Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Października 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Julian,
Łukasz
DZIEŃ
ŁĄCZNOŚCIOWCA
Do końca roku 74 dni.
Start arrow Leszno arrow Paszyk: można było zrobić więcej, ale bilans jest dodatni

Minister Rozwoju w Radiu Elka

Paszyk: można było zrobić więcej, ale bilans jest dodatni

17.10.2024. Radio Elka, Jarek Adamek

Jesteśmy za utrzymaniem poziomu finansowania służby zdrowia, ale nie będzie takiego finansowania, jeśli polskie firmy będą znikać - powiedział w audycji "O tym się mówi" Krzysztof Paszyk, Minister Rozwoju i Technologii, odnosząc się do słów Minister Zdrowia o utrzymaniu składki zdrowotnej w obecnej postaci. Rozmawialiśmy też o bilansie roku od wyborów oraz pomyśle PSL na wybory prezydenckie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ostatni raz spotkaliśmy się na początku czerwca. Był pan tu wtedy, kampaniując na rzecz swojego poprzednika na stanowisku, obecnie europosła Krzysztofa Hetmana.
Tak to się złożyło. Ważniejsze jest, panie redaktorze to, że co kilka miesięcy mam wielką przyjemność i zaszczyt gościć na ziemi leszczyńskiej, spotykać się też z mieszkańcami. Myślę, że to jest dla polityka najważniejsze, aby tego kontaktu nie tracić.

A pamięta pan, o czym pan mówił wtedy w Lesznie, poza oczywiście zachwalaniem kandydata? Myślę, że wtedy sporo mówiliśmy o wyzwaniach, które są przed Polską w kontekście perspektyw, które otwierają się w Unii Europejskiej przed naszym krajem.

To ja panu przypomnę, panie ministrze, mówił pan o tym, że pozbędziecie się "ostatniego reliktu pisowskiego Polskiego Ładu", czyli zmienicie składkę zdrowotną. Minęły cztery miesiące, składka zdrowotna ma się świetnie.
Tak, ale też na pewno, bo to jestem na tysiąc procent pewien, że mówiłem, że uruchomimy środki z Krajowego Planu Odbudowy.

Ja wiem, że pan chce mówić o tym, co się udało, ale ja chcę mówić o tym, co się nie udało, bo minął dokładnie rok od wyborów. Ostatni relikt pisowskiego Polskiego Ładu trwa i chyba będzie trwał.
Tak i nic w mojej ocenie, panie redaktorze, się nie zmienia. Obiecaliśmy to przed wyborami polskim przedsiębiorcom, że skończymy z tym parapodatkiem, który został przez PiS nałożony na przedsiębiorców. Jesteśmy dzisiaj w bardzo intensywnym dialogu z panem ministrem Domańskim, z koalicjantami. Myślę, że jest szansa, że już niebawem skończymy z praktyką, która budzi szczególne obawy i złość, czyli ZUS od środków trwałych w firmach, to już znika. Kolejne etapy przed nami.

To ja panu zacytuję: „w dobrze pojętym interesie pacjentów leży nieobniżanie składki zdrowotnej”. Kto to powiedział?
No pewnie politycy lewicy.

Nie. Pani minister Leszczyna. Minister zdrowia, jakby państwo nie wiedzieli
To pewnie dawno temu.

Nie,
wczoraj to powiedziała.
Ale my nie chcemy nic zmieniać jeśli chodzi o wysokość nakładów przeznaczonych na leczenie Polaków. Tu się nic nie zmienia, natomiast to czemu minister zdrowia tak mówi że składki nie należy zmieniać, a jednocześnie podpisuje się pod projektem, który będzie tą składkę obniżał…

No nie, pani minister mówi, „w dobrze pojętym interesie pacjentów leży nieobniżanie”, czyli nie chcemy obniżać składki. Ja rozumiem, że najbliższe koszuli ciało, w przypadku pani minister Leszczyny to jest kwestia służby zdrowia, natomiast tu ważymy między interesem i wysokością środków na finansowanie służby zdrowia, ale też naprawdę nie będzie służby zdrowia państwa polskiego, nie będzie, jak w takim tempie zastraszającym, jak to miało miejsce w poprzednim roku, zaczną znikać kolejne tysiące polskich firm. Jednym z wskazywanych przyczyn likwidowania wielu firm się w Polsce są nadmierne obciążenia podatkowe i m.in. sposób rozliczenia składki.

I jak widać wasz koalicjant tego nie chce zmieniać.
Moje rozmowy z ministrem finansów zupełnie przeczą tej tezie, że koalicjant nie chce zmieniać. Polska 2050 też jest tu bardzo pryncypialna w tym względzie. To jest naprawdę kwestia kilku tygodni. Będzie na stole projekt etapowego przywrócenia starego rozliczania skutki zdrowotnej dla przedsięwzięć.

To jak wy w ogóle rozmawiacie w tym rządzie? Pani minister Leszczyna siedzi gdzieś tam daleko od pana przy tym stole? Może podejść do siebie i obgadać sprawy?
Bardzo często gadamy, ale to myślę że to nie jest istotne.

Dzisiaj kolejna historia: pani minister Leszczyna mówi że był projekt zmian zasad handlu alkoholem, ale minister rozwoju jej to zablokował.
To jest też jakaś z kontekstu wyjęta odpowiedź. Nic nie blokuję, trwają konsultacje.

A co się panu nie podoba w tych rozwiązaniach: czy to, że alkohol na stacjach benzynowych ma nie być sprzedawany?
Wydaje mi się, że problemem jest taka twitteryzacja debaty publicznej i to nam też tu w tej rozmowie nie służy, bo kwestia konsultacji międzyresortowych w rządzie na temat różnych programów jak świat światem ma swój przebieg. Każdy resort przesyła swoje uwagi, potem rozwiązania są wprowadzane, więc to nie jest nic absolutnie nic takiego i nie ma miejsca sytuacja, żebym blokował rozwiązania w ustawach pani minister Leszczyny czy kogokolwiek. Zwracamy, reprezentując poszczególne resorty uwagę na różne aspekty i skutki zapisów ustaw.

Jakie mogą być negatywne skutki zakazu sprzedaży alkoholu w stacji benzynowej?
Różne mogą być skutki, które będą negatywnie działały na handel, na tych, którzy w obrocie gospodarczym uczestniczą, jeśli chodzi o sprzedaż alkoholu i na to tylko zwracam uwagę, że trzeba to mieć też na względzie. Nic, nic poza tym. Absolutnie słowa o blokowaniu nie są, nie są na miejscu.

Czyli co? Wychodzi po prostu tak, że cokolwiek się pojawi w waszej dyskusji natychmiast wypływa do opinii publicznej. No skądś to się bierze. Te wszystkie informacje znalazłem wczoraj, dzisiaj w internecie. Wpisałem „Krzysztof Paszyk minister rozwoju najnowsze informacje” i najnowsza informacja jest taka, że Krzysztof Paszyk blokuje reformy jeżeli idzie o sprzedaż alkoholu w Polsce.
No więc to już wytłumaczyłem, że niczego nie blokuję, tylko uczestniczę w konsultacjach które się na poziomie rządu odbywają. To jest taka generalna refleksja myślę panie redaktorze i ona jest trafna co do co do naszej odzwyczailiśmy się przez 8 lat, że mamy rząd koalicyjny, że po prostu trwa wewnątrz rządu debata. Ona czasami przybiera dosyć radykalne formy, czasami obfituje w różne kwieciste sformułowania, które robią karierę w mediach, natomiast na wielu przykładach można pokazać, że ostatecznie jesteśmy zdolni ustalać wspólny pogląd. Czasami są zdania odrębne, tak jak w przypadku wczorajszego programu strategicznego jeśli chodzi o podejście do emigrantów. Jednak to, co wielu wieściło, że się nie da, że będzie blokada, że się nie da, się nie spełniło. Daliśmy radę. Taka rocznica wczoraj też symboliczna, czasu wyborów, były podwyżki dla sfery budżetowej, dla wojska, dla policji, kwestia KPO, też poprawy relacji z Unią Europejską. To pokazuje jednak, że ta koalicja nie jest aż tak kłótliwa, jak to niektórzy mówią. Owszem, pospiera się, ale ostatecznie potrafi ustalić wspólny pomysł.

Ostatecznie jest tak, jak powie Donald Tusk.
Nie, ostatecznie jest pogląd, który uzgadniamy, bo akurat jednym głosem pan premier Donald Tusk od wielu tygodni z wicepremierem Władysławem Kosiniakiem mówią, jeśli chodzi o obronę granicy wschodniej Polski, jeśli chodzi o zmianę nastawienia i przepisów uniemożliwiających obchodzenie prawa międzynarodowego z kwestią azylu chociażby. I temu wczoraj było poświęcone długie posiedzenie rządu, które moim zdaniem doprowadziło do ustalenia większościowego rozwiązania.

Jesteście zadowoleni z tego pierwszego roku od wyborów? Z siebie?
Zawsze można było zrobić więcej, ale uważam, że ten bilans, który jest dzisiaj, jest dodatni.

To słyszałem po każdym meczu polskiej reprezentacji.
Tu analogia nie jest akurat dobra.

Ze „stu konkretów” Donalda Tuska spełniono osiemnaście.
100 konkretów to było w Platformie Obywatelskiej.
Dlatego wziąłem „12 gwarancji Trzeciej Drogi”. I proszę bardzo, pierwsza z brzegu: „Uporządkujemy i uprościmy system podatkowy. Podatnik zapłaci jedną daninę od dochodów z pracy”. Jak wam to wyszło?
Nasze gwarancje są na cztery lata kadencji, na cztery lata rządu. My mieliśmy od razu świadomość, że pierwsze blisko dwa lata tej kadencji to będzie współistnienie rządu z prezydentem Andrzejem Dudą i zwłaszcza w tej połowie pierwszej kadencji się wiele nie da nie da zrobić. Natomiast kwestie rolnictwa, kwestie bezpieczeństwa, kwestie urlopu od ZUS-u…

Z tym urlopem od ZUS-u to też bym nie przesadzał.
Ale jest. Od nowego roku.

Jaki jest, taki jest, ale jest?
Od nowego roku każdy przedsiębiorca będzie mógł raz do roku nie płacić bez konsekwencji składki zdrowotnej. My też nie epatujemy, panie redaktorze, tym, że tu już dzieło osiągnięte, bo naszym docelowym punktem jest dobrowolny ZUS i z tego nigdy nie rezygnowaliśmy. Natomiast dzisiaj, jeśli można było zrobić dobrowolny ZUS, jeden miesiąc w roku, to to zrobiliśmy po prostu.

A artyści i inne wolne zawody tego nie będą miały.
No to jest pół procenta wszystkich prowadzących działalność gospodarczą, ale zgoda. Czasami nie wszystko się...

Czyli wyszło, ale tak nie do końca. Jednoosobowa działalność gospodarcza jak ma się ma 10 ubezpieczonych też się nie łapie na ten urlop?
Panie redaktorze, jest coś takiego jak realia, jak możliwości i te możliwości nam pozwoliły, aby raz do roku, jeden miesiąc można dobrowolnie zdecydować, czy się składkę na ZUS będzie płaciło, czy nie. Lepsze to niż dotychczasowe realia, czyli zero jakichkolwiek decyzji w tym względzie przez przedsiębiorcę.

To co jeszcze jest choćby na progu realizacji z tych waszych gwarancji?
Myślę, że nowy program mieszkaniowy, który wesprze młodych Polaków, których połowa wieku 25 do 35 lat dzisiaj jest bez szans na własne mieszkanie. Chcemy oprzeć program na trzech rodzajach budownictwa. Budownictwo komunalne, te samorządowe i to wsparcie już jest przygotowane. Budownictwo społeczne, czyli TBS-y, spółdzielnie mieszkaniowe, SIM-y. No i budownictwo własnościowe, w którym wielu Polaków widzi bezpieczny azyl na resztę swojego życia. I w tych trzech formach będziemy, jesteśmy bliscy. To były też koalicyjne, niełatwe uzgodnienia. Też wiele emocji w debacie publicznej. Wielu koalicjantów też uległo tym emocjom. Ale dzisiaj konsekwencja i spokój doprowadzi nas do tego, jestem o tym przekonany, że na rocznicę działania rządu, która przypadnie w grudniu, też będziemy to mieli.

A jest pan w stanie, jako prominentny polityk Trzeciej Drogi powiedzieć ludziom, że coś na pewno się nie uda, bo koalicja już powiedziała nie i w życiu tego nie wprowadzimy? Z tych waszych dwunastu gwarancji.
Ja zawsze walczę do końca. Gdybym się zniechęcał bardzo szybko, to tego programu mieszkaniowego absolutnie nie byłoby szans dowieźć do momentu, gdzie moim zdaniem jesteśmy bliscy porozumienia i kompromisu. Więc uważam, że trzeba też mierzyć siły na zamiary. Mamy jeszcze trzy lata Myślę, że za trzy lata i przy prezydencie, którego wybierzemy z środowisk politycznych dzisiaj tworzących tą koalicję, który nie będzie dla zasady na „nie”, jesteśmy w stanie wiele wspólnie zrobić.

A kto ma być prezydentem?
Tak jak powiedziałem, nie wyobrażam sobie, że będzie to inna osoba niż reprezentująca obóz z koalicji 15 października.

Cały obóz?
Cały obóz.

PSL nie ma swojego kandydata?
Ja powiedziałem, że ostatecznie, ostatecznie. Natomiast pierwsza tura wyborów myślę, że będzie tą, tym etapem, gdzie jednak większość liczących się środowisk, do których się Polskie Stronnictwo Ludowe zalicza, będzie miała swoich kandydatów.

To kogo PSL wystawi?
Myślimy bardzo poważnie, aby kontynuować współpracę wyborczą z Polską 2050 i na przykład wspólnie uzgodnić kandydaturę pana Szymona Hołowni.

Nie macie nic przeciwko temu, żeby go poprzeć.
Nie mamy. A jeśli nie Szymon Hołownia, to być może też wspólnie będzie możliwość wsparcia innego polityka.

Pana nie, w każdym razie.
Nie, nie, nie, panie redaktorze, zaskoczył mnie pan tą propozycją absolutnie.

Jestem jedynym, kto ją wysunął, tak?
Tak, tak.

Dobrze, jakby co, to byłem ja. Pan Krzysztof Paszyk, Minister Rozwoju i Technologii, był naszym gościem.
Bardzo dziękuję.
 
Komentarze (28)
1. Dodane przez zenon, w dniu - 17-10-2024 15:12
panie paszyk skladke zdrowotna powinni placi rolnicy jsk wszyscy bez wyjatku
2. Dodane przez Ja, w dniu - 17-10-2024 15:21
To jest koalicja strach. Nic nie zrobią przez całą kadencję, bo chcą dotrwać do końca . Opanowali kraj niczym ośmiornica. Przez rok nakradli więcej niż pis przez osiem lat.
3. Dodane przez Edward S, w dniu - 17-10-2024 15:43
Albo Po an jest idiotą albo mi rozum całkiem odebrało?
4. Dodane przez Zizi, w dniu - 17-10-2024 15:43
Panie Paszke mam nadzieję że pańska partia w przyszłych wyborach nie będzie miała bytu!!! Między innymi za przywrócenie esbekom przywilejów emerytalnych!!! Precz z komuchami i z panem też!!!
5. Dodane przez Ddd, w dniu - 17-10-2024 15:45
Do 2 nic dodać nic ująć ale się szeroko usmiechamy
6. Dodane przez abc, w dniu - 17-10-2024 15:52
O jakiej służbie zdrowia Pan mówi? Płaciłem skladki, a teraz leczę się prywatnie , bo prędzej umrę niż dostanę sie na termin z NFZ. Tak jak wspomniał kom.1 wszyscy muszą płacić skladki rolnicy również.
7. Dodane przez Antypispo, w dniu - 17-10-2024 15:55
Banda złodziei, kłamców, oszustów. Byle jak najdłużej żreć z koryta.
8. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-10-2024 15:55
Kogo red.Adamek zaprasza ,to jest prosty chłop,który tylko koryta pilnuje.
reklama
9. Dodane przez niedlalewicy, w dniu - 17-10-2024 15:57
państwo socjalne nie powinno niczego szukać ani w gospodarce, ani w rolnictwie ani w kwestiach zdrowia. wszystkie kłopoty wynikają z zanegowania świętości własności prywatnej i wtrącania się państwa, skrajnej lewicy i biurokratów w gospodarkę. zlikwidować podatki dochodowe, ZUS, zwolnić 90 procent kadry urzędniczej. model państwa socjalnego to katastrofa, która dobija Europę i Zachód. młodzi nie mają zamiaru utrzymywać socjalizmu, który zabiera im przemocą 70 procent miesięcznego dochodu. PO i ta cała ekipa niczym istotnym nie różni się od PiS. wszystko to jedna wielka lewica.
10. Dodane przez Antypispo, w dniu - 17-10-2024 16:08
I co poliniacy? 100 konkretów tuska to 100 splunięć w wasze uśmiechnięte mordki. A wy ryjki cieszycie i udajecie, że deszczyk pada.
11. Dodane przez Brak słów, w dniu - 17-10-2024 16:24
Oddzielić uslugi opłacane z NFZ od prywatnej służby zdrowia. Zobaczymy czy skończą się problemy kadrowe i zwiększy się dostępność do usług. Od wielu lat kpiną są odległe terminy do specjalistów dlatego pacjenci są zmuszeni z korzystania z usług prywatnych. A może powrócić do pomysłu z kartą indywidualnego korzystania z usług medycznych ? Ale nikomuna tymnie zależy.
12. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 17-10-2024 16:49
Osoby które głosowały na tych ludzi podejrzewam , że dziś plują sobie w twarz ale dalej przed innymi udają zadowolonych :( Brak słów na tą antypolską bandę . Tylko najgorsze jest to , że wszyscy za zapłacimy .
13. Dodane przez Rob, w dniu - 17-10-2024 17:19
Nigdy więcej pislamistow
14. Dodane przez Zizi, w dniu - 17-10-2024 17:26
Do.13. Ty to musisz być komunistą i szkodnikiem na rzecz Polski!!!
15. Dodane przez brat, w dniu - 17-10-2024 17:42
tylko Grzegorz Braun i Konfederacja
16. Dodane przez Re13, w dniu - 17-10-2024 17:49
Ubierz latex i na paradę ha ha.
17. Dodane przez fils, w dniu - 17-10-2024 18:03
służba zdrowia to priorytet panie a firmy padają bo tak rządzicie lipa i tyle
18. Dodane przez wybory!, w dniu - 17-10-2024 18:05
Zapewniam, że Rafał Trzaskowski nie będzie kandydować na prezydenta. Myślę, że Donald Tusk nie będzie chciał, ale będzie musiał kandydować ocenił Marek Sawicki, poseł PSL.
19. Dodane przez wyborca, w dniu - 17-10-2024 18:06
Mój kandydat Karol Nawrocki.
20. Dodane przez Ben, w dniu - 17-10-2024 18:16
Tak się pchał do koryta i się załapał tą butą tymi kłamstwami . Ciekawe czy sąsiedzi jeszcze mu mówią dzień dobry ?
21. Dodane przez Miron, w dniu - 17-10-2024 18:21
Rolnicy powinni być wreszcie odpowiednio potraktowani. Masz rolnika 10 ha, który sieje zboże czy pyry, taki ma dochód żałosny, jakieś 40 tyś rocznie. Ale są rolnicy mający na tych 10 ha np. warzywa, owoce, szklarnie. I taki ma dochód ogromny! Wiem, bo mam teściów ze szklarniami na 5 ha, na kolejnych 5 ha warzywka, pieczarki, brokuły, pasternak. Rocznie wyciągają spokojnie minimum 300 tyś. Nie płacą ani zus, ani zdrowotnej, ani podatków. Marny krus 1300 zł za 2 osoby co 3 m-ce. Tak samo płaci ten co ma zboże. Nie ma żadnej różnicy. A dostęp do służby zdrowia mają oba dwa taki sam jak przedsiębiorca płacący zusy i zdrowotne po 1700 na miesiąc. To nalży ukrócić! Ale rolników się boją bo jedno z drugim wywlecze swoje graty za miliony i poblokuje drogi!
22. Dodane przez Pracownik legalny., w dniu - 17-10-2024 18:52
Właśnie zadzwoniła do mnie okulistka. Wstrzymuje przyjmowanie pacjentów do końca roku. Bo ministra nie płaci. I co mam ślepy do pracy chodzić do 68 a może i o jeden dzień dłużej.
23. Dodane przez dertyg, w dniu - 17-10-2024 19:58
Rolnicy powinni ponosić takie same opłaty, jak inni.. Dlaczego padają firmy? Co jeszcze w Polsce jest polskie? Dlaczego i kto ma w tym interes, źeby zniszczyć polski przemysł żywieniowy, motoryzacyjny, górnictwo itd. a sprowadzać wątpliwej jakości lub niekontrolowane (patrz zboże z Ukrainy i inne..) produkty żywieniowe z których nie podają składów i wykorzystania szkodliwej dla zdrowia żywności modyfikowanej genetycznie...bo kto komu udowodni jakie są a jakie powinny by c normy jak producent nie nie wiadomo gdzie..albo zamiast producenta podają - wyprodukowano w krajach Unii Europejskiej lub poza UE? Nie opłaca się polskie rolnictwo ale opłaca się ekspresowe ściąganie żywności z Chin nie wiadomo co zawierającej, owoców, warzyw, kaw z laboratoriów itd. Nie opłaca się produkować w Polsce bezpieczniejszych kontrolowanych samochody spalinowych itd, ale opłaca się ściągać z Chin samochody elektryczne i wmawiać, ze to będzie nasza przyszłość (obejrzyj film Zostaw świat za sobą) Nie opłaca się wydobywać polskiego węgla, niszczy się górnictwo- węgiel zły, gaz zły ale nieprzebadana fotowoltaika, farmy wiatrowe (pewnie wkrótce funkcjonujące za pomocą sztucznej inteligencji - OK). Zobaczcie jak ekspresowo zmieniaja nagle przepisy wszystko próbując dostosować pod masową cyfryzację..krótsza prac w urzędach(reszta zdalnie..).e-dowody,e-paszporty, e-wizyty, usuwanie bankomatów, oddziałów banków itd..odmawianie wydawania potwierdzeń na papierze, usuwanie pieczątek na pismach a jedyne potwierdzenie to podpis pracownika z urzędu lub adnotacja, ze nie chcieli mu potwierdzić. Nie będzie dowodów do sądu a jeśli sa łaskawie pozwoli to może dopuści taki dokument, jako dowód po wcześniejszym opłaceniu biegłego grafologa itd...Jeśli nie będziemy umieli się bronić i nie bedziemy domagali się zawsze wyboru to doprowadzimy do zniewolenia cyfrowego i zagłady kontrolowanej przez maszyny cywilizacji-patrz Nobel 2024 maszyny myśłące-posłuszne, które szykują zamiast ludzi..a każda aktualizacja usuwa to co było i można programowac zupełnie inne rzeczy...ZŁE RZECZY...
24. Dodane przez xd, w dniu - 17-10-2024 21:11
Kiedy będą wreszcie polskie rządy? Od lat nasz kraj jest okradany i sprzedawany (...)
25. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 17-10-2024 21:14
To swego rodzaju fenomen, że taki człowiek zostaje posłem.
26. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-10-2024 21:33
Nieustannie, od niepamiętnych czasów, dużo łatwiej się obiecuje w kampanii wyborczej i krytykuje innych, a znacznie trudniej się sprawuje władzę i wdraża obietnice w życie.
27. Dodane przez Joanna -Leszno, w dniu - 17-10-2024 22:08
Ten p.Paszyk - to bardzo źle wykształcony człowiek a przy tym b.malo inteligentny...- przecież to nasz p. redaktor J.Adamek szafował Paszyka na każdym kroku na temat SKLADKI Zdrowotnej.Facet tak kręcił ,tak kluczył nie odpowiadając na zadawane pytania .kluczył także na inne tematy.Kogo ten P.Tusk postawił na tak ważne stanowisko.....to jakiś kiep.po szkole zaocznej ,on poprzez swoje odpowiedziedzi ...nie na temat ...ściąga Partie " PO " w dół poniżej pasa !!!! (...)
reklama
28. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 17-10-2024 23:06
Pozdrawiam serdecznie głosujących na koalicję 13 grudnia a to dopiero początek ich możliwości
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Komfortowe ostatnie ... Leszno 475496
Komfortowe miejsce p... Leszno 59000
Ostatnie mieszkania ... Leszno 518184
Ostoja przylesie w l... Leszno 320110
Ostoja przylesie w l... Leszno 459420
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj