę uwagę na inny problem. Skoro są pieniądze na ten cel. Dlaczego nie mam pieniędzy na przedszkola, dokladnie najmłodsze grypy? Dzieci dwóch Rodziców pracujących nie dostają się do publicznych przedszkoli, a jak się dostaną następuje łączenie dzieci 2,5/ 3 latka z 5 latkiem w danej grupie. Jak już rodzice zdecydują się na inne rozwiązanie np. placówkę prywatną. Ze względu też na możliwość wydłużenia długość pobytu dziecka (praca niejednokrotnie do 17.oo/18.oo) i płacą czesne przez kilka lat. To myślą, że "zerówka" - będzie darmowa. Zgodnie z wytycznymi i rozporządzeniami o darmowym dostępie do edukacji. I kolejne rozczarowanie naszymi radnymi nie przydzielają dotacji w Lesznie placówki prywatne - roczne przygotowanie przedszkolne, zwane potocznie zerówką. Może zmienić miasto i nasze podatki, które tak uczciwe płacimy są niepotrzebne? Wyraźnie widać, że miasto nie wspiera osób uczciwie pracujących!
44. Dodane przez Ktoś, w dniu - 17-02-2022 16:33 00 Ale ten vice pomysłowy. Kto mu to wymyślił ? Może był w Kijowie .
45. Dodane przez LUDZIE,,.,,,,,....., w dniu - 17-02-2022 16:36 00 PANIE JÓŻWIAK NAJPIERW SIĘ ZAJMIJ BEZROBOTNYMI POLAKAMII W URZEDZIE PRACY BO PANU PODLEGA URZAD PRACY A PAN NIC UKRAIŃSCY WYMORDOWALI 100000 TYSIĘCY POLAKUW NA WOŁYNIU A POLSKA IM WYSYŁA PIENIĄDZE I PAN IM KLASY TWORZYSZ HISTORII PAN NIEZNASZ JAK WYBUCCHŁ CZARNOBYL TO UKRAINA MILCZAŁA PANIE JUZWIAK JAK BYŁO BY ODWROTNIE TO UKRAINA BY SIE WYPIEŁA NA POLAKUW A MY IM W CZTERY LITERY WCHODZIMY POLACY TEZ POTRZEBUJA PIENIEDZY W POLSCE A NIE UKRANCY PAN NIEMASZ HONORU ANI WSTYDU (...)
46. Dodane przez Zapraszamy, w dniu - 17-02-2022 16:40 00 No i dobrze ludzi do pracy brakuje,ofert pracy jest bardzo dużo.
47. Dodane przez Jjjj, w dniu - 17-02-2022 16:41 00 Może jeszcze im Ukraiński wprowadzić? (...) niech wracają do siebie albo na swój KOSZT niech się uczą starczy już że z podatków wspieram patolog z 500+ i innych zasiłków....
48. Dodane przez Pytanko, w dniu - 17-02-2022 16:45 00 Czy to działanie jest w ogóle legalne, zgodne z prawem? Leszczyńskie oddział Konfederacji powinien działać!
49. Dodane przez Do 9, w dniu - 17-02-2022 16:51 00 Niby jaki to był problem z pracą w Lesznie ? Od wielu lat jest tu niskie bezrobocie. Obecnie wynosi niecałe 3 %.Ukraińców jest bardzo dużo we wszystkich miastach,a że wybierają Leszno to dobrze.Kilka wieków temu w Lesznie zamieszkiwało wiele narodowości i miasto zawsze było tolerancyjne
50. Dodane przez On, w dniu - 17-02-2022 17:09 00 Małe szkoły zamykają dla oszczędności! A tu klasy nowe i są pieniądze?
51. Dodane przez LOL, w dniu - 17-02-2022 17:09 00 Niech sobie otworzą szkołę prywatną. Do Polskich szkół państwowych mają chodzić dzieci, które mają zamiar mówić po Polsku.
52. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-02-2022 17:14 00 Wstyd Zmień Nazwę Leszno na Ukraińsko Nie patrzysz na mieszkańców, a na obcokrajowców Wstyd mi za Ciebie
53. Dodane przez Piotr, w dniu - 17-02-2022 17:21 00 Ta slynna polska "gościnność" się objawiła w niektórych komentarzach. Możecie przyjechać ale w sumie to Was nie lubimy i nie chcemy, abyście przyjeżdżali szczególnie mieszkać tutaj. A potem Polacy oburzeni, że na zachodzie traktują Polaków delikatnie mówiąc z niechęcią.
54. Dodane przez Przemek, w dniu - 17-02-2022 17:21 00 Popieram komentarz nr 16!!!!
55. Dodane przez odn 52, w dniu - 17-02-2022 17:25 00 Długo tak jeszcze będziesz się podszywal pod mieszkańca, mieszkanke Leszna ? Co Ty masz w tej głowie trolliku z Kościana ! Popatrz,że Kościan nie wybierają.Wstyd i politowanie,aby sobie tu robisz (..)
56. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-02-2022 17:41 00 do komentarza 16 - trafił Pan(i) w punkt mojego myślenia , a pytanie brzmi CZY IM UKRAIŃCOM PRZEBACZAMY WOŁYŃ -Otóż z irytacją przyjmuję wiadomości mówiące , o tym ,ze mamy ich przyjmować , a gdyby wybuchła wojna Rosji z Ukrainą to oni jak powiedziała Pani minister Maląg zabezpieczymy pełnię praw obywateli Polski , gdzie uchodźcą zabezpieczymy 500 +, i inne świadczenia na warunkach Rzeczypospolitej , czy to czasami nie jest podmiana narodowości , a przynajmniej wymieszana nas z tym narodem niestety nam wrogim . Na Zachodzie Europy uważają Polskę jako państwo przejściowe , chwilowo czynne te drogi od granicy Niemiec do jeszcze Ukrainy , a później chyba do Rosji to jest celem samym w sobie Zachodu jak chodzi o Polskę .Unia militarna Angli-Polski i Ukrainy włącza nas w wojnę z Rosją ,a brak posłuszeństwa wobec Niemiec tworzy podstawy do jej rozbioru (starczy) znowóż ze smutkiem pozdrawiam Eugeniusz
57. Dodane przez Zek, w dniu - 17-02-2022 17:43 00 Postawcie się na miejscu tych ludzi, jesteście w obcym państwie i tak źle o was mówią. Dla nas jest to test z miłości bliźniego swego.
58. Dodane przez Ewa, w dniu - 17-02-2022 18:01 00 Moze lepiej zainwestować pieniądze w fakultety dla maturzystów? Kiedys były z każdego przedmiotu, dzisiaj nie ma na to pieniędzy
59. Dodane przez Obywatel, w dniu - 17-02-2022 18:13 00 Ja , cała moja rodzina, oraz ogromne grono znajmoych ( Leszczyniacy) nie zgadzamy się z tą decyzją! Leszno to nie jest wasz prywatny folwark żebyscie mogli robić co wam (władzy) się podoba. Ten pomysł jest tak chory ,że nie zostawimy tego bez echa. Jóźwiak i Borowiak do dymisji (...)
60. Dodane przez Olga, w dniu - 17-02-2022 18:14 00 W Euroline jest ich sporo tzn Ukraińców. Bardzo fajni ludzie.
61. Dodane przez ewa, w dniu - 17-02-2022 18:50 00 Wy katolicy przypomnijcie sobie przykazania w/g których macie żyć i ludzi traktować. Jeśli chodzi zaś o pracę boicie się nie oto, że pracy dla Was zabraknie, ale wyjdzie na jaw wasze śmierdzące lenistwo. Lepiej nic nie robić i wyciągać łapę po pieniądze niż zabrać się do roboty. Dawno minęły czasy, że fachowiec jest osiągalny. Polacy też rozjechali się po świecie i gdzieś tam pracują, a Wam wydaje się, że jesteście lepsi, nieroby. Rzygać się chce jak się patrzy na ten Wasz chrześcijański charakter.
62. Dodane przez TO KONIEC, w dniu - 17-02-2022 18:55 00 `JESTEM ZAŁAMANY
63. Dodane przez ewa, w dniu - 17-02-2022 19:04 00 Zapraszamy. Leszno wymiera, wspólnie je ożywimy.
64. Dodane przez odn. 57, w dniu - 17-02-2022 19:15 00 Postawcie się w roli Ukraińców, którzy aktualnie są skłócani z pozostałymi mieszkańcami Leszna, także innych narodowości lub pochodzenia. Co będzie miał myśleć uczeń z pochodzeniem np. wietnamskim, chodzący do klasy POLSKIEJ? Od wielu lat są w Lesznie uczniowie z Ukrainy. Którzy obywatele Ukrainy mieli problem w szkole podstawowej, że nie otrzymywali promocji do następnej klasy? Tu nie chodzi o szkołę średnią ale o szkołę podstawową. Robienie zupełnie niepotrzebnych ruchów. Kolejna zabawa miastem. SKĄD PRZYSZEDŁ TEN POMYSŁ?
65. Dodane przez Do 63, w dniu - 17-02-2022 19:33 00 Trolliku z Kościana, piszący pod wieloma nicami,tym imionami kobiet.Leszno ma jeden z mniejszych wskaźników jeśli chodzi o wyludnianie się miast. Z największej ilości liczącej w 2011 r 64,700 jest obecnie 62,500. U Ciebie w Kościanie, nie wybierają się , bo tam nie ma szkół poza 3 podstawówkami i zbyt malutkie miasteczko,a ludzie chcą przestrzeni.
66. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-02-2022 19:46 00 Jóźwiak i Borowiak do Demisji! Koniec z taką samowolka !
67. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-02-2022 19:52 00 Gdzie,niby widzisz te wymieranie Leszna jak ludność spadła nieznacznie,a dużo zamieszkali na obrzeżach miasta.Jest niż demograficzny,z Poznania ubyło prawie 70 tys,a z Łodzi 120 tys.Z pobliskiego Głogowa prawie 8 tys, z ok 74 tys,do 66 tys, a z Leszna tylko 2 tys.
68. Dodane przez do 61, w dniu - 17-02-2022 19:55 00 Ma Pani fiksacje na punkcie katolików? Czy każdy komu się ten pomysł nie podoba o od razu katolik i trzeba wylewać takie pomyje? Proszę się przejechać do do nastych dzielnic Paryża czy Berlina (nawet Pani zafunduję) tam pozna Pani miłość bliźniego wg innych wyznań tych poprawnych politycznie. Nie wiem czy Pani wie, że obecnie na Ukrainie hołduje się UPA, (...)
69. Dodane przez Dmowski, w dniu - 17-02-2022 19:59 00 Jak się chce mieć zintegrowaną mniejszość to trzeba właśnie podejmować takie działania. Nacjointeligencja pojąć tego nie może.
reklama
70. Dodane przez nbmk, w dniu - 17-02-2022 20:08 00 Leszno zachowuje się, jakbyśmy byli terenem przygranicznym z Ukrainą, jakby chciało zapunktować wobec polskiego Rządu.
71. Dodane przez oto, w dniu - 17-02-2022 20:13 00 W całości popieram kom. 16 i Eugeniusza kom. 56. To wszystko jest wymierzone w polski naród.
72. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 17-02-2022 20:48 00 Może to się zmieni, gdy zobaczą, że Polacy pierwsi wyciągnęli do nich rękę? Może takie działanie będzie korzystne w dłuższej perspektywie?
73. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-02-2022 20:51 00 Jestem pozytywnie zaskoczony. Zwłaszcza, że mówi o tym Piotr Jóźwiak, o którym można przeczytać, że był prezesem Młodzieży Wszechpolskiej w Lesznie.
74. Dodane przez popieram 70, w dniu - 17-02-2022 21:06 00 Bo tak własnie działa Jóźwiak i Borowiak Robią wszystko na siłę - NA ILOŚĆ ! Byle jak najwięcej !(...) Ale podejmują złe decyzje ! Popatrz jak Leszno zadłużyło się za Kadencji p. Borowiaka - Kosmicznie ! Nie każda inwestycja z dofinansowaniem to dobra inwestycja - bo to my, latami będziemy takie inwestycje spłacac. Niedługo Prezydencik pójdzie na emeryturę, kadencja się skończy i kolejny będzie spłacać jego idee.. Kto na tym ucierpi ? Nasze dzieciaki : )
Pieniądze lepiej daj dzieciom z tej szkoły, które na oczy wakacji nie widziały. Niech chociaż raz, ze szkołą pojadą na wycieczkę. Macie pensji od licha i ciut, ciut. Ile dzieciaków w tej szkole chodzi w tych samych spodniach na co dzień? Ile nie ma śniadania?
Przestań wydawać pieniądze na (...) i zacznij inwestować w swoich ludzi, otwórz oczy człowieku.
75. Dodane przez racjonalne myslenie, w dniu - 17-02-2022 21:12 00 nie ma co polemizować na temat racjonalnego myślenia tych dwóch panów. Rządowe, ciepłe posady - Gigantyczne wypłaty, ostatnio nawet podwyżka którą pewnie ( ... ) - Więc jak mają mieć podobny pułap, poziom myślenia - tak zatroskanego jak My? Zwykli mieszkańcy których wypłata sięga przeważnie 3000 zł ?
Dla Tych panów wydanie, koszta takiej decyzji to jeden podpis nie zważając na dobro stałych mieszkańców. Nie martwią się o jedzenie, nie muszą tyrać nadgodzin żeby zabrać rodzinę raz na dwa, trzy lata na wakację.
Więc proszę, nie obwiniajmy Ich. Nie zrozumieją tych wszystkich komentarzy. Całe szczęście, niebawem koniec ich kadencji.
76. Dodane przez należy im sie przecież, w dniu - 17-02-2022 22:10 00 Co za głupota " nie obciążą budżetu miasta" przecież ich rodzice płacą podatki jak wszyscy, należy się im szkoła dla dzieci oraz efekty dobrej zmiany a może nawet 500+ po pewnym okresie przepracowanym w Polsce.
77. Dodane przez Do 74, w dniu - 17-02-2022 22:23 00 Dzieci przeważnie z rodzicami,co roku wyjeżdżają na wakacje.Szkoły organizują wycieczki. Moja córka w 3 klasie często jeździ na wycieczki koło Leszna na rancza,spotkania ze zwierzętami, pieczonego ziemniaka.Starszy syn,miał wycieczki do Gdańska, Warszawy.Inna sprawa,jak Ty chodzisz cały tydzień w jednych spodniach i dwa tygodnie w jednych gaciach,to inna sprawa.
78. Dodane przez Do 77, w dniu - 17-02-2022 22:44 00 Więc Mamusia i Tatuś na ciepłych posadach. Otwórz oczka albo popytaj dzieciaki w sprawie ich rówieśników, nie każdy z Nich ma tak dobrze jak Twoje dzieciaki. Tematy nie raz były poruszanie na radach pedagogicznych.
79. Dodane przez Do 76, w dniu - 17-02-2022 22:46 00 Jak płacą podatki? Mogę podać Ci 6 zakładów w których robią na czarno na terenie Leszna. Jak myślisz, ile jest takich zakładów? Większość w Lesznie bierze ich na dodatkową fuchę bez papierów. Gdyby wreszcie zrobili najazd, nieoficjalny do wszystkich zakładów wtedy dopiero otworzysz oczy
80. Dodane przez popieram 79, w dniu - 18-02-2022 07:54 00 Jak duża społeczność ukraińska płaci w Lesznie podatki od dochodu? Jak duża społeczność ukraińska korzysta z darmowej żywności? Nas tak samo nie lubi się np. w Wielkiej Brytanii, tak samo zajmujemy tam miejsca w kolejce do lekarza czy w dostępie do szkoły. Także dlatego Brytyjczycy głosowali za wystąpieniem z UE.
81. Dodane przez dodane do powyżej( Polacy nadal pracują nielegalnie), w dniu - 18-02-2022 08:53 00 ((Polacy nadal pracują za zachodzie nielegalnie mimo UE))!!!!. A wy bronicie Ukraińcom!!!. Jak widać Leszno dla Ukraińców stało się jak HICAGO dla Polaków !!!!!, jak Anglia i Niemcy !!!!!.
82. Dodane przez Seneka, w dniu - 18-02-2022 10:19 00 Super inicjatywa , super pomysł , dziecko jest dzieckiem niezależnie jakiej narodowości, jeśłi nawet przypadkiem trafiło do naszego kraju tudzież miasta powinnismuy zapewnić temu dziecku edukację i pomoc wszelką, bezwzgledu na to,co przodkowie tego dziecka nawyrabiali w historii. Pewnie niejeden z komentujących ma chociaz kogoś kto pracuje u sąsiada za zachodnią granicą, to co moze zacznijmy dyskryminować wszytskich, którzy robią u helmuta. Trochę poczytali o historii i nie nabrali dystansu do niej - smutne.
83. Dodane przez bez zgody?, w dniu - 18-02-2022 10:25 00 W taki prosty sposób zostaliśmy skłóceni a żyliśmy do tej pory razem i nikt nie miał do nikogo o nic pretensji.
84. Dodane przez ŁOŁO, w dniu - 18-02-2022 11:59 00 GDERANIE I GDERANIE, TO PO LICHO WYBIERALIŚCIE TYCH LUDZI ??? CZYM WAS ZAUROCZYLI BO MNIE NIESTETY NIE !!! TRZEBA DAWAĆ GŁOSY NA LUDZI DOŚWIADCZONYCH, GOSPODARNYCH, POSIADAJĄCYCH SUKCESY, OTWARTYCH NA LUDZI - MIESZKAŃCÓW, POTRAFIĄCYCH SPOJRZEĆ NAM W OCZY, DYSKUTOWAĆ, POLEMIZOWAĆ, CECHA PRZEDSIEBIORCZOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM I NAJWAŻNIEJSZA GDYŻ BUDŻETEM NALEŻY ZARZĄDZAĆ MĄDRZE I LOGICZNIE. SPOJRZCIE CO CI LUDZIE WYKONYWALI I CZYM SIĘ ZAJMOWALI W SWOIM ŻYCIU ...CZYLI CO ?
85. Dodane przez Zdzichu, w dniu - 18-02-2022 12:32 00 a jeżeli to taktyka? pseudo prowokacja ze strony Rosji? My Ich zbroimy, dostają wsparcie, sprzęt z całej Europy, od nato a koniec końców zaatakują Nas od środka i od strony Ukrainy? Naszym sprzętem = co najlepsze
ale byłby śmiech na sali bo sojusznik zawsze będzie sojusznikiem?
86. Dodane przez do 22, w dniu - 18-02-2022 12:43 00 Póki co powstana w przyszłym roku 2 klasy z językiem chinskim w 2 LO...
87. Dodane przez Zapraszamy, w dniu - 18-02-2022 16:54 00 Przepraszam.ale do kogo macie pretensje że ktoś pracuje na czarno?do Ukraińców??? Dajcie im spokój.Gdyby nie oni to polowa zakładów byłaby do zamknięcia z powodu braku pracowników.
88. Dodane przez Raffi, w dniu - 19-02-2022 00:20 00 Najlepiej, zaprośmy do nas całą Ukrainę! Zbudujmy Ukraińcom mieszkania, szkoły, i przedszkola! Wprowadźmy nowy język urzędowy i dajmy każdemu "tysiąc plus"! A Polakom? Polakom, rozdajmy nocniki - by po przebudzeniu, mieli skąd wyciągać ręce!
89. Dodane przez do kom. 85, w dniu - 19-02-2022 11:28 00 Nie jest żadną tajemnicą, że tutaj nie chodzi tylko o względy humanitarne, a Twoje obawy wydają się mocno przesadzone. Dotąd Polska była krajem buforowym pomiędzy Europą Zachodnią a Rosją. Skoro Ukraina, a kiedyś może i Białoruś zachciałyby dążyć do zwrotu na zachód, to dla Polski byłoby to korzystne, bez względu na opcją u władzy. Wtedy ten bufor przesunąłby się bardziej na wschód. Polska byłaby bezpieczniejsza. Lepiej więc pomagać takiemu krajowi, aby przetrwał trudne czasy i aby w przyszłości był po naszej stronie.
90. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 19-02-2022 11:33 00 Ciekawi mnie jak będzie wyglądała lekcja historii omawianie wydażeń na kresach wschodnich 1943-1945 roku? Czy będą uczyć o : Banderowcach w ścisłym znaczeniu: członkowie frakcji rewolucyjnej Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów; także potoczne określenie Ukraińców, którzy brali udział w ludobójstwie Polaków na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej oraz dokonywali pogromów antyżydowskich. Czy Ukraińcy dowiedzą się w końcu jak mordowali Polaków pod dowództwem Stepana Bandery.
91. Dodane przez PL, w dniu - 19-02-2022 14:27 00 No i wreszcie w Lesznie powstanie cerkiew dla swojaków.
92. Dodane przez do kom 90, w dniu - 19-02-2022 15:17 00 Z pełnym szacunkiem - jeden z Ukraińskich pracowników z którym pracuję powiedział, że u nich traktowane jest to jako Bohaterstwo. Bo przetrwali wojnę bez większych strat : )
TERAZ - nasuwa się pytanie. Czy podczas tak ogromnego napływu Ukraińców - Rząd zmieni tok nauczenia? Zmieni Edukację, żeby nie obrażać młodzieży z Ukrainy - nie mówiąc Im w twarz, że Ich dziadkowie mordowali dziadków kolegów/ koleżanek z ławki?
Czy zmienią historię, tok nauczania - i przestaną mówić na historii o Rzeźni ?
93. Dodane przez Miłosz, w dniu - 19-02-2022 21:36 00 Tak sprowadźcie ich więcej, a oni rodowitym Leszczyniakom odbiorą pracę, miejsca w przedszkolach, szkołach... Już doszło do tego, że cała młodzież wyjeżdża z tej wiochy jaką jest Leszno, bo nie ma tu nic, tylko syf, brud, smród i ubóstwo. Ale dla UK jest wszystko...
94. Dodane przez miejscowy, w dniu - 20-02-2022 00:29 00 Jeszcze trochę i będziemy mniejszością w kraju ,a może nawet i w Lesznie . Zalewają ten kraj ,i ma być ich jeszcze więcej w razie wojny. Chyba nikt tego nie kontroluje.... W mojej firmie to już prawie 70 % .Ukraińscy koordynatorzy werbują kolejnych . Ja już nie wiem,bo może mieszkam na Ukrainie? Łapię się na tym, że mówię cyrulicą . Boże ratujmy Polskę, Ratujmy Polaków. .
95. Dodane przez Nike, w dniu - 20-02-2022 08:44 00 Jeśli chcą się uczyć to ok, ale w UK dzieci polskie muszą chodzić do szkół angielskich i uczyć się materiału angielskiego, nie ma tam żadnego zatrudnionego tłumacza. Jeśli rodzice posyłają do szkoły polskiej dodatkowo w sobotę to uczą się materiału polskiego się za tą naukę rodzice muszą płacić. Więc nie jest za darmo nauka w szkole polskiej.
96. Dodane przez Greg, w dniu - 20-02-2022 11:03 00 To zły pomysł. Uważam, że odseparowywanie dzieci ukraińskich od polskich spowoduje problemy z integracją oraz tworzenie grup narodowościowych, które z powodu różnic w mentalności będą się nawzajem nakręcać. Wystarczy spojrzeć czym się skończyło tworzenie osiedli dla nachodźców w Anglii, Niemczech czy Francji. Tak, że policja się boi tam wchodzić.
reklama
97. Dodane przez popieram 96, w dniu - 20-02-2022 11:17 00 Tak się to skończy. Antagonizmami. Już dziś zaczęliśmy inaczej patrzeć na Ukraińców. Tak nas skłócił wiceprezydent i prezydent.
98. Dodane przez szok, w dniu - 20-02-2022 11:26 00 Mnie szokuje, jak wielu Ukraińców prowadzi z Polski kanały na YT i wygląda na to, że nie mają innego zajęcia, innej pracy, przyjechali do Polski, żeby tu mieszkać ale nie znaleźć stałego zatrudnienia a z kolei pewna Polka żyjąca w Irlandii też prowadzi kanał na YT ale normalnie, jak miejscowi, pracuje, płaci podatki z tytułu zatrudnienia, itp.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.