Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Lekceważenie znaków i sygnałów drogowych przed przejazdem kolejowy, to jedno z najbardziej ryzykownych i nieodpowiedzialnych zachowań kierowcy. Nie stosując się do nich nie tylko narażamy nasze zdrowie i życie, ale również musimy liczyć się z poważnym konsekwencjami. Przekonał się o tym 58-letni mieszkaniec Żmigrodu, który wjechał pod zamykającą się rogatkę.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do opisywanego zdarzenia doszło 2 sierpnia przez godziną 14:00. Kontroler z ramienia PKP PLK zauważył, że na przejeździe kolejowym w rejonie Kątów, kierowca ciężarówki nie zastosował się do sygnalizatora, na
którym świeciło się czerwone światło. Kierowca wjechał na przejazd kolejowy pod zamykającą się rogatkę, powodując jej wyczepienie z mechanizmu. - Policjanci szybko ustalili sprawcę wykroczenia. Okazał się nim 58-letni mieszaniec Żmigrodu. Kierowca został ukarany mandatem karnym zgodnie z obowiązującym taryfikatorem w wysokości 2 tysięcy złotych oraz 15 pkt. karnych - relacjonuje Beata Jarczewska, oficer prasowy KPP w Rawiczu.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie przejazdów kolejowych. - Niestosowanie się do obowiązujących w tych rejonach przepisów związane jest nie tylko z mandatem karnym i punktami karnymi ale co gorsza stanowi realne zagrożenie dla naszego życia i zdrowia. Przypominamy, również że bardzo często przejazdy kolejowe są monitorowane - dodaje Jarczewska.
1. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-08-2023 22:33 Gdzie się tak spieszył? Do emerytury jeszcze ma 7 lat. Ale skoro już dziennikarz nawiązuje do zdrowia. W tym tygodniu w TVP był materiał o eksporcie ukraińskiego zboża, wagony z ukraińskim zbożem ciągnęła lokomotywa ST 43 rumuńskiej produkcji na przedwojennej licencji szwajcarskiej - czterosuwowy silnik diesla z turbodoładowaniem. Czy to normalne, że w Polsce wycofano ST 43 z eksploatacji a ORLEN używa kopcących dwusuwowych lokomotyw ST 44 ?
2. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-08-2023 22:50 Baterii litowo-jonowych nie starczy dla wszystkich Może czas już przyzwyczajać się do kolei.
Electroputere 060DA i 062DA ciężka lokomotywa spalinowa produkowana w latach 19591987 w zakładach Electroputere w miejscowości Craiova w Rumunii.
W centralnej części Rumunii przebiega łańcuch Karpat, powodujący trudności w przewozach kolejowych z północnego zachodu (Europa Zachodnia i Środkowa) na południe i południowy wschód (Bukareszt, Bułgaria). Ponadto Rumunia posiada złoża ropy naftowej, przez co nie musi sprowadzać paliw płynnych (w przeciwieństwie do węgla kamiennego).
Ze względu na złoża ropy naftowej oraz rozwinięty przemysł rafineryjny CFR postanowiła zastąpić kłopotliwe w eksploatacji parowozy lokomotywami spalinowymi. Ze względu na brak producenta w Rumunii, prototyp ciężkiej dwuczłonowej lokomotywy spalinowej został opracowany przez szwajcarską firmę Sulzer. Firma ta była wówczas potentatem w dziedzinie konstruowania i produkcji silników spalinowych dużej mocy oraz lokomotyw spalinowych
Tuż po II wojnie światowej Sulzer został wpisany na listę koncernów współpracujących z III Rzeszą w celu odniesienia korzyści majątkowych (Sulzer produkował silniki do U-bootów). Dodatkowo nowy komunistyczny rząd nie chciał współpracy z Zachodem. Z tego względu CFR miało dostać parowozy opalane olejem oraz spalinowozy produkcji radzieckiej
W połowie lat 50. XX wieku władze Rumunii stwierdziły, że potrzebują lokomotyw spalinowych o parametrach zbliżonych do połowy dwuczłonowej lokomotywy z 1938. Przedstawiciele Ministerstwa Przemysłu Ciężkiego oraz CFR zamówiło w Szwajcarii w konsorcjum Sulzer, Brown Boveri i SLM 6 lokomotyw jednoczłonowych, które miały mieć możliwość poruszania się w trakcji ukrotnionej
W 1956 Pierwszym Sekretarzem KC PZPR został Władysław Gomułka. Gomułka nie był w dobrych stosunkach z towarzyszami radzieckimi, stąd chciał pomóc Nicolae Ceauescu[1].
Ogółem w latach 19651978 dostarczono PKP 422 egzemplarze serii 060DA, którym nadano oznaczenie ST43. Rozpoczęły one pracę w ruchu towarowym w DOKP Poznań. W kolejnych latach były także kierowane do obsługi pociągów pasażerskich z własnym źródłem ciepła[3]. Mimo że ST43 były lokomotywami zaprojektowanymi do jazdy w górach, to w pierwszy przydział tych lokomotyw do MD Nowy Sącz nastąpił dopiero 1 stycznia 1975. Lokomotywy tej serii w Nowym Sączu już po kilku miesiącach zostały zastąpione przez ST44. Po kilku tygodniach okazało się, że ST43 znacznie lepiej radzą sobie na szlakach górskich. Spowodowało to również dyslokację ST43, które zostały przeniesione do rejonów górskich[4].
3. Dodane przez ola, w dniu - 06-08-2023 09:21 Kiedyś jechał przez Leszno bezpośredni pociąg przez Węgry, Rumunię nad Morze Czarne. Przez Rumunię jechało się głównie przez góry Karpaty, wspaniałe serpentyny, tunele, nieziemskie widoki. Podróż trwała dwa dni.
4. Dodane przez Tak tylko, w dniu - 06-08-2023 09:39 W latach 90ych pewien ,,niebieski,, okradał kierowców na przejeździe kolejowym w Rawiczu. Dogadał się ze szlabanem, czyli typem od rogatek, i w nocy robili kierowców na nagle opuszczające się rogatki.
Gdy kierowca wjeżdżał na przejazd od strony Masłowa, ten nagle zaczynał opuszczać rogatki, a w krzakach przy tartaku stał ukryty niebieski, no i reszty można się już domyślić
Wiem to z autopsji, przez pół godziny targowania się z niebieskim, nawet żaden pociąg nie przejechał, sprawa skończyła się w sądzie, niebieski przegrał
5. Dodane przez europ, w dniu - 06-08-2023 10:19 a ja apeluję do kolejarzy o mądre sterowanie tymi rogatkami i nie szafować czasem ludzi stojących przed torami po 15 minut a nawet dłużej pieniądze wydano na automatykę sterującą tymi rogatkami a działają jak 40 lat temu czyli zamykał je dróżnik w wieku przedemerytalnym w zależności od humoru potrafił zamknąć przejazd na półgodziny dla przykładu rogatki na ulicy 1-go maja od strony Wrocławia pociąg nadjężdżą po 2 munutach od momentu zamknięcia a od dworca ten czas wydłużyli do 10 minut i gdyby tak było że czasy te były krótkie to ludzie nie próbowali przejeżdżać pod zamykanymi rogatkami
6. Dodane przez Do europ, w dniu - 06-08-2023 13:14 Ale pitolisz stan że stoperem zmierz , a potem opublikuj swoje pomiary będzie ubaw. Teraz rogatki zamykają się na 50 sek przed przejazdem pociągu otwierają się po zjechaniu ostatniej osi z czujnika za przejazdem chyba że pociąg z drugiej strony wjedzie w strefę wówczas czas się wydłuża. Od strony stacji jest dłużej bo przejazd jest w uzależnieniu z sygnałem na semaforze i niestety jak wystąpi sytuacja awaryjna spóźniony podróżny za którym poczeka kierownik, interwencja policji czy pogotowia , albo (...)na torach to już siła wyższa stoi się dłużej długo dłużej
7. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 06-08-2023 13:50 A do czego ci ten czas ludzki potrzebny? Jesteś pracodawcą (...)? Żal ci (...)ściska jak sobie pomyślisz, że twój pracownik na przejeździe stoi ? Sam się weź do roboty zamiast koszty ciąć. Bo się skończy następną wiosną ludów i ci socjaliści wszystko zabiorą.
reklama
8. Dodane przez Zonk, w dniu - 06-08-2023 16:02 Powinny sie wysuwać z asfaltu metalowe sztaby ,zainwestowac w takie cos niz w te przestarzale szlabany,to sie nigdy nie skończy zawsze znajda sie gamonie co beda wjezdzac......Selekcji naturalnej stop
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.