Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
„Napis. Stan pamięci, stan niepamięci” – taki tytuł nosi najnowszy film Rafała Kotomskiego, pochodzącego z Leszna dziennikarza i dokumentalisty. - Poruszam temat bolesny i wciąż nierozliczony: temat naszego antysemityzmu – mówi autor. Premiera filmu odbędzie się o 18.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Lesznie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mówiąc o historii Leszna często chlubimy się jego wielokulturowością i współistnieniem w nim różnych narodów i wyznań, w tym także Żydów. Rafał Kotomski przyznaje, że postanowił podrążyć temat, sięgając kwestii mniej przyjemnych. -Nie chciałem zrobić grzecznego filmu o historii leszczyńskich Żydów - mówi - są tematy bolesne i wciąż nierozliczone, a wielkie, dumne społeczeństwo charakteryzuje się tym, że się takich
tematów nie boi. Autor pochylił się więc między innymi nad tym, co działo się w Lesznie w Dwudziestoleciu Międzywojennym. -Ukazywał się tu dwutygodnik „Osa”, który był bardzo zjadliwie antysemicki, a był to okres, kiedy za zachodnią granicą działał już obóz koncentracyjny w Dachau i kiedy doszło już do Nocy Kryształowej, czyli pogromów żydowskich - mówi Kotomski.
Dziennikarz chciałby, żeby jego film wywołał dyskusję także o obecnych przejawach antysemityzmu. Tytuł filmu „Napis” nawiązuje zresztą do nabazgranego na jednej z kamienic tekstu o antyżydowskiej treści. -Niedawno przy okazji innego filmu, który przygotowuję, zwiedzałem słynny Umschlagplatz w Warszawie, czyli miejsce, skąd kilkaset tysięcy ludzi Niemcy wysłali do Treblinki, oprowadzający mnie przewodnik żartem rzucał tekstami, które były w oczywisty sposób antysemickie - opowiada Rafał Kotomski.
Czy antysemityzm obecny jest też w Lesznie? -Przeczytałem kilka komentarzy pod niedawną informacją o odkryciu żydowskich nagrobków w Miejskim Zakładzie Zieleni, coś jest na rzeczy, może nie jest to antysemityzm walczący, ale raczej krzywdzące stereotypy „Żydzi rządzą światem” - stwierdza autor filmu. Rafał Kotomski podkreśla jednak, że są w Lesznie także osoby, które w wybitny sposób pracują nad przywracaniem pamięci o społeczności żydowskiej, takie jak Dariusz Czwojdrak i Patrycja Paprota z Muzeum Okręgowego w Lesznie. -Rozmawiam z nimi w tym filmie - zaznacza.
Premiera filmu „Napis. Stan pamięci, stan niepamięci” odbędzie się o 18.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Wstęp wolny
1. Dodane przez roman, w dniu - 08-12-2023 14:17 Jestem świącie przekonany że nie jestes i nie byleś obiektywny, nawet nie widząc tego ide o zaklad.
2. Dodane przez Jas, w dniu - 08-12-2023 14:19 Jak nazwać zbrodnie dokonywane w Palestnie ? Gdzie ginie tysiące niewinnych dzieci , mordowanych z zimną krwią a miasto jest równane z ziemią jak kiedyś Warszawa. Jak nazwać tych co to dokonują , jak ?
3. Dodane przez Jola, w dniu - 08-12-2023 14:29 Czyli w międzywojniu mieliśmy prawdziwą demokrację skoro mogła ukazywać się ponoć antysemicka "osa", a dziś już nie może, choć by się przydała, bo to co wyprawiają Żydzi w Gazie, woła o pomstę do nieba.
4. Dodane przez Zielarz, w dniu - 08-12-2023 14:44 Panu Kotomskiemu polecam wyjazd do Strefy Gazy i udokumentowanie tego co wyprawiają tam jego ulubieńcy z palestyńską ludnością cywilną. Może wtedy zrozumie dlaczego istniał kiedyś w Lesznie dwutygodnik "osa".
5. Dodane przez Gość, w dniu - 08-12-2023 14:46 Dziękuję, że mogę żyć w czasach, w których mogę czerpać wiedzę nie z telewizji, nie z onetu, nie od Grossa, nie od Grabowskiego. Tylko prawda jest ciekawa.
6. Dodane przez Gość, w dniu - 08-12-2023 14:49 Całym sercem z Palestyną.
reklama
7. Dodane przez Fabian Maleńczak, w dniu - 08-12-2023 14:54 To skandaliczne, że osoby publiczne w tym wypadku z MO Leszno, jak twierdzi autor artykułu i za publiczne pieniądze, w sposób wybitny pracowały nad jakimś nie sprecyzowanym bliżej projektem dot. pamięci. Czy ten projekt przywracania pamięci o Żydach został zatwierdzony ? A jeżeli tak to przez kogo i na jaki okres ? Jaki jest budżet tego projektu ? Czy jest to tylko prywatna inicjatywa wymienionych pracowników muzeum. A jeżeli prywatna, to kto za ten projekt płaci i czemu w godzinach pracy ?
8. Dodane przez starszy, w dniu - 08-12-2023 14:57 Wciąż? Polska nigdy nie była krajem antysemickim. Kiedy Żydzi byli wypędzani z całej Europy to Polska była jedynym krajem, który ich przyjął i zapewnił wolność. Niestety, ale tylko mała część tej społeczności uczyła się Polskiego i dokładniej mówiąc nie asymilowali się oni z Polakami, nawet do wojska nie szli. Nawet wprowadzono dla nich system kahalny. Jedwabne to był mord niemiecki, dlatego cały czas jest blokowana ekshumacja. To co było w 1968 roku to był "rozwód" cytując Michnika "chamokomuny" z "żydokomuną" a nie żaden antysemityzm (60% kadry dowódczej UB i Informacji Wojskowej to byli Żydzi - np. Goldebrg- Różański, Brystygierowa). Kto próbuje teraz przypisywać Polsce winę za holokaust i oczernia kłamliwie Polskę na świecie: Grabowski, Gross, Engelking itp. W temacie stosunków polsko-żydowskich: "Żydzi przestańcie o nas kłamać a my przestaniemy mówić o was prawdę".
9. Dodane przez Polin, w dniu - 08-12-2023 15:07 Drogi Panie Rafale. Proszę przypomnieć Leszczyniakom jaki napis widnieje w żydowskim muzeum Polin w Warszawie , bo nie każdy wie. Coś tam było o dziczy i puszczy prawda ?
10. Dodane przez Witek, w dniu - 08-12-2023 15:11 Ja myślę, że przede wszystkim jesteśmy po prostu prostymi ludzmi.
11. Dodane przez Aaa, w dniu - 08-12-2023 15:33 Może by tak zainteresować się tematyką - ilu Polaków zginęło ratując Żydów? A przecież na początku II w.św. Żydzi witali Niemców z kwiatami i ginęli Polacy, a później Żydzi. Najwięcej Polaków ma odznaczenia - Sprawiedliwi Wśród Narodów Świata. Teraz zaś proszę udać się do Gazy i zobaczyć ludobójstwo.
12. Dodane przez Syjonista, w dniu - 08-12-2023 15:37 Ja jeszcze nie jestem, mimo wszędobylskiej nakłaniającej do tego propagandy
13. Dodane przez Do kom. 11, w dniu - 08-12-2023 15:43 Tak Witku prostymi ludźmi, którymi można manipulować i wmawiać, że ktoś walczy za Twoją wolność. Wmawiać, że masz mieć poczucie winy, bo historie piszą ci co mają wpływy. Masz żyć w poczuciu winy i siedzieć ciuchutko, bo ukropolin właśnie staje się faktem.
14. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 08-12-2023 15:47 Żydzi byli piętnowani, bo byli inni, natomiast stereotyp ich męczeństwa gloryfikowany do dziś jest zwyczajnie głupi i nieuzasadniony.
15. Dodane przez Panie Kotomski, w dniu - 08-12-2023 15:54 Jest Pan następnym, który każe klękać i przepraszać za kolonializm tym, którzy nigdy nie mieli koloni. To duże nadużycie z perspektywy dnia dzisiejszego oceniać bez kontekstu to co było wczoraj. Mało kto w tamtej rzeczywistości lubił żydów i obywatele Leszna niczym wielkim się nie wyróżniali.
16. Dodane przez miś, w dniu - 08-12-2023 15:57 Taki prawicowiec robi film o antysemityzmie, dziennikarz partyjny z PiS. Strach się bać. Jego wypowiedzi w tym tekście są mocno infantylne, ciekawe jak film.
17. Dodane przez klm, w dniu - 08-12-2023 16:02 Prawdziwa cnota krytyk się nie boi - Biskup Ignacy Krasicki. Czytając powyższe wpisy, sądzę że coś jest na rzeczy. Trzeba stanąć w prawdzie. Nigdy nie jest tak, że jedna strona jest cacy, a druga be ...
18. Dodane przez Gość, w dniu - 08-12-2023 16:04 Ktoś kto pisał dla gazety szechtera z pewnością jest niespotykanie obiektywny.
19. Dodane przez ja, w dniu - 08-12-2023 16:22 To kolejny przykład prawdziwych katolików ziejących jadem i nienawiścią do innego. A przecież mówimy o religii miłości i miłosierdzia.
20. Dodane przez odn. 8, w dniu - 08-12-2023 16:30 Organizator: Golem Media Rafał Kotomski, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej (z elka.pl, co-gdzie-kiedy?) Film współfinansowały: Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej, Miasto Leszno, Centrum Logistyczne Grześkowiak i Fundacja Edukacyjna Pro Musica (z mbpleszno.pl)
21. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 08-12-2023 16:31 Brawo p. Rafale! Ktoś wreszcie ma odwagę pisać o trudnych dla Polaków sprawach. Nie jesteśmy niestety narodem wybranym pozbawionym wad i szukających ich tylko w innych nacjach. Bardzo chętnie obejrzę pana film o naszym Mieście.
22. Dodane przez noatysemityzm, w dniu - 08-12-2023 16:34 Wywoływanie z krypty lepiej nie otwierać puszki pandory wpieranie społeczeństwu antysemickiego nastawienia kolejna próba skłócenia społeczeństwa przez ciołków ze wschodu
23. Dodane przez Śmiech, w dniu - 08-12-2023 16:56 Może tak poruszyć temat nie rozliczonej komuny. Naszych pseudo byznesmemów, którzy otrzymali komusze emerytury i nieruchomości? Temat tabu dla dziennikarza? Żaden temat nie boli tak jak odbieranie majątku zagrabionego Narodowi polskiemu. Zdrajcy chodzą po Lesznie i się śmieją. Co niektórzy mylionery.
24. Dodane przez Tenata, w dniu - 08-12-2023 17:02 To jest chore .
25. Dodane przez Dość propagandy, w dniu - 08-12-2023 17:13 Dla informacji autora artykułu Pana Rafała Kotomskiego. W czasie kiedy w Lesznie wychodziła propolska "osa", w KL Dachau nie było jeszcze Żydów. za https://dzieje.pl/aktualnosci/90-lat-temu-w-dachau "22 marca 1933 r., w Dachau pod Monachium powstał pierwszy niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny. KL Dachau stanowiło miejsce odosobnienia dla przeciwników reżimu nazistowskiego. Przetrzymywano w nim przede wszystkim komunistów i socjaldemokratów, homoseksualistów ale także duchownych.""...... i nieprzydatny element społeczny. Pierwsi Żydzi trafili tam znacznie później, bo dopiero pod koniec 1938 r. A więc Panie Kotomski do książek i do zgłębiania wiedzy zapraszam.
26. Dodane przez do 20, w dniu - 08-12-2023 17:17 przeciez to ludzie bez kręgosłupa moralnego tacy jak ateiści ,komuniści i różni dewianci donosili i gnębili Żydów
27. Dodane przez Jądruś, w dniu - 08-12-2023 17:18 O jakim "NASZYM " antysemityzmie autor mówi ? Niech Pan mówi sam za siebie Panie Rafale.
28. Dodane przez beka, w dniu - 08-12-2023 17:19 Człowiek z Tefałenu wyjdzie ale TVN z człowieka nie
29. Dodane przez Do kom. 20, w dniu - 08-12-2023 17:26 Jad i nienawiść to od 1948roku sieją ci, którzy okuoują tereny Palestyny
30. Dodane przez tu jest Polska, w dniu - 08-12-2023 17:39 Kiedy wreszcie będziemy w Lesznie czcić Polaków, bo jak na razie to o wszystklich tylko nie o Polakach w naszym Lesznie.
31. Dodane przez StopUkranizacjiPolski, w dniu - 08-12-2023 17:49 Polaków intereseuje temat antypolonizmu. Jeśli chodzi o filmy to proponuję "Jedwabe - historia prawdziwa" dostępny na cda.
32. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 08-12-2023 18:08 Niejeden z nas jest antysemitą, ale zazwyczaj już nieco łagodniejszym niż dawniej. To trudna historia i nie do końca przepracowana w narodzie, ale też nie ma sensu na siłę zmieniać ludzkich poglądów. To proces, ewolucja, która musi trwać. I warto też mówić uczciwie, że w obu narodach jest wiele niedoskonałości. Zresztą było to widać np. na meczach sióstr Radwańskich w 2013 roku w Izraelu. Nie przyjmuję do wiadomości narracji, że jedna strona jest dobra, a druga zła.
33. Dodane przez Leszczyniak z Poznania, w dniu - 08-12-2023 18:15 Tygiel rozmaitych wypowiedzi, nierzadko pełnych emocji spróbuję nieco wyjaśnić a także przedstawić własne doświadczenia. Tym bardziej, że jako personalista egzystencjalny z przekonania. nie mam osobistych powodów aby gloryfikować Żydów jak też Polaków, ma się rozumieć ani obecnych ani też przedwojennych. Otóż, skąd wziął się negatywny ( póki co nie nazywam tego antysemityzmem) stosunek niektórych Polaków do Żydów ? Z jednej strony głęboko katolickie wychowanie umieszczało Żydów w skrajnej opozycji do Chrystusa, na kartach Nowego Testamentu. Z drugiej zaś strony Żydzi w kwestiach religijnych nie uznawali i nie uznają do tej pory żadnych kompromisów i ( a wiem to z doświadczenia bowiem pracowałem wiele lat w Izraelu) nie tylko w życiu religijnym. Tradycja żydowska kształtująca kulturę tego narodu "wyewoluowała" w przeciętnych Żydzie (niekoniecznie religijnym) przeświadczenie o byciu członkiem społeczności Narodu Wybranego. Nawet w polityce Żydzi nie znoszą kompromisów co widzimy śledząc arenę polityki międzynarodowej choćby wobec Polski. Żydzi po prostu nie mają w zwyczaju ustępować a w życiu prywatnym z zasady oczekują aby to i ich szeroko pojętego interesu się dostosowywano. Takich musimy ich odbierać i nie jest to z mojej strony żaden przytyk tylko zwrócenie uwagi na źródło nie zawsze miłych wzajemnych relacji. Czasy dwudziestolecia międzywojennego to czas bardzo dużego udziału Żydów w drobnym, sklepowym handlu. Byli w tym w pełni profesjonalistami tak więc stanowili źródło zazdrości a może i złości ze strony polskiej konkurencji. Powiązanie bezkompromisowej różności religijnej z biznesową konkurencją robiło swoje. W konkluzji: Nie uważam aby należało szafować słowem antysemityzm czy antypolonizm żydowski. My się po prostu różnimy kulturowo. A kultura to też religia. Myślę jednak, że mamy wspaniałych ludzi po obu stronach, które stanowią wspaniały wyjątek od zarysowanej przeze mnie reguły.
34. Dodane przez Polak, w dniu - 08-12-2023 18:56 Antysemityzm w Polsce wali tu kogoś w niemczech był i do tego homofobia to był w niemczech dopiero w 1994 roku zastanawiano się czy wykreślić punkt, że nie kara się kogoś za homoseksualizm. W Polsce nigdy nie było antysemityzmu i przestań pan szerzyć takie głupoty
35. Dodane przez feliocjan sto, w dniu - 08-12-2023 19:12 Ktoś kto ma koszerne korzenie i pisał w warszawskiej gadzinówce, zawsze będzie próbował wskrzesić temat semityzmu i rzekomego antysemityzmu, żeby coś na tym ugrać dla swojej nacji.
36. Dodane przez Jes, w dniu - 08-12-2023 19:17 Zgadzam się z Panem Kotomskim. Cyt. z Kotomskiego : "są tematy bolesne i wciąż nierozliczone". Dokładnie tak Panie Rafale. Proszę rozliczyć mniejszość żydowską przywiezioną na ruskich czołgach w 1944 i ich pracę w UB.
37. Dodane przez R, w dniu - 08-12-2023 19:25 Problem w tym że dzisiejsze społeczeństwo państwa Izrael czyli potomkowie tych prześladowanych Żydów z lat międzywojennych to jedno z najbardziej nacjonalistycznych i faszystowskich społeczeństw na świecie. To co się dzieje teraz w strefie Gazy to ludobójstwo dokonujące się przy praktycznie całkowitej akceptacji ze strony społeczeństwa Izraela. Ja rozumiem że konflikt palestyńsko - izraelski nie jest czarno - biały, rozumiem że Hamas to mordercy ale ilu jeszcze trzeba zabić Palestyńczyków by uznać że wystarczy?
38. Dodane przez xxx, w dniu - 08-12-2023 19:55 do 21. ..........wspomniana......Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej wsparła projekt Muzeum Historii Żydów Polskich już w latach 90., przyczyniając się do opracowania założeń programowych i rozwoju prac nad koncepcją wystawy głównej. W kolejnych latach ze środków grantowych finansowano m.in. opracowanie projektu architektonicznego budynku oraz rozwój działalności merytorycznej i edukacyjnej muzeum. I wszystko jasne.
39. Dodane przez Rafał, w dniu - 08-12-2023 20:40 Ciekawy temat, choć po stokroć odgrzewany. Mam nadzieję, że tym razem jednak w dobrej formie a nie "przepracowany i przemęczony" ?
40. Dodane przez czechu gitara, w dniu - 08-12-2023 20:52 niech robi co chce jego sprawa szkoda słów
41. Dodane przez do kom. 33, w dniu - 08-12-2023 22:18 Dziękuję za Pana komentarz. Lubię czytać wyważone wypowiedzi. Ta bezkompromisowość ze strony Żydów też jest przeze mnie dostrzegana. Co prawda nie jestem znawcą tej tematyki, ale również odnoszę czasami wrażenie, że działa tutaj zasada Albo jesteś z nami, albo przeciwko nam. Brakuje przestrzeni pośredniej, dopuszczającej różnorodność i odmienność stanowisk.
reklama
42. Dodane przez dlaczego?, w dniu - 09-12-2023 06:58 Dlaczego i przez kogo organizowane są szkolne wycieczki uczniów publicznych szkół ponadpodstawowych do Izraela? To jest już chyba masowa sprawa, także uczniowie z leszczyńskiej szkoły. Stale, np. przy okazji jakiejś awarii lub teraz wojny, słychać o wycieczkach uczniów z Polski do Izraela.
43. Dodane przez Stefek, w dniu - 09-12-2023 09:37 Co jakiś czas ktoś na siłę próbuje z nas zrobić antysemitów. Wygrzebywane są historie, rzucane hasła, domysły, jakieś dziwne insynuacje. Niestety nutka polskiego antysemityzmu bardzo jest potrzebna instytucjom finansowym Żydów aby wzbudzać w nas jakieś poczucie odpowiedzialności. Dzisiaj taką marionetką w ich rękach został p. Kotomski. A jaki jest tego cel? Tylko i wyłącznie pieniądze i chęć wyłudzenia od Polski jakichś odszkodowań za kamienice, fabryki itd. To tak samo irracjonalne jak to, gdyby Polska wystąpiła wobec Izraela z wnioskiem o odszkodowania za zbrodnie stalinowskich oprawców- Żydów na polskich obywatelach w latach 40 i 50-tych. No ale to przecież nie był przejaw antypolskości z ich strony - prawda panie Kotomski?
44. Dodane przez Ja, w dniu - 09-12-2023 12:19 Tyle zła na świecie przez kogo ..? ..całym sercem za Srefaą Gazy..
45. Dodane przez Funkcjonariusz propagandowy, w dniu - 10-12-2023 11:02 Jaki ładny prowokacyjny tytuł. Będzie o czym dyskutować. Byleby się znów nie przemęczyć i nie przepracować.
46. Dodane przez PL, w dniu - 11-12-2023 14:10 Najpierw pan Kotomski (...) Centrum Kultury i Sztuki w Lesznie, później uciekł na "ciepłą posadkę" do Warszawy, a jak skończył się PiS, znowu chce się zacząć uaktywniać w Lesznie ?!!!!!!!!! Nie daj Boże następnych "wspaniałych" pomysłów tego pana w naszym Mieście !!!!!!!!!!!! Strach się bać !!!!!!!!!!!!!!!!
47. Dodane przez do 46, w dniu - 11-12-2023 16:09 dobrze wiedziec , jestem tutaj gosciem, myslalem ze to nazwisko znane ale wczoraj wyczytalem ze razem z zona SWA w tandemie jada. Teraz jest wszystko jasne who is who ! Jednym slowem to taki malenki T. Gross- ik jak nabierze wrzod to bedzie bardziej widoczne. To wszystko sprawka warszawki i karierowiczow co to po trupach do celu krocza. Dobrze wiedziec dziekuje 46 i pozdrawiam Frohe Weihnachten Wiesiek z Lipowej
48. Dodane przez j, w dniu - 11-12-2023 19:45 Z ostatnich popieram 45, 46, 47.
49. Dodane przez od jutuba pod choinke, w dniu - 12-12-2023 09:02 "Lejb Fogelman gościem Porannej rozmowy w RMF FM"
reklama
50. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 16-12-2023 23:32 "temat bolesny i wciąż nierozliczony" TO: Każda z pojawiających się realnych możliwości ich realizacji jest przez nas badana" - zacytował oświadczenie Orlenu Krzysztof Trębski w tekście "Polska roponośna" ("Wprost", 2005).
Marek Zawadzki, który w licznych artykułach przypomina inżyniera Zglenickiego, przeprowadził kalkulację sum, jakie straciła Kasa Mianowskiego, nie otrzymawszy od Rotszyldów wpłat tytułem rozliczenia za 16 proc. wydobytego gazu i 20 proc. ropy: "Towarzystwo Kaspijsko-Czarnomorskie Rotschildów tylko w latach 19081915, powinno przekazać sumę 220.000.000 dzisiejszych USD. Być może kwota ta byłaby większa, gdyby dodatkowo uwzględnić wzrost cen nafty w minionych latach. Może oznaczać to, że w tym okresie z szybów Zglenickiego wydobyto naftę o wartości minimum 1.100.000.000 USD" - obliczył. "Wydobycie na wielką skalę rozpoczęło się po 1923 r. i z działek morskich. Jak wielkie to mogły być ilości nafty i gazu, i sumy pieniędzy? Prawdopodobnie wielokrotności wyżej wymienionych" - dodał Zawadzki.
Zdaniem specjalistów z Nafty Polskiej S.A. i PKN ORLEN, na których powołują się Zawadzki, Trębski i inni publicyści, zyski z ropy wydobytej z działek Zglenickiego wyniosły ok. 3 miliardów dolarów wg cen z 2003 r.
Fundacja Nobla ustanowiona w 1900 r. - niespełna pięć lat wcześniej przed ogłoszeniem testamentu Zglenickiego - miała kapitał ok. 100 mln obecnych dolarów (wg Sverige Bank i Fundacji Nobla).
O "polskim Noblu" nakręcono trzy telewizyjne filmy dokumentalne - "Kaukaski życiorys" w reż. Ryszarda Badowskiego (1973), "Witold Zglenicki i inni" Władysława Wasilewskiego (198 i "Polski Nobel" Adama Rogali (200. https://dzieje.pl/edukacja/130-lat-temu-zacze(...)polskiego-nobla
WIĘC TRZEBA MIEĆ TUPET ABY KRĘCIĆ FILM O POLSKIM ANTYSEMITYZMIE.
Rothschildowie Wikipedia, wolna encyklopedia
Wikipedia https://pl.wikipedia.org : wiki : Rot... ˇ Rothschild międzynarodowa rodzina niemieckich Żydów, związana z bankowością i finansami, z nadanymi przez rządy Austrii i Wielkiej Brytanii tytułami szlacheckimi, posiadająca silną pozycję w Europie[potrzebny przypis]. Jest to jedna z najbogatszych rodzin na świecie[potrzebny przypis]. W XIX wieku nazwisko Rothschildów było synonimem bogactwa[potrzebny przypis].
Rodzina często jest przedmiotem teorii spiskowych o charakterze antysemickim
Podejmowali spektakularne przedsięwzięcia, m.in. w 1814 finansowali obie strony konfliktu podczas kampanii napoleońskiej, gorączkę złota w Kalifornii i Australii, budowę kanału Sueskiego, rozwój kolejnictwa w Anglii, Francji i Hiszpanii[3] w 1887 rozwijali przemysł wydobycia kamieni szlachetnych w Afryce (De Beers) i Indiach oraz przemysł naftowy, np. w okolicach Baku i Batumi. (ZABAWNE , BAKU-PRAWDA?!!!!!!! NO I TEN SUEZ O KTÓRY WOJNA ) Rodzina wspomagała powstanie państwa Izrael. (MOŻNA ŻEC Z PIENIĘDZY NIEWPŁACONYCH FUNDACJI NAUKI POLSKIEJ ) Edmond James de Rothschild jest patronem pierwszego osiedla w Palestynie
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.