Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Większy hałas przez dwa dni na placu budowy Goplany
Będą wylewać beton
25.05.2022. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
(Fot. Arek Wojciechowski)
Jutro i w piątek ma być betonowana pierwsza część płyty fundamentowej na budowie galerii handlowej Goplana w Lesznie. Na miejsce dostarczonych zostanie około tysiąca metrów sześciennych betonu. W okolicy będzie większy ruch i większy hałas.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Komunikat w tej sprawie przesłała do miasta firma Real Leszno Sp. z o.o. Ten etap prowadzony będzie w dniach 26-27 maja i wiązać się będzie z wielogodzinną pracą i hałasem.
Betonowanie
pierwszej części płyty fundamentowej galerii handlowej powstającej przy ulicach Dąbrowskiego, Królowej Jadwigi i Wróblewskiego ma się rozpocząć 26 maja od godz. 6 rano. Do godz. 21 na budowę ma być dostarczonych ok. 1000 m3 betonu (ok. 112 betonowozów).
Tuż po zakończeniu zalewania rozpocznie się mechaniczne zacieranie betonu, które wymaga użycia sprzętów z silnikami spalinowymi generującymi hałas. Te prace prowadzone będą w nocy i zakończą się w piątek o godzinie 6.00.
Wykonawca robót prosi o zrozumienie i zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby przebieg prac był możliwie najmniej uciążliwy dla mieszkańców najbliższego otoczenia budowy.
1. Dodane przez xxxx, w dniu - 25-05-2022 16:28 Już widzę te komentarze... Uprzedżająć odpowiedzi, mieszkam przy firmie która 24/h wydajer ogromne chałasy i pracuje na budowlance... te kilkanaście godzin w porówniniu z całym życiem to nic
2. Dodane przez ?!, w dniu - 25-05-2022 16:38 Czyli będą rozjeżdżać nasze ulice a my po nich je naprawimy?! Taka inwestycja powinna obejmować dostosowanie dróg dojazdowych do galerii już na etapie planowania!
3. Dodane przez AVE !, w dniu - 25-05-2022 16:41 najbardziej narzekac beda Ci ktorzy najmniej beda tam wydawac kasy i mieszkaja blisko
4. Dodane przez Robi, w dniu - 25-05-2022 17:55 I po co to jak rząd niszczy Polskę za chwilę ludzie przestaną hasać po galeriach już widać po miejscach parkingowych ile wolnego a będzie jeszcze gorzej sklepy będą padać jak muchy
reklama
5. Dodane przez Zenon, w dniu - 25-05-2022 18:20 Wszyscy będą narzekać nawet ci ci mieszkaja daleko taki polski narod. Bo przez taka budowę przez dwa dni beda utrudnienia w ruchu.
6. Dodane przez Zdenerwowany, w dniu - 25-05-2022 19:14 Czy ktoś pomyślał o ludziach którzy mieszkają w pobliżu że oni rano muszą wstać i iść do pracy A tej firmy cisza nocna nie obwiazuje
7. Dodane przez Do 4, w dniu - 25-05-2022 19:18 To jedź po południu do G.Leszno,lub C.H Manhattan ile jest ludzi i robi zakupy.Zawsze pełen parking,a w weekendy nie można znaleźć wolnego miejsca,bo cały region do Leszna przyjeżdża.
8. Dodane przez rynek, w dniu - 25-05-2022 20:04 rynek juz pada
9. Dodane przez pytania, w dniu - 25-05-2022 20:05 Czy część tych podziemnych parkingów będzie przeznaczona dla Urzędu Miasta Leszna? Dla urzędników?
10. Dodane przez Walbet, w dniu - 25-05-2022 20:08 7 B
11. Dodane przez Kuk, w dniu - 25-05-2022 20:15 Myślałem, że z galerii tak jak z żużla się wyrasta w pewnym wieku.
12. Dodane przez Do 7, w dniu - 25-05-2022 20:34 Skąd ten pomysł? Nie czytasz informacji ze tam będzie galeria a nie urząd miasta?
13. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 25-05-2022 20:41 Dobrze, że pojawiają się takie ostrzeżenia z uprzedzeniem. Przynajmniej ludzie mogą poznać przyczyny hałasu i prawdopodobny czas jego trwania. Przy okazji warto przyjrzeć się temu zdjęciu. Fragment dotychczasowej ulicy Krótkiej tymczasowo nie istnieje.
14. Dodane przez Do 8, w dniu - 25-05-2022 20:54 I dzięki galerii w pobliżu 150 m ożyje . Na rynku jest kilka fajnych ogródków są też dobre sklepy.Tylko galeria w pobliżu jeszcze bardziej ożywi rynek.Wreszcie miasto to zrozumiało.Kto będzie w galerii,przyjdzie i na rynek i zbiegiem czasu wszystko się dogra
15. Dodane przez Estragon, w dniu - 25-05-2022 21:16 1 - kup sobie słownik. 14 - co niby ciekawego może być w nowej galerii? Sklepy te same co w innych galeriach. Leszno to zbyt mały (biedny) rynek aby weszły tu naprawdę dobre sklepy. Kto z zakupów pójdzie na Rynek? Promil kupujących. Poza tym po co iść na Rynek? Oglądać pijaków siedzących na ławkach czy inną patologię?
16. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 25-05-2022 21:21 Do szkoły. "Chałas" powiadasz...
17. Dodane przez Daro 69, w dniu - 25-05-2022 21:46 Leszczyniaki wyluzujcie ,tak czy owak pochowa nas "Nowak"a budowa musi iść do przodu
18. Dodane przez Do 15, w dniu - 25-05-2022 21:51 Na rynku z roku na rok jest coraz lepiej,są fajne sklepy,restauracje,ogródki. Galeria tylko da bodziec dla rynku,gdy będzie ruch inne sklepy na rynku będą się otwierać. Nie znasz się na tym,a pijaczkow,jest znacznie mniej jak 5 lat temu,bo dawniej było ich sporo,teraz nie widać tylu być może wielu już zmarło z przepicia.
19. Dodane przez driver, w dniu - 25-05-2022 22:07 Na zachodzie,i nie tylko,Europy takie galerie buduje sie na obrzezach miast. Natomiast w takich dziurach jak Leszno buduje sie w centrum. Gdzie logika i miejski architekt. Tego Polacy nigdy sie nie naucza. Nie bylo "tirow" w centrum? No to beda.
20. Dodane przez do 7, w dniu - 25-05-2022 22:09 Jedz sobie po 25 jak ludziska przed wypłatą chodzą i myślą czy sobie kupić banana czy nie
21. Dodane przez 15, w dniu - 25-05-2022 22:19 Przecież w Lesznie w galerii Leszno są dobre sklepy,zwłaszcza odzież,obuwie, biżuteria,drogeria,są restauracje,siłownia, prasa,kino w sumie 104 sklepy. Czy w Poznaniu jest coś lepszego ? Gdyby nie było dobrych sklepów to co weekend nie waliło by tyle tłumów z PLE,PGS,FWS,DGR,PKS,PRA.Mam nadzieję, że w nowej galerii będzie jeszcze ciekawiej,może będzie coś extra tylko nie wiemy.
