Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2025
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow PiS: wstyd, panie Rusiecki

Echa Dnia Żołnierzy Wyklętych

PiS: wstyd, panie Rusiecki

03.03.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Prawo i Sprawiedliwość krytykuje władze Leszna za niezorganizowanie obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. - To wstyd – napisał poseł PiS Jan Dziedziczak. - Patriotyzm może się różnie wyrażać, niekoniecznie przez organizację miejskich uroczystości - odpowiedział prezydent Grzegorz Rusiecki.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych to święto państwowe, ustanowione przez parlament w 2011 roku. W minionych latach w Lesznie odbywały się jego oficjalne obchody organizowane przez władze samorządowe, w tym roku jednak takiej uroczystości nie było: zamiast niej odbył się marsz zorganizowany przez Młodzież Wszechpolską, w którym wzięli udział przedstawiciele różnych organizacji, w tym Prawa i Sprawiedliwości.

Politycy
PiS skrytykowali brak zaangażowania samorządu w obchody święta. - W Lesznie, niestety, nie odbyły się miejskie uroczystości upamiętniające Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych - napisał poseł Jan Dziedziczak - to wstyd, że miasto nie zadbało o godne uczczenie tych, którzy oddali życie za wolną Polskę. Jeszcze ostrzej skomentowano sytuację na facebookowym profilu PiS Powiat Leszczyński. Pewnie na marszu LGBT Prezydent Rusiecki będzie w pierwszym szeregu i na czele nielegalnych imigrantów. Wstyd Panie Rusiecki - napisał anonimowy administrator profilu.
Z kolei na profilu prezydenta Grzegorza Rusieckiego można zobaczyć, że ten złożył wiązankę kwiatów pod pomnikiem Żołnierzy Wyklętych przy ul. Poniatowskiego. - Zachowali się jak trzeba.” - te słowa Zbigniewa Herberta najlepiej oddają niezłomność Żołnierzy Wyklętych. Dziś, w Narodowym Dniu Pamięci "Żołnierzy Wyklętych" oddajemy hołd tym, którzy walczyli o wolną Polskę - napisał. Zrobił to jednak sam, już po marszu Wszechpolaków.

Poprosiliśmy prezydenta o komentarz do zarzutów polityków opozycji. - Mamy w Polsce kilkanaście świąt państwowych: 14 lutego był Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Armii Krajowej, 19 lutego Dzień Nauki Polskiej, 1 marca Dzień Żołnierzy Wyklętych, 24 marca Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów, wszystkie chcemy pokazać, patriotyzm można manifestować na różne sposoby, niekoniecznie jest do tego potrzebne organizowanie uroczystości w taki sposób, jak w poprzednich latach, gdybyśmy tak do tego podchodzili to średnio co dwa tygodnie spotykalibyśmy się pod pomnikami - powiedział Grzegorz Rusiecki. Jak zapewnił, nie kwestionuje on znaczenia Żołnierzy Wyklętych dla historii Polski. - Gdyby tak nie było, nie złożyłbym wiązanki kwiatów pod pomnikiem - stwierdził prezydent.
 
Komentarze (76)
1. Dodane przez Leszno, w dniu - 03-03-2025 12:07 52 55
Tak głosowaliście na Rusieckiego teraz macie !!!
2. Dodane przez Patrioci Leszna bez odchyleń, w dniu - 03-03-2025 12:19 32 51
Panie Rusiecki spał się Pan niewolnikiem rządzących którzy cały cas łamią treści Konstytucji, ale to Wasz bój będzie ostatni po wyborze P.ana Karola Nawrockiego na Prezydenta Rzeczy Pospolitej Polski, co jest pewne i niepodlegającej dyskusji.I co Panie Rusiecki na to!!!!!!!!
3. Dodane przez xxx, w dniu - 03-03-2025 12:21 39 18
Jakoś 24.02 potrafiliście zorganizować obchody na rynku.
4. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 03-03-2025 12:23 32 18
Można jednych lubić bądź nie, sympatyzować z różnymi partiami politycznymi, ale uważam, że obecność przedstawiciela władzy, nawet w randze wiceprezydenta, powinna mieć miejsce.
5. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2025 12:26 30 20
przecież on ma w (...) historie, tak jak pani minister, przepraszam ministra abuahahaha
6. Dodane przez Leszek Żukowski- Powstaniec Warszawski:, w dniu - 03-03-2025 12:30 32 9
- Działacze komunistyczni w PRL ze wstrętem odnosili się do AK i tępili jej żołnierzy, stąd powstał termin "żołnierze wyklęci". Aby obrzydzić AK społeczeństwu, rozpowszechniali plakaty o treści "Armia Krajowa - zapluty karzeł reakcji". Tymczasem - przypominam - 19 stycznia 1945 r. dowódca AK, gen. Okulicki "Niedźwiadek", zdając sobie sprawę z tego, że ośrodki systemu łączności z rządem w Londynie i sami żołnierze są zdekonspirowani, wydał rozkaz rozwiązujący AK, a żołnierzy i oficerów zwalniający ze złożonej przysięgi - rozpoczął. 
 
- Większość akceptowała myśl "nam niepotrzebni są martwi bohaterowie, jeśli nie jest to konieczne, ale żywi ludzie potrzebni do budowy wspólnego dobra". Część z nich przystąpiła do nauki i pracy. Znacznie mniejsza część żołnierzy, głównie partyzantów leśnych, po stracie najbliższych, rodzin, domów nie miała pomysłu, co zrobić ze sobą. Nie akceptując ustroju, zdecydowała się pozostać w lesie i walczyć na własną rękę aż do śmierci, mimo rozkazu rozwiązującego AK - powtórzył. 
 
- Partyzantka, pod względem liczebnym i materialnym, bez wsparcia rządowego nie mogła pokonać armii radzieckiej. Obecnie faworyzowana jest nazwą "żołnierze wyklęci". Ta część żołnierzy, kontynuowała bezsensowną walkę bez rozkazu, podczas gdy piętnowani byli wszyscy żołnierze AK. Ileż wytoczono nam procesów! Ileż kolegów i koleżanek aresztowano w ich mieszkaniach, przesłuchiwano, torturowano lub mordowano! Albo kierowano do wojska lub prac w kopalniach! - wspominał Żukowski.
7. Dodane przez Rolnik, w dniu - 03-03-2025 12:41 27 36
KO 13 grudnia to spadkobiercy śp matki PZPR ,SB UB ,gdyby to byli żołnierze . AL lub armi czerwonej .albo ,biedni Niemcy wymordowani przez Polaków pan Rusiecki był by na bank.
reklama
8. Dodane przez Leszcz, w dniu - 03-03-2025 12:47 32 8
P.Jasiu- N.powinien Pan określić którzy z tych "wykletych" są naprawdę wyklęci,bo walczyli o sprawę polska, a którzy są przeklęci bo mordowali Polaków wg swojego widzimisię.
9. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 03-03-2025 12:50 22 6
PRZYKRE jest, to, że PiS nie potrafił ODKŁAMAĆ tej historii WSPÓLNIE z pozostałymi partiami - no OK - rozumiem opór postPZPRowskiej lewicy ... 
 
Trochę wyglądało to jednak jak ustawianie tego politycznie ... 
 
A jednak chyba warto ODKŁAMAĆ historię - i przypomnieć tym, którzy nie chcą pamiętać oraz dać szansę tym, którzy NIE wiedzą (bo właśnie nauczyli się historii w czasach PRL i refleksja nie przyszła) - że: 
 
to ruskie i Niemcy WSPÓLNIE NAPADŁY na Polskę we wrześniu 1939r, WSPÓLNIE Polskę OKUPOWAŁY i WSPÓLNIE Polaków MORDOWALI ... a potem JEDNI BANDYCI (Niemcy) obrócili się przeciwko drugim bandytom (sowietom) ... 
 
Polska wojnę PRZEGRAŁA - okupacja niemiecko sowiecka - została zastąpiona okupacją sowiecką ... 
 
