Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
17
Maja 2026
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Bruno, Sławomir,
Weronika, Wiktor
Do końca roku 228 dni.
Start arrow Leszno arrow Po rekrutacji do przedszkoli 470 wolnych miejsc

Miasto ma miejsca dla wszystkich dzieci, ale pojawia się inny problem

Po rekrutacji do przedszkoli 470 wolnych miejsc

29.03.2026. Radio Elka, Filip Wybieralski

Zakończyło się składanie wniosków w postępowaniu rekrutacyjnym do leszczyńskich przedszkoli. Miasto ma już pełne dane i – jak mówi wiceprezydent Maciej Grabianowski – wolnych miejsc jest sporo.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Dzisiaj już wiemy, że w naszych przedszkolach miejskich mamy 174 wolne miejsca. To jest bardzo dużo - mówił wiceprezydent. Do tej liczby trzeba jednak doliczyć także miejsca w trzech placówkach o statusie przedszkoli publicznych. Chodzi o przedszkola ,,Happy Days”, ,,Malowane
Żyrafy” i ,,Bajkę”. Tam pozostało jeszcze 296 wolnych miejsc. Łącznie daje to 470 miejsc w przedszkolach. - Oznacza to, że wszystkie dzieci chętne, które chcą uczęszczać do naszych przedszkoli znajdą w nich miejsce - podkreśla Maciej Grabianowski. Z jednej strony to dobra wiadomość dla rodziców. Z drugiej - jak przyznaje wiceprezydent - dla miasta to już nie jest tak optymistyczna informacja. - Wolelibyśmy stać przed wyzwaniem budowy nowych przedszkoli, a dzisiaj stoimy przed wyzwaniem likwidacji trzech przedszkoli i remontu istniejącej substancji, która wymaga naprawdę dużej ingerencji - mówił. Jak zaznaczył, w dobrym stanie są tylko nieliczne placówki. Chodzi między innymi o przedszkole nr 13, przedszkole nr 7 oraz przedszkole nr 12, które jest nową placówką. Pozostałe wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. Są też miejsca, gdzie zainteresowanie rekrutacją było bardzo duże. Po zakończeniu naboru praktycznie w całości zapełnione jest przedszkole nr 21 - placówka integracyjna. - To też jest dla nas sygnał, że tych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest w mieście dużo i o nie trzeba zadbać - podkreśla wiceprezydent Leszna.
 
Komentarze (29)
1. Dodane przez deweloper, w dniu - 29-03-2026 12:58 10 3
Co z przedszkolem na Osterwy , kiedy przetarg na te działkę bo jestem zainteresowany tym terenem
2. Dodane przez Ryszard, w dniu - 29-03-2026 13:02 4 6
A co z PS nr.19 dzieci zostały przeniesione na ul. 17 stycznia co niektórym rodzicom jest za daleko. Na tym osiedlu jest skupisko młodych rodzin , a niema żadnego przedszkola. Czy przedszkole zostanie budowlane na starym miejscu.
3. Dodane przez XYZ, w dniu - 29-03-2026 13:22 23 2
Skoro są miejsca w miejskich przedszkolach to po co miasto dotuje podmioty prywatne działające jak publiczne? Pierwsze do odciecia od miejskich pieniędzy przed zamykaniem miejskich.
4. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 29-03-2026 13:35 12 1
Żeby mieć emeryturę nie głodową trzeba długo pracować , komuna niby gnębiła i niebyło 800+ , to kto narobił tyle dzieci i wychował ? Teraz jest kult pracy i porzucanych dzieci w chrześcijańskiej Polsce .
5. Dodane przez Czyli, w dniu - 29-03-2026 14:39 12 1
Czyli ostatnio zamknięte przedszkole już pewnie nie zostanie odbudowane bo nie ma takiej potrzeby....
6. Dodane przez Joanna -Leszno- to proste -Wypowiedzirv Umowę - w prywatnych.!!!!!, w dniu - 29-03-2026 14:43 20 5
Tutaj trzeba zrezygnować z dofinansowania Przedszkolj prywatnych. Jest to stosunków prosty zabieg.Niech przeksztalca ich wlasciciel w Domy Seniora,: których nam przybywa.Pozdrrawiam Czytelników. Asia ( N,-lka)
7. Dodane przez Jacek, w dniu - 29-03-2026 15:00 16 3
A na co wy liczycie Leszno się wyludnia dzięki takim specjalistom jakich mamy od zarzadzania 
Po co nam nowy mok na taką wioseczke 
 
 
 
W końcu 2 prywatne przedszkola do zamknięcia
8. Dodane przez Magister farmacji z rydzyny, w dniu - 29-03-2026 15:03 3 2
Które przedszkole polecacie w Lesznie 
Mieszkam wcrydzynie będę musiał dać moją pociechę do przedszkola w Lesznie aby babcia odbierała wnuczkę babcia jest mobilna więc nie sugeruję się położeniem tylko jakoscia
9. Dodane przez Halinka, w dniu - 29-03-2026 15:14 8 0
Należy pilnie przenieść położnictwo do działu medycyny chorób rzadkich, bo wtedy są specjalne procedury dodatkowego finansowania, inaczej zostanie jedna porodówka na województwo.
10. Dodane przez Mistrz Fu Kung, w dniu - 29-03-2026 17:06 10 0
Niedługo zamiast przedszkoli w tych budynkach będą organizowane domy spokojnej starości bo chętnych co raz więcej :)
reklama
11. Dodane przez Jan, w dniu - 29-03-2026 17:18 9 5
Swego czasu polskie matki nie mogły liczyć na przyjęcie swoich dzieci mimo,że pracowały,ale 10 ukraińskich dzieci,których matki nie pracowały miały przyznane miejsce w przedszkolu... 
To było tylko w jednym takim przedszkolu... 
A w innych... 
Czyżby Ukraińcy wracali do siebie?
12. Dodane przez uniki?, w dniu - 29-03-2026 17:30 6 3
Z przedszkolami prywatnymi powinno być tak, jak z prywatną służbą zdrowia. Powinny funkcjonować samodzielnie, bez obciążania państwa i innych warunków oraz wykorzystywania pieniędzy na różne cele... Dofinansowywanie ich i to bardzo znacznie w sytuacji, gdy w palcówkach państwowych była i jest bieda także w zakresie wyposażania stanowisk pracy i nikomu nie przeszkadza, ze chociaż rzekomo edukacja zgodnie z Konstytucją jest darmowa to nauczyciele ciągle wołają o pieniądze od rodziców co nie leży w ich kompetencjach. Próbowano zniszczyć państwowe placówki przez stowarzyszenia ale nie za bardzo się udało więc inną drogą niszczenia państwowej edukacji tak, jak niszczenia wszystkiego w jeszcze Polsce jest sponsorowanie prywatnych placówek za grube pieniądze, co pozwala na bogate wyposażanie ich m.n. w pomoce dydaktyczne, zajęcia dodatkowe żeby rodzice tam posyłali swoje dzieci. Nie w tym momencie jest czas na dyskusję na temat poziomów wiedzy! Czy społeczeństwo nie ma być wyedukowane ale posłuszne biometrycznie?
13. Dodane przez zniesmaczony, w dniu - 29-03-2026 18:07 7 1
Fajna manipulacja w tytule artykułu. W samorządowych jest wolne 174 miejsca a reszta nas podatników nie powinna obchodzić. 
Prezydent martwi się o dzieci ze specjalnymi potrzebami?  
Nie ma problemu można przekształcić inne przedszkola w placówki integracyjne. Można w każdym przedszkolu utworzyć oddział integracyjny. Takiej woli jednak już nie ma.  
 
PS Wójt Włoszakowic nie ma problemu z ujemnym przyrostem naturalnym w gminie a dąży do wygaszenia gminnego przedszkola, które wygrało konkurs na najlepsze przedszkole w powiecie. Wójt chce nadać prywatnemu przedszkolu, które dopiero budują, status publicznego, żeby mieć pretekst do likwidacji samorządowego. Ma być taniej. To może zawolnijmy wójta, będzie jeszcze taniej.
14. Dodane przez rik, w dniu - 29-03-2026 18:22 2 3
a taki był niedawno krzyk na temat dzieci z poza Leszna - karma wraca?
15. Dodane przez interpelacje, przedszkola, w dniu - 29-03-2026 20:39 3 0
Pamiętacie może Państwo, gdy pani radna Stefania Ratajczak wiosną pytała w interpelacjach, jak przygotowane są place zabaw w przedszkolach prowadzonych przez Miasto i czy są bezpieczne. Niemal natychmiast otrzymywała szczegółową odpowiedź z podziałem na każde przedszkole i stan bezpieczeństwa placów zabaw.  
 
Gdy o to samo ale o bramki boisk sportowych, w szczególności o jedno tylko boisko sportowe miasta pyta mieszkaniec, jest odsyłany od jednej jednostki miasta do drugiej i w efekcie pozostaje bez odpowiedzi. Dopiero po paru latach, po zmianie Prezydenta Miasta Leszna, dopiero osobna interwencja u Prezydenta Miasta Leszna odniosła skutek i udzielenie odpowiedzi. 
 
W raportach o stanie miast urzędy w Polsce szeroko podają informacje dotyczące prac urzędu (administracji publicznej) czyli czym urząd zajmował się w całym poprzednim roku (oprócz prac Rady Miasta). Podawane są najróżniejsze dane, także liczbowe. Raporty o stanie miasta Leszna w zasadzie nie podają takich informacji i w zasadzie nie wiadomo, czym Urząd Miasta Leszna zajmował się cały poprzedni rok. Na którymś z posiedzeń Komisji Skarg, Wniosków i Petycji (aktualna kadencja) poruszony został problem tzw. masowego wysyłania do Urzędu wniosków o udzielenie informacji publicznej. Nie powiedziano, ile rzeczywiście, jak dużo. Mało tego: rzekomo piszą stale te same osoby.  
 
Jeżeli tak bardzo dużo jest wysyłanych tych wniosków a nie wiadomo, ile i żeby ocenić skalę i przyrost, w ubiegłym roku Urząd otrzymał wniosek o udostępnienie informacji publicznej o treści, ile takich wniosków złożono w latach 2021 do 2024. Przepisy prawa mówią, że udostępnianie odpowiedzi następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni. Okazało się, że na odpowiedź, na policzenie sztuk 206, 178, 173, 248 urząd potrzebował 28 dni (21 dni roboczych). Czy to możliwe, że urząd nie prowadzi rejestru wniosków? Rejestry to podstawa pracy biurowej, administracyjnej i takie dane powinny być w zasięgu ręki w każdym momencie, tym bardziej dla wiadomości urzędu i do Raportu o stanie miasta.  
 
Przechodzę do tematu artykułu. Raport lub Program Oświatowy 2015 informował, że miasto Leszno z pieniędzy wszystkich mieszkańców miasta dopłaca ponad subwencję oświatową do kształcenia uczniów stosunkowo dużo w porównaniu z innymi analizowanymi miastami podobnymi Lesznu. Pani radna Stefania Ratajczak pytała, ile dopłacamy do uczniów. Otrzymywała szczegółowe informacje z których wynikało, że np. w 2018 roku do każdego ucznia szkoły podstawowej miasto dopłaca (ponad subwencję) 203 zł miesięcznie, ponadgimnazjalnej 106 zł miesięcznie.  
 
Z aktualnych odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej wynika, że do szkół podstawowych miasta, spoza Leszna uczęszcza 10,63 procent uczniów (575 uczniów szkół podstawowych to uczniowie spoza Leszna czyli z innej gminy), natomiast do przedszkoli prowadzonych przez miasto, spoza Leszna uczęszcza 13,11 procent ogółu przedszkolaków (202 przedszkolaków jest spoza Leszna czyli z innej gminy). Koszty ponad subwencję ponoszą mieszkańcy miasta. Jak chodzi o osoby spoza Leszna, prawdopodobnie jest to dużo powyżej 1 miliona złotych rocznie z budżetu miasta Leszna czyli wszystkich mieszkańców.  
 
Niedawno Urząd otrzymał wniosek o udzielenie informacji publicznej, ile dopłacamy do kosztów przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych ponad subwencję. Prawdopodobnie ponosimy dodatkowe, duże koszty. Wydatki na oświatę stanowią jedno z największych obciążeń dla budżetu naszego miasta. Chyba nie mamy obowiązku przyjmować przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych spoza Leszna tym bardziej, że inne gminy chyba nie wyrównują nam dopłat? W zdumienie wprawia, że urząd na bieżąco tego nie wie, że nie analizuje kosztów miasta i na udzielenie odpowiedzi potrzebuje do 2 miesięcy.
16. Dodane przez ber, w dniu - 29-03-2026 20:48 2 0
W mienionej epoce / brrrr... zapisać dziecko do przedszkola to loteria. Szczególnie jeśli wracało się do pracy po urlopie wychow. w roku szkolnym, tj. w innym miesiącu jak wrzesień. Obecnie nawet 800 + nie zachęca do dzietności.
17. Dodane przez ja, w dniu - 29-03-2026 20:53 3 0
Byłoby dobrze, gdyby jeszcze ktoś wyjaśnił, na czym polegają różnice pomiędzy przedszkolami prowadzonymi przez miasto, przedszkolami publicznymi i przedszkolami prywatnymi. Chodzi o odpłatność i koszty, bo są różnice (subwencja oświatowa, koszty wyżywienia, itp.).
18. Dodane przez do 18 i innych, w dniu - 29-03-2026 22:48 1 0
Obecnie nie ma subwencji oświatowej. Samorzad otrzymuje pieniadze na tzw. potrzeby oświatowe. Żadnemu samorzadowi to nie wystarcza a dodatkowo przedszkola są prowadzone w ramach własnej działąlności gminy. 
 
Przedszkole samorzadowe jest z definicji publiczne i gmina musi je w całości sfinansować. 
Przedszkole prywatne działające na zasadach publicznych otrzymuje od gminy dotację na kazde dziecko w takiej samej wysokości co kosztuje utrzymanie dziecka w przedszkolu samorządowym. 
 
Niepubliczne przedszkole (prywatne) otrzymuje dotację z budżetu gminy w wysokości równej 75% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli publicznych na każdego ucznia.  
 
PS Pan Prezydent powinien się cieszyć, że w przedszkolach prywatnych, zarówno publicznych jak i niepublicznych, jest mało dzieci bo przynajmniej mniej będzie musiał przekazać im dotacji. Dziwne, że wogóle mówi o tych wolnych miejscach bo te przedszkola jak już ktoś wyzej pisał podatnika nie powinny obchodzić.
19. Dodane przez Pytanie, w dniu - 29-03-2026 23:58 4 0
Pan wiceprezydent wspomina o 300 wolnych miejscach w 3 przedszkolach.  
Ile oddziałów ma każde z tych przedszkoli skoro niby średnio przyjmując mogłoby wejść w każde po 100 dzieci ?  
Nie chce mi się wierzyć by te przedszkola miały więcej niż po 5-6 oddziałów (125-150 dzieci). 
Może chociażby wypowie się ktoś z każdego z tych 3 przedszkoli ile mają miejsc i ile zajętych.  
Dla mnie wygląda to na jakąś manipulację pasującą pod narrację prezydenta z przychylnymi mu.
20. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2026 00:18 3 0
Mówią, ze niewielka różnica w odpłatności, gdyż panstwo dokłada również do dziecka chodzącego do prywatnego przedszkola lub do szkoły prywatnej 
Dlaczego współfinansowanie skoro to prywaciarz ?
21. Dodane przez ala, w dniu - 30-03-2026 07:17 2 0
....wolelibysmy stac przed wyzwaniem budowy nowych przedszkoli...hmm no to jak to jest- niedawno zamknięte przedszkole na Osterwy z zapewnieniami planami kosztem widma odbudowy nowego...oj panie Viceprezydencie cóż ma Pan na myśli w tej wypowiedzi...nowego inwestora pod działeczkę -wycofujemy się z deklaracji.. no tak lepiej ponosić tj.płacić z naszych podatków za koszty wynajmu lokalu na 17 Stycznia. Gratuluję logiki.
22. Dodane przez z elka/tv, w dniu - 30-03-2026 08:51 4 0
W miniony piątek zadzwonił do radia słuchacz z następującą sprawą: 
 
Dzwonię z pytaniem w sprawie miejskiego żłobka w Lesznie, ul. Jagiellońska. Sprawa była poruszana w zeszłym roku w kwietniu przez Pana Prezydenta Miasta Leszna Grzegorza Rusieckiego. W zeszłym roku na przełomie października/listopada było spotkanie z panią dyrektor prowadzącą żłobek w sprawie ewentualnej termomodernizacji żłobka na które to spotkanie pan prezydent Rusiecki się nie stawił a wczoraj mnie doszły informacje, że żłobek ma być z końcem czerwca zamykany i nie wiadomo, co będzie z dziećmi, bo pan prezydent nic nie wie i nie możemy się do magistratu dodzwonić, żeby się dowiedzieć czegokolwiek. Koniec cytatu. 
 
Pech dla urzędu chciał, że pani ajentka miejskiego żłobka chce iść na emeryturę i wydało się, że miasto posiada miejski żłobek i teraz ten miejski żłobek musi przejąć miasto. 
 
W sprawie żłobka działała pani radna Andżelika Szkudlarek-Kuźniak. P. prezydent zapowiadał przejęcie miejskiego żłobka od września 2025. Później wycofał się z obietnicy i poprosił panią ajentkę o jeszcze jeden rok prowadzenia miejskiej placówki żłobkowej. Powodem było, że miasto ubiega się o prawie 3,5 miliona złotych z rządowego programu Aktywny Maluch, dzięki tej kwocie możliwe będzie utworzenie 60 miejsc żłobkowych. 
 
Jest koniec marca i urząd nie informuje ogółu mieszkańców o postępie prac. To jest bardzo niepokojące.  
https://elka.pl/content/view/126697/80/
23. Dodane przez Ja, w dniu - 30-03-2026 10:54 2 2
Tak jak już ktoś wcześniej napisał - przedszkola prywatne dostają dotacje oświatową, która idzie jak gdyby za dzieckiem. Prywatne placówki z punktu widzenia gminy to w mojej opinii bardzo dobra spraw - dzieci są dobrze zaopiekowane, pieniądze z gminy mniejsze niż na przedszkola państwowe - remonty, wyposażenie, zatrudnienie, wyżywienie to miasta nie interesuje. A umówmy się wyposażenie i remonty to są wysokie koszty. Mamy jeszcze wciąż myślnie z czasów minionych, że to co państwowe jest lepsze. Przyglądam się oświacie jako rodzic i pracownik oświaty i uważam, że im większa konkurencja tym lepiej dla rodzica i dziecka. Będzie rosła jakość kształcenia i opieki nad dzieckiem. Jeśli coś jest dobre to się obroni nieważne czy prywatne czy państwowe.
24. Dodane przez Żłobek miś, w dniu - 30-03-2026 11:54 3 0
Brak żłobka miejskiego a to miało zostać przyjęte jako miejskie i nagle magicznie CISZA!!! Tak wszędzie się słyszy, że mało dzieci się rodzi. Jak mają się rodzić skoro nie ma takich podstawowych miejsc jak miejski żłobek. Prywatne żłobeki kosztują sporo pomimo dofinansowań.  
Miasto woli budżet przekazać na limuzyny, Akwawit lub prywatny klub sportowy. Szkoda, że naprawdę potrzebne rzeczy są brane pod uwagę na samym końcu.
25. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 30-03-2026 14:21 3 0
To po co płacimy podatki? Przecież za przedszkole prywatne się płaci, 10 lat temu płaciłem 430 zł na miesiąc, urząd nie robi nic, bierze ode mnie podatki i na co to idzie? Na motorki?
26. Dodane przez do 23, w dniu - 30-03-2026 22:23 2 0
Nie istnieje coś takiego jak przedszkola państwowe. Co do jakości opieki to prosze sprawdzić jak wielka jest rotacja nauczycielek w przedszkolach prywatnych. Jakby tam był raj to by się nie zwalniały z pracy.
27. Dodane przez Żłobek, w dniu - 31-03-2026 07:47 3 0
Leszno cały czas bez potwierdzenie co do istnienia żłobka miejskiego. Tylko rzucane słowa, przydały by się jakieś konkrety! A w Rydzynie otwiera się miejski żłobek! Można można!
28. Dodane przez ad 27, w dniu - 31-03-2026 12:26 2 0
W Lesznie władza jest zajęta przede wszystkim sobą i swoimi interesami. Biurokracja pod siebie urządza sobie wakacyjny czas pracy. Tu nie ma żadnego polepszania jakości życia. W porównaniu z innymi miastami - komunikacja miejska widmo. Nie przybył nam żaden teren letniej, rodzinnej rekreacji, park łączący wiele funkcji wypoczynku i rekreacji na wolnym powietrzu, łącznie z kompleksem basenów odkrytych. W wakacje nie ma żadnego wspólnego miejskiego życia kino wakacyjne zlikwidowane, amfiteatr zlikwidowany, potańcówki seniorów przesunięte z wakacji w poprzednim roku na czerwiec i wrzesień tego roku. Nie ma gdzie wyjść z dziećmi, z rodziną, z gośćmi!. Przedszkole oddane w prywatne miejsce. Kino oddane fundacji. Korty tenisowe oddane prywatnej firmie. Przyszłości miejskiego żłobka nie widać. Jedno wielkie i coraz większe zacofanie cywilizacyjne miasta. Demokratura.
29. Dodane przez do 6, w dniu - 01-04-2026 15:06 0 0
zamknijmy to może publiczne które wyglądają jakby czas sie z nich zatrzymał - PRL vibe... czyli jakieś 90% placówek....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama














------------------------------------
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom, pół bliźniaka, ... Leszno 835000
Nowoczesne hale maga... święciech... 20682
świadectwa charakter... Leszno 200
Wynajmę mieszkanie n... Leszno 1700
Kawalerka gronowoLeszno 1300
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj