Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
15
Września 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Albin, Maria,
Nikodem
Do końca roku 107 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkanka: hałas przez cały weekend

Buczące samoloty uprzykrzają życie

Mieszkanka: hałas przez cały weekend

22.07.2025. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Archiwum)
Loty nad miastem znów budzą emocje. Mieszkanka Leszna skarży się na hałas generowany przez samoloty wykonujące loty spadochronowe z miejscowego lotniska. Jej zdaniem, w sezonie letnim, szczególnie w weekendy, nad miastem - także nad jego wschodnią częścią - niemal przez cały dzień słychać buczenie samolotów. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat wraca do debaty publicznej. Problem był wielokrotnie zgłaszany przez słuchaczy Radia Elka, którzy zwracali uwagę na pogarszający się komfort życia w sąsiedztwie intensywnie eksploatowanego lotniska. Tym razem jedna z mieszkanek zdecydowała się wystosować otwarty list do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, prezesa Lotnisko Leszno oraz lokalnych mediów.

- Każdy weekend okupiony
jest sporym hałasem buczących samolotów, które nad miastem wznoszą się na wymaganą wysokość. Hałas trwa od godzin porannych aż do wieczora, cały dzień. Faktem jest, że niektóre z używanych do tego celu samolotów nie generuje tak okropnego hałasu. Jednakże są i takie maszyny, które buczą, cały dzień. Po wypuszczeniu skoczków lądują i zabierają kolejną grupę. I tak w kółko. Nie mam nic przeciwko sportowi, ale niech to się odbywa we wzajemnym szacunku -
napisała pani Barbara.

O komentarz poprosiliśmy Michała Graczyka, prezesa spółki Lotnisko Leszno.

- Lotnisko Leszno intensywnie się rozwija. W ciągu roku odnotowujemy już prawie 20 tysięcy operacji lotniczych. Wiemy, że największy hałas generują samoloty używane przez podmioty prowadzące skoki spadochronowe. Tych firm mamy obecnie trzy, a skoki odbywają się z różnych wysokości - od 1000 do 4000 metrów. Samoloty zabierają od kilku do piętnastu osób - mówi Graczyk.

Prezes podkreśla, że lotnisko stara się, aby operacje startów i lądowań przebiegały z dala od miasta - w kierunku południowo-zachodnim - ale bezpieczeństwo wymaga, by loty odbywały się pod wiatr. Sam zrzut spadochroniarzy odbywa się bezpośrednio nad lotniskiem - już z wysokości około 4 km.

- Wiemy, że ten temat wraca regularnie latem, dlatego w tym roku zdecydowaliśmy, by skoki odbywały się rzadziej - tłumaczy prezes. - Szukamy rozwiązań, które pogodzą potrzeby lotniska, firm działających na jego terenie i mieszkańców. Samoloty posiadają wszystkie wymagane certyfikaty hałasu i mieszczą się w dopuszczalnych normach.
Graczyk zapewnia, że rozmowy z mieszkańcami są możliwe i potrzebne.

- Jeszcze nie odpisałem autorce listu, ale oczywiście zaprosimy ją na spotkanie - dodał prezes spółki Lotnisko Leszno.
 
Komentarze (235)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-07-2025 14:35 71 42
Przyłączam się i potwierdzam że "buczenie" samolotów jest uciążliwe, a mieszkam w Wilkowicach a nie w okolicach lotniska więc problem jest nie co szerszy
2. Dodane przez Kargul, w dniu - 22-07-2025 14:38 106 26
Mieszkam także obok Leszczyńskiego lotniska już ponad 30 lat i jedyne co mi przeszkadza, to psie kupy na każdym chodniku, psy szczekające w dzień i wyjące w nocy.
3. Dodane przez c, w dniu - 22-07-2025 14:39 35 36
Gdzie jest w tej sprawie Prezydent Miasta Leszna, radni? To jest spółka miasta.
4. Dodane przez f, w dniu - 22-07-2025 14:40 41 32
Nie tylko w weekendy, także w dni pozostałe.
5. Dodane przez Ryś, w dniu - 22-07-2025 14:41 67 58
MY nie chcemy rozmawiać . Ten samolot ma zniknąć. Koniec tematu.
6. Dodane przez Problem, w dniu - 22-07-2025 14:45 70 5
Ten problem to SP-SDW. Inne samoloty nie generują tyle uciążliwego hałasu co ten jeden. Wystarczy pogonić ten wynalazek z lotniska i będzie spokój
7. Dodane przez JAK, w dniu - 22-07-2025 14:45 54 44
Co maja powiedziec mieszkancy Krzesin kolo Poznania to Leszno jak by pszczoly lataly.Albo lotniska typu Chopin w Warszawie tam samoloty non stop gora dol i tez ludzie mieszkaja.
8. Dodane przez Rydzyna, w dniu - 22-07-2025 14:47 58 19
Tak nie latac nad lesznem a nad rydzyna to juz mozna?? Calymi dniami od rana do nocy te samoloty lataja. Czlowiek na glowe moze dostac!!! Dlaczego kosztem kilku firm ma cierpiec cale leszno oraz okoliczne miejscowosci??? Czlowiek caly tydzien zapieprza w halasie w pracy a gdy przychodzi weekend i czas odpoczynku to pan prezes z lotniska leszno funduje nam katorge bo przeciez pieniadze sa wazniejsze od ludzi... Jak mozna byc takim czlowiekiem zeby patrzec tylko na czubek swojego nosa a reszte spoleczenstwa miec gdzies??? A CZY TO PRAWDA ZE CONAJMNIEJ JEDNA Z TYCH FIRM ZOSTALA PRZEPEDZONA Z INNEGO LOTNISKA WLASNIE PRZEZ TEN HALAS??
reklama
9. Dodane przez Dorota, w dniu - 22-07-2025 14:48 47 52
Pani Barbaro . Chce chce Pani mieć spokój i pokój w kraju a gdzie mają się uczyć i ćwiczyć spadochroniarze ,w domu z szafy , mnie też to denerwuje ale Oni robią to dla naszego dobra. A co mają powiedzieć mieszkańcy Krzesin jak startują tam samoloty w dzień lub w nocy. Najlepiej karetka pogotowia , Straż Pożarna , Policja nie jedzie do wypadku na sygnale bo to Pani przeszkadza .
10. Dodane przez pyt., w dniu - 22-07-2025 15:05 47 13
Co ma dać to spotkanie? Przekonanie pani, że te szkodliwe wibracje są w porządku? Całe życie towarzyszą nam samoloty ale to, co od poprzedniego roku wyczynia się nad głowami mieszkańców Leszna i okolic, to jest skandal. Skończyć z tym.
11. Dodane przez Mieszkanka osiedla, w dniu - 22-07-2025 15:06 36 16
Niestety zasięg hałasu jest znacznie większy. W soboty i niedzielę te buczenie prawie cały dzień słychać nad Wilkowicami, Mórkowem czy Lipnem. Sam jestem w szoku, że tak głośno tam słychać pomimo wysokości tych samolotów. Jedno brzęczenie
12. Dodane przez Ło, w dniu - 22-07-2025 15:07 36 48
Autorce listu zafundujcie skok ze spadochronem i po problemie,a jak się nie zgodzi na skok to lot widokowy nad Lesznem i okolicach. Lotnisko się rozwija i należy się cieszyć, to nie jest uciążliwe, a marudny zawsze się znajdą. Taka osoba będzie w lesie to bucząca mucha będzie jej przeszkadzać, tak to wygląda.
13. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-07-2025 15:07 54 23
Gdzie mogę zgłosić hałas generowany przez motocykle żużlowe? 
 
Za wygodnie nam wszystkim się żyje. Nie doceniamy tego.
14. Dodane przez Przecież, w dniu - 22-07-2025 15:07 57 20
Dziękuję Tej Pani za poruszenie tego tematu.Wiele razy piszemy w komentarzach o tym hałasie. A do Pana Prezesa nie zgadzam się z tym że z dala od miasta ten hałas jest słyszalny na okolicznych osiedlach,jest co tydzień w każdy weekend od godzin porannych do wieczornych.Tu nie chodzi o spotkania i debatowanie na lotnisku ,tu chodzi o likwidację tego wekedowego hałasu. Jeszcze raz brawa dla Pani.
15. Dodane przez Rozwiązanie, w dniu - 22-07-2025 15:09 38 11
To proste. Zróbcie jeden weekend na skoki w miesiącu i po temacie. Odkąd lotnisko przeszło na własność miasta Leszno to jest masakra z tymi skokami nigdy tak nie było . Ktoś upadł na głowę bez umiaru puszczać te samoloty ż 
ze skoczkami i to od rana do wieczora po 12 godz ostatnio w weekend 100 przelotów nad głową
16. Dodane przez Bary, w dniu - 22-07-2025 15:09 14 7
Nad Górą też w wekendy latają i generują spory hałas
17. Dodane przez Hmm, w dniu - 22-07-2025 15:11 27 4
Niech kupią samoloty elektryczne.
18. Dodane przez Do 9, w dniu - 22-07-2025 15:14 32 8
Jak ktoś przeprowadza się do Krzesin to wie że tam jest lotnisko raczej wojskowe i będą tam samoloty dzień i noc.My nie mieszkamy tam lecz w Lesznie.A sygnały Policji, karetki ,straży trwają kilka sekund lub minut a nie całe weekendy.
19. Dodane przez Do Dorota 9, w dniu - 22-07-2025 15:14 34 8
Nie opowiadaj głupot. Większość tych skoków to loty prywatne tak zwane hobby a kasa idzie do prywatnej kieszeni.
20. Dodane przez kok, w dniu - 22-07-2025 15:16 4 14
Do5 .TY to mozesz sobie chciec od tego sa odpowiednie wladze.
21. Dodane przez Antoni, w dniu - 22-07-2025 15:20 48 4
Proszę rozwiązać umowę z firmą z Krakowa i po kłopocie. Już wielokrotnie była przeganiana z innych lotnisk za ten hałas . Pieniądze Panie Prezesie to nie wszystko. Są też inne sposoby na zyski, a po ostatnich imprezach Antidotum to juz nie jest konieczność by był to sposób na utrzymanie Lotniska
22. Dodane przez karmie was pachoły, w dniu - 22-07-2025 15:24 12 20
To jest straszne kury przestały mi sie nieść i krowa daje czarne zsiadłe mleko! a i pomidory jakieś takie małe w tym roku ????
23. Dodane przez mich, w dniu - 22-07-2025 15:27 32 4
Nie porównujcie tego problemu do Krzesin czy Ławicy. Nie mieszkamy tam! 
W zeszłym roku był jeden samolot, ale widocznie było mało hałasu więc jest więcej, choć ten jeden jest wyjątkowo wkurzający. Ale nic nie wskóracie, mają was gdzieś...
24. Dodane przez ?, w dniu - 22-07-2025 15:27 21 1
Warto rozmawiać! 
Na spotkaniu z mieszkańcami prezes lotniska wręcza upominki dla skarżących się, stoppery!
25. Dodane przez Rafi, w dniu - 22-07-2025 15:27 10 15
Najgorszy jest wiatr :) Ludzie na wsi chcą mieć spokój dlatego tam żyją, a miastowi mieszkają w mieście, a w mieście jest hałas, bo jest duże skupisko ludzi. Mieszkasz w mieście to liczysz się z hałasem. Ludzie w miastach są bogaci to mają pieniądze na takie drogie hobby jak sporty lotnicze. Ci co proponują elektryczne samoloty to są ignorantami, bo hałas od śmigła jest większy niż od turbiny.
26. Dodane przez mark, w dniu - 22-07-2025 15:28 30 9
To zwykła chciwość, komfort mieszkańców się nie liczy. Zresztą - Leszno upada.
27. Dodane przez Olek, w dniu - 22-07-2025 15:32 20 30
Ludzie bez przesady o co chodzi z tym "buczeniem"? W weekend to kosiarki generują większy hałas...
28. Dodane przez inżtalator nad-dyplomowany, w dniu - 22-07-2025 15:35 10 7
Bo latają bez tłumików !!! gdzie jest straż miejska ? GDZIE? !!!!!
29. Dodane przez ewa, w dniu - 22-07-2025 15:36 24 30
Stajemy się coraz bardziej upierdliwi. Wszystko nam przeszkadza. Proponuję zamknąć ulice, dworce, niebo itp. Zadne pojazdy nie wjadą do Leszna!
30. Dodane przez Michał, w dniu - 22-07-2025 15:38 32 5
W centrum też słychać i jest to uciążliwe.
31. Dodane przez do, w dniu - 22-07-2025 15:41 30 6
To są loty komercyjne, odpłatne, kosztem zdrowia ludzi mieszkających poniżej, z użyciem statku powietrznego, który niszczy nam zdrowie. Nad nasze niebo zleciały się już trzy firmy komercyjne. Jedna spoza Leszna (Wrocław?) jedna z Leszna i druga też z Leszna? Niebo też jest nasze a nie tylko spółki miasta, która dezorganizuje nam życie. To trwa od zeszłego lata.
32. Dodane przez kok, w dniu - 22-07-2025 15:42 10 1
do 22. chyba posadziles pomidory koktajlowe ze takie male, a z tym mlekiem to chyba stalo miesiac w sloncu.Musisz to obadac.
33. Dodane przez Chrumak, w dniu - 22-07-2025 16:04 22 4
Co rok ten sam problem (ten sam bo w zasadzie dotyczy to jednego samolotu) i nic. Na radnych z Zatorza, Zaborowa czy sąsiedniej Święciechowy nie ma co liczyć. Trzeba kupić stopery i uświadomić sobie że są równi i równiejsi.
34. Dodane przez J., w dniu - 22-07-2025 16:06 26 4
Przecież ten warkot jest słyszany nie tylko w Lesznie ale ludzie na ten warkot narzekają w Wilkowicach, a Wilkowice nie są przy lotnisku. Mieszkam w Wilkowicach i ten warkot jest strasznie irytujący.
35. Dodane przez Lotnik i mieszkaniec, w dniu - 22-07-2025 16:14 35 0
Spadochroniarze są obecni na leszczyńskim lotnisku od wielu lat, problem hałasu pojawił się w ubiegłym roku i trwa do dziś - od kiedy pojawiła się wrocławska firma prowadząca swoją działalność na leszczyńskim lotnisku. To właśnie samolot PAC SP-SDW hałasuje i on jest problemem - nie samoloty lokalnych miejscowych podmiotów. Dodatkowo ich działalność koliduje z działalnością naszych leszczyńskich podmiotów
36. Dodane przez abc, w dniu - 22-07-2025 16:21 25 3
Lotnisko się rozwija, tzn , ze już niedługo to buczenie będzie 24/24 cały tydzień. Rozumiem, ze mieszkam w okolicach lotniska, ale to lotnisko szybowcowe , a nie wojskowe.
37. Dodane przez Adam, w dniu - 22-07-2025 16:26 26 4
W weekendy od rana do wieczora ten samolot robi hałas.Jestem mieszkańcem ul.Grottgera na Zatorzu i porannej kawy nie mogę wypić w ciszy.
38. Dodane przez straszny hałas, w dniu - 22-07-2025 16:28 32 2
Mieszkam na ulicy Francuskiej, więc daleko od lotniska, i tutaj również samoloty wynoszące skoczków generują bardzo uciążliwy hałas. I dzieję się to nie tylko w weekendy. Sama kiedyś skakałam i było to świetne doświadczenie ale będąc po tzw. drugiej stronie medalu już nie jest takie fajne. Czasami trzeba zamykać okna w domu bo nie można wytrzymać tego buczenia. Rozumiem że to jest biznes dla lotniska ale komfort mieszkańców powinien być branych pod uwagę.
39. Dodane przez RYDZYNA, w dniu - 22-07-2025 16:33 29 1
W Rydzynie było dokładnie to samo!!! 
Gdyby buczenie było słychać przez pewien czas, to można zaakceptować, ale prawie ciągle i przez cały weekend, to zdecydowanie przesada.
40. Dodane przez barany, w dniu - 22-07-2025 16:36 10 30
Straszne, samoloty lataja, mucha bzyczy za glosno, samochody trabia...przeprowadzcie sie gdzies do puszczy bedziecie miec spokoj... chociaz nie bo tam slychac jak ptaki cwierkaja...
41. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-07-2025 16:37 20 30
Mieszkam na leszczyńskim zatorzu od urodzenia, 30 lat i w ogóle mi to nie przeszkadza! Samoloty i szybowce są wpisane w nasz lokalny krajobraz, dźwięk nie jest uciążliwy a często wręcz wzbudza zainteresowanie i można z przyjemnością popatrzeć w niebo. Jestem dumny i szczęśliwy, że takie miejsce jest obok nas, do którego przyjeżdzają ludzie z całej Polski a nawet świata. Pani której to przeszkadza sugeruje przeprowadzić się na jakieś zadupie, np. Konin, to jest miejsce dla takich ludzi, dziura zbita dechami, żadnych wydarzeń, rozrywki, hałasów. Polecam wyprowadzkę, za takich sąsiadów jak Pani dziękujemy. Pozdrawiam w imieniu lokalnych mieszkańców.
42. Dodane przez jan, w dniu - 22-07-2025 16:37 13 25
W Lesznie były samoloty i lotnisko a jak komuś to przeszkadza niech się wyprowadzi tam gdzie nie ma hałasu ; w górach turyści nad morzem plażowicze w lesie grzybiarze na działkach koszenie trawy na polu rolnicy, Zieleń miejska kosi trawę też żle.
43. Dodane przez Ben, w dniu - 22-07-2025 16:37 24 6
Ma kobieta rację w Zaborowie mieszkańcy też się uskarżają, że można zwariować to nie żart w najbliższy weekend podjadę na lotnisko i będę pytać ile zarabiają na tych interesach o kosztem mieszkańców!
44. Dodane przez Ech, w dniu - 22-07-2025 16:46 11 26
Nie podoba się to na wieś mieszuchy.. 
Może lepiej nie,bo jak to jedna osoba mi powiedziała,przeszkadzają jej muchy na wsi  
Chciałbym mieć takie problemy jak osoba która to zgłosiła  
Ja też chce,żeby w nocy był zakaz jazdy samochodami ,żeby w spokoju się wyspać # 
A najlepiej jeszcze żeby komary wieczorami nie kąsały #
45. Dodane przez Avio, w dniu - 22-07-2025 16:48 23 1
Tak dbamy o środowisko, wprowadzamy elektryczny transport, a nikt nie mówi ile spalin generuja samoloty i nikomu nie przeszkadzaja emisje samolotowe. Dlatego, ze ich nie widać i nie czuć? Jakos urzednikom unijnym to nie przeszkadza tak bardzo jak dymiący piecyk.
46. Dodane przez Rydzyna też, w dniu - 22-07-2025 16:53 20 3
W Rydzynie co weekend słychać i widać te buczące maszyny aczkolwiek nie każda tak głośno chodzi na Flightradar24 najbardziej hałasuje jakiś Pacific czy coś takiego. Od rana do popołudnia latają, jak nie mają co z pieniędzmi robić to na szczyty cel oddać a nie zatruwać życie całej gminie. Ciekawe jakim cudem spełniają normy hałasu jak na wysokości 4km generuje większy hałas niż motocykl stojący przejeżdżający obok.
47. Dodane przez bar, w dniu - 22-07-2025 17:06 30 6
To nie jest tylko problem Pani Barbary tylko całej społeczności. Ten głośny samolot zakłóca nam życie. Rozwiązanie jest - zmienić samolot na cichszy.
48. Dodane przez ja, w dniu - 22-07-2025 17:09 8 29
Proponuję zamieszkać w Afryce...
reklama
49. Dodane przez Cóż, w dniu - 22-07-2025 17:14 10 27
Mi to nie przeszkadza,wręcz jestem dumny z lotniska,wielkich imprez na lotnisku,jestem dumny z żużla, że mamy taki super klub i wierzę, że po roku przerwy awansujemy do elity.Jestem dumny,że w Lesznie tak dużo się dzieje jak na niewielkie miasto i to duże imprezy.Jestem dumny z pięknych, malowniczych okolic Leszna.Jest takie powiedzenie " najlepiej tam gdzie nas nie ma " to obrazuje dużą część komentujących. Jeden z drugim mieszkał by gdzie indziej to by narzekał dwa razy więcej.
50. Dodane przez Zbychu, w dniu - 22-07-2025 17:19 23 7
Prawdę Pani napisała! Mieszkam przy Skłodowskiej-Curie, od ponad 30stu lat. Każdy, ale dosłownie to każdy weekend, od wczesnego poranka do wieczora samoloty nad domami latają, hałasują, właśnie ci spadochroniarze! Hałas ogromny! Niedziela, chcesz odpocząć, posiedzieć na dworze a tu masz hałas jakby ci kto nade łbem kosiarkę lub piłę tarczową odpalił! I tak non stop 10 godzin!!!!! Ten (...) co tu się wypowiada łże aż świszczy! Gdzie poza miastem latają? kiedy? latają nad Zatorzem jak opętani!!!! Jakby tego było mało to masz agregaty i inne hałasy z tych fabryk mebli, nocą ciągły hałas, jakby kto w głowie wiercił! gdzie te wszystkie kontrole, urzędy, ochrony środowiska itd? ciekawam pomiarów hałasu i uciążliwości na ile przekraczają normy?
51. Dodane przez Odan, w dniu - 22-07-2025 17:26 13 40
Jak wam samoloty przeszkadzają to wynocha z Leszna, wszystko wam przeszkadza, dobrobyt, remonty, bogatszy sąsiad, uchodźcy. Trochę zrozumienia świata a nie tylko TV Republika i kościółek
52. Dodane przez Anna, w dniu - 22-07-2025 17:34 16 35
Ludzie!!! Co się z wami dzieje?WSZYSTKO wam przeszkadza,samoloty zawsze były w Lesznie jest lotnisko to normalne .Mieszkam na Podwalu i też słyszę samoloty ale nie przeszkadza mi to w piciu kawy czy w relaksie weekendowym.
53. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 22-07-2025 17:37 20 3
Szanowni Państwo, droga redakcjo - SUPER, że podjęliście ten temat ale po rozmowie z prezesem spółki Lotnisko Leszno oczekiwałbym KONKRETÓW. 
 
1) zapewnienia, że "operacje lotnicze" - NIE PRZEKRACZAJĄ NORM hałasu. 
2) wyjaśnienia słuchaczom i czytelnikom - który samolot jaki hałas powoduje, na jakich wysokościach, przy jakich prędkościach - nie jestem pewien, ale chyba chodzi o "gwałtowne wznoszenie" - które powoduje większy hałas  
3) warto byłoby zorganizować pomiary całodzienne - powiadomić czytelników, aby oni mogli w tym samym czasie wykonać swoje i porównać wyniki. Dla każdego z takich lotów testowych (przecież ja nie mówię, że to mają być "specjalne testy" - wystarczy podać hałas dla każdego lotu, a monitorować hałas przez 24h np przez 2 tygodnie)
54. Dodane przez Nika, w dniu - 22-07-2025 17:44 17 2
Nad Zalewem Rydzyńskim lubią sobie pokrążyć nie tylko w weekendy. I ścierze zaczyna to już wkurzać. Rozumiem parę godzin raz na jakiś czas, ale praktycznie każdy pogodny dzień od rana do wieczora. Mam wrażenie że ćwiczenia przeprowadzane dla spadochroniarzy z całej Polski.
55. Dodane przez Z Kosciana, w dniu - 22-07-2025 17:50 7 0
Jak przeciwlotnicy z Leszna likwidowali tzw "kaczuszki" to trzeba było kilka kupić. Teraz byście mieli okazję potrenować, w ramach samoobrony. A tak serio- nie porównujcie Krzesin do Leszna, przy każdym lotnisku byly i są osiedla wojskowe dla personelu.
56. Dodane przez Ja, w dniu - 22-07-2025 17:54 10 20
Jak budowałeś/budowałeś dom to chyba wiedziałaś ze obok jest lotnisko? Ono było tak pierwsze.
57. Dodane przez S, w dniu - 22-07-2025 17:57 11 24
Lotnisko było wcześniej. Jak komuś się nie podoba to przecież może się wyprowadzić
58. Dodane przez Jan, w dniu - 22-07-2025 17:58 28 4
Te wyjaśnienia prezesa lotniska, to bełkot o niczym. Miał się odnieść do uporczywego hałasu, a ten bezczelnie udaje Greka. Chodzi konkretnie o jeden samolot Pacific PAC P-750 XSTOL latający głównie w weekendy. Buczy głośniej niż eskadra bombowców Ju87! Właśnie dlatego inne lotniska nie zgadzają się na obsługę tego cholerstwa. A tak poza hałasem, ciekaw jestem ile CO2 generują te durne zabawy, planeta od tego nie płonie?
59. Dodane przez y, w dniu - 22-07-2025 18:25 28 2
Z innych miast są przeganiani. Problem dotyczył i dotyczy nie tylko Leszna ale w Lesznie tylko tego jednego statku powietrznego. O to nam chodzi. Normy hałasu nas nie interesują ani statystyki ale CHARAKTERYSTYKA TEGO całymi dniami ŚWIDRUJĄCEGO USZY DŹWIĘKU, który jest NIE DO ZNIESIENIA dla ludzkich uszu, nawet przy zamkniętych oknach a co dopiero na wolnym powietrzu.
60. Dodane przez yogi, w dniu - 22-07-2025 18:28 26 3
Po pierwsze, nie Pani Barbara ma rozmawiać z Prezesem lotniska, tylko Prezydent, radni Leszna i władze innych, pobliskich miejscowości. W spółce Leszno ma udziały. 
Po drugie, Panu Prezesowi trzeba jasno powiedzieć, że nie interesuje nas taki "rozwój lotniska", który powoduje, że nasze dzieci boją się wychodzić na ogród. Takie tłumaczenie może przedstawiać właścicielom lotniska, którzy pewnie nawet tu nie mieszkają i liczy się dla nich tylko zysk.  
Po trzecie, działalność gospodarcza, która generuje taki hałas, jak skoki spadochronowe należy prowadzić z lotnisk oddalonych od dużych skupisk ludzkich.  
Po czwarte, wiadomo, że firmy spadochronowe są przeganiane z lotnisk podmiejskich ze względu na trudny do zniesienia hałas. Nie chodzi tylko o decybele, którymi P. Graczyk się zasłania ale trudne do zniesienia wibracje samolotów wykorzystywanych do skoków. Nie zdziwiłbym się, gdyby wkrótce władze lotniska zostały pozwane o odszkodowania z powodu utraty zdrowia (zdrowie psychiczne to też zdrowie). 
Po piąte, przy bierności władz, przeganiane z innych lotnisk firmy spadochronowe znalazły sobie miejsce w Lesznie. Jeżeli władze zlekceważą mieszkańców, w przyszłych wyborach trzeba wybrać takie, które zrobią porządek ze skoczkami. Nie może być tak, że trzy prywatne firmy dla korzyści i garstka ludzi dla zabawy zatruwa życie setkom tysięcy mieszkańców.
61. Dodane przez do 57, w dniu - 22-07-2025 18:32 18 2
a co to ma do rzeczy kto był pierwszy? to nie wyścigi tylko zwykłe przestrzeganie prawa! jak klamot generuje nadmierny hałas to należy to wyeliminować! jak masz po sąsiedzku ubojnie świń działająca od 1950 roku a żeś się wprowadził nawet wczoraj, i jak nagle zaczną ubijać prosiaki między 2 a 4 w nocy hałasując gratami jak porąbani to też powiesz, że byli pierwsi i mogą?!
62. Dodane przez do 51 i 52, w dniu - 22-07-2025 18:37 25 0
(...)hałas jest jak diabli a inne lotniska nie pozwalają na loty tym (...) jakim jest Pacific PAC P-750 XSTOL własnie ze względu na hałas!!! ale Leszno pozwala, (...)
63. Dodane przez Abj, w dniu - 22-07-2025 18:37 16 3
A mnie denerwują pierdzące samochody i wyścigi na alejach konstytucji i MCDonaldzie w dzień okna nie otworzysz a w nocy nie pospisz .Ciekaw gdzie Policja tyle pieniążków do zarobienia
64. Dodane przez Jan N, w dniu - 22-07-2025 18:39 16 2
W okolicach Rydzyny totalny dramat, można zwariować w weekend. Czas w którym powinniśmy odpoczywać mecze się z hałasem. Niestety dobro ogółu nic nie jest warte wobec dobra tylko cześci społeczeństwa. 
Może trzeba zorganizować np: patrol, blokadę itp?
65. Dodane przez Kris, w dniu - 22-07-2025 18:40 5 27
Złej baletnicy przeszkadza rąbek w spódnicy. Od tego jest lotnisko, a żeby samoloty latały. Jak się nie podoba zawsze można zmienić miejsce zamieszkania:P
66. Dodane przez Kalendarz sierpień skoki, w dniu - 22-07-2025 18:45 8 0
Więcej niż jedna kropka oznacza w dniu skoki to się szykujcie w sierpniu lekko nie będzie
67. Dodane przez Icek, w dniu - 22-07-2025 18:46 3 27
Samolot jest od latania (...) lata to i buczy trzeba sobie było działkę gdzie indziej kupić a nie tanim kosztem a teraz płacz Mi to kompletnie nie przeszkadza a też mieszkam w tym obszarze.
68. Dodane przez Qwerty, w dniu - 22-07-2025 18:48 1 10
Pewnie niech latają nad lasocicami tam nikt nie mieszka
69. Dodane przez BBZ, w dniu - 22-07-2025 18:48 0 19
JA nie moge beda musieli lotnisko zamknac i potem bedzie za cicho
70. Dodane przez czy to ten sam samolot?, w dniu - 22-07-2025 18:53 27 0
Czy ten głośny samolot to ten sam co parę lat temu zatruwał życie ludziom koło Szymanowa? Tam ludzie narzekali to teraz latają u nas i udają że nie wiedzą o co chodzi?
71. Dodane przez Karol, w dniu - 22-07-2025 18:53 30 4
Popieram pomysł Pani Barbary, trzeba pisać pisma lub dzwonić do Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Warszawie o zajęcie się tą sprawą. Samo zapewnienie bez dowodów badania poziomu hałasu są niewystarczające.  
Adres 
ul. Chałubińskiego 4/6 
00-928 Warszawa 
telefon Infolinia dla Obywatela 
222 500 135
reklama
72. Dodane przez do 57, w dniu - 22-07-2025 18:56 28 1
Miasto jest nasze a nie spółki Lotnisko! Wyprowadzić się ma ten statek powietrzny.
73. Dodane przez Syn, w dniu - 22-07-2025 19:26 23 2
Jeżeli problem stwarza tylko jedna maszyna która hałasuje jak CKM to będzie wielka ignorancja władz miasta gdy nic nie zrobią z tym problemem. Wybory to zweryfikują a podobno liczy się każdy głos
74. Dodane przez Adam, w dniu - 22-07-2025 19:34 3 26
Przypomnę tylko, że lotnisko powstało w 1952 roku. Jeżeli ktoś buduje się lub wprowadza w tej okolicy, to powinien się liczyć z tym, że może być hałas. Dla mnie temat w tym momencie powinien się zakończyć.
75. Dodane przez Leon, w dniu - 22-07-2025 19:36 4 22
Wszystkim źle, popłaczcie sobie jeszcze bo nic ciekawszego nie macie do roboty !!! 
Pozamykamy i zakażemy wszystkiego bo każdy ma jakiś problem...
76. Dodane przez Dla tych, w dniu - 22-07-2025 19:41 24 2
Co komentują typu" "wynocha z Leszna" lub "wyprowadzić się "nie myślą o innych tylko ,że im nie przeszkadza hałas. Oprócz nich mieszkają też osoby starsze,chore, które muszą znosić ten warkot. Ludzie latami ciężko pracowali ,żeby swojej zasłużonej emeryturze wypoczywać. Pracowali żebyście w lepszych czasach żyli.
77. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-07-2025 19:52 10 5
Co mają powiedzieć mieszkańcy ul. Słowiańskiej w Lesznie? W weekendy młodzież drze ryje po nocach, Cyganeria w hotelu kłóci się między sobą na hotelowych balkonach o 2 w nocy, kebab (...) to już porażka. Otwarty do 1 w nocy w weekendy i okupująca to miejsce młodzież różnej nacji dramat ryja w nieboglosy a wam przeszkadza latający nad wami samolot...
78. Dodane przez Do 56 i 57, w dniu - 22-07-2025 19:52 16 0
Czytaj uważnie komentarze, co piszą inni,warkot tego samolotu to nie tylko okolice lotniska.
79. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 22-07-2025 19:53 4 27
Ludzie anomalia że na lotnisku latają samoloty że po torach jedzie pociąg a po drodze tiry to nie są problemy mieszkam blisko lotniska i to mi nie przeszkadza
80. Dodane przez Spambot, w dniu - 22-07-2025 20:09 3 23
Nie ma Leszno szczęścia do Barbar. 
 
Jedna szargała logo miasta  
 
Leszna ,,ROZWIŃ SKRZYDŁA" pod sądem, broniąc nomenklaturowych sędziów.  
 
Drugiej samoloty przeszkadzają. 
A jak migi piruety kręciły czerwonymi gwiazdkami to petycji,nie słała. 
 
Na dodatek dowiaduję się, że w pracy hałas mają a europejskie służby nie reagują aby temu zaradzić 
 
 
Na pocieszenie powiem, że wydaje mi się, że ten co wam przeszkadza chyba nie tankuje na orlenie! 
A jeśli nawet to pije kawę z owsiakowego kubka. 
 
 
W tej sytuacji jedynie działaczka PO Adela musi zagrozić, że odbierze imię lotnisku jeśli samolot nie ucichnie
81. Dodane przez Alek, w dniu - 22-07-2025 20:13 2 21
Widać że sezon ogórkowy w pełni :) Fajny temat każdy może się wypowiedzieć... I wiadomo naród podzielony każdy by chciał święty spokój i miliony na koncie. Za chwilę jesień i będą inne problemy wróci temat drożyzny za ogrzewanie;) Pozdrowienia dla Normalnych :)
82. Dodane przez Stanisław, w dniu - 22-07-2025 20:14 22 2
Jeszcze niedawno lotnisko było przyjazne dla wszystkich a co mamy dzisiaj, słyszymy. Nie wiem kto chciał bardzo zaistnieć i miał w tym interes i dla kogo jest lotnisko. Organizacja Antidotum to nie wszystko. Kiedyś to było piękne lotnisko sportowe i takie powinno pozostać. Leszno nigdy nie będzie wielką metropolią. Ruch na lotnisku jest generowany głównie przez samoloty i śmigłowce przylatujące zatankować tanie paliwo. Szybowce to teraz jedynie tło. Szkoda zmarnowano cały dorobek tego miejsca.
83. Dodane przez mok, w dniu - 22-07-2025 20:24 19 3
Do komentarza nr 77. Ci co piszą "wynocha z Leszna", że im "nie przeszkadza", że co weekend nie można wyjść na ogród, to ludzie związani z tym biznesem. Jest ich garstka ale udają mieszkańców i niektórzy zapewne są. Ci ludzie są nadzwyczaj aktywni w komentowaniu. Udają(...). Nawet najbardziej rzeczowe argumenty do nich nie docierają. Udają, że nie wiedzą, że wszędzie, gdzie pojawiają się te uciążliwe samoloty są protesty udręczonych hałasem mieszkańców. Leszczyniacy nie są wyjątkiem.
84. Dodane przez Dzień dobry, w dniu - 22-07-2025 20:31 22 0
Nie chodzi o samo lotnisko, nie chodzi o Wilgi, Cessny, ANy, Gawrony, Jaki, Zliny czy szybowce, bo to latało od początku tego lotniska i nie stwarzało problemów nikomu. Baa... każdy sie cieszy na ich widok. Głównie chodzi o ten jeden samolot PAC, to on wytwarza nadmierne "buczenie" ,które słyszymy przez cały weekend. Szkoda tylko ze prezes Lotnisko Leszno ich tu zaprasza, a prezydent nie słucha głosu mieszkańców Leszna i okolicznych miejscowości. Jak to mówią, "Pieniądz rządzi światem" i tu jest idealny tego przykład.
85. Dodane przez Frytek, w dniu - 22-07-2025 20:36 26 0
Proszę spojrzeć na rejestr lotów: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-sdw 40 lotów jednego dnia, od samego rana do samego wieczora, wszystkie dotyczą tej buczącej maszyny. 40 razy nad naszymi głowami, nad miastem, centralnie nad miastem, nad wschodnią częścią miasta.... A prezes lotniska, to wychodzi na to, że jakby mu napluć w twarz to powie że deszcz pada, a ów samolot był przegoniony już z kilku lotnisk aeroklubowych, a u nas władze problemu nie widzą, ba, nie słyszą, bo pewnie weekendy spędzają z dala od miasta. Niestety nie wszystkich na to stać. Tym gorzej, że problem jest kolejny raz podnoszony i dalej nic. Pamiętam czasy jak na lotnisku królowały Wilgi, Jaki, Gawrony i choć latały niżej niż spadochroniarze, to jednak dźwięk był bardziej przyjemny dla ucha, powarczał, przeleciał, poleciał, nawet jak wyciągali szybowce na zawody, to tego hałasu było mniej, niż ten jeden buczący 40 razy jednego dnia, za każdym razem średnio po 15 minut. To teraz trochę matematyki, 40x15= 600 minut każdego dnia w weekend, to jest równe 10 godzin buczenia dziennie. 10h w sobotę, 10h w niedzielę. Dlatego inne lotniska ich wygonili!!!!
86. Dodane przez rumba, w dniu - 22-07-2025 20:38 25 0
Tylko władze miasta mogą ten problem rozwiązać, bo są właścicielem lotniska. A odpowiedź P. Graczyka to żart. Dowód arogancji. Ma gdzieś problem, który sam stworzył dziesiątkom tysięcy mieszkańców.  
Jeżeli apele do władz miasta nie pomogą. Należy w przyszłych wyborach zagłosować na tego, który obieca, że pozbędzie się tego bombowca.  
Kwestia czasu, pojawi się inicjatywa mieszkańców. Zostaną zebrane podpisy pod apelem do władz w tej sprawie. Bo zaczyna to być poważna sprawa dla mieszkańców całego regionu. Na miejscu obecnych władz potraktowałbym ją poważnie. W przeciwnym razie w następnych wyborach mogą się niemiło zdziwić.
87. Dodane przez Dedal, w dniu - 22-07-2025 20:38 23 0
Co niektórzy przestańcie bzdury pisać. Np. o tym że lotnisko było wcześniej i nie było się budować na Zatorzu (i okolicy). Mieszkam na Zatorzu od wielu, wielu lat. Zgadzam się z tym że lotnisko było wcześniej. I co? Nic. Nigdy nie przeszkadzały mi samoloty holujące samoloty lub sporadyczne ćwiczenia podniebnych akrobacji. Był pewien hałas ale nie tak irytujący jak latającego na Lesznem samolotu Pacyfik. Dzisiaj nie zwracam uwagi na samoloty z szybowcami (nie z powodu hałasu). Dlatego iż wiem że nadleci i poleci dalej a za chwilę zejdzie do lądowania. Ten uciążliwiec męczy od rana do wieczora. Niech zmienią samolot albo niech szukają kolejnego lotniska.
88. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 22-07-2025 20:40 2 12
Dlatego potrzebne są OBIEKTYWNE pomiary  
[...]Samolot PAC P-750 XSTOL jest znany z relatywnie niskiego poziomu hałasu w porównaniu do innych maszyn tej klasy, głównie dzięki zastosowaniu silnika turbinowego Pratt & Whitney Canada PT6A-34 i efektywnego śmigła. 
 
Poziom hałasu PAC P-750 XSTOL 
Zewnętrzny hałas podczas startu: ok. 7882 dB (zmierzony z odległości 500 m) 
 
W kabinie: ok. 8085 dB (w zależności od prędkości i konfiguracji lotu) 
 
Podczas lądowania: podobny do startu, ale może być nieco niższy (ok. 7580 dB z odległości 500 m) 
 
Porównanie z innymi samolotami 
P-750 XSTOL jest cichszy niż większość samolotów tłokowych podobnej wielkości (np. Cessna Caravan generuje ok. 8590 dB na zewnątrz). 
 
Wersja XSTOL (eXtra Short Take-Off and Landing) ma zoptymalizowaną aerodynamikę, co dodatkowo redukuje hałas. 
 
Certyfikacja hałasu 
Samolot spełnia wymogi ICAO (Załącznik 16, Rozdział 10) dotyczące emisji hałasu, co oznacza, że jest dopuszczony do operacji nawet na lotniskach o restrykcyjnych normach[...]
89. Dodane przez Do 82, w dniu - 22-07-2025 20:47 23 0
Dokladnie, kiedyś to bylo lotnisko szybowcowe, na którym odbywały sie mistrzostwa świata, Europy i polski. Teraz mamy spółkę ktora wytłumiła ten sport z tego lotniska I patrząc po działaniach chce szybowników wyrzucić z lotniska. Kiedyś najpopularniejsze lotnisko w europie albo i na świecie, a teraz nikt o nim nie pamięta przez działania spółki Lotnisko Leszno. Szkoda, ze najstarszy użytkownik tego lotniska czyli Aeroklub jest uważany przez spółkę jako INTRUZ/SZKODNIK bo nadal organizuje zawody ktore "przeszkadzają" LL(spółka lotnisko leszno)
90. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 22-07-2025 20:50 1 20
Leszczyński węzeł kolejowy pewnie też pani Barbarze hałasował więc wybudowano stację rozrządową na Poznańskim Franowie. 
I tak Leszno zaczęło podupadać! 
 
Gwar świątecznych zakupów na starówce pewnie też przeszkadzał? 
Więc wyprowadziliśmy handel na peryferia. 
 
A niebawem kryzys miłości i rodziny doprowadzi do likwidacji szkół ponadpodstawowych. 
 
Zostanie tylko brzdąkanie butelek , jęki z burdeli i dźwięk automatów do gier powity mgłą z e papierosów.
91. Dodane przez fvfv, w dniu - 22-07-2025 20:52 24 0
Mieszkamy w Lesznie od dekad, samoloty zawsze było słychać, dziecko czasem w południe sobota lub niedziela się obudziło (spanie za dnia) ale nikomu to nie przeszkadzało, wiedzieliśmy, że jest lotnisko. Wszystko zmieniło się w zeszłym roku latem od tego konkretnego statku powietrznego.
92. Dodane przez Obserwator/fotograf, w dniu - 22-07-2025 21:00 20 0
Z tego co obserwuje to największym problemem to jest ten samolot od skoczków. To on robi najwięcej hałasu i zamieszania wśród mieszkańców jak i użytkowników lotniska. Według mnie Aeroklub powinien mieć "najwięcej do gadania" bo to on robi najwięcej operacji lotniczych na całym lotnisku. Jadąc do pracy z rana (coś koło 5:30-6:00) widzę jak młodzi adepci uczą sie latac na szybowcach, wracam z pracy szybowce nadal latają na naszym niebie i to praktycznie codziennie. Na zawodach mnóstwo szybowców bo Leszno słynie z najlepszych warunków termicznych. Zawodników tez mamy świetnych patrząc po tabelach, nawet tych rangi Europu jak i Świata.
93. Dodane przez monia, w dniu - 22-07-2025 21:08 26 0
HAŁAS słychać w całym Lesznie... szczególnie w sobotę i niedzielę. W centrum też !!! szczególnie jak samolot się wznosi iii i tak na okrągło. To nie jest kwestia tylko najbliższych domostw na lotnisku. Niestety poprzednicy mają rację...kasa idzie do prywatnych kieszeni....
94. Dodane przez Maciej, w dniu - 22-07-2025 21:19 1 25
Mieszkaniec Rydzyny. Przyznam, że mi to wogóle nie przeszkadza. Wręcz podziwiam ludzi którzy skaczą, że mają taką odwagę. Pozdrawiam i polecam skok w tandemie:)
95. Dodane przez Magda, w dniu - 22-07-2025 21:40 30 0
Mieszkam w Nowej Wiosce i od miesięcy zmagamy się z uporczywym hałasem samolotu spadochronowego, który przelatuje nad naszymi domami od rana do wieczora uniemożliwiając zarówno odpoczynek, jak i normalną pracę. 
 
Skydive to prywatna spółka z Wrocławia, prowadząca komercyjne loty spadochronowe głośnym turbośmigłowcem PAC P-750 głównie dla mieszkańców Wrocławia. Wcześniej działała w okolicach tego miasta, jednak po protestach tamtejszych mieszkańców i nagłośnieniu sprawy w mediach, została stamtąd usunięta. Niestety, dziś została przyjęta w Lesznie bez żadnej konsultacji społecznej. 
 
W tej sprawie dwukrotnie spotkałam się z Prezydentem Miasta i złożyłam oficjalną skargę niestety, do dziś nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. Również prezes lotniska nie zareagował na moją wiadomość. 
 
Dlatego bardzo się cieszę, Pani Basiu, że zabrała Pani głos publicznie jak widać, problem dotyczy wielu z nas. Wspólnie mamy szansę na realną zmianę tak jak udało się to mieszkańcom okolic Szymanowa.
96. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 22-07-2025 21:49 15 1
Wybraliście sobie uśmiechnietego prezydenta, spadochroniarza z Warszafki, to oczywiste, że nie interesuje się tą prowincją i sprawami jej mieszkańców.
97. Dodane przez Mirosław, w dniu - 22-07-2025 21:52 24 0
Byłem z tym problemem u prezydenta. Obiecał się przyjrzeć temu problemowi , ale nic nie zrobił do tej pory. To jest firma z Wrocławia Sky Dive. Już ja z kilku lotnisk udunięto. Przyłączam się do protestu.Zorganizujmy się - czy ktoś może utworzyć stronę na facebook?
98. Dodane przez Anna, w dniu - 22-07-2025 21:53 26 0
Zbierzmy się wszyscy my też już byliśmy u Prezydenta nic z tym nie zrobił może pikieta i media zaprosimy przed lotniskiem
99. Dodane przez Mirosław, w dniu - 22-07-2025 21:57 26 0
Byłem u prezydenta w sprawie tego hałasu i nic z tym nie zrobił. Popieram protest. Latem w weekendy nieda się żyć w tym mieście. Zaprośmy jakieś mainsteramoqe media.Czy ktoś może zalozyc stronę kontaktową na facebook?
100. Dodane przez bven, w dniu - 22-07-2025 22:04 23 0
Kto oddał tak naprawdę lotnisko w prywatne ręce? Pewien pan będący kiedyś prezydentem Leszna.
101. Dodane przez do 41, w dniu - 22-07-2025 22:09 11 2
W Koninie , a dokładnie Kazimierzu Biskupim też jest lotnisko i niestety zagnieździli się "glebotłuki" . Tez mieli wyjca , ale teraz mają inny cichy samolot. Może sam się wyprowadź. (...)
102. Dodane przez starej daty, w dniu - 22-07-2025 22:10 21 0
Fajnie gdyby w Lesznie znów odbyły się szybowcowe mistrzostwa świata, a było ich w sumie cztery w Lesznie i żadne miasto na świecie tylu nie zorganizowało. Pamiętam pierwsze w 1968 to było duże wydarzenie na skalę krajową,a i w świecie szybownictwo było wtedy bardziej popularne.Powróćmy do tego to piękny sport.
103. Dodane przez Haha, w dniu - 22-07-2025 22:10 25 0
Panie Graczyk, obecnie generowany hałas pochodzi z jednego samolotu, którym lata podmiot z Wrocławia. Lotnisko się tak rozwija, że wszędzie trzeba było poustawiać bramki na kody i zamknąć szlabany. Hitem jest rozmowa prowadzona na radiu, kiedy skoczek potrzebował pomocy ratowników medycznych, a wieżowy zastanawiał się czy będzie ktoś, kto otworzy szlaban karetce. Skoczkowie z Wrocławia natomiast już pokazali jaką mają "klasę" w powietrzu. I tak - innym pilotom i użytkownikom lotniska ten samolot wraz ze skoczkami przeszkadza.
104. Dodane przez Pff, w dniu - 22-07-2025 22:28 0 20
Latajcie i się nie przejmujcie.
105. Dodane przez Iga, w dniu - 22-07-2025 22:29 1 19
(...) jesteście wszyscy narzekający. Mieszkam ok 2 km od lotniska i nic mi nie przeszkadza,również moim sąsiadom. Weźcie się za robotę to nie będziecie mieć czasu na narzekanie.
106. Dodane przez Jan, w dniu - 22-07-2025 22:30 11 1
A mój komentarz a propos Rydzyny i chałasu zablokowani. Może nawoływał do czegoś złego. Ale chalas niszczy.
107. Dodane przez Do 89, w dniu - 22-07-2025 22:32 20 0
Popieram Twój komentarz. Sprowadzając firmy ze skoczkami, likwiduje sport szybowcowy.
108. Dodane przez Rydzyna, w dniu - 22-07-2025 22:32 14 0
Cisza leczy.
109. Dodane przez Obysmy, w dniu - 22-07-2025 23:05 0 10
Obyśmy tylko takie problemy mieli. :/
110. Dodane przez Do 102, w dniu - 22-07-2025 23:07 0 15
Nie, bo wtedy ktoś będzie narzekał, że za dużo szybowców lata.
111. Dodane przez Mirosław, w dniu - 22-07-2025 23:11 29 0
Głównie chodzi o firmę Sky dive z Wrocławia i jeden szczególnie hałaśliwy samolot. Inne samoloty nie przeszkadzają. Tak jak pisałem wcześniej byłem u Pana Prezydenta w Maju i złożyłem oficjalną skargę którą podpisałem. Żadnego odzewu, nie otrzymałem tez obiecanej odpowiedzi . Załóżcie prosze stronę na Facebook , żebyśmy mogli się wspólnie kontaktować. Musimy się zorganizować i zaprosić, nie wiem ,może Kanał Zero albo Polsat? Od dwóch lat weekendy latem w Lesznie są makabryczne z powodu wycia tego samolotu firmy Sky Dive. Mieszkam na ul. Ostroroga w Lesznie
112. Dodane przez Krzysztof B., w dniu - 22-07-2025 23:24 28 0
Panie Prezydencie Rusiecki wybierałem się w tej sprawie do Pana. Jednak czytając komentarze można dojść do wniosku że jest Pan głuchy na potrzeby mieszkańców. Oj drugiej kadencji nie będzie. Mojego głosu i chyba wielu tu piszących tutaj już Pan nie ma. Ja nie zapominam. Tym nie mniej i tak się spotkamy. Jest jeszcze kwestia kilku spraw które obiecał Pan i Pana kandydaci w kampanii a jak na razie nic nie zrobił. Postaram się Panu przypomnieć te obietnice. Do bycia dobrym Prezydentem dobry PR na fb nie wystarczy.  
Prezes lotniska pluje nam w twarz. Dla tych co też piszą że hałas jest w normie. Hałas to bardzo złożone zjawisko i składa się na nie wiele częstotliwości. Jedne są mniej uciążliwe dla ludzkiego ucha i bardziej i o to tutaj chodzi a nie o to że dB spełnia.  
Jak widać jest nas wielu. Należy się zorganizować. Jak widać władza ma nas gdzieś. Musimy sami to zrobić.
113. Dodane przez Marek, w dniu - 23-07-2025 00:17 1 26
Ludzie ogarnijcie się...lotnisko i to co z niego operuje nie jest tak uciążliwe jak tu piszecie. Mieszkałem w jego pobliżu, teraz mieszkam w Rydzynie i owszem samolot słyszę, ale słyszę też samochody, psy, kłócących się sąsiadów i dzieci na placu zabaw...I są to odgłosy toczącego się życia. Skoro tak skupiacie się na tym samolocie to chyba macie zbyt wiele wolnego, spędzanego bezproduktywnie czasu
114. Dodane przez Xxxx, w dniu - 23-07-2025 00:20 0 25
Ta mieszkanka niech się wyprowadzi do lasu ciekawe czy narzekał by w poznaniu gdzie samoloty latają nisko lub na krzesłach (...)
115. Dodane przez Żmija z palestyny, w dniu - 23-07-2025 07:02 2 24
Proponuje wszystkim, którym przeszkadzają hałasy samolotów, motosportu, przemysłu, ruchu ulicznego, wyprowadzić się do miejscowości gdzie się nic nie dzieje np. do Wschowy. U nas we Wschowie jest cicho, cicho, cicho... Na prawdę nic! Mamy rozwiniętą politykę senioralną! Być może większa migracja z Leszna do Wschowy spowoduje, że znowu będziemy gminą powyżej 20 tyś. mieszkańców. Zatem po staropolsku ZAPRASZAMY!
116. Dodane przez hałas na niebie, w dniu - 23-07-2025 07:55 24 0
15 lipca 2024 roku Lotnisko Leszno sp. z o.o. otrzymało e-mail pt. Hałas na niebie. Do wiadomości Prezydent Miasta Leszna oraz Przewodniczący Rady Miejskiej Patryk Józefowicz, następującej treści: 
 
Szanowni Państwo, zwracam się do Państwa w sprawie uciążliwego hałasu na naszym niebie. Od razu zaznaczam, że nie przeszkadza mi hałas Antidotum Airshow Leszno, noworocznych fajerwerków, zawodów żużlowych, koncertów muzycznych, pojedynczych lotów samolotów. W minioną sobotę i niedzielę, od samego przedpołudnia do późnego popołudnia było słychać dojmujący, uciążliwy hałas jakiegoś statku powietrznego, nie wiem, czy to motolotnia czy paralotnia lub coś innego. Co parę, co paręnaście minut lub z dłuższą przerwą, nad naszymi domami, jakby celowo. Od rana do późnego popołudnia. Dźwięk ten, jego parametry, nie jest obojętny dla ludzkiego ucha. Nie może być tak, że indywidualna osoba czerpie przyjemność z zakłócania spokoju mieszkańców, z uprzykrzania komuś życia, z indywidualnych, przykrych dla ludzkiego ucha, lotów na domami mieszkalnymi lub hałasowania nad domami mieszkalnymi. Chciałabym uprzejmie zapytać czy Spółka Lotnisko Leszno sp. z o.o. ma orientację w tej sprawie, czy wydała pozwolenie, komu i na co. Zwracam się w tej sprawie, żeby nie było, że nikt się nie skarży. Ja się skarżę. 
 
Odpowiedź ze Spółki Lotnisko Leszno sp. z o.o. nadeszła. Z jakim rezultatem, każdy słyszy.
117. Dodane przez Beata, w dniu - 23-07-2025 07:57 24 0
Do 114, ale ,,madrosci,, nie mieszkam na Krzesinach. Mieszkam tu od lat, nie mam nic przeciwko rozwojowi i imprezach co jakiś czas np Antidotum. Ale bez przesady, gdyby ktoś tu mieszkał w pobliżu i tego hałasu wysłuchiwał to zapewne zaczął by myśleć inaczej. Nie dziwię się tej Pani co nagłośniła problem.
118. Dodane przez wybory, w dniu - 23-07-2025 08:09 11 0
Drugiej kadencji nie będzie ale jeszcze zostały całe cztery lata albo dwa (wybory do sejmu).
119. Dodane przez Nadzór właścicielski, w dniu - 23-07-2025 08:11 14 0
To może wypowie się prezydent miasta. No chyba że jemu ten samolocik nie przeszkadza
120. Dodane przez Do 101, w dniu - 23-07-2025 08:15 13 0
W Koninie nie ma lotniska,a Kazimierz Biskupi jest 14 km od Konina to dość sporo i tam jest lotnisko pod szyldem Aeroklub Koniński, a po drugie nie ma tam tak dobrych warunków jak w Lesznie i nigdy w Kazimerzu Biskupim nie było dużych imprez lotniczych,czy szybowcowych.Jeśli chodzi o lotnisko w Lesznie niech skoczkowie zmienią samolot na cichszy, nowszy i po problemie,bo kiedyś ten grat runie jak ten złom Tupolew nie daj Boże na jakieś osiedle to będzie tragedia.
121. Dodane przez Asia, w dniu - 23-07-2025 08:18 29 5
Mieszkam z rodziną na starówce. Od miesięcy bardzo doskwiera nam hałas samolotu spadochronowego. W i tak już głośnym centrum miasta trudno się skupić, odpocząć, po prostu żyć normalnie. 
 
Z danych wynika, że spółka Lotnisko Leszno zarabia na tych operacjach około 2500 zł miesięcznie. Czy naprawdę warto za tak niewielką kwotę fundować mieszkańcom dodatkowy hałas i zanieczyszczenie powietrza? Może najwyższy czas zadać sobie pytanie: czy my mieszkańcy naprawdę jeszcze potrzebujemy tego lotniska? 
 
Tereny, na których dziś działa lotnisko, mają ogromny potencjał. Może warto sprzedać część, a resztę przeznaczyć na coś, co naprawdę będzie służyć ludziom stąd mieszkańcom Leszna. Bo przecież to nie jest tak, że ktoś z nas ma coś przeciwko rozwojowi. Problem w tym, że dziś z lotniska korzystają głównie bogaci turyści, a ich rozrywka odbiera nam możliwość spokojnego życia. 
 
Biorąc pod uwagę, ile nowych hal i inwestycji powstaje na terenie lotniska, trudno nie zapytać: co będzie dalej? Za kilka lat liczba samolotów może się podwoić. A wtedy może być już za późno, by coś z tym zrobić. Czy naprawdę chcemy być zmuszeni do wyprowadzki z własnego miasta tylko dlatego, że komuś bardziej opłaca się sprzedać naszą ciszę niż ją chronić?
122. Dodane przez Lukas, w dniu - 23-07-2025 08:26 1 12
Radził bym przeprowadzić kontrolę o legalności pobudowanych domów ! W pobliżu lotniska !
123. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-07-2025 08:36 1 15
Mieszkam przy lotnisku od lat. Uwielbiam dźwięk samolotów.
124. Dodane przez HOOLIGANS, w dniu - 23-07-2025 08:42 18 0
Wrocław ich pogonił Leszno przygarnęło. Lata 7 dni w tygodniu
125. Dodane przez k, w dniu - 23-07-2025 08:44 21 0
Natężenie i częstotliwość tego jednego konkretnego samolotu jest nie do zniesienia. Nad całym miastem i okolicznymi miejscowościami. 
 
Chyba każdy rozsądny mieszkaniec Leszna ma świadomość, że jest tu lotnisko, że było pierwsze, że odbywają się loty czy raz w roku Antidotum. Nikt nie narzeka na szybowce, balony czy normalne małe samoloty. Jest to urok naszego miasta. I tak, miasto generuje inne hałasy, ruch samochodowy, karetki, kosiarki, koncerty-jest to na stałe wpisane w mieszkanie w mieście większym od jakiejś małej pipidówki. Wiemy to. 
 
ALE od zeszłego roku naprawdę w ładne dni nie idzie odpocząć!  
 
Buczenie wwiercające się w mózg jest nie do zniesienia. I nie, to nie my powinniśmy stąd zniknąć, tylko ta jedna konkretna maszyna. Niech ćwiczą, latają, skaczą, rozwijają swoje pasje - ale nie kosztem naszego komfortu!!!  
 
Skoro z innych miast udało się ją przegonić, to z Leszna też musi się udać.
126. Dodane przez The End, w dniu - 23-07-2025 08:47 5 2
121 - nie nakręcaj się. Lotnisko niech jest i niech działa. Nie zapominając o tym że nie działa na bezludnej wyspie. Problem dotyczy nie lotniska jako całości ale jednej, konkretnej maszyny. Rodzi się pytanie dlaczego nikt z naszych włodarzy nie zabiera głosu w tej kwestii?
127. Dodane przez Ja, w dniu - 23-07-2025 08:55 14 0
Lotnisko jest własnością miasta ? 
Czyli NASZE,mieszkańców? 
Przedstawicielem mieszkańców jest prezydent miasta? 
Zagadka logiczna- kto powinien /i jaką, w oparciu o zdecydowaną większość komentarzy&/ 
podjąć decyzję?
128. Dodane przez Tomek z Zatorza, w dniu - 23-07-2025 09:14 21 0
Ludzie, obudźcie się! Zróbmy coś z tym hałasem, póki jeszcze możemy. Jak tak dalej pójdzie, to za kilka lat będziemy sprzedawać nasze domy za grosze bo kto będzie chciał mieszkać w takim ciągłym hałasie? A dzieciaki będą całkowicie ogłupione. 
 
Prezes Graczyk mówi publicznie, że trzeba nas powoli przyzwyczajać... Ja się na takie przyzwyczajanie nie zgadzam. Czy władze miasta zabiorą głos? 
Popieram poprzedniczkę Asię nie potrzebujemy tu lotniska. Jak chcemy gdzieś polecieć, to mamy Poznań i Wrocław.
129. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 23-07-2025 09:15 10 5
Mieszkam z rodziną niedaleko stadionu żużlowego. Od lat bardzo doskwiera nam hałas motocykli żużlowych. W i tak już głośnym centrum miasta trudno się skupić, odpocząć, po prostu żyć normalnie.  
 
Czy naprawdę warto mieszkańcom dodatkowy hałas i zanieczyszczenie powietrza? Może najwyższy czas zadać sobie pytanie: czy my mieszkańcy naprawdę jeszcze potrzebujemy tego stadionu? 
 
Tereny, na których zjanduje się stadion są w atrakcyjnej lokalizacji, mają ogromny potencjał. Może warto sprzedać część, a resztę przeznaczyć na coś, co naprawdę będzie służyć ludziom stąd, mieszkańcom Leszna? Bo przecież to nie jest tak, że ktoś z nas ma coś przeciwko rozwojowi. Problem w tym, że dziś ze stadionu korzysta tylko garstka zawodników a ich rozrywka odbiera nam możliwość spokojnego życia.  
 
Co będzie dalej? W przyszłości może być już za późno, by coś z tym zrobić. Czy naprawdę chcemy być zmuszeni do wyprowadzki z własnego miasta tylko dlatego, że komuś bardziej opłaca się sprzedać naszą ciszę niż ją chronić?
130. Dodane przez Do 114, w dniu - 23-07-2025 09:24 13 2
Jeżeli nie przeszkadza komentującemu i lubiącemu hałas to najlepiej "wyprowadzić "się samemu w pobliżu dużych lotnisk np.Warzawa,Wrocław, Kraków, a nie pouczać inne osoby ,które tu mieszkają od pokoleń.
131. Dodane przez Do 121, w dniu - 23-07-2025 09:25 0 11
Lekarz juz byl?
132. Dodane przez Megi, w dniu - 23-07-2025 09:40 4 21
Czytam niektóre komentarze i jestem ciekawa czy krzyczelibyście tak na żywo , twarzą w twarz , że coś Wam przeszkadza. Bo przeszkadza Wam wszystko ostatnio. Ludzie zrobiliście się roszczeniowi , marudzicie na wszystko i wszystkich tragedia jakaś & pani przeszkadzają samoloty , bo pewnie siedzi w domu na emeryturze i nie ma co robić & zajęcie sobie znaleść odpowiednie do wieku i nic nie będzie nagle przeszkadzać. Decydując się aby zamieszkać przy lotnisku , ruchliwej drodze , czy placu zabaw musicie się liczyć z hałasami różnego rodzaju to tak ciężko zrozumieć ?
133. Dodane przez jozef, w dniu - 23-07-2025 09:45 8 0
a może by tak spytać mieszkańców Dąbrowskiego jak i "spokój" panuje na tej ulicy. Otwarcie okna powoduje zanik słyszenia własnego głosu. I co? to nikogo nie wkurza ( szczególnie żyć się nie da jak jeden idiota codziennie około 22 "umila spokój" jazda bez tłumika)
134. Dodane przez Do 45, w dniu - 23-07-2025 09:52 10 1
Na świecie od 1945 roku jak to USA zrzuciło bombę atomową na Nagasaki I Hiroszimę miało miejsce 200 prób atomowych. Czy to jest obojętne dla środowiska? Czy o tym się mówi? Gdzie są ekolodzy?
135. Dodane przez abc, w dniu - 23-07-2025 09:59 16 0
A gdzie nasz Prezydent? Może czas aby przeczytał komentarze ?
136. Dodane przez Ada, w dniu - 23-07-2025 10:02 2 22
Mieszkam na ulicy Szybowników i ten hałas mi nie przeszkadza.Jeśli jest lotnisko to wiadomo,że ciszy nie będzie.Często wychodzę przed dom i podziwiam jak skaczą skoczkowie.Trzeba ich podziwiać,że mają odwagę i pasję.Że nie siedzą w domu i nie zrzędzą.Lotnisko się rozwija i to jest dla miasta dobre.
137. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-07-2025 10:04 12 0
A ja napiszę o balonach. 
Ostatnio zaczęli sobie startować z parkingu przy ulicy Szybowników ,godzina 5.05 rano a oni agregat sobie włączają ,30 metrów od domów. No i po spaniu.
138. Dodane przez do 132, w dniu - 23-07-2025 10:14 4 21
Marudzą i narzekają, bo się ludziom w tyłkach poprzewracało. Za dobrze i za wygodnie się żyje, wszystko pod nos podstawione. Myśleli, że pobiorą kredyty na domy od dewelopera i życie będzie spokojne i usłane różami. Wstyd! 
 
Ludziom przeszkadza samolocik i to jest wielki problem? Problemy to mają ludzie, którym małe dzieci w domach umierają. A nie samolocik. Powinniście się wszyscy wstydzić.
139. Dodane przez Razem można więcej, w dniu - 23-07-2025 10:14 19 1
Pan Prezydent ma w zwyczaju nie brać nic na siebie, najlepiej nic nie robić bo jeszcze można komuś się narazić. Nasze problemy czy pytania zapisuje na karteczkach i przekazuje do odpowiedniego referatu. Tutaj na przykład przekazuje pytanie do Prezesa lotniska w ten sposób uważając że swoje zrobił. Umywa ręce od wszystkich problemów przerzucając odpowiedź na innych. Prezes mówi że wszystko jest w porządku bo ma na to papiery i w ten sposób wszyscy mają spokój, są w zgodzie z prawem, swoje zrobili a że mieszkańcy nie mogą normalnie żyć mają głęboko w ..... Działają w najgorszy możliwy korporacyjny sposób. Nie interesuje ich los mieszkańców tylko czubek swego nosa. Ich partykularny interes. Czy to polityczny, kolesiowski czy utrzymanie stołka pod sobą. 
Z drugiej strony bardzo słabe kompetencje menadżerskie ma zarządzający spółką lotnisko skoro działa po linii najmniejszego oporu. Zbiera do siebie to co inni nie chcieli, zawiera umowy z tymi którzy sami się proszą bo mało jest miejsc które na tak uciążliwą działalność przystają. Tak każdy potrafi. 
Należałoby się zorganizować, filmowali i nagłaśniali już dziury w drodze w Lesznie, myślę że gdybyśmy się zebrali i nagłośnili to może moglibyśmy coś zdziałać. TVN tylko czeka na takie tematy a tutaj dodatkowo mamy Prezydenta z PO. Jak nie TVN to inni na pewno szybko temat podchwycą.
140. Dodane przez Mark N., w dniu - 23-07-2025 10:15 1 17
Nie można się zgodzić, uciążliwy i głośny był przelot odrzutowców podczas pikniku lotniczego ANTIDOTUM. Przelot mini samlotu nie jest uciążliwy. Szkoda że nie lata już AN-2...
reklama
141. Dodane przez Ryszard Ochódzki., w dniu - 23-07-2025 10:16 5 21
Mieszkam na zatorzu od 40 lat i przez całe życie wypatruje samolotów, szybowców i spadochroniarzy.. Lotnisko to wizytówka Leszna i jak komuś może to przeszkadzać to nie rozumiem.. proponuję tym osobą sprzedać nieruchomość w Lesznie i kupić w Grąbkowie, w Dłoni lub w Konarach.
142. Dodane przez Lol, w dniu - 23-07-2025 10:21 25 0
Wywalić tych spadochroniarzy razem z ich samolotem i po krzyku..
143. Dodane przez Do 128, w dniu - 23-07-2025 10:39 13 0
To jest lotnisko sportowe, a nie komunikacyjne. Tu sie rozwija pasję lotnicze. Zaczyna sie przygodę z lotniskiem czyli... modele, szybowce, samoloty GA. I prawda jak chce polecieć gdzies dalej to jade sobie na lotnisko komunikacujne. To tak jakby kazała pani/panel jechac do poznania albo Wrocławia zeby oglądać zuzel albo młodzi jakby chcieli zacząć jeździć na żużlu.
144. Dodane przez Michu, w dniu - 23-07-2025 10:44 5 22
Każdy z tych narzekających kupując dom czy się budując dobrze zdawali sobie sprawę, że w sąsiedztwie jest lotnisko. Dlatego te ryki w tej chwili są żałosne. Wiedziały gały co brały.
145. Dodane przez Do 136, w dniu - 23-07-2025 10:46 9 1
Proszę sobie podziwiać skoczków, oni nie robią hałasu ,warkotu.Hałas jest podczas okrążeń z dala od lotniska nawet kilka kilometrów poza lotniskiem, a Pani nie odczuwa tego co mieszkańcy okolicznych osiedli daleko od lotniska.
146. Dodane przez DO 129, w dniu - 23-07-2025 10:50 4 15
Większych głupot nie czytałem. Stadion Ci przeszkadza,ten legendarny stadion i legendarny klub UNIA to DUMA nie tylko Leszna,ale całej Wielkopolski.Pewnie jesteś 20 letnim dzieckiem to sprawdź jakie wydarzenia rangi światowej odbywały się na tym stadionie.Na ligę przychodzi 10.000 ludzi,a czasem blisko 20.000.Też mieszkam blisko stadionu bo 1 km zaledwie i całe dzieciństwo zwłaszcza latem w wakacje spędziłem z kolegami na stadionie,każdy trening itd.Przeprowadź się do samego centrum Warszawy i odczep się od stadionu (.......)
147. Dodane przez Staszek, w dniu - 23-07-2025 10:52 9 7
Mieszkam na wsi. Dwa lata temu wybudował się po sąsiedzku pewien Pan z Leszna. Od roku jeździ i piszę wszędzie, że zapach świnek mu przeszkadza. Świnki hodował mój ojciec, hoduje teraz ja od razu dodam, że w podobnych ilościach i warunkach. Napisałem to bo widzę pewne podobieństwa.
148. Dodane przez rumba, w dniu - 23-07-2025 10:57 23 2
Mieszkańcy powinni udać się na posiedzenie Rady Miasta i w obecności mediów zapytać władze, jak zamierzają ten problem rozwiązać.  
A w przyszłych wyborach zagłosować na tego kandydata na prezydenta i radnego, który skończy z tym hałaśliwym biznesem.
149. Dodane przez mich, w dniu - 23-07-2025 11:06 15 0
Jeśli komuś nie przeszkadza to niech nie komentuje i nie poucza o wyprowadzce.
150. Dodane przez wilk, w dniu - 23-07-2025 11:09 20 0
Poza garstką prowadzących ten interes, którzy zamieszczają tu wpisy, że bardzo lubią, gdy im coś cały czas hałasuje nad głową, zwłaszcza w weekendy, pozostali mieszkańcy, ponad 100 tys. jest już tym bardzo umęczone. 
Wobec bierności władz miasta powinniśmy się zorganizować i wymusić na władzach, żeby zakończyły ten uciążliwy biznes. Albo wymienimy władze miasta w wyborach na takie, które będą liczyć się z interesem swoich wyborców.
151. Dodane przez 121 ,129, w dniu - 23-07-2025 11:20 2 22
Lotnisko przeszkadza, stadion przeszkadza po twoich wpisach widać, że jesteś tym stałym hejterem z nudnej wioski Kościan, a śmierdzący kanał Obra który wali na całą kościańską wieś ci nie przeszkadza ?
152. Dodane przez f, w dniu - 23-07-2025 11:29 19 0
Nie piszemy tu o świniach czy żużlu. Tematem jest lotnisko. Ten lotniskowy biznes ma się skończyć natychmiast.
153. Dodane przez do komentarza nr 126, w dniu - 23-07-2025 11:35 19 0
Osoba pisząca pod nr 121 ma rację. Nie jest to "nakręcanie się", a zwykłe uczenie na błędach. Dotychczas mieszkańców nie interesowało lotnisko, bo nie było uciążliwe. Teraz kieruje nim człowiek, który ma gdzieś interes mieszkańców. Kpi sobie ze skarg umęczonych hałasem ludzi, odpowiadając, że "lotnisko szybko się rozwija i zawsze trzeba z ludźmi rozmawiać". Dlatego trzeba uważnie przyglądać się i pilnować jakie inwestycje są tam prowadzone. Czy przypadkiem Pan Graczyk lub jemu podobni w przyszłości nie zafundują nam całonocnych lotów spadochronowych. A przypominam, że właścicielem lotniska jest Gmina Leszno.
154. Dodane przez Bartoldo, w dniu - 23-07-2025 11:40 10 6
A może weźmiemy się najpierw za ulicznych wyścigowców, którzy po godzinie 23 robią hałas taki, że nie da się spać? 
Ludzie próbują wstać o 4 nad ranem do pracy, a porządnie wyspać się przez nich nie idzie!
155. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-07-2025 11:49 21 0
Fajnie ,że temat kolejny raz jest podjęty i czekamy co z tego wyniknie. 
Nie każdy wie i rozumie w czym tkwi problem. 
Prawdopodobnie jeden! jeden z samolotów jest nie do wytrzymania ponieważ generuje duży hałas. Jego dźwięk jest taki jakby lecial na pełnych obrotach, pionowo w górę i w dodatku ze zbyt duża masą, a silnik jakby miał zaraz eksplodować.  
Niestety trzeba powiedzieć wprost, że jest on bardzo uciążliwy, ale ktoś kase na tym bije i ma gdzieś społeczenstwo. 
Słuchać go nie tylko na calym Lesznie, ale rowniez Rydzyna, Wilkowice i przynajmniej pół powiatu. 
Normy hałasu? Chyba jakaś kpina ... Przedstawcie Państwo jak to mierzycie, ze mieści sie on w normie, bo na pewno nie lecąc, wzbijając się z pasażerami
156. Dodane przez mieszkaniec c.d., w dniu - 23-07-2025 11:54 13 1
...inne samoloty (od najmniejszych po ogromne i szybkie) nad Lesznem i okolicą lubię i serdecznie pozdrawiam pilotów
157. Dodane przez olo, w dniu - 23-07-2025 11:58 0 4
Staszek ze 147. Nie trafiłeś kompletnie z porównaniem, no ale trudno się dziwić.
158. Dodane przez zatorze, w dniu - 23-07-2025 11:58 22 0
Wszystkim, którzy zastanawiają się do kogo zwrócić się o pomoc w sprawie hałaśliwego lotniska (pobrane ze strony bip.lotniskoleszno.pl). 
Struktura organizacyjna spółki Lotnisko Leszno sp. z o.o: 
Właścicielem Spółki jest GMINA MIEJSKA LESZNA, a jej reprezentantem jest JEDNOSOOBOWO 
PREZYDENT MIASTA LESZNA. 
Rada Nadzorcza Spółki jest trzy osobowa w składzie: 
1. Przewodniczący - Sandra Ryszewska 
2. Wiceprzewodniczący - Łukasz Zarzycki 
3. Sekretarz Łukasz Jamszoł 
Zarząd Spółki jest jednoosobowy, a funkcję Prezesa Zarządu pełni Michał Graczyk. 
Więc od władz Leszna należy oczekiwać, że się tym zajmą. Jeśli nie, przyjdzie czas wyborów. Rozmowa z Panem Graczykiem nie ma sensu. On myśli, żeby zarobić. Ma w nosie, że przez jego działania zatruwa życie 150 tysiącom mieszkańców. Każdego Radnego należy zapytać, czy i jak zamierza zająć się tym problemem. W przyszłych wyborach będziemy wiedzieć jak głosować.
159. Dodane przez B17, w dniu - 23-07-2025 11:59 30 0
Domy stoją od kilku, kilkunastu albo nawet kilkudziesięciu lat, a samolot robi hałas od roku. Więc kto ma się wyprowadzić mądrale?
160. Dodane przez Lukas, w dniu - 23-07-2025 12:05 1 11
Ktoś napisał o hałasie na niebie dobrze że nie na ziemi !
161. Dodane przez do kom. 144, w dniu - 23-07-2025 12:11 19 0
Michu...odpowiem ci równie bezczelnie, jak ty odpowiadasz. Twoje "gały" pewnie tego nie widzą ale przez 40 lat istnienia lotniska nikt nie narzekał. Bo nie była na nim prowadzona działalność uciążliwa i szkodliwa dla zdrowia jak w tej chwili, a dokładniej od 2 lat. Obecne władze w pogoni za większym zyskiem przyjmują wszystkie odpady wyrzucane z innych lotnisk właśnie z powodu szkodliwości dla otoczenia. Jeżeli tego nie rozumiesz to albo twoje "gały" są mało wydajne. Albo co bardziej prawdopodobne twój mózg tego nie ogarnia.
162. Dodane przez Do 132,138, w dniu - 23-07-2025 12:29 13 1
A Państwo chyba z poza naszego miasta, może okolice Wrocławia????
163. Dodane przez do 129, w dniu - 23-07-2025 12:36 0 12
Stadiony są w każdym większym mieście .To źródło rozrywki dla mieszkańców. Mieszkam 300 m od stadionu i bardzo rzadko słyszę stamtąd hałas. W innych miastach co chwilę odbywają się koncerty na takich obiektach , co było i słychać u nas w tym roku na dniach Leszna. Hałas kilkukrotnie większy .Dzieciaki muszą mieć jakieś pasje ,temat do rozmów .Swoich idoli .Przecież nie będą rozmawiać tylko o chorobach , lekarzach czy politykach jak to robią seniorzy. Wiem, że wiekowym osobom z uwagi na zanik szarych komórek wszystko przeszkadza ale młodszym za to przeszkadza to ciągłe narzekanie .Może zatem więcej empatii ,a wszystkim nam będzie żyło się przyjemniej. Przecież też byliście kiedyś młodzi.
164. Dodane przez do 146, w dniu - 23-07-2025 12:45 0 0
Ale to Ty masz problem z samolotami.
165. Dodane przez łoo, w dniu - 23-07-2025 12:54 6 0
Do koment. nr 159. Słuszne spostrzeżenie.
166. Dodane przez Janek, w dniu - 23-07-2025 13:06 0 23
Tak poproszę o likwidację : 
1.stadionu żużlowego - bo motocykle żużlowe przekraczają normy hałasu, 
2.lotniska - ponieważ samoloty przekraczają normy hałasu, 
3.wyścigów rowerowych - ponieważ jazda po lesie straszy zwierzęta i niszczy zieleń, na drogach blokują ruch pojazdów, 
4. pojazdów uprzywilejowanych - ponieważ sygnały dźwiękowe są za głośne,  
5. gospodarstw rolnych - ponieważ kombajny hałasują i kurzą,  
6. chlewni - ponieważ śmierdzi podczas hodowli, 
Zlikwidować miasto - ponieważ w dni pracy jest za dużo samochodów które zatruwają środowisko i jeszcze galerie handlowe - ponieważ jest za dużo sklepów i brakuje miejsc parkingowych. A później wykopiemy ziemianki i będzie spokój.
167. Dodane przez Do 159, w dniu - 23-07-2025 13:09 3 15
Dopóki będzie na tym ktoś zarabiał to samoloty nie znikną więc szybciej będzie się przeprowadzić hahaha
168. Dodane przez Halo, w dniu - 23-07-2025 13:26 21 1
Czy prezydent Rusiecki zdecyduje się wreszcie na wypowiedź w temacie? A może elka.pl zada mu konkretne pytanie co Ratusz na ten temat ma do powiedzenia. To co mówią panowie z lotniska nie ma znaczenia- oni działają wyłącznie w swoim interesie i nawet gdyby przebazowano do Leszna eskadrę F16 to zupełnie by im nie przeszkadzało pod względem hałasu
169. Dodane przez romus, w dniu - 23-07-2025 13:35 20 0
Do kom 114. Jeżeli samolot przeleci to nie ma problemu. Latały tak przez 30 lat i nikt się nie skarżył. Hałas samolotów dotychczas korzystających z lotniska nie jest tak świdrujący mózg, jak samolotu Pacyfik. Poza tym ten samolot nie przeleci, tylko lata nad głową przez 10 godzin. Zwłaszcza w weekendy, gdy normalni ludzie chcą odpocząć po ciężkiej pracy w ciągu tygodnia. Dzieci boją się wyjść do ogrodu. Nawet psy reagują szczekaniem na hałas tego latającego rupiecia.
170. Dodane przez odnośnie lotniska, w dniu - 23-07-2025 13:38 16 0
Od dawna we wrześniu każdego roku szkolna młodzież udawała się na lotnisko, żeby wypuszczać w szkole zrobione swoje latawce. Był konkurs na najładniejszy latawiec itd. Dlaczego ten piękny zwyczaj już nie jest na trawie lotniska kontynuiowany? Czy na lotnisku jest trawiasty wygodny, duży teren do puszczania latawców?
171. Dodane przez murek, w dniu - 23-07-2025 13:48 23 0
do kom 166. Co ty bredzisz Janku? Wytęż rozumek i pomyśl, ludzie nie chcą likwidować galerii, pojazdów uprzywilejowanych i innych durnych przykładów, które przytaczasz.  
Ludzie nie chcą, żeby nad ich głowami przez 10 godzin, cały weekend latał grat tak hałasujący, że trudno porozmawiać przebywając w swoim ogrodzie lub pubie. Tylko dlatego, że jakaś firma chce zarobić, a garstka ludzi chce się pobawić kosztem setek tysięcy mieszkańców.
172. Dodane przez xyz, w dniu - 23-07-2025 14:42 14 0
Władze miasta Leszna stopniowo i od dawna coraz bardziej oddają nasz majątek w prywatne ręce. Lotnisko jakby bezwarunkowo oddane prywatnej firmie. Prywatna żużlowa firma sportowa dysponuje miejskim stadionem sportowym a my do tego ponosimy tam nakłady inwestycyjne. Cały dotychczasowy miejski tenis (koło stadionu i Ćwicznia) oddany z miejskiego MOSiR-u prywatnej firmie sportowej i to na bardzo wiele lat. Tereny trawiaste koło stadionu i hali Trapez wydzierżawione prywatnej firmie do tego stopnia, że te dwa zegary uliczne nie są własnością miasta. Szkoła podstawowa przy Pl. Metziga stanowiąca cały czas majątek miasta oddana w użytkowanie kościołowi. Bardzo duża miejska nieruchomość po szkole podstawowej na rynku w Zaborowie, zdaje się, bez wiedzy i zgody mieszkańców Zaborowa oddana na wiele lat do dyspozycji stowarzyszeniu, które wtedy nawet nie było z Zaborowa. Zachodzi wielka obawa, jak będzie wyglądać status miejskiej pływalni na Zatorzu i jej finansowanie za użytkowanie przez prywatne hotel i korty po sąsiedzku. Nie ma rad osiedlowych, nie ma Karty Mieszkańca. Jak tak dalej pójdzie, będziemy niewolnikami we własnym mieście.
173. Dodane przez Mx, w dniu - 23-07-2025 14:43 19 0
Hałas emitowany przez ten samolot jest nie do zniesienia. wielka szkoda, że nie możemy w tej kwestii liczyć na prezydenta Rusieckiego... Musimy jednak próbować do skutku!!! Skoro z innych lotnisk go przegonili to oznacza, że się da
174. Dodane przez xD, w dniu - 23-07-2025 14:59 4 4
a mi przeszkadzają piski od wyścigów samochodowych i motocyklowych organizowanych w nocy na alejach konstytucji, i co teraz?
175. Dodane przez baba jaga, w dniu - 23-07-2025 15:25 20 0
Prezes Graczyk mieszkańcom wyczerpanym hałasem radzi tyle, żeby zaczęli się przyzwyczajać. Miasto jest właścicielem spółki Lotnisko. Mieszkańcy wybierają władze miasta, czyli właściciela spółki. Obecny kierunek rozwoju lotniska forsowany przez p. Graczyka jest wbrew interesom 90% mieszkańców. I nic nie wskazuje na to, żeby p. Graczyk chciał brać pod uwagę interes mieszkańców. Więc wniosek nasuwa się sam. Determinacja mieszkańców, żeby ponownie zapanowały tu znośne warunki do życia będzie tylko rosnąć. Dlatego Prezesowi Graczykowi udzielę takiej samej rady, jak on udziela nam. Niech zacznie przyzwyczajać się, bo wkrótce będzie "szybko rozwijał" ale inne lotnisko.
176. Dodane przez ola, w dniu - 23-07-2025 16:13 21 0
popieram protest!! w weekend chcemy odpocząć, a tu ten,, wredny,, samolot latający nad głową od rana do wieczora, można zwariować. Ci co mądrzą się że samolot musi latać zapraszam na ogródek
177. Dodane przez księgo, w dniu - 23-07-2025 17:22 16 0
Ktoś podał w komentarzu, że oficjalnie lotnisko otrzymuje od tej firmy z Wrocławia 2,5tys. miesięcznie!? Przy tak intensywnej eksploatacji infrastruktury lotniska, to nieprawdopodobnie mała kwota. Może komentujący pomylił się, firma płaci 2,5tys. ale tygodniowo? Jeżeli to rzeczywiście 2,5tys. miesięcznie to powód, żeby jej działalności i rozliczeniom z lotniskiem przyjrzał się Urząd Skarbowy.
178. Dodane przez Do ola, w dniu - 23-07-2025 17:58 0 11
Ola idź do lekarza, nic nad twoja głową nie lata.
179. Dodane przez Mieszkaniec Strzyżewic, w dniu - 23-07-2025 18:02 19 0
Nam maluczkim kaza rezygnowac z aut spalinowych grozac koszmarnymi podatkami i chodzic piechota, a najlepiej przestac oddychac bo za duzo dwutlenku wegla wyemitujemy. Podczas gdy elita bawi sie w skoki z nieba wynoszac sie na nie samolotem spalajacym UWAGA 200 LITROW paliwa na godzine!!! Pozniej to spada nam na glowy razem z nastepnym deszczem ale to juz kazdy z organizatorow i uczestnikow ma gdzies bo jada sobie po wszystkim do swoich domow oddalonych o setki kilometrow od Leszna w ktorych maja spokoj
180. Dodane przez Xxxx, w dniu - 23-07-2025 18:27 0 2
Do kom 117 czytaj ze zrozumieniem bo tego ci brakuje
181. Dodane przez lissa, w dniu - 23-07-2025 18:34 15 0
Czy może ktoś powiedzieć skąd wziął się p. Graczyk i pozostali członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej? Czy mieszkają w Lesznie? Czy na weekend jadą do swojego domu daleko od Leszna odpocząć w ciszy?
182. Dodane przez Magda, w dniu - 23-07-2025 18:41 16 0
do kom. 177. To nie pomyłka dane finansowe spółki Lotnisko Leszno za 2023 r. są publiczne: roczny zysk netto wyniósł 30/922 zł, czyli ok. 2,6 tys. zł miesięcznie. W 2022 zysk 3600 netto, a w roku 2021 - 123 500 STRATY rocznie.  
To nie Urząd Skarbowy, tylko mieszkańcy powinni zadać pytanie: czy warto dalej utrzymywać tę spółkę w tej formie? Co będzie, jeśli firma będzie chciała zwiększyć zyski kosztem jeszcze większej liczby lotów? 
 
Nie zapominajmy, że miasto przekazało pod to lotnisko grunty warte kilkadziesiąt milionów złotych. I co z tego dziś mamy? Hałas, uciążliwość i brak konsultacji społecznych.
183. Dodane przez Też, w dniu - 23-07-2025 20:02 13 0
Popieram komentarz 181. Chcemy się też tego dowiedzieć.
184. Dodane przez księgo, w dniu - 23-07-2025 20:18 16 1
do kom 182. Zgadzam się, lotnisko nie jest świętą relikwią, żeby za wszelką cenę go utrzymywać. Zwłaszcza za cenę udręki ludzi. Z wpisów wynika, że przestało promować sport szybowcowy. Natomiast kosztem mieszkańców prowadzi działalność komercyjną niezbyt dochodową za to bardzo uciążliwą. Trzeba zapytać prezydenta, radnych, jak chcą ten problem rozwiązać. Musimy wiedzieć, na którego z nich możemy liczyć, na którego nie. Dla wyborców to ważna informacja. Bo obecny Zarząd lotniska zamiast rozwiązać problem bardziej drwi z mieszkańców niż jest skłonny pomóc. Rozumiem prez. Rusieckiego, że prezes Graczyk to spuścizna po poprzednim prezydencie. Ale to nie zwalnia go z dbania o dobro mieszkańców, którzy go wybrali.
185. Dodane przez Niestety, w dniu - 23-07-2025 21:57 12 1
A ,tak Rusiecki chciał być radnym, prezydentem, chodził z ulotkami od drzwi do drzwi. A, obecnie, jak został prezydentem Leszna, to nas mieszkańców ma gdzieś.
186. Dodane przez do kom 181, w dniu - 23-07-2025 22:47 10 0
Mateusz Weber, prokurent, był przed laty pracownikiem Informacji Turystycznej na Deptaku. 
 
Ciekawe też jest do jakich celów została powołana fundacja Lotnisko Leszno, w której występują te same osoby.
187. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 23-07-2025 22:56 10 0
Na północ od Poznania dokładnie ten sam problem - hałas, który nie daje żyć, generowany przez samolot ze strefy spadochronowej Sky Camp z lotniska w Bednarach. Mieszkańcy organizują protest. 
Link do artykułu 
https://wpoznaniu.pl/cisza-to-nasze-prawo-mie(...)lasowi-z-nieba/
188. Dodane przez ,,gdzieś bija dzwony, w dniu - 24-07-2025 00:27 6 0
Zgłaszam do Watykanu ,prośbę o wyprowadzenie swoich pracowników z ziemi Polskiej do Włoskiej ,razem z hałasującymi dzwonami .Amen,
189. Dodane przez Marcinol, w dniu - 24-07-2025 02:12 0 15
Ludziom (...) ciągle źle!!!! Lotnisko jest tu od lat 50tych mogła się kobita koło lotniska nie wprowadzać. To jest najsłynniejszy w PL ośrodek szybowcowy. Jak nie będą latać i wozić (...) to lotnisko padnie na pysk - bo nie będzie generować dochodu. Już od kilku lat nie ma CSS-u, zburzyli kultowy hotel bo nie było kasy na remont. Wielu by się cieszyło jakby to kultowe miejsce zaorali i postawili kolejną biedre .
190. Dodane przez pytanie, w dniu - 24-07-2025 06:59 13 0
Przecież my nawet nie wiemy, gdzie mieszka prezydent Leszna. W wyborach samorządowych startował jedynie na prezydenta więc nie musiał i nie musi mieszkać w Lesznie. Czy prezydent Leszna mieszka w Lesznie?
191. Dodane przez info, w dniu - 24-07-2025 07:59 12 0
Zarząd Spółki jednoosobowo Michał Graczyk. Reprezentantem właściciela jednoosobowo Prezydent Miasta Leszna. Rada Nadzorcza Spółki: Sandra Ryszewska, Łukasz Zarzycki (Wielkopolski Związek Koszykówki w Poznaniu?), Łukasz Jamszoł. Kim są członkowie rady nadzorczej i jakie jest ich powiązanie z merytoryczną działalnością spółki? Czy to są osoby powiązane z Lesznem? Kim jest pan Michał Graczyk (vide oświadczenia majątkowe BIP Leszno)?, zatrudniony przez Urząd Miasta Leszna w 2019 r. do Lotnisko Leszno spółka w organizacji. Komu władze miasta powierzyły pilnowanie interesów miasta i jego mieszkańców (zarząd i rada nadzorcza)? I Prezydent Miasta Leszna, jednoosobowo reprezentujący interesy miasta i mieszkańców od roku ignoruje uciążliwe codzienne życie w mieście? (Wielkopolski Związek Koszykówki w Poznaniu Łukasz Zarzycki, Vce Prezes Patryk Józefowicz.)
192. Dodane przez mich, w dniu - 24-07-2025 08:26 9 1
Marcinol kom. 189, przeczytaj uważnie komentarze a zrozumiesz, bo jak widzę nic nie łapiesz. 
Poza tym to już nie jest najsłynniejszy ośrodek szybowcowy tylko generator hałasu.
193. Dodane przez do kom 161, w dniu - 24-07-2025 08:30 4 14
Lotnisko zawsze tam stało. W dupkach się przewraca dlatego teraz Wam przeszkadza. Może był mniejszy ruch ale lotnisko było lotniskiem. A na lotnisku startują i lądują samoloty. Więc kogo mózg co nie ogarnia??
194. Dodane przez Nowy, w dniu - 24-07-2025 08:40 7 1
Rozwiązanie jest proste. Dopuszczać w weeken jedynie takie samoloty co nie generują dużego i uciążliwego hałasu.
195. Dodane przez mural, w dniu - 24-07-2025 09:06 13 0
do kom. 189. Marcinol albo jest osobą o złych intencjach. Albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Więc jeszcze raz najprościej, jak się da.  
Lotnisko szybowcowe istnieje od 70 lat. Nikt na niego się nie skarżył. Służyło miastu, mieszkańcy byli z niego dumni. Dziesiątki ludzi przede mną o tym pisało. Umiesz czytać ze zrozumieniem? Problem zaczął się od roku, gdy obecny zarząd lotniska, bez liczenia się z dobrostanem setek tysięcy mieszkańców żyjących wokół, organizuje wyjątkowo uciążliwą, mało dochodową działalność (też pisał ktoś o tym wcześniej), która przynosi korzyści 3 firmom, garstka się bawi. A dla kilkaset tysięcy ludzi w tym dzieci i starców jest udręką. Od rana do wieczora nad naszymi głowami latają bombowce uniemożliwiające normalne życie. A prawdopodobnie ci, którzy to organizują mieszkają daleko i wypoczywają w ciszy. Jeżeli dalej twierdzisz, że nie rozumiesz, to znaczy, że nie powinieneś zabierać głosu, bo w ogóle niewiele rozumiesz. Albo co bardziej prawdopodobne jesteś częścią uciążliwego biznesu i masz gdzieś, że szkodzisz ludziom.
reklama
196. Dodane przez mark, w dniu - 24-07-2025 09:10 14 0
Kolejni, którzy nie czytają a komentują. 
Nie lotnisko przeszkadza, a jeden uciążliwy samolot!!! 
Czytać ze zrozumieniem jeden z drugim nie potrafi.
197. Dodane przez wilko, w dniu - 24-07-2025 09:17 10 0
do wpisu 187. Więc mieszkańcom pow. leszczyńskiego nie pozostaje nic innego, jak się zorganizować.  
Ale uważam, że wcześniej należy zapytać radnych swojego okręgu, czy i jak pomogą rozwiązać problem. Ich odpowiedzi należy rozpowszechnić, np. na założonej specjalnie w tym celu stronie internetowej, do której każdy będzie miał dostęp. To będzie wskazówka w przyszłych wyborach.
198. Dodane przez murk, w dniu - 24-07-2025 09:31 11 0
do 191. Tak przypuszczałem. Władze lotniska, które nam to zgotowały zapewne nawet tu nie mieszkają. Nie są związani z tym terenem. Więc mają gdzieś interes mieszkańców. Nie oni płacą za swoje pomysły. Nie latają im cały dzień nad głową bombowce. Ważne, że zarabiają po kilkaset tysięcy złotych rocznie. Nawiasem mówiąc likwidując Zarząd i Radę i przekazując miastu bezpośredni zarząd, okaże się, że bez wysiłku dochody lotniska wzrosną z kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy. Poprzedni prezydent ochoczo krytykuje obecnego. Trzeba go zapytać, czy interweniował w Zarządzie lotniska, żeby zechciał wziąć pod uwagę interes mieszkańców. To są najwyraźniej jego nominaci.
199. Dodane przez do 194, w dniu - 24-07-2025 09:48 12 0
Sprawa nie dotyczy weekendów tylko każdego dnia. W dni powszednie też to się dzieje.
200. Dodane przez roza, w dniu - 24-07-2025 09:49 11 1
do komentarz 193 Poziom tego co piszesz jest taki, że nasuwa się myśl, że jesteś głuchy, ślepy lub pozbawiony mózgu. Poczytaj komentarze. Mieszkańcom nie przeszkadza lotnisko. Tylko ustawiczny hałas nad głową uniemożliwiający normalne życie. Chociaż lotnisko istnieje od 70 lat, ten nieznośny hałas pojawił się rok temu, gdy na lotnisko zostały przygarnięte firmy, które z innych lotnisk są przeganiane. Rozumiesz młot..u?!
201. Dodane przez uzup. do kom. 191, w dniu - 24-07-2025 09:57 7 0
Łukasz Zarzycki Prezes Zarządu Wielkopolskiego Związku Koszykówki w Poznaniu, Patryk Józefowicz V-ce Prezes Zarządu.
202. Dodane przez do 181, w dniu - 24-07-2025 10:22 2 6
Akurat to nie jest żadna tajemnica. Prawie w każdy weekend są obecni na lotnisku od rana do wieczora.
203. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-07-2025 10:36 0 10
Aha, pamiętacie ludzie jak jeszcze z 15-20 lat temu Aeroklub kiepsko funkcjonował? Jak kiepsko wyglądało lotnisko, którego przyszłość była niepewna i co chwila były zmiany właścicielskie? 
 
Zmiany jakie nastąpiły do dziś, to głównie duża zasługa ludzi aktualnie zasiadających we władzach spółki Lotnisko Leszno.
204. Dodane przez romus, w dniu - 24-07-2025 10:41 11 0
do komentarza 202. Więc powoli kompletują się z imienia i nazwiska osoby, którym zawdzięczamy ten problem. Teraz oczekujemy działań ze strony właściciela spółki, czyli władz miasta Leszna, żeby podziękowały tym ludziom za piekło, które zgotowali mieszkańcom.
205. Dodane przez księgo, w dniu - 24-07-2025 11:08 13 0
do kom. 203. A my pamiętamy, że 2 lata temu można było wyjść na ogród, uchylić okno. Lotnisko funkcjonowało dziesiątki lat, organizowało prestiżowe imprezy. Wiemy już co "zawdzięczamy" temu Zarządowi i zrobimy wszystko, żeby przywrócić stan, w którym lotnisko nie terroryzuje hałasem okolicy. Jest nas 200tys. bo to dotyczy całego powiatu. Jesteśmy już tak umęczeni i zdesperowani hałasem, że na miejscu p. Graczyka, że nie liczyłbym, że się "przyzwyczaimy". Zrobimy to z tym lub nowym Zarządem. Te zmiany właścicielskie nie wyszły na dobre mieszkańcom. Zyski symboliczne, straty dla mieszkańców kolosalne. Nie tylko związane z przekazaniem gruntów o wielomilionowej wartości. Również szkody, które decyzjami tego Zarządu obniżyły atrakcyjność całego regionu jako miejsca do życia.  
Lotnisko to nie bóstwo, żeby 200 tys. ludzi codziennie ponosiło dla niego ofiary. Jeżeli jest do tego stopnia uciążliwe, że uniemożliwia normalne życie, należy zmienić odpowiedzialnych za to ludzi albo formę jego funkcjonowania. Ważniejsi są ludzie i ich zdrowie niż lotnisko.
206. Dodane przez do kom 200, w dniu - 24-07-2025 12:17 1 19
No widzisz problem z pisaniem i czytaniem z zrozumieniem masz właśnie TY. Lotnisko jest od tego aby startowały i lądowały samoloty. A każdy kto kupuje działkę czy dom w okolicy lotniska musi się liczyć z tym, że nawet jak w tej chwili mało samolotów startuje może być ich więcej i mogą być głośniejsze zgodnie z obowiązującymi przepisami. Tak samo jak się wyprowadzisz na wieś i nagle sąsiad rolnik zacznie hodować świnki nie rycz że śmierci. To tak samo działa. Według Ciebie jak ktoś postawi dom obok autostrady i ruch na niej wzrośnie ma prawo kazać ją zamknąć bo jeździ więcej na dobę aut.
207. Dodane przez LOL, w dniu - 24-07-2025 13:06 13 0
206. Twój wpis świadczy, że pracujesz w instytucji zarządzającej lotniskiem. Nikt nie chce likwidować lotniska. Masz tylko wywalić z Leszna spadochroniarzy z Wrocławia i ich piekielny samolot. Reszta zostaje
208. Dodane przez roza, w dniu - 24-07-2025 13:10 15 1
do kom. 206 Lotnisko szybowcowe nie jest od tego, żeby ludzie nie mogli wyjść na ogród, a dzieci uciekały z krzykiem do domu. Przez ostatnie 70 lat samoloty startowały i lądowały. Nie było pretensji. Bo nie byliśmy przez całe dnie terroryzowani hałasem. To co się dzieje od roku to wyłącznie decyzja Zarządu, nie konieczność. Przyjmij do wiadomości, nie ludzie są dla lotniska tylko lotnisko dla ludzi. Lotnisko to nie bóstwo. 200tys. ludzi żyjących nawet kilkanaście km od lotniska nie będą codziennie ponosić dla niego ofiary ze swojego życia. Jeżeli Zarząd twoimi ustami będzie w dalszym ciągu tak arogancki. I dodatkowo szantażował umęczonych ludzi, że trudna do zniesienia sytuacja, będzie wkrótce trudniejsza. To ten Zarząd będzie wkrótce musiał szukać innego lotniska, na które sprowadzi jeszcze więcej jeszcze głośniejszych samolotów. Hałas nie dotyczy mieszkających bezpośrednio przy lotnisku, jak w przypadku autostrady. Hałas z lotniska zatruwa życie ludzi w promieniu kilkunastu km. Chcesz powiedzieć, że 200tys. ludzi ma się wynieść bo 3 firmy chcą zarobić, a Zarząd dostać wyższa premię? Nie mieszkańcy mają się wynieść. Lotnisko ma zmienić sposób funkcjonowania, przez dziesiątki lat było to możliwe. Ten Zarząd tego nie potrafi? Nawiasem mówiąc właściciele autostrady, mieszkającym w pobliżu są zobowiązani budować ekrany dźwiękochłonne.
209. Dodane przez b, w dniu - 24-07-2025 13:14 15 0
Od Prezydenta Miasta Leszna oczekujemy, żeby ten hałas zniknął znad naszych głów.
210. Dodane przez Do 206, w dniu - 24-07-2025 13:58 10 0
Czytasz komentarze i nie możesz zrozumieć. BRAK słów.......
211. Dodane przez Z., w dniu - 24-07-2025 15:10 15 0
Nawet nie zdajecie sobie Państwo sprawy jak szeroki zasięg ma hałas tego jednego samolotu. Słychać go w Henrykowie, Lasocicach i na obrzeżasz Święciechowych, czyli cała zachodnia strona lotniska od południowej do północnej. Mieszkam na południowym zachodzie od ponad 50 lat i nigdy nie było to tak uciążliwe jak jest teraz. Wcześniejsze zawody szybowcowe, balonowe, AirShow to naprawdę nic w porównaniu z tym hałasem. W domu przy zamkniętych oknach słychać jak nadlatuje ten samolot. Siedząc na ogrodzie i rozmawiając, człowiek nie słyszy drugiego kiedy nad głowami przelatuje ta właśnie maszyna. To naprawdę potrafi być uciążliwe. Tym bardziej, że to jest cały weekend od rana do wieczora.  
Przyjemnie jest popatrzeć na szybowce i balony, czy spadochroniarzy ale hałas burzy to wszystko.
212. Dodane przez No cóż, w dniu - 24-07-2025 16:12 12 0
Burza w komentarzach, a nasi włodarze miasta milczą. Jak to rozumieć???
213. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 24-07-2025 16:47 12 0
Nie tylko włodarze milczą. Media lokalne też!
214. Dodane przez pat, w dniu - 24-07-2025 16:59 12 0
do 211. Okropny hałas jest w Lipnie, Mórkowie, Wilkowicach. Znajomi w Osiecznej też się wkurzają. Ten rupieć zatruwa życie ludziom w promieniu kilkunastu km. Zgadzam, się z kom 212. Ludzie dostają cholery. Władze lotniska lekceważą, pouczają lub straszą, że będzie jeszcze gorzej, a władze miasta, które są właścicielem spółki milczą. Pozostaje nam pamiętać o tym podczas wyborów.
215. Dodane przez Miron, w dniu - 24-07-2025 19:50 15 0
Ludzie . Wszystkie komentarze przeciw temu hałasujące.u gruchotowi firmy Skydive z Wrocławia są słuszne. Zaproponujmy gdzie możemy się spotkać, jak mamy się komunikować. Zacznijmy o tym pisać. W kupię siła . Potem może pójdziemy wszyscy do Prezydenta i do mediów i raz na zawsze wykurzymy z Leszna ten samolot.
216. Dodane przez tańczoncy jaszczomp, w dniu - 24-07-2025 19:57 1 10
Musicie powołać do życia obywatelską obronę przeciwlotniczą. Chyba macie w domu jakąś flintę?
217. Dodane przez wilk, w dniu - 24-07-2025 22:57 10 0
do kom 216 Bardzo dobry pomysł. Sugerowałbym, żeby zacząć organizować mieszkańców od założenia strony w internecie, na której można się poznać, zgłaszać inicjatywy, oraz zamieszczać informacje, jak zachowują się w tej sprawie władze, radni. Zebrać podpisy pod petycją do władz. Wszyscy, których znam, sąsiedzi, znajomi są wściekli na to co się dzieje. Nawet mieszkający kilkanaście km od lotniska. Niestety sam nie znam się jak założyć stronę. Może ktoś posiada wystarczającą wiedzę. To sprawa fundamentalna, bo tutaj mieszkamy i chodzi o nasze zdrowie.
218. Dodane przez SALOMON, w dniu - 24-07-2025 23:31 14 0
Jeden samolot lata i generuje taki hałas , inne jak latają to nie ma problemu. 
Myśle ze na lotnisku wiedzą jaki szajs lata i tak hałasuje ,nnawet jak jest bardzo wysoko to hałas jest wkurzający.....czas go uziemić
219. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-07-2025 10:49 9 0
Do 218 Na lotnisku wiedzą. Jak się ich grzecznie prosi, żeby wyrzucili ten samolot, to Graczyk każe nam się przyzwyczaić bo lotnisko sie rozwija i będzie rozwijac. Dlatego nie ma wyjscia z naszego lotniska trzeba pozbyć się nie tylko samolotu
220. Dodane przez Beata, w dniu - 25-07-2025 16:50 11 0
Zapewne większy procent piszących, że nie ma co narzekać, że kobieta ma problem bezsensu itd mieszka zdała od tego miejsca, ale co tam napisać cis trzeba. Mieszkam na Zatorzu i wcale to takie fajne nie jest-chodzi o hałas oczywiście. Wiec niech nie komentują osoby które nie mają o tym pojęcia i nie mieszkają w pobliżu źródła hałasu.
221. Dodane przez max, w dniu - 26-07-2025 01:31 3 0
do 219 Zgoda. Wydawało się że najważniejsze to pozbyc się hałasującego samolotu. Teraz okazuje się, że najpierw trzeba pozbyć się Graczyka żeby mozna było pozbyć się samolotu.
222. Dodane przez yt, w dniu - 26-07-2025 01:35 3 0
do 220 piszący, że im hałas nie przeszkadza to w większości ludzie, którzy żyją z tego biznesu. Są bardzo aktywni bo interesuje ich tylko koniec swojego nosa.
223. Dodane przez leszczyna, w dniu - 26-07-2025 09:04 0 11
Przecież tutaj i do Tematu dla Reportera cały czas te same osoby dzwonią. Leszno się cieszy z lotniska. Często tam jestem z rodziną. Nie dość że w końcu wygląda to dobrze to jeszcze imprezy na światowym poziomie. A kilka osób non stop toczy pianę bo wybudowali domy obok.... Dokładnie tak samo było w Krzesinach, tańsze działki niż w Poznaniu a potem sprawy w sądzie bo wojskowi na lotnisku wojskowym zaczęli używać F16. Jeszcze może pociągi niech do Leszna przestaną wjeżdżać, bo to też hałas.
224. Dodane przez Mich, w dniu - 26-07-2025 11:24 4 0
Leszczyna - nie pisz jak nie wiesz o co chodzi.
225. Dodane przez Miron, w dniu - 26-07-2025 14:52 4 0
Do 217. Nie masz kogoś znajomego , kto założy taka stronę na fb? Ja jestem na emeryturze i nie bardzo wiem jak to zrobic
226. Dodane przez Beata, w dniu - 26-07-2025 15:10 6 0
Do kom 223, podejrzewam, że rodzina i Pan/Pani mieszkają z dala od tego miejsca, a niedzielne spacerki wywołują uśmiech i moc wrażeń, ot taki rodzinny wypad. Prosze mi uwierzyć, że fajnie nie jest i jestem ostatnia osobą do narzekań. 
I jeszcze jedno skąd te informacje że tu i w Temacie do reportera te same osoby dzwonią?
227. Dodane przez spsdw, w dniu - 26-07-2025 15:17 8 0
a cóż to się stało że wczoraj i dzisiaj sp-sdw lata nad lubinem a nie lesznem? czyżby się wystaszyli? tylko niech nie myślą że dadzą nam spokój i ciszę na jeden weekend i ludzie zapomną o sprawie!
228. Dodane przez wilk, w dniu - 26-07-2025 17:17 8 0
do 225 Gdybym sam potrafił lub znał kogoś dawno strona by powstała. Jest to najszybszy, najtańszy sposób, żeby się zorganizować, zbierać podpisy pod petycję, ustalać terminy spotkań, zamieszczać informacje, jak poszczególni radni i przedstawiciele władz do tego problemu podchodzą. Musimy tego pilnować. Bo ludzie, którzy najprawdopodobniej tutaj nie mieszkają urządzą nam życie tak, że nie będziemy mogli wyjść z domu. Wypowiedzi Graczyka, że będziemy musieli się przyzwyczaić są tak bulwersujące, że nie można tego puścić płazem. (...)
229. Dodane przez wilk, w dniu - 26-07-2025 17:35 8 0
do 223 Leszczyna mieszkam kilka km od lotniska. Tak samo jak moim sąsiadom również puszczają już nerwy, że nie można wyjść z domu, bo cały dzień zwłaszcza w weekend, gdy chcemy odpocząć po tygodniu pracy, nad głową lata rupieć wydający w promieniu kilkunastu km nieznośny dźwięk. Czytałaś wpisy? Nie tylko mieszkających przy lotnisku to dotyczy. Mam znajomych w Osiecznej, którzy mówią to samo. Mieszkańcy Rydzyny, Wilkowic, Murkowa, nawet Góry piszą to samo. Nie spotkałem nikogo, kto cieszyłby się z takiej aktywności lotniska. Więc nie kłam.
230. Dodane przez Szanowni Państwo, w dniu - 27-07-2025 08:49 7 0
Od 20 lipca SP-SDW nie lata z lotniska Leszno EPLS. Wynieśli się do Lubinia. Oby już tu nie wrócili. Pozdrawiam
231. Dodane przez to prawda, w dniu - 27-07-2025 14:28 7 0
To prawda. W ten weekend nie ma go nad Lesznem i naprawdę czuć różnicę! Ale czy to na pewno wyprowadzka na stałe? Oby tak!
232. Dodane przez Adwokat Diabła, w dniu - 28-07-2025 11:16 0 4
Pani się nie przejmuje. Ostatecznie temat sam się rozwiąże, choć może w nieco mnie oczekiwany sposób. Kluczowe są słowa o rozwoju lotniska. Przyjdzie czas, będą przesiedlenia i po problemie.
233. Dodane przez wang, w dniu - 02-08-2025 18:24 0 0
do 230. Miałeś niesprawdzone informacje. 02 sierpnia Pacyfik znów zaczął weekendowe bombardowanie Leszna. Na razie z pewną taką nieśmiałością. Ale gdy się przyzwyczaimy, jak każe p. Graczyk pójdzie na całość.
234. Dodane przez do 233, w dniu - 04-08-2025 12:53 0 0
Nieprawda. Według historii lotów, w miniony weekend sp-sdw latał nad Lubinem. I niech tak pozostanie!
235. Dodane przez zwsn, w dniu - 24-08-2025 13:40 0 0
Przecież samoloty zawsze nad Lesznem latały i nikomu nic nie przeszkadzało a w przedmiotowym przypadku chodzi tylko o ten jeden samolot który normy hałasu ma gdzieś. Te irracjonalne komentarze typu krzesiny etc. przecież to głupota, mowa jest tylko o tym jednym samolocie który zatruwa życie większości mieszkańców. Przecież są normy hałasu dla poszczególnych pojazdów, statków powietrznych itd. jeżeli samochód/motocykl ma za głośny wydech zabierany jest dowód rejestracyjny. Także w tym przypadku gdzie są służby odpowiadające za komfort życia i zdrowie mieszkańców (poziom hałasu nie mierzy się tylko na budowach, drogach itd) dlaczego z urzędu nie wszczęto postępowania? Dlaczego z urzędu nie wszczęto przez prokuraturę postępowania wobec instytucji która powinna zadbać o nasze zdrowie/komfort? Pytanie retoryczne pozostające bez odpowiedzi. Na koniec jak w powyższym przykładzie ... czy wyobrażacie sobie jakby jakiś kierowca z bardzo głośnym wydechem jeździł całymi dniami pod naszymi oknami? Zapewne odraz podjęto by działania przez Policję.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana ta... Tarnowa ł... 269000
Budynek Pudliszki 5000
Klimatyczne mieszkan... Leszno 389000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 579134
Osiedle lniane?rosza... Leszno 456582
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj