Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Lipca 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Alfons, Julia,
Laurenty, Marta,
Natalia, Rudolf
Do końca roku 157 dni.
Start arrow Góra arrow Górowscy rolnicy szykują się do protestu

Ciągniki wyjadą na Wrocławską

Górowscy rolnicy szykują się do protestu

08.02.2024. Radio Elka, Filip Wybieralski


(Fot. Archiwum)
Do ogólnopolskiego strajku dołączą również rolnicy z powiatu górowskiego. Wszystko wskazuje na to, że w piątek wyjadą oni ciągnikami na ulice Góry. Utrudnienia z tym związane mają potrwać w porannych godzinach szczytu. Póżniej dołączą oni do rolników z Leszna. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Protesty rolników w ostatnich dniach przetaczają się przez kolejne państwa Unii Europejskiej. W Belgii ulice zablokowano maszynami rolniczymi, około tysiąc ciągników wjechało do Brukseli. Zorganizowane zostały również demonstracje na wybranych przejściach granicznych. We Francji rolnicy zablokowali około 100 głównych dróg, wielotysięczna manifestacja odbyła
się także w Berlinie. Do podobnych protestów w ostatnich dniach doszło m. in. Litwie, Włoszech, Rumunii, Grecji, Hiszpanii, Węgrzech czy Czechach. Jak już wiadomo, w piątek na ulice wyjadą także polscy rolnicy.

Do ogólnopolskiego protestu mają dołączyć również rolnicy z powiatu górowskiego. Ich protest został zgłoszony już górowskiej policji, która wydała komunikat w tej sprawie. - W dniu 9 lutego w całym kraju odbędzie się strajk rolników. W związku z powyższym mogą występować utrudnienia w ruchu drogowym. Na terenie Góry w godzinach 7.00 - 10.00 mogą występować utrudnienia w ruchu drogowym na terenie miasta, oraz na ulicy Wrocławskiej, drodze w kierunku Góra - Czernina - Rydzyna. Wszelkie informacje o możliwych utrudnieniach będą podawane na bieżąco - czytamy na stronie policji.

Doniesienia te potwierdza Wojciech Zawieja, rolnik z powiatu górowskiego oraz sołtys Zwieścic, który wskazuje, że jest jedną z wielu osób koordynujących protest. - Zainteresowanie uczestnictwem w proteście jest bardzo duże i stale rośnie. Zamierzamy na początek wyjechać na ulice Góry, a następnie kierować się w stronę Rydzyny, gdzie o godz. 10:00 spotkamy się z rolnikami z Leszna w okolicach trasy S5 - wskazuje.

Postulaty rolników są niezmienne, nie zgadzają się oni z procedowanym przez Unię Europejską tzw. ,,Zielonym Ładem”, są przeciwni również niekontrolowanemu sprowadzaniu zbóż z Ukrainy.
 
Komentarze (101)
1. Dodane przez Kierowca, w dniu - 08-02-2024 09:38
nie roby rolnicy teraz blokują a reszta kierowców przedsiębiorców i rzemieślników bedzie blokowała drogi dojadowe do pół elewatorów i skupów zbóż w czasie żniw niech bambry w końcu zrozumieją, że nie są najważniejsi w tym kraju. Sidzą teraz nic maja nic do roboty to się za utrudnianie życia innym pracującym biorą. jak im w tej UE tak żle to niech poddają cała kase którą UE im daje
2. Dodane przez Ciekawiostka, w dniu - 08-02-2024 09:41
Te protesty POPIERA RZAD!
3. Dodane przez Ciekawiostka, w dniu - 08-02-2024 09:43
Te protesty POPIERA RZAD!
4. Dodane przez Pracujący, w dniu - 08-02-2024 09:44
Pogonić, mało im, jakie domy mają, ja ciężko pracuje i takiego nie mam, dlaczego nie kupują polskich maszyn tylko zagraniczne, przez nich zakłady upadają a ludzie są bez pracy
5. Dodane przez Rolnik sam w dolinie, w dniu - 08-02-2024 10:12
Bardzo dobrze rolnicy. Ostatnia grupa w tym kraju, która potrafi się zebrać zamiast narzekać i być wyrobnikiem jak ci z komentarzy powyżej. Gonić brukselskie towarzystwo i ich polskich parasoli. Brawo!!
6. Dodane przez Olek, w dniu - 08-02-2024 10:19
W żniwa ja będę wam drogi blokował
reklama
7. Dodane przez Staś, w dniu - 08-02-2024 10:36
W KUPIE siła..
8. Dodane przez Do w/w komentarzy, w dniu - 08-02-2024 10:37
Wy to ograniczeni jesteście ,realiów nie znacie a idiotyzmy wpisujecie......taki g..i naród się uaktywnia tu
9. Dodane przez Xxx, w dniu - 08-02-2024 10:40
A w Górze są wogóle rolnicy ?
10. Dodane przez Marcin205, w dniu - 08-02-2024 10:42
A czemu ludziom utrudniają życie rolnicy swoimi protestami niech na polach strajkują za dobrze mają za wszystko pieniądze a kto najbogatszy zaraz po klerach rolnik
11. Dodane przez Julian Koscian, w dniu - 08-02-2024 10:55
Brawo PANOWIE...- musi coś pęknąć ...bo inaczej to 3-cim Etapem będzie wzorem francuskim...rozrzucenie obornika gnojowki czy też ,balotow słomy przed Starostwami,Urzędami Wojewodzkimi. czy palenie na głównych arteriach  
drogowych - zużytych opon Ci których wybraliśmy do tzw.WLADZ muszą pracować dla tych którzy ich wybrali oraz płacą im pensje swoimi podatkami.Pozdrawiam Julian .rolnik
12. Dodane przez Jaras, w dniu - 08-02-2024 10:59
Ruszcie swoje (...) i zacznijcie robić pod górkę (...) przez których nie macie lekko... Zacznijcie od wiejskiej jak nie wiecie co macie robić. 
Człowiek do pracy nie dojedzie bo (...)drogę będzie blokował swojemu rodakowi. Gdzie tu logika??? 
Jedyne co zyskacie to kop w (...)od zwykłych kierowców za takie bezsensowne blokowanie.
13. Dodane przez Obserwator, w dniu - 08-02-2024 11:00
Pszenica jest za 700zł.Dlaczego?Ok 20mln ton zboża zalega w spichlerzach na dzień dzisiejszy u rolników.Z tego co się słyszy Duże fermy kur z naszej okolicy kupują zboże na Ukrainie bo jest tańsze.Unia Europejska nakazuje zmniejszyć areał ziemi uprawnej w Polsce jak i w innych krajach o 4%.W skali kraju Polsce to jest ponad 450 tys ha.Zmniejszenie areału ma zapobiec nadprodukcji żywności które jest wyrzucane do śmietnik. Protest bez bez sensu moim zdaniem ponieważ nie ma równości wśród rolników!
14. Dodane przez Maciej, w dniu - 08-02-2024 11:06
Najpierw rolnicy głosują na PiS. Później rodziny PiSowców przemycają masowo zboże z Ukrainy doprowadzjaąc do katastrofalnego spadku cen i nadpodaży. A teraz rolnicy będą uprzykrzać życie zwykłym ludziom? Co to za logika?
15. Dodane przez Ww12, w dniu - 08-02-2024 11:13
Tak wygláda Świat widziany tylko z jednej strony . Rolnicy jeżeli wam tak źle to walczcie z politykami . To oni nam stworzyli takć sytuację.takie protesty to tylko zwiększają do was niechęć. Bo tylko utrudnia cie życie i tak trudne . My bez was .wy bez nas nic nieznaczymy
16. Dodane przez Ww12, w dniu - 08-02-2024 11:18
Był taki jeden któremu już się udało . A teraz komu się uda?
17. Dodane przez leszcz, w dniu - 08-02-2024 11:30
Zboże z Ukrainy zawsze świat kupował, dlaczego kupcy mieliby teraz nie kupować. Jak można zakazać Turcji, Egiptowi, Hiszpanii kupowania zboża z Ukrainy i Rosji ?
18. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 08-02-2024 11:35
BRAWO ROLNICY.
19. Dodane przez doktor ex, w dniu - 08-02-2024 11:52
Całym sercem za rolnikami!! 
Bez polskiego rolnictwa leżymy i robimy pod siebie a psychole z Brukseli i Wiejskiej chcą ich wykończyć
20. Dodane przez do kom 13, w dniu - 08-02-2024 11:59
Skąd ty wiesz na kogo rolnicy głosowali ,co za bzdury piszesz ? 
Nie znasz realiów życia na wsi .Nie wiesz nie pisz bzdur człowieku. 
Które rodziny z Pis przemycają zboże z Ukrainy ? 
Zanim coś napiszesz to pomyśl,to nie boli .
21. Dodane przez MK, w dniu - 08-02-2024 11:59
Dlaczego rolnicy chcą mi uprzykrzyć życie skoro to PiSowskie rodziny obłowiły się na nielegalnym zbożu? Jedźcie (…;) do Warszawy a nie uczciwym ludziom przeszkadzacie w życiu. Ciągle narzekacie bo nie zaznaliście ciężkiej pracy.
22. Dodane przez Wiejska, w dniu - 08-02-2024 12:07
To pod wiejską, a nie utrudniać życia innym, posprzątać po sobie brudna drogac
23. Dodane przez robotnik, w dniu - 08-02-2024 13:46
rolnicy rozwalcie ten system, z całego serca wam tego życzę.
24. Dodane przez Haha, w dniu - 08-02-2024 14:01
Do tych co piszą,że będą pola rolnikom w żniwa blokować. Pod jakimi hasłami będzie ta blokada, po co będziecie czekać do żniw, zacznij nawet dziś Mam do was tylko żebyście swoje śmieci co z samochodów wywalacie pozbierali i proszę wypróżniać się w toalecie a nie na polu.;)
25. Dodane przez Tom, w dniu - 08-02-2024 14:03
Nie mają roboty to jadą na pierdoly!W żniwa niech strajkują!Teraz będą utrudniać życie ludzia@Sami kupują w marketach!
26. Dodane przez Po, w dniu - 08-02-2024 14:27
Do komentarza 1 pomysł człowieku co piszesz
27. Dodane przez Do 25, w dniu - 08-02-2024 14:34
Ty to chyba mentalnie że średniowiecza nie wychodzisz. Przecież żeby napić się kawy z mlekiem rolnik nie musi krowy chodować i kawy w szklarni uprawiać.
28. Dodane przez do 24, w dniu - 08-02-2024 14:44
Równie logicznym jak wasza - czyli drożyzny na półkach w sklepach. Jesteście za to tak samo odpowiedzialni, jak zwykli ludzie, którym przeszkadzacie normalnie funkcjonować są odpowiedzialni za politykę rolną państwa....
29. Dodane przez ja, w dniu - 08-02-2024 14:47
Dla tych najeżdżających na rolników. Zlikwidujmy pensję minimalna i otwórzmy rynek pracy dla pracowników spoza UE. Mając pracownika za stawki ukraińskie wyprodukuje wam zboże w ukraińskich cenach, tak samo tanio młynarz zrobi mąkę, piekarz upiecze chleb, spedycja dowiezie do sklepu a sklep tanio sprzeda. Tylko czy byście chcieli pracować za ukraińskie stawki (ok 700 zł na miesiąc)? To dlaczego każecie nam produkować na takich warunkach? Pamiętajcie, bez rolników w Górze nie będzie mleczarni, Alimy, Runolandu, Cukro Transu, Nakonecznego, resztek cukrowni czy OSI Chróścina, Agro Rydzyna i innych firm współpracujących z rolnictwem. Ile to jest miejsc pracy?
30. Dodane przez Do 28, w dniu - 08-02-2024 15:05
Za drożyznę na półkach sklepowych odpowiadają korporacje, które kiwają wszystkich a nie rolnik. Dla przykładu marża w sklepach nie wynosi 50, czy 100 procent tylko 500 i więcej.
31. Dodane przez Miastowy, w dniu - 08-02-2024 15:11
Ja nie mam nic wspólnego z rolnictwem, ale wiem o co im chodzi i popieram. Sam też oflaguję samochód i jadę na strajk, innych też zachęcam. 
A dla tych co tak się oburzają na strajk i głupoty wypisują, zapraszam na strajk, porozmawiajcie z rolnikami, na pewno dowiecie się ciekawych rzeczy i zrozumiecie dla czego są te protesty.
32. Dodane przez Lucjo, w dniu - 08-02-2024 15:15
Takie strajki to sobie mogą wsadzić, w Warszawce napewno się przejmą, że ktoś blokuje drogi. Powinni jechać i sparaliżować Stolicę wtedy pewnie ten protest przyniósł by jakiś skutek a tak to po nich ten protes spłynie a normalni ludzie będą mieli problem dostać się do pracy itp.
33. Dodane przez Miś, w dniu - 08-02-2024 15:34
Jedzcie pod sejm wylewać szambo i pod domy zielonych i czerwonych europosłów którzy wszystko podpisują jak leci. Przecież takich *** sobie wybraliście
34. Dodane przez doktor ex, w dniu - 08-02-2024 15:38
Dobrze, że ci 'normalni ludzie' będą mieli problem z dostaniem się do pracy. To ci 'normalni ludzie' w większości są odpowiedzialni za wybór tej władzy
35. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 08-02-2024 15:42
My zwykli ludzie jesteśmy odpowiedzialni za waszą złą sytuację czy raczej rząd na który głosowaliście??? 
To chyba jasne, że nie my ale do was to nie dociera. 
Nam będziecie drogi blokować zamiast walczyć o swoje u źródła. 
Brak logicznego myślenia oraz tchórzostwo. 
Jestem w 100% za rolnikami ale za tymi co mają mózg zamiast siana. 
Banda bezmózgów blokujących drogi pod swoim nosem!!!
36. Dodane przez do 32, w dniu - 08-02-2024 15:47
Strajk jest między innymi po to, żebyś ty też go zauważył i się tematem zainteresował, Jakby protest był tylko w Warszawie, to byś zobaczył tylko migawkę w TV i byś nie wiedział o co chodzi. A tak nawet czytając te komentarze dowiesz się czegoś nowego i może zrozumiesz o co chodzi rolnikom.
37. Dodane przez Do 35, w dniu - 08-02-2024 16:30
Tak my zwykli ludzie jesteśmy odpowiedzialni za ten bałagan, ponieważ to my dokonaliśmy wyboru ludzi, którzy nas oszukali dwukrotni. 
Raz, poza naszymi plecami dogadali się z sobą, tworząc rząd kolesi, po drugie, że poza naszą wolą wyrażoną w referendum epuszczą emigrantów z Afryki i zwijają państwo blokując większość inwestycji
38. Dodane przez do 35, w dniu - 08-02-2024 16:50
A czy my wszyscy głosowaliśmy na poprzedni rząd? To nie jest strajk przeciwko mieszkańcom tylko przeciwko polityce UE oraz niekontrolowanemu napływowi żywności z Ukrainy. Może dzięki temu niektórzy ludzie zainteresują sie tematem. Bo to nie jest normalne kiedy UE każe ugorować 4% gruntów rolnych, w imię ochrony środowiska śrubuje normy produkcji(co podnosi koszty) a jednocześnie zgadza się na bezcłowy napływ żywności z Ukrainy produkowanej przez olbrzymie międzynarodowe agroholdingii porejestrowane na Cyprze czy Luksemburgu. Tam panuje całkowita wolna amerykanka jeśli chodzi o produkcję rolną, nie trzeba przestrzegać dobrostanu zwierząt i można stosować środki zakazane w UE 20 lat temu. Atrazyna, antybiotyki, mączki mięsno kostne itd. Wy to potem wszyscy jecie. A jeśli sie komuś wydaje że politycy na stałe mieszkają w Warszawie to jest w błędzie. Ale spokojnie na Warszawę też przyjdzie czas. Tak na marginesie która TV czy portal internetowy relacjonuje olbrzymie protesty rolników w całej Europie? Te nasz strajki w porównaniu do francuskich czy niemieckich to jest pikuś...
39. Dodane przez rolnik, w dniu - 08-02-2024 17:23
Nie ma sensu dyskutować z ludźmi którzy bladego pojęcia nie mają o ciężkiej pracy. Rolnika zrozumie rolnik lub jego rodzina. Pozostali dostają swoje wypłaty niezależnie od pogody, sytuacji w gospodarce czy nakładach w daną pracę. Rolnik to wielka loteria. Popieram strajk bo wspieram POLSKĘ.
40. Dodane przez Kierowcy ...., w dniu - 08-02-2024 17:26
Po tych wpisach widać jak TVN wyprał mózgi . Zero myślenia . Zero rozumu . Rolnik twój wróg mówi kierowca ..... Geniusz .
reklama
41. Dodane przez racja, w dniu - 08-02-2024 17:29
Popieram rolników ...... Żal mi tych , którzy psioczą na rolników , nie rozumieją o czym mówią , dopiero ,gdy do garnka nie będzie co włożyć , to ufam ,że się obudzą , niestety za póżno . Dołączcie kto może , a do pracy , można wyjechać trochę wcześniej . Bez rolnictwa nie ma kraju , a myślę ,że robaków jeść nie chce nikt . Rolnicy i za każdego z nas walczą , starczy poczytać , posłuchać rolników , czy spojrzeć na filmiki z całej Europy , u nas to jeszcze są b. spokojni ..ROLNICY BRAWO
42. Dodane przez Fanek, w dniu - 08-02-2024 17:48
Tylko totalna rozpierdówa może ogłupiony naród może czegoś nauczyć
43. Dodane przez ok brawo, w dniu - 08-02-2024 18:27
drodzy rolnicy jestem z Wami protestujcie i to długo PRECZ Z KOMUNISTAMI Z UE i ze zbrodniczą organizacją zwaną ue !!!!!!!!!!!!!!!!!
44. Dodane przez do 37, w dniu - 08-02-2024 18:34
Tak na marginesie to twarzą polityki rolnej UE przeciwko której protestują rolnicy w całej Europie jest komisarz rolnictwa Janusz Wojciechowski z PiS. Natomiast po stronie polskiej rząd PiS kierowany przez Mateusza Morawieckiego który w Brukseli zatwierdził WPR a w Polsce dopuścił do niekontrolowanego napływu towaru ze wschodu zaniechując kontroli jakości. Nie wiem czy przeciętny Polak zdaje sobie sprawę z tego że do Polski wjechało 250 tys ton zboża technicznego które było przeznaczone na spalanie czy bio paliwa a w rzeczywistości prawie w całości zostało przeznaczone na mąkę i paszę dla zwierząt. Zresztą pojęcie zboże techniczne zostało wprowadzone wyłącznie na potrzeby importu zboża pozaklasowego. Przed wybuchem wojny na Ukrainie mieliśmy w Polsce podział na zboża konsumpcyjne i paszowe. Podobny przypadek mamy z rzepakowym czy słonecznikowym olejem technicznym. Pojęcie które w Polsce nigdy wcześniej nie istniało. Towar techniczny bez jakichkolwiek badań wjeżdżał do Polski za pośrednictwem firm słupów a następnie już jako konsumpcyjny czy paszowy trafiał do zakładów spożywczych czy wytwórni pasz. Raport NIK nt importu z Ukrainy pokazuje jak duże zaniedbania i nie prawidłowości miały miejsce po polskiej stronie. Mamy do czynienia z potężną aferą, potencjalnym truciem Polaków a media milczą i zajmują się pierdołami pokroju który sędzia jest prawdziwy a który dublerem, czy ktoś jest posłem czy nie.
45. Dodane przez do 30, w dniu - 08-02-2024 18:35
Nic nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi. Smutne to...
46. Dodane przez Maciek, w dniu - 08-02-2024 18:43
Najpierw rolnicy głosują na PiS. Później rodziny PiSowców przemycają masowo zboże z Ukrainy doprowadzjąc do katastrofalnego spadku cen i nadpodaży. A teraz rolnicy będą uprzykrzać życie zwykłym ludziom? Co to za logika?
47. Dodane przez do kom.39, w dniu - 08-02-2024 18:44
Rozumiem ciężką pracę rolnika, ale nie rozumiem dlaczego blokują drogi zwykłym śmiertelnikom?Nigdy tego nie zrozumiem i nie będę popierać. Chcecie blokować to na WiejsKą, a od nas w.....
48. Dodane przez Lo, w dniu - 08-02-2024 19:02
Do komentarza 1 sam chyba jesteś nierobem ze piszesz takie głupoty
49. Dodane przez Lo, w dniu - 08-02-2024 19:09
Do komentarza 25 ty bez tych rolników i ich produkcji to tyś dawno zd a dziecku powiedz ze mleko z biedronki
50. Dodane przez Radykał, w dniu - 08-02-2024 19:10
Trzeba stawić jasny opór wrogom polskiej państwowości i interesom państwa polskiego, wydaje mi się, że czeka nas otwarta wojna domowa.
51. Dodane przez Obywatel, w dniu - 08-02-2024 19:15
Panowie jutro pełna mobilizacja!!!
52. Dodane przez Bajka, w dniu - 08-02-2024 19:21
Bądź rolnikiem. Głosuj na PiS. Rodziny PiSowkie sprowadzają na lewo zboże z Ukrainy. Cena zboża spada. Wsiądź w traktor i idź blokować drogi i uprzykrzać życie zwykłym ludziom, którzy na PiS nie głosowali.
53. Dodane przez jacek, w dniu - 08-02-2024 19:24
ja pracujacy jako kierowca bede blokowac tych rolnikow w zniwa
54. Dodane przez Mirosław B., w dniu - 08-02-2024 19:24
Pochodzę ze wsi - z Gminy Wąsosz.  
Obecnie mieszkam we Wrocławiu. 
Rozumiem o co walczą rolnicy, ale realnie nie by tylko o swoje, ale i o nasze "sprawy miastowe". 
Zapraszam wszystkich (zwolenników i przeciwników protestu) żeby zapoznać się z tzw. polityką "ZIELONEGO ŁAD-u". 
Prawdopodobnie wyjdzie to bokiem wszystkim, nie tylko rolnikom, ale i nam "miastowym" także - m.in. w postaci kosmicznych cen żywności. 
Precz z idiotycznymi przepisami, tworzonymi zza biurka, bo "ktoś miał objawienie". 
Chińczycy i nawet bogaci Amerykanie nie mają problemu z eko-terroryzmem, a u nas w Europie i w Polsce musi być "trendy", no bo inaczej nie można... 
Amerykanów nie stać na ZIELONY ŁAD, ale Polskę owszem... 
Dla mnie to obłuda, zakłamanie i idiotyzm. 
Wiem, że protesty rolników nie wszystkim będą się podobać, ale jest to jedna z niewielu szans na ratowanie resztek polskości, resztek niezależności i walkę z poddanstwem względem Brukseli.  
Dzięki takim protestom jest jeszcze jakaś nadzieja, że obce władze nie tak szybko nas - Polaków i Polskę - zawłaszcza i rozkradana, a potem zniewolą. 
Biorąc za i przeciw - uważam że protest jest potrzebny. 
Tak uważam: jestem ekonomistą (dr inż.).
55. Dodane przez jacek, w dniu - 08-02-2024 19:25
ja pracujacy jako kierowca bede blokowac tych rolnikow w zniwa
56. Dodane przez pyra z gzikiem, w dniu - 08-02-2024 19:35
popieram protest rolników!
57. Dodane przez Jadzka, w dniu - 08-02-2024 20:25
Się nudzą pół roku to czas mają. Trzeba ich zablokować w żniwa
58. Dodane przez Do 55, w dniu - 08-02-2024 20:29
Masz takie prawo i powinieneś blokować, lecz gdy teraz nie będziemy blokować to za kilka lat utracimy niepodległość. 
To jest dopiero początek, w kolejnym kroku nasza blokada będzie polegała na całkowitym zablokowaniu miast przez 48 godzin
59. Dodane przez Bamber, w dniu - 08-02-2024 20:30
Zaczynamy prawdziwą bitwę i nikt nas nie powstrzyma
60. Dodane przez Ha, w dniu - 08-02-2024 20:49
Na wioskach sami zwolennicy PIS (...)
61. Dodane przez Do 59, w dniu - 08-02-2024 20:52
Bitwa zacznie się wtedy, gdy stada afrykańskiej dziczy opanuje nasz kraj wtedy kobieta i dziecko z domu nie wyjdzie.
62. Dodane przez Yo, w dniu - 08-02-2024 20:55
Tak , znamy ich .. 
siłą od pługa oderwani, 
dotacjami zalani , 
ale ciągle mało.. 
za dużo mają czasu, 
za tanie paliwo, 
z obory na traktory .. 
uprzykrzać życie  
innym ludziom.. 
I Policja pozwala na blokowanie dróg???? 
Bamber napisał , "zaczynamy bitwę i nikt nas 
nie powstrzyma .." 
Za nadludzi się mają ?
63. Dodane przez Daria, w dniu - 08-02-2024 20:56
Tusk chce zniszczyć Polskę, by potem nie było innego wyjścia, tylko przyłączyć ją do unii
64. Dodane przez Bitwa, w dniu - 08-02-2024 20:57
Zaczynamy prawdziwe powstanie chłopskie, tak przeciwko wszystkim, bo wszyscy uderzają w nas
reklama
65. Dodane przez do 59, w dniu - 08-02-2024 21:06
Jesteś pewny że walczycie z tymi z którymi powinniście. Po co uprzykrzacie życie zwykłym ludziom którzy nie głosowali na PiS jak wy? Walczcie z PiSem w Warszawie bo to oni spowodowali ten kryzys a nie my, zwykli ludzie.
66. Dodane przez Tomek, w dniu - 08-02-2024 21:09
Najpierw duzi rolnicy zniszczyli nasze wioski !!! teraz protest !! co nie macie na spłatę rat !!! a teraz to wasza kolej w kalosze i bronić pazerniaki Kraju i się wasze oczy otworzą !!! w całej europie zamieszki rolników bo to naiwni na kasę i można nimi sterować !! Putin na was już czeka a jesteście jego grą!!!
67. Dodane przez do 60, w dniu - 08-02-2024 21:55
Tylko problem w tym że rolnicy na wsi są mniejszością. Większość stanowią ludzie pracujący poza rolnictwem w tym ci którzy sprowadzili się na wieś z miasta. A co do poparcia dla PiS to przypomnę że PiS wygrał wybory w całej gminie Góra jak i powiecie górowskim. Przez chwilę mieliśmy nawet starostę z PiS a nasza Pani burmistrz wywodzi się z Bezpartyjnych Samorządowców którzy zawarli w Sejmiku Wojewódzkim koalicję z PiS. Zresztą często gościła polityków PiS takich jak np poseł Czarnecki.
68. Dodane przez Do 65, w dniu - 08-02-2024 22:01
Czy ty człowieku słyszysz siebie, bo się kompletnie kompromitujesz
69. Dodane przez Do 67, w dniu - 08-02-2024 22:17
Jakby nie takie "asy polityki" jak np. były już (dziękuję Ci Boże za tą łaskę) poseł - Przemysław Czarnecki, oraz nie takie "innowacje" jak tzw. Polski (NIE)Ład, lockdowny, kwarantanny itp. to tacy jak ja - zapewne by się nie wychylali i nie kandydowali do Sejmu w ostatnich wyborach parlamentarnych. Ale w powiecie górowskim - niestety dostałem niewiele głosów, bo to nie było poprawnie polityczne, bo nie startowałem z listy PiS-u (komentarz nr 54). 
Tak więc, pod rozwagę, na kogo głosujemy, komu i z jakiego powodu udzielamy poparcia politycznego...
70. Dodane przez Do 62, w dniu - 08-02-2024 22:26
Dam Ci drogi człeku taką prostá radę, nie rób tego co Ci zupełnie nie wychodzi.
71. Dodane przez Dgr, w dniu - 09-02-2024 07:19
Co nie macie kasy na kredyty?Trzeba było się nie zadłużać!Ja na etacie jestem i nigdy nie miałem żadnej pożyczki.Można?Nie ośmieszajcie się do konca
72. Dodane przez Damian, w dniu - 09-02-2024 07:20
Wyjaśniam.: Kupiłeś dom, mieszkanie za własne pieniądze następnie przychodzi do Ciebie urzędnik z UE i mówi, że w tym roku nie możesz korzystać z 4% Twojego domu.  
Moim zdaniem UE przygotowuje kontrolowany głód.
73. Dodane przez tak, w dniu - 09-02-2024 08:10
Popieram protest rolników. Proponuję zablokować drogi dojazdowe do lotnisk.
74. Dodane przez Pan Tadeusz, w dniu - 09-02-2024 08:11
Niektórzy i tak niczego nie zrozumieją, bo całą wiedzę czerpią z telewizji. Jak już rolnictwo zostanie przez UE za pomocą czerwono-zielonej ideologii unicestwione, to będziecie kupować toksyczną namiastkę żywności od gigantycznych agroholdingów produkujących ją bez przestrzegania żadnych norm np. na ... Ukrainie. Tam już nie ma indywidualnego rolnictwa na małą skalę. A gdyby nie interesy niemiecko-francusko-amerykańskie zlokalizowane na terenie tego upadłego państwa, to nikt nawet by się nie zająknął żeby sponsorować im wojnę.
75. Dodane przez dodane do dodanych ( Chłopy precz od naszych dróg !!!),, w dniu - 09-02-2024 08:15
Na litość Boską ; Chłopie Polski do roboty na swoje pola, a nie niszczyć nasze drogi, ulice i Miasta tym swoim wypasionym sprzętem za Unijny szmal !!!. Gdzie byłeś chłopie Polski przez te ostatnie 8 lat tej totalnej - fatalnej , uwłaszczonej się na szmalu Publicznym rządzie pisplus ?>.Kto ci chłopie dał prawo utrudniać nam przemieszczanie się na Polskich drogach?. Kto ci chłopie dał takie prawo?. Czy wasze postępowanie bezkarne - łamiące Polskie Prawo i Nasze Narodu Polskiego jest przykładem dalszego postępowania " waszego prezesa , Wąsika i kamińskiego pod polskim Parlamentem ?" . Czy Naród Polski w geście protestu ; blokuje wam sianokosy, kopania buraków, kartofli, dojenia krów - ? Chłopie na wypasionych ciągnikach z dotacji UE !!!. Do roboty na pola - a nie niszczyć nas czas i drogi !!!!. W głowach się wam po przewracało !!!!
76. Dodane przez gość, w dniu - 09-02-2024 08:26
Do 74. To "trochę" bardziej skomplikowane niż Twoje wyjaśnienia.  
 
Rolnicy - jedźcie protestować do Warszawy, a nie utrudniacie zwykłym - Bogu ducha winnym - ludziom życie i dojazd do pracy! Ludzie którzy was popierają odwrócą się w końcu od was, widząc w was zwykłych chciwych egoistów. Nikogo nie będzie interesować co faktycznie leży u podłoży waszych protestów, jeśli cierpieć będą zwykli zjadacze chleba - im też nie jest lekko na co dzień.
77. Dodane przez xman, w dniu - 09-02-2024 08:58
Do 63. Przecież Polska jest w UE. Ile Ty masz lat? Wszystko jednak wskazuje na to, że Tusk dostał inne zadanie z Berlina - przyklepać federalizację Europy pod hegemonią Berlina. De facto oznaczać to będzie utratę suwerenności Polski (i innych krajów europejskich). Słyszeliście o trzech nowych podatkach UE podpisanych przez Tuska? Jak myślicie po co one są? A wiecie, że będziemy przez nie wpłacać dużo więcej niż wg starego mechanizmu opartego na PKB? Mowa o miliardach zł. A słyszeliście o zgodzie Tuska na Fit for 55 (docelowo - szaleństwo - jest planowane 90)? A wycofanie weta ws. pakietu klimatycznego? No jak to... media mainstreamowe o tym nie mówią? Nawet nie macie pojęcia co sobie sami zgotowaliście - po uwolnieniu cen energii (co musi się stać) skutek będzie taki, że za prąd zapłacimy o 80% więcej. Inflacja wystrzeli. Wszystko podrożeje, w szczególności koszty wytworzenia - czeka nas recesja i drożyzna. Opłaty za emisję CO2 uderzą w każdego z nas.
78. Dodane przez Bajka, w dniu - 09-02-2024 09:53
Bądź rolnikiem. Głosuj na PiS. Rodziny PiSowkie przemycają na lewo zboże z Ukrainy. Cena zboża spada. Wsiądź w traktor i idź blokować drogi i uprzykrzać życie zwykłym ludziom, którzy na PiS nie głosowali.
79. Dodane przez do75, w dniu - 09-02-2024 09:55
Mój traktor nie jest kupiony z dotacji unijnych. Mam prawo poruszać się po drogach publicznych jak każdy inny użytkownik ruchu. Maksymalna prędkość z jaką mogę się poruszać to 30km/h i nie zamierzam jej przekraczać. Protestuję przeciwko polityce UE nakazującej mi wyłączyć z użytkowania 4% gruntów ornych oraz spełniania szeregu wyśrubowanych norm ochrony środowiska oraz dobrostanu zwierząt, przy jednoczesnym otworzeniu rynku unijnego na bezcłowy import żywności z krajów trzecich (Ukraina, Ameryka Południowa) gdzie takie normy nie obowiązują. W związku z brakiem tych norm oraz dużo niższymi kosztami pracy żywność z tych państw wjeżdża do nas w cenach dumpingowych (poniżej naszych kosztów produkcji). W naszym strajku mamy 100% poparcie obecnego rządu z Ministrem Rolnictwa na czele, także proszę sobie darować głupie teksty o rzekomym "naszym prezesie". Zwłaszcza że pod adresem komisarza Wojciechowskiego z PiS oraz poprzedniego rządu mamy długą listę zarzutów. Strajki trwają już od ponad roku, ale brak było jakichkolwiek wzmianek w mediach. Dlatego ta dzisiejsza akcja, żeby zwrócić uwagę mediów oraz społeczeństwa na potężny kryzys w rolnictwie. Do strajku przyłączają się również firmy współpracujące z rolnictwem bo nasze kłopoty oznaczają ich bankructwo i utratę miejsc pracy. A panu życzę szerokości i mam nadzieję że jeździ pan już samochodem elektrycznym bo o spalinowym niedługo pan zapomni.
80. Dodane przez Stan, w dniu - 09-02-2024 10:03
I bardzo dobrze, zatrzymać to Unijne Eko Szaleństwo!!!
81. Dodane przez Kamiloss, w dniu - 09-02-2024 10:17
Kto głodu nie poczuje rolnika nie uszanuje.
82. Dodane przez Dgr, w dniu - 09-02-2024 11:38
Jeśli chodzi o komentarz 1 ... Czlowieku ty wiesz co piszesz ?Rolnik musi cały rok robic zebyscie wy wszyscy żarcie mieli... Tak ciężko pracujecie .A kto 
by wstał o 5 i siedzial do nocy i robił w polu kto?! Wy mozecie sobie wyjechac na wakacje a rolnik nie moze zostawic gospodarstwa tym bardziej w sezonie . Robota aż po łeb . Zapraszam do pola to zobaczysz co to znaczy ciezka praca.
83. Dodane przez do 81, w dniu - 09-02-2024 11:56
Będziesz produkował drogą żywność to sobie ją sprowadzimy z Niemiec, Francji lub Ukrainy. Dla nas to nie problem. Pamiętaj, nie musisz mieć nowego mercedesa co dwa lata i klimatyzowanego traktora za 1 mln zł. Dlaczego mamy na ciebie łożyć?
84. Dodane przez Lo, w dniu - 09-02-2024 13:25
Do komentarza 53,57 jak kierowcy strajkowali to było dobrze a teraz masz krzywdę jak rolnik będzie mial takom dietę jak ty to nie będzie strajkował pomysl zanim coś głupiego napiszesz
85. Dodane przez Bajecznie, w dniu - 09-02-2024 15:06
Bądź rolnikiem. Głosuj na PiS. Rodziny PiSowkie przemycają na lewo zboże z Ukrainy. Cena zboża spada. Wsiądź w traktor i idź blokować drogi i uprzykrzać życie zwykłym ludziom, którzy na PiS nie głosowali.
86. Dodane przez Znów katastrofa legislacyjna - wyborcy PiS, PO, lewicy, Trzeciej Drogi co Wy na to ?, w dniu - 09-02-2024 23:27
Dzisiaj Sejm RP przedłużył o kolejne 4 miesiące przywileje socjalne dla Ukraińców. 
 
Super, rewelacja, a polscy rolnicy muszą "prosić o swoje" w protestach, a my wszyscy Polacy mamy mieć o około 80% wyższe opłaty za prąd już od 01. lipca tego roku, bo na dalsze dopłaty do prądu - budżetu już nie stać. 
 
Myślę, że "coś poważnego" w tym roku się wydarzy w Polsce, bo to jest skandal - żeby mieszkańcy Polski - Polacy finansowali obce narody, kosztem upodlenia, uciemiężenia itp...
87. Dodane przez do 86., w dniu - 10-02-2024 09:36
To nie Ukraińcy a PiSowscy biznesmeni sprowadzają zboże do Polski. Ukraińcom wszystko jedno czy zboże kupią Niemcy, Francuzi czy Hiszpanie. Euro jest Euro. Ale opolski rolnik nie jest zbyt mądry więc wierzy że wróg jest zewnętrzny i daje się wykorzystywać przez PiSowskich baronów.
88. Dodane przez Ja, w dniu - 10-02-2024 09:48
Pogonić to całe strajkujące towarzystwo. Jak się nie podoba to do Biedronki na kasę.  
Pamiętam jak rolnicy szczuli na strajkujących nauczycieli. KARMA WRACA
89. Dodane przez Kołonos, w dniu - 10-02-2024 16:02
A Janek też wyjechał ??
90. Dodane przez Do 87, w dniu - 10-02-2024 17:28
Mój komentarz pod numerem 86 nie "stygmatyzuje" PiS-u, czy PO, ani nawet Ukraińców, którzy na tym zrobili interes, tylko informuje o suchych faktach - tj. wczoraj 414 posłów głosowało "za" przyjęciem ustawy o przedłużeniu świadczeń socjalnych o kolejne 4 miesiące,  
1 osoba "wstrzymała się" od głosu, a 15 posłów (tylko z Konfederacji) głosowało "przeciw" przyjęciu ustawy. 
 
To tak ku woli formalności, żeby nie przypisywać mi tego, czego nie powiedziałem w kwestii Ukraińców...
91. Dodane przez do 90, w dniu - 10-02-2024 18:59
Albo ty i każda rodzina w Polsce będzie miała co najmniej 3 dzieci albo ci Ukraińcy są nam potrzebni by ratować demografię. Pracują, płacą wydatki, jeśli wyjadą do Niemiec to będzie trzeba ich zastąpić Afrykanami. Tego chcesz? Pamiętaj że zbliża się wojna z Rosją i potrzeba nam większej populacji. To jest nieuniknione.
92. Dodane przez Do 91., w dniu - 12-02-2024 00:01
Jako Polska, jako Polacy, potrzebujemy zatrzymać ujemny przyrost naturalny i tym samym zmniejszanie liczby Polaków w Polsce.  
Powinno jednak to się stać - nie poprzez zwiększanie nakładów finansowych na utrzymanie lub zwiększanie ilości Ukraińców w Polsce, lecz poprzez zaangażowanie środków pieniężnych, zamiast do Ukraińców - wyłącznie do Polaków mieszkających jeszcze w Polsce oraz do Polaków, którzy chcieliby i mogliby wrócić do kraju. 
 
Trzeba pomóc młodym w usamodzielnieniu się, w godnej pracy i płacy, w dostępie do odpowiednich kredytów, w pomocy w zaspokojeniu potrzeb mieszkaniowych i bytowych, bo w nich jest szansa na utrzymanie niepodległości oraz resztek polskości, a nie w chwilowej pracy Ukraińców. 
To trochę jak leczenie dżumy cholerą... 
 
Historia pokazała już co potrafią zrobić Ukraińcy Polakom, np. rzeź wołyńska, Stepan Bandera i jego masowe mordy na Polakach na Kresach i w Małopolsce.  
W 2023 roku, Niemcy uzyskali zgodę na ekshumację nazistów, a Polacy nie mogą się doprosić zgody na ekshumację ofiar banderowców na Wołyniu, choć nie tylko tam.  
Ukraińcy, nie pozostaną w Polsce tylko po to żeby Polakom było lepiej, a nawet już wyjeżdżają do Niemiec, bo tam "stabilniejszy socjal". 
O tym się nie mówi, bo to nie jest poprawnie polityczne... 
 
Rolnicy - WALCZCIE o swoje i częściowo też o nasze.  
Wolę, żeby podatki dostawali polscy rolnicy, nawet "za friko" niż obce narody w imię poprawności politycznej... 
Zdecydowanie.
93. Dodane przez Piotr, w dniu - 12-02-2024 05:45
To jak to jest rolnik ma 50h traktory Fendt. 2xDeutz. a miesiąc temu nowy New Holand 300koni i nowe auto ? to jak to jest a ponoć dokładacie już do rolnictwa 10 lat !! a może by tak sprawdzić szarą strefę handlu !! Duży rolnik sam zniszczył małych rolników bo był za pazerny !!
94. Dodane przez do 92., w dniu - 12-02-2024 08:34
Bla bla bla. Obecnie obserwujemy rezultaty polityki "prorodzinnej" w wykonaniu PiSu i Konfederacji czyli najmniejszy przyrost naturalny od czasów II wojny światowej. Możesz se pisać, że trzeba zrobić to i tamto ale praktyka pokazała że wasze rozwiązania tylko niszczą ten kraj.
95. Dodane przez Do 92., w dniu - 12-02-2024 12:25
Jak ruscy tu przyjdą to inaczej będziesz kwiczał. Ale zanim to się stanie to będzie ucieczka z Ukrainy i jakieś 12 milionów uchodźców w Polsce. I to też będzie wina waszej krótkowzrocznej polityki.
96. Dodane przez Edzio, w dniu - 12-02-2024 13:36
Irena! Łap wiadro i leć na baypas wodę wylewać i dziury zatykać bo znowu zalało. Co za zaskoczenie.
97. Dodane przez To co, w dniu - 16-02-2024 08:38
A tak byli za ludowcami..a tego traktorami różni kolorowymi na drogi....rolnicy jestem za ...nawet i przeciw....alleluja i do przodu
98. Dodane przez To ja, w dniu - 16-02-2024 08:49
Ja jestem za rolnikami bo innaczej miasto pójdzie z torbami..ale czy zaUE nie koniecznie ślimak też ryba itp.
99. Dodane przez gorowianka, w dniu - 17-02-2024 08:44
Popieram rolnikow i całe społeczeństwo powinno ich wspierać. Przeraża mnie egoizm tych co krytykują rolnikow. To dzięki nim rolnikom mamy chleb.Jak można być tak okrutnym polakiem ażeby krytykować tych co dbają o naszą jeszcze polską ziemię. Wierzyć się nie chce ,że są tacy Polacy.Bóg Honor i Ojczyzna. Brawo ROLNICY .
reklama
100. Dodane przez Dorota, w dniu - 21-02-2024 07:25
No to teraz kontrol w powiecie górowskim jaki handel odbywa się u rolnika i sciąganie Vatu !!!!
101. Dodane przez górowianka, w dniu - 21-02-2024 14:46
Do kom. 100. Dorota nie bądż złośliwa .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno wynajmę kawal... Leszno 1390
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
Osiedle lniane?rosza... Leszno 483306
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj