Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Firlej: zmierzamy do zamknięcia neurolgii w szpitalu
O tym się mówi
Firlej: zmierzamy do zamknięcia neurolgii w szpitalu
28.05.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
Nieuchronnymi krokami zbliżamy się do ostatecznego zamknięcia oddziału neurologicznego z pododdziałem udarowym w leszczyńskim szpitalu - przyznał w Radiu Elka Wojciech Firlej, radny Sejmiku i przewodniczący rady społecznej szpitala. Wciąż nie ma chętnych do pracy specjalistów, zaś okres zawieszenia pracy kończy się za miesiąc.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Witam mojego gościa, pan Wojciech Firlej, radny sejmiku województwa wielkopolskiego, radny klubu Trzecia Droga.
Polska 2050. Mamy osobny klub.
Ach, przepraszam. W sejmie macie razem, w Sejmiku osobno.
Polska 2050. Dzień dobry panie redaktorze, dzień dobry wszystkim słuchaczom Radia Elka i widzom Elka TV.
Jeszcze dodam bardzo ważną funkcję, którą pan radny od niedawna ma, przewodniczący Rady Społecznej Wojewódzkiego Szpitala Wielospecjalistycznego w Lesznie.
Imienia doktora Jana Jonstona.
Długa nazwa. Funkcja symboliczna czy rzeczywiście konkretna?
Można powiedzieć, że symboliczna, ale to zależy od kwestii indywidualnej, od tego właśnie, kto tą funkcję sprawuje. Przygotowując się do tej roli, zapoznawałem się jako prawnik, trochę zboczenie zawodowe, ale jednak naczytałem się literatury właśnie fachowej i wskazuje się w niektórych komentarzach, że w zasadzie to taka rada społeczna w ogóle jest jakimś organem fasadowym. No i rzeczywiście ustawa o działalności leczniczej wskazuje, czym taka Rada Społeczna się zajmuje. No i w zasadzie jest to kwestia tylko opiniowania i doradzania tak podmiotowi tworzącemu, jakim jest województwo, jak i właśnie kierownikowi jednostki, czyli dyrektorowi szpitala.
A słucha ktoś tych waszych rad w ogóle?
Rad społecznych?
Jak mówicie, że macie funkcję doradzania, to wypadałoby słuchać doradzających.
Myślałem, że pytanie dotyczyło tego, czy to są rady otwarte. Natomiast jeśli pan redaktor pyta, czy nasze wnioski są wysłuchiwane i przyjmowane, czy przez zarząd województwa, czy przez dyrekcję, to jak najbardziej. Zapoznawałem się z protokołami moich poprzedników, bo ja za sobą mam dopiero pierwszą radę społeczną. No i ona dotyczyła stricte kwestii finansowych, sprawozdania finansowego, więc tutaj, że
tak powiem, bardziej technikalia. No a kwestie wniosków i jakichś naszych opinii co do działalności szpitala, no to jest pieśń przyszłości.
A jakie są pańskie prywatne opinie dotyczące działalności szpitala?
Można by było pewnie użyć jakiegoś sformułowania medycznego na zasadzie, że pacjent jest w stanie rzeczywiście krytycznym, ale stabilnym, wychodzącym na prostą.
Naprawdę?
Jak prześledzimy sprawozdania finansowe sprzed kilku lat i sprawozdanie finansowe z tego roku, to naprawdę zadłużenie zmalało.
Niech pan zdradzi, jak wyglądają te wyniki finansowe.
Obecnie według mojej pamięci jest to strata na poziomie 3 milionów złotych. W porównaniu do tego, co mieliśmy naprawdę przed laty, to jest to poprawa o 50%. No a wiem to też nie tylko dlatego, że jestem radnym i tutaj mam dostęp do dokumentów, ale też zawodowo zajmowałem się w pewnym zakresie tymi tematami i naprawdę wydaje się, że to jest wynik na chwilę obecną zadawalający, no ale wiadomo, tutaj są błędy systemowe po prostu i to jest studnia bez dna.
Błędy systemowe, czyli ogólnie rzecz biorąc, NFZ za mało płaci.
Dokładnie. Albo nie płaci w ogóle.
I nie można tego poprawić?
No, mieliśmy wiele rządów. Żaden skutecznie nie potrafi się tym zająć.
Żeby to było za rządów PiSu, to ja rozumiem, że jest na kogo zwalić. No, ale już teraz...
Panie redaktorze, nie jestem ani w rządzie, ani jestem posłem.
Ale jest pan w ugrupowaniu, który jest w koalicji. I to takim mocnym gościem w tym ugrupowaniu.
Panie redaktorze, jestem samorządowcem i społecznikiem i w Radzie Społecznej działam właśnie jako społecznik.
Największy problem leszczyńskiego szpitala to oczywiście ta nieszczęsna neurologia. Zamknięta od lipca.
Zawieszona. trzymając się nomenklatury, zawieszona. Miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie, ale nieuchronnymi krokami zbliżamy się niestety do tego punktu.
Pani dyrektor już na spotkaniu z radnymi Leszna, co prawda, nie z Sejmiku, czyli nie z tą swoją władzą, już tak sygnały wypuszczała, że ona właściwie skłania się ku zamknięciu. Czy coś więcej wiecie na ten temat?
Niestety, to znaczy wiemy tyle, że poszukiwania lekarzy cały czas trwają. i że to jest właśnie kwestia podstawowa, problem z jakim mamy do czynienia, czyli brak neurologów chętnych do przyjścia do leszczyńskiej placówki. Co jest tego przyczyną? Ciężko stwierdzić, bo na pewno nie finanse. Ja już popełniłem posta, jak Rada Miejska Leszna dała dofinansowanie w tym zakresie, żebyśmy mogli tych neurologów znaleźć, wskazywałem, że nie pieniądze są tutaj problemem.
Mało tego: pani dyrektor mówi, że jakby się pojawiły te pieniądze, to mógłby być większy problem, bo wszyscy inni by mogli przyjść po podwyżki.
Tak jak mówię, nie można wsypywać do studni, która nie ma dna. Natomiast na chwilę obecną, i takie mam informacje z wczoraj bezpośrednio z rozmowy z panią marszałek Kretkowską, i też z panią dyrektor Jackowską jestem w stałym kontakcie, że mamy jednego chętnego lekarza, potrzeba nam jeszcze przynajmniej dwóch, żeby reaktywować po prostu działalność oddziału. Natomiast dla mnie najistotniejsze jest to, żeby pacjenci byli zaopiekowani i cały czas o to dopytuję i mam informację, że całe szczęście, z tym problemów żadnych nie ma.
Nie ma problemu, bo się gościa karetką wiezie do Puszczykowa albo do Śremu.
No tak, ale z punktu widzenia indywidualnego pacjenta chodzi o to, żeby ratować jego życie i zdrowie i jeżeli ten cel jest osiągnięty, no to można powiedzieć, że tutaj wychodzimy w tym zakresie na pozytyw.
To tak brzmi, że właściwie jest dobrze jak jest, to właściwie no już... Połóżmy krzyżyk na tej neurologii i koniec.
Jest fatalnie. I tutaj można powiedzieć, że rzeczywiście ktoś zaniedbał sprawę, ale nie teraz, bo teraz rzeczywiście te poszukiwania lekarzy trwają, ale zaniedbał sprawę przed półtora roku i pewnie jeszcze dalej, bo oddział funkcjonował wspaniale, też zapoznawałem się...
A czy dowiedział się pan, co się tak naprawdę stało? Bo wszyscy nabierają wody w usta kiedy padnie pytanie. Był zespół lekarzy i nagle ten zespół się, mówiąc brzydko, zbiesił i sobie poszli.
I tutaj znowu odwołanie, tak samo jak człowiek to jest organizm złożony, taki szpital i poszczególne oddziały, jak członki ciała też mają jeszcze swoje mniejsze jednostki typu komórki. No i zawsze chodzi o kwestie właśnie związane z finansami na tamtym etapie, kwestie być może interpersonalne.
Ale dowiedział się pan tego?
Nie, mnie interesuje na chwilę obecną to, jak właśnie temu problemowi zaradzić i temu, żeby pacjenci po prostu byli przyjmowani i leczeni.
I odpowiedzi nie ma?
Na pytanie takie, co było powodem.
A pani marszałek albo pani dyrektor mówią, co dalej, bo te kolejne trzy miesiące już pomału się kończą, tak?
Do końca czerwca, tak.
No to już niedługo, to jest miesiąc. Czy ktoś już panu powiedział, czy jeszcze się bawimy w przedłużanie?
Panie redaktorze, nie chciałbym być tutaj siewcą złej nowiny, ale informacje bezpośrednio od pani dyrektor i marszałek Kretkowskiej są takie, że zmierzamy niestety ku zamknięciu tego oddziału. Ubolewam nad tym strasznie, bo bardzo ciężko będzie reaktywować oddział na nowo. Co innego jest reaktywacja w okresie zawieszenia, a co innego reaktywacja oddziału zamkniętego.
Już nie ma kontraktu…
Tak, dokładnie. Komplikacja też właśnie techniczno-dokumentalna. Właśnie tego, żeby pozyskać nowych lekarzy do oddziału zamkniętego jest znacznie ciężej niż do oddziału zawieszonego.
W poniedziałek była sesja Sejmiku, ta absolutoryjna, na której udzielało się votum zaufania zarządowi, panu marszałkowi Woźniakowi. Temat szpitala pojawiał się w głosach radnych opozycji i co mnie zdziwiło, bo oglądałem transmisję, marszałek ani słowem się nie odniósł do tematu.
Tak, siedzieliśmy wczoraj na sesji rzeczywiście dosyć długo, do godziny 18.00 z hakiem. Absolutorium zarządowi zostało udzielone i rzeczywiście padły pytania dotyczące leszczyńskiej neurologii, natomiast one padły, tak jak to zazwyczaj bywam ze strony partii opozycyjnej, która ma możliwość pracy w Komisji Zdrowia, w której zarówno ja, jak i leszczyńska radna Barbara Mroczkowska jesteśmy członkami. Natomiast te osoby, które te pytania stawiają, nie są zainteresowane tym tematem właśnie poprzez to, że nie uczestniczą w Komisji Zdrowia, gdzie rzeczywista debata nad tym problemem się dzieje. I to tam padają konkretne odpowiedzi i informacje.
No ale nie ma tych odpowiedzi. Nie ma odpowiedzi w wypowiedzi marszałka. Na sesji nie ma odpowiedzi, na interpelacje też nie ma odpowiedzi, bo radny Sowa składa co miesiąc regularnie o szpital interpelację. Te odpowiedzi są tak ogólne, że nic z nich nie wynika.