22. Dodane przez hrabia, w dniu - 25-05-2022 22:31 zawsze dzwonię już o 21:50 na komendę, żeby ich uprzedzić i mieli wolne radiowozy na 22.00 bo będę zgłaszał zakłócenie ciszy
23. Dodane przez Do 19, w dniu - 25-05-2022 22:33 Przecież G.Leszno jest na obrzeżach, a G.Goplana będzie w centrum,tak samo jak w Poznaniu G.Stary Browar,ale co tam przecież Poznań to też wieś. Hallo słyszysz się.
24. Dodane przez No coż, w dniu - 25-05-2022 23:16 W większości galerii w Polsce królują tzw. sieciówki z niższej i średniej półki. Oczywiście dla przeciętnie zarabiających są to dobre sklepy, bo nie mają innego wyjścia . I w sieciówkach też można upolować w miarę dobry towar. Różnie z tą jakością jednak bywa. Ale tak się kręci teraz te biznesy. Ma być tanio i dużo. Ma się często wyrzucać i kupować nowe. Maksymalizacja zysków ponad wszystko. A na czym zarabialiby tzw. influenserzy, gdyby przestano nam wmawiać, że potrzebujemy w tym sezonie kolejnych, w gruncie rzeczy, niepotrzebnych przedmiotów. Targowisko próżności nas niszczy. I planetę. Może ten kryzys teraz nas trochę wyhamuje i da nam wreszcie do myślenia. Less is more, jak mawial pewien zdolny architekt.
Piątej Alei w Lesznie nie będzie, to pewne. Ale może to i dobrze. Po co mamy wpadać w niepotrzebne kompleksy.
Ktoś tu fajnie napisał. Myślał, że z żużla i galerii się wyrasta. Są tacy, którym się to udaje. Nieliczni. Reszta podąża za trendem. No i kasa się zgadza. Widząc jak dużą popularnością cieszą się paczkomaty, możnaby uznać, że duża część ludzi preferuje kupowanie online. Sama do nich należę. Nie znoszę błąkania się i tracenia czasu w sklepach. A atmosfera tzw. galerii w ogóle nie jest "moja". O, gdyby obok znalazła się galeria sztuki z prawdziwego zdarzenia, to już byłoby "cieplej".
Oprócz sklepu z artykułami spożywczymi, żadne inne mnie nie kręcą. Ale to już całkiem inna historia
25. Dodane przez Do 23, w dniu - 25-05-2022 23:19 Leszno, Poznań ... W jakich metropoliach bywałeś, że negujesz fakty o takich obiektach na zachodzie? Stary Browar w Poznaniu z zajętym chronionym parkiem miejskim? Afera! Przyjaciele z boiska(?), prezydent Grobelny i handlarz autami z niemieckich szrotów czyli Jan Kulczyk zrobili numer stulecia? Prokuratura, sądy były? Stobnica też Kulczyk dzisiaj! Ci sami prokuratorzy, sądy? Leszno wieś? Raczej biedne, zapyziałe miasto prowincjonalne?! Z kompleksami?! Stając na rynku przy ratuszu, spoglądamy w każdą stronę i widzimy peryferie/obrzeża?! Galerie też.
26. Dodane przez Do 23, w dniu - 25-05-2022 23:38 A w ogóle byłeś w Starym Browarze? Wiesz jak tam zaaranżowano przestrzeń? Nie sądzę, aby Goplana miała ten potencjał, co tamto miejsce. O powierzchni nie wspomnę. Są galerie i galerie. Jak dla mnie, to wszystko i tak świątynie zakupów, ale jednak nawet ja, galeryjno-zakupowa abnegatka widzę różnicę między tego typu miejscami. Zobaczymy, co zaproponuje Goplana, jakich uda jej się znaleźć najemców. Wtedy można będzie cośkolwiek na ten temat powiedzieć. Niemniej nie sądzę, aby było to coś więcej niż do tej pory mieliśmy w Lesznie. Leszno nie ma potencjału na luksus. I dobrze. Najbliżej na prawdziwie luksusowe zakupy można wybrać się na KuDamm. Jeśli ktoś koniecznie musi
A Stary Browar ma trochę większe ambicje niż bycie tylko centrum zakupowym i to z pewnością go odróżnia od tysięcy innych tego typu miejsc. Nie żebym się tym jakoś specjalnie napawała, bo podkreślam, że to nie moja bajka, ale uważam, że klimat miejsca może być dobrym wabikiem na klientelę. I tak jest w Starym Browarze. Czym ma wabić Goplana, czego nie ma gdzie indziej? Zobaczymy.
27. Dodane przez Do kom 18, w dniu - 26-05-2022 06:51 Co ty tu za głupoty piszesz? Non stop kiedy przechodzę przez rynek można spotkać osoby nawalone lub spożywające i nie jest ich coraz mniej lecz coraz więcej. A co do galerii to nie ożywi rynku mało a i galeria albo ta albo GL będzie pustawa z prostej przyczyny: LUDZIE NIE MAJĄ JUŻ TYLE PIENIEDZY. Wiec nawet jeśli będą w tej Galerii w centrum to już nie pójdą na rynek.
28. Dodane przez Pragmatyczny, w dniu - 26-05-2022 07:08 Osoba która zrobi zakupy w galerii nie pójdzie na rynek bo po co? Tym bardziej że w galeriach zwykle są restauracje.
29. Dodane przez Pamela, w dniu - 26-05-2022 07:43 Kilka spostrzeżeń z mojej strony odnośnie niektórych komentarzy: 1. Hałas - piszemy przez "H" nie przez "Ch" 2. Cisza nocna trwa od godziny 22:00 do 6:00 3. "Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził"
Ludzie! Wiecznie na coś narzekacie! Zamiast się cieszyć, że na miejscu byłej Goplany powstanie coś nowego, że był w tych ciężkich czasach śmiałek, który nie bał się zainwestować, to ciągłe pretensje. A to, że powstał staw w środku miasta, w centrum, porośnięty bujną roślinnością, a to że hałasy, a to chodniki rozjechane, a to zamknięta ulica, a to w innej lokalizacji znowu za duży ruch... Ludzie czerpcie przyjemność z życia, cieszcie się każdą chwilą spędzoną z najbliższymi, spójrzcie na słoneczko, uśmiechnijcie się do siebie nawzajem, bądźcie dla siebie mili, nie wiadomo co nas jeszcze w życiu czeka.
Pozdrawiam,
Miłego dnia dla wszystkich
30. Dodane przez ad 13, w dniu - 26-05-2022 08:11 Zabicie tej części ulicy Krótkiej jest swoistą zbrodnią na mieście, na śródmieściu. Nie waham się użyć tego słowa. Miejski Konserwator Zabytków, Naczelnik Wydziału Inwestycji i na końcu Prezydent Miasta Leszna totalnie lekceważą krajobraz kulturowy naszego miasta, bo krajobraz kulturowy to także (historyczny!) przebieg ulicy, historycznie, od wieków. To jest skandal. Ktoś tak wymyślił kiedyś miasto i nie wolno nam innego zostawiać następnym pokoleniom. Nikt nie zrobił takiej szkody na mieście, na krajobrazie kulturowym naszego miasta, jak obecny prezydent.
31. Dodane przez Dez, w dniu - 26-05-2022 08:11 Beton się układa, a nie wylewa.
32. Dodane przez Moje miasto, w dniu - 26-05-2022 08:12 Leszno miasto galerii i marketów i nic po za tym no brawo
33. Dodane przez maja, w dniu - 26-05-2022 08:32 Wszyscy tak narzekają, a co weekend pod galeriami miejsca nie ma bo wszyscy łażą jak nie wiadomo co po sklepach...
34. Dodane przez Do kom. 29, w dniu - 26-05-2022 09:02 Pani Pamelo!!! Ma Pani słuszną rację. Polak potrafi tylko narzekać a nie cieszyć się z małych rzeczy.
Pozdrawiam Jadwiga. :-)
35. Dodane przez Do 24 - kontynuacja, w dniu - 26-05-2022 09:04 Zapomniałam dodać, że czasem w takiej galerii, jeśli przez ogromny przypadek się w niej znajdę, udaje mi się upolować rzadki i miły widok. Pozdrawiam
36. Dodane przez 112, w dniu - 26-05-2022 09:10 112 samochodów dzisiaj i ostrzeżenia przed korkami w mediach ? a gdy galeria będzie czynna, tych samochodów będzie 112 razy X
37. Dodane przez Leszno mieszkaniec, w dniu - 26-05-2022 09:10 Juz nie moge sie doeczekac otwarcia galerii Goplana W koncu Centum miasta bedzie wygladac jak w Europie Fajnie Rynek napewno ozywi bo kupujacy po zakupach pojda n aobiad na Rynek czy na lody a sklaepy z dobrym towarem na Rynku nadal beda odwiedzane Szkoda tylko ze galerie sa zamkniete w niedziele bo w soboty jest tlok a zima nie ma gdzie pojsc
38. Dodane przez popieram 24, w dniu - 26-05-2022 09:23 Zgroza i przerażenie bierze, jak każdej wiosny dziewczyny i kobiety w różnym wieku z naręczem odzieży idą do kasy, bo nowa moda, bo nowy kolor modny, "bo mnie stać" a to wszystko to najczęściej mieszanka sztucznych, szkodliwych tworzyw. Przemysł odzieżowy to najwięksi truciciele naszej planety. Dlaczego zwijają się tzw. lumpeksy? Komuś to przeszkadza? Lobby influencerów? Tak, jak w reklamach przykładowo wmawiają nam, że potrzebujemy tabletki na wymyślony przez nich zespół niespokojnych nóg, tak nieustannie, pośrednio nakazują kupowanie kolejnych ubrań.
Galeria sztuki powinna być w naszej miejskiej starej wieży ciśnień (przy ul. J.Poniatowskiego), tak, jak w innych miastach ale w Lesznie stale wygrywają partykularne interesy poszczególnych przedstawicieli Urzędu Miasta i nieliczenie się z potrzebami miasta i mieszkańców.
Też, coraz częściej korzystam z praktycznych paczkomatów i im podobne KSIĄŻKOMATY powinny być instalowane w różnych częściach miasta, zamiast niezwykle kosztownych filii bibliotecznych. Kiedy ktoś w Lesznie przyjdzie po ten rozum do głowy?
Słusznie, less is more a co się dzieje w oknach niektórych leszczyńskich szkół? Festiwal estetycznej tandety i kiczu. Dopiero co odnowiona wieloma milionami złotych Szkoła Podstawowa przy Pl.J.Komeńskiego, Szkoła Podstawowa przy ul. G. Narutowicza i, niestety, od jakiegoś czasu Szkoła Podstawowa nr 7. Nowe, niektóre okna szkoły przy Pl.J.Komeńskiego już oklejone wielokolorową, estetyczną tandetą, jakąś radosną twórczością i subiektywnym wyobrażeniem pani/pań nauczycielek. Żadnego poszanowania obiektu i publicznej przestrzeni. Nie ma żadnej kontroli nad miastem. Skończyć z tymi wyklejankami szkolnych okien. Pozdejmować je wszystkie. Zadbać o wygląd klas, skupić się na klasach a okna zostawić w należytym im spokoju.
39. Dodane przez Układanie betonu, w dniu - 26-05-2022 09:42 Układa się beton architektoniczny, tj taki w gotowych płytach. Np. na elewacjach i we wnętrzach - taka dziś moda. A beton z gruchy i z rury się leje,czyli się go wylewa. Taka wylewka.
40. Dodane przez popieram 32, w dniu - 26-05-2022 09:48 Ciekawe, czy Ukraińcy zdają sobie sprawę, do jakiego miasta przyjechali. Do miasta, które, w porównaniu z innymi, ma tak niewiele do zaoferowania.
41. Dodane przez helga, w dniu - 26-05-2022 09:55 czyżby trwale bezrobotni i beneficjenci 500+ nie mogli przez to spać?
reklama
42. Dodane przez Podsumowując, w dniu - 26-05-2022 10:45 Faktycznie, nie ma już co narzekać. Klamka zapadła. Centrum handlowe będzie, czy nam się to podoba, czy nie.
Zalety: uporządkowanie przez długi czas zaniedbanej przestrzeni, nowa architektura w miejscu dziury w ziemi za płotem, odnowienie barokowej kamienicy, nowe miejsca pracy, podatek od nieruchomości w kasie miejskiej.
Wady: zaburzenie historycznej kompozycji miejskiej (nie jedyne i pewnie nie ostatnie, tak zmieniają się miasta na całym świecie, niestety), wzmożony ruch komunikacyjny w tej części miasta, prawdopodobnie korki, dostawcy ze swoimi samochodami też muszą dojechać (jeśli będzie sklep typu market to i tiry się muszą pojawić - to będzie nielada problem).
Może ktoś jeszcze doda jakiś element do układanki?
A czy to się sprawdzi jako "ożywiacz" starówki, to czas pokaże. Jestem raczej sceptyczna. Ale mogę się mylić. Już wiele razy w życiu mi się to zdarzyło - dodam, ku mojemu zaskoczeniu
43. Dodane przez ad 42, w dniu - 26-05-2022 11:36 Ale ulica Krótka jest ulicą prowadzącą do Rynku, do centralnego placu miasta i nie wolno było burzyć przebiegu ulicy Krótkiej. To jest zbrodnia na żywym organizmie naszego miasta, które zostawimy następnym pokoleniom. Zaburzony układ architektoniczny miasta, żeby prywatny właściciel zbudował tam sklep. Tak zdecydowała najgorsza rada miasta Leszna ever, pod przewodnictwem Tomasza Malepszego i prezydentem Łukaszem Borowiakiem.
44. Dodane przez jozef, w dniu - 26-05-2022 11:48 a ja zapraszam do mycia okien po błocie i kurzu, który powstaje z tego "urobku ziemnego". Ciekaw jestem kto przeprosi mieszkańców Dąbrowskiego za syf- tylko nie mówcie mi, że firma sprząta po sobie błoto!
45. Dodane przez Do 40, w dniu - 26-05-2022 11:54 Ukraińcy wiedzą, że przyjechali do pięknego zielonego Leszna.Mają dobre szkoły, dobry handel,gastronomię, teatr,fajny duży rynek, coraz więcej galerii,dobry sport,duże imprezy sportowe,pokazy lotnicze,festiwale jak Barok Plus,lufa,mało ?
46. Dodane przez Do kom 45, w dniu - 26-05-2022 12:31 Proszę przestać głupoty pisać lub przestań brać to co bierzesz. Jest dzień matki i jej serce łamiesz.
47. Dodane przez Do 43, w dniu - 26-05-2022 12:38 Jestem w tych kwestiach laikiem. Domyślam się, że jesteś fachowcem w tych sprawach, dlatego nie kwestionuję tych racji. Dla mnie, tak już zupełnie jako amatorki, przykra będzie utrata dobrego widoku panoramy na wieżę ratusza, jaka po zburzeniu dawnej Goplany pojawiła się od strony ul. Dąbrowskiego. Gdyby chcieć ją zachować, to tylko park wchodziłby w grę, ale z wiadomych względów (finanse!) taka opcja była mrzonką. Na parku miasto nie zarobiliby ani grosza, a musiałoby jeszcze dopłacić. Światem rządzi pieniądz.
Mając tą świadomość, jaką na ten temat mamy, czy możemy cokolwiek jeszcze zrobić? Ja uważam, że nie. A jak nie można czegoś zmienić, to trzeba to dla własnego świętego spokoju zaakceptować. Jak mawiał Ignacy Lojola, bodajże. Nie będziemy się przecież kopać z koniem, prawda? Nie sądzę, aby jakiekolwiek naciski były w stanie zmienić obecnie koncepcję architektoniczną. W szczególności, że prace idą pełną parą. Pewnie masz rację, że jak zwykle decydują o wszystkim grupy interesów. Tak niestety funkcjonuje ten świat. Mimo wielu pięknych słów społeczeństwo obywatelskie to wciąż świat fantazji. Przynajmniej w naszej kulturze. Może w Skandynawii wygląda to lepiej. Tak przynajmniej myślę, że jest gdzieś jakieś takie mityczne miejsce na świecie, gdzie nad wszystkim odbywają się transparentne debaty publiczne. Ale być może jestem niepoprawną optymistką.
Jeśli chodzi o zarządzanie miastem musiałby pojawić się ktoś z wizją. Pytanie, czy ktoś taki istnieje?
48. Dodane przez Anna, w dniu - 26-05-2022 12:58 do kom. 42. Wszystko się zgadza. Może ta galeria nie pasuje nowoczesnością do starego, ale może w końcu ożywi ta zamierającą część miasta. Chociaż teraz w tych ciężkich, czy będzie tam komu robić Zakupy?
49. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 26-05-2022 13:05 Ja bym się nie zgodził, co do określenia "zabicie tej ulicy". Już od dawna została tam tylko nawierzchnia i chodnik. Wg mnie nie było sensu wiercić pod nią, tylko ją rozebrać, aby później ożywić ją mocniejszą, z parkingiem podziemnym łączącym obie części tej budowy.
50. Dodane przez xx, w dniu - 26-05-2022 14:43 A czy przypadkiem ulica Krótka nie miała być zostawiona jako takie miejsce "przechodnie"? Kiedyś przeczytałam taki artykuł że mają tam się znajdować kawiarnie i stoliki, ale przejście z ulicy Dąbrowskiego na ulicę Królowej Jadwigi a dalej Chrobrego miałoby być zostawione dla ruchu pieszego oczywiście. Ruch samochodowy czy rowerowy wykluczony.
51. Dodane przez Do 49, w dniu - 26-05-2022 14:44 Nie ja zastosowałam to stwierdzenie "zabicie ulicy", ale myślę, że osobie, która to pisała nie chodziło o czysto techniczną stronę tego przedsięwzięcia. Chodzi o wchłonięcie ulicy przez moloch centrum handlowego. Ona niejako przestaje autonomicznie istnieć, a staje się elementem nowej jakości, odciętej i niespójnej z tym, co było historyczne. Stąd też pewnie oburzenie na architekta miejskiego i konserwatora. Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chyba o to tu chodziło z tym mocnym sformułowaniem.
52. Dodane przez ad 45, w dniu - 26-05-2022 15:31 W porównaniu z innymi miastami, Leszno nie ma nic do zaoferowania, szczególnie dzieciom i młodzieży, jak chodzi o regularny amatorski, aktywny (!), darmowy sport (bój o boisko), nie bierną a czynną rekreację (basen odkryty, amfiteatr), regularny, aktywny dostęp do wiedzy (biblioteka) czy kultury w formie regularnych sekcji zainteresowań Miejskiego Ośrodka Kultury (zastój i marazm) i Teatru Miejskiego (zero regularnych sekcji zainteresowań, warsztatów, www.teatrmiejskileszno.pl). Dokładając do tego np. komunikację miejską (miejską!) w zaniku, Leszno jest cywilizacyjnym skansenem.
53. Dodane przez Do 45, w dniu - 26-05-2022 15:54 Albo żyjesz w alternatywnej rzeczywistości, albo wydział promocji ci płaci za takie bzdury.
Tak, Leszno bywa zielone, są takie miejsca, ale nie należy do nich centrum, które jest smutne, zapuszczone i odstraszające. Skłamałbym, gdybym powiedział, że zawsze, bo są dni, gdy jest słońce i normalni mieszkańcy przykryją całą patologię. Wtedy centrum żyje, ma swoją cudowną energię. Jednak na co dzień tej energii nie ma, a raczej jest jakaś, ale należy bezrobotnych meneli, którzy oblegają ławki przez cały dzień.
pRezydent Borowiak jest najgorszym prezydentem miasta i kropka. To są fakty, z którymi trudno dyskutować. Megalomania, obietnice, wieczne opracowania ogromnych projektów, z których nic nie wynika lub remonty dobrych dróg, a zapominanie o tych, które tego naprawdę potrzebują lub asfalt w miejscach, w których nigdy nie powinien się pojawić!
54. Dodane przez Do 52, w dniu - 26-05-2022 16:40 Biblioteka na Metzigu to najlepsza biblioteka w Wlkp,amfiteatry w większości miast były rozbierane,bo obecnie koncerty,czy inne wydarzenia odbywają się na rynku,stadionach,lotniskach.Leszno nie jest Sopotem.Sport w Lesznie jest na wysokim poziomie.Kluby w ekstraklasie,1 lidze,szybownictwo,szermierka,lekkoatletyka ,kręgle itp.Jest wiele dobrych szkół, teatr super,festiwale,pokazy lotnicze,wystawy psów, niebawem będą na lotnisku,wydarzenia sportowe światowej rangi,handel,galerie to nie 22 tys Kościan z kompleksami,trollu Z Leszna,który napisał większość komentarzy,nawet z imionami kobiet.Chory człowiek.
55. Dodane przez ad krajobraz kulturowy, w dniu - 26-05-2022 16:57 Nie jestem fachowcem. Wyszukajcie hasło Krajobraz kulturowy, ile filmów na YT i artykułów firmowanych przez Narodowy Instytut Dziedzictwa. To stamtąd tylko niektóre pojęcia Krajobrazu kulturowego: przebieg ulicy, linia nieba, sylwetka, panorama, oś widokowa, krajobraz zabytkowy, historyczny krajobraz.
Słuszny komentarz 47: przykra będzie utrata dobrego widoku miasta w kierunku Ratusza. Mając takich samorządowców nic nie zmienimy ale nie musimy się na takie miasto zgadzać.
Kom. 49. Tej ulicy tam nie będzie. To będzie zadaszony (czy to możliwe?) trakt pieszy, bez jazdy rowerem, bo ścieżka rowerowa będzie skierowana na ul. Wróblewskiego. Wykluczony ruch rowerowy i samochodowy.
Popieram co do słowa 51, trafnie napisane.
To wszystko powyższe będzie miastu, nam, następnym pokoleniom bezpowrotnie odebrane. Nie protestował Miejski Konserwator Zabytków, nie protestował Naczelnik Wydziału Architektury jako Architekt Miejski.
56. Dodane przez Karol, w dniu - 26-05-2022 21:13 typowe społeczeństwo zachodnie wszystko się należy ale bez żadnych kosztów z własnej strony
57. Dodane przez do kom. 55, w dniu - 26-05-2022 21:52 Proszę nie zapominać, że urzędnicy nie kierują się w swej pracy swym widzimisię. Oni muszą się dopasować do istniejącego ustawodawstwa i pod tym kątem rozpatrzyć wniosek inwestora. Nam może przeszkadzać przez pewien czas brak widoku na Ratusz z Dąbrowskiego, ale prawda jest taka, że nawet gdy w tym miejscu jest wielki dół, to Ratusz i tak ledwie jest widoczny. I to tylko pod warunkiem, że ustawimy się w takim miejscu jak na moim zdjęciu, gdy żaden inny budynek nie zasłania fragmentu ratuszowej wieży.
58. Dodane przez Do 57, w dniu - 26-05-2022 23:41 Przepraszam bardzo, ale to zdjęcie jest ewidentnie zmanipulowane. Jest zrobione z takiej perspektywy (celowo?), by ktoś mógł udowodnić swoją tezę. To zdjęcie nie oddaje w żaden sposób rzeczywistego widoku. Wieżę i panoramę widać z ul. Dąbrowskiego bardzo dobrze. Na zdjęciu jest bardzo oddalona. Tak działają niektóre obiektywy, szczególnie te w telefonie.. Poza tym obiektyw skierowano w dół, aby pokazać to, co dzieje się na budowie. Z poziomu widza, którego oko skierowane jest na wprost i w górę widok jest zupełnie inny. Proszę jutro się tam osobiście wybrać i obejrzeć. Proszę nie stosować na tych, którzy wiedzą o czym mówią, takich tanich chwytów.
Nikt tu nie mówi o widzimisię urzędnika, a jedynie o pewnych regułach, które powinny obowiązywać przy rozpatrywaniu ingerencji w jakby nie było zabytkową część miasta. Czy tu przepisy nie obowiązują? Czy tu można ot tak sobie, bo inwestorowi się taka koncepcja spodobała, przejść do porządku nad zmianami, które naruszają substancję i historyczne założenia planistyczne? Mówimy o starówce, nie o kolejnych osiedlach deweloperskich. Zabytkowe części miasta podlegają też ustawom, np. o ochronie zabytków. Proszę podać o jakich przepisach, których musieli trzymać się urzędnicy w tym wypadku mowa. Konkrety, konkrety.
59. Dodane przez cisza nocna, w dniu - 27-05-2022 09:27 Nie ma czegoś takiego jak cisza nocna od 22 do 6. Takie pojęcie w prawie nie funkcjonuje.
60. Dodane przez popieram 58, w dniu - 27-05-2022 09:44 Oczywiście, że zdjęcie w ogóle nie oddaje problemu. To jest zdjęcie placu budowy. To nie jest miejsce, o które chodzi w dyskusji. Tu w ogóle nie chodzi o to, czy widać Ratusz. Proszę zrobić zdjęcie po wybudowaniu obiektu, tam, gdzie była przejezdna ulica Krótka pomiędzy ulicą Dąbrowskiego a Królowej Jadwigi. Ten odcinek będzie nieprzejezdny, zabity, zadaszony. O to chodzi. Czym innym, jak nie widzimisiem urzędników było rozpatrywanie wniosku inwestora tak, jak inwestor sobie życzył, lekceważąc dotychczasową oś widokową, dotychczasowy przebieg ulicy, linię nieba, panoramę czyli lekceważąc miasto? Ważniejszy od miasta okazał się inwestor. Pogwałcony został dotychczasowy plan zabytkowej części miasta. Naruszono historyczną substancję, historyczne założenia planistyczne. Zabytkowe części miasta podlegają ustawie np. o ochronie zabytków.
Może właśnie teraz jest okazja, żeby publicznie poruszyć bulwersujący nas od dawna temat, na co zgadza się Urząd Miasta Leszna, szczególnie Wydział Architektury z Miejskim Architektem, bo za dużo tej swoistej swawoli pojawia się w mieście, w udzielaniu pozwoleń na budowę.
Kto, konkretnie, z imienia i nazwiska pozwolił, żeby wzdłuż historycznej części domów jednorodzinnych ulicy 17 Stycznia, naprzeciw stadionów i miejskiego zoo czyli ul. 17 Stycznia xx, żeby tam powstał biały dom, który niczym, dosłownie niczym nie pasuje do tego ciągu domów jednorodzinnych? To jest kolejny skandal. Totalnie zlekceważony został dotychczasowy ład przestrzenny tej ulicy. Jadąc samochodem lub idąc wzdłuż ulicy 17 Stycznia, naprzeciw zoo, spójrzcie na 17 Stycznia xx.
W innych częściach miasta, wśród osiedli domów jednorodzinnych (np. ulica T.Sygietyńskiego w kierunku do szpitala albo w głębi ulicy 55 Pułku Piechoty) powstają wielorodzinne, wielopoziomowe, dosłownie gmachy. Kto na to pozwala?
W pobliżu ronda/stary szpital (see: MojeLeszno Facebook, 6 maja br.) kto pozwolił deweloperowi na takie wybudowanie wielopiętrowego domu mieszkalnego?
Jakiś czas temu ktoś tu w komentarzach słusznie, wielokrotnie zwracał uwagę na wybudowany niebieski dom zaraz przy domu Caritas przy ulicy I.Paderewskiego.
Do czego chcemy nasze miasto doprowadzić? Ład przestrzenny to podstawowe, ustawowe zadanie każdej gminy czyli każdego miasta czyli też miasta Leszna.
Domagam się publicznej, nie ograniczonej czasem, dyskusji na ten temat, bo za dużo złego, w każdej dziedzinie, dzieje się w Lesznie.
61. Dodane przez Do 60, w dniu - 27-05-2022 10:30 Pozostawiając kwestie niszczenia planu miasta na boku to warto chyba sięgnąć po przykład z innych miast, by wyobrazić sobie, jak ten odcinek może wyglądać i czy może nadal pełnić funkcje komunikacyjną (choć wyłącznie dla ruchu pieszych i rowerzystów. Najbliższym przykładem jest poznański Bałtyk i Concordia. Przejście zostało zachowane i nie ma problemu z komunikacją. Abstrahując od kwestii architektury i pierwotnych planów miasta należy zadać sobie pytanie czy ten odcinek powinien być przejezdny, czy centrum potrzebuje tylu dróg dla samochodów? Poza tym dla jadących samochodem to strata 3 minut - rondo, niepodległości i wjazd w przejezdną Królowej Jadwigi. Dyskusja na temat przejezdności Krótkiej z uwagi na funkcje komunikacyjne jest bezprzedmiotowa. Dyskusja o architekturze miasta jak najbardziej, ale te argumenty się nie spinają logicznie.
62. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 27-05-2022 11:30 Zdjęcie jest ewidentnie zmanipulowane, by ktoś mógł udowodnić swoją tezę? Bez żartów. Zdjęcie zostało zrobione zanim pojawił się ten artykuł i pokazuje jeden z lepszych widoków Ratusza widziany z ulicy Dąbrowskiego przy samym płocie budowy. Jak miało być zrobione? Teleobiektywem, w zbliżeniu? Tak jak jest na zdjęciu widzi to miejsce ludzki wzrok. Proszę zrobić samemu zdjęcia z perspektywy przechodnia z ulicy Dąbrowskiego i nam je pokazać. Gdzie będzie lepiej widać Ratusz? Gdy jest zasłonięty przez budynki znajdujące się przy samej Dąbrowskiego lub Królowej Jadwigi? Może z przystanku autobusowego wieżę ratuszową lepiej widać albo sprzed sądu lub sprzed dawnych koszar? Zarzucając innym manipulację, łatwiej ukryć własny zamiar manipulowania innymi.
63. Dodane przez Do 60 i 61, w dniu - 27-05-2022 11:40 Uważam, że Stara Wozownia to był strzał w dziesiątkę. Bardzo dobrze współgra z otaczającym sąsiedztwem domów jednorodzinnych. Projekt jest efektowny i przestrzenny. W tym miejscu znajdowały się dwupiętrowe magazyny wojskowe, tak więc od zawsze było tam coś wyższego. Dom ten znajduje się na skraju dzielnicy "domkowej" i komponować będzie się z loftem, który powstaje obok w miejscu innej budowli wojskowej, której stare elementy, tj parter i piętro zostały nienaruszone. Przypuszczam, że że względu na ochronę zabytków. Zresztą prawdopodobnie będzie to również bardzo efektowne rozwiazanie. Wysoka architektura (co tam wysoka, lekko wyższa, wysokie to są wieżowce), łagodnie przechodzi w zabudowę jednopiętrową. Domki w tej dzielnicy też są piętrowe, nie parterowe. Jedynym mankamentem tych lokalizacji moim zdaniem to bliskość przepompowni ścieków, która często uracza okolicę swoimi aromatami. Pytanie dlaczego? Była przecież modernizowana. Nie zawsze tak się dzieje, są dni, kiedy mieszkańcy okolicznych domków i zapewne też Nowej Wozowni dostają po nosie.
Niestety w tej kwestii już mam zupełnie odmienne zdanie. Tak jak sprawa starówki wydaje mi się gruba, tak kolejne poruszane są już niestety moim zdaniem niepotrzebnym wkładaniem kija w mrowisko. Ale to tylko moje osobiste zdanie.
Co do centrum handlowego Goplana. Nieprzemyślana sprawa. Pomijam wszelkie sprawy natury nazwijmy to historyczno-planistycznej, na temat których też zabrałam już tu głos.. Czy ktoś pomyślał o zaopatrzeniu tego miejsca? O tych samochodach z towarem? O tych klientach zmotoryzowanych? Ulica Dąbrowskiego nie jest z gumy. I tu już się nic nie spina. Niestety.
64. Dodane przez Do 62, w dniu - 27-05-2022 12:13 Właśnie w tym problem. ZDJĘCIE, a nie oko ludzkie. To jest kolosalna różnica. Kto tego nie rozumie? Przecież to jest jasne dla każdego, kto choć raz w życiu zrobił zdjęcie, a w szczególności telefonem. Zdjęcie nigdy, podkreślam nigdy, nie odda stanu rzeczywistego. Proszę iść na Dąbrowskiego i samemu się przekonać jak to wygląda, a nie wmawiać mi, że tak widzi to oko ludzkie. Nie, oko ludzkie widzi to zupełnie inaczej. Zresztą to jest bezprzedmiotowa wymiana zdań i ja kończę. Golone - strzyżone. Ok. Zdjęcie oddaje rzeczywistość, a zabudowa tego miejsca molochem centrum handlowego tylko doda uroku panoramie miasta - koniec dyskusji. Bezsensownej. Zadowolony? No to fajnie!
65. Dodane przez do 63, w dniu - 27-05-2022 12:30 Dziękuję za komentarz i przyjmuję argumenty ale dyskusja na temat ładu przestrzennego naszego miasta jest potrzebna.
66. Dodane przez Do 61, w dniu - 27-05-2022 12:34 Ale dyskusja nie dotyczy przejezdności. Odsyłam do pkt. 51. Tego dotyczy! Wszystko się logicznie spina, tylko czytać trzeba uważnie.
67. Dodane przez Do 65, w dniu - 27-05-2022 13:08 Dziękuję również. Miłego dnia w końcu to piątek, piąteczek, piątunio. Najlepszy dzień tygodnia pracy!
68. Dodane przez popieram 66, w dniu - 27-05-2022 13:50 Ad. 61,"Najbliższym przykładem jest poznański Bałtyk i Concordia." Czy ta okolica w Poznaniu jest zadaszonym traktem pieszym? Bo w Lesznie ta część ulicy Krótkiej będzie zadaszona i o to chodzi.
Popieram 66. Dyskusja dotyczy tego, co najtrafniej oddaje komentarz 51 (nie mój). Pozwolę sobie powtórzyć. 51. Dodane przez Do 49, w dniu - 26-05-2022 14:44 Nie ja zastosowałam to stwierdzenie "zabicie ulicy", ale myślę, że osobie, która to pisała nie chodziło o czysto techniczną stronę tego przedsięwzięcia. Chodzi o wchłonięcie ulicy przez moloch centrum handlowego. Ona niejako przestaje autonomicznie istnieć, a staje się elementem nowej jakości, odciętej i niespójnej z tym, co było historyczne. Stąd też pewnie oburzenie na architekta miejskiego i konserwatora. Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chyba o to tu chodziło z tym mocnym sformułowaniem.
69. Dodane przez do kom. 64, w dniu - 27-05-2022 17:30 Zgodzę się, że dyskusja schodzi w okolicy bezsensu. Proszę jednak na koniec sprawdzić, czego przede wszystkim dotyczył mój komentarz nr 57? Dotyczył on fragmentu wypowiedzi z kom. nr 55 "przykra będzie utrata dobrego widoku miasta w kierunku Ratusza." Mi osobiście ta galeria w tym miejscu nie odpowiada, ale czepianie się, że nagle widok na Ratusz z Dąbrowskiego ma jakieś większe znaczenie, też mi nie odpowiada.
Ratusz i to w małym fragmencie, widać tylko z małej części ulicy Dąbrowskiego i nie należy wyolbrzymiać utraty tego widoku. Kawałek dalej postawiono brzydki blok, który w ogóle nie pasuje do Śródmieścia. I on tez wiele zasłania. Dla mnie można by go zburzyć, a w miejsce galerii założyć park. Ale wszyscy wiemy, że to kosztowne i obecnie nierealne.
Poza tym czasami nie szkoda róż, gdy płonie las. Część mieszkańców Leszna wierzy, że galeria ożywi okolice Rynku. W mojej opinii niekoniecznie tak będzie. Ale gdyby tak się stało, to będzie można przeciwstawić korzyści z tego płynące widokowi na Ratusz z Dąbrowskiego. I proszę się albo nie obrażać, albo nie podejmować dyskusji.
70. Dodane przez Ciocia Dobra Rada, w dniu - 27-05-2022 18:29 Dyskusja polega na wymianie poglądów. Aby je wymienić trzeba posłuchać strony przeciwnej. Wsłuchiwanie się w zapewne niespotykanie fascynujący tembr własnego głosu nie wystarczy. Wzorcowy przykład dyskusji na poziomie odbył się tu między 65 i 63. Obie strony się wysłuchały i w pewnych punktach ze sobą nie zgodziły. Co więcej, rozstały się z klasą. Prawdziwego mężczyznę bowiem poznaje się po tym, jak zaczyna i jak kończy. Pozdrawiam
Finis coronat opus, albowiem łacina zna dobre określenie na wszystkie przypadłości natury ludzkiej
71. Dodane przez O kom. 69, w dniu - 28-05-2022 09:23 To, że ktoś stwierdził, że coś jest dla niego przykre nie musi determinować zajęcia przez oponenta pozycji atakującej. "Czepia się?" Co to jest w ogóle za stwierdzenie. Jak spod budki z piwem. A argument o burzeniu bloku? - bez komentarza. Na muchę z armatą. Tak to jest, gdy zamiast dialogu chce się mieć racje. Urażone ego? Ludzie rzeczywiście nie umieją się dziś już porozumiewać. Za dużo oglądają brzydkich dyskusji w tv. To się niestety utrwala
72. Dodane przez na, w dniu - 28-05-2022 10:08 Na koniec napiszę inną kwestię. Poważnie obawiam się, że część powierzchni tej Galerii handlowej będzie przeznaczona dla Urzędu Miasta, na wynajem, dla urzędników i tym samym parking (jego część) dla urzędników bo dla kogo przeznaczony jest tak duży parking podziemny? Tyle razy okazywały się decyzje nagle podjęte, bez zapowiedzi, bez wcześniejszej dyskusji, zaskakujące, że poważnie obawiam się Urzędu Miasta Leszna w tej galerii handlowej. Kolejna umowa miasta, kolejny czynsz, kolejne koszty stałe miasta, gdy mamy swoje tereny, swoje nieruchomości.
73. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 28-05-2022 17:11 Nie mam telewizora, nie oglądam więc w nim niczego. Zasłanianie wieży ratuszowej jest sztuczną tęsknotą, która nie usprawiedliwia dążenia do niej. Z prawie całej ul. Dąbrowskiego nie było od lat dobrego widoku na Ratusz. Zasłaniały go od wielu lat budynki, w tym Goplany, koszar i tego nieszczęsnego bloku z wielkiej płyty, który architektonicznie pasuje w obrębie Śródmieścia równie beznadziejnie co ta galeria. Zamiast osobistych wycieczek w stronę innych, którego niczego nie wnoszą, proponuję spacer. Dotlenia, dodaje energii. Miłego weekendu życzę.
74. Dodane przez do kom. 72, w dniu - 28-05-2022 17:34 Nie wydaje mi się to realne, bo to nie jest powierzchnia dla urzędu. A 300 miejsc parkingowych to wcale nie aż tak dużo, zwłaszcza gdyby miały być przeznaczone także dla pracowników. Gdy rozbudowywano Galerię Leszno o 6500 m2, miało tam pojawić się dodatkowo 200 miejsc parkingowych https://elka.pl/content/view/77688/80/ . Ale czas pokaże jak będzie faktycznie.
75. Dodane przez O kom. 73, w dniu - 28-05-2022 19:55 Czyli ktoś ma monopol na tęsknoty? Jedne są sztuczne, czyli złe, a inne, jego własne naturalne, czyli dobre. Mało oryginalne podejście. Jeśli Kalemu coś się podoba to dobrze, jeśli ktoś ma inne zdanie, to źle.
