Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Leszczyniak napisał książkę o Wielkim Głodzie
Leszno dla Ukrainy zaprasza na spotkanie
Leszczyniak napisał książkę o Wielkim Głodzie
17.05.2023. Radio Elka, Jarek Adamek
W najbliższy piątek w Bibliotece Ratuszowej odbędzie się spotkanie z Mirosławem Wlekłym – pochodzącym z Leszna autorem książki „Gareth Jones. Człowiek, który wiedział za dużo”. To biografia brytyjskiego dziennikarza, który odkrył przed światem prawdę o Wielkim Głodzie – zbrodni Stalina na narodzie ukraińskim.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mirosław Wlekły swoją dziennikarską karierę rozpoczynał w Lesznie, w gazecie ABC. Dziś jest reportażystą, autorem kilku książek, w tym biografii Tony’ego Halika i Kazimierza Górskiego. Do Leszna przyjeżdża na zaproszenie Fundacji Leszno
dla Ukrainy, żeby opowiedzieć o swojej książce „Gareth Jones. Człowiek, który wiedział za dużo”.
-Gareth Jones podczas swojego pobytu na Ukrainie w 1933 roku odkrył prawdę o Wielkim Głodzie i jako pierwszy opowiedział o nim światu - mówi Agnieszka Ptaszyńska, prezes fundacji. Zarówno udokumentowanie stalinowskiej zbrodni, jak i przekazanie tych informacji wymagało wielkiego hartu ducha - nie chodzi tylko o sowiecki aparat represji, ale także zachodnią opinię publiczną, na ogół sprzyjającą ZSRR. -Historię tę opowiedziała także Agnieszka Holland w swoim filmie „Obywatel Jones”, który ukazał się mniej więcej w tym samym czasie, co książka Mirosława Wlekłego - mówi Agnieszka Ptaszyńska.
Spotkanie z autorem odbędzie się w piątek 19 maja o 18.00 w Bibliotece Ratuszowej. Wydarzenie finansowane jest przez program Bezpieczna przystań. Program Wielkopolska - Wspólna Przyszłość współfinansowany z Funduszu Migracji, Azylu i Integracji, oraz budżetu państwa.
1. Dodane przez jahoo, w dniu - 17-05-2023 12:19 To jest opowieść o kataklizmie wywołanym przez... komunizm! Nie przez Rosję! To dwie całkowicie różne rzeczy! Rosja to był kraj wolności a sowiety, to więzienie. Nie mieszajcie dwóch rzeczy. Wystarczy sprawdzić, jakiej narodowości było najwięcej antykomunistów na emigracjach różnego typu. Nie Polaków, nie innych europejczyków a właśnie Rosjan. Rosjanie to nie sowieci! Sowieci to tak samo ci, co po ulicach chodzą i kur..! to, kur..! tamto. Sowiecie to ci, co zamiast zająć się własnym potomstwem, oddają je pod "opiekę" do przedszkoli i szkół. To ci, co zamiast żyć życiem rodzinnym, wolą iść na popijawę z kumplami albo baby, co to z koleżankami muszą mieć też czas dla siebie. Sowiecie, to w końcu ci, którym się zdaje, że życie bez Boga jest możliwe. Sowiecie to także ci, co nawiewają z własnej ojczyzny w potrzebie i żyją na cudzy koszt.
2. Dodane przez ja, w dniu - 17-05-2023 13:05 W całości popieram 1.
3. Dodane przez Popieram kom. 1, w dniu - 17-05-2023 13:37 Trudno się nie zgodzić w całości z kom. nr 1. Przy okazji warto też postawić sobie pytanie jakiej narodowości było najwięcej komunistów.
4. Dodane przez pilpi, w dniu - 17-05-2023 13:48 Mnie toże mdli z tytułu powyzszych infoooo elko kto wami rzadzi?
5. Dodane przez anon do ruskiego trola, w dniu - 17-05-2023 13:54 Komunizm w wariancie wywołującym taki kataklizm mógł się przyjąć tylko w Rosji. Nigdzie indziej. Do tego potrzebna specyficznej mentalności narodu. Ciekawe kto i kiedy w Rosji był wolny?
6. Dodane przez JA, w dniu - 17-05-2023 14:06 TAK KOM.1.
7. Dodane przez Franek kolanek, w dniu - 17-05-2023 14:08 Do komentarza 1 Ciekawa teoria odnośnie Rosji kraju wolności. Kiedy to było gdy była tam wolność? Za Lenina? Za cara? Kiedy? I to porównanie rodziców oddających dzieci do szkół etc. co za brednie!
8. Dodane przez Józef Stalin, w dniu - 17-05-2023 15:28 Głód spowodowany był dwoma latami suszy. W większym stopniu dotyczył Rosji niż Ukrainy. Podobna klęska nawiedziła w tym czasie USA i zniszczyła życie 5 mln farmerów
9. Dodane przez odpowiwedź, w dniu - 17-05-2023 16:19 Polecam: "Na skraju imperium", Mieczysław Jałowiecki. Przeczytajcie a potem powielajcie głupoty o zamordyzmie w Rosji carskiej. Na innym terenie nie mogłaby się przyjąć praktyka komunizmu?!!! Hehehehe, pszesz i tutaj był bolszewizm, i w Czechosłowacji, i na Węgrzech i w tyyyylu innych krajach. Do dziś w klasycznym wydaniu w Korei, Vietnamie, Chinach a w nowoczesnym w UE. Czytać! Czytać! I jeszcze raz czytać! A nie w telefonie sprawdzać bzdury albo powtarzać, co w telewizorze gadają.
10. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 17-05-2023 16:34 Ciekawa teza. W Wikipedii nie znalazłem niczego takiego, więc może uzupełnisz to niedopatrzenie. Pytanie. Czy w takim razie Niemcy to naziści, a naziści to Niemcy ?
11. Dodane przez bibok, w dniu - 17-05-2023 17:01 tak się składa, że naziście to zwolennicy teorii i praktyki rasowej, jaka byłą kultywowana w rzeszy niemieckiej. tak się składa, że niemcy opierali swoją ideologię także na nacji. w przeciwieństwie do komunizmu, który jest z natury internacjonalny. więc jeśli mnie pytasz, czy niemcy to naziści t o odpowiadam tak, niemcy to naziści. owszem, byli zwolennicy nazizmu niemieckiego ale niemcy mieli z tego tylko ubaw i traktowali ich instrumentalnie. czy wszyscy niemcy to naziści? oczywiście, że nie. skąd taki domysł? idea nazistowska opierała się na nacji i rasie, komunizm na idei "równości" wszystkich w każdej kwestii. hehe
12. Dodane przez STARY, w dniu - 17-05-2023 17:22 DAJCIE NAM SPOKÓJ BO SIE ZATRACICIE, WIEMY DUŻO I WIEMY SWOJE, CIAGŁE ROZGRZEBYWANIE ZAMIAST KULTURY I SZTUKI AKTUALNEJ I NOWOCZESNEJ!
13. Dodane przez do 9, w dniu - 17-05-2023 17:44 Coś nietęgo z twoją głową, zacznij leczenie., a potem poczytaj o tej utopijnej teorii, wymyslonej prze dwóch brodaczy.
14. Dodane przez do 9, w dniu - 17-05-2023 19:56 Jest w naszej bibliotece.
reklama
15. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 17-05-2023 20:35 Nikt z badaczy głodu (w Ukrainie i nie tylko) nie ma wątpliwości, że głód z lat 19321933 na Ukrainie był sztuczny. Istnieje natomiast różnica zdań na temat tego, czy była to przede wszystkim antyukraińska (zaplanowana) akcja kierownictwa stalinowskiego, czy też głód był konsekwencją bolszewickiej zbrodniczej polityki, gdzie nie może być mowy o jakimkolwiek podłożu narodowościowym. "Podobna klęska nawiedziła w tym czasie USA i zniszczyła życie 5 mln farmerów" - możesz podać żródło tych informacji? Z tego co wiem, to w latach 1929 - 1933 w USA był tzw. "Wielki Kryzys", a nie "Wielki Głód".
16. Dodane przez rgm, w dniu - 18-05-2023 10:41 Warto przypomnieć, że komunizm narodził się w Niemczech i to z Niemiec wyruszył Lenin do Rosji by tam zaimplementować zabójczą ideologię. Szkoła Frankfurcka i jej neokomunizm ma ogromny wpływ na obecna politykę i ideologię UE. To znowu prosto z Niemiec, kolejna ideologia ogłupiająca miliony.
17. Dodane przez anon, w dniu - 18-05-2023 12:16 Taka jest właśnie różnica miedzy USA, a dziczą na wschód za Bugiem, że coś co niszczy życie milionom w USA, tam gdzie rozciąga się kultura rosyjska to to samo życie dosłownie tym milionom odbiera. We wszystkich krajach w których był komunizm przylazł on właśnie na bagnetach albo podstępem z Moskwy i Petersburga. Żaden inny kraj nie wymordował tylu swoich obywateli co sowiety. Z Azją bym się nie porównywał bo tam szacunek do życia ludzkiego jest inny niż w Europie a Rosja aspirowała kiedyś do Europy. Jedyne co łączy Rosję z Europą to płożenie geograficzne i zagrożenie które dla Europy od stuleci wywołuje. Paru znanych artystów i pisarzy na krzyż nie zamaże obrazu tej nędzy i rozpaczy.
18. Dodane przez ono, w dniu - 18-05-2023 14:44 Nie rozumiem jak mozna paprac się w historii która zmienną jest ;/
19. Dodane przez kawa na ławę, w dniu - 19-05-2023 08:57 Temat zastępczy. Wiarygodność tego brytyjczyka jest równa lisowi w kurniku.
20. Dodane przez do 19, w dniu - 19-05-2023 11:14 Jaka jest twoja wiarygodność? Masz jakieś argumenty? Opublikowałeś coś?
reklama
21. Dodane przez Do 20., w dniu - 19-05-2023 13:23 Publikować można dużo ! Oj, młodzieży a my wiemy jeszcze więcej.
22. Dodane przez do 21, w dniu - 19-05-2023 18:22 Jeśli określenie "Oj młodzieży" było do mnie to trafiłeś kulą w płot. Argumentami w twoim stylu można udowodnić że czarne jest czarne a białe jest białe
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.