Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartWschowa Rodzice nie odpuszczają. Piszą do kuratora i szykują protest
Sprawa szkoły w Lginiu wciąż nierozstrzygnięta
Rodzice nie odpuszczają. Piszą do kuratora i szykują protest
19.01.2026. Radio Elka, Bartosz Maluśki
(fot. Bartosz Maluśki)
Mijają już niemal dwa miesiące od podjęcia przez Radę Miejską Wschowy uchwały intencyjnej w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Lginiu. Nadal nie została wydana opinia Lubuskiego Kuratora Oświaty, który na początku 2025 roku zablokował poprzednią próbę zamknięcia placówki. Rodzice uczniów obawiają się o przyszłość swoich dzieci i zapowiadają dalsze działania.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że w uzasadnieniu uchwały gmina wskazywała m.in. na utrzymującą się niską liczbę urodzeń, wybór przez rodziców innych szkół niż obwodowa, konieczność prowadzenia zajęć łączonych oraz potrzebę kosztownych remontów budynku. W przypadku likwidacji szkoły uczniowie mieliby kontynuować naukę w Szkole Podstawowej nr 2 we Wschowie, a gmina zapewniłaby im bezpłatny transport.
- To drugi dom naszych dzieci. Panuje tam wspaniała atmosfera, jest świetna kadra pedagogiczna, dyrekcja
i bogata oferta zajęć. Codziennie dowożę dzieci kilkanaście kilometrów do tej szkoły i nie przestanę tego robić. Ta placówka dostrzega potrzeby dzieci. One wiedzą, że szkoła ma być zlikwidowana i rozmawiają o tym między sobą. To są wartości nieprzeliczalne na słupki i tabelki - mówi Beata Skaziak.
Rodzice nie zgadzają się z argumentacją przedstawioną przez urząd. Podkreślają, że szkoła jest dobrze wyposażona i - ich zdaniem - nie wymaga tak dużych nakładów inwestycyjnych, jak wskazuje gmina. Zwracają również uwagę, że do placówki w Lginiu uczęszczają dzieci z niepełnosprawnościami, które mają tam zapewnioną odpowiednią opiekę. Obawiają się, że w większej szkole, do której uczęszcza ponad 300 uczniów, ich dzieci nie będą miały podobnych warunków do rozwoju.
Wątpliwości rodziców budzą także dane dotyczące kosztów utrzymania szkoły i wysokości dopłat ze strony gminy, na które powołano się w uzasadnieniu uchwały. Jak wskazują, przedstawione wyliczenia obejmują jedynie rok 2024. Rodzice wystąpili o udostępnienie nowszych danych oraz zestawienie kosztów utrzymania budynków po zlikwidowanych szkołach w Łysinach i Konradowie. W odpowiedzi poinformowano ich, że gmina nie posiada obecnie takich wyliczeń, a termin odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej został wydłużony do początku lutego.
Rodzice próbowali również spotkać się z burmistrzem Wschowy. Pod koniec grudnia wystosowali w tej sprawie oficjalną prośbę, jednak - jak mówią - do tej pory nie otrzymali odpowiedzi.
Część rodziców zdecydowała się więc na inne działania i skierowała pismo do Lubuskiego Kuratora Oświaty Mariusza Biniewskiego. Poinformowali w nim o braku dostępu do danych, które - ich zdaniem - mogą mieć znaczenie przy wydawaniu opinii w sprawie likwidacji szkoły.
- Nie składamy broni. Szykujemy się do pikiety i nagłośnienia sprawy w skali ogólnopolskiej. Mamy niż demograficzny, a mimo to zamyka się lokalne szkoły wiejskie. Jako rodziny i matki nie mamy sprzyjających warunków, by poprawiać demografię. Podcina nam się skrzydła, a szczególnie bolesne jest to, że dzieje się to również na poziomie lokalnym - dodaje Beata Skaziak.
1. Dodane przez Żmija z palestyny, w dniu - 19-01-2026 11:28 173 Spotkać z Antkowiakiem burmistrzem... ))))))))))))))
2. Dodane przez Niby niż, w dniu - 19-01-2026 12:16 167 Niż demograficzny więc zamknijmy kolejne szkoły, przedszkola aby kobiety mogły spokojnie wrócić do pracy po jakichś 10-12 latach, aż się dzieci "usamodzielnią". Kto sobie wyobraża oddać przedszkolaka do przepełnionego autobusu, niby "szkolnego", w którym brak opieki dla takiego maluszka? Kolejne rozwiązanie dowozić samego do Wschowy? 15 min dojechać, 10 min zaprowadzić dziecko do przedszkola, drugie 15 min powrót do domu. 40 min ranem, 40 min po południu by dziecko mogło być w przedszkolu 5-6h? Fajnie to sobie w gminie planujecie jednak później nie dziwcie się, że jest taki niż demograficzny jak rodzice nie mają pewności co się stanie za rok skoro co chwilę są podejmowane akcje o zamykaniu szkoły i przedszkola..
3. Dodane przez Edward, w dniu - 19-01-2026 12:22 1025 Już dajcie spokój, odpuścić trzeba, poco ta walka! Od dawna ta Szkoła jest według pasywy na debecie, stale trzeba dokładać, brak dzieci, to miejscowość która ma większość seniorów! Co musi was przekonać żeby zrozumieć, jak można z tego obiektu zrobić coś opłacalnego! Walka którą prowadzą nauczyciele , to czas przedemerytalny !
4. Dodane przez Angela, w dniu - 19-01-2026 12:45 163 Wystarczyłoby gdyby rzadzacy zauwazyl potencjał w tej szkole ... jednym z pomysłów mogłoby być otwarcie żłobka i wsparcie oddziału Przedszkolnego. Rodzice chcą i muszą wrócić do pracy a ciężko znaleźć miejsce dla małego dziecka w placówkach juz dostępnych. Do Lginia przyjeżdżają dzieci z okolicznych miejscowości. A i ja znam wiele rodziców którzy mieszkając w miastach wywożą dzieci na wioski do żłobków czy przedszkoli .
5. Dodane przez A, w dniu - 19-01-2026 12:51 163 Zamiast dać szansę, zobaczyć potencjał i go rozwinac to najlepiej zamknąć... brakuje miejscw miescie dla dzieci w przedszkolach i żłobkach to moze lepiej byloby promować ta szkole? tworzyć nowe miejsca dla małych dzieci tym bardziej ze w lginiu sa do tego warunki .
6. Dodane przez Mietek, w dniu - 19-01-2026 12:52 181 Takie działania gminy jeszcze bardziej pogłębiają niż demograficzny. Nic się nie robi aby pomóc rodzinom, a wszędzie szuka się oszczędności, nawet na dzieciach. Za to na dzień seniora kasa zawsze się znajdzie C.
7. Dodane przez Do Edward, w dniu - 19-01-2026 12:58 113 Szkoła na debecie? A widziałeś PRAWDZIWE wyniki finansowe? podkreślę PRAWDZIWE Poza tym chciałoby się rzec.. gminy do wybudowania szkoły nie było, ale do zagrabienia własności szkoły już nagle jest? To niech teraz dokładają. Ba! Powinni nawet inwestować!!
8. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-01-2026 13:14 46 Rodziny nie mają możliwości poprawić niżu....Nie przesadzajcie, teraz matka z dzieckiem jest rok, 800+, tzw. babcine, mama aktywna, dziecko w żłobku.....Nike ma warunków??? No bez jaj. Gminy budują żłobki...A co było 35- 40 lat temu ? Dzieci były, wszystkim się chciało, pieluch pampersów nie było, mleko do gotowania, żłobki tylko w Poznaniu i co ? Po prostu społeczeństwo jest leniwe bo tylko zabawy w głowie, podboje świata i na dzieci nie ma czasu. Rodzina wypaczona. Ze szkół to trzeba teraz powoli robic Domy Opieki....
9. Dodane przez do 2. Dodane przez Niby niż,, w dniu - 19-01-2026 13:24 49 dziecko to luksus, nikt ci nie każde rodzić, jak cię nie stać na opiekę nad nim, to kup sobie kota
10. Dodane przez Proste, w dniu - 19-01-2026 13:28 410 Myślę, iż rodzice powinni przejąć tę szkołę i ją dalej prowadzić dla swoich dzieci. Gmina natomiast daje możliwość nauki w innej szkole dla tych dzieci, których rodzice zgadzają się na dojazdy...
reklama
11. Dodane przez Daniela, w dniu - 19-01-2026 13:29 315 Opowieści z mchu i paproci! Nasz drugi dom, nasza szkoła, nasza szkoła z perspektywą, z potencjałem, z przyszłością itd! Nasza, nasza, nasza i jaka to wasza! Utrzymujcie, przejmijcie na własność! Gadanie a z pustego nawet Salomon nie naleje! Realnie myśleć! I realnie podejść do sprawy!
12. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 19-01-2026 13:34 210 Niech się weźmie do roboty Dyrektor! A nie, obiecuje gruszki na więźbie , a efektu żadnego! Nic się nie zmieniło od poprzednich obietnic! Coś też trzeba dać od siebie! A nie tylko brać!
13. Dodane przez Janina Pieczarka, w dniu - 19-01-2026 13:36 91 Niepokoi nieco aż 58 milionów na oświatę. To ogromna kwota,
To jest podejście jednego z radnych-Sobczuka.Niestety wszyscy radni są tacy, a mieli reprezentować wyborców.
14. Dodane przez do kom 2, w dniu - 19-01-2026 14:05 192 Nie odpuszczajcie. Dzisiaj szkoły, przedszkola.. jutro poradnie szpitale, dostęp do internetu tylko po kontrolowanym zalogowaniu i BIOMETRIA przez mobywatela i cyfrowe dowody tożsamości z odciskami palców bez prawa odmowy i cyfrowe europejskie portfele biometryczne. Co szykujecie swoim dzieciom? Zniewolenie i kontrolę?
15. Dodane przez ?, w dniu - 19-01-2026 14:23 212 Beato Skalnik, kilkanaście kilometrów do Lginia to z Wolsztyna swoje dzieci dowozisz? Dzieci rozmawiają o przenosinach do szkoły we Wschowie bo są mądre, to ich dotyczy a ty to inaczej odbierasz? Lgiń w powiecie wschowskim, Starostwo z Radą Powiatu powinno być stroną w rozmowach z burmistrzem i radnymi miejskimi! Podejmijcie najmądrzejsza decyzję!
16. Dodane przez Lynn, w dniu - 19-01-2026 14:50 180 Tylko dlaczego burmistrz powołuje nowe twory typu zespół obsługi szkół... utworzył niezliczone wydziały, referaty, a w każdym dyrektor,, kierownik, ich zastępcy z wysokimi pensjami, a ludzie narzekają, że brak osób kompetentnych do załatwienia sprawy... Na to są pienia6tak, a mała szkoła ma być zlikwidowana bo co... Nie odpuszczajcie rodzice!
17. Dodane przez Ee, w dniu - 19-01-2026 14:52 141 Nie czepiając się to Wolsztyn od Lginia to 33km czyli kilkadziesiąt a Pani Beata mówi że kilkanaście a dokładniej to 15.. Dowozi dzieci bo jest to NAJLEPSZA szkoła w okolicy B
18. Dodane przez Adwokat Lginia, w dniu - 19-01-2026 15:03 71 Do kom 5. Widać, że spało się na geografii, z Wolsztyna do Lginia jest trochę dalej niż kilkanaście kilometrów. Z czytaniem ze zrozumieniem też problem, nie wspominając o prawidłowym przepisaniu nazwiska Pani Beaty& Czyżby absolwent miejskiej szkoły, klasy 30osobowej? Co ma Starostwo do szkół podstawowych? Komentarz na zasadzie: nie znam się, ale się wypowiem.
19. Dodane przez M, w dniu - 19-01-2026 15:52 82 Szkolnictwo w tym kraju sięgnęło dna.
20. Dodane przez pogonić ekipę Tuska, w dniu - 19-01-2026 16:40 113 Na szkolnictwo pieniędzy w tym kraju nie ma, ale na książeczki w razie wojny 50 mln to mieli
21. Dodane przez Rewitalizacja, w dniu - 19-01-2026 16:52 27 Tornado w komentarzach! Pytanie? Dla kogo? Jaki w tym cel? Jeden drugiego podpuszcza, tak, to prawda! Mieszkańcy budowali, każdy z nich miał udział, w każdej cegiełce, ale kto ma to utrzymać? Sprywatyzować i funkcjonować! Jak jest własnością mieszkańców , to dlaczego ten protest? To tak jakby wyganiali z własnego podwórka! Wasze! To wasze! Wara ! Tylko nie wołajcie o wsparcie finansowe, o wypłaty, o koszty utrzymania! Wasze! To wasze rachunki i zobowiązania!
22. Dodane przez 55p5, w dniu - 19-01-2026 17:21 101 Trzeba zrozumieć mentalność burmistrza Antkowiaka, jemu nie wolno się sprzeciwiać .... Postanowił, że zamknie szkołę i to zrobi. Teraz to sprawa jego ambicji ...
23. Dodane przez Zuzanna, w dniu - 19-01-2026 17:29 316 Nie wiem po co ten protest już pomijam fakt, że niewiele osób przyjdzie na niego.. po co walczyć o coś co nigdy nie będzie opłacalne? PO CO?? Ta szkoła powinna już dawno zostać zamknięta, nie jest opłacalna, mała liczba dzieci, nauczyciele nie podchodzą indywidualnie do uczniów i tylko niektórzy faktycznie są empatyczni reszta traktuje dzieci z wyższością..
24. Dodane przez Max 063, w dniu - 19-01-2026 17:41 417 Może w końcu zamkną tą szkołę.Czas najwyższy, marnotrawstwo pieniędzy
25. Dodane przez Do 17, w dniu - 19-01-2026 17:53 102 Kaszczor do Lginia ma bliżej? A to już oświata prowadzona przez Wolsztyn? Inny powiat, inne województwo? To co dzieje się w powiecie wschowskim, zamykanie wiejskich szkół decyzjami burmistrza Wschowy i miejskich radnych, świadczy tylko o złej organizacji polskiej oświaty! Polska powiatowa i jej mieszkańcy a interes miast to dwie jakże różne sprawy!
26. Dodane przez Hyh, w dniu - 19-01-2026 17:58 122 Róbcie referendum w sprawie odwołania burmistrza, klimat ku temu jest idealny, potrzeba paru aktywnych zebrać podpisy i zrobić kampanię i za pół roku agenta nie będzie
27. Dodane przez Toż to szok, w dniu - 19-01-2026 19:11 112 Interesujące jak wielu chętnych jest za zamknięciem szkoły, nie zdając sobie sprawy, że za chwilę burmistrz posunie się krok dalej i zamknie im coś więcej..
28. Dodane przez Nieźle, w dniu - 19-01-2026 19:21 81 Z podejściem niektórych komentujących to wszystkie szkoły trzeba pozamykać bo sa nierentowne. ... śmiech na sali. A oburzenie co niektórych jakby z własnej kieszeni szkołe w Lginiu utrzymywali.... lepiej dla społeczeństwa byloby wspierać i promować male placówki i klasy z mniejsza ilością uczniów. Bo jak tak dalej pójdzie to z "oszczędności " dzieci na siłę w klasy powciskaja połącza i gdzie sie da po 40 uczniów wcisna w klase. I wtedy będzie płacz i lament.
29. Dodane przez Nieźle 2, w dniu - 19-01-2026 19:23 72 Aah i jeszcze podejrzewam ze wszyscy co tak głośno krzyczą przeciwko tej szkole to nawet dzieci szkolnych nie maja .... szkoda tylko ze Wasze wnuki i prawnuki na tym ucierpią . Naród głupi to prosty w rzadzeniu . I o to chodzi ,po komentarzach widać ze w starszym pokoleniu takich nie brakuje więc system działa á
30. Dodane przez ee, w dniu - 19-01-2026 19:26 81 Żadna szkoła jest nieopłacalna do każdej dokładają duże pieniądze w szczególności we Wschowie i p. Bober nic w tym nie pomoże
31. Dodane przez Manson, w dniu - 19-01-2026 19:27 73 Zuzanna pisze w swoim komentarzu, żeby zamknąć tę szkołę bo dawno już nie jest opłacalna. No jak coś takiego się czyta, to ręce opadają... Może wytłumaczysz na czym polega ta opłacalność szkoły droga ekspertko. Jedyna opłacalność ,oczywiście w cudzysłowie, to wysokie wyniki dzieci na egzaminach, konkursach, w zawodach. To zadowolone, uśmiechnięte i bezpieczne dzieci. Dzieci, które nie są narażone na przemoc wyszydzanie i wyśmiewanie, co niestety w dzisiejszych czasach jest wszechobecne w szkołach. Jeżeli o taką opłacalność chodzi o jak jej piszę wcześniej, to szkoła w lginiu jest jedną z najbardziej opłacanych a być może najbardziej opłacalną szkołą w gminie.
32. Dodane przez Manson, w dniu - 19-01-2026 19:27 52 Zuzanna pisze w swoim komentarzu, żeby zamknąć tę szkołę bo dawno już nie jest opłacalna. No jak coś takiego się czyta, to ręce opadają... Może wytłumaczysz na czym polega ta opłacalność szkoły droga ekspertko. Jedyna opłacalność ,oczywiście w cudzysłowie, to wysokie wyniki dzieci na egzaminach, konkursach, w zawodach. To zadowolone, uśmiechnięte i bezpieczne dzieci. Dzieci, które nie są narażone na przemoc wyszydzanie i wyśmiewanie, co niestety w dzisiejszych czasach jest wszechobecne w szkołach. Jeżeli o taką opłacalność chodzi o jak jej piszę wcześniej, to szkoła w lginiu jest jedną z najbardziej opłacanych a być może najbardziej opłacalną szkołą w gminie.
33. Dodane przez zzzzz, w dniu - 19-01-2026 19:29 163 Jak rodzice mają utrzymywać szkołę to mieszkańcy Wschowy niech sobie sami dokładają na deptaki i choinki a nasze podatki niech idą na szkołę
reklama
34. Dodane przez Zuza, w dniu - 19-01-2026 19:31 92 Drogi Edwardzie z komentarza. Jesteś w ogromnym błędzie, tej walki nie prowadzą nauczyciele, tę walkę prowadzą rodzice.
35. Dodane przez Brak słów., w dniu - 19-01-2026 19:51 71 Zamknięcie szkoły jest spowodowane tym że szkola to ruina, proszę przyjechać, zobaczyć. Same kłamstwa, gdyby jej nie zamykali co roku, byłoby o wiele więcej dzieci. Ta szkole budowali mieszkańcy, między innymi dla swoich dzieci. Szkola ponosi straty hmm można byłoby dużo rzeczy dodatkowych zrobić w tej szkole, zajęcia, kolonie, szkole wieczorowa, ale potrzebne są chęci. Burmistrz łapę kładzie na szkole i tyle, zero komunikacji, zero zadziałania żeby zadziałało się na korzyść szkoły. Pozamykał już dwie szkoły, najlepiej zapchać szkoły w mieście, a w Lginiu taka duża szkola z sala, stołówka, wyposażeniem itd itp. Wstyd. Trzymam kciuki.