W 1946r NKWD sfałszowało w Polsce REFERENDUM a w 1947 NKWD wspólnie z polskimi KOLABORANTAMI sfałszowało w Polsce WYBORY - osadzając MARIONETKOWY rząd sowieckich KOLABORANTÓW
10. Dodane przez ECH -tu "przebija Komuna", w dniu - 03-03-2025 12:52 24 22
To jest niesamowite !!!.....Gregorz Rusiecki nawala....- po raz wtory ...Dni Wyzwolenia Leszna spod okupacji niemieckiej z 17.Stycznia przenosi na 30 kwietnia- chyba zeby połaczyc z Obchodami SLD 1 Maja ( skad jego rodowod polityczny).....teraz nie uczestniczy ani nie organizuje Dnia Zołnierzy Wykletych 1.03 /2025 a przeciez to im zawdzieczamy m.inn. Wolna Polske po roku 1989.. Ech wybralismy na to Stanowisko czlowieka a ten " glowe chowa w piasek "-niby struś w waznych Dniach dla nasazego Miasta ukochanego!!!! ANNA I ANDRZEJ (wychowawcy młodziezy ) 
.
11. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 03-03-2025 12:55 43 17
Panie Dziedziczak, patrioci nie mordują rodaków
12. Dodane przez aatriota, w dniu - 03-03-2025 13:01 34 13
a Pan Dziedziczak przeszkolenie wojskowe posiada?, 
bo jak nie to wstyd
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 03-03-2025 13:01 28 12
Pan Prezydent z Radnymi KO obchodził święto w Pradze....
14. Dodane przez Ludzie, w dniu - 03-03-2025 13:10 4 9
PANIE RUSIECKI DAŁ BYŚ KAŻDEMU PO 100 TYSIĘCY ZŁOTYCH
15. Dodane przez oko, w dniu - 03-03-2025 13:15 29 14
Żołnierze wyklęci byli bardzo podobni do dzisiejszych pisiorków! Kto nie był z nimi, to był ich przeciwnikiem i pod pozorem zwalczania antyhitlerowskiej opozycji był odstrzelony. Przyjeżdżali z oddalonych miejscowości i wykonywali wyroki śmierci. To byli zwykli mordercy z dobrą gadką!!!
16. Dodane przez elo, w dniu - 03-03-2025 13:18 22 7
Dopiero poniedziałek a już Dziedziczak na elce.
17. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 03-03-2025 13:28 23 24
Rusiecki wstyd i hańba!!!
18. Dodane przez D0 13., w dniu - 03-03-2025 13:39 8 11
Pytanie zasadnicze do G. RUSIECKIEGO....- jesli był w Pradze jak napisales w Komentarzu nr 13 - to Pytanie Zasadnicze sie jawi - skad pieniadze na ow wyjazd????? -skoro ich nie ma na remont przedmiotowej Szkoly Podstawowej nr 1 w Lesznie P.S. ( obserwowalismy ten proces w mediach i dalej obserwujemy - będziemy podpowiadac w przypadku jakiegokolwiek jeszcze zagrozenia ) Jacek S. -dyrektor Szkoły w innym wojewodztwie
19. Dodane przez Mietas, w dniu - 03-03-2025 13:46 29 9
Z wyklętymi jest taki problem, że część była pospolitymi bandytami. Cześć była AK, ale część z nich nie zasługuje na żadne upamiętnienie. A skoro AK się z nimi kumali, może w słusznej sprawie, ale jednak dawali im legitymację, którą teraz należy im odebrać, a nie upamiętniać.
20. Dodane przez Hmm :-/, w dniu - 03-03-2025 13:53 15 20
Wygląda na to że jest to przygotowanie do wymazania Polski z mapy, łapami POsteSBeckiej koalicji targowickiej, w jedną kadencję  
 
Lewactwu marzy się wielkie państwo na całą Europe, oczywiście pod jurysdykcją niemiec, no i oczywiście ,,agenda 2023,, NWO - w efekcie czego: depopulacja 80% pospóolstwa, CBDC (pieniądze z datą ważności) 
15 minutowe getta, czip w ???? pełna kontrola  
 
Jak taka perspektywa ,,wolności,, podoba się lemingom? 
 
 
 
.
21. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 03-03-2025 13:57 13 8
do kom 11 - jeśli ktoś kto urodził się w Polsce i nawet ma polskie obywatelstwo i mówi po polsku - KOLABORUJE z OKUPANTEM Polski (który odpowiada za MILIONY WYMORDOWANYCH Polaków) - to jest ZWYKŁYM KOLABORANTEM ...
22. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-03-2025 13:59 13 5
Zgodzę się z Panem Prezydentem i nie zgodzę się zarazem. Zgodzę się, że patriotyzm można manifestować na różne sposoby. Ale nie zgodzę się do końca z określeniem niekoniecznie jest do tego potrzebne organizowanie uroczystości. Napisałbym raczej, że wcale nie jest to konieczne, bo uroczystości same w sobie mają więcej z patosu niż z patriotyzmu. Co więcej - udział w uroczystościach wcale nie musi być oznaką patriotyzmu. Zwłaszcza gdy jest się politykiem i robi się to do kamer i poklasku, to może być nawet oznaką nieeleganckiej autopromocji kierowanej do określonej grupy wyborców.
23. Dodane przez Rychu, w dniu - 03-03-2025 13:59 9 7
Dziedziczka . To jest czas żałoby,nie święta.
24. Dodane przez Brawo Rusiecki, w dniu - 03-03-2025 14:05 30 13
Patriotyzm to nie wieczna martyrologia. Patriotyzm do płacenie podatków, działalność społeczna, dbanie o rozwój lokalnych społeczności. Bardzo dobrze, ze obecny prezydent ma racjonalne podejście do tej sprawy.
25. Dodane przez Obywatel Leszna, w dniu - 03-03-2025 14:09 16 10
Pan G. Rusiecki to Tusk nr 2 albo kalka Trzaskowskiego.
26. Dodane przez Lud, w dniu - 03-03-2025 14:16 18 15
DZIEDZICZAK JUŻ CIE NIE WYBIORA I BARDZO DOBRZE
27. Dodane przez Właśnie, w dniu - 03-03-2025 14:17 18 11
DZIEDZICZAK JAKIE MASZ OSIĄGNIĘCIA CO ZROBIŁEŚ DLA LUDZI
28. Dodane przez Igor Janek, w dniu - 03-03-2025 14:32 2 5
Jaki styd?! Bolszewik odkrywał ten obelisk ku ćci Wyklętym. I było tam sporo luda spod logo Unia Leszno. Nikt nawet nie gwizdnął, żeby już nie oczekiwać zawołania - hańba! To takie miejsce. Szczególne w skali Kraju. Nie warto nawet głowy zawracać Lesznem. Pozdro z Bolesławca
29. Dodane przez alf, w dniu - 03-03-2025 14:34 17 8
Czyli prezydent leszna obchodzi święto wybuchu wojny robiąc dobrze ukraincom ale nasze święta ma w czterech literach?
30. Dodane przez do 19, w dniu - 03-03-2025 15:00 11 5
Naczytałeś się opracowań UB i powielasz ich kłamstwa. Poczytaj o UB`eckich bandach pozorowanych polecam opracowania Leszka Żebrowskiego.
31. Dodane przez dekoder, w dniu - 03-03-2025 15:02 7 7
trzeba zrobic referendum w lesznie i odwolac prezydenta i nowego jak sie niepodoba
32. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 03-03-2025 15:04 13 10
Panie Prezydencie, gdy podjął Pan decyzję o kandydowaniu na ten zaszczytny urząd, powinien uświadomić sobie, że Prezydent Miasta jest reprezentantem wszystkich mieszkańców i powinien liczyć się z ich zdaniem. 
Nie dosyć, że zdanie ich ma Pan w głębokim poważaniu, to na dodatek nie szanuje Pan ich świętości.
33. Dodane przez T, w dniu - 03-03-2025 15:06 13 7
Przez paradowanie pod pomnikami nie będziemy bardziej bezpieczni.
34. Dodane przez fajowo, w dniu - 03-03-2025 15:06 12 7
wszystko jasne. mamy prezydenta miasta, ktory bedzie wg wlasnego widzimisie decydowac o tym które swieta panstwowe bedziemy obchodzic , a które nie. czyli wiemy lepiej niz Państwo. 
Przypominam, ze mamy juz premiera, ktory mowi, że bedzie decydowac jak nalezy rozumiec prawo.  
ktoś móglby nazwac to nie praworzadnościa, a ANARCHIA, ale pewnie to niemozliwe.  
Pani od amolu może krzyczałaby KONSTYTUCJA , jak zwykła to robic za poprzedniej, nie jej, władzy????
35. Dodane przez Intor, w dniu - 03-03-2025 15:20 18 9
Wstyd to robić walki na respiratorach, maseczkach, agregatach dla Ukrainy. Nigdy nie słyszałem aby pan Dz.... to potępił, ale to przecież jego kumple PATRIOCI robili
36. Dodane przez grunt sie dobrze bawic, w dniu - 03-03-2025 15:20 12 3
Akurat w weekend pojechal na wycieczke integracyjna do Pragi - w ramach "sami swoi KO"
37. Dodane przez Koko, w dniu - 03-03-2025 15:31 12 13
Oczywiście pisiory na pokaz manifestacje i marsze wolnościowe (...). PIS to hańba dla Polski
38. Dodane przez do 36, w dniu - 03-03-2025 15:41 7 8
Rusiecki do wymiany!!!
39. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 03-03-2025 15:51 9 5
Rusiecki niestety nie jest prezydentem, który łączy
40. Dodane przez Arek, w dniu - 03-03-2025 16:01 7 2
Byłem w Pradze ostatnio i tam mignęły mi twarze leszczyńskich po z prezydentem i klakierami.
41. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 03-03-2025 16:16 13 4
Żołnierze Wyklęci to nie jest żadna świętość. Proszę ostrożniej dobierać słowa, bo świętość ( sacrum ) to czystość moralna bądź duchowa nieskazitelność. A sam fakt, że Wyklęci walczyli z pro-radzieckimi ludźmi, nie jest wcale równoznaczne z tym, że byli nieskazitelni.
42. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 03-03-2025 16:29 5 4
Czy pan poseł pamięta określenie Naburmuszony Andrzejek, które pojawiło się po tym, jak Prezydent Andrzej Duda strzelił focha i nie pojawił się na w 2024 roku na obchodach Święta Policji? Albo jak 04 czerwca 2014 roku prezes Kaczyński nie pojawił się na obchodach z okazji 25. rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 roku, w których brał udział Barack Obama? Dlaczego? Bo musiałby usiąść obok Bronisława Komorowskiego i Donalda Tuska. Im też Pan mówił wtedy żeby się wstydzili, czy tylko konkurencję polityczną do tego typuje?
43. Dodane przez Bolesław, w dniu - 03-03-2025 16:32 6 9
Żołnierze Wyklęci! 
 
Przez lata historia milczała 
O prawdę się dopominała 
Za bandytów Was uważano 
Rodziny latami prześladowano 
 
Bito, katowano, mordowano 
Wyroki śmierci wykonywano 
Ten co katem przez lata był 
W dobrobycie potem żył 
 
Zwalczała Was czerwona zaraza 
Na żywych pozostała skaza 
Nigdy nie zginie po Was ślad 
Choć tak chciał wróg gad 
 
Dziękujemy za walczącego ducha 
Modlimy się za poległego druha 
Za tych co wolności chcieli 
Za tych co w walce zginęli 
 
Przeszliście drogi, lasy, pola 
Trudna była Wyklętych dola 
Maszerujecie w niebie jak cienie 
Pozostało po Was wspomnienie 
 
Pytam, dlaczego Was wyklęto? 
Dlaczego za wrogów wzięto? 
Prawda z kłamstwem wygrała  
Choć wiele lat na to czekała 
 
Nad mogiłami unosi się mgła 
Pamięć w naszych sercach trwa 
W anonimowych grobach śpicie 
Co o dzisiejszej Polsce myślicie? 
 
Wasz Duch wznosi się daleko 
Orzeł Polski wzbija się wysoko 
Wszystko co zniszczył wróg 
Pomaga odbudować dobry Bóg 
 
Nad mogiłami unosi się mgła 
W leszczyńskich sercach pamięć trwa 
Dziś pomnik Wam poświęcony 
Wyprostował czas pogwałcony 
 
Bolesław Mencel, 1.03.2014.
44. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 03-03-2025 16:38 12 2
Przyjedzie Trzaskowski do leszna ,będzie feta na całego, usmiech od ucha do ucha.Nawet sala się znajdzie .
45. Dodane przez integracja, w dniu - 03-03-2025 16:39 2 1
To już w Polsce nie można się integrować. Taki piękny mamy kraj, a i nasz region też.
reklama
46. Dodane przez Rolnik, w dniu - 03-03-2025 16:43 8 5
Widać po wpisach że propaganda PZPr wiecznie żywa ,ale neo TVP TVN resortowe dzieci komuchów uczą tej propagandy ,i kto tu jest bardziej rosyjski KO czy PIs nie wspomnę o Smoleńsku, zresztą Leszno do roty lewicy przystąp
47. Dodane przez Odwołać dziedziczaka, w dniu - 03-03-2025 16:54 13 6
TRZEBA ZROBIĆ REFERENDUM ŻEBY ODWOŁAĆ DZIEDZICZAKA
48. Dodane przez taka prawda, w dniu - 03-03-2025 16:54 11 11
BYŁEŚ ZOMO BYŁEŚ ORMO TERAZ JESTEŚ Z PLATFORMĄ
49. Dodane przez Piotr, w dniu - 03-03-2025 17:17 13 5
Czy to prawda, że wśród tych żołnierzy wyklętych byli także zwykli bandyci i przestępcy?
50. Dodane przez Do 49, w dniu - 03-03-2025 17:45 8 13
Nie było wśród nich bandytów i przestępców w odróżnieniu od ich oprawców i obecnie formułujących takie zarzuty.
51. Dodane przez rf, w dniu - 03-03-2025 18:42 8 12
Wstyd to należeć do pisu, pis jest wyklęty.
52. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 03-03-2025 18:55 7 6
Można oszukać wszystkich. 
Ale siebie się nie oszuka. 
Grześ również powinien to wiedzieć. 
 
Nie jest tajemnicą, że w Lesznie więcej sympatii do radzieckich socjalistów. 
 
Pamiętacie państwo koncert Chóru Aleksandrowa w Lesznie? 
 
Nie tak dawno był. 
A jak brawo bili. 
Owacje na stojąco. 
Nikt już wtedy piachu w tryby nie sypał. 
 
Aż tu nagle w drodze na koncert dla rosyjskich żołnierzy w Syrii wydarzyła się katastrofa! 
 
25 grudnia spodł do Morza Czarnego Tu-154 tuż po starcie z lotniska w Soczi. Zginęło międzyinnymi 64 członków chóru. 
A jednemu dziecko życie uratowało. Nie poleciał bo żona rodziła. 
 
Wyroki boskie są nie zbadane. 
Prawda was wyzwoli. 
A jest taks, że wstyd to przypominać. 
Pomnik wdzięczności Armii Radzieckiej wojewoda musiał wam nakazać ba sami nie mogliście się zdobyć. 
 
Co by było już całkiem porombanie, to wojewodę patom odwołano niby za nie wydanie nakazu rozbiórki zamku w Stabnicy. 
 
Ale nawet rząd Tuska nie przeją samowoli na skarb państwa. 
Tacy to tytani. 
Mocni, ale w walce z kotłami i dieslami.
53. Dodane przez Stanisława, w dniu - 03-03-2025 19:27 8 4
moi krewni uciekli przed z Białostoczyzny wyklętymi w okolice Głogowa. Było to po zamordowaniu ich ojca i dziadka, którzy w robili porządki w zniszczonej szkole, by przywrócić do użytku ją.
54. Dodane przez jan, w dniu - 03-03-2025 19:54 7 5
super Panie Prezydencie bo nie można organizować święta bandytom mordercom bezbronnych dzieci kobiet i mężczyzn a takowymi byli wykleci to tyle
55. Dodane przez zaciekawiony, w dniu - 03-03-2025 20:09 7 3
Ależ Panie Rusiecki, proszę o wyjaśnienie czy wasz "patriotyzm" wyraża się również takowoż przez usunięcie z wystawy w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku ekspozycji o Rotmistrzu Pileckim, Maksymilianie Kolbe i rodzinie Ulmów?
56. Dodane przez do 53, w dniu - 03-03-2025 20:16 3 5
A do jakiej partii Panie Stanisławie należał wspomniany ojciec i dziadek ?
57. Dodane przez Edi, w dniu - 03-03-2025 20:23 10 8
Pis mówi o wstydzie...dobry żart. Wstyd to wystawiać kandydata na prezydenta, który już społeczeństwo przekręcił na grubą kasę. Który jest niby zagorzałym antykomunistą, ale tylko czeka żeby Putina uściskać. 
Wstyd to sprawować rządy takie, które wy sprawowaliscie. Wstyd dzielić społeczeństwo tak jak wy to zrobiliście.  
I jeszcze próbujecie pouczać innych?
58. Dodane przez Pamietający, w dniu - 03-03-2025 20:41 7 3
Ci "żołnierze" od niejakiego Burego w 1946 roku zastrzelili żonę i pięcioro dzieci mojego wujka za to, że nie miał w domu chleba, aby im dać.
59. Dodane przez Do 57, w dniu - 03-03-2025 20:53 2 5
Po pierwsze wyjść z uni europejskiej 
Po drugie wszystkich lewaków dożywotnio do więzienia 
Po trzecie referendum odwołujące rusieckiego
60. Dodane przez europ, w dniu - 03-03-2025 21:08 7 3
to wy pisiory powinniście się wstydzić gloryfikując żołnierzy przeklętych taki łupaszka który mordował polaków jak esesmani tylko dlatego że skorzystali z reformy rolnej i wielu innych co na czapkach nosili orzełka co po ustaniu działań wojennych oni nadal po lasach kluczyli jak zbójcy
61. Dodane przez WłADEK, w dniu - 03-03-2025 21:50 2 3
Nasze władze - ponoć patriotyczne od lat okłamują naród i nowożytną historię Polski. Przecież skoro Zachód zdradził nas w Jałcie sprzedając Stalinowi, to od roku 1945 nie miały sensu żadne zbrojne działania na naszym terytorium. Ponadto skoro 19 stycznia 1945 roku dowódca AK generał Leopold Okulicki rozkazem rozwiązał Armię Krajową, to nie powinno być już żadnej partyzantki. Polska została oswobodzona przez Armię Czerwoną i Wojsko Polskie z nią idące na Berlin. Nowe polskie władze musiały walczyć z tymi samozwańczymi partyzantami - ze zbójami, nie mającymi żadnych podstaw prawnych. Trwała więc wojna domowa - patrz Obława Augustowska, w której nasi obrońcy z LWP zabijali morderców wyklętych- głównie z NSZ, odbyła się w dniach 13- 15 lipiec 1945 roku! A przecież w lipcu 1945 roku nie istniała już Armia Krajowa! .Mimo to po wojnie już jako żołnierze wykleci mieli wsparcie kleru w mordowaniu nas jako komunistów, zamordowali 2655 rolników, 691 gospodyń domowych oraz 187 dzieci do lat 14-stu. . W obławie augustowskiej zostali zabici nasi uzbrojeni mordercy, dziś nazywani żołnierzami wyklętymi, dla władzy III RP są bohaterami, dla mnie i takich jak ja, mordercami naszego narodu! Miejscowa ludność z okolic Augustowa nękana napadami, rabowana i zabijana przez bandziorów ukrywających się w lasach, prosiła władzę ludową o ochronę swojego życia i mienia. I władza przyszła im z pomocą, zabili bandziorów i chwała im za to. W dwa lata potem, ta sama władza ludowa, w Akcji Wisła, w obronie życia i mienia polskiej ludności, mordowanej przez watahy ukraińskich ludobójców z UPA, wysiedliła ukraińską ludność w głąb Polski , na tereny zabrane Niemcom. Znamienne,że nikt nie wysiedlał ludności z okolic Augustowa ani przed akcją, ani po akcji. Dlaczego? Bo miejscowa ludność była ofiarą tych morderców, a nie sojusznikiem tak jak to było w Bieszczadach z Ukraińcami! Upada też kłamstwo, że miejscowa ludność była zabijana przez oddziały NKWD za udzielaną pomoc bandziorom! . Skoro mordercy wykleci są dla władzy III RP bohaterami, to kim i czym są dla tej władzy ofiary zamordowane przez tych bohaterów? Czym dla tej władzy są trupy 187 dzieci w wieku do lat 14-stu? Zamordowane przez bohaterów władzy. Czym dla władzy III RP są setki zgwałconych i zamordowanych kobiet, przez bohaterów tej władzy? O to czym dla tej władzy jest 2655 zamordowanych mężczyzn, nawet nie pytam, bo pewnie byli to sami sekretarze komunistyczni, a ich trzeba było mordować na chwałę pana i najświętszej panienki!Na zakończenie przypomnę, że to PO- PSL w lutym 2011 roku uznali morderców wyklętych za swoich bohaterów i ustanowili im święto Żołnierza wyklętego na dzień 1-go Marca. 16.07.2017
62. Dodane przez Do #49, w dniu - 04-03-2025 02:17 3 2
Tak. To prawda. Byli wśród nich także bandyci, niestety. I wiem to nie z jakiejś propagandy, lecz z przekazów od najbliższej rodziny, sprzed wielu już lat. Historia "Wyklętych" nie jest tylko piękna i tylko czarno - biała. Ma wiele barw. Także plamy krwi mordowanych dzieci i kobiet. Jesli kogoś ciekawi historia "Wyklętych" niech przeczyta książki z serii "Wyklęci nie święci". Można je sobie wygooglowac i kupić.
63. Dodane przez Kris, w dniu - 04-03-2025 08:52 3 1
Wstyd.Nigdy nie myślałem, że w Polsce wróci do władzy komuna.Ale jak tagi Tusk(...) dostał rozkaz z RFN to nawet z komuną się zwąchał. A musiał bo wyborów nie wygrał. Stacy mali jego pracownicy jak Rusiecki to już porażka. Dla wodza wyrzekną się Religi , historii, tradycji .(...)
64. Dodane przez Do kom edi 57, w dniu - 04-03-2025 09:10 4 0
Człowieku przestań oglądać TVN bo te głupie przekazy są rodem stamtąd! Weź ty odłóż wszystko co ci szkodzi!!!
65. Dodane przez pisvd, w dniu - 04-03-2025 09:18 3 1
powstancowi wielkopolskiemu kazali zjeść legitmacie partyjna ktorej nigdy nie miał i go pobili w rejonie gostynia zwykli bardziory i pijaki
66. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 04-03-2025 09:58 3 1
Pięknie! po roku rządów z haczykiem już widać jak społeczeństwo zmądrzało i ma dość Potworki rządów kłamców. Dali się omamić młodzi ale teraz zmądrzeli. TVN ostatnio też coś gada ludzkim głosem albo nawrócili się bo zmiana właściciela lub wola gloryfikować Nawrockiego by go mieć w 2 turze niż Mentzena z którym mogą przegrać bo społeczeństwo wtedy może mieć ostry zryw. Ale czytając komentarze pzprowcow w Lesznie i peowcow to słychać wycie znakomicie!!!
67. Dodane przez Marian, w dniu - 04-03-2025 10:39 3 1
Ad48,sporo mamy mlodych, nie znajączasow zomo.Chetnie przybliżę bohaterską walkę o obalenie minionego ustroju.
68. Dodane przez Monika, w dniu - 04-03-2025 11:35 1 2
Prezydent świętuje tylko UKRAIŃSKIE rocznice, a nie POLSKIE!!!WSTYD i HAŃBA
69. Dodane przez miki, w dniu - 04-03-2025 18:17 0 0
Latem wybierzcie się na południe Polski i posłuchajcie ludzi o tym jak działali niektórzy "Wyklęci" Trochę wam przyda się prawdziwej historii. A patriotyzm w wykonaniu Kaczyńskiego, Ziobry, Czarnka czy zadymiarzy w kapturach to czysty populizm zmierzający do faszyzmu.
reklama
70. Dodane przez Do 65, w dniu - 04-03-2025 19:11 0 0
Ale jej nie zjadł skoro jej nie miał? 
 
Nawet dziś wywieszają niektórzy flagę z orłem beż korony z okazji rocznicy powstania Wlkp. 
 
Po co skoro dziś legalnie można czcić orła z koroną? 
 
Aczkolwiek bez krzyża! 
Jak do tego doszło? 
Nie wiem.
71. Dodane przez Do69, w dniu - 04-03-2025 19:44 0 0
Chór Aleksandrowa. 
Ciągle żywy 
w Lysznie, ciągle ta sama śpiewka: 
 
Kalinka, 
Kalinka, 
Kalinka mają.... 
 
Nawet jeśli bandyty , wśród wyklętych były to kto ich stworzył? 
Dzięki komu mieli rację bytu? 
Za czyją przyczyną powsatali? 
 
U podstaw ich działalności jaka by ona nie była jest zbrodnicza napaść socjalistów ze wschodu i narodowych socjalistów z zachodu.  
Defilada zwycięzców kampani wrześniowej w Brześciu. 
Porozumienia pokojowe z Teheranu, Jałty, Poczdamu. 
 
 
A w Milicji to sami ministranci byli? 
Sami święci jak w Izraelu. 
 
Tylko jakie banki kasę wyłożyły na budowę zakładów stalowo-gumowych Auszwic Birkenau? 
No zgadnij! 
Raczej nie PKO. 
 
Wybierz się dalej na południe.
72. Dodane przez Kruk, w dniu - 04-03-2025 20:48 0 0
Dzis nikt nie pokusi sue poczytac dowiedziec o historii tamtych pokolen wydarzeń czasow,zdawkowe informacje wypowiedziane przez ulubionych politykow uważają za prawdziwe i jednoznaczne,tylko politycy manipuluja ludzmi by uzyskać poklask i glos w kampani,ludzie zacznijcie czytac i myslec,wszak kazdy ma cos tam w glowie warto tego uzywac samodzielnie nie pod dyktando innych,popueram w pelni wypowiedz nr 69
73. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-03-2025 00:45 1 0
Ciekawe, że bez echa minęła 80-ta rocznica tzw. wyzwolenia Leszna spod okupacji niemieckiej... Kiedy w 2016 r. prezydent Borowiak zerwał całkowicie z obchodami tego dnia, ówczesny radny G. Rusiecki na sesji w dniu 4 lutego 2016 zadał pytanie: "...co się stało i dlaczego w minioną niedzielę, miasto Leszno nie zorganizowało miejskich obchodów 71. rocznicy wyzwolenia Leszna spod okupacji hitlerowskiej, mając pełną świadomość pewnej skomplikowanej sytuacji polityczno-historycznej, o której zresztą Pan Prezydent, w zeszłym roku, podczas obchodów 70. Rocznicy, zechciał powiedzieć, pod Pomnikami, wydaje się, że sama pamięć o tych, którzy 
zginęli podczas II Wojny Światowej, a także tych, którzy wyzwalali Polskę i Leszno spod okupacji hitlerowskiej jest ważna, nawet jeśli na tą całkowitą wolność trzeba było czekać kolejne 45 lat". Co się stało, że obecny prezydent G. Rusiecki o 80-tej rocznicy tego wydarzenia "zapomniał"?
74. Dodane przez Do17, w dniu - 05-03-2025 00:46 1 0
Wam się wydaje, że Milicja Obywatelska i ORMO to opiekunki do dzieci. 
Tak jak to przedstawia film pt. NIe lubię poniedziałku. 
 
Ale to nie byli tacy mili panowie jak sierżant z filmu Wiosna panie sierżancie. 
 
Za dużo seansów hipnotycznych o 19.30 oglądacie. 
Zwróćcie uwagę jak się w oczy wpatrują jak tą europejskogazpromową ideologią faszerują. 
 
Kogo obchodzi czy ktoś w pełni czy podczas zaćmienia popiera wypowiedź nr 69 ?
reklama
75. Dodane przez do 70, w dniu - 05-03-2025 11:29 0 0
To jest pierwsza, oryginalna, powstańcza flaga z Poznania. Możesz ją sobie obejrzeć w WMN w Poznaniu. Wiem, były także orły z koroną ale o innym kształcie. Jeżeli ktoś wywiesił tę konkretną kopię to jest jak najbardziej zgodny historycznie. Później zmieniono kształt orła i dodano koronę. Niestety w wielu miastach producenci flag biorą pierwszy wzór i tylko dorysowują koronę. 
https://powstanie.wmn.poznan.pl/flaga-powstan(...)-jest-wlasciwa/
76. Dodane przez do kom. 74....., w dniu - 05-03-2025 22:45 0 0
Pierwszą chorągiew, wykonaną dla oddziału powstańczego ppor. Andrzeja Kopy przez Zofię Plucińską i Wiktorię Wojciechowską w Lusówku, poświęcono w kościele parafialnym w podpoznańskim Konarzewie już 29 grudnia 1918 r. W dniu 9 stycznia na znak ten zaprzysiężono oddział powiatu Poznań Zachód. W styczniu i w lutym wykonano grupę chorągwi według wspólnego wzoru. Przedstawiały orła z otwartą koroną na głowie lub ponad nią, z rozpostartymi w bok skrzydłami, z opuszczonymi w dół długimi piórami, szeroko rozstawionymi szponami i ogonem w kształcie trój- lub pięcioliścia. Nawiązywał on niewątpliwie do godła stosowanego na pieczęci Naczelnej Rady Ludowej od grudnia 1918 r. Poza orłem na płatach tych chorągwi umieszczano nazwę i dewizę oddziału. Wymiary tych płatów zbliżone były do kwadratu. Chorągwie tego typu miały następujące oddziały: Kompania Gołaniecka, 1. Kompania Kcyńska, 1. Kompania Średzka, 1 Batalion Czarnkowski i Pułk Powstańców Jarocińskich. Źródło: Jarosław Łuczak, Znaki Powstania Wielkopolskiego 1918-1919 [w:] Powstanie Wielkopolskie. Album pod red. Jacka Macyszyna. Warszawa 2006, s. 89-90.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... święciech... 2500
Do wynajęcia garaż 2... Leszno 400
Wynajmę warsztat sam... Kąkolewo 3000
Osiedle wieniawa, dw... Leszno 520000
Działka ogrodowa - g... Leszno 44000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj