Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
1
Kwietnia 2026
Środa
Imieniny obchodzą:
Grażyna, Hugon,
Katarzyna, Teodor,
Zbigniew
PRIMA
APRILIS
Do końca roku 274 dni.
Start arrow Leszno arrow Przedszkole przy Osterwy zamknięte. Groźba katastrofy budowlanej

Pilna decyzja władz Leszna

Przedszkole przy Osterwy zamknięte. Groźba katastrofy budowlanej

13.02.2026. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Budynek Przedszkola Miejskiego nr 19 przy ul. Juliusza Osterwy został wyłączony z użytkowania. Decyzję tę podjął Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, który stwierdził zagrażający katastrofą budowlaną stan konstrukcji obiektu. Samo przedszkole działać będzie nadal w tymczasowej lokalizacji przy ul. 17 Stycznia 90.  
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prezydent Leszna Grzegorz Rusiecki, który zwołał briefing prasowy w sprawie Przedszkola nr 19 poinformował, że decyzja w sprawie budynku zapadła dzisiaj i natychmiast została wprowadzona w życie. O powodach wyłączenia budynku z użytkowania powiedział Robert Wiśniewski, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego dla Miasta Leszna. -Osoba wykonująca okresowe przeglądy techniczne dostrzegła niepokojące zjawiska,
takie jak spękania, dlatego zleciliśmy wykonanie szczegółowej ekspertyzy, wynikało z nich, że elementy drewnianej konstrukcji są tak poważnie uszkodzone, że obiekt jest zagrożony katastrofą budowlaną
- powiedział Wiśniewski. Oddany 40 lat temu do użytku budynek nie nadaje się do naprawy, musi być po prostu rozebrany.

Dzieci, które wyszły dziś z przedszkola przy Osterwy, już do niego nie wrócą: w poniedziałek od rana mają zajęcia w nowej lokalizacji, w wynajętych przez miasto pomieszczeniach przy ul. 17 Stycznia 90. -Dziś rozpoczynamy przeprowadzkę, która potrwa przez cały weekend - powiedział wiceprezydent Maciej Grabianowski - nasze służby są w pełnej gotowości, żeby przenosiny przebiegły płynnie. Wiceprezydent zapewnił też, że w nowym miejscu dzieciom zostanie zapewnione wyżywienie. Budynek przy 17 Stycznia to prywatny obiekt, w którym wcześniej mieścił się żłobek. -Jest tam pięć sal, czyli tyle, ile grup mamy w Przedszkolu nr 19 - powiedział Grabianowski. Wiceprezydent dodał, że rozważane były przenosiny do SP12 lub SP 13, ale tam nie ma wystarczającej ilości miejsca na przedszkole.

Co dalej z budynkiem przy Osterwy? -Na najbliższej, marcowej sesji zaproponuję Radzie Miejskiej wyasygnowanie kwot na prace projektowe, a następnie realizację nowego budynku, myślę że możemy go wykonać w ciągu dwóch, trzech lat - powiedział prezydent Rusiecki - Życie weryfikuje plany, w tej kadencji planowałem remont budynku Przedszkola Miejskiego nr 10, które ma podobną konstrukcję, ale po ekspertyzach okazuje się, że jest w dobrym stanie technicznym. Wiceprezydent Grabianowski dodał, że zmiana lokalizacji nie wiąże się z żadnymi roszadami kadrowymi w przedszkolu.

 
Komentarze (78)
1. Dodane przez pyt., w dniu - 13-02-2026 15:25 33 19
Znów wynajem miasta i kolejne koszty? Nie można rozlokować dzieci po przedszkolach miasta albo w Szkołe Podstawowej nr 13 zamiast przyjmować do SP13 nadprogramowych uczniów spoza Leszna? Ile będzie kosztował wynajem?
2. Dodane przez Kania, w dniu - 13-02-2026 15:27 42 16
Leszno się sypie widzę i to dosłownie.
3. Dodane przez obserwator, w dniu - 13-02-2026 15:28 18 23
Wyburzyć i wybudować bloki!
4. Dodane przez aaaaaaaa, w dniu - 13-02-2026 15:49 24 4
Nasza corka konczy pojutrze 45 lat a do tego przedszkola chodzila majac 6 lat...na ile byla przewidywana uzywalnosc tego budynku no chyba nie tak jak bloki na 40 lat wiec budynek ma prawo sie rozleciec....coz nic nie jest wieczne....Zycze dzieciakom dobrej adptacji w innych pomieszczeniach na czas rekonstrukcji tego przedszkola
5. Dodane przez zzz, w dniu - 13-02-2026 16:01 24 9
Najlepeiej dobre przedszkola dać do likwidacji, a tu prosze moglo być wybudowane przdszkole to nie bo nie ma dzieci a przedszkole juz by stało lub było w trakcie budowy...
reklama
6. Dodane przez Xxx, w dniu - 13-02-2026 16:03 38 14
Czy ktos widział te uszkodzenia ? Czy prezydent Rusiecki robi czystki z przedszkolami jak z SP1 bo śmierdzi to na kilometr , bo zaraz mieli nowe sale i wgl wszystko gotowe .
7. Dodane przez Tata Tomek, w dniu - 13-02-2026 16:07 35 14
Panowie prezydenci. Niezła traume dzieciom zrobiliscie. Na mok i nowy stadion zeby zbic kapital polityczny to sie znajdzie pieniadz a na przedszkole ktore wymaga remontu to juz nie ma. Jak sie mamy wytlumaczyc dzieciom ze maja nagle przeniesc w inne miejsce. Te miejsce to ich drugi dom..DRAMAT WŁODARZE
8. Dodane przez Wujek Dobra Rada, w dniu - 13-02-2026 16:18 34 12
Po prostu dzieci nie ma to trzeba likwidować. Obok był śmietnik udający kort tenisowy, który podzielili na działki, teraz wyburzenie przedszkola i oddanie działki deweloperowi na inwestycje.
9. Dodane przez Do 1, w dniu - 13-02-2026 16:23 22 11
Jak ty nic nie rozumiesz. Albo udajesz.  
To najprostszy sposób wyprowadzania pieniędzy
10. Dodane przez Urszula, w dniu - 13-02-2026 16:23 26 4
A czy nadzór budowlany mógłby się zainteresować halą o nazwie trojka? Przecież gołym okiem widać pęknięcia schodów i zewnętrznych dojść do drzwi, konstrukcyjne elementy skorodowane, to tylko kwestia czasu aż to runie, reszta ścian pokryta blachą też pewnie lepie się nie trzyma. :(
11. Dodane przez Dorota, w dniu - 13-02-2026 16:43 29 13
Odchodząc że stanowiska prezydent Borowiak ogłosił przetarg na nowe przedszkole. Ten sam przetarg został unieważniony przez prezydenta Rusieckiego jak tylko wygrał wybory. Wszystko co robił poprzednik rzeczywiście było takie złe?
12. Dodane przez Po, w dniu - 13-02-2026 16:44 13 11
Piękne zdjęcia prezydenta
13. Dodane przez O co tu chodzi?, w dniu - 13-02-2026 16:48 44 4
Przecież, przedszkole na przestrzeni ostatnich lat było modernizowane m.in. wymieniono okna, wnętrza sal, zrobiono nowe podejście, schody-zresztą bezmyślnie, bo nie było wejścia dla wózków. Ile to kosztowało? To przed tym remontem, nie wiedzieli, że budynek jest "niebezpieczny"? Kto za to odpowiada?
14. Dodane przez popieram 6, w dniu - 13-02-2026 16:52 29 7
Jak ktoś na to wpadł w środku roku szkolnego z nagłymi przenosinami dzieci? To brzmi niepoważnie.
15. Dodane przez Halo?, w dniu - 13-02-2026 16:53 34 14
A był niedawno taki prezydent w Lesznie,ktory rozpoczął juz prawie budowe nowego ,nowoczesnego przedszkola i ktory mowil,ze zamiast remontować stare przedszkola,ktore sie sypia,lepiej zbudować nowe i nowoczesne,i kilka starych docelowo zamknąć?  
Jak tam Brygada uśmiechniętych,potraficie pomyslec czy aby ten poprzedni nie mial racji? Tak z czystym sumieniem?
16. Dodane przez Rodzic, w dniu - 13-02-2026 17:15 27 4
Jest po 17, była konferencja, fotki na fb a jak rodzice nie dostali oficjalnej informacji od zarządu przedszkola tak nie dostali. Dziś tam był balik, jakiś czas temu wladowali jakieś podpory pod sufit w szatniach ktoś to dopuścił do użytku. Mam tylko pytanie kto odpowie za to, że Nasze dzieci były w ciągłym niebezpieczeństwie bo jak się tak spieszą to raczej dość niebezpieczne miejsce.
17. Dodane przez Haha, w dniu - 13-02-2026 17:16 27 10
2 lata to on chce styropian i okna wymieniac w sp9 . Czy Pan Prezydent Łukasz Borowiak przypadkiem nie dopiął szczegółów co do nowego przedszkola w 100% a jego nastepca uznał to za besens i anulował przetarg? Oczywiście z uśmiechem?
18. Dodane przez Haha, w dniu - 13-02-2026 17:19 26 19
ACzy jest szansa że Pan Borowiak w nastepnej kadencji zostanie Prezydentem Leszna?
19. Dodane przez Tak, w dniu - 13-02-2026 17:19 35 8
Ten teren to łakomy kąsek dla biznesmenów, deweloperów, i to może też być jedna z przyczyn, że Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego stwierdził zagrażający katastrofą budowlaną stan konstrukcji obiektu.
20. Dodane przez Anonim, w dniu - 13-02-2026 17:21 39 5
Ciekawe co planują tam postawić panowie prezydenci , zbyt dużo tych zabiegów okoliczności , nagle przenosiny w ciągu roku szkolnego , gruba sprawa
21. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-02-2026 17:23 38 6
Ja bym z chcecia zobaczyl kontrole techniczne budynku z ostatnich 3 lat. Nie wierze ze cos sie stalo z dnia na dzien. I wtedy wyjdzie czyje to zaniechanie czy organu czy osoby ktora dokonywala przegladu. Usmiechajcie sie. Wazne ze Mok i akwawit beda kosztowac 180 mln
22. Dodane przez Adam, w dniu - 13-02-2026 17:28 14 15
Do kom. 7. Traumę to by dzieci miały gdyby kilkoro z nich zginęło pod gruzami. Skoro zarządzono natychmiastowe zamknięcie obiektu to chyba faktycznie stan musi być kiepski. 
Do 13. Degradacja budynku to nie jest proces 0-1. To proces który postępuje z czasem. I fakt że 2 lata temu było ok nie oznacza, że dziś też tak jest. Zwłaszcza że na budynki oddziaływuje wiele czynników...czasem z pozoru nieistotnych
23. Dodane przez Lord, w dniu - 13-02-2026 17:28 19 6
Łamigłówka 2 się szykuje ??? Włoszakowice 1 , Leszno 2 . Układy ???
24. Dodane przez :), w dniu - 13-02-2026 17:35 21 5
Dzień bez Grzechu na portalu elka pl. to dzień stracony?
25. Dodane przez Bob budowniczy, w dniu - 13-02-2026 17:41 39 10
Wielką katastrofą to jest Rusiecki dla Leszna.
26. Dodane przez Ola, w dniu - 13-02-2026 18:01 25 5
Czy ma to związek z tymi podporami ustawionymi w szatni, które juz chyba z rok stoją, nawet je ozdobili wiec chyba tak miało zostać? Ale nie rozumiem bo ciagle tam byly jakies remonty, kasa szla, a teraz nagle,zedo rozbiórki? O co chodzi?
27. Dodane przez Oczywiście, w dniu - 13-02-2026 18:01 33 7
Deweloper już zaciera pazurki!
28. Dodane przez abc, w dniu - 13-02-2026 18:09 16 15
Oj jakby to runeło gdy dzieci były w przedszkolu, wtedy byłby lament. Ludzie co z Wami nie tak?
29. Dodane przez a, w dniu - 13-02-2026 19:02 27 5
Przed rozpoczęciem roku szkolnego nie było zastrzeżeń co do stanu budynku? Pod adresem 17 Stycznia 90 mieści się Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego. Tam, akurat się okazuje, są wolne pomieszczenia po prywatnym żłobku i w sam raz na wynajem miastu na kilka lat. Kto jest właścicielem tego budynku, od kogo i za ile miasto będzie wynajmować pomieszczenia?
30. Dodane przez Der, w dniu - 13-02-2026 19:06 30 4
Jeśli na zdjęciach jest przedstawiony zły stan budynku, to pół rynku jest do rozbiórki. Na zdjęciach nie widać nic niepokojącego poza brudną fasadą. Chociażby pokazali te poważne uszkodzenia.
31. Dodane przez Xd, w dniu - 13-02-2026 19:34 30 5
Przeciez ten deweloper jest powszechnie znany. Nie bylbym zdziwiony jakby mial juz gotowy projekt
32. Dodane przez Koscianiak, w dniu - 13-02-2026 19:36 8 10
Nic nie jest wieczne. Niedlugo bloki z wielkiej plyty tez zaczna sie sypac. Pozostana jedynie te postawione przez Prusakow.
33. Dodane przez Majka, w dniu - 13-02-2026 20:15 20 7
Powiem tak według obecnych włodarzy w mieście najlepiej wszystko pozamykać, najpierw były biblioteki , przedszkola , szkoły , jaki to jest sens nabijać kabzę prywatnemu właścicielowi za wynajęcie pomieszczeń pod przedszkole , przecież miasto ma możliwości inne, pollokowac dzieci do innych przedszkoli , a tamtych nie zamykać , niż demograficzny owszem jest , ale jest bardzo dużo prywatnych placówek , których niż nie dotyka ? Ciekawe że katastrofa budowlana wydarzyła się akurat dzisiaj , ale nic uśmiechamy się dalej i lansujemy na Facebooku , to jest sukces tej prezydentury
34. Dodane przez do 22, w dniu - 13-02-2026 20:29 23 5
Ja też nie wierzę , że to się z dnia na dzień i to w czasie pobytu dzieci w środku. Również chętnie zobaczyłbym wpisy do książki obiektu budowlanego ,co tam ten sprawdzający wpisywał przez ostatnie lata. Taki przegląd budowlany powinien być co najmniej raz w roku i co nic niepokojącego ? 
Trzy albo góra 4 lata temu Miasto wywaliło kupę kasy na kapitalny remont łazienek dla dzieciaczków. Teraz okazuje się ,że niepotrzebnie. Włodarzem wtedy był jeszcze oczywiście poprzedni prezydent.
reklama
35. Dodane przez A to ciekawe, w dniu - 13-02-2026 20:48 26 6
Swoją drogą...jak się patrzy na google maps, to ten teren jest bardzo interesujący dla developera. Hmm? Ciekawe czy za nie długo coś o tym usłyszymy? Przecież uśmiechnięty już zapowiedział zamknięcie co niektórych przedszkoli, brak kolejnego nie zrobi mu różnicy. Zastanówmy się, czy ten stan budynku, nie był wcześniej nikomu znany? Takie rzeczy nie dzieją się z dnia na dzień, czy ktoś powziął jakieś środki zaradcze wcześniej? Dobrze by było, gdyby miasto przedstawiło publicznie ekspertyzy budowlane wydane przez nadzór budowlany, bo rodzi się coraz więcej pytań. 
A...i najważniejsza rzecz, ciekawe, że od razu znalazło się miejsce na przeniesienie przedszkola. Czyli władza wiedziała już wcześniej co się może wydarzyć, tak? Nikt chyba nie uwierzy, że to tak na pstryknięcie palcami znalazł się lokal. Lokal oczywiście prywatny...lokal prywatny po żłobku. Oczywiście znów zapłacimy my mieszkańcy za to...ciekawe ile i jak długo!!! To jest chore miasto i ludzie nim rządzący...Mok u Sołtysiaka na Antoninach, zaraz będzie tam przeniesiona szkoła z rolnika...teraz przedszkole u kogoś prywatnego...remont akwawitu za 100 mln, Mok za kolejne miliony...nie mówiąc już o innych rzeczach, ale jest super... uśmiechajmy się...i wyjeżdżamy z tego miasta!!!
36. Dodane przez Jon, w dniu - 13-02-2026 20:56 11 8
Mam w tym roku 42 lata. Chodziłem tam do zerówki.
37. Dodane przez Zzz, w dniu - 13-02-2026 21:01 20 4
Przedszkole od dawna tak jak ktoś zaznaczył powyżej w szatni od roku czasu stały podpory w miejscu gdzie odbywał się dnia dzisiejszego Balik, występy z udziałem dzieci dziadków i rodziców.  
Jakiś czas temu w sali gdzie przebywały maluszki zostały one przeniesione do miejsca gdzie stały właśnie podpory a w sali maluszków odbywały się wielkie remonty dachu itp  
te uszkodzenia o których jest mowa nie powstały z dnia na dzień ktoś dobrze o tym wiedział łącznie z panią dyrektor  
Żaden z rodziców nie został poinformowany o tym co się tam dzisiaj działo gdzie są ich dzieci nikt nie udziel żadnych informacji  
Dzieci były ubierane w popłochu nie wiedziały co się dzieje był płacz maluszków i przerażenie  
Naprawdę nie można było tego zrobić normalnie  
Ciekawe kto by odpowiedział gdyby coś się stało skoro budynek nie spełniał norm
38. Dodane przez Pan, w dniu - 13-02-2026 21:30 24 14
Wystarczyło nie podważać decyzji Prezydenta Łukasz Borowiaka i dziś nie byłoby tego cyrku i stresu najmłodszych!
39. Dodane przez Przedszkole kolejne do likwidacji, w dniu - 13-02-2026 21:31 22 6
Przedszkole gozi zawaleniem a gdzie odpowiednie służby do ewakuacji straż policja ?bryfink zaliczony i jak niby nic zaangażowane mzz mzbk i nie tylko jakby przeprowadzka normalna była. Tu będzie jakiś wał.
40. Dodane przez Glos dla oświaty, w dniu - 13-02-2026 21:36 23 9
Tak właśnie kończy się oszczędzanie na oświacie&Pan Rusiecki nie chciał wybudować nowego przedszkola, o którym wcześniej mówił panBorowiak. Zamiast tego podjęto decyzję o likwidacji trzech przedszkoli i jednej szkoły oczywiście w imię oszczędności.Dziś okazuje się, że jednak trzeba będzie budować nową placówkię bo przy podejmowaniu decyzji o zamykaniu nie wzięto pod uwagę, że budynek Przedszkola nr 19 to ruina. Los bywa przewrotny. Zresztą spójrzmy prawdzie w oczy w jakim stanie jest większość budynków oświatowych w Lesznie? 
Dobrze, że przynajmniej MOK w Lesznie zostanie odbudowany. W końcu to priorytet.:/ A dzieci? Edukacja? Bezpieczeństwo? 
Może czas naprawdę zacząć traktować oświatę jako inwestycję, a nie koszt.
41. Dodane przez Ty, w dniu - 13-02-2026 21:39 16 4
Przedszkola zamyka ,, zloto-zęby,, a nowe chce postawić, kto zostanie postawiony do odpowiedzialności za tą katastrofę budowlane ?