Zapraszamy pana radnego Sowę do komisji zdrowia.
Ale czego na komisji więcej się można dowiedzieć?
Uzyskuje te same informacje, które dostaje właśnie w odpowiedzi na swoje interpelacje. Natomiast nie widziałem też, żeby jakiekolwiek rozwiązanie zostało zaproponowane właśnie ze strony radnych opozycyjnych. Czy został wskazany chociażby jeden lekarz, którego moglibyśmy tutaj do Leszna zatrudnić? No nie. Interpelacje potrafi składać każdy. Natomiast wskazywać rozwiązania problemów...
A marszałek nie może kazać komuś przyjść do pracy?
My chyba nie żyjemy już w takim ustroju, panie redaktorze.
Poza neurologią, jak wygląda sytuacja na innych oddziałach? Czy docierają do pana jakiekolwiek sygnały? Myśmy swego czasu mieli sygnały, że coś się niepokojącego dzieje na onkologii. Pani dyrektor zapewniła, że sytuacja jest absolutnie dobra.
Było to tylko i wyłącznie zamieszanie medialne. Taką mam informację.
Medialne. Czyli przez nas.
Nie, no przez sygnały, które do państwa docierają. Państwa obowiązkiem jest to, żeby tymi sygnałami się zajmować. Natomiast pani dyrektor informowała mnie o tym, że rzeczywiście nastąpiła, no wiadomo, jest dyrektorem dopiero od pół roku, układa szpital troszeczkę na nowo, no i ma nastąpić pewna reorganizacja, natomiast nie ma mowy o żadnym problemie.
Czy na jakichkolwiek innych oddziałach są problemy?
Na chwilę obecną takich sygnałów nie ma.
A co z SOR-em?
No tutaj jest problem zawsze, ale to problem zawsze i wszędzie. No i ten temat też będzie w najbliższym czasie przedmiotem dyskusji nie tylko o Komisji Zdrowia w Sejmiku, ale też właśnie na Radzie Społecznej tym tematem też będziemy się zajmowali, no bo to jest temat, który wraca w zasadzie ustawicznie.
To jako radny, przewodniczący Rady Społecznej i człowiek, który w Komisji Zdrowia pracuje, jak pan ocenia panią dyrektor Jackowską po pół roku pracy?
Przede wszystkim trzeba wyjść od tego, że jest zupełnie inną osobą w kontaktach międzyludzkich, w komunikowaniu problemów i tego, co po prostu w szpitalu się dzieje. Więc tutaj na pewno zdecydowany plus. Natomiast w dalszym zakresie pół roku to wcale nie jest tak długo. Cały czas dajemy pani dyrektor olbrzymi kredyt zaufania, co też jest olbrzymim dla niej zobowiązaniem.
Bardzo serdecznie dziękuję. Pan Wojciech Firlej, przewodniczący Rady Społecznej Leszczyńskiego Szpitala, radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. Dziękuję bardzo.
1. Dodane przez Pytamy, w dniu - 28-05-2025 13:43 547 A GDZIE STAROSTA WIŚNIEWSKI I POSLANKA ŁUCZAK I BONZUR KTÓRY GADAŁ ŻE SZPITALE MAJĄ CORAZ LEPIEJ SIĘ
2. Dodane przez Ola, w dniu - 28-05-2025 13:45 550 Kpina,wstyd, żenada.
3. Dodane przez społeczeństwo, w dniu - 28-05-2025 13:46 410 Czyli przez rok się biorą za robotę, i nic się jeszcze nie wydarzyło, żadnych wniosków, żadnych problemów. Rzucili jedynie okiem na budżet i stwierdzili, że jest źle, ale nie tak źle jak mogłoby być , bo tak żle jak było kiedyś to teraz nie jest, czyli luuuuzik, bo źle było a teraz jest lepiej, chociaż jest fatalnie, ale lepiej nić wcześniej, i prawdopodobnie będzie lepiej w przyszłości. Dziękujemy rado społeczna szpitala za zaangażowanie w sprawy społeczne szpitala.
4. Dodane przez Tylko NAWROCKI., w dniu - 28-05-2025 13:49 3823 1 czerwiec 2025 roku CZY SZPITALE BĘDĄ DLA BOGATYCH PRYWATNE BONZUR TEGO BY CHCIAŁ
5. Dodane przez Tylko nie Trzaskowski, w dniu - 28-05-2025 13:49 504 Komentarz pana Firleja na zasadzie wiem, że nic nie wiem. Żadnych konkretów tylko lanie wody
reklama
6. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-05-2025 13:55 554 Masakra i jak tu w tym mieście można rozwinąć skrzydła ?
7. Dodane przez pacjent, w dniu - 28-05-2025 13:59 792 Żeby w takim dużym szpitalu ( były wojewódzki ) nie było neurologii ? WSTYD !
8. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-05-2025 13:59 273 Masakra i jak tu w tym mieście można rozwinąć skrzydła ?
9. Dodane przez Ardilla, w dniu - 28-05-2025 14:00 610 Czas dojazdu karetką do Puszczykowa lub Śremu to prawie godzina... Moja Mama jest trzy lata po udarze. Liczę się z tym, że jeśli dojdzie do następnego udaru nie będzie dla Niej ratunku, lub powikłania na skutek późno udzielonej pomocy będą duże. Jestem zatrwożona sytuacją leszczyńskiego szpitala. Budowa kolejnej sali widowiskowej na 600 osób na nic się zda, jeśli publiczność nie może leczyć się w tym mieście.
10. Dodane przez Piotr, w dniu - 28-05-2025 14:07 392 To moze wojsko zaangazowac w leczenie tych nieszczenych GOŚCI..? Transport karetka to nie jest zadne rozwiazanie. Placimy skladki a rzadzacy nawet nie potrafia zadbac odpowiednio o to co zapewnia nam konstytucja.... Co za tumoki. Dymisje powinny byc a nie votum zaufania!!!
11. Dodane przez Do4, w dniu - 28-05-2025 14:13 1224 I bardzo dobrze że prywatne. Jeżeli państwowy system tylko doi obywateli a w zamian nic nie daje. Na końcu kończy się i tak u prywaciarza więc szkoda wyrzucać pieniądze w błoto na państwową służbę zdrowia
12. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 28-05-2025 14:16 221 A jakim problemem jest zrobić nieoficjalny audyt w innych oddziałach neurologicznych w kraju i spytać lekarzy co sprawia, że podjęli zatrudnienie właśnie w danym szpitalu na danym oddziale i wiedzę tę przełożyć na warunki leszczyńskie? Czy to naprawdę przekracza wyobraźnię i kompetencję ludzi odpowiedzialnych za szpital?
13. Dodane przez Elżbieta, w dniu - 28-05-2025 14:17 180 to Sowa nie pracuje w tej całej komisji zdrowia?! no to faktycznie aktywny radny nie ma co
14. Dodane przez podatnik, w dniu - 28-05-2025 14:18 2818 Skończyć z tym całym pisowskim 800 + a pieniądze z tego przeznaczyć na szpitale i służbę zdrowia.
15. Dodane przez Właśnie, w dniu - 28-05-2025 14:20 338 WY TU NARZEKACIE A NA KOGO GLOSOWALISCIE
GDZIE JEST BONZUR MA WASZE PROBLEMY GDZIEŚ
16. Dodane przez GDZIE, w dniu - 28-05-2025 14:24 273 MACIE SWOICH RZADZACYCH GDZIE MROCZKOWSKA GDZIE DZIEDZICZAK GDZIE ZIMNIAK GDZIE SZCZEPANSKI
17. Dodane przez Chodnik, w dniu - 28-05-2025 14:27 161 NAJWAŻNIEJSZE, ŻE JEST 600 METRÓW CHODNIKA.
18. Dodane przez #100KonkretówGrzesia, w dniu - 28-05-2025 14:27 3618 To jest właśnie Uśmiechnięta Polska!!!!!! Ludzie w niedzielę #ByleNieTrzaskowski !!!!! Pozdrawiam wszystkich prawych
19. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-05-2025 14:29 2910 Prezydent tego miasta natychmiast do wymiany .TU CHCE SIĘ ŻYĆ ? Kto takie pierdoły wymyśla ? Nie dziwie się , że młodzi ludzie ( nie tylko młodzi ) uciekają z tego miasta.
20. Dodane przez ;), w dniu - 28-05-2025 14:29 2312 Kudemon, Bonżur Muranski to autorytet Tuska
21. Dodane przez Hmm, w dniu - 28-05-2025 14:30 3010 Trzecia droga i wszystko jasne. Rządzicie już prawie 2 lata i jest tylko gorzej. A Leszczyna mówiła że ma czarodziejską różdżkę i wszystko naprawi. Oszukała nas wszystkich ale w niedzielę kolejny raz nie damy się nabrać bo liczą się czyny nie słowa a przez ostatnie 2 lata były tylko słowa.
22. Dodane przez Edek, w dniu - 28-05-2025 14:48 2513 PO i wszystko jasne zamykają wszystko
23. Dodane przez Filtr, w dniu - 28-05-2025 14:48 2611 Co wy gadacie Pr'eciez już plyna na pontonach chirurdzy neurolodzy położnicy, rece do pracy po 2 czerwca beda docierać już do polski
24. Dodane przez obserwator, w dniu - 28-05-2025 14:53 261 Krótko mówiąc odnośnie problemów na oddziale i ich genezy - "Wiem, ale nie powiem".
25. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 28-05-2025 15:03 315 Uśmieszek przedni . Można ?, można!!!! likwidować oddział z uśmiechem.
26. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-05-2025 15:06 184 Prezydent tego miasta natychmiast do wymiany .TU CHCE SIĘ ŻYĆ ? Kto takie pierdoły wymyśla ? Nie dziwie się , że młodzi ludzie ( nie tylko młodzi ) uciekają z tego miasta.
27. Dodane przez do 11, w dniu - 28-05-2025 15:07 120 Nie pękaj, zrobią tak że nadal będziesz płacił ale grubsze imprezy będą prywatne. Nie myśl, że zlikwidują NFZ
28. Dodane przez do kom 11, w dniu - 28-05-2025 15:12 173 Jaki sponsor finansuje autora takich dyskryminujących komentarzy? Czy to są tacy sponsorzy zagraniczni, którzy finansują kampanię Trzaskowskiego? Czy ktoś kto głosuje na prezydenta sponsorowanego przez zagranicę to zdrajca? Widać niestety, że pandemia niczego was Polacy nie nauczyła i pchacie się między młot i kowadło dając się zastraszyć. Jak tego prezydenta wybierzecie to do końca wszystko sprywatyzują i będziecie pracować do śmierci, jeśli wcześniej nie umrzecie, bo nie będzie was stać na prywatne leczenie. Szpital w Lesznie jest tego przykładem.. Tak teraz oszczędzają, że zdjęcia RTG nie opisuje już radiolog ale niespecjalista w dziedzinie.. a lekarzy usilnie chronią przed odpowiedzialnością...
29. Dodane przez PL, w dniu - 28-05-2025 15:13 393 ... ale 50000000 złotych na salę na Chrobrego w Lesznie urząd ma?! Ludzi nie ma za co leczyć ale będzie gdzie organizować CAMPUSY partyjne?
30. Dodane przez Frw, w dniu - 28-05-2025 15:17 244 Jeszcze troche to cały szpital zamkną
31. Dodane przez realia, w dniu - 28-05-2025 15:18 119 ograniczony dostęp do zawodu + mała ilość specjalistów = zero bezrobotnych lekarzy, tego nie zmieni ani marszałek ani dyrektor szpitala ani nawet prezydent Polski, równie dobrze można zgłosić zapotrzebowanie na kosmitów, też nie przyjdą za żadne pieniądze
32. Dodane przez PRAWDA, w dniu - 28-05-2025 15:26 171 Oddział ratunkowy ,z karetką do pajentów udarowych.Bo jak już dostane zastrzyk w odpowiednim czasie to mogę dochodzić do sprawności nawet na drugim końcu Polski .tylko musi on być podny i tyle w temacie. A tak to niesprawność do końca życia - bo...brak słów...
33. Dodane przez Racja, w dniu - 28-05-2025 15:37 170 DO KOMENTARZA 14 A MOŻE SKOŃCZYĆ Z PODWYZKAMI DLA POLITYKÓW I ICH WYSOKIMI PENSJAMI ORAZ Z PREMIA BORUSEWICZA Z SENATU W WYSOKOŚCI 50 TYSIĘCY ZŁOTYCH KTÓRA SAM SOBIE PRZYZNAL
34. Dodane przez abc, w dniu - 28-05-2025 15:43 1425 Co Wy się wszyscy dziwicie, pozostałości po PiSie. Wydawano kasę na TVP, a lekarzom Pani Poseł powiedziała niech jadą z a granicę, no to pojechali. A teraz lament i zwalanie na następców.
35. Dodane przez a co, w dniu - 28-05-2025 15:51 240 A co z była panią ordynator. Ktoś musiał ten oddział rozwalić.
36. Dodane przez Mm, w dniu - 28-05-2025 16:02 146 Tusk powinien flaszkę Dudzie postawić że nie podpisał jego ustawy obniżającej składki zdrowotnej dla przedsiębiorców bo pieniądze na leczenie Polaków w NFZ skończyły by się w czerwcu
37. Dodane przez Łon, w dniu - 28-05-2025 16:06 280 Nikt z tak licznej dyrekcji szpitala nie mieszka w Lesznie dlatego mają gdzieś czy neurologia jest czy jej nie ma Albinski z zawodu dyrektor zawalił sprawę i tyle najmniej odpowiedzialne stanowisko w szpitalu to dyrektor po prostu się odchodzi a i ściąga się znajomych ze Wschowy aby mieli posadki w szpitalu. Czy nikt nie myśli o tym że karetka jadąc z udarem nikomu więcej nie pomoże bo fizycznie jej w Lesznie nie będzie. Panie Firlej ten głupi uśmiech jest jak obelga dla mieszkańców Leszna I powiatu.
38. Dodane przez do kom 32, w dniu - 28-05-2025 16:18 124 Jaki tylko oddział ratunkowy? Może najlepiej zapisywać ten zaczarowany zastrzyk na receptę na zapas jako antidotum? Co on zawiera i jak się nazywa? Koniecznie wybierać Trzaskowskiego, którego przecież zdecydowanie popierają więżniowie.. taki elektorat to wzór do naśladowania? Czy coś im obiecali?W szpitalu w Lesznie, jak zamkną nawet więżniowie nie będą już leczeni więc elektorat Trzaskowskiego po raz kolejny się zawiedzie.. a debata w Końskiej?
39. Dodane przez ZORO, w dniu - 28-05-2025 16:49 244 Bązury mówiły że lekarz sam będzie dzwonił do pacjenta , widocznie nie dotyczyło to neurologów
40. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 28-05-2025 16:55 342 Żądam publicznego rozliczenia osób odpowiedzialnych za doprowadzenie do rezygnacji z pracy lekarzy zatrudnionych na tym oddziale gdy on jeszcze działał!!!!
41. Dodane przez Ja, w dniu - 28-05-2025 17:04 142 Jeszcze trochę, a w tym budynku można będzie zrobić hotel. Zastanawiające jest, dlaczego z tego niby szpitala wszyscy uciekają. Pewnie jak zawsze, ryba psuje się od głowy.
42. Dodane przez Do 40, w dniu - 28-05-2025 17:14 90 Pełna zgoda
reklama
43. Dodane przez Władyslaw, w dniu - 28-05-2025 17:17 100 To są tacy fachowcy jak ci którzy sprawdzaja natężenie ruchu na leszszczyńskich rondach w czasie gdy nie ma pojazdów czyli w nocy.
44. Dodane przez info, w dniu - 28-05-2025 17:37 130 Czy ktoś w końcu oszacował skalę problemu? Bo może to nie są częste przypadki. Nikt dotąd nie opisał losów pacjenta z udarem w Lesznie.
Ilu dotąd pacjentów z udarem było przewożonych do innych szpitali? Do których szpitali? W jakim czasie zostali dowiezieni do każdego z tych szpitali? Po ilu dniach w szpitalu i w jakim stanie zdrowia pacjenci opuszczali dany szpital?
Radnych Leszna, prezydenta to nie interesuje?
45. Dodane przez Piotr, w dniu - 28-05-2025 17:38 70 To co jest potrzebne procz kasy, lekarzy i atmosfery zeby oddzial dzialal??? Poprosic o pomoc wojsko i (...) na zwyklych doktorów co to odeszli i nie maja zamiaru leczyc
46. Dodane przez transparentność, w dniu - 28-05-2025 17:44 170 Wojciech Firlej, radny Sejmiku i przewodniczący rady społecznej szpitala, mówi, że wciąż nie ma chętnych do pracy specjalistów. A, na pytanie dziennikarza, kto zawinił odpowiada, że kwestie BYĆ MOŻE interpersonalne. Panie Firlej to pan wie, czy nie wie kto jest za to odpowiedzialny? Proszę przestać traktować nas jak głupich. Jak, można naprawiać, skoro nie zna się przyczyny? Mamy prawo wiedzieć, jak konkretnie do tego doszło, kto personalnie zawinił, choćby po to, aby nie dochodziło do tak skandalicznych sytuacji.
47. Dodane przez rik, w dniu - 28-05-2025 17:48 111 a radnych i przewodniczących nigdy nie brakuje
48. Dodane przez Kwdo40, w dniu - 28-05-2025 18:05 80 Znając życie , żadnej konsekwencji nikt takowy nie poniesie. Szkoda tylko tego oddzialu . Pozdrawiam Cały Personel medyczny z Oddziału Neurologii.Osoby , które mają choć odrobinę pokory będą wiedziały,że one przyczyniły się do ruiny Oddziału. Tyle mam do powiedzenia. Pokora, jeszcze raz pokora.
49. Dodane przez noname, w dniu - 28-05-2025 18:07 92 no tak szpital imienia.. to najważniejsze.. aż żałuje że KO trzecia droga itp wygrały bo bałagan jaki był taki jest... tylko kase biorą i nic z tego więcej..
50. Dodane przez Jan, w dniu - 28-05-2025 18:25 113 Dążą do tego że zlikwidują wszystko na końcu zamkną szpital i sprzedadzą za przysłowiową 1zl i sprywatyzuja a później będą wszystkie oddziały ale mocno płatne w przyszłości pomoc ma być tylko dla bogatych.
51. Dodane przez Stary, w dniu - 28-05-2025 18:30 51 P.Firlej, jest Pan czlonkiem społecznej rady szpitala, samorządowcem, tzw "gora" podobno zawsze słucha "dolow", co więc stoi na przeszkodzie żeby te doły wystąpiły do Sejmu o legalna eutanazję? Mniej kłopotu dla rządów ( obojętnie jakiej masci), samorządowcy bez kłopotów i rad społecznych.
52. Dodane przez Kw do 49, w dniu - 28-05-2025 18:49 132 Bałagan? W chwili obecnej , to jest demolka sluzby zdrowia. Każdy patrzy na swój czubek nosa. Dobro pacjenta nie jest w tym szpitalu na piedestale.
53. Dodane przez zorro, w dniu - 28-05-2025 19:26 1710 # byle nie trzaskowski
54. Dodane przez Alka, w dniu - 28-05-2025 19:29 43 Zrobić, jak jest planowane, specjalistyczne szpitale a resztę pozamykać. Wozić karetkami i helikopterami na leczenie do nich. To jest jedyne wyjście. I nie chodzić prywatnie aby nabijać kasę tym , co odeszli z oddziału.
55. Dodane przez Co robić?, w dniu - 28-05-2025 19:29 123 Nie denerwować się, ruszać się codziennie, nie jeść tłustego, odstawić mięso, alkohole, papierosy. Przestać gapić się w ekrany. Żyć zdrowiej a mniej będzie potrzebnych lekarzy. Cywilizacja zabija. Te choroby cywilizacyjne. Gdybyście byli chudzi i niedożywieni jak Gandhi nie musielibyście się leczyć. Otyłość brzuszna to prosta droga do zespołu metabolicznego czyli wszystkiego najgorszego . Otyłość i brak ruchu. Przewlekły stres i pogoń za mamoną. Wożenie tyłków wygodnymi powozami. To jest przyczyną niewydolności służby zdrowia. Za komuny kogo leczono? Tylko tych którzy już z bólu nie mogli wytrzymać. Była jakaś profilaktyka? Nie. Dlatego służba zdrowia była wydolna. Byli lekarze, były szpitale tylko chorych mniej system przerabiał, bo z kazdą pierdą do lekarza nie biegali. Poza tym żyjemy za długo. Wydłużyło nam się życie, chcemy żyć wiecznie, chuchamy na siebie i dmuchamy. Ale komfort tego długiego życia zależy od kasy. Nie ma kasy nie ma komfortu.
56. Dodane przez Kasia, w dniu - 28-05-2025 19:30 411 Tak się tylko zastanawiam, czy wszyscy Ci, którzy w komentarzach oburzają się na uśmiech radnego Firleja, łącząc to z jakąś radością z perspektywy zamykanego oddziału, pokusili się chociaż o to żeby wywiadu w całości wysłuchać.. Nie broniąc nikogo bo sytuacja szpitala jest fatalna, jednak Pan radny z faktu dogorywania oddziału się na pewno nie cieszy (wystarczy odsłuchać wywiad z wizją), a funkcje przewodniczącego rady objął z tego co rozumiem niedawno. W wywiadzie przedstawiał fakty, dla nas mieszkańców Leszna na pewno niepokojące.
57. Dodane przez do kom 52, w dniu - 28-05-2025 20:23 65 Żyje na tym świecie kilka dziesiątek lat i co nieco pamiętam. Od 1945roku,żadna opcją co rządziła nie potrafiła zreformować ani "uzdrowic" służby zdrowia. Nie jest to tylko Polski przypadek, w większości krajów Europy i wielu na świecie dzieje się podobnie.
58. Dodane przez Do 53, w dniu - 28-05-2025 20:25 1022 Głosuj na oszusta, wciągającego, kibola, niegodnego dostępu do tajemnic państwowych, sutenera. Głosuj, będziesz miał cudownego prezydenta. Pewnie podobnego do Ciebie.
59. Dodane przez Do p. Firleja., w dniu - 28-05-2025 20:33 51 Zrób pan coś co od Ciebie zależy ...przyj na Urząd Marszalkowski- dla dobra....mieszkańców Regionu - którzy Cię wybrali.!!!!!! Anna A. ( U.W.)
60. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-05-2025 20:46 140 Drodzy Państwo! Dbajcie o zdrowie swoje i bliskich. Nie liczcie tylko na lekarzy.
reklama
61. Dodane przez Wyborcy, w dniu - 28-05-2025 22:50 67 MIEJMY NADZIEJĘ, ŻE KAROL NAWROCKI BĘDZIE KONTYNUOWAŁ POLITYKE SWOJEGO WIELKIEGO POPRZEDNIKA ANDRZEJA DUDY
62. Dodane przez Jurek, w dniu - 28-05-2025 22:56 50 Tradycyjnie tytuł jedno, treść wypowiedzi drugie& zmierzamy NIESTETY ku zamknięciu tego oddziału. Ubolewam nad tym strasznie&
63. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 28-05-2025 23:02 60 Jaka rada taki szpital
64. Dodane przez Maryja-n, w dniu - 28-05-2025 23:10 60 No to będziemy umierać,zanim nas dostarczą na jakiś oddział neurologiczny,(...)
65. Dodane przez Do 51, w dniu - 28-05-2025 23:13 10 Co to jest gora i dolow???
66. Dodane przez Donald, w dniu - 29-05-2025 06:22 94 Dziękuję miastu Leszno za tak wielkie poparcie. Liczę na jeszcze większe w niedzielę. Teraz neurologia! Jutro chirurgia! Pojutrze cały szpital w podzięce!!! Potem 19 kg mięsa miesięcznie na łeb. Docelowo zero. Nabiał docelowo zero. Samochody docelowo zero. Polacy DOCELOWO ZERO ! Brawo Lissa. Mądry naród
67. Dodane przez wyborca, w dniu - 29-05-2025 06:30 137 CHCIELIŚCIE TEGO TO MACIE LESZCZYNIACY. TAK TŁUMNIE GŁOSUJECIE NA PO, KO A PRZECIEZ JUZ ZA ICH POPRZEDNICH 8 LETNICH RZĄDOW BYŁY PRZYMIARKI DO.LIKWIDACJI NASZEGO SZPITALA.
Oczywiście powód zawsze ten sam brak kasy i zganianie na poprzedników tylko że województwem wlkp przez cały okres rządów PIS rządziła platforma z nowoczesna.
JESTESCIE CAŁKOWICIE ZAŚLEPIENI BO Z TYM RZĄDEM POLSKA SIE NIGDY NIE ROZWIJAŁA I NIECROZWINIE.
Teraz to tylko loteria nam pozistaje i obyście się na własnej skórze nie przekonali jak ważne jest mieć taki oddział w swoim miejskim szpitalu...
68. Dodane przez no, w dniu - 29-05-2025 06:47 50 Zarządzanie przez strach.
69. Dodane przez Gość, w dniu - 29-05-2025 07:21 52 Ważne, że w sklepie B jest o 10 złotych taniej niż w sklepie L. Po co Wam być zdrowym? Żenada.
70. Dodane przez Do kom. 58, w dniu - 29-05-2025 07:23 20 Wpisz do przeglądarki: 4 czerwca 1992 roku. Może coś zrozumiesz.
71. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-05-2025 08:10 61 Popieram komentarz numer 55.
Wydrukować i rozwieszać.
Małe dzieci są otyłe bo nie chce im się ruszać. Rodzice im nie pomagają, wożąc wszędzie tyłek samochodem gdzie tylko chcą. Na placach zabaw nie biegają latem, bo się spocą. Do tego dochodzi skrajnie nieprawidłowa dieta (fastfoody itp.) i efekt jest jaki jest.
Codziennie mijam młodzież szkolną podczas porannego szczytu komunikacyjnego. Jest źle. Za moich czasów szkolnych jak ktoś nie ćwiczył na lekcjach WF bo miał jakieś lewe usprawiedliwienie to był wytykany palcami. Jak ktoś zapomniał stroju, to ćwiczył tak, jak przyszedł do szkoły. Myślę, że teraz normą jest, że połowa klasy nie ćwiczy.
72. Dodane przez Jane, w dniu - 29-05-2025 08:34 110 Ludzie! Tu chodzi o nasze życie! Udary dotykają nie tylko ludzi starszych, ale właśnie coraz młodszych. A wtedy liczy się każda, dosłownie każda, minuta! Popieram komentarz 40- czy rozliczeni zostali ci, którzy do zamknięcia tego ważnego oddziału doprowadzili ? Jak można było do tego dopuscic? Za nic macie nas, mieszkańców. Nasze życie się nie liczy- licza się układy, układziki. A przed wyborami lokalnymi wszyscy "politycy" będą opowiadać jak to dbają o nas, jak się troszczą.
73. Dodane przez Do komentarza 55, w dniu - 29-05-2025 08:39 33 Za ,,komuny" to przede wszystkim była inna struktura wiekowa. Wyż demograficzny był stosunkowo młody, więc nie chorował. Ludzi starszych było znacznie mniej. Więc nic nadzwyczajnego, ze służbą zdrowia była wtedy ,,wydolna"
Teraz wyż demograficzny jest na innym etapie. Po prostu ludzi starszych przybywa, a jak wiadomo więcej problemów ze zdrowiem ma się wraz z wiekiem.
74. Dodane przez Wyborca Tuska, w dniu - 29-05-2025 08:44 68 Leszno nie potrzebuje szpitala, mamy świetne prywatne przychodnie.
75. Dodane przez do 73. Dodane przez Do komentarza 55, w dniu - 29-05-2025 09:15 37 jak ty lub twój kolega z 55 uważacie, że za komuny służba zdrowia była wydolna, to się musieliście mocno w głowę uderzyć za komuny nawet zwykłej plastikowej strzykawki w szpitalu nie było, wujek by podać leki babci musiał takie przywieźć z RFN
76. Dodane przez do 71. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-05-2025 09:18 42 no a w średniowieczu to dzieci w ogóle nie marnowały czasu w szkole, tylko od 6 roku życia harowały fizycznie, były zdrowe jak ryba, dziwne tylko, że mało które dożywało 30 lat
77. Dodane przez DX2, w dniu - 29-05-2025 09:38 617 Po stylu komentarzy widać, że TROLE PIS pracują PEŁNA PARĄ, AŻ CZACH DYMI.
78. Dodane przez recepta, w dniu - 29-05-2025 09:46 63 Zlikwidować NFZ.
79. Dodane przez BRONEK K., w dniu - 29-05-2025 10:10 21 48000 PLN ZA MIESIĄC TO ZA MAŁO TO FAKT
80. Dodane przez do 66, w dniu - 29-05-2025 12:12 00 16 kg na rok, docelowo zero.
81. Dodane przez Kw do 77, w dniu - 29-05-2025 12:27 31 Każdy ma prawo do wypowiedzi w tym temacie. Łatwo ocenia się innych . Należy spojrzeć samemu na swoje działania. Nie uważać , że ,,pozjadało się wszystkie rozumy".
82. Dodane przez gafa, w dniu - 29-05-2025 14:18 51 Dzis przejezdrzalem kolo niby remontowanego basenu to jest kompletna kpina co sie dzieje to tak jak by ktos folie rozebral i pare rur stoi za te pieniadze pompowane w ta ruine pewnie byla by neurologia i prawie nowy basen. Nie wspomne o bez parkingowym domu kultury na Chrobrego.
83. Dodane przez S1, w dniu - 29-05-2025 14:32 52 Do czego szpital w Lesznie skoro jest w Berlinie.
84. Dodane przez Xyz, w dniu - 29-05-2025 15:01 50 Leszno to zapyziałe miasto, nic tu ciekawego nie ma, ciągle coś się zamyka , opieka zdrowotna upada i jak tu się czuć bezpiecznie. Leszno nie jest atrakcyjnym miejscem do mieszkania. Gdyby tylko była taka możliwość, już bym stąd prysnęła...
85. Dodane przez Wkurzony, w dniu - 29-05-2025 15:02 40 Wyrzućcie w końcu tą Jackowską - szpital idzie na dno. Tu trzeba kogoś z doświadczeniem a nie dziecka we mgle
86. Dodane przez Do 6, w dniu - 29-05-2025 15:04 40 No to raczej powinno być zwijaj skrzydła, albo " Leszno - rozwiń skrzydła i fruwaj stąd"
87. Dodane przez Do 11, w dniu - 29-05-2025 15:11 62 Do 11. To skończysz tak jak w USA - będziesz musiał sprzedać dom by sfinansować poważniejszą operację albo leczenie. Bo ubezpieczenie miałeś standardowe, a nie rozszerzone.
88. Dodane przez gafa, w dniu - 29-05-2025 15:26 34 Do77.Tobie trzacha bedzie dymic jak Bazur dojdze do wladzy z TUSKIEM.
89. Dodane przez Bonzur, w dniu - 29-05-2025 15:51 11 DO KOMENTARZA 66 16 KILO MIĘSA NA OSOBE A NIE 19 KILO MIĘSA NA OSOBE
BONZUR
I 16 LITRÓW MLEKA NA OSOBE
90. Dodane przez zen do 89, w dniu - 29-05-2025 20:19 11 Pamięć zawodzi pis wprowadził zielony ład 5 dla zwierząt i inne (...) ale wina tuska
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.