36. Dodane przez Brak słów., w dniu - 19-01-2026 19:55 71 Zamknięcie szkoły jest spowodowane tym że szkola to ruina, proszę przyjechać, zobaczyć. Same kłamstwa, gdyby jej nie zamykali co roku, byłoby o wiele więcej dzieci. Ta szkole budowali mieszkańcy, między innymi dla swoich dzieci. Szkola ponosi straty hmm można byłoby dużo rzeczy dodatkowych zrobić w tej szkole, zajęcia, kolonie, szkole wieczorowa, ale potrzebne są chęci. Burmistrz łapę kładzie na szkole i tyle, zero komunikacji, zero zadziałania żeby zadziałało się na korzyść szkoły. Pozamykał już dwie szkoły, najlepiej zapchać szkoły w mieście, a w Lginiu taka duża szkola z sala, stołówka, wyposażeniem itd itp. Wstyd. Trzymam kciuki.
37. Dodane przez Mieszkaniec Lginia, w dniu - 19-01-2026 19:58 90 Od kiedy szkoły mają być opłacalne? Żadna szkoła taka nie jest. Mieszkańcy wsi płacą takie same podatki jak mieszkańcy miasta. Dlaczego mają jeszcze wziąć na siebie utrzymanie szkoły, skoro mają zagwarantowany konstytucyjnie dostęp do edukacji. Od lat się mówi o tym, że szkoły molochy to nie był dobry pomysł. W dobie depresji, hejtu, przemocy psychicznej wśród dzieci i młodzieży wy chcecie nasze dzieci wtłoczyć do dużych klas? I jeszcze twierdzicie, że to dla ich dobra! Nie zgadzamy się, jako rodzice wiemy najlepiej, co jest dobre dla naszych dzieci!
38. Dodane przez Marek Złotnicki -POwyborczo, w dniu - 19-01-2026 20:21 61 Coś cieniutko przędą komentatorzy tego postu POpierający Antkowiaka. Mało Was. (...)
39. Dodane przez Gbur, w dniu - 19-01-2026 21:49 41 Wybudujcie sobie we Wschowie jeszcze jeden deptak !!! "I to nie jest wasze ostatnie słowo" Nikt nie bedzie pytal po co !!!
40. Dodane przez Gbur, w dniu - 19-01-2026 21:53 61 Wybudujcie we Wschowie jeszcze jeden deptak....na miare waszych możliwosci. I nikt nie bedzie pytał po co!!!!
41. Dodane przez Dawid, w dniu - 19-01-2026 21:57 70 Burmistrz potrzebuje pieniędzy na swoją pensję i na seniorów więc szuka w dzieciach oszczędności.
42. Dodane przez Kaśka, w dniu - 19-01-2026 22:27 51 Rodzice mają sami utrzymać szkołę? To może wy sami utrzymujcie swoje murale, deptaki i inne wymysły Konrada? Nam nic do tego a i nasze podatki na to idą. Może Wschowian to zdziwi ale my, mieszkańcy wsi również płacimy podatki. Jesteśmy gminą miejsko wiejską. Dlaczego wszystko ma iść do Wschowy? Mi jest Wschowa do niczego niepotrzeba. Ani w niej nie mieszkam ani nie pracuję (bo niby gdzie w tej dziurze?). Upchnijcie po 50 dzieci w szkole, wtedy wam się bedzie opłacało?
43. Dodane przez Zuzanka, w dniu - 19-01-2026 22:42 311 20 dzieci, kilku klas nie ma wcale, 14 nauczycieli, w klasach zimą po 17 stopni. Obojętność na orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej. Średnia z egzaminów -kpina; jak zdaje 5 dzieci egzamin to chyba geniuszem nie trzeba być żeby wysoką średnią policzyć. A potem te "zaopiekowanie" dzieci idą do szkoły w mieście i nie wiedzą jak się odnaleźć, bo są numerkiem w dzienniku a nie córką/ synem sąsiadki. Tak się kończy ta ich genialna indywidualność. A rodzice biją pianę jakby ich dzieci nie mogły dojechać do Wschowy. Może proszę zapytać ile dzieci jeździ już do Wschowy, co najmniej 20 z samego Lginia, i jakoś krzywda im się nie dzieje.
44. Dodane przez Eee, w dniu - 19-01-2026 22:45 82 Oszczędności, okej! Ale nie kosztem dzieci?
45. Dodane przez Aaa, w dniu - 19-01-2026 22:46 82 Niech władza usłyszy: Lgiń walczy!
46. Dodane przez Aaa, w dniu - 19-01-2026 22:50 81 Decyzja z góry a problem na dole.. Walczymy!
47. Dodane przez Aaa, w dniu - 19-01-2026 22:51 82 Lgiń to nie statystyka - to społeczność!
48. Dodane przez Tak tak, w dniu - 19-01-2026 22:58 82 Władza przychodzi i odchodzi przez głupie decyzję.. Lgiń, szkoła zostaje!
49. Dodane przez Kazia, w dniu - 19-01-2026 23:19 71 P. ZUZANKO chyba trochę się Pani pomyliła bo odkąd pamiętam to jak dzieci przychodziły ze szkół wioskowych to znacznie lepiej się uczyły.
50. Dodane przez Mieszkaniec Lginia, w dniu - 19-01-2026 23:48 81 Zuzanka(kom43) piszesz, że przy 5 dzieci nietrudno wykręcić dobrą średnią, a mi się wydaje, że mogłabyś być sama jedna w klasie i twój wynik byłby dużo poniżej średniej, patrząc jakie bzdury wypisujesz. Skąd ty niby znasz naszą szkołę, chodziłaś tutaj albo twoje dziecko i nie radziło sobie? Dlatego przeniosłaś do Wschowy, bo zginie w tłumie? Nasze dzieci, jak to nazywasz zaopiekowane w Lginiu, świetnie sobie radzą w szkołach ponadpodstawowych. Podajesz dane wyssane z palca, z księżyca wzięte. Oj boli boli, że twoje dziecko sobie tutaj w Lginiu nie radziło.
51. Dodane przez Matka Polka, w dniu - 20-01-2026 00:04 52 Lgiń, turystyka kwitnie latem, a we wrześniu szkołę zamykają,kolejny raz, straszą rodziców. Chociaż jak czytam wpisy niektóre, to się zastanawiam, bo jak to są rodzice dzieci tych , których nie ma w szkole w Lginiu, to może lepiej. A słuchy chodzą że za ten autobus to trzeba będzie płacić od września, tak,tak ten co teraz jeździ...bo to też ciekawy temat , dla zniszczenia szkoły w Lginiu wywozi się dzieci i gminę stać na autobus... choć jest szkoła w rejonie. Zastanawia mnie, kto poluje na budynek szkolny, wyposażony w cała infrastruktura, co tam ma być, że tak usilnie trzeba dzieci się pozbyć? Może wy wszyscy mieszkańcy, którzy nie dajecie dzieci do szkoły w Lginiu, zastanówcie się kto będzie waszym sąsiadem....bo raczej puste stać nie będzie prawda? Ale przecież jesteście mądrzejsi, to będziecie mieli sąsiadów, być może....nie wiem , plotki chodzą różne. A taki budynek szkolny, wyposażony gotowy, szybko pójdzie.
52. Dodane przez Abc, w dniu - 20-01-2026 00:05 61 Do Zuzanka kom43 O Boże Grażyna, to znowu ty? Zimno w klasach?! Chyba u ciebie. Brakuje tylko, żebyś napisała jak kiedyś Dejcie, dejcie No weź&
53. Dodane przez Mądra., w dniu - 20-01-2026 00:08 83 Kto z rodzicami z Lginia? Kto przeciwko opieszałości władzy? Przyjeżdżacie do nas nad wodę, wesprzyjcie nas dobrym słowem. A trolom, podstawionym komentatorom żeby poniżać i szczuć na szkołę, nauczycieli, dzieci i rodziców dziękujemy, można was wyczuć z daleka.
54. Dodane przez Ania, w dniu - 20-01-2026 03:07 90 Na jakim poziomie jest nauczanie we wschowskich szkołach skoro obecny burmistrz wschowy konrad Antkowiak prostych zagadnień z geometrii nie przyswoił , a kończył przecież wxchowską podstawówkę. Twierdził przy budowie tego swojego niby detaka , że stara zdemontowana kostka brukowa nie może być ponownie użyta i trzeba zakupić nową bo ta stara zdemontowana nie spełnia norm antypoślizgowości i razem z seniorami napisali pismo do konserwator zabytków . Wśród seniorów są nauczyciele . Zastanawiam się jaki poziom wiedzy prezentuje ten burmistrz i " jego" seniorzy i którą wschowską szkołę ukończył w której szkole wschowskiej nie nauczono burmistrza, że kostka brukowa to bryła -sześciościan , który składa się z sześciu kwadratów i jeśli jedna ściana -jeden kwadrat jest wyślizgany i nie spełnia norm antypoślizgowości , to pozostałe pięć spełnia i można taką kostkę obracać przy każdym remoncie posłuży jeszcze z 500 lat . Burmistrz ma właśnie taką wiedzę w wielu dziedzinach dlatego , że edukowała jego szkoła we Wschowie, może gdyby ukończył którąś ze szkół wiejskich jego wiedza byłaby inna lepsza w wielu dziedzinach potrafiłby pozyskiwać fundusze zewnętrzne a jego inwestycje nie byłyby bublami , a tak absolwent wschowskiej podstawówki kompromituje nasze miasto przed konserwatorem zabytków i nie tylko . Całe Województwo o tej dziwnej logice burmistrza Wschowy wie z jego własnych wypowiedzi. Jak może być normalnie w tej gminie z takim burmistrzem .
55. Dodane przez Wyborca, w dniu - 20-01-2026 09:16 71 Te wszystkie wypowiedzi tutaj , które mówią lub sugerują , że poziom nauczania w szkole wiejskiej w Lginiu jest niższy niż w szkołach miejskich we Wschowie mają taką samą logikę jaką ma burmistrz wschowy jego ekipa radnych i dobierani już od chyba 7 lat wciąż zmieniający się jego pracownicy ratusza i CKIR w argumentacji wymiany kostki brukowej na nie miejskim a Burmistrzowym deptaku . Liczba uczniów w szkole i klasie owszem ma wpływ na poziom nauczania ale wszystkie badania wykazują , że to właśnie mniejsze klasy sprzyjają indywidualizacji i tym samym lepszemu rozwojowi dzieci , czyli nauczyciele w lginiu mają możliwość do bardziej induwidualnego podejścia do każdego ucznia i szybszej reakcji na problemy i bardziej intensywnej interakcji uczeń - nauczyciel co zwiększa efektywność nauki . Widać to potem w dorosłym życiu . Tak jak widać to na każdym kroku obserwijąc poziom pracowników ekipy obecnych władz wschowy . Może idąc tokiem myślenia pana burmistrza Antkowiaka i jego ekipy należałoby zwolnić wszystkich pracowników ratusza i zlikwidować stanowisko burmistrza w takiej małej i malejącej systematycznie za jego rządów gminie wschowa i przenieść zarząd małą nierentowną wschową np do leszna bo tam w większym kilkukrotnie od wschowy mieście jest realnie gigantycznie wyższy poziom zarządzania . I choć poziom lepszego zarządzania w lesznie w rzeczywistości nie ma związku z wielkością miasta tylko z inteligencją rządzących to ta ekipa we wschowie niestety tego nie ogarnie i chyba nie zrozumie sądząc po ich sposobach argumentacji i chyba rozumowaniu i interakcji czy raczej zupełnym braku interakcji z mieszkańcami gminy .
56. Dodane przez Lgiń, w dniu - 20-01-2026 10:37 71 Proszę posłuchać minister edukacji Nowacką w dzisiejszym wywiadzie w Radiu Zet od 23 minuty - mówi o szkole w Lginiu, nie dla likwidacji tak dla rozwoju i wsparcia.
57. Dodane przez Marek, w dniu - 20-01-2026 11:42 51 Nie o szkołę , nie o prawidłową edukację , nie o dobro dzieci i ich rozwój intelektualny, nie o dobro rodziców dzieci szkoły w lginiu . Nie o dobro jakiegokolwiek mieszkańca gminy chodzi w działaniach obecnego burmistrza Wschowy Konrada Antkowiaka chodzi. Tylko oto aby nie zabrakło pieniędzy na wyjazdy zagraniczne np na ukrainę , litwę , łotwę , może rumunię z całą świtą przyboczną . Chodzi o to aby nie zabrakło pieniędzy na imprezki z seniorami . Chodzi oto aby nie zabrakło na finansowanie teraz bezsensownych poczynań przedwyborczych dzięki którym wygrał wybory, a które są teraz bolesnym obciążeniem finansowym dla gminy Wschowa na najbliższe lata . Chodzi o siłownię która drąży budżet gminy niemiłosiernie nie przynosząc nawet złotówki zwrotu. Na którą zaciągnięto olbrzymi kredyt w banku na marnej zresztą jakości sprzęt , za którą gmina płaci co miesiąc ogromny czynsz a opłaty za ogrzewanie i prąd porażają. ale ta siłownia spełniła zamierzony cel przedwyborczy przyczyniając się do wygranych przez konrada Antkowiaka wyborów Jest wiele inwestycji pana antkowiaka bezdennie nieekonomicznych , które trudno pokryć obecnie zarządzanym budżetem gminnym przez tą samą osobę. Nowe wysokopłatne stanowisko dyr dla byłego szefa sztabu wyborczego burmistrza. Murale i inne bzdury jako erzac dofinansowania na kompleksowe remonty elewacji kamienic. Obecny burmistrz w swojej pewnie bezradności nie widzi innych możliwości w pozyskiwaniu pieniędzy jak takie bezpardonowe likwidowanie dóbr kulturalno oświatowych w gminie jak szkoła w lginiu.
58. Dodane przez Monika, w dniu - 20-01-2026 12:21 61 Mieszkam we Wschowie, jestem seniorką nigdy nie korzystałam z "atrakcji" organizowanych przez burmistrza ani nie popieram jego "inwestycji".. Popieram Wasz protest, a argument, że szkoła ma być rentowna jest nie do przyjęcia! Kiedy społeczeństwo zrozumie, że to błędne myślenie, że pomysł likwidacji tej szkoły jest chory, że to czysta fanaberia burmistrza (bo tak sobie wydumał)..
59. Dodane przez Genia, w dniu - 20-01-2026 13:56 30 Może jak Burmistrz sprzeda Szkołę w Lginiu, co raczej już dawno jest na nią klient, który czeka na przejęcie, to powstanie jakiś nowy deptak, przez środek miasta, jakiś nowy mural by się przydał, jakiś kwietnik nowy, trochę zmian by się przydało, to bardzo prężna Gmina, bardzo kontaktowa i rodzinna atmosfera, każdy jest miły i serdeczny, z sercem na dłoni. Trzymam kciuki! Brawo Wschowa !
60. Dodane przez do 59, w dniu - 20-01-2026 16:34 31 Ty tak poważnie czy raczej z przymrużeniem oka piszesz? Bo z tego, co słyszę, to władza gminy i pracownicy umig mają fatalną opinię wśród wielu mieszkańców.
61. Dodane przez Hosc, w dniu - 20-01-2026 17:44 110 Ludzie nie patrza na to ze trzeba zaplacic za prad wode ogrzewanie obsluge itd szkola ma byc i koniec. Jest to myslenie wiesniakow zeby takie koszty ponoscic dla garstki dzieciakow
62. Dodane przez Do 61, w dniu - 20-01-2026 19:53 60 Do kom 61 Myślenie wieśniaków? Jak to możliwe, że w XXI wieku w dalszym ciągu mieszkańców wsi uważać za gorszych? Poglądy jak za czasów chłopów pańszczyźnianych. Serio? A nasze podatki mogą iść na fanaberie burmistrza, wycieczki, pokazy laserowe, murale? Co my mieszkańcy wsi mamy z tego? Nic. Mamy grzecznie, potulnie oddawać pieniądze miastowym (ha), bo przecież oni są lepsi, pozwolić na likwidację szkoły, skazywać własne dzieci na dojazdy, bo wam potrzebne pieniądze. W dzisiejszych czasach takie myślenie? Żenada
63. Dodane przez Teodor, w dniu - 20-01-2026 20:14 31 Lepiej Deptak stworzyć dla mieszkańców, dla pijaczków żeby mieli gdzie siedzieć, to są te chore pomysły i wyrzucane pieniądze! Drzwi wymienione w zamku, dźwiękoszczelne za tysiące złotych, żeby nikt nie podsłuchiwał Burmistrza, a okazało się że trzeba zdemontować bo konserwator zabytków nie dał zgody na montaż, na takie fanaberie idą pieniądze podatników! Wstyd!
64. Dodane przez Do 61, w dniu - 20-01-2026 21:01 40 Zmartwie Cię ale te wszystkie koszty nadal zostaną.. spójrz na wcześniej zamknięte szkoły. Ogrzewać i dbać o budynek nadal trzeba. Burmistrz GWARANTUJE WSZYSTKIM PRACOWNIKOM MIEJSCA PRACY. A więc na czym chce oszczędzić? Chyba nie myśli sobie, że nadal będzie jeździł przepełniony autobus?
65. Dodane przez Do61, w dniu - 21-01-2026 00:00 21 Znam już ten sposób wysławiania się . Takim żargonem posługuje się ekipa skupiona wokół burmistrza Wschowy. Gratuluję kultury słowa (...)
66. Dodane przez XYZ, w dniu - 21-01-2026 10:43 41 Burmistrz i dyrektorka wschowskiej oświaty najwidoczniej obrali sobie za cel stopniową likwidację wschowskiej oświaty w myśl zasady: "nie spoczniemy, nim ... nie zlikwidujemy"
67. Dodane przez Do66, w dniu - 23-01-2026 16:41 21 Jest pewna zasada . Z przeciwnikiem trzeba walczyć tą samą bronią . Jeżeli burmistrz Antkowiak, dyrektorka do spraw oświaty i pan winiarski przewodniczący komisji do spraw oświaty z ramienia radnych obrali sobie za cel stopniową likwidację wschowskiej oświaty w myśl zasady : nie spoczniemy nim zlikwidujemy. To należy również przyjąć zasadę : nie spoczniemy nim doprowadzimy do referendum i wysiudamy tych syndyków . Czy ten syndykat trio chociaż zamieszkuje tą gminę?
reklama
68. Dodane przez Dociekliwa, w dniu - 26-01-2026 10:42 01 Pani Skaziak nie jest mieszkanką Wschowy ani gminy Wschowa! Tak naprawdę to mieszkańcy gminy Wschowa utrzymują szkołę dla jej dzieci, kiedy to inna gmina powinna im zapewniać naukę. Prywatną szkołę Pani Skaziak powinna opłacać sama.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.