Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
- Mamy już dość tych objazdów - mówili dziś na spotkaniu w miejscowości Długie Nowe okoliczni rolnicy. Od blisko dwóch lat, przez zamknięcie wiaduktu nad linią kolejową nr 14, muszą nadrabiać sporo kilometrów, aby dojechać na swoje pola. Nad możliwymi rozwiązaniami debatowali z samorządowcami, parlamentarzystami i przedstawicielami spółek kolejowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przed spotkaniem rozmawialiśmy z Krzysztofem Bucmą, przewodniczącym komitetu odbudowy wiaduktu. Jak przyznał, jego zamknięcie generuje spore uciążliwości.
- To bardzo duży problem dla okolicznych mieszkańców, a przede wszystkim rolników i przedsiębiorstw rolnych. Za wiaduktem, w odległości około kilometra, posiadamy swoje pola uprawne oraz użytki zielone. Jesteśmy zmuszeni do korzystania z objazdu. Jeśli chodzi o duży sprzęt, musimy jechać na Wschowę, nadrabiając przy tym około 15-20 kilometrów. Jest to uciążliwe, czasochłonne i kosztowne. Również cierpią Lasy Państwowe. Od naszej strony to jedyna droga do wywozu surowca pozyskanego z lasu. Przez dwa lata nie zostały podjęte żadne konkretne działania, staramy się szukać rozwiązania, które przyniesie nam przejazd przez to torowisko
- zaznaczył Bucma.
W spotkaniu wzięli udział: wójt Święciechowy Marek Lorych, sekretarz gminy Patryk Tomczak, burmistrz Wschowy Konrad Antkowiak, przedstawiciele spółek kolejowych oraz posłowie Wiesław Szczepański i Grzegorz Rusiecki. Jana Dziedziczaka reprezentowała z kolei Ewa Rosik, dyrektor biura poselskiego.
Gmina Wschowa, która jest właścicielem wiaduktu, musiała go zamknąć z powodu fatalnego stanu technicznego. Obiekt grozi zawaleniem. Jak informował Konrad Antkowiak, samorząd starał się pozyskać dofinansowanie na jego remont, ale bezskutecznie. Stworzony przed rokiem kosztorys zakładał, że prace pochłoną około miliona złotych. Co więcej, przejazd byłby możliwy dla pojazdów do 10 ton i jak przyznawali sami rolnicy, to dla nich zdecydowanie zbyt mały tonaż. Nie jest jednak tajemnicą, że mimo zamknięcia wiaduktu, były osoby, które decydowały się na forsowanie zabezpieczeń i przejazd tą przeprawą. Teraz jest już to niemożliwe, gdyż pojawiło się metalowe ogrodzenie i hałdy piasku.
O alternatywnych rozwiązaniach mówił Marcin Lis, zastępca dyrektora ds. technicznych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Ostrowie Wielkopolskim. Jak przyznał jest przygotowane studium wykonalności dla linii kolejowej nr 14 i były wstępne założenia odnośnie ujęcia jej w kolejowym programie inwestycyjnym do roku 2030. W obecnie przyjętym planie to zadanie nie zostało jednak uwzględnione. Jeśli doszłoby do takowej inwestycji, to wiadukt po ewentualnym remoncie, na pewno nie będzie spełniał najnowszych standardów. Opcją na rozwiązanie problemu rolników jest możliwość wybudowania skrzyżowania w poziomie szyn. W przypadku dróg niepublicznych musi pojawić się wnioskodawca, który przedstawi taki wniosek.
- Jeżeli będzie taka możliwość to musi być zawarta odpłatna umowa na utrzymanie takiego przejazdu, z każdym indywidualnym użytkownikiem takiego przejazdu. Może dla niektórych śmiesznie to będzie wyglądało, ale zabezpieczenie takiego przejazdu polega na tym, że dla każdej z osób zakładana jest kłódka. Znajdują się one na łańcuszku i są ponumerowane. Kiedy ta osoba podjeżdża pod przejazd kolejowy, otwiera swoją kłódkę, musi upewnić się czy bezpiecznie może pokonać przejazd kontaktując się z najbliższym dyżurnym ruchu i po pokonaniu przejazdu musi zamknąć z powrotem rogatkę na kłódkę - wyjaśniał Lis.
Poseł Wiesław Szczepański dopytywał czy te kłódki są konieczne.
Marcin Wilk zaznaczył, że jest to niemożliwe dla przejazdu kategorii F na drodze niepublicznej.
W czasie spotkania okazało się, że około 600 metrów dalej taki przejazd znajduje się, a jego jedynym dzierżawcą jest HHZ Osowa Sień. Marek Lorych oraz Konrad Antkowiak zobowiązali się, że porozmawiają z prezesem o ewentualnej możliwości korzystania z niego. Do wyjaśnienia pozostają jeszcze kwestie własnościowe dróg i gruntów, które prowadzą do tego przejazdu.
Spotkanie trwało blisko 2 godziny i mieszkańcy wyszli z niego bez wielkiego entuzjazmu.
- Uważam, że parodią byłoby otwieranie i zamykanie rogatek co przejazd, a do tego jeszcze dzwonienie do dyżurnego. Niektórzy jeżdżą na pole po dziesięć razy dziennie. Jest to alternatywa, ale taka trochę na zbycie nas - ocenił jeden z rolników.
Padła deklaracja, że po wyborach odbędzie się kolejne spotkanie w tym temacie.
1. Dodane przez hmm, w dniu - 03-10-2023 14:43 przejazd na kłódkę z kluczykiem?? co za kabaret , przypominam że mamy XXI w.
2. Dodane przez Fredrich, w dniu - 03-10-2023 14:53 Warto dodać, że ziemia wysypana obecnie na wiadukcie w celu blokady waży więcej niż podstawowe sprzęty rolnicze, przejeżdzające w kilka sekund przez obiekt. Na logikę stwarza to większe niebezpieczeństwo - chyba, ze nie chodzi wcale o bezpieczeństwo&
3. Dodane przez Anka, w dniu - 03-10-2023 15:29 hehe sygnalizacja świetlną - świetny dowcip. Tak jest jak dyletanci rozwiązują problemy społeczne.
4. Dodane przez 123, w dniu - 03-10-2023 15:32 a co tam robił ten od teleportacji. Znów coś naobiecuje a potem stwierdzi ze to nie takie proste.
5. Dodane przez och, w dniu - 03-10-2023 15:39 No, cóz. Mamy XXI wiek i państwo z dykty i kartonu.
6. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 03-10-2023 16:26 Faktycznie to rozwiązanie z kłódką brzmi komicznie i zdecydowanie mało praktycznie. Już lepiej byłoby chyba przygotować jakąś apkę, która by otwierała szlaban automatycznie, po wcześniejszym, automatycznym potwierdzeniu otrzymania zgody na to. Na Grunwaldzkiej w Lesznie, na wewnętrznym parkingu przy osiedlu widziałem, że ludzie chyba z podobnej aplikacji korzystają.
7. Dodane przez Kłódka, w dniu - 03-10-2023 16:31 Prościej będzie gdy ustawi się rogatki na torach i zamknie na kłódkę a kluczyki da się maszyniście pociągu. Oczywiście będzie musiał zadzwonić na posterunek, żeby przyjechał patrol policji do zatrzymania pojazdów na drodze. Po przejechaniu musi za sobą zamknąć kłódkę. Jest jeszcze inna możliwość zasypać tą dziurę pod wiaduktem a pociągi niech jeżdżą inną trasą. Oczywiście należy natychmiast dzwonić do Olafa po pieniądze na remont wiaduktu. Przecież jego przodkowie go wybudowali i od tego czasu nigdy nie był remontowany.
8. Dodane przez Janek Pradera, w dniu - 03-10-2023 16:31 Żaden rolnik nie zająknął się że może chociaż symbolicznie się dołożą do remontu, wszak to droga tylko dla nich. Druga sprawa że przejazdy na kłódkę funkcjonują w całej Polsce i to sprawdzone rozwiązanie więc panom rolnikom korona z głowy nie spadnie jak będą musieli zsiąść z ciągnika żeby otworzyć kłódkę.
9. Dodane przez max, w dniu - 03-10-2023 18:12 Popieram komentarz nr 8. Rozwiązania z kłódkami stosowane jest wszędzie w Polsce na przejazdach kategorii F na szlakach kolejowych poza stacjami (tzw. przejazd prywatny) tak jak pisze to Pan Janek w komentarzu nr 8, każdy użytkownik przejazdu ma przypisany numer kłódki i jeżeli za sobą nie zamknie rogatki płaci za opóźnienie pociągu który musi się zatrzymać przed takim przejazdem w przypadku otwartych rogatek lub odpowiada karnie w przypadku wypadku i wtedy jest sprawdzane kto nie zamknął rogatki dzięki temu użytkownicy którzy podpiszą zobowiązanie do przestrzegania regulaminu takiego przejazdu stają się natychmiast bardzo odpowiedzialni za swoje czyny. Stosuje się to tam gdzie droga która prowadzi do przejazdu nie ma status drogi publicznej a takich jest bardzo dużo a rolnicy chcą dojeżdżać jak najkrótszą drogą do swojego pola i jest to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku jednego lub kilku użytkowników może mniej gdy jest ich kilkudziesięciu zwłaszcza gdy gmina nie chce upublicznić drogi dojazdowej do przejazdu co umożliwia rozważenia pobudowanie urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego na przejeździe np. światła, rogatki (kat. C,B). Nie rozumiem dlaczego to rozwiązanie wywołuje krytykę i powątpiewanie w jego skuteczność, przecież rozwiązania proste są najlepsze i nie generują kosztów przynajmniej do czasu wyremontowania wiaduktu a komfort obsługi tego przejazdu jest wliczone w bezpieczeństwo innych a rozumiem że rolnikom zależy na czasie aby znaleźć jak najszybciej rozwiązanie doraźne dojazdu do swoich pól a wiadukt może gmina Wschowa wyremontuje za rok, .dwa, może trzy.
10. Dodane przez Koko, w dniu - 03-10-2023 18:59 Rozebrać dziadostwo
11. Dodane przez Do 9, w dniu - 03-10-2023 19:40 Rozumiem ze odpowiedzialność za ewentualny wypadek przy otwartej/ rozerwanej kłódce bierzesz na siebie? Ludzie są różni - złośliwi, zazdrośni i są zdolni do różnych rzeczy.
Tu nie chodzi o to ze trzeba wysiać z ciągnika jak to określiłeś tylko o odpowiedzialność jaka za tym idzie - dlatego to jest absurdem.
12. Dodane przez babunia z dziadziem, w dniu - 03-10-2023 19:45 "posłowie Wiesław Szczepański i Grzegorz Rusiecki" maja was tam gdzie plecy traca swa szlachetna nazwe! ------ marzyciele buchacha
13. Dodane przez Rolnik, w dniu - 03-10-2023 20:19 Do komentarza nr 9. Napisała to osoba , która nie ma z tym styczności i sama na to by się nie zgodziła, żeby schodzić ze sprzętu w dzień z 10 razy i otwierać kłodki. Paranoja... a jak na to rolnicy pójdą to o remoncie czy wybudowaniu nowego mostu można zappomnieć ....
reklama
14. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 03-10-2023 20:29 Gdyby ktoś chciał żebym zgadł, w którym kraju powszechne jest zamykanie przejazdów na kłódki w XXI wieku, to pewnie zgadywałbym, że to może Botswana, Mali albo Bangladesz. To już lepiej niech ten wiadukt im odbudują, bo czegoś takiego to chyba nawet 100 lat temu nikt nie praktykował. Fajny temat na zaskakujący materiał telewizyjny dla jakiegoś rozwiniętego kraju.
15. Dodane przez michu, w dniu - 03-10-2023 20:43 zielony mosteczek ugina się....
16. Dodane przez Andrzej, w dniu - 03-10-2023 21:08 A co robił ten od pikiet wieży przekaźnikowej, zawsze przyjeżdża po wszystkim, ale w kuźni po kielichu najmądrzejszy
17. Dodane przez Ela, w dniu - 03-10-2023 21:34 Pan Lis czy Wilk ?
18. Dodane przez max, w dniu - 03-10-2023 22:30 Do komentarza 11 masz rację chodzi o odpowiedzialność ludzi, przecież złośliwość ludzi może Cię spotkać wszędzie pamiętaj jednak że każde zabezpieczanie można zniszczyć ale to nie znaczy że za to ty ponosisz konsekwencję, w przypadku działania osoby trzeciej a dodatkowo taki przejazd możesz w przypadku Kat. F oprócz rogatki zamkniętej na tzw. ,,kłódkę" osygnalizować np. znakami Krzyż św. Andrzeja, możesz postawić znak stop a to już zobowiązuje kierowcę do odpowiedniego zachowania nawet w przypadku otwartej rogatki patrz kodeks drogowy. Do komentarza 13 zastanawiam się co jest lepsze 10 razy wyjść z traktora czy objeżdżać 12 km objazdem,(czyli dla 10 wyjść z ciągnika to 5 kursów objazdem po 24 km razem 120 km) może rzeczywiście lepiej objeżdżać niż zorganizować się w grupę rozsądnych ludzi którzy mają do siebie zaufanie. Jak się tak śmiejecie z tej kłódki to zastosujcie zamek szyfrowy, zamek elektroniczny, apkę, kamerkę całodobową cokolwiek co dałoby wam poczucie niezależności i bezpieczeństwa w obsłudze tej rogatki i rozpoznania kto otworzył rogatki i nie zamknął tu jest dowolność, pamiętajcie jednak że w to trzeba zainwestować, Na razie jednak dopóki gmina nie naprawi wam mostu to macie wybór pomiędzy objazdy albo tzw.,,kłódka'' a tak na marginesie wydaje mi się że do domów nadal z 70% Polaków stosuje zwykłe zamki patentowe które są podobne w swoim działaniu do kłódek. a jednak je stosujemy i żyjemy w poczuciu względnego bezpieczeństwa o własny dom. Do komentarza 14 przecież dzierżawca takiego przejazdu może sobie zastosować zamknięcie jakie chce co już pisałem wyżej albo w ogóle go nie zamykać to pytam jak długo ta rogatka będzie w pozycji zamkniętej masz lepszy sposób łatwy, bezpieczny tani i w miarę skuteczny. Ale sorry za moje mądrości ponarzekać możemy w tym jesteśmy najlepsi.
19. Dodane przez hdg, w dniu - 04-10-2023 07:58 Kłódki to najlepsze rozwiązanie i portiernia do ich pilnowania, Użytkownicy mogą dyżurować na zmianę. Taki ładne budki w biało czerwone pasy stały kiedyś niedaleko na byłej granicy, można odtworzyć.
20. Dodane przez AJWAJ, w dniu - 04-10-2023 19:35 ludzie w indiach latają w kosmos a w Polsce szlabany na kłódkę szlaban niemcy wybudowali ponad 100 lat temu i nadal dziala niezawalił się a Polaczki niepotrafią po nim jeździc słowianskie umysły polskie porządki
reklama
21. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 06-10-2023 16:19 Pan Marek Lorych zdaje się odbierał wyróżnienie: "Gmina Święciechowa otrzymała Honorową Flagę Rady Europy wyróżnienie nadawane za aktywność na rzecz Unii Europejskiej. Wójt Marek Lorych odebrał ją w dniu jubileuszu 20-lecia współpracy z niemiecką gminą Grosshabersdorf."
" Marek Lorych - teraz, gdy wspólny europejski dom wymaga remontu, "
NO A PIENIĄDZE Z FUNDUSZU ODBUDOWY BLOKUJE OPOZYCJA!!
i na co jak na co ale na odbudowę i elektryfikację linii kolejowej Warszawa-Ostrów - Królewska Wschowa - Drezno?
To skandal!
"na cmentarzu w Długich Starych zostanie odsłonięta tablica poświęcona dawnym niemieckim mieszkańcom gminy. "
Są inwestycje na które grosza nie żal. Jak ta tablica na cmentarzu.
22. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 06-10-2023 16:25 Święciechowa wyróżniona Flagą Europy 31.05.2013. Radio Elka, https://elka.pl/content/view/64633/41/
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.