Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Kościan arrow Płatne w soboty, czy nie?

Dyskusja o parkingach na Rynku w Kościanie

Płatne w soboty, czy nie?

01.09.2023. Radio Elka, Piotr Pewiński

(fot. Piotr Pewiński)
Dość długą, ale jednak spokojną, dyskusję na sesji Rady Miejskiej Kościana spowodował projekt uchwały dotyczący utworzenia na Rynku miejsc postojowych. Radni byli w tej sprawie podzieleni, ostatecznie projekt uchwały dotyczący opłat za parkowanie także w soboty. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Projekt uchwały dotyczący utworzenia płatnego parkingu na Rynku w Kościanie zaproponował burmistrz Kościana, Piotr Ruszkiewicz, podczas czwartkowej sesji Rady Miejskiej Kościana. W pierwotnym projekcie opłata pobierana miała być od poniedziałku do piątku od godziny 9.00 do 18.00. Komisja Spraw Komunalnych i Ochrony Środowiska zaproponowała jednak w swoim stanowisku, by opłaty pobierać również w soboty, od 9.00 do 13.00.

Najpierw głos w tej sprawie zabrał radny Łukasz Naglik, który zapytał, czy takie rozwiązanie jest w ogóle zgodne z prawem. Opłat w Strefie Płatnego Parkowania, która funkcjonuje w Kościanie,
nie można bowiem w soboty pobierać. Wątpliwości te rozwiał naczelnik Wydziału Infrastruktury i Rozwoju Miasta, Mikołaj Grabowski, który wyjaśnił, że teren, na którym powstanie parking, nie znajduje się w pasie drogowym, a więc nie obowiązuje przepisy ograniczające pobór opłat.

Radny Sławomir Kaczmarek zaproponował, by za pierwsze 45 minut parkowania nie pobierać w ogóle opłat. Motywował to tym, by nie robić osobom robiącym zakupy na Rynku dodatkowych kosztów, bo może się zdarzyć, że będą woleli pojechać do galerii handlowej, gdzie mają parkingi bezpłatne. - Powinniśmy ten projekt w tej chwili w całości odrzucić i przerzućmy go na kolejną sesję. W międzyczasie niech się zbierze komisja, i może jeszcze raz trzeba to przemyśleć - zaproponował radny Marek Wyrzykiewicz.

- Będę rekomendował regulamin z poprawką, którą zgłosiła komisja. Argumenty padające były dla mnie przekonywujące. Chodzi o rotację. Jeśli ktoś będzie chciał przyjechać na Rynek, jeśli będzie mógł wykupić ten bilet i załatwić swoją sprawę, to nie są to wielkie kwoty. Nie mamy wysokich stawek, jeśli chodzi o parkingi. Konsultowałem się z burmistrzem Rawicza. Tam, jak parking nie był płatny, to cały czas był zajęty. Sam mam przed domem parking, który od piątku do niedzieli jest zajęty. Z jednej strony chciałoby się wszystkim ulżyć, a z drugiej są wydatki. Łatwo obiecywać i robić ulgi, a później pieniędzy brakuje na inne przedsięwzięcia. Jestem przekonany, że będzie to dla dobra przedsiębiorców i instytucji na Rynku. Będzie większa rotacja i większy ruch w sklepach - mówił z kolei burmistrz, Piotr Ruszkiewicz.

Swój stosunek do tej sprawy wyraziła też radna Małgorzata Igłowicz-Betlej. - Chodzi o to, by Rynek żył. Żeby ludzie mogli przyjeżdżać i kupować, a były sytuacje, że ktoś przyjedzie i zaparkuje na te dwie i pół doby i nie będziemy mogli korzystać z tego parkingu. Trzeba spowodować jakąś rotację w te soboty. Tu nie chodzi o pieniądze, ale o ożywienie Rynku - stwierdziła.

Inne zdanie miał radny Naglik. - Czy opłata za parkowanie nie spowoduje właśnie, że ludzie pojadą do galerii z bezpłatnym parkingiem? - zapytał. W odpowiedzi usłyszał od radnej, że jest taka możliwość. Jednak jeśli parkingi będą zajęte przez cały czas, to na pewno pojadą do galerii. Ta rotacja jest więc niezbędna. Poparł ją także radny Wiktor Rudawski. Radny Naglik zabrał głos ponownie, by poprzez propozycję radnego Wyrzykiewicza, by jeszcze się zastanowić nad tą sprawą.

W głosowaniu większość radnych poparła propozycję Komisji Spraw Komunalnych, czyli tę z pobieraniem opłat również w soboty. Projekt uchwały wraz z poprawką poparło 14 radnych, 2 było przeciw, a 4 wstrzymało się od głosu.

 
Komentarze (83)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 01-09-2023 09:23
RYNEK DALEGO W POLU A TU JUŻ JAK KOŚCIANIAKÓW ŁUPAĆ PO KIESZENI.  
KOŚCIAN W RUINIE SKLEPY SIĘ ZAMYKAJĄ I NIKT NIE BĘDZIE PARKOWAŁ KAŻDY POJEDZIE DO ALDI NA ZAKUPY
2. Dodane przez Ważniejsi., w dniu - 01-09-2023 09:41
Nie róbcie się malutcy lokalni Radni Kościana...- od Rozporządzenia Rady Ministrów.Prawo stanowione przez Organ wyższego rzędu.!!!!!Macie przecież podatki z dużej ilości sklepów otwartych właśnie w soboty.Sprobujcie...osmieszymy. Was w mediach centralnych i Portalach PS w żadnym miasteczku nie płacimy społecznościowych. ( Janusz C.-Radca prawny,).PS.w żadnym .miasteczku w soboty nie płacimy za parkingi zlokalizowane na terenie miejskim. ,gminnym itp.
3. Dodane przez sobotka, w dniu - 01-09-2023 10:07
W soboty to większość na zakupy jedzie i tak do Poznania.Co kupisz w Kościanie ciekawego i żaden wybór.
4. Dodane przez Pelikan, w dniu - 01-09-2023 10:20
Radna mówi....jeśli parkingi będą zajęte cały czas to na pewno pojadą do galerii. Tak radna pojadą do galerii do Poznania,bądź Leszna,bo raz,że blisko,dwa ,że w Kościanie galerii nie ma.Ludzie chcą dużych powierzchni,wiele sklepów, rozrywki jak kino,aby w tym czasie jak będą na zakupach,dzieci były w kinie.Tego nie ma w Kościanie.
5. Dodane przez wszystko jasne, w dniu - 01-09-2023 10:47
Zgodnie z wyrokiem NSA sobota jest dniem wolnym i nie można pobierać opłat za parkowanie. Stosują to wszystkie miasta. Radzę Radcy dobrze to sprawdzić.
6. Dodane przez Do 3 i 4, w dniu - 01-09-2023 11:06
Raz podpisujesz się pelikan, raz Sobótka to kim ty w końcu jesteś? W Kościanie jest galeria na poznańskiej a jeśli ty zostawiasz małe dziecko same w kinie to ja ci człowieku po prostu współczuję i dziecko powinni ci odebrać skoro tak robisz. A jeśli chcesz rozrywki to jest w Kościanie rakowy park rozrywki który wzbogacił się o kolejną atrakcję - wrotkarnie.
7. Dodane przez Parking, w dniu - 01-09-2023 11:22
Nie trzeba robić opłaty za parking by była rotacja, wystarczy wprowadzić strefę ograniczonego postoju z papierowymi zegarami jak to jest w Śmigla. A kto zostawi auto na cały dzień, wystawić mandat.
8. Dodane przez Lo, w dniu - 01-09-2023 11:30
W niedzielę też, bo jak mają na tacę to na parking tym bardziej
9. Dodane przez Do pelikan, w dniu - 01-09-2023 11:44
Zastanówcie się czy bronicie sklepikarzy z rynku czy też jesteście za galeriami bo ja już was nie ogarniam wy obrońcy rynku to po pierwsze a po drugie czasy się zmieniają i kościańska galeria się dalej będzie rozbudowywać.
10. Dodane przez DaRo, w dniu - 01-09-2023 12:03
Kom 9 ma rację, będzie się galeria w Kościanie rozbudowywać i nic na to nie poradzimy tak jak na to że w tym roku czeka nas w Kościanie otwarcie MCdonalds a w przyszłym KFC.
reklama
11. Dodane przez Inny, w dniu - 01-09-2023 12:06
Wierzę że znajdziecie złoty środek ale dbajcie o centrum, o sklepikarzy i innych żeby to wszystko nie umarło, jesteście kulturalnym miastem :)
12. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 01-09-2023 12:12
I co im grozi?(...)za łamanie prawa, konstytucji, praw obywatelskich? 2020-2022, ktoś został skazany? A ludzie zmarli z ich decyzji i co? Poszedł współwinny w odstawkę i teraz jakaś inna (...) jest ministrem choroby.
13. Dodane przez Pelikan, w dniu - 01-09-2023 12:47
Tak Pelikan,a sobotka to ktoś inny.Co do dziecka,chyba nikt nie zabroni mi zostawić w kinie dzieci 13 i 15 lat.Przecież są wyświetlane filmy dla dzieci i młodzieży jak teraz o, psie który jeździł koleją .Wolę i tak robi wielu pojechać do Poznania,czy Leszna.Nawet po rozbudowie to i tak nie będzie galeria w Kościanie zbyt mało sklepów, aby tak to nazwać.
14. Dodane przez Pojęcie Galerii, w dniu - 01-09-2023 13:03
Galeria to jest budynek w którym wszystkie sklepy, restauracje są w środku. Ogólnie galerie mają kilkadziesiąt sklepów, a niekiedy 200 ale to w dużych miastach ,ponadto w każdej galerii jest kilka,lub kilkanaście punktów gastronomicznych,fitness,kompleks kinowy i inne atrakcje. Wiele galerii posiada dwa,lub nawet trzy piętra. To w Kościanie to pasaż handlowy na dodatek do sklepów wchodzi się oddzielnie z dworu i nie wiem czy tych sklepów jest tam chociaż łącznie 20
15. Dodane przez Lila, w dniu - 01-09-2023 13:09
Kasa, tylko kasa się liczy niestety
16. Dodane przez Do 14 i 13 bo to ta sama osoba., w dniu - 01-09-2023 14:46
Nie wiesz ale się wypowiadasz, to jest znak naszych czasów. Za dużo internetu widzę, galeria jest w Kościanie czy tego chcesz czy nie. I kolego, koleżanko pelikan i ten drugi nie podszywają się pod koscianiaka bo to śmieszne.
17. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 14:53
Do Leszna? A kto jeszcze do tej wioski jedzie? Tam nic nie ma! Ani pływalni, ani parku rozrywki a ten w Kościanie znów powiekszył się o kolejną atrakcję ani ściany wspinaczkowej. A galeria w Kościanie w zupełni zaspokaja moje potrzeby na zakupy. Na wieś do Leszna już nikt nie jedzie.
18. Dodane przez Do z Leszna, w dniu - 01-09-2023 15:11
Proszę nie podszywaj się pod mieszkańca Leszna tylko napisz naprawdę skąd jesteś ale fakt, masz dużo racji że Leszno to jest naprawdę nieciekawe bo wystarczy pójść do jakiegoś parku u nas i zobaczyć jak są zarośniete czy strasznie zaśmiecone. Zaczyna być mi wstyd że jestem mieszkańcem Leszna!
19. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 15:24
Dlatego się przeprowadziłem z Leszna do Kościana z rodziną bo tu mamy największy w Wielkopolsce park rozrywki, mamy ścianę wspinaczkową, mamy obserwatorium astronomiczne, mamy pływalnie z wieloma atrakcjami, kajaki i miasto ogolnie się rozwija czego nie ma w Lesznie. Tu moja córka chodzi do renomowanej szkoły muzycznej... Niby są w Lesznie pokazy lotnicze ale w Radomiu o niebo lepsze, w Giżycku gdzie byliśmy też były ciekawsze pokazy. A co do galerii to ta wciąż w Kościanie się powiększa.
20. Dodane przez Do 17, w dniu - 01-09-2023 15:40
W Lesznie cały czas coś się dzieje. Zaczyna się festiwal Lufa,będą koncerty,potem będzie powrót króla, były pokazy lotnicze,Mistrzostwa Europy w szybownictwie,Mistrzostwa w baloniarstwie,jest wiele imprez sportowych rangi krajowej.Niebawem będzie półmaraton gdzie już zapisanych jest ok. 500 biegaczy. To powrót do półmaratonu,który będzie w Zaborowie i nie tylko to.Co chwilę są spotkania w nowej bibliotece,rynki śniadaniowe, wystawy w synagodze,koncerty w starej gazowni.W Kościanie Dni Miasta, najgorsze w regionie i pustki.Oczywiście, że pasaż w Kościanie zaspokaja mieszkańców jak na malutki Kościan 16 sklepów bo teraz chyba tyle jest w pasażu wystarczy. Galeria Leszno 104 sklepy i budują kolejną na 60 sklepów, Są centra handlowe.Nie rób z Kościana miasta bo to wioska do Leszna.
21. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 15:50
Leszno w porównaniu z Kościanem to wioska. W Kościanie też jest maraton renomowany w całej Polsce, w Lesznie nie ma ani pływalni, ani parku rozrywki, ani ściany wspinaczkowej, no nic nie ma i to fakt. Zawody baloniarskie były porażką, pokazy lotnicze przecietne bo inne w Polsce sto razy lepsze.Lufa to tylko taka lufa w mediach bo mało kto na to idzie bo sam się o tym przekonałem. A Galeria w Kościanie jest spoko ale widać że jedyną rzeczą która małe nudne leszno może się pochwalić to galeria bo tylko z tego leszno słynie. haha
22. Dodane przez Do 19, w dniu - 01-09-2023 15:54
To prawda, Kościan jest o wiele ciekawszy od Leszna mimo że jesteś trochę psit to faktycznie przez ostatnie 10 lat Kościan poszedł do przodu a Leszno tylko do tyłu. Wstyd to przyznać ale sam coraz częściej bywam w Kościanie czy to na pływalni czy też na inne formy rozrywki. W tej chwili w Lesznie jedyna rozrywką to iść do kolejnej galerii i spać. Te wszystkie lufy pokazy to nic ciekawego. Jeśli się przeprowadziłeś do Kościana to tylko się cieszyć, przecież Leszno się wyludnia najszybciej w Wielkopolsce.
23. Dodane przez Do 20, w dniu - 01-09-2023 15:56
Rozwalasz mnie tymi wpisami, człowieku ty i te twoje propagandowe wrzutki JPRD. Jaką ty szkołe skończyłeś bo nawet twoje zdania są pozbawione logiki.
24. Dodane przez ToBo, w dniu - 01-09-2023 16:07
O tak, Leszno to stolica kultury i rozrywki czego się jeszcze dowiem to w komentarzach? Co to za wełniana istota za bzdury wypisuje to ja już nie wiem! Zapraszam w którąkolwiek niedziele po południu do Leszna to nie ma gdzie iść i to dosłownie bo może i wyżej to pisze jakiś troll podszywający się pod leszczyniaka ale ma racje bo z dzieckiem w tym Kościanie mają gdzie iść bo mają tam jakiś park rozrywkowy, mogą iść na pływalnie, mogą iść na tą jakąś ścianę wspinaczkową. A tu w Lesznie kompletnie nie ma gdzie. Na rynek już nie chodzę bo to miejsce zostało opanowane przez "leszczyńską elitę" pijącą wspaniałe trunki. Innym faktem jest sprawa galerii i marketów których jest u nas zbyt wiele a mają powstać następne. Na to po prostu wychodzi że stało się nasze miasto miastem sypialnia 15 minutowe gdzie tylko idziesz na zakupy i spać. Cieszy mnie jedynie to że pare razy do roku mamy pokazy lotnicze i balonowe bo poza tym NIC TU W LESZNIE nie ma!
25. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 16:18
A teraz idę pływać kajakami w Kościanie a potem idę na piwo do ogrodu gastronomicznego nad Obra bo w Lesznie to tylko fasolka i koperek. A na marginesie dodam że wkrótce w Kościanie powstanie kolejny park nie to co Leszno miasto betonu.
26. Dodane przez do 23, w dniu - 01-09-2023 16:31
do 23 leszczynską
27. Dodane przez Ferdek, w dniu - 01-09-2023 16:33
Bo do Leszna można tylko na zakupy przyjechać, poza tym Leszno nie ma nic innego do zaoferowania tylko nie piszcie mi że ktoś tu przyjedzie do tunelu aerodynamicznego bo to rozrywka na godzinę a koszty dla rodziny 2 plus 2 to bagatela około 1tys a gdzie dojazd i jakieś lody i obiad i robi się ponad 1tys i to grubo Za te pieniądze to mam wyjazd na 3 dni nad morzem. Nie ma się co oszukiwać bo nasze miasto nie ma nic do zaoferowania to nie to samo Leszno z lat 90tych gdzie na basen przyjechać potrafili nawet z Poznania ale te czasy były i nie wrócą. Kto myśli że galeria to wabik na innych mieszkańców jest po prostu zabawny i raczej powinien się wstydzić że tylko takie coś nam w mieście pozostało a co do tej galerii w Kościanie to raczej tam 20 tu sklepów nie ma bo widać to z starej piątki jakie to duże i tam jest trochę tych sklepów. Jak już jesteśmy przy tej wojnie Kościan Leszno to widać jaki świat jest przewrotny i kiedyś oni odwiedzali nas a dziś my ich. Fakt od tego momentu minęło już ponad 25 lat ale widać jak czasy się zmieniły. Niestety jeżdżąc po okolicznych miastach byłego województwa leszczyńskiego widzę jak inne miasta się zmieniły a nasze Leszno niestety stoi w miejscu a nawet cofa bo widać jak bardzo u nas brakuje pływalni czy dobrego odkrytego basenu.
28. Dodane przez Nie mogę, w dniu - 01-09-2023 16:42
Teraz gość z Kościana podszywajacy się pod z Leszna będzie pisał jeden po drugim i sobie odpisywał,już sobie odpisuje .W Kościanie nie ma galerii,tylko pasaż. Jak można nazwać galerią jak tam nawet 20 sklepów nie ma,może tyle będzie po rozbudowie,a wejścia do sklepów są z dworu ! Zrozum to . 
Nie wiem co gość ma do mistrzostw baloniarskich,skoro były chwalone przez zawodników i gości zresztą jak zawsze.Pokazy lotnicze są jedne z lepszych w Polsce w tym jedyne w tej części Europy pokazy nocne w dwa dni na lotnisku ponad 40 tys ludzi.Jeśli ktoś się przeprowadził z Leszna do Kościana dla parku rozrywki to współczuję. Przecież tam nie ma żadnych zakładów pracy,stref inwestycyjnych,dużych firm, salonów samochodowych,bo większość z Kościana dojeżdża do Poznania.Może rodzice wysłali Cię z Leszna do pewnej tam placówki w Kościanie bo na to wygląda. W Lesznie jest kilka renomowanych szkół ,bo to miasto szkół i nie sądzę aby taka osoba jak ta miała dziecko.Co do wyludniania Leszno na tle innych miast wyludnia się powoli,a w Wielkopolsce najszybciej wyludnia się Kalisz,a jeszcze szybciej Konin.Leszno słynie z żużla, szybownictwa,baloniarstwa,pokazów lotniczych.Niebawem rusza futsal ekstraklasa,hala Trapez niebawem będzie po kapitalnym remoncie i na prawdę będzie jak nowa,a bryła nadal jest bardzo nowoczesna.Pływalnia będzie po remoncie i będzie największa w regionie.Kompleks z nowoczesnymi,dużymi kotami i hotelem.W Lesznie cały czas coś się dzieje. Kościan to nudne miasto i do ładnych nie należy.
29. Dodane przez Do Ferdka, w dniu - 01-09-2023 16:47
Ferdek powiem krótko......Kościan i wszyscy wiedzą gdzie się leczysz.... hahaha .....oj boli to Leszno,boli......
30. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 01-09-2023 16:50
Po przeczytaniu komentarza numer 20 to mi włosy dęba się postawiły bo dowiedziałem się że Leszno metropolia tylko szkoda że tego nie widać. Nie wiem kim jest ta osoba ale niech lepiej zamilczy bo aby ludzi wkurza pisaniem takich głupot.
31. Dodane przez Leszno, w dniu - 01-09-2023 16:58
W Kościanie w ogóle ludzi nie widać,a imprez tam praktycznie nie ma.Na Dni Kościana prawie pustki,w Lesznie mimo,że koncerty płatne 15 zł to było 10.000 ludzi,ale byli znani wykonawcy.Pokazy lotnicze ponad 40.000 .Żużel 7 meczy ligowych,plus mecz Play Off łącznie 68.500 średnia na mecz 8.350 ostatni mecz to największa frekwencja w całej lidze ok.16.000. W tym kibice z Kościana, bo są osoby fajne w Kościanie, a nie jeden kościański troll co rozwala system. Chłop ma ewidentnie coś z głową. Tyle.
32. Dodane przez Do Ferdek, w dniu - 01-09-2023 17:11
Nic dodać nic ujac
33. Dodane przez Do ferdek, w dniu - 01-09-2023 17:42
Ferdek ma sto procent racji że Leszno już nie ma nic do zaoferowania brak pływalni jest tego najlepszym przykładem. Dobrze że są takie osoby jak ty które racjonalnie patrzą na miasto a nie wychwalają i twierdzą że jest idealnie jak ten z komentarza numer 28 który twierdzi na okrągło że jest wspaniale i wszystko w Lesznie się udało i że jest wspaniale. Wystarczy tak jak ty wyjść do ludzi i porozmawiać z ludźmi na ulicy i dowiedzieć się wówczas można że Leszno upadło i jest bardzo źle. Ale jak się siedzi tylko w domu i ocenia świat zza monitora to się nie widzi. Ja codziennie przechodzę przez rynek w Lesznie i widzę same puste sklepy, pijaków, czuję zapach moczu i ogólnie widzę bardzo przykry widok naszego miasta. Gdzie pływalnia? Gdzie jaka kolwiek rozrywka? Tu ten osobnik obrzuca obelgami inne miasto w tym przypadku Kościan czym pokazuje swoją słabość i leczy kompleksy najwyraźniej bo inaczej tego nazwać nie można. Bywam w Kościanie właśnie na pływalni bo w Lesznie tego brak i wiem ile tamto miasto ma do zaoferowania dla młodych ludzi i z tego co wiem bo rozmawiam z koscianiakami, nomen omen, to bardzo mili ludzie nie ten leszczyniak co ich wciąż obraża, to z tego co mówią brakuje im skejparku. Zaś nam w Lesznie brakuje wszystkiego. Co do firm w Kościanie, specjalnie sprawdziłem to w Kościanie ich nie brakuje są producenci (nie będę wymieniać nazw) na skalę światową a strefa inwestycyjna to też tam jest. Jeden komentarz a tyle klamst oj boli kogoś że Leszno upadło oj boli.
34. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 17:44
A ja byłem na kajakach teraz idę na piwo a potem idę na kręgielnie. A w Lesznie bym się nudził. Leszno może tylko spuścić głowę i Kościanie zazdrościć.
35. Dodane przez Ferdek, w dniu - 01-09-2023 18:02
Do kom 28: Z Grzeczności ci odpiszę bo widzę że nakłamałeś ile wlezie w tym swoim komentarzu a komentarza 31 i tej dziecinady co tam ktoś napisał nawet czytać się nie da, mam nadzieję że to ktoś dla żartów lub ktoś pod wpływem alkoholu bo wątpie że ktoś dorosły tak niski poziom prezentuje. A z tym " Z Leszna" nawet nie wiem o co chodzi ale do brzegu - nie wiem czy to jest pasaż czy galeria ale wszyscy mówią że w Kościanie to galeria więc pewnie tak jest i tak jak napisałem, tam nie ma 20 sklepów tylko znacznie więcej ponieważ często jadę starą piątką i widzę jakie to wielkie także strzał w kolano bo nie trafiłeś. Zaraz za tą galerią jest strefa gdzie są same firmy w Kościanie, wiele z nich jest uznanymi firmami nawet na skalę europejską więc jeśli się nie wie to nie powinno się wypowiadać. Produktów firm Kościańskich wymieniać nie będę ponieważ nie zamierzam robić reklamy tutaj tym firmom. Można tylko nadmienić że to branża spożywcza, metalowa i odzieżowa. Kolejnym kłamstwem jest że pokazy w Lesznie były jednymi z lepszych w tej częsci Europy, wystarczy wspomnieć Radom, Świdnik, Giżycko a i inne pewno się znajdą. Odniosę się teraz do tego jakim językiem się posługujesz, nie wiem skąd w tobie tyle frustracji, gniewu, złości. Zobacz jak ty obrażasz, poniżasz. Bez urazy zrób coś z tym bo to nie jest dobre. Naprawdę, wyjdz z domu bo jak na dłoni widać że jesteś uzależniony od internetu i tego portalu bez trudu znalazłem twoje komentarze pod innymi artukułami a sprawdzałem tylko wyrywkowo. Porozmawiaj z mieszkańcami wówczas zobaczysz że Leszno nie jest różowe tak jak ty chcesz widzieć i to prawda co inni piszą że Kościan ma o wiele więcej do zaoferowania swoim mieszkańcom w wolnym czasie. I niestety Leszno strasznie się wyludnia co zresztą widać już na ulicach bo wieczorami miejsca które żyły dziś w Lesznie są strasznie puste, Leszno straciło w bardzo krótkim czasie ponad 5tyś ludzi co można przeczytać w oficjalnych statystykach. Ode mnie to tyle, Ferdynand mieszkaniec Lesna.
36. Dodane przez Do 30, w dniu - 01-09-2023 18:16
Napisz co Ci nie pasuje w kom 20 Ferdku. Kościan to totalne nudy nic się tam nie dzieje.
37. Dodane przez do kom 25, w dniu - 01-09-2023 18:22
W Lesznie na rynku jest 10 ogródków i jest gastronomia. Restauracji i lokali z jedzeniem jest trzy razy więcej jak w Kościanie. W Lesznie jest kilka parków, planty,wokół lasy,nawet w mieście w kilku miejscach jak na Rejtana,Dozynkowej jest lasek i to raczej Kościan jest miastem betonu.nudny i brzydki,
38. Dodane przez Z leszna, w dniu - 01-09-2023 18:43
Leszno to totalne dno i nic się nie dzieje jak w polskim filmie.
39. Dodane przez Do 37, w dniu - 01-09-2023 18:46
W Kościanie już zmieniła się narracja po ukończonym rynku że wygląda spoko (można przeczytać). Pogadaj z mieszkańcami że Leszno to beton i brudny a na dodatek zarosniety jak żule na leszczyńskim rynku.
40. Dodane przez Do 35, w dniu - 01-09-2023 18:47
Ferdku ,Leszno ma znacznie więcej renomowanych firm i produktów znanych w Europie i na świecie,przynajmniej trzy,nie będę robił reklamy. W Kościanie to pasaż handlowy,że radna powiedziała galeria i już w to wierzysz i nie ma tam więcej jak 20 sklepów. Wejścia do każdego sklepu z dworu nazywany pasazami handlowymi.Ty siedzisz cały czas w Internecie i obrażasz Leszno,prezydenta,a najbardziej klub żużlowy .Nikt nie mówi, że Leszno jest różowe, ale przebija Kościan pod względem sportowym,wydarzeń, imprez,szkół, handlu,gastronomi itd itd itd.Jest niż demograficzny i z Kościana też ubywa ludzi.Z Leszna ubyło niespełna 5 tys od 2011,natomiast z takiego Konina ubyło prawie 16 tys z Głogowa 13 tys itd itd itd.
41. Dodane przez Do 35, w dniu - 01-09-2023 18:55
Z całym szacunkiem ale ta osoba jest tu aktywna od dobrych chyba 10 lat i straciła kompletnie kontakt z rzeczywistością, rozmowa z nim jest bez sensu bo zaraz sprowadza rozmowę ze Leszno jest cacy a wszystko dookoła zle. Jeśli napiszesz źle na Leszno możesz być pewny że cię obrazi i zmiesza z błotem. Nie wiem kto to ale polecam omijać i ignorować. Możesz być pewno że po twoim komentarzu zostaniesz poniżony.
42. Dodane przez MaGa, w dniu - 01-09-2023 19:07
O czym wy to w ogóle gadacie? Jest w Kościanie pływalnia? Jest. Jest park rozrywki w Kościanie? Jest. Jest ściana wspinaczkowa? Jest. Mogą iść na kajaki. Mogą. Mają obserwatorium astronomiczne. Mają. Czy te rzeczy są w Lesznie? Nie nie ma. A nawijanie o jakiś restauracjach czy szkole to jest wyciągnięte za przeproszeniem z 4 liter. Tak jakby restauracji czy szkół w Kościanie nie było. To takie nawijanie makaronu na widelec. W Kościanie jest szkoła muzyczna i to z najwyższej półki ale jakie to ma znaczenie. Wyliczanki ludzi którym się nudzi i taka prawda
43. Dodane przez Do 40, w dniu - 01-09-2023 19:16
Myślę że Pan Ferdek ma podstawy by wierzyć Radnej a nie takiemu kłamcy jak ty.
44. Dodane przez Śmigielski, w dniu - 01-09-2023 19:43
W bogatym i pięknym Śmiglu można parkować na rynku i przyległych alejach , deptakach handlowych bez opłat !!!
45. Dodane przez zobacz, w dniu - 01-09-2023 20:14
Jak radna Ci powie,że w Kościanie jest stadion lepszy jak w Warszawie to też uwierzysz.Sklepy których jest ledwo 20 i gdzie się wchodzi do każdego sklepu z dworu nazywamy pasażem handlowym.Taki pasaż jest w Lesznie przy galerii i ma być rozbudowany,podobny pasaż jest przy Obi.Do tego w Lesznie budują drugą galerię i jest kilka Centrum Handlowych.W Lesznie też jest mniejsza pływalnia, lodowisko kryte o wymiarach większych jak w Kościanie, jest sketplaza,park linowy, tor do rolek w nowym parku,tunel aerodynamiczny.Nie mówiąc o licznych wydarzeniach w różnych dziedzinach i to takich znanych w Polsce jak pokazy lotnicze,pisałem, że pokazy nocne są jedyne w tej części Europy,wiele wydarzeń rangi światowej szybowce,balony,kluby w ekstraklasie.Do tego z racji wielkości lepsze szkolnictwo,szkoły, handel,edukacja,gastronomia.Polecam Ciebie omijać bo tyle obraźliwych bzdur napisałeś na Leszno,prezydenta,krytykujesz dosłownie wszystko w Lesznie,a najbardziej Unię i żużlowców, a jest to wszystko zapisane Ty " Z Leszna "o setkach najróżniejszych podpisów. Zrozum,że Kościan jest zbyt mały by konkurować z Lesznem,owszem na razie jest tam lepszy basen,ale na razie.
46. Dodane przez Do 41, w dniu - 01-09-2023 20:19
Odpisywać sobie to choroba i aż dziwne,że nie mogą Ci w Kościanie pomóc.
reklama
47. Dodane przez zobacz, w dniu - 01-09-2023 20:45
Rynek w Lesznie i tak wygląda znacznie lepiej jak w Kościanie z racji tego,że jest większy są tam drzewa i nie ma tylko betonu jak w Kościanie.Sklepów jest i tak znacznie więcej na dodatek przy rynku są sklepy na Leszczynskich,Słowiańskiej, Narutowicza,Pl.Metziga,Chrobrego.Oczywiście nie ma wielu sklepów, bo jest era galerii,ale w Kościanie też wielu na rynku nie ma,w dodatku na rynku w Lesznie jest przepiękny ratusz i kilka fajnych ogródków.Przynajmniej w weekend jest ruch w ogródkach, bądź na imprezach jak festiwal Lufa,Powrót Króla, otwarcie Mistrzostw Świata drużyn Polonijnych w piłce, czy otwarcie Mistrzostw Europy w szybownictwie ,a w Kościanie zawsze pusty.
48. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-09-2023 21:05
Niby tyle się w Lesznie dzieje a ten w domu. Jaki wniosek? W Lesznie nudy że w domu siedzi haha. Rynek lepiej niż w Kościanie? Rynek w Lesznie martwy i to każdy powie na dodatek zabetonowany za to w Kościanie nowoczesny z fontanną. I dobrze ci piszą żeś kłamca, ty jeszcze tu prawdy nie napisałeś. I teraz otwarto kolejną halę w galerii w Kościanie a już krótce ruszy budowa kolejnej. Masz kompleksy że Kościan lepszy a Leszno małe nudne.
49. Dodane przez Do 47 i 45 Boś ten sam., w dniu - 01-09-2023 21:11
Do góry zwrócili ci uwagę że kłamiesz i teraz znów kłamiesz, pokazy nocne były choćby w Giżycku. Czy ty możesz choć raz nie kłamać tutaj? Pływalnia w Lesznie? To nie powstanie przez najbliższe 8 lat! O czym ty piszesz człowieku? Jaki ruch w ogródkach na rynku? Byłeś chociaż przez ostatnie 8 lat na mieście bo za chiny nie byłeś to wyjdz i zobacz jak miasto popadło w ruinę. I zobacz sobie jak wygląda rynek w Kościanie bo to o 5 lig wyżej niż Leszno bo mimo trudów zrobili coś co wygląda naprawdę spoko. Jeśli nie masz na bilet to ci dam i zobaczysz jak świat wygląda bo z tego co widzę w domu ci się mocno ześwirowało i straciłeś kontakt z rzeczywistością.
50. Dodane przez Do 48, w dniu - 01-09-2023 21:23
Chodzę na żużel, futsal,pokazy lotnicze,balony.Byłem  
Na otwarciu Euro. Otwarto kolejną halę w Kościanie, czyli sam potwierdzasz, że to pasaż.Na rynku w Lesznie wiele razy się coś dzieje i na otwarciu Euro był tam tłum, ogródki w weekend są pełne. W Kościanie beton i zawsze pusto taka prawda.Czemu podpisujesz się Z Leszna,aż tak się wstydzisz tego nudnego Kościana, przecież tam nic się nie dzieje, Czemu piszesz sam do siebie,a Dni Kościana najgorsze w regionie tylko to potwierdzają.
51. Dodane przez zobacz, w dniu - 01-09-2023 21:39
Pływalnia będzie za 3 lata,już niebawem ruszy remont.Nie musisz mi dawać na bilet bo zwiedziłem całą Polskę i 14 państw Europy. Ty nigdzie nie byłeś .Idź w weekend na rynek w Lesznie to zobaczysz Ile ludzi w ogródkach, zwłaszcza w niedzielę jak idę tędy po kościele. Rynek w Kościanie jest zawsze pusty i szału nie zrobili tylko beton ile było na niego krytyki.W Kościanie nic się nie dzieje z niczego nie jest znany nie ma żadnych symboli jak Leszno żużel, szybowce,balony,pokazy lotnicze.To jest malutkie miasteczko .Zobacz ile inwestycji jest w Lesznie na każdym niemal kroku,ile sie buduje,rewitalizuje,piękne, zielone miasto.Są brzydsze miejsca,ale też i są w Kościanie to tak malutkie miasto,że obejdziesz szybkim krokiem w 17 minut w koło. Do ładnych Kościan się nie zalicza.Nudny,tylko raz w roku postacie z bajek i te najgorsze w regionie Dni Miasta
52. Dodane przez Do 49, w dniu - 01-09-2023 21:43
Kto zwrócił uwagę, przecież Ty rozmawiasz sam ze sobą, jaki jesteś (....)
53. Dodane przez Łukasz, w dniu - 01-09-2023 21:52
Uchwała to bubel. "Ustanawia się niestrzeżony, niedozorowany, płatny parking zlokalizowany na Rynku". Wystarczy ją zaskarżyć do Wojewody. Co oznacza sformułowanie Rynek. Nie wskazano konkretnych działek, nie wiadomo czy chodzi o ul. Rynek czy o jakiś bliżej nieokreślony teren zwany rynkiem. Uchwała to bubel prawny.
54. Dodane przez Do 51, w dniu - 01-09-2023 22:09
W 2018 roku pisałeś że będzie za 3 lata, w 2020 też że będzie za 3 lata. Wiec w końcu kiedy? No właśnie, w końcu napisałeś że Leszno to malutkie miasteczko :) Dziękuje... Aha a Euro w Lesznie nie było tylko w Poznaniu :)
55. Dodane przez Do 51, w dniu - 01-09-2023 22:13
Jakie to inwestycje? Może nowy urząd miasta? A może hala z basenem? A może remont rynku? A może miejsce rekreacji na Zaborowie? Leszno umarło i taka to prawda. Owszem była krytyka na rynek bo ludzie byli źli że się przeciąga ale ta krytyka wygasła. Inwestycji w Lesznie brak, pod względem inwestycji to Kościan czapeczką nakrywa małe Leszno. Nawet argumentów nie masz tylko w kólko piszesz o balonach, może sam jesteś taki balon. To do Kościana z całej wielkopolski przybywają ludzie do parku rozrywki i to cały rok a nie raz na jakiś czas na samolociki.
56. Dodane przez felix, w dniu - 01-09-2023 22:20
W sobotę parking nie powinien być płatny,bo te pieniądze z soboty co miałbym zapłacić za parking dam w niedzielę na tacę w kościele.
57. Dodane przez miwa, w dniu - 01-09-2023 22:22
żeby nazywało się, że w Lesznie są atrakcje to wpuszczono na deptak jakieś rąbające zespoły przez cały dzień nie licząc się z mieszkańcami. Tu mieszkają ludzie w różnym wieku a także małe dzieci, które nie mogą zasnąć Takie rozwrzeszczane imprezy róbcie poza miastem np. na lotnisku a nie w śródmieściu gdzie jest zabudowa mieszkalna i ludzie mają prawo do wypoczynku.
58. Dodane przez 57, w dniu - 01-09-2023 22:38
W Krakowie jak byłem na początku sierpniu na rynku o 2 w nocy głośna muzyka ,pełne ogródki,śpiewy. Być może tak było bo był koncert Depeche Mode ,byłem. Potem większość poszła na rynek.Tak się dzieje w miastach. Na wsi byś marudził, że się psy w nocy gonią i szczekają.
59. Dodane przez And, w dniu - 01-09-2023 23:09
Pamiętajcie kto za czym głosował. Nie długo wybory . Nowa władza może cofnąć to co zrobiły oszołomy . Obywatele płacą podatki. Więc coś im się nałrży . Choć by możliwość zaparkowania bez opłat w sobotę czy e niedzielę
60. Dodane przez zobacz, w dniu - 01-09-2023 23:11
Do Leszna na pokazy lotnicze przybywają z całej Polski i nie tylko. Hala w Lesznie po remoncie,niebawem koniec będzie bardzo nowoczesna i jest znacznie większa. Trwa rewitalizacja w kilku miejscach jak młyny, stare pompy,w kilku miejscach budują bloki,domy szeregowe.Powstaje naprzeciw komendy nowoczesny,duży apartamentowiec. Wybudowano nowoczesne,jedne z większych w Polsce korty tenisowe.Trwa budowa kolejnej galerii,nie dobudowa pasażu jak u Ciebie. Pływalnia będzie za 3 lata to już pewne i będzie zdecydowanie największą w regionie,choć dawniej przez pierwsze 5 lat była największą w Polsce.Kościan jest malutki liczy niewiele ponad 20 tys,a powierzchnią jest o ponad 3 razy mniejszy jak Leszno.W Kościanie nic się nie dzieje,a w Lesznie co chwilę coś i to dużego. Po liczbie wielu imprez w Lesznie to Leszno żyje. Kościan to sypialnia i tylko ten basen i park rozrywki,choć dorosłego mężczyznę to nie interesuje.
61. Dodane przez z Leszna, w dniu - 01-09-2023 23:15
W Lesznie preferowany jest bierny udział w życiu miasta zamiast przede wszystkim udziału aktywnego. Oglądać żużel, balony, szybowce, koncerty, bibliotecznych gości, itp. Poza jogą i biegiem dla osób z nadwagą nie było latem żadnych otwartych zawodów sportowych dla indywidualonych mieszkańców, np. w piłce plażowej a są do tego boiska. Żadnego otwartego turnieju tenisa ziemnego z MOSiR. Ten bieg wokół żwirowni w Zaborowie nie powinien być nazywany półmaratonem. Można odnieść wrażenie, że leszczyński półmaraton został zlikwidowany dlatego, że podobał się ludziom. Teraz reaktywacja jako bieg wokół żwirowni, zresztą organizowany rzekomo nie przez miasto a prywatną firmę (wstyd Leszno). Mecze pomiędzy zawodnikami firm. Półmaraton to bieg ulicami miasta a nie po jego okolicach. W Kościanie jest półmaraton ulicami miasta, ma swoją stronę internetową, jest zaliczany do 14 biegów Grand Prix Wielkopolski 2023. W Lesznie wszystko odwrotnie.
62. Dodane przez no tak, w dniu - 01-09-2023 23:33
Dawniej Kościan był niewiele mniejszy od Leszna to było jeszcze w latach 50 tych.Teraz jest duża różnica. Dlaczego Kościan się nie rozwinął ? Nie wiem. Leszno to stolica regionu jak szkolnictwo,edukacja,sport,kultura,teatr,wydarzenia ,pokazy,rynek pracy,wystawy,handel,gastronomia,imprezy.
63. Dodane przez Do 61, w dniu - 02-09-2023 06:47
Teraz przykład z Kościana - masz organizowane biegi co chwilę, masz organizowana uliczna koszykówkę, turnieje plażowej piłki ręcznej, plażowej siatkówki. Leszno stolica regionu? Odnoszę wrażenie że ktoś jeszcze żyje tym co było 30 lat temu, Leszno nie jest już stolica województwa leszczyńskiego, województwa leszczyńskiego już dawno nie ma. Jakie masz szkolnictwo w Lesznie, ta uczelnia co jest w Lesznie to tylko dla ambicji lokalnych władz. Prawdziwe uczelnie to masz w Poznaniu czy Wrocławiu renomowanych szkół a nie w prowincji o której w większych miastach nikt nie słyszał.i rządnej pływalni w Lesznie za 3 lata nie będzie może za 7 lub 8 lat o ile w ogóle. Polecam porozmawiać z ludźmi na ulicy, już dawno stracili oni nadzieję na pływalnię. To Leszno jest martwe i upadłe miasto bo tak mówią na ulicach, jako dowód można przedstawić nasz rynek gdzie 70 procent wytryn jest oblepione gazetami z kartką na wynajem a już kolejne mają w planach likwidację także jaka przyszłość centrum? Ano tylko żabka i menelstwo. Co do Kościana i który się nie rozwija? Ano rozwija i to lepiej niż u nas, bo będą mieć obwodnicę a Leszno jako jedyne miasto w Polsce ma ruchliwa trasę przeprowadzona przez centrum! Tacy jesteśmy zacofani. Patrzę dalej i co widzę że kończą budowę szkolenia praktycznego w renomowanej szkole zawodowej. Budowa McDonald's to akurat nic dobrego ale będą mieć jeszcze w tym roku. Rozbudowa galerii. Remont ulicy łąkowej gdzie u nas mamy chyba najgorsze drogi w Wielkopolsce. Widzę też remonty kamienic. To Leszno jest sypialnia i najgorsze jest to że Leszno jest wykluczone komunikacyjnie bo w Kościanie z tym walczą, pojawiają się połączenia autobusowe np Kościan Śrem czy Kościan Śmigiel. Kościan ma ten swój park rozrywki, pływalnię, kajaki, ścianę wspinaczkowa czy inne. A u nas? Tylko siedzieć i płakać. A te wszystkie rzeczy które u nas są organizowane to często przychodzi garść ludzi i rozdmuchane są medialnie. A co do trapezu to pogadaj z ludźmi powiedzą ci co myślą, każdy chciał nowe.
64. Dodane przez Pks, w dniu - 02-09-2023 07:05
W Kościanie powstało niedawno nowoczesne osiedle i to nie jedno. Kościan przez ostatnie 10 lat rozwinął się o wiele bardziej niż Leszno i twoje setki wpisów tego nie zmienia, faktów nie zmienisz. Tak jak nie mogłeś przeżyć ze Obra Kościan jest wyżej w tabeli od Leszna to wciskałes kit że Polonia Leszno jest lepsza bo więcej bramek strzeliła. Pokazywałem ten komentarz znajomym to wszyscy prawie płakali ze śmiechu z ciebie. Ty już dawno wiarygodność straciłeś. Za wszelką cenę będziesz tu walczyć ze Leszno lepsze od Kościana. A prawda taka że jest odwrotnie. Kościan ma więcej do zaoferowania mieszkańcom i to są fakty. Jaki rozwój Leszna? Kolejna patodeweloperka bo tylko to jest u was i nic poza tym. Kościan inwestuje w infrastrukturę jak np tunele a Leszno w korku stoi.Tak jak ludziom kit wciskałes że Leszno robi najlepsze pokazy w Europie a okazało się po naszych komentarzach że to tylko przeciętne pokazy bo większość miast w Polsce robi o wiele ciekawsze i tak jak klamales że Leszno jako jedyne robi nocne a co się okazało? Że wiele miast też robi nocne. Karnisz nas tutaj tylko kłamstwem od rana do wieczora niczym PiS. Faktycznie siedzisz w domu tylko i nie wiesz już jak miasto wygląda a inne to już w ogóle. Powyżej Ferdek napisał że wyglądasz na uzależniona osobę od internetu i tej strony. Sądząc po twoich wpisach na jedno kopyto "balony szkolnictwo i inne bla bla bla" zgadzam się z nim. A po przeczytaniu "Leszno stolica regionu" po prostu się posmialem do łez. Jakiego regionu, gdzie jest budynek tej stolicy? Przedstawiciel. Szukałem w książce, internecie czy jest teki region. Ano nie ma, znów sobie go wymyśliłeś. Tak samo jak klamales że Kościan jeździ do pracy do poznania. Ano są osoby które tam jadą ale grubo ponad 90 procent jest na miejscu i brakuje w Kościanie rąk do pracy. Ty tu nigdy prawdy nie napisałeś. Wymyślasz by podnieść ego miasta Leszno które jest tłem okolicznych miejscowości. I proszę nie pisz o żużlu bo żużel to ogromna nisza. Wiesz ile jest polskich żużlowców? Poniżej 200 osób. A wiesz ilu jest polskich piłkarzy? Ponad 500000. To jest porównanie. Był ranking popularności sportów w Polsce i żużel nawet nie był w pierwszej piątce. To tyle.
65. Dodane przez Ludzie!, w dniu - 02-09-2023 07:32
Ludzie z kim wy rozmawiacie, przecież to zwykły troll który sobie ubzdurał że Leszno jest wielkie i wymyśla tu jakieś niestworzone rzeczy o jakieś stolicy regionu. Facetowi się po prostu nudzi bo siedzi cały czas w domu, nie ma co robić to pisze jakieś durne komentarze, co tu wejde to widzę jego charakterystyczne wrzutki pochwalne i że Leszno znane z baloniarstwa itp. Kto normalny takie komentarze pisze? Mówię, facetowi się coś w głowie poprzestawiało i od rana do wieczora klepie te swoje regułki a prawdy w nich nigdy nie napisał a przykładów mogę podać całe setki jak że codziennie przewodnik oprowadza turystów wokół rynku w Lesznie, w 2019 pisał że w ciągu 3 lat Polonia Leszno awansuje do 3 ligi a spadli albo że w marcu 2023 będzie pływalnia otwarta. Każdy wie że Leszno mocno się stoczyło i w tej chwili w Lesznie nic nie mamy ale ten dalej swoje, może jakby wyszedł z domu to by wiedział jak u nas życie się toczy.
66. Dodane przez Do 62, w dniu - 02-09-2023 07:53
A teraz od 20 lat Kościan się rozwija a Leszno się zwija ot co. Nie tylko Kościan ale i Rawicz, Gostyń a nawet Góra. W Lesznie od 20 lat nie było inwestycji która by zmieniła bieg tego miasta za to w tych miastach co wymieniłem owszem tak.
67. Dodane przez Do 63, w dniu - 02-09-2023 08:10
Bo tak jest, wystarczy zobaczyć ile rejestracji Leszno stoi pod ich parkiem rozrywki w Kościanie czy pływalnia. Czasy się zmieniły ale ta osoba nie może się z tym pogodzić. Dziś Leszno jeździ do Kościana, Góry, Gostynia.
68. Dodane przez Nie mogę, w dniu - 02-09-2023 08:31
Gość pisze jeden po drugim.Napisz książkę. Jakby Kościan się rozwijał to by teraz liczył przynajmniej 40 tys.Piszesz tu 24 h na dobę. Twoje wpisy obrażają Leszno,prezydenta Leszna,Unię Leszno i żużlowców,co można sprawdzić. Krytykujesz wszystko co związane z Lesznem.W Lesznie się buduje dużo więcej. Rynek w Kościanie też ma puste sklepy,a handel tam jest kiepski w sumie taki sam jak w miasteczkach 20.000.Imprezy w Kościanie ? Nawet Dni Miasta Kościan odstaje od Dni np. Czempinia. W Lesznie praktycznie co tydzień są biegi w Karczmie Borowej.Są co chwilę duże imprezy.Jest sport w ekstraklasie,duże imprezy sportowe,festiwale,pokazy, koncerty ,często w starej gazowni,teatr,szkolnictwo,handel to stolica regionu.W którym miejscu się rozwija Kościan, że ma obecnie większą pływalnie, a większość jeździ do pracy do Poznania,a także Leszna,Rawicz ? Góra, gdzie bezrobocie wynosi 15 % w Lesznie niespełna 3 %. Piszesz sam ze sobą, czy Ty jesteś normalny Ferdek,wirażowy, mieszkaniec,Z Leszna i setki innych podpisów. Nie wciskaj od samego rana,a często już piszesz tu od 3 rano,a nawet częściej, że Kościan tak się rozwija,bo jakby tak było dziś liczył by chociaż 40.000 .Mimo wszystko miłego dnia i wyjdź choć raz w tygodniu na powietrze choć na 10 minut,bo wygląda na to że jesteś gdzieś zamknięty 24 H na dobę z dostępem do Internetu.Pewnie wiesz doskonale jakie to miejsce.
69. Dodane przez Gość, w dniu - 02-09-2023 08:54
Jeżdzę dość sporo po Polsce, ale nigdzie nie spotkałem opłat za parkowanie w soboty! Mało tego, są miasta z opłatami w godz.10.00-16.00 w dni powszednie. 
Czy Wy jesteście dla mieszkańców, czy przeciw nim? Myślcie ludzie, bo te Wasze pomysły nie wszystkim podobają się.
70. Dodane przez sport, w dniu - 02-09-2023 09:11
Dzięki żużlowi Leszno jest znane nie tylko w Polsce.Kto słyszał o Obrze poza Wielkopolskę.
71. Dodane przez Do 67, w dniu - 02-09-2023 09:14
Każdy wie jak jest tylko dla tej osoby Leszno to stolica wszechświata co jest mega komiczne. Komentarze numer 63 i 64 wyjaśniły to perfekcyjnie że Kościan wyprzedza Leszno o lata świetlne.
72. Dodane przez Kościan,,,Leszno, w dniu - 02-09-2023 09:25
Mowa w Artykule jest o tym że NIE WOLNO KASOWAC ZA PARKING W SOBOTY I TYLE 
PS. Nie da się porównać 20 tysięcznego Kościana z 3 razy większym Lesznem.Nadto miasteczko Kościan jest przecież wysysane z pracowników przez Poznań...( kilka tysięcy tam codziennie dojeżdża do pracy ).Arek z LO im.Kolberga
73. Dodane przez Do 68, w dniu - 02-09-2023 10:26
Kościan zawsze był związany z Poznaniem, tak samo jak Grodzisk, Śrem, Środa Wielkopolska, Mosina, Wągrowiec. To nic niezwykłego, wyższe zarobki, przecież nawet z Leszna dojeżdzają do Poznania.
reklama
74. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 02-09-2023 10:28
A teraz idę na pływalnie w Lesznie tego nie ma.
75. Dodane przez Kania, w dniu - 02-09-2023 10:39
Żużel? Spytaj kogoś w Warszawie co to bo tam tego nie znają. To żużel to sport regionalny.
76. Dodane przez xzy, w dniu - 02-09-2023 12:38
Disco polo, polo literatura, polo film, żużel.
77. Dodane przez Do 75,,,,,?, w dniu - 02-09-2023 15:33
Musisz być Kolego stosunkowo prosty w umyśle swym. albo bardzo młokosem.Napisales że sport żużlowy +to Sport Regionalny...Chłopczyku podrap się za uszkiem k uszczypnij się w pośladek...!!!Ja eidacz Twoich wypocin,nie wiesz że najwieej kibiców właśnie przychodzi na Mecze Żużlowe płacą. za to więcej niż ma półkę nożną. Polska od Wisły na zachód i nie tylko. przychodzi na ,",zuzel' Drogi a prostyp 
HYisarzu czy. miasta takie jak choćby Wroclaw ,Poznan,Łódź,Gdańsk,Gorzów Wlkp.,Bydgoszcz. Leszno. Rawicz Rzeszów,Lublin,Gniezno,Opole Ostrow. Wlkpto regionalne.....-,prosty. chłopaczku.....,!!!,Żużel to sport motorowy z tradycjami drogi- nie wszystkie .miasta. a niego stać.....Stefan. z  
Gostyńskiej. Koscian
78. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 02-09-2023 22:26
Jak czytam komentarze gościa ,,z Leszna czy nick PKS zresztą to ten sam artysta to utwierdzam się w przekonaniu ,że opinia o pochodzeniu mieszkańcach Kościana nie jest przesadzona
79. Dodane przez Domi, w dniu - 03-09-2023 01:14
Bez urazy ale Kościan niech się porównuje do Grodziska czy Mosiny a nie do Leszna . Wpisy głównie tej samej zakompleksionej osoby z Kościana występujący pod wieloma nickami świadczy o poważnych zaburzeniach i kompleksach wobec Leszna . Proponuję brać coś na uspokojenie oraz spacer dookoła Kościana
80. Dodane przez Domi, w dniu - 03-09-2023 08:21
W pełni się zgadzam, nie ma co porównywać bardzo rozwiniętego Kościana bo Leszna w którym już kompletnie nic nie ma. I to mówię ja, rdzenny mieszkaniec Leszna.
81. Dodane przez Do 79, w dniu - 03-09-2023 08:35
Jedyną osobą która ma kompleksy to jesteś ty, masz olbrzymie kompleksy wobec Kościana i leczysz je właśnie tutaj. Kto normalny siedzi tu na stronie radia elka o 2 w nocy prawie i pisze taki komentarz? Zresztą co chwilę piszesz coś anty Kościan więc kto ma kompleksy? Po prostu zazdrościsz że Kościan jest lepiej rozwinięty i wylewasz tu swoje zale. I teraz mogę się założyć o cokolwiek że dziś też cały dzień spędzisz w domu pisząc komentarze pochwalne o Lesznie i komentarze anty Kościan. Bo będziesz leczyć kompleksy. To naprawdę żenujący widok ze osoba starsza tak spędza wolny czas, zamknięta w domu i bawiąc się w trolla.
reklama
82. Dodane przez Do 81, w dniu - 03-09-2023 09:50
Bo tak jest, siedzi w domu to głupich myśli dostaje i z nudów pisze prowokacyjne komentarze by robić tu burze i prowokować sprzeczki. A te jego bezsensowne komentarze powodują wśród czytających uśmiech politowania. Gdzieś czytałem że piszę to osoba która ma 70 lat jeśli to prawda to naprawdę ręce opadają. Zresztą nawet gdyby to pisał 40 latek to i tak żenujące to jest. I mi osobiście jest wstyd że tacy mieszkają w Lesznie, to nie jest prawdziwy mieszkaniec Leszna. I tu osobiście przepraszam mieszkańców Kościana za takiego osobnika, my normalni mieszkańcy Leszna szanujemy mieszkańców innych miast.
83. Dodane przez Blacha, w dniu - 19-09-2023 07:53
1h za FREE 
 
Pierwsza Godzina powinna być darmowa, w celu ożywienia handlu na rynku.  
A i rotacja zostałaby zachowana.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj