Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
13
Września 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Aureliusz, Eugenia,
Filip
Do końca roku 109 dni.
Start arrow Leszno arrow Jak to z tym koszeniem jest?

Zdania są podzielone

Jak to z tym koszeniem jest?

21.08.2024. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
W ostatnich dniach wegetacja roślin w Lesznie znacznie przyspieszyła ze względu na sprzyjające warunki pogodowe. Intensywny wzrost trawy i innych roślin stał się widoczny w różnych częściach miasta, co zwraca uwagę niektórych mieszkańców. Do naszej redakcji coraz częściej zgłaszają się osoby niezadowolone z przeprowadzanego koszenia trawy, które wskazują, że miasto jest pod tym względem zaniedbane.  Słychać także glosy tych, którzy z kolei krytykują działania Miejskiego Zakładu Zieleni za zbyt intensywne koszenie. O standardy związane z utrzymaniem zieleni zapytaliśmy prezesa MZZ - Dariusza Lorycha.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Z drugiej strony, pojawiają się również głosy krytykujące działania Miejskiego Zakładu Zieleni za zbyt intensywne koszenie. Zdaniem niektórych mieszkańców, częste wycinanie traw ogranicza naturalną bioróżnorodność oraz zmniejsza estetykę przestrzeni miejskiej. Niektórzy zwracają uwagę na potrzebę pozostawienia większej ilości niekoszonych terenów, co sprzyjałoby zachowaniu różnorodnych gatunków roślin i zwierząt.

Aby
lepiej zrozumieć, jakie standardy obowiązują w zakresie utrzymania zieleni miejskiej, zwróciliśmy się z pytaniami do prezesa Zakładu Zieleni Miejskiej w Lesznie, Dariusza Lorycha. Prezes wyjaśnił, że prace prowadzone przez jego zakład są starannie zaplanowane, a priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa na drogach. - W pierwszej kolejności staramy skupiać się na utrzymaniu zieleni w pasach drogowych, w strefach rond i skrzyżowań, aby zapewnić bezpieczeństwo osób korzystających z dróg. Priorytet mają tu drogi krajowe oraz wojewódzkie - zaznaczył Lorych.

Dariusz Lorych dodał również, że koszenie trawy w Lesznie przyjmuje charakter ekstensywny, zgodnie z ustaleniami dokonanymi z poszczególnymi wydziałami urzędu oraz po konsultacjach z miejskim koordynatorem zieleni. - Ten typ koszenia sprowadza się do tego, że prace wykonywane są jedno lub dwukrotnie w skali roku, z zachowaniem obszarów i terenów, które nie podlegają koszeniu, w celu zapewnienia bioróżnorodności żyjących tam owadów i mniejszych ssaków - wyjaśnił prezes, który zwrócił uwagę na zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie, dotyczące wzrostu różnorodności gatunków roślin w mieście.

Obecne podejście do koszenia, mimo że spotyka się z różnymi opiniami, jest ukierunkowane na utrzymanie równowagi między estetyką miasta, bezpieczeństwem mieszkańców, a ochroną przyrody. Warto zaznaczyć, że MZZ wszystkie prace związane z koszeniem wykonuje na zlecenie konkretnych wydziałów urzędu miasta. Oprócz dróg, priorytet koszenia mają również parki oraz tereny rekreacyjne. W okresie letnim koszenie na terenie miasta odbywa się praktycznie każdego dnia zgodnie z wcześniej przyjętym harmonogramem.
 
Komentarze (84)
1. Dodane przez elo, w dniu - 21-08-2024 12:35
Jeden wielki syf ta zieleń w Lesznie.
2. Dodane przez Ona, w dniu - 21-08-2024 12:37
Na Szybowników zrobiono chwastnik zamiast trawników i wszystkie te chwasty rozsiewają się w naszych ogrodach
3. Dodane przez Ja, w dniu - 21-08-2024 12:43
Blee ble a wyjechać z ul Dekana masakra...w kierunku ronda roszarnia brak słow
4. Dodane przez MarcinG, w dniu - 21-08-2024 12:51
Koszenie koszeniem ale trzeba by też przejrzeć żywopłoty przy drogach. Na wyjeździe z ul. Dekana w ul. Estkowskiego po prawej stronie jest już tak wysoko, że kierowca może nie zauważyć dziecka podchodzącego do przejścia.
5. Dodane przez XYZ, w dniu - 21-08-2024 12:51
Januszki, Grażynki i dziadki, zawsze będą marudzić jak to źle i niedobrze, bo ciężko im się wychylić i zobaczyć czy ktoś faktycznie jedzie. Najlepiej wszystko zrównać z ziemią i zabetonować, a potem płakać jak to niszczymy sami planetę.
6. Dodane przez Gronowo, w dniu - 21-08-2024 12:53
Może zajrzyjcie na Gronowo- dzieci mają zielsko do kolan.  
Jeden orlik na taką ilość dzieci i młodzieży, to stanowczo za mało.
7. Dodane przez Mirek, w dniu - 21-08-2024 13:13
Leszno z tym nie wykoszonym wygląda źle brudno nie zadbane takie no i następna kwestia w wielu miejscach niebezpiecznie bo nie widać ruchu na ulicy. Miasto ma być czyste i zadbane a pszczółki motylki itp Niech żyją w lesie
8. Dodane przez Heh, w dniu - 21-08-2024 13:15
Prosze sie nie osmieszac i zobaczyc jak pieknie wykoszone s inne miasta... To nie bioroznorodnosc... To szukanie oszczednosci nie tam gdzie sie powinno... A leszno wyglada tragicznie pod wzgledem koszenia...
9. Dodane przez Ja, w dniu - 21-08-2024 13:18
Krzewy w niektórych miejscach wyrosły już tak, że przypominają już drzewa.
10. Dodane przez Tom, w dniu - 21-08-2024 13:19
Każdy normalny człowiek widzi że nie ma to nic wspólnego z estetyką czy jakimkolwiek ekosystemem. Skończcie gadać głupoty. Od "pandemi"nastała nazwijmy to moda na nie utrzymywanie porządku jeśli chodzi o zieleń. Sprzątanie tak by było jak najtaniej a nie bezpiecznie i ładnie. Przestańcie zasłaniac się pseudo harmonogramami i że dbacie o przyrodę bo od tych klamstw to wam nosy rosną. Nazywajcie sprawę po imieniu obecnie od kilku lat jest po prostu BRZYDKO kto tego nie widzi to współczuję
11. Dodane przez Jacek, w dniu - 21-08-2024 13:23
Gronowo plac zabaw dla dzieci zielsko ma metr wysokości, a w nim pełno pająków i kleszczy. Witamy w uśmiechniętej POlsce
12. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-08-2024 13:35
Dobre sobie. Estetyka miasta i bezpieczeństwo. A może im po prostu się nie chce kosić, bo po co. Przez to co rośnie przy skrzyżowaniach, lub wyjazdach z dróg podporządkowanych znacznie ograniczona jest widoczność. Miasto wygląda jak zaniedbane, pełno chwastów na drodze. Jeszcze parę lat temu koszenie odbywało się na początku wakacji (lub nawet na wiosnę). Aktualnie standardem stało się koszenie raz w roku. Spółdzielnie mieszkaniowe podobnie. SM Przylesie, chyba 2 lata temu sporo pieniędzy wydała na aranżację terenów zielonych, dzisiaj nawet nie ma kto o to dbać. Podatki i czynsze coraz wyższe, a jakość i estetyka tego wszystkiego coraz niższa. Dramat.
13. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 21-08-2024 13:44
Zapraszam na ugór w tak zwanym parku im Leszczyńskich satyryków. To ma być estetyka Leszna.
14. Dodane przez x, w dniu - 21-08-2024 13:52
nasjlepiej zabetonowac
reklama
15. Dodane przez XXX, w dniu - 21-08-2024 14:03
Standardy są takie że ich nie ma.
16. Dodane przez do kom.5 i 14, w dniu - 21-08-2024 14:06
Estetyka zieleni to nie wycinanie do zera lub betonowanie. Zielen nie puszcza się na dzicz, ale przycina.Chcialabym widzieć wasze ogrody, jesli takowe macie, czy też idziecie na zywioł?
17. Dodane przez po co nam radni?, w dniu - 21-08-2024 14:14
Szanowni Państwo, po co nam radni? Prezydent, Radio Elka i nasze komentarze ogarniają miasto. Żadnego dyżuru radnych od 27 czerwca do 1 września! Pierwszym w tej kadencji dyżurem radnego Łukasza Woźniaka będzie 21 października! Przecież to jest skandal. Żaden radny nie zrobił widocznego kroku, żeby spotkać się z mieszkańcami. Miasto cały czas żyje, także w lipcu i w sierpniu. Kiedy będzie następna sesja rady miasta? Na koniec września czyli po kwartale, po trzech miesiącach przyjdą radni na gotowe miasto po wakacjach!? Przypominam, dziś mija 55 dzień płatnego urlopu radnych. Po co nam radni?
18. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 21-08-2024 14:38
A moze by sie ktos z radnych zajal zaplesnialymi boiskami MOSIR skoro prezydenci nie maja czasu. Za chwile boiska beda do calkowitej renowacji za ktore zaplaci miasto. Kolejny sukces po fekaliowych incydentach w basanie i spadajacym konarze.
19. Dodane przez do kom.17, w dniu - 21-08-2024 14:47
Dlatego na wybory się nie chodzi, bo bez względu na poglądy- wybrani mają wyborców.....
20. Dodane przez P, w dniu - 21-08-2024 14:51
Przykład Estkowskiego, zieleń rośnie już na chodniku i przejście jest coraz węższe. Tak jakby nie było gospodarza tego terenu.
21. Dodane przez LUq, w dniu - 21-08-2024 14:53
Kasa misiu kasa... Pod przykrywką "EKO" 
Nic więcej...  
Brakuje ludzi do pracy, trzeba by było nowe etaty utworzyć...  
Oto cała tajemnica..
22. Dodane przez ghg, w dniu - 21-08-2024 15:11
Niech kupia kozy i sprawa z glowy i jak ktos bedzie chcial to moze sobie koze wydoic.
23. Dodane przez po co nam tacy radni?, w dniu - 21-08-2024 15:25
Winno być: po co nam tacy radni?
24. Dodane przez Morał, w dniu - 21-08-2024 15:28
Bo barany zamiast paść się na trawnikach, siedzą po urzędach.
25. Dodane przez Rolnik, w dniu - 21-08-2024 15:33
Czy w związku z tą sytuacją będę mógł na tych łąkach wypasać kozy? Wtedy dopiero będzie pełna ekologia.
26. Dodane przez konrad, w dniu - 21-08-2024 15:38
Miasto wygląda skandalicznie, brudne zarośnięte chwastami wrastającymi na jezdnie i chodniki.Prezydent który tego nie widzi i nie podejmuje żadnych decyzji po prostu nie nadaje się na to stanowisko.
27. Dodane przez matka, w dniu - 21-08-2024 15:46
Łąki kwietne zostawia się na dużych połaciach terenu i wtedy to wygląda ładnie. Nie koszenie traw przy drogach do tego stopnia, że robi się niebezpiecznie a zielsko zarasta nawet te kanały odpływowe z boku drogi to po prostu głupota!
28. Dodane przez Leszcz, w dniu - 21-08-2024 15:47
Prezesie nie kłam i nie wygłaszaj dziwnych farmazonów na temat utrzymania zieleni w mieście. W twoim ogrodzie też uprawiasz chwasty krzaczory i wyrośnięte trawy? Leszno przez twoje działania jest brzydkie, o bezpieczeństwie nie wspomnę. Prawda jest taka, że brakuje ludzi chętnych do pracy w twoim zakładzie i nie ma kto kosić. A skoro tak jest i Ty prezesie nie potrafisz ich znaleźć, zachęcić do pracy i zatrudnić to jesteś człowiekiem na niewłaściwym stanowisku.
29. Dodane przez Poster do 24, w dniu - 21-08-2024 16:05
A ty jesteś jednym z nich
30. Dodane przez Poster do 24, w dniu - 21-08-2024 16:08
A ty jesteś jednym z nich
31. Dodane przez Ktoś coś pomylił !!!, w dniu - 21-08-2024 16:32
Czy KOMOSA BIAŁA czyli LEBIODA to rzeczywiście ratuje nasz EKOSYSTEM?
32. Dodane przez Stanisław, w dniu - 21-08-2024 16:41
Ja jestem za częstym koszeniem z powodu widoczności jest lepsza szczególnie przejścia ścieżki rowerowe czy skrzyżowania po za terenem też lepiej zwierzynę widać a nie trawa po pas ekolodzy tylko gadają a u siebie trawniki koszą co drugi dzień
33. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 21-08-2024 16:43
Kiedyś alejka prowadząca do Manchatanu była wizytówką tej okolicy. Dziś to skupisko przerośniętych krzaków i chwastów zarastających chodniki. Do tego krzaki przy krzyżówce na grunwaldzkiej zasłaniają widoczność rowerzystom. Czy to teren miasta czy spóldzielni>?
34. Dodane przez Realista, w dniu - 21-08-2024 16:46
Przyjedźcie do Osiecznej. Zobaczycie jak się dba o zieleń. Ps. Jak np. drzew owocowych nie bedziesz przycinać to nie będzie owoców. Przyroda lubi gdy się o nią dba.
35. Dodane przez kk, w dniu - 21-08-2024 16:58
Do 24.Chyba kom29 trafiles w sama stowe bo sie zbulwersowal.
36. Dodane przez mm, w dniu - 21-08-2024 17:00
Mnie się podoba dużo zieleni. Oczy cieszy. Nie chcę pól golfowych. Gdyby trawniki były ścinane do ziemi, po takich upałach już by dawno trawy nie było.
37. Dodane przez Nelli, w dniu - 21-08-2024 17:06
Za czasów buta ruskiego były tzw czyny społeczne ludność wychodziła z chaty że swoim sprzętem i byli wielkie sprzątanie czy nie widzicie ,że do tego czasu się cofamy!! Kiedy narodzie przejrzysz na oczy ?
38. Dodane przez Amen, w dniu - 21-08-2024 17:12
Miasto jest zaniedbane, niektóre ścieżki rowerowe mają 1/2 przepustowości bo krzaki zajmują połowę szerokości, dzikich zwierząt już w tej trawie nie widać. Oczywiście zaraz usłyszymy, że to ekologia że ocieplenie klimatu po czym już teraz można czytać, że sprzedali las pod inwestycje, a zaraz poleca pewnie następne drzewa... Zaoszczędź na koszeniu, głupiemu ludowi wciśnij, że to łąki kwietne :D
reklama
39. Dodane przez Maniek, w dniu - 21-08-2024 17:15
Oby się nie sprawdziło hasło prezydenta; zastałeś Leszno pięknie urządzone a zostawiłeś zaniedbane i zachwaszczone!!!! To miasto wygląda jakby nikt o nie nie dbał. W ogóle nie widać działań rządzącego oprócz chodzenia po królowej Jadwigi z planami
40. Dodane przez Loooooo matkooooóoooooooooooooooo, w dniu - 21-08-2024 17:27
Obojętnie gdzie czlowiek pojedzie to KAZDE inne miasto pod tym.wzgedem wygląda lepiej niz Leszno. Przeciez to jest WSTYD ! Chwaty sa tak wysokie, ze dzieci malych nie widac jak ida chodnikiem.Ponad 30 lat mieszkam w Lesznie i nigdy nie wygladalo to tak źle jak teraz.
41. Dodane przez ciekawy, w dniu - 21-08-2024 17:57
Skoro mowa o bezpieczeństwie, to może zadbać o zieleń obok ścieżek rowerowych? Zobaczcie na Piłsudskiego jak drzewa przeszkadzają, wyminąć się problem, gałęzie do przycięcia. Czekać aż ktoś chcąc ominąć gałęzie, pieszego lub innego rowerzystę wjedzie niechcący na drogę i będzie wypadek.
42. Dodane przez Ola, w dniu - 21-08-2024 18:01
A to co jest na cmentarzy przy ul.kąkolewskiej te zarośla nikt nie kosi ,a tak wogule proboszcz z Leszczyńskiej fary ma w nosie o porządek ,a te furtki nie naprawiane niedługo będziemy skakać ,aby się dostać.Chyba za mało kasuje,biedny jest.Skandal jaki szacunek dla zmarłych.
43. Dodane przez erg, w dniu - 21-08-2024 18:12
a mnie się podoba pięknie się patrzy na motylki owady i kwiatki
44. Dodane przez bzdury, w dniu - 21-08-2024 18:27
Niestety ta wypowiedź prezesa świadczy o jego niekompetencji i braku znajomości podstawowej z zakresu upraw najprostszych roślin. Nie wiem dlaczego to mówi, ale to kompletny bezsens. regularnie koszony trawnik, chocby był zachwaszczony będzie inaczej wyglądał jak to ściernisko, które zostawia za sobą zieleń miejska. Zmiana na tym stanowisku jest konieczna i to szybko. Dopuścić małę prywatne firmy do dbania o place i parki. Nie chodzi o ilość koszenia tylko o dbanie.
45. Dodane przez Stanley, w dniu - 21-08-2024 18:29
Właściwe i dobre standardy utrzymania zieleni miejskiej a Pan Lorych to dwa przeciwieństwa i chyba żart.
46. Dodane przez Ben, w dniu - 21-08-2024 18:35
Całe Leszno jest zarośnięte. Wstyd. Na skrzyzowaniach nie widać nic. Na Skarpie przy blokach drzewa są poznaczona już rok do wycięcia. Takie prňchna. Aż komuś spadnie na łeb jak pójdzie. A dzieci tu biegają dopóki nic się nie stanie
47. Dodane przez DDa, w dniu - 21-08-2024 18:49
Aleje Jana Pawła II proponuję nazwać "Łąki Kwietne Prezydenta"
48. Dodane przez miki, w dniu - 21-08-2024 18:59
A może ci niezadowoleni posprzątają po swoich milusińskich dzieciakach i czworonogach. Za wysoka trawa przeszkadza a smród po psich odchodach nie?
49. Dodane przez Donald, w dniu - 21-08-2024 19:19
Panie prezydencie koniec wakacji. Czekamy na konkretne ruchy. Dymisję ludzi odpowiedzialnych za brak koszenia. Nie ma co czekać!
50. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 21-08-2024 20:13
Na Gronowo na Jagiełły to kiedy ?? Zapuszczone że brak slów.
51. Dodane przez beka, w dniu - 21-08-2024 20:23
na zachodzie wszędzie trawy przy drogach w miastach nawet w Hiszpanii gdzie jest o wiele cieplej niz u nas nowy prezydent a syf z zielskiem taki jaki był jest , gorzej niż w Rumuni
52. Dodane przez popieram 37, w dniu - 21-08-2024 20:56
Najwyższy czas na . W innych miastach mieszkańcy sprzątają. Dlaczego nie w Lesznie? Co będzie przygotowane na miejską Akcję Sprzątanie Świata Leszno 2024? Dlaczego nie pozwala się chętnym mieszkańcom wziąć udział w czynach społecznych? Wzdłuż Alei Konstytucji 3 Maja jest mnóstwo zarośniętych trawą chodników (okolice naprzeciwko rewiru Policji, przy punkcie telefonicznym) i wzdłuż całej ścieżki rowerowej, szczególnie naprzeciw Galerii (ścieżka, chodniki), po stronie Rejtana. Nie wiem, kiedy najlepsza pora roku na takie sprzątanie ale trzeba się zdecydować, przywieźć haczki i zaprosić mieszkańców do usuwania trawy z brzegów asfaltu i chodników.
53. Dodane przez O tak, w dniu - 21-08-2024 21:41
Piękna jest i bujna zieleń latoś.
54. Dodane przez Kasia, w dniu - 21-08-2024 21:49
Nie rozumiem, jak można pisać coś o czym nie ma się zielonego pojęcia. Może warto się najpierw zorientować jak działa MZZ, a nie od razu krytykować.
55. Dodane przez mk, w dniu - 21-08-2024 22:24
Wysoka roślinność sprzyja pochłanianiu większej ilości wody. Pochłania też więcej kurzu, pyłków i produkuje więcej tlenu.
56. Dodane przez Xd, w dniu - 21-08-2024 22:30
1. W innych miastach nie ma problemów z wysokimi trwami i krzewami, bo wszystko kompletnie zabetonowane!!!! Cieszmy się tym, co mamy...Ja nie chcę mieszkać w jeszcze większej betonozie pośród suchych 10 cm kikutow... 
2. Zgadzam się z kom. 52! Którą dzielnica czy osiedle weźmie inicjatywę w swoje ręce i choć raz w sezonie ogarnie swój fyrtel? Co zrobiliście, wszyscy krytykanci, żeby nasze Miasto było ładne? 
3. Słuchacze Elki ( którą lubię, że naprawdę rzetelne podejście do tematów red. Filipa i red. Jarka Adamka) niestety nie czytają ze zrozumieniem. MZZ jest wykonawca usług, które zleca Urząd Miasta. Dokonano wytycznych, które są realizowane.
57. Dodane przez Sm1, w dniu - 21-08-2024 23:14
Aleja Krasińskiego, niedaleko centrum miasta, a wygląda jak jedno wielkie zarośle. Tragedia!! Dziękujemy za większą ilość komarów z tych zarośli, robactwa, much, a także za pyłki przez które męczą się alergicy!! Kij w oko prezesowi MZZ - niech wrzuci na FB foto swojego bio ekologicznego ogródka czy jest bliskie koncepcji tej, którą prezentuje jako prezes MZZ
58. Dodane przez Obywatel prezes, w dniu - 22-08-2024 06:27
My nie żyjemy w Kongo tylko w Polsce. Przez te wasze nie koszenia miałem kleszcza bo idąc chodnikiem trzeba się ocierać o chwasty wysokie na metr. Chodnik zawsze miał dwa metry szerokości teraz ledwo pół bo tak chwasty się rozrosły. Wstyd na całą Polskę. Czas to nagłośnić w telewizji.
59. Dodane przez Jan, w dniu - 22-08-2024 07:47
Niestety, ale tak zasyfionego miasta jak to jest mniej więcej od 2-3 lat nie było nigdy. Leszno na tle innych miast wygląda mizernie. Koniec z mydleniem oczu mieszkańcom ekologią. Zielony syf zapoczątkował poprzedni prezydent, a obecny niestety podtrzymuje ten trend, choć szczerze liczyłem że po zmianie władzy coś się w tym aspekcie zmieni. A najbardziej śmieszą poplecznicy który małpują wypuszczone z urzędu slogany typu "bioróżnorodność, ekosystem itd". To nic innego jak oszczędność miejskich pieniędzy, niestety kosztem bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców. Wytłumaczę to najprościej jak potrafię...dlaczego ludzie tak popierający ten super ekologiczny system nie utrzymują swoich prywatnych trawników w takim stanie tylko koszą je dwa razy w tygodniu??? No właśnie!
60. Dodane przez do 52, w dniu - 22-08-2024 07:52
Zapomnij. Ktoś bierze za to pieniądze, a ja mam za darmo za nich zielsko na chodnikach hakać? To ja Ciebie zapraszam do lekarza, bo ewidentnie Masz coś z głową nie tak.
61. Dodane przez A mnie, w dniu - 22-08-2024 08:11
Podoba mi się zieleń w każdej postaci. Niech będzie niekoszone. Tylko przy szosach kosić żeby kierowcy mieli dobra widoczność. Dla pana od kleszcza - proponuję stosować repelenty skoro kleszcze go lubią. I 
chodzić oo zabetonowanym. Zawsze można chodzić po takich drogach gdzie zielska nie ma. Z takimi też w Lesznie nie ma problemu.
62. Dodane przez Ha, w dniu - 22-08-2024 08:13
Niby nie mieszkamy w Kongo, ale pełno u nas "marudnych pigmejów".
63. Dodane przez do 56, w dniu - 22-08-2024 08:20
dot. 1: Nikt nie chce betonować, tylko po prostu zadbać o zieleń. 
dot. 2: Osiedla nic nie muszą, mają spółdzielnie na które co miesiąc płacą ogromny haracz a mieszkańcy Leszna mają Urząd na który płacą podatki i to za te pieniądze powinno być to zrobione !!!
64. Dodane przez Jurek, w dniu - 22-08-2024 08:46
Całe Leszno w chwastach
65. Dodane przez Potwierdzam, w dniu - 22-08-2024 10:00
Spółdzielniom płaci się za wynajmowanie firm ogrodniczych . Wspólnoty mieszkaniowe też wynajmują firmę która dba o zieleń przy posesji. Za wszystko się płaci i tam jest ok. Problem niekoszenia jest w miejscach gdzie zarządza miasto. Oczywiście nie wszędzie trzeba kosić. Najważniejsze, żeby widoczności nie utrudniały chwasty przy arteriach komunikacyjnych. Co do reszty jestem w stanie zaakceptować łąki miejskie. Zawsze to lepsze od wysuszonego klepiska, które się tworzy po ścięciu trawy w okresach suszy i nie odrasta.
reklama
66. Dodane przez Ja1, w dniu - 22-08-2024 10:11
Pokażcie mi choć jednego który mówi że te chwasty w całym mieście trzeba zostawić.To jest żenada zostawiać tak zaniedbaną zieleń. Chwasty obrastają krawężniki i wchodzą na jezdnię. Poza tym łąka kwietna to jak sama nazwa mówi wiaty a nie uschnięte badyle wystające tak że auto można zarysować... Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Ot co...
67. Dodane przez BlacBerry, w dniu - 22-08-2024 10:59
Jak zwykle spychologia, co złego to nie ja. A syf jak jest wszędzie tak jest. Napiszcie, że płacicie w zieleni miejskiej grosze i nie ma ludzi ani sprzętu, nie ma kasy w Lesznie na dbanie o zieleń. Dlaczego nie zatrudniać więźniów z ZK Rawicz np. ? Pomyślcie, że jest pełno darmozjadów co mogą pracować.
68. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 22-08-2024 11:18
Chyba w Bukareszcie nie byłeś. Tam zieleń zadbana jak mało gdzie. Trawa przycięta, zraszacze pracują co rano. Aż miło się patrzy
69. Dodane przez scorp, w dniu - 22-08-2024 11:44
powiedzmy sobie szczerze, te wystające badyle sa mało estetyczne i zasłaniaja widocznośc, ale pod przykrywką eko nieścina sie i oszczędza sie
70. Dodane przez Ela, w dniu - 22-08-2024 12:05
PRZYJEZDZAM CZESTO DO LESZNA PKP I TAKI MALY SJQEREK PRZY TUNELU NA UL SLIWIANSKA POWINIEN BYC WIZYTOWKA MIASTA ROWNIEZ METROWY TRAWNICZEK PRZED SZLABANAMI POWINIEN BYC UKWIECONY ...DO LESZNA PRZYJEZDZA TEZ DUZO CUDZOZIEMCOW ZOSTAWIAJA AUTA WE WROCLAWIU ,POZNANIU I PKP PRZYJEZDZAJA I OBRAZEK ZANIEDBANIA WIDZA ZARAZ PO WYJSCIU Z PKP
71. Dodane przez Inga, w dniu - 22-08-2024 12:05
Dekana - Estkowskiego chyba jednak nikt się nie skupia na utrzymaniu zieleni.
72. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 22-08-2024 12:28
Velo Park masakra. Chwasty zarastają posadzoną wcześniej zieleń.
73. Dodane przez popieram 70, w dniu - 22-08-2024 13:43
Z tym się zgodzę. Zieleń tego ronda przez wiele lat była wstydem tego miasta wobec podróżnych w przejeżdżających pociągach. Nie wiem, jak dzisiaj.  
Dlaczego w pracach MZZ nie można zaangażować mieszkańców zalegających z płaceniem czynszu, żeby prace zaliczyć na poczet zaległego czynszu lub innych finansowych zobowiązań? GDZIE SĄ RADNI?
74. Dodane przez Nie marnujmy.!!!, w dniu - 22-08-2024 15:10
Bardzo Słuszna Decyzja Prezydenta Miasta....- aby nie topić pieniędzy w KOSZENIE TRAWY - jeśli ona nie zagraża bezpieczeństwu przy skrzyżowaniach dróg ,( ulic).Koszenie w niepotrzebnych miejscach tzw łak kwietnych wzdłuż ulic to dobre rozwiązanie...- mniej spłynie wody do kanalizacji deszczowej wtedy nie ma kosztów koszenia w tym niewymiernych - czytaj wypadków na drodze że "spotkania" maszyny koszacej z pojazdem na jezdni.!!!! Serdeczności dla Czytających ( mgr Janusz C.- gospodarz terenu wokół Zamku,).
75. Dodane przez Ehhhhhhhhh, w dniu - 22-08-2024 16:48
Dajcie spokój z tym gadaniem o ekologi. Leszno jest zarosniete i to wygląda fatalnie.
76. Dodane przez Olek, w dniu - 23-08-2024 08:58
Na Gronowie jarzębina prosi się o przyciecie
77. Dodane przez Kruk, w dniu - 23-08-2024 09:09
Tylko nieuk i dyletant będzie utrzymywał, że skoszenie i pozostawienie do wyschnięcia dojrzałych roślin, które już posiadają nasiona nie ma wpływu na ich szybki ponowny wzrost. Po tą są kosze przy traktorach koszących aby te chwasty wywozić. Inaczej syzyfowa praca. A może ktoś celowo dba o to aby MZZ miał co robić?
78. Dodane przez Michu, w dniu - 23-08-2024 13:09
Głupota jak nic z tymi roślinkami i owadami. Większość miasta Leszna wygląda syficznie. To jest miasto a nie rezerwat przyrodniczy.
79. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 23-08-2024 13:24
Lorych niech se zmieni nazwisko na Chwastyniak. Zachwaszcza paskud Leszno w imię ekologii.
80. Dodane przez DO 77, w dniu - 23-08-2024 13:30
Drogi "Czapniku" - bredzisz ( czyzbyś nosil glowe swa tylko do zakladania na nia czapki ?!.).....odrosnie nowa trawa ( o ktorej w domniemniu - napisałes ) ale juz po zimie przyszla wiosna zatem moze byc skoszona z nowego budzetu miasta - narazie jej kosic nie potrzeba -zwiednie za m-c sama .!!!!! Skosimy- ją -- ale czy jako uczestnik procesu jazdy samochodem wzdluz niej oraz jako ten ktory korzysta z przyrody - pytamy CZY ZAPLACISZ za syzyfowa robote ???.. Jacek Leszno . (przyrodnik n-el).
81. Dodane przez foto, w dniu - 23-08-2024 14:09
Ulica Jana Pawła skrzyżowanie z ulicą Leszczyńską
82. Dodane przez do 81, w dniu - 23-08-2024 15:28
W Lesznie nie ma ulicy Leszczyńskiej. Jest tylko i wyłącznie ulica Leszczyńskich.
83. Dodane przez Nik, w dniu - 24-08-2024 13:19
Przestańcie narzekać ,tak wybraliście w wyborach to tak jest po co te żale uśmiechnijcie się.
reklama
84. Dodane przez Mieszkaniec Wschowy, w dniu - 24-08-2024 18:14
A we Wschowie to w ogóle nie koszą traw w parkach i w rezultacie wokół starego miasta te parki są zarośnięte i zapuszczone. Nawet ciężko tam spacerować bo zarastają nawet ścieżki i zalega tam woda po ostatnich ulewach.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę lokal użytko... Leszno 1
Mieszkanie wilkowice... Wilkowice 112000
Pokoje , kwatery les... Leszno 775
Wyposażone mieszkani... Leszno 644252
Mieszkanie- jakość p... Poznań 526890
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj