Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Grudnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Dionizy, Szczepan

BOŻE NARODZENIE
Do końca roku 5 dni.
Start arrow Leszno arrow Czy ZOJO się sprawdziło? Czy będzie zlikwidowane?

Wspólna księgowość szkół po siedmiu latach

Czy ZOJO się sprawdziło? Czy będzie zlikwidowane?

06.12.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Utworzenie Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych, czyli wspólnej księgowości dla szkół i przedszkoli w Lesznie to nie był dobry pomysł – uważa wiceprezydent Leszna Maciej Grabianowski. Zapowiadanych oszczędności nie ma, a szkoły mają znów swoje księgowości. Mimo to Grabianowski zapewnia, że nie planuje likwidacji ZOJO.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Siedem lat temu Rada Miejska Leszna zdecydowała o utworzeniu Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych. W zamierzeniu instytucja miała być wspólną księgowością dla szkół i przedszkoli, dzięki czemu miały być one sprawniej obsługiwane pod względem finansowym, miała przynieść też oszczędności. Czy to rozwiązanie się sprawdziło? - o to zapytaliśmy wiceprezydenta Macieja Grabianowskiego.

Jak oceniacie działalność Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych? W założeniu miało się ono zająć obsługą księgową szkół i przedszkoli, dzięki czemu byłyby one mniej obciążone. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Rzeczywiście, 22 września 2016 roku Rada Miejska podjęła uchwałę o powołaniu nowej jednostki: Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych, która zaczęła funkcjonować od 1 stycznia 2017 roku. Wtedy powoływano się na takie argumenty, jak na przykład zmiana przepisów podatkowych dotyczących rozliczania VAT-u w jednostkach samorządowych. Ja w tamtych czasach byłem dyrektorem szkoły i to nie był jakiś wielki problem, zarówno dla mnie, a tym bardziej dla mojej księgowej. Więc wtedy tamta argumentacja do mnie jako do dyrektora szkoły nie trafiała. Drugi argument to były potencjalne oszczędności. Na dostosowanie budynku wydano prawie 900 tysięcy złotych. Wszystkim księgowym ze szkół zaproponowano przejście do Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych. Dzisiaj stan zatrudnienia w szkołach nie zmienił się od 2017 roku, a przypomnę, że w ZOJO dzisiaj pracuje 45 osób, więc ja
tej oszczędności nie widzę.

Czyli księgowe wróciły do szkół?

W szkołach zostały zatrudnione nowe osoby na stanowiska do spraw finansowo-ekonomicznych.

Szkoły bez księgowych same sobie nie radzą?

Dzisiaj w szkołach to wygląda tak, że jeśli dokonywany jest jakiś zakup, to fakturę rejestruje właśnie ta osoba. Ta osoba opisuje tą fakturę, następnie woźny z tymi fakturami i z dokumentami chodzi prawie codziennie do ZOJO. Następnie ZOJO księguje te faktury, więc tak naprawdę, tak jak wcześniej robiła to jedna osoba, tak teraz robi to też księgowa w ZOJO, ale tu trzeba uczciwie powiedzieć, że księgowa w ZOJO obsługuje dwie bądź trzy placówki. Czyli robi to osoba zatrudniona w szkole, no i do tego jeszcze zaangażowany jest woźny lub inna osoba wyznaczona, która prawie codziennie, bo jak rozmawiam z dyrektorami, to prawie codziennie odbierane są jakieś dokumenty albo są przenoszone.

Pewne czynności wykonywane są podwójnie?

Z powodzeniem mogłaby to robić jedna osoba. Natomiast chcę dać też wyraźny przekaz, że w tych zmianach, które planujemy przedstawić w styczniu dotyczących reorganizacji leszczyńskiej oświaty nie ma likwidacji ZOJO. Chcemy natomiast, żeby Zespół Obsługi Jednostek Oświatowych zgodnie ze swoją nazwą w szerszym zakresie obsługiwał szkoły. Nie tylko w czynnościach księgowych, rachunkowych, ale być może trzeba to rozszerzyć o tak bardzo potrzebną pomoc w zakresie obsługi informatycznej, której brakuje przedszkolom, być może w też o pomoc w zakresie udzielania zamówień publicznych, w pozyskiwaniu środków zewnętrznych. Być może to jest ten kierunek, w którym ZOJO powinno pójść. Natomiast te zmiany, i tu chciałbym uspokoić pracowników ZOJO, te zmiany, które planujemy przedstawić w styczniu, nie obejmują strukturalnych zmian w ZOJO.

A co z oszczędnościami?

Ja nie widzę tych oszczędności. Jak pytam urzędników z Wydziału Edukacji, czy jak rozmawiam z Panią Skarbnik, to tych oszczędności nie ma. W 2021 roku oświata stanowiła 42% budżetu, w 2022 roku 49%, w 2023 roku 52%, wykonanie budżetu na 30 września te wydatki stanowią 57%. Ale też trzeba powiedzieć, że płace rosną i bardzo dobrze, że rosną, natomiast wydatki rzeczowe w szkołach też rosną.

Ale czy zrobiliście taką analizę samego ZOJO: czy zwiększa wydatki na oświatę?

Roczny plan finansowy ZOJO to jest około 5 milionów złotych, to jest 45 etatów. To koszt mniejszej placówki oświatowej.

ZOJO kosztuje rocznie tyle, ile jedna szkoła?

Tak, mniej więcej. Mała szkoła, taka jak SP1 czy SP2.

Słyszałem taką opinię ze środowiska dyrektorskiego, że ZOJO im komplikuje życie, bo z każdym najmniejszym wydatkiem, zakupem trzeba biec na Poniatowskiego i to tam zatwierdzać.

Dysponentem planu finansowego jest kierownik jednostki, w tym przypadku dyrektor szkoły. I co do zasady tak jest. To dyrektor szkoły, mając pieniądze na poszczególnym paragrafie, może wydatkować te pieniądze. ZOJO tylko technicznie księguje te faktury, te wydatki.

A czy pan dostaje takie sygnały od dyrektorów?

Zdania są podzielone, choć coraz więcej dyrektorów docenia to, jak było wcześniej. Ja powiem z własnego doświadczenia, mi trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie w szkole bez księgowej, z którą często miałem dwa, trzy razy dziennie kontakt. To samo jeżeli chodzi o kadrową. W mojej szkole kadrowa prowadziła kadry i płace. Tu mamy to rozdzielone. Jest kadrowa, a płace są w ZOJO.

Sondowaliście pomysł powrotu do dawnego systemu?

Zrobiliśmy taką ankietę. Ponad połowa dyrektorów wtedy opowiedziała się za utrzymaniem stanu istniejącego. Natomiast z całym szacunkiem dla dyrektorów, to nie oni będą decydować o tym, czy ZOJO będzie funkcjonowało, czy nie.

Ale jak rozumiem, decydujecie, że zostaje?

W przyszłym roku czekają nas dużo większe wyzwania związane z leszczyńską oświatą niż funkcjonowanie ZOJO.

Mówicie o tych oszczędnościach, że pracujecie nad rozwiązaniami, więc być może takim najbardziej logicznym rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie tej jednostki?

W przyszłym, 2025 roku zakres zmian, który będziemy proponować, nie obejmuje ZOJO. Dla nas dzisiaj większym wyzwaniem jest to, jak zreorganizować leszczyńską oświatę i jak wspólnie z dyrektorami placówek wykreować politykę kadrową tak, aby pedagodzy i pracownicy niepedagogiczni jak najmniej odczuli ten źródeł demograficzny, który się zbliża.

Czyli podsumowując, Panie Prezydencie, uważa Pan, że pomysł sprzed siedmiu lat to nie był dobry pomysł, ale stwierdzacie, że z jakiegoś powodu nie będziecie go zmieniać.

Jeżeli pyta pan, czy to była dobra decyzja, patrząc na argumentację z 2017 roku, to mówię, że nie. Natomiast czy dzisiaj dobrą decyzją byłaby likwidacja ZOJO, to pomimo tego wszystkiego, co powiedziałem, uważam, że nie. To jest trochę tak, jak z gimnazjami. Wiele osób twierdzi, że błędem było powoływanie do życia gimnazjów, ale też te same osoby twierdziły, że błędem była ich likwidacja. I trochę podobna sytuacja jest z ZOJO.

To jaka jest główna racja za utrzymaniem ZOJO?

Mamy za mało czasu. To jest zbyt poważna decyzja, aby podejmować ją tylko w kręgu własnego gabinetu. To muszą być rozmowy z dyrektorami. Bo też uczciwie trzeba powiedzieć, że części dyrektorów dobrze jest z ZOJO. To nie jest tak, że wszyscy chcą likwidacji; część z nich oswoiła się z takim funkcjonowaniem, ale część i ja i część dyrektorów chciałoby mieć z powrotem księgowość, kadry i płacę u siebie w szkole. Więc jeżeli zostanie podjęta decyzja w zakresie funkcjonowania ZOJO w takim bądź innym wymiarze, to na pewno będzie to poparte wielomiesięczną analizą. Natomiast tak jak powiedziałem, dzisiaj mamy dużo większe wyzwania związane przede wszystkim z potrzebą zapewnienia pracy pedagogom i pracownikom niepedagogicznym w najbliższych latach. A przypomnę tylko, że z analiz, które przedstawiliśmy na Komisji Oświaty wynika, że jedna trzecia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych przedszkoli miejskich w ciągu najbliższych trzech, czterech lat może stracić pracę. I dzisiaj dla mnie to jest ważniejsze zadanie niż zmiany w zakresie funkcjonowania ZOJO.

Czyli na pewno nie w przyszłym roku, a potem się zobaczy.

Tak.

 
Komentarze (36)
1. Dodane przez abc, w dniu - 06-12-2024 10:47 0 0
A miało być mniej, a będzie więcej zatrudnionych. Mieszkańcy Leszna to z Waszych podwyższonych podatków będą wypłacane pensje.
2. Dodane przez Co za gość........?, w dniu - 06-12-2024 10:51 0 0
Ale on ma smutna twarz. Jak nasze miasto. Maciej uśmiechnij się.
3. Dodane przez Kasia, w dniu - 06-12-2024 11:29 0 0
Zwolnić emerytów którzy siedzą na stołkach i pobierają emerytury !!!
4. Dodane przez Karina, w dniu - 06-12-2024 12:05 0 0
Przykro że to zostało tak powiedziane myślę, że największą oszczędność w tej jednostce robią płacowe, z tego co wiem to mają one po więcej niż trzy placówki a pensje mniejsze (wstyd) niż pracownicy administracji w szkołach, to na nich ciąży odpowiedzialność przed kontrolami ZUS , Urzędu Skarbowego, a o nich nic się nie mówi tylko o księgowych. Koszt zatrudnienia płacowo - kadrowej w każdej jednostce to wyższa pensja niż płacowej prowadzącej kilka jednostek w ZOJO.
5. Dodane przez administracja, w dniu - 06-12-2024 12:15 0 0
Mi jako pracownicy szkoły, super współpracuje się z ZOJO. Panie kompetentne, z ogromną wiedzą i dozą cierpliwości. Zawsze gdy jest jakiś problem można liczyć na ich pomoc. Nie wyobrażam sobie jakby ZOJO miało zostać zlikwidowane.
6. Dodane przez finansista, w dniu - 06-12-2024 12:20 0 0
45 etatów na księgowanie szkół i przedszkoli??? Czy to ZOJO pół kraju obsługuje? Tyle ludzi to z 3 duże korporacje obrobi!!! Ludzie pomyślcie o automatyzacji... W biznesowym świecie nikt już nie używa papieru a już na pewno nie biega z fakturami po mieście...
7. Dodane przez ada, w dniu - 06-12-2024 12:28 0 0
Panie Macieju, skoro tak martwi się Pan o miejsca pracy dla pracowników szkół a niż demograficzny jest faktem w całym kraju, to może to jest najwyższy czas by zacząć oceniać pracę nauczycieli i zostawić w szkole tych najlepszych z wiedzą , umiejętnością jej przekazywania i z podejściem do uczniów, a pozbyć się wreszcie tych wszystkich, którzy co najwyżej mają długi staż ale jedyna praca z ludźmi do której się nadają to praca w prosektorium, choć i tu należy mieć szacunek do drugiego człowieka. Zostawić tylko najlepszych i dać im takie wynagrodzenia by nie przestało im się chcieć i by mieli z czego choćby kupić papier do ksero, którego szkoła nie zapewnia. Najwyższa pora docenić dobrych nauczycieli a pozbyć się tych, którzy nigdy tej pracy nie powinni wykonywać.
8. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 06-12-2024 13:06 0 0
Czyli ekonomista, Pan Kośmider mijał się swego czasu z prawdą pisząc o znaczących oszczędnościach? https://elka.pl/content/view/88100/18/ Jak ludzie mają wierzyć w takim razie osobom publicznym?
9. Dodane przez Do 5-tki., w dniu - 06-12-2024 13:42 0 0
Piszemy MNIE - to tak po polsku ,-ladniej!!!!.PS. ZOJO miało Was zastąpić......a Wy w szkołach nadal trwacie i za przekładanie tych kartek każecie sobie jeszcze płacić - ..ale to dzieje się kosztem nauczycieli przedmiotówcow...Taki z Was pozytek...!!!Nina z UML
10. Dodane przez do kom 8, w dniu - 06-12-2024 14:18 0 0
Ciekawy byłby pojedynek na argumenty w sprawie ZOJO ....ekonomista kontra absolwent Collegium Humanum (MBA).
reklama
11. Dodane przez do komentarza nr 9, w dniu - 06-12-2024 14:30 0 0
Pani Nino z UML - komentarz wystawiony w godzinach (i tak skróconych) pracy UML? Ładne świadectwo sobie Pani sama wystawiła. Pozdrawiam.
12. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 06-12-2024 14:32 0 0
Tylko nie zapominajmy, że ekonomistów mamy na pęczki, ale to nie znaczy, że każdy jest ekspertem od finansów. Poza tym trzeba dysponować rzetelnymi danymi i mieć zamiar je rzetelnie interpretować.
13. Dodane przez Do 10.., w dniu - 06-12-2024 15:11 0 0
Otóż mam pytanie....czy v-ceprezydent naszego miasta jest absolwentem Colle qium Humanum jeśli tak to povzyli Zamiast ukończyć sługuje się nieważnym Dokumentem Świadectwem ukończenia Studium Podyplomowego rzekomego .MBA.????Zamiast Świadectwem pn. ZARZADZANIE W  
OSWIACIE . !!!To zapewne ma - skoro dyrektorował w SP we Wschowie..Uprzejmie Państwa pozdrawiam .Stanisław ( dyr. szkoły w st. spoczynku ,- emerytowany).
14. Dodane przez Do kimentarza nr 9, w dniu - 06-12-2024 16:00 0 0
Nie zawsze piszemy "mnie". "Mnie" to forma akcentowana, a" mi" to forma nieakcentowana. " Mnie" jako formy akcentowanej obowiązkowo stosujemy wyłącznie na początku zdania, a " mi" używamy w środku zdania.
15. Dodane przez Ktoś, w dniu - 06-12-2024 16:05 0 0
Skoro mówi, że nie będzie zmian i zwolnień to znaczy, że będą. Już samo to butne stwierdzenie, że to nie dyrektorzy będą decydować, mówi o tym, czego można się spodziewać. Powodzenia życzę ! M
16. Dodane przez Haha, w dniu - 06-12-2024 16:12 0 0
Szukanie oszczędności w oświacie ? Oszczędzać na oświacie nie można ale trzeba racjonalnie wydawać pieniądze na oświatę. A ta instytucja to tony papieru zamiast dokumentów elektronicznych - koszty ogromne i tak trochę jak było 40lat temu. Z drugiej strony oświata ma się chyba dobrze, nauczyciele są tak bezczelni biorą urlopy bezpłatne na koniec roku i jeszcze się chwalą, że biorą bo za dobrze zarabiają i przekraczają próg podatkowy.
17. Dodane przez Tomi, w dniu - 06-12-2024 16:16 0 0
Może warto zrobić ankietę wśród pracowników szkół co sądzą o współpracy z ZOJO... co miesiąc trzeba sprawdzać, czy pensja jest dobrze naliczona. A spróbuj nauczycielu zadzwonić do zojo i powiedzieć są bledy- nigdy nie usłyszysz "przepraszam"....
18. Dodane przez do kom.13, w dniu - 06-12-2024 17:35 0 0
Naprawdę dyrektor? Nic nie zrozumiałem z tego tekstu:)
19. Dodane przez Johnny, w dniu - 06-12-2024 18:14 0 0
Ta instytucja nie obsługuje, tylko tworzy problemy i bohatersko próbuje je rozwiązać. Wszystkie opisy faktur dostają na tacy od pracowników administracji szkół. Pomysłodawcą stworzenia był nie kto inny jak Sławek Szczot. Wyszło jak wyszło.
20. Dodane przez kornik, w dniu - 06-12-2024 18:35 0 0
"Zrobiliśmy taką ankietę. Ponad połowa dyrektorów wtedy opowiedziała się za utrzymaniem stanu istniejącego. Natomiast z całym szacunkiem dla dyrektorów, to nie oni będą decydować o tym, czy ZOJO będzie funkcjonowało, czy nie". 
Buta i arogancja. Jak nie macie wiceprezydencie zamiaru brać pod uwagę zdania dyrektorów to po co ta ankieta? Sam sobie wiceprezydencie zaprzeczasz. Tak jak cały wywiad, sprzeczny.
21. Dodane przez Do kom 17, w dniu - 06-12-2024 18:47 0 0
Może warto również porozmawiać z pracownikami zojo,co sądzą o współpracy ze szkołami? Odnośnie pensji to ciężko rozmawia się z pracownikami,którzy nawet nie odczytali paska z wynagrodzeń...
22. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 06-12-2024 18:48 0 0
Zlikwidować całą kubaturę budynku , zojo i burda szkolna do likwidacji.
23. Dodane przez Do kom 19, w dniu - 06-12-2024 18:58 0 0
Problemy tworzą szkoły, bo gdyby było robione tak jak powinno być, nie było by niedomówień.
24. Dodane przez Tadek, w dniu - 06-12-2024 20:13 0 0
Każda księgowa siedzi po prawicy swojego dyrektora. Nie do zastąpienia
25. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 06-12-2024 23:13 0 0
w UML nie ma żadnej Pani Niny
26. Dodane przez Pl, w dniu - 06-12-2024 23:40 0 0
Niech lepiej powie ile będzie kosztował remont akwawit bo od ponad miesiąca nie wie jak oznajmić mieszkańcom że to koszt ponad 100 mil.
27. Dodane przez Do 23, w dniu - 07-12-2024 09:19 0 0
Hahaha! Błagam cię Ciągłe zmiany przepisów wewnętrznych, brak jednoznacznych odpowiedzi i próby ingerencji głównej księgowej w politykę zakupową szkół. Oszczędności jak nie było tak nie ma. Ba! Powstanie ZOJO wygenerowało spory koszt dla budżetu miasta. Ten twór trzeba zlikwidować, bo zaczyna to wszystko przypominać państwo w państwie. Trochę więcej odwagi, Macieju ;)
28. Dodane przez rady, w dniu - 07-12-2024 14:17 0 0
Pani prezydent Gdańska mając w pamięci wątpliwości co do sposobu funkcjonowania uczelni Collegium Humanum (studia MBA) i że toczy się w tej sprawie postępowanie, postanowiła z troski o majątek gminy zobowiązać członków rad nadzorczych miejskich spółek do posiadania kompetencji potwierdzonych ponad wszelką wątpliwość osobnym państwowym egzaminem, dającym uprawnienia do zasiadania w takich radach. Wyznaczyła ostateczny termin koniec pierwszego kwartału 2025 roku. 
 
Czy podobnie postąpi prezydent Leszna?
29. Dodane przez do 22, w dniu - 07-12-2024 23:03 0 0
Trwają nieudolne rządy uśmiechniętej ekipy. Strach się bać...
reklama
30. Dodane przez Do kom 28 obserwator, w dniu - 08-12-2024 07:09 0 0
Już odpowiadam nie zrobi bo w zojo 80 )% kadry nie ma nawet matury
31. Dodane przez Terii, w dniu - 08-12-2024 14:23 0 0
Sprawdźmy, co robią dyrektorzy i wice w ramach swoich godzin. Może tu oszczędności?
32. Dodane przez wschowa, w dniu - 08-12-2024 14:42 0 0
W dzisiejszych czasach, gdzie przepisy dopuszczają faktury w wersji elektronicznej WOŹNI z poszczególnych szkół chodzą i noszą je w torbie na Poniatowskiego???? Czy leci z nami pilot albo gołąb pocztowy????? Żenada
33. Dodane przez Aniela, w dniu - 08-12-2024 19:48 0 0
Z tego co mi wiadomo nie wszyscy pracownicy zojo są bez odpowiedniego wyksztalcenia, bo posiadając odpowiednie wykształcenie nie mają szansy na awans. Może przydałaby się kontrola co do posiadanego wyksztalcenia.
34. Dodane przez Pracownica, w dniu - 09-12-2024 07:49 0 0
Przykro tak pisać o pracownikach Zojo , każda pracuje i pomaga placówką jak może. Nie raz i nie dwa ratuje z opresji jednostki. Przykro, przykro
35. Dodane przez PRACOWNIK, w dniu - 09-12-2024 12:16 0 0
PAN PREZYDENT CHYBA NIE DO KOŃCA WIE JAKIE CZYNNOŚCI WYKONUJĄ PANIE Z ZOJO. OPRÓCZ KSIĘGOWANIA FAKTUR KAŻDA KSIĘGOWA SPORZĄDZA COMIESIĘCZNE SPRAWOZDANIA Z WYKONANIA BUDŻETU, COROCZNE SPRAWOZDANIA FINANSOWE, DOKONUJE WYLICZEŃ AMORTYZACJI ITP. 
PANIE Z JEDNOSTEK CZĘSTO NIE WIEDZĄ O CZYM MY MÓWIMY KIEDY WSPOMINAMY, ŻE MUSIMY DANĄ RZECZ SPORZĄDZIĆ.
reklama
36. Dodane przez do wschowa, w dniu - 10-12-2024 13:29 0 0
Zgadza się faktury przychodzą drogą elektroniczną, ale ktoś nie zna procesów finansowych. 
Każda faktura musi przejść przez dziennik faktur, dokładnie opisana przez odpowiednią osobę opieczętowana pieczątką zgodną z wydatkiem itp. a jeśli zakup związany jest ze zwiększeniem księgi inwentarzowej tworzy dodatkowy wpis i dodatkowy druk z inwentarza. Księgowa nie przyjmie faktury nieopisanej . Kontrole niestety sprawdzają rzetelnie każdą opisaną fakturę. 
Księgowość tylko płaci. Dlatego woźny codziennie ma wycieczki!  
Nieznajomość prawa i przepisów szkodzi.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
46m mieszkanie po re... Leszno 369000
Nowe, 41 m mieszkani... Leszno 2300
69 m mieszkanie na p... święciech... 598000
Magazyn, self storag... Leszno 300
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj