Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Września 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Irena, Irma, Józef,
Ryszarda, Stefania,
Tytus, Zachariasz
Do końca roku 104 dni.
Start arrow Leszno arrow Orkiestra Dęta Miasta Leszna zmienia oblicze

Zmiana kapelmistrza, odmłodzenie zespołu

Orkiestra Dęta Miasta Leszna zmienia oblicze

13.09.2023. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Po 30 latach działalności Orkiestrę Dętą Miasta Leszna czekają duże zmiany. -Weszliśmy we współpracę z Państwową Szkołą Muzyczną, jej owocem będzie nowe oblicze orkiestry – mówi Maciej Mizgalski, dyrektor MOK. Zmienia się też dyrygent: Zbigniewa Śliwę zastąpi Marek Walenczewski.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dyrektor Mizgalski przyznał, że orkiestra, która działa już od 30 lat, doszła do etapu, kiedy zmiany były konieczne. -Właściwie nie było już nowych muzyków, orkiestra występowała bardzo rzadko, odmłodzenia wymagał też styl grania - mówi. Dlatego Miejski Ośrodek
Kultury, w którym ODML działa jako sekcja, nawiązał współpracę z Państwową Szkołą Muzyczną w Lesznie. -Bardzo mnie to cieszy, ponieważ dzięki temu będzie mogła powstać nowa orkiestra, wspólna dla całego miasta - mówi Mizgalski. Dyrektor MOK zaznacza jednak, że będzie ona kontynuatorką tradycji dotychczasowej orkiestry.

Zmieni się też jej kapelmistrz, czyli kierownik zespołu. Po 30 latach ze współpracy zrezygnował prowadzący orkiestrę Zbigniew Śliwa. -Przedłożyłem mu propozycję współpracy w nowej formule z osobą z Państwowej Szkoły Muzycznej, nie przyjął tej propozycji, a więc się rozstajemy - mówi dyrektor MOK - szanujemy to i jesteśmy pełni uznania dla dotychczasowej pracy pana Zbigniewa Śliwy. Nowym kapelmistrzem został Marek Walenczewski, nauczyciel w PSM, autor wielu aranżacji utworów na orkiestrę.

-Marzy nam się, żeby na scenie Miejskiego Ośrodka Kultury na biletowanym koncercie nie grała orkiestra ze Wschowy, ale orkiestra z Leszna, stać nas na to - mówi Maciej Mizgalski - jednocześnie jednak zapewniam, że orkiestra towarzyszyć będzie najważniejszym wydarzeniom z życia miasta.
 
Komentarze (38)
1. Dodane przez xzc, w dniu - 13-09-2023 12:56
Nareszcie, choć bardzo dziwne, że musi być ze szkołą muzyczną. Kiedy w MOK będą sekcje gry na instrumentach klawiszowych, gitara, instrumenty dęte, big band, bo nie może być tak, że orkiestra miasta będzie pochodziła wyłącznie ze szkoły muzycznej. Nie trzeba być uczniem czy absolwentem szkoły muzycznej, żeby grać w orkiestrze dętej. Po to jest Miejski Ośrodek Kultury. Kolejnym etapem młodzieżowa orkiestra dęta, może też big band. Skandalem było, że Mażoretki Orkiestry Dętej Miasta Leszna występowały z orkiestrą dętą ze Wschowy, która ma przecież swoje mażoretki. To było nieuczciwe. Ponadto, czekamy na leszczyńskie mażoretki na ulicach miasta i z miejską, leszczyńską orkiestrą. Orkiestra miejska Leszna ze Wschowy? Nic więcej nie potrafimy? Żadnego dorobku Miejskiego Ośrodka Kultury? Kiedy zaproszenie dla chętnej młodzieży do sekcji muzycznych MOK i młodzieżowej orkiestry dętej?
2. Dodane przez Janek Pradera, w dniu - 13-09-2023 12:57
Pan Zbigniew to niedościgniony wzór dla wielu muzyków, również w sferze bycia człowiekiem. Gdyby nie jego pasja i charyzma orkiestra dawno byłaby już tylko wspomnieniem. Powinien doczekać się upamiętnienia, niewielu ludzi tak przyczyniło się do upowszechnienia kultury i co najważniejsze, zrobił to nie gadaniem, działaczostwem czy wielkimi imprezami ale najcięższą pracą, pracą u podstaw. Zasługuje bardziej na upamiętnienie niż niejeden dyrektor czy działacz kultury.
3. Dodane przez oc, w dniu - 13-09-2023 12:59
Warto także powymieniać dotychczasowych, jakże nielicznych instruktorów w MOK na posiadających wyższe kwalifikacje. Musi nadejść nowe.
4. Dodane przez Joanna -Leszno, w dniu - 13-09-2023 13:22
Czy ta Orkiestra nie może grać bez pensji...; to honor być w takiej.a Leszno jest b.zadluzone  
że musi emitować Obligacje Samorządowe  
p rzecież. Joanna ,n-lka L-,no
reklama
5. Dodane przez 11, w dniu - 13-09-2023 13:53
Białkowski kieruje jeszcze tą orkiestrą ?
6. Dodane przez Do komentarza 1, w dniu - 13-09-2023 14:17
Jeśli nie wiesz jak wyglada sytuacja w orkiestrze i kto dokładnie w niej gra to się nie udzielaj . Większość muzyków z orkiestrze to są muzycy z ogniska muzycznego przy Orkiestrze a nie ze szkoły muzycznej . Wiec najpierw się dowiedz porem (...)
7. Dodane przez Rodzony Leszcynianin, w dniu - 13-09-2023 14:19
A czy mazoretki z Leszna mają tańczyć ze słabą orkiestra z Leszna? 
Nie jest skandalem to, że występują z orkiestra ze Wschowy, tylko skandalem jest poziom muzyczny Leszna. Ja jako wrodzony leszczynianin jestem nawet za tym aby orkiestra ze Wschowy była sponsorowana przez gminę leszno aby się tam częściej pojawiać. A jeszcze co do tego, że mażoretki tańczą u boku tej wspanialej Wschowskiej orkiestry to czy wybitny piłkarz ma grać w słabym klubie w swoim miescie? Czy polecieć trochę dalej do lepszego klubu i rozwijać karierę.  
(...)
8. Dodane przez oko_saurona, w dniu - 13-09-2023 14:29
Odnośnie 1 komentarza: Widocznie Wschowska orkiestra ma znacznie lepszy potencjał, repertuar, atmosferę i wiele innych aspektów które powodują, że mażoretki miasta Leszna z nimi występują...
9. Dodane przez Urszula Chudak., w dniu - 13-09-2023 14:32
A ja Panu życzę Panie Dyrektorze, by na pańskiej scenie na biletowanych imprezach, grała orkiestra i ta ze Wschowy i ta z Leszna. I żeby jeszcze dla chętnych zabrakło biletów. Bo grają pięknie, a solistki to już górna półka. Wiem, bo byłam na wspomnianym wydarzeniu. Zresztą w ogóle z lubuskim artystami współpraca się dobrze układa, jak choćby z dyrektorem Robertem Czechowskim. On też sobie ją chwalił publicznie na jednym z zielonogórskich spotkań, kiedy mu o tym przypomniałam. Ot tak się to wszystko sympatycznie przeplata.
10. Dodane przez Do komentarza nr.5, w dniu - 13-09-2023 14:45
Nie od 30 lat nie .
11. Dodane przez tr, w dniu - 13-09-2023 15:30
@ 8 Najpierw czytam komentarz i od razu: pani Urszula? No pewnie! 
 
Trochę mało szczegółów. Mam nadzieję, że to będzie orkiestra przy MOK a nie orkiestra tylko szkoły muzycznej. Na dziś raczej trudno sobie wyobrazić orkiestrę szkoły muzycznej i do tego leszczyńskie mażoretki. Czas pokaże. Najważniejsze, że idzie nowe i wielka nadzieja na zachęcanie do tej orkiestry indywidualnej, chętnej młodzieży miasta Leszna.  
@6 Wiadomo, że w MOK są ogniska muzyczne ale w bardzo wąskim zakresie. To trzeba zmienić. Chyba, że w ramach orkiestry przy MOK. 
@ 8 Znamy bogaty dorobek Centrum Kultury i Rekreacji we Wschowie (także dzięki MOK Leszno - pamiętny 2018r. fenomenalny spektakl Teatru na Wietrze CKiR we Wschowie, pt. Witamy we wSPAniałym świecie) oraz pamiętny, fenomenalny, w MOK, jubileuszowy koncert szkoły muzycznej w Lesznie, koncert pod tytułem Pan Tadeusz na chór i orkiestrę. Chciałoby się powtórki. @ 8 Sala MOK pękała w szwach ale dla każdego znalazło się miejsce, stojące też były o.k.  
Młodzieżowa Orkiestra Dęta Centrum Kultury i Rekreacji we Wschowie: 
https://ckir.wschowa.pl/mlodziezowa-orkiestra(...)ji-we-wschowie/ 
 
Muzyka jest chyba najpiękniejszą z dziedzin sztuki.
12. Dodane przez Z.bigniew, w dniu - 13-09-2023 17:35
Czy naprawdę w MOKu może występować tylko Leszno? Byłem na koncercie orkiestry ze Wschowy i mażoretek z Leszna, naprawdę dawno nie widziałem tak dobrej muzyki w wykonaniu młodzieży. A skoro dziewczyny jeżdżą z orkiestrą za granicę już któryś rok, to chyba na atmosferę i współpracę narzekać nie mogą ;)
13. Dodane przez PL, w dniu - 13-09-2023 18:40
Pan kapelmistrz Zbigniew Śliwa swoją długoletnią SŁUŻBĄ w orkiestrze Miasta Leszna zasłużył na honory? 
Panie prezydencie, wniosek o odznaczenie państwowe dla kapelmistrza, do prezydenta Rzeczpospolitej złożony? 
Imprezy żużlowe ten Pan KAPELMISTRZ ze swoją orkiestrą uświetniał? 
Szanujmy ludzi, doceniajmy nie tylko cwaniaków!
14. Dodane przez PKO bank polski, w dniu - 13-09-2023 21:08
Gdyby żyć zasadą, że u nas mają być nasi to wiele rzeczy by wyszło na gorsze- Orkiestra dęta ze Wschowy poprostu gra na poziomie - takie wyrzuty i zachowanie w komentarzach jest doskonałym przykładem zazdrośników- może zróbcie coś ze swoją orkiestrą i zaprezentujcie profesjonalizm i wtedy mażoretki Miasta Leszno będą grały z Orkiestrą dętą miasta Leszna a nie Wschowy
15. Dodane przez Pl, w dniu - 13-09-2023 21:59
Wielkie uznania dla p. Śliwy ! Tak dobrego i porządnego muzyka i człowieka szukać ze świecą ! Grałam w orkiestrze za czasów kiedy dyrektorem był p. Skrzypczak i to były świetne , muzyczne czasy . Było sporo wyjazdów, zwiedziliśmy mnóstwo krajow. Muzykow w orkiestrze było naprawdę sporo . Co roku hucznie odbywał się festiwal orkiestr, przyjeżdżali z całego świata. Wszystko się skończyło jak nastąpiła zmiana w MOK u .. tyle
16. Dodane przez Absolwent PSm, w dniu - 13-09-2023 22:07
To dalej będzie orkiestra ze szkoły muzycznej a nie dęta Leszna . Wiadomo, że będą grali dobrze bo na te zajęcia poprostu trzeba chodzić! Chór jest obowiazkowy i orkiestra również- za to jest ocena na końcu roku . 
A dawno temu chodziłem na orkiestrę bo chciałem a nie musiałem;) do tych ludzi z którymi mam najlepsze wspomnienia z młodzieńczych lat . Niezappmniane wyjazdy do Niemiec , Węgier.. aż łezka się w oku kręci .  
Uznania dla p. Śliwy ! Nie ma lepszego !
17. Dodane przez do kom 11, w dniu - 13-09-2023 22:25
i super, bo jej komentarze są merytoryczne! Cenię również bardzo to, że są podpisane w odróżnieniu od pańskiego.
18. Dodane przez Do 15, w dniu - 14-09-2023 00:10
Ta zmiana w MOK-u w związku? 
Pan Borowiak czyta te nasze komentarze? 
Mizgalski zmienia oblicze orkiestry a może powinien być sam zmieniony? 
Jak Santos i Kulesza? 
Ktoś nadzoruje pracę tych placówek kultury i ich menadżera?!
19. Dodane przez jak to jest, w dniu - 14-09-2023 07:14
To oczywiste, że orkiestra dęta Wschowy jest doskonała, to wiadomo. Wstydem jest, że mażoretki miasta Leszna nie występują ze swoją orkiestrą dętą lecz posiłkują się orkiestrą innego miasta czyli Wschowy. Do tego mażoretek miasta Leszna, ze swoją orkiestrą dętą, nie widać na ulicach swojego Leszna lecz poza swoim miastem. Wstydem dla miasta Leszna jest, że nie posiada orkiestry dętej (najlepiej młodzieżowej), która występowałaby razem z mażoretkami miasta, że miasto Leszno nie potrafi dorobić się swojej orkiestry dętej z mażoretkami. Wschowa też ma szkołę muzyczną, jak Leszno i miejską orkiestrę dętą przy Centrum Kultury i Rekreacji (odpowiednik MOK Leszno). Orkiestra dęta Wschowy ma swoje mażoretki i nieuczciwe, bez honoru jest korzystanie z takiego dorobku innego miasta czyli tutaj Wschowy. To pokazuje, jak Leszno jest źle zarządzane, jaki ma swój mały dorobek, jak zamiast budować miasto w całości, kompletne, posiłkuje się, bo nie ma swojego, dorobkiem innych miast. To jest oburzające, zadziwiające, że tak ktoś się odważa postępować, bez żadnych zasad. Niespotykane.
20. Dodane przez były muzyk ODML, w dniu - 14-09-2023 08:21
Panie dyrektorze, chyba się Pan pogubił w swojej koncepcji. 
Mówi Pan że bardzo cieszy się Pan na współpracę z PSM w Lesznie, dzięki której powstanie leszczyńska orkiestra, występująca dla miasta, również na wydarzeniach. Problem jest taki że 3/4 uczniów grających na instrumentach dętych w PSM to muzycy z orkiestr: Gostyń, Kościan, Poniec, Przemęt, Śmigiel, Wschowa. To są muzycy, którzy już mają swoje orkiestry.  
Kolejna sprawa, jak pokazuje przykład orkiestry szkolnej w Lesznie, jej poziom nigdy nie będzie taki jak choćby orkiestry w Poniecu czy we Wschowie. Uczniowie chodzą tam max do 3 klasy drugiego stopnia bo taki mają obowiązek. A to na starszych muzykach buduje się filary dobrego zespołu.
21. Dodane przez xyz, w dniu - 14-09-2023 08:38
Orkiestra we Wschowie nie ma swoich mażoretek, to są dwa oddzielne zespoły podlegające pod inną jednostkę (orkiestra pod ckir, mażoretki pod stowarzyszenie). Artykuł jest o leszczyńskiej orkiestrze, a po komentarzach mam wrażenie jakbym przeczytał artykuł o orkiestrze ze Wschowy i mażoretkach z Leszna. Dziewczyny z Leszna pojechały na jeden wyjazd zagraniczny z orkiestrą Wschowską, a w komentarzach burza jakby występowały z nimi każdy koncert.
22. Dodane przez Jan, w dniu - 14-09-2023 09:47
W szkole muzycznej orkiestra dęta! Co się stało z orkiestrą symfoniczną szkoły?Tylko trąby!!! Będziecie zmuszać te dzieci,żeby grały we wszystkich orkiestrach dętych!!!
23. Dodane przez Kris, w dniu - 14-09-2023 11:07
Również wielkie uznania dla p.Zbyszka. Miałem możliwość grać w orkiestrze przez kilka ładnych lat ale dawno temu i pamiętam ogromne zaangażowanie w orkiestrę ( nie można tego było nazwać pracą bo czas jaki poświęcił dla orkiestry - od organizacji, przygotowania utworów - począwszy od rozpisywania nut itp nie był policzalny ).  
Swoją drogą to już nie będzie ta sama orkiestra - ale wspomnienia pozostają. Dziękuję za wykonaną dobrą robotę w Lesznie i życzę powodzenia !!! Proponuję jakiś koncert pożegnalny.
24. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 14-09-2023 11:45
Hmmmm... Współpraca ze szkołą jest dobrym pomysłem nie mniej niech wszyscy zwrócą uwagę, że większość osób uczących się w szkole muzycznej gra już w SWOICH okriestrach dętych, które istnieją z powodzeniem w naszym okręgu - Poniec, Gostyń, Krzywiń, Kościan, Śmigiel... w drugą stronę Wschowa, Miejska Górka, Krobia. Zatem zacznie się podbieranie muzyków czego zapewne żaden z dyrygentów wspomnianych orkiestr NIE ZAAKCEPTUJE. Także startować od szkołki i uczyć sobie muzyków. Najcięższa praca jest u podstaw, a nie zabrać młodzież grającą i JAKĄ MAMY SUPER ORKIESTRĘ. Ponadto już się domyślam, że większości przypadków będa dotrudniani muzycy z Poznania. Czy tak będzie? Mogę się założyć, a wszystko i tak czas pokaże. Zatem czekamy na rozwój wydarzeń...
25. Dodane przez je, w dniu - 14-09-2023 11:49
Jeżeli Mażoretki Orkiestry Dętej Miasta Leszna w dalszym ciągu będą występowały z Młodzieżową Orkiestrą Dętą Centrum Kultury i Rekreacji we Wschowie, to są to zmiany w MOK Leszno polegające na pudrowaniu czyli powodowaniu, że coś negatywnego stało się niewidoczne lub trudne do zauważenia. Nie pierwszy to raz, że miasto Leszno, zamiast korzystać ze swojego dorobku życia muzycznego czyli dorobku Miejskiego Ośrodka Kultury, tam, gdzie jest to stosowne i potrzebne posiłkuje się dorobkiem szkoły muzycznej (całe szczęście dla szkoły, że nie podlega pod Miasto Leszno lecz pod Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego) lub w ogóle zewnętrznym, spoza miasta, zamawiając usługi muzyczne lub zapraszając osobistości spoza Leszna, jakbyśmy nie mieli swoich osobistości i nie mogli mieć swojego, miejskiego życia muzycznego. 
 
Oczywiście, zgadza się, mażoretki Wschowy i Młodzieżowa Orkiestra Dęta przy Centrum Kultury i Rekreacji we Wschowie to dwa, oddzielne zespoły ale chodzi o to, że są we Wschowie i mażoretki i jest też (młodzieżowa) orkiestra dęta. Obydwa zespoły razem występują, tzn. mażoretki z orkiestrą. W Lesznie są Mażoretki Orkiestry Dętej Miasta Leszna a występują albo w ogóle bez orkiestry albo bez swojej orkiestry. Jaki jest tego sens? 
 
Miejska orkiestra powinna powstawać przy MOK a nie przy szkole muzycznej (to jest oddzielna sprawa). Przy MOK powinny być sekcje muzyczne instrumentów dętych i może też innych a na dzisiaj są jedynie sekcje: klarnet, flet poprzeczny i fletnia Pana w parafii na Zatorzu. Co to ma być? 
 
Do istnienia miejskiej orkiestry nie trzeba być uczniem czy absolwentem szkoły muzycznej. Konieczny jest wstępny okres szkolenia podczas indywidualnych zajęć w szkółce, później doskonalenie kunsztu podczas gry w sekcjach instrumentalnych a dopiero później zapraszanie do występów koncertowych. Tak robi prawdopodobnie każda miejska orkiestra, również we Włoszakowicach (z leszno24.pl). Wszyscy, także dużo mniejsi od Leszna potrafią, wszyscy chcą, w Górze jest big band, tylko w Lesznie nic nie jest możliwe.
26. Dodane przez Instruktor, w dniu - 14-09-2023 12:57
Fatalny ruch ze strony PSM. Pozostaje tylko czekać aż dyrygenci przestaną namawiać uczniów na podjęcie nauki w szkole w Lesznie. Nie po to kształcimy muzyków żeby później MUSIELI grać w innej orkiestrze. Orkiestra Leszno bierzcie się za robotę i zróbcie nabór jak każda inna orkiestra. Powstaje Leszczyńska orkiestra gdzie 70-80 procent składu będzie z innych miast. Brawo
27. Dodane przez popieram 26, w dniu - 14-09-2023 15:05
Miejski Ośrodku Kultury w Lesznie, bierzcie się za robotę.
28. Dodane przez UWAGA, w dniu - 14-09-2023 17:02
W ogóle to mażoretki Leszna powinny mieć swoją własną nazwę z wyłączeniem członu Orkiestry Dętej Miasta Leszna. Warto o tym pomysleć dziewczyny bo robicie świetną robotę z panią Kasią!!!! Pracujcie na swoją markę pod swoją nazwą :)
29. Dodane przez do 28, w dniu - 14-09-2023 18:05
I z czyją orkiestrą dętą? Z czyją muzyką na żywo? Z orkiestrą dętą Państwowej Szkoły Muzycznej w Lesznie? Czy z muzyką z MP3? Mażoretki bez występów na wolnym powietrzu, na ulicach miasta i bez towarzystwa orkiestry dętej, nie są mażoretkami. Towarzyszenie otwieraniu i zamykaniu imprez sportowych w mieście to stanowczo za mało.
reklama
30. Dodane przez Orkiestrant, w dniu - 15-09-2023 00:03
Żenująca hipokryzja przez was przemawia panowie&. Na kim stoją te podobno wspaniałe orkiestry dęte?! Na muzykach szkół muzycznych! Zarówno Wschowy, Gostynia i Leszna! I teraz ty nędzne ujadanie kto komu co i kogo dał! Ponowie czasy muzyków niewolników chyba jednak minęły&? A może do niektórych ten fakt nie jest w stanie dotrzeć? Zarówno i orkiestry i szkoły muzyczna czerpią obopólną korzyść z tego faktu, ze uczniowie grają w orkiestrach. I zamiast się cieszyć, ze jest sporo uczniów w szkole a poziom orkiestr rośnie to czytamy tu ujadanie zakompleksionych hipokrytów. I tyle w temacie szanowni panowie&.
31. Dodane przez do kom 30, w dniu - 15-09-2023 08:50
To nie hipokryzja. Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem. To prawda orkiestry są budowane na muzykach szkół muzycznych ale na muzykach, których orkiestry kształcą i "wysyłają" do szkoły muzycznej. A tutaj jest pomysł żeby tego muzyka, który zaczynał w jakiejś okolicznej orkiestrze, następnie uczył się w PSM zmusić do grania w Lesznie (a to juz troche niewolnictwo). Jestem jak najbardziej zdania że muzycy mogą grać w kilku orkiestrach ale niech to bedzie ich wybór, a nie że dyrekcja zarządza że muzycy muszą grać w orkiestrze z Leszna. Przecież większość uczniów gra w innych orkiestrach bo to włąśnie dyrygenci ich namówili do podjęcia nauki. Cóż może PSM w Lesznie chce żeby orkiestry przestały przysyłać swoich podopiecznych i zrobić szkołę muzyczną tylko dla leszczynian, tylko czy szkoła wtedy znów nie będzie miała braków w naborze jak kilka lat temu?
32. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 15-09-2023 08:57
Ale tu chodzi o to, że ta orkiestra dęta szkoły muzycznej prawdopodobnie nie będzie stale towarzysząca występom leszczyńskich mażoretek, trudno to sobie wyobrazić. We Wschowie i w Gostyniu są szkoły muzyczne i są miejskie orkiestry dęte, młodzieżowe orkiestry dęte i są tam mażoretki. Razem występują. Tak samo powinno być w Lesznie czyli mażoretki i towarzysząca im orkiestra a nie posiłkowanie się orkiestrami innych miast. Nie może być tak, że w Miejskim Ośrodku Kultury w Lesznie nie będzie sekcji gry na instrumentach, nie będzie orkiestry. Nie może być ograniczania i wyprowadzania życia muzycznego miasta poza Miejski Ośrodek Kultury, bo na to się zanosi. Nie każdy muzyk orkiestry musi być uczniem czy absolwentem szkoły muzycznej. Szkoła muzyczna to zupełnie inny rodzaj muzycznego kształcenia i tak powinno pozostać. To są konsekwencje wieloletnich zaniedbań Miejskiego Ośrodka Kultury w Lesznie.
33. Dodane przez Obserwator, w dniu - 15-09-2023 09:58
Jedni komentujący jak widać boją się potencjalnej konkurencji, inni kierują się nieprzychylnością i wobec MOKu i wobec szkoły, ale nikt nie ma pojęcia o tym co znaczy WSPÓŁPRACA. MOK ma swoje zadania wobec mieszkańców swojego miasta, szkoła swoje zadania - po większości komentujących widać totalny brak wiedzy na temat jednego i drugiego, ale najważniejsze to postraszyć Mizgalskiego i szkołę, bo nic nie robią, nic z tego nie będzie i ogólnie fatalny pomysł, i w ogóle lepiej niech się dzieje wszędzie tylko nie w Lesznie, bo po co. Czy naprawdę zawsze na wszystko trzeba wylać pomyje? Szczególnie jak się człowiek średnio zna, a przynajmniej nie jest w szczegółach zorientowany? Może mieszkańcom Leszna potrzeba więcej wiary w to, że coś fajnego na ich podwórku też może się zadziac?
34. Dodane przez Okoliczny muzyk, w dniu - 15-09-2023 13:09
A może zapytać o komentarz p. Zbigniewa Śliwę? Śmierdzi na kilometr i zapewne odbije się czkawką nowemu "kapelmistrzowi". Ale poczekamy i zobaczymy...orkiestrę buduje się od ogniska, a tutaj pewnie same zatrudnienia płatne. Ciekawe czy Pan Mizgalski ma na to zaplanowany budżet? Zmuszanie uczniów jak ktoś wyżej zauważył pewnie się nie uda. Uczniów zachęca się profesjonalizmem, umiejętnościami, repertuarami, wyjazdami itd. 
A nowemu "dyrygentowi" przypomnę tylko, że jak postępujemy wobec innych często do nas wraca. Może za kilka lat ktoś też popracuje na wysiudanie go z miejsca, które sam stworzył...
35. Dodane przez Muzykant, w dniu - 15-09-2023 16:17
Niby czym to śmierdzi? Może wreszcie nie trzeba będzie oglądać ludzi z filharmonii i opery za ciężkie pieniądze podatnika, przywiezionych przez byłego kapelmistrza, którzy z Lesznem nic wspólnego nie mieli, a nazywało się, że to orkiestra miasta Leszna. Uczniom to przynajmniej płacić nie trzeba.
36. Dodane przez Do 35, w dniu - 15-09-2023 17:40
Bardzo częstym najemnikiem był nowy kapelmistrz...instruktorem ponoć też był...teraz nie będą przyjeżdżać? Mogą sobie zmuszać dzieci w ramach zajęć do prób, a co z koncertami w dni wolne od szkoły? Przecież to MOK powinien szkolić tak jak wszędzie wokół.
37. Dodane przez również do 35, w dniu - 15-09-2023 22:36
A co wspólnego ma z Lesznem 3/4 uczniów PSM? Nic. To młodzież z innych miejscowości, którzy przychodzą do szkoły się doskonalić, a nie po to żeby ktoś ich wykorzystywał. Racja, nie trzeba im płacić, wystarczy im powiedzieć że nie zaliczą przedmiotu... szkoda dzieciaków.
38. Dodane przez do 33, w dniu - 16-09-2023 19:52
Proszę o odpowiedź, czy ta orkiestra będzie występowała z mażoretkami? Czy w MOK będzie ognisko muzyczne? @34. Znajdzie budżet. @36. Popieram. Ognisko muzyczne, orkiestra dęta to jest zadanie MOK a nie szkoły muzycznej.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dąbcze - dom z budyn... Dąbcze 1299000
Wynajmę miejsce pod ... Leszno 1
Wynajmę lokal użytko... Leszno 1
Mieszkanie wilkowice... Wilkowice 112000
Pokoje , kwatery les... Leszno 775
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj