Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W salonie Citroëna Anny i Mariusza Rakowskich w Rydzynie świętowana była dziś rocznica urodzin twórcy popularnej francuskiej marki samochodów. Dokładnie 145 lat temu na świat przyszedł Andre Citroën. - To dla nas szczególne wydarzenie - podkreśla Konrad Dula, szef Stowarzyszenia Amicale Citroën Pologne.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Tak naprawdę dzięki temu panu wszyscy się poznaliśmy. Połączyła nas pasja do produkowanych przez niego aut. Stanowimy wielką rodzinę nie tylko ogólnopolską, ale ogólnoświatową. Citroëna wraz z jeszcze jedną marką niemiecką,
posiada najwięcej fanklubów, klubów czy stowarzyszeń - zaznaczył Konrad Dula.
Warto zaznaczyć, że mama Andre Citroëna była Polką i on sam często odwiedzał nasz kraj. Podczas jednej z takich wizyt, wybrał się ze swoim szwagrem do walcowni w Głownie, gdzie zobaczył słynne koła o zazębieniu daszkowym. Postanowił zrobić z tego biznes, uruchamiając firmę produkującą takie przekładnie. Później płynnie przeszedł do produkcji samochodów.
W Rydzynie pojawiły się dziś legendarne modele, jak np. DS, 2CV czy Traction Avant.
- Jestem wielkim fanem Citroenów, posiadam model BX z 1991 roku. Dostałem go w spadku po moim tacie i tak zaczęła się moja pasja. Zdecydowanie największym atutem aut tej marki jest zawieszenie hydropneumatyczne. Daje ono bardzo duży komfort jazdy - przyznał jeden z uczestników wydarzenia.
Świętowanie urodzin nie mogło odbyć się oczywiście bez pysznego tortu oraz lampki szampana.
1. Dodane przez Andre Citroën, w dniu - 04-02-2023 15:02 Francuski żyd co ukradł polakom i opatentował łożyska daszkowe. Od tego zaczęła się jego kariera - ale co tam nam wszyscy kradną pomysły i sprzedają jako swoje
2. Dodane przez CyTryniara, w dniu - 04-02-2023 15:04 Citroen creative technology
3. Dodane przez do 1, w dniu - 04-02-2023 15:52 Przekładnię daszkową.
4. Dodane przez nota bene, w dniu - 04-02-2023 16:47 jego rodzina miała korzenie w Polsce
5. Dodane przez PL, w dniu - 04-02-2023 16:51 O moje kochane wygodne cytrynki!!!!
6. Dodane przez do kom 3, w dniu - 04-02-2023 16:53 tak masz rację to były koła zębate o wzorze daszkowym trochę uprościłem pisząc w swym pierwszym poście
7. Dodane przez Michal, w dniu - 04-02-2023 17:18 Miałem jednego citroena i nigdy więcej (...)
8. Dodane przez Iga, w dniu - 04-02-2023 17:44 Do kom. 5 zgadzam się. Autka świetne, nigdy nie zmienię na inny model.
9. Dodane przez Rany, w dniu - 04-02-2023 18:20 Ooo MotoBieda (Michał Koziar) przyjechał zobaczyć graty
10. Dodane przez benzyna, w dniu - 04-02-2023 19:11 Citroen Xantia z 1994 bardzo udany model i bardzo ładne.Kto nie zna xanti niech sobie sprawdzi.Citroen Xara też była ładna i dobra.Szkoda tylko,że francuskie tak bardzo tracą na wartości. Jednak wolę Citroena i Peugota od Renault.
11. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 04-02-2023 19:22 MM....... żarełko prima i pisadła - wsjo gratis.
12. Dodane przez gosc, w dniu - 04-02-2023 19:25 do kom 9. O jakis patol dal komentarz!!
reklama
13. Dodane przez PL, w dniu - 04-02-2023 19:29 do kom 7 . A ja mam trzeciego i bedzie czwarty!! Kocham francuzy!!! a toyoty nigdy wiecej!!!
14. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 04-02-2023 19:53 Gdybys dobrze sie wyedukowal to bys znalazl historie "twojego zlodziejstwa". Sposob produkcji tych kol zebatych kupil od polskiego mechanika. Niewazne czy to jest gdzies spisane,umowa slowna jest rowniez wiazaca.
15. Dodane przez Do 13, w dniu - 04-02-2023 21:11 Miałem 2 letnią toyotę carine w 1990 roku.W tym czasie to jeszcze było wiele syren,a Polonez to było marzenie jeszcze wtedy.Cały blok patrzył na tą toyote z zazdrością i jak to pięknie chodziło. Potem były inne japońskie marki.Teraz od 3 lat znów Toyota.W międzyczasie w 2002 był jeden francuz i nigdy więcej.
16. Dodane przez CyTryniara, w dniu - 04-02-2023 22:09 kOM 15: tAK, Carina E i Avensis 1 to były jeszcze w miarę solidne modele. Reszta tujotuf, to większy badziew, jak Dacia.
17. Dodane przez do kom 14, w dniu - 04-02-2023 22:39 a co z tego miał ten Polski mechanik ? Na flachę starczyło ???
18. Dodane przez Oj!, w dniu - 05-02-2023 09:11 Mądrale a co MY w tym temacie PRODUKUJEMY? Komki ;/
19. Dodane przez Do 16, w dniu - 05-02-2023 10:00 Zobacz rankingi niezawodności. Najbardziej niezawodne to min.honda,toyota.Francuskie przewaznie na końcu, a zwłaszcza Renault,na samym końcu dacie.Francuskie jeszcze są dobre jeśli chodzi o klasę małych aut i kompakty.Klasa średnia, a szczególne wyższa to porażka Mam corolle już czwarty rok i zero awarii,kompletnie nic.Druga sprawa to,że trzyma cenę,nie traci tyle na wartości co francuz i nie jest kapryśny.
20. Dodane przez Do 19., w dniu - 05-02-2023 11:38 Miałem jedną Toyotę i nigdy więcej. Jakość plastików poniżej krytyki, blacha cienka, słaby lakier. Auto nowe, a po trzech latach zardzewiało i psuło się. W dodatku zero przyjemności z jazdy. Takie nijakie było, jak wszystkie Toyoty& Auto dla emeryta, bez charakteru, byle jakie. Wolę włoską i francuską motoryzację przesiąkniętą pasją, a nie arkuszem excella.
21. Dodane przez Witek, w dniu - 05-02-2023 13:17 Piękna pasja.
22. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-02-2023 16:19 Po wykończeniu Simki i Talbota zostało tylko PSA. Które Spinko w szachu ma. Groupe PSA (PSA, Peugeot Société Anonyme) dawny francuski koncern motoryzacyjny powstały w 1976 roku w wyniku przejęcia przez Peugeota bankrutującego Citroëna. W styczniu 2021 roku sfinalizowana została fuzja z włosko-amerykańskim FCA, w wyniku której powstał nowy międzynarodowy konglomerat Stellantis
Marki koncernu PSA
Ostatni skład Citroën francuska marka samochodów osobowych, dostawczych i sportowych produkowanych od 1919 roku, DS francuska marka samochodów premium, w latach 20092014 funkcjonująca jako linia modelowa marki Citroën, następnie wydzielona jako oddzielna marka samochodowa, Opel niemiecka marka samochodów osobowych, dostawczych i sportowych produkowanych od 1898 roku, w grupie PSA funkcjonuje od 2017 roku, Peugeot francuska marka samochodów osobowych, dostawczych i sportowych produkowanych od 1889 roku, Vauxhall brytyjska marka samochodów produkowanych od 1903 roku, w grupie PSA funkcjonuje od 2017 roku, Zlikwidowane lub sprzedane Simca francuska marka samochodów produkowanych w latach 19351987, w grupie PSA funkcjonowała od 1980 roku, Talbot marka samochodów sprzedawanych z przerwami w latach 19031994, w grupie PSA funkcjonowała od 1978 roku, Panhard francuska marka samochodów osobowych produkowanych w latach 18901967. Maserati włoska marka samochodów sportowo-luksusowych, pierwotnie przeznaczona do likwidacji, finalnie sprzedana w 1975 roku. https://pl.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA
23. Dodane przez do kom 20, w dniu - 05-02-2023 17:20 Cos sie tobie pomylilo. Jezdze samochodami od 50 lat. Najpierw skoda octawia,pozniej maly i duzy fiat a jeszcze pozniej japonczyki. Mala przerwa to renault clio ll,wszystko nowe z salonu oprocz octawi. Nigdy nie kupie francuza. Piszesz ze japonczyki bez duszy,poczytaj troche o tych pojazdach a okaze sie ze mozna te auta wykorzystac na maksa na roznych trasach. Nie gnija,nie psuja sie i do tego bardzo ekonomiczne. Teraz Rav 4 w automacie i przymierzam sie do zmiany,znowu bedzie japonczyk,znowu nowy i pewnie na tym zakoncze kariere. Nie chce francuza,ale fanom tej marki zycze kontynuowania pasji.
24. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-02-2023 18:00 Dotychczasowy szef Jean-Martin Folz pracował w grupie PSA od roku 1995. Od jesieni 1997 był prezesem całego koncernu. Następcą długoletniego prezesa koncernu PSA, Jeana-Martina Folza, który zrezygnuje ze swojej funkcji na początku przyszłego roku, został Christian Streiff. Ten 52-letni menedżer, dziś już były dyrektor europejskiego producenta samolotów Airbus, dołączył do firmy we wtorek.
W wąskim finale na pozycję szefa PSA znaleźli się również Jacques Aschenbroich, prawa ręka Streiffa z jego poprzedniego miejsca pracy w firmie budowlanej Saint Gobain, i Philippe Vain, dyrektor holendersko-brytyjskich zakładów hutniczych Corus, które od niedawna należą do indyjskiej huty Tata Steel. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualno(...)citroen/2kbb0lz
Coraz bliżej do powstania czwartego pod względem wielkości koncernu motoryzacyjnego na świecie. Francuska grupa PSA i włosko-amerykańska FCA ogłosiły kolejne szczegóły planu połączenia obu firm. Podzielą się po połowie udziałami w nowej strukturze zrzeszającej takie marki jak: Alfa Romeo, Citroen, Chrysler, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot.
W jednej grupie znajdą się takie marki jak m.in. Alfa Romeo, Citroen, DS, Chrysler, Fiat, Jeep, Maserati, Opel czy Peugeot. W 11-osobowym zarządzie obie firmy będą mieć po pięciu nominowanych członków Szefem rady nadzorczej zostanie John Elkann, obecny prezes FCA. Funkcje prezesa nowej firmy będzie sprawować Carlos Tavares kierujący obecnie PSA Pół na pół - tak zamierzają podzielić udziały w nowej firmie udziałowcy PSA i FCA. Nowa grupa z siedzibą w Amsterdamie (notowana na giełdach w Paryżu, Mediolanie i Nowym Jorku) byłaby czwartym co do wielkości koncernem samochodowym świata. Ze sprzedażą ok. 8,7 mln pojazdów rocznie ustępowałaby tylko grupie Volkswagena, Toyocie oraz sojuszowi RenaultNissan.
Według pierwszych planów fuzja potrwa co najmniej kilka lat. W oficjalnym komunikacie wskazano termin 4 lat na osiągnięcie 80 proc. synergii. Na więcej wspólnych części i komponentów w autach Citroena, Chryslera, Fiata, Peugeota, Jeepa czy Opla będziemy musieli zatem jeszcze trochę poczekać. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualno(...)vnsfreq#slajd-1
KTO W TĘ NĘDZĘ NAS DZIŚ WPĘDZA?
Fabryki Volkswagena w Rosji znajdują się w Kałudze (200 km na południowy zachód od Moskwy) i Niżnym Nowogrodzie (400 km na wschód od Moskwy). Od 2019 r. Mercedes produkuje klasę E i niektóre modele SUV w fabryce pod Moskwą. BMW wstrzymało również eksport nowych samochodów do Rosji oraz produkcję w zakładzie w Kaliningradzie. https://businessinsider.com.pl/biznes/volkswa(...)w-rosji/qew5lg7
W STREFĘ CZYSTEGO TRANSPORTU.
25. Dodane przez do 23, w dniu - 05-02-2023 22:57 Japońskie auta produkowane we Francji przez emigrantów
Toyota Yaris najczęściej produkowanym autem we Francjihttps://www.toyotapl.com : Aktualności W 2021 r. zakład Toyoty w Valenciennes opuściło ponad 156 000 Yarisów. Jest to największa liczba egzemplarzy jednego modelu wyprodukowana w całej Francji.
Toyota przejęła fabrykę od PSA. Będzie więcej hybryd z Polskihttps://auto.dziennik.pl : auto.dziennik.pl : aktualnosci 5 sty 2021 Japoński koncern przejął w całości czeski zakład od Grupy PSA. ... Toyota została wyłącznym właścicielem fabryki samochodów w Kolinie.
Produkcja samochodów - gdzie powstają poszczególne modelehttps://www.automotoklassik.pl : 2020/09/06 : produk... 6 wrz 2020 Z Francji pochodzą tylko dwa modele legendarnej marki. Pozostałe powstają w wielu miejscach ... Także Mazda produkuje nie tylko w Japonii.
Mazda rezygnuje z Rosji i sprzedaje udziały za grosze. Rynek ...https://auto.dziennik.pl : auto.dziennik.pl : aktualnosci 14 lis 2022 Mazda to kolejny producent z branży motoryzacyjnej, który podjął decyzję o zakończeniu działalności na terenie Rosji.
Renault z poparciem rządu Francji wznowiło produkcję ... - WNPhttps://www.wnp.pl : motoryzacja : renault-z-poparcie... 22 mar 2022 Francuski producent samochodów Renault wznowił produkcję w swoich moskiewskich fabrykach. Koncern ma poparcie francuskiego rządu w kwestii ...
Nie ma jak wolny rynek. Gdyby nie ta mitologia to dziś FSO zalało by świat elektrycznymi Syrenami jak rzeki morze węgorzami.
26. Dodane przez Zwiad, w dniu - 05-02-2023 23:06 Nowa linia montażowa VW i Škody w Rosji(....) w Moskwie Bernd Pischetsrieder, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen oraz Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto zawarli z Federacją Rosyjską i władzami obwodu Kałuskiego kontrakt, dotyczący budowy nowej linii montażowej. Fabryka ma zostać zbudowana w Kałudze, mieście położonym 160 kilometrów na południowy zachód od Moskwy.
Miasto ma ponad 330 000 mieszkańców, jest ważnym ośrodkiem naukowym i przemysłowym. To także stolica obwodu Kałuskiego i siedziba władz tej jednostki administracyjnej. Według przyjętych założeń fabryka w Kałudze rozpocznie montaż aut VW i Škody w formacie SKD w drugiej połowie 2007 r. Pierwszym modelem montowanym w nowym zakładzie będzie Škoda Octavia. Celem nowego przedsięwzięcia jest zwiększenie wolumenu sprzedaży z poziomu 10 000 do 30 000 sztuk rocznie oraz docelowo rozszerzenie portfolio montowanych w Rosji aut o Škodę Fabia i Škodę Superb Fabryka w Rosji jest częścią strategii rozwoju Škoda Auto, która obejmuje również inne montażownie i fabryki tej marki na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni, w Indiach oraz w Chinach. https://www.autocentrum.pl/newsy/nowa-linia-m(...)-skody-w-rosji/
Sie Polacy uparli żeby starymi autami jeździć zamiast kupić se za parę rubli nowiusieńkie
27. Dodane przez Paweł do 23., w dniu - 06-02-2023 12:23 Pokaż mi niezgnite japońskie auto. Nawet Lexusy rdzewieją. O Mazdach nie wspomnę. A i przypominam, są bez duszy. Stare tę duszę miały, ale skończyły na złomie. A nowe japońskie auto jest właśnie dla osoby +65 lat: do kościoła, do lekarza, na zakupu i do serwisu. Z punktu "A" do punktu "B". Beznamiętnie, nijako, szaro-buro...
28. Dodane przez !!, w dniu - 06-02-2023 14:22 Przepiękne !
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.