Byłoby nawet całkiem niezłe zakończenie, gdyby nie wzmianka o osobistych wycieczkach. Przyganiał kocioł garnkowi. No cóż, pokora to trudna sprawa. Trzeba ją ćwiczyć całe życie, a niektórym i tego nie starcza. Ale dobre na początek i takie zakończenie. Na inne widać nie ma co liczyć. Wzajemnie.
76. Dodane przez Do 75, w dniu - 29-05-2022 11:06 No bo widzisz, pan z kom 73 robi też wycieczki osobiste, ale one są merytoryczne - przynajmniej on zapewne tak uważa. Bo wszystko co robi i mówi jest dobre, głębokie i merytoryczne. A na koniec w jakże miły patriarchalny sposób odesłał Cię na drzewo, znaczy ad arbora. Także merytorycznie..I dlatego jednak klasy także jemu odmówić nie możemy Lol.
reklama
77. Dodane przez do kom. 74, w dniu - 29-05-2022 12:43 Niestety, chyba nigdzie nie jest napisane, na ile miejsc jest przeznaczony ten podziemny parking.
78. Dodane przez Do 77, w dniu - 29-05-2022 16:07 Oj, ta ludzką ciekawość. To pierwszy stopień do piekła, prawda? I nie chodzi wcale o parking. Bynajmniej! Czekam, co będzie dalej. Lol.
79. Dodane przez Do 77, w dniu - 29-05-2022 17:30 Ależ pisali, będzie ich 666. To szatańska liczba i nie wróży nic dobrego. Czy będzie pan/pani miała odwagę tam parkować?
80. Dodane przez Do 74, w dniu - 29-05-2022 18:46 Ależ, czyż to możliwe? Rozbudują tą nową piękną Galerię aż tak bardzo, że zmieści się tam cała rzesza naszych leszczyńskich urzędników? Doprawdyż, to byłaby wspaniała wiadomość. Idziemy na zakupy do ekskluzywnego butiku i przy okazji załatwiamy swoje żywotne obywatelskie interesy. Wspaniałe. Jest to fantastyczne rozwiązanie na miarę XXII wieku. A czy będą tam również kaplice różnych wyznań? Może pan coś wie? Bo ja jestem osobiście buddystą dnia dziesiątego i przy każdym zakupie mam potrzebę zapalenia kadzidełka i brzęknięcia w dzwoneczek. Najlepsza byłaby taka kapliczka ekumeniczna. Tylko nie wiem jakiego miałaby mieć patrona. I to jest dylemat. Może podpowie jakiś kreatywny pan urzędnik, albo radny. Oni chyba się w tym specjalizują, albo jeszcze bardziej kreatywny obywatel naszego ubogacanego galeriami miasteczka. Wreszcie ożyje to nasze biedne centrum. Wraz z urzędnikami, tym ich codziennym zabieganiem i entuzjazmem wróci życie na starówkę. To będzie jak ożywczą bryza. I kto by pomyślał, że tak niewielu może zrobić tak wiele dla tak wielu.
81. Dodane przez A ja, w dniu - 29-05-2022 19:39 A ja myślę, że z tym parkingiem to może być coś poważniejszego. Przecież wiadomo, że obecnie sanepid dostał zadanie poszukiwania bunkrów i schronów dla ludności cywilnej. Dlaczego tak szybko teraz ruszyła budowa tej galerii. Ma podziemny parking czyli schron. Przypadek? Nie sądzę!
82. Dodane przez ech, w dniu - 29-05-2022 21:58 Autor nagrania niech się zainteresuje pojęcie ekspozycji...
83. Dodane przez Do 81, w dniu - 30-05-2022 12:17 No to racja teraz czeba myśleć perspetywicznie no nigdy nie wiadomo
84. Dodane przez Aut, w dniu - 30-05-2022 12:19 Autorem nagrania jest dron, robót taki.
85. Dodane przez Do 81, w dniu - 30-05-2022 12:30 Wiesz co? To co napisałeś jest tak głupie że może być prawdziwe.Iim śmieszniej tym bardziej prawdopodobnie
86. Dodane przez Do 82, w dniu - 30-05-2022 12:40 Autor nagrania? To chyba jakiś Ikar był ...
87. Dodane przez Do 84, w dniu - 30-05-2022 12:54 Nie to nie był dron. Proszę zwrócić uwagę jak podąża kamera.To było kręcone z ręki. Nie ma innej opcji. To był motolotniarz ewidentnie nawet w tle jak się wsłuchać jest lekki warkot silnika. Fakt ekspozycja fatalna, jak można odwalić taka chałturę. Niewyobrazalne. Ekspozycja w takich sprawach to podstawa. Wyeksponowane powinny być wszelkie najdrobniejsze detale. Bez tego nie wiemy czy beton wylano równo czy może się zawija i faluje. A to ma kolosalne znaczenie dla parkujących t samochodów oraz funkcji bunkro-schronu. To jest nie do pojęcia. Wstyd . Kom 82 ma rację. Popieram
88. Dodane przez Do 82, w dniu - 30-05-2022 13:08 ale że co z tą ekspozycja no przecież będą dopiero ekspozycję jak wybudują te sklepy ekspozycję sklepowe co nie?
89. Dodane przez Do 82 i 87, w dniu - 30-05-2022 14:20 Ty to chyba masz jakąś sztuczną tęsknotę za kręceniem z ręki. Co chcesz od tej ekspozycji, ona nie usprawiedliwia dążenia do perfekcji. . Innej nie będzie, chyba widać wszystko. Od lat nie było tam motolotniarza. I nigdy nie było dobrego widoku na wylewanie betonu. Twoja tęsknota nie usprawiedliwia dążenia do pozyskania ekspozycji. Poza tym ten nieszczęsny blok z wielkiej płyty uniemożliwia ekspozycję. Zamiast wycieczek pod adresem motolotniarza proponuje skok spadochronem - to doda ci skrzydeł. Dotlenia j dobrze zrobi na myślenie.
90. Dodane przez Do 89, w dniu - 30-05-2022 15:43 Pan nie jest merytoryczny. Proszę natychmiast przestać tych osobistych wycieczek. Bez merytoryki nie ma odpowiedniej motoryki. Proszę się dobrze przyjrzeć przecież wszystko widać. A w ogóle to nasz spór zaczyna przypominać farsę. Ja już dłużej nie mogę. Żegnam pana. Ozięble.
Tak to moi mili wygląda z mojej pozycji. Jesteście rozkosznie zabawni. Wasze zacietrzewienie i powaga w sprawach błahych i nic nie znaczących to poezja. Uwielbiam WAS! Nr 73 i 75/ 69 i 64. Tak, tak to o Was mowa.
91. Dodane przez do kom. 87, w dniu - 31-05-2022 20:37 To niby nagrał motolotniarz?? Ludzie to mają fantazję.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.