42. Dodane przez Uy, w dniu - 13-02-2026 21:44 10 4
Nowy budynek chcesz postawić a obecne do likwidacji.. parafianie z Zaborowa !!;;
43. Dodane przez Do 38, w dniu - 13-02-2026 21:52 8 13
Jesli juz sie udzielasz sprawdz info. W oststnim czasie o którym piszesz nie było remontów sal czy dachów a trwała szczegółoea ekspertyza stanu budynku.Jak zwykle wszyscy w tym kraju są ekspertami i znają się na wszystkim. A co najgorsze wypisują bzdury i podają dalej.
44. Dodane przez 123, w dniu - 13-02-2026 21:53 23 5
Z Raportu o stanie miasta 2024 (w BIP) wynika, że do tego przedszkola nr 19 w poprzednim roku szkolnym uczęszczało 125 dzieci (5 oddziałów) i stan się nie zmienia od lat.  
Słyszał ktoś, widział ktoś, żeby w jakimś mieście akurat w piątek (przed sobotą i niedzielą na przenosiny) i to przy okazji właśnie przed feriami zimowymi miasto nagle przenosiło dzieci do innego miejsca w mieście i akurat wszystkim rodzicom to pasuje!? Żadnych protestów? Także tym, którzy zamieszkali w nowych blokach wybierając lokalizację ze względu na bliskość przedszkola? Jakie świadectwo pracy daje prezydent kierujący lokalnym urzędem? Nowe miejsce jest odległe ponad 2 kilometry, pieszo co najmniej pół godziny lub więcej. Całkiem inna część miasta. Będą tam budować plac zabaw? Do ulicy Osterwy można dojechać autobusem natomiast do nowego miejsca lub okolic nie prowadzi żadna trasa komunikacji miejskiej. Co na to Kuratorium oświaty, psychologowie, pedagodzy, ludzie rozsądku?
45. Dodane przez Stefan, w dniu - 13-02-2026 22:23 34 6
Bezkarność i debilizm obecnej władzy jest nieograniczony.Pan prezydent zamiast idiotycznie uśmiechać się do aparatów reporterskich i tracić czas na bezsensowne wypowiedzi powinien zapewnić" małym bąblom" i pracownikom przenoszonym w trybie nagłym do sp.nr13 należyty transport ,a rodziców należałoby przeprosić za zaistniałą sytuację...która była zapewne planowana nie dzisiaj nie wczoraj ale o wiele wiele wcześniej ..
46. Dodane przez Tata, w dniu - 13-02-2026 22:23 30 8
Nagłośnijmy sprawę wszędzie gdzie się da.
47. Dodane przez Damian, w dniu - 13-02-2026 23:27 11 27
DZIĘKUJĘ Pani Dyrektor za szybkie i profesjonalne podejście ewakuacji dzieci gdyż dziś szczęśliwie odebrałem córkę chcę także podziękować Panu Prezydentowi za zangażowanie i odpowiednie kroki w tej sytuacji pozdrawiam
48. Dodane przez ?, w dniu - 13-02-2026 23:50 23 6
A może prezydenci, po głośnych poprzednich protestach, postawili na "nowy sposób" likwidacji placówki oświatowej? 
Umowę na najem nowego lokalu podpisali "na kolanie"?
49. Dodane przez ale, w dniu - 14-02-2026 07:12 17 6
Ciekawe, że tego myku nie zastosowali przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy wiadukcie? Jak to się ma do głośnych, długotrwałych, konsekwentnych protestów rodziców wobec planowanej (!) likwidacji Szkoły Podstawowej Nr 1? Co na to radni, protestujący wobec planowania zamknięcia innych przedszkoli?
50. Dodane przez x, w dniu - 14-02-2026 07:22 25 7
Nowy sposób na wynajem u prywatnego? Jak to wszystko było możliwe?
51. Dodane przez do 39, w dniu - 14-02-2026 08:54 22 8
Pan Borowiak ma już dwa pomniki w Lesznie . Jeden Trapez co dopiero po remoncie ma być znów remontowany. Drugi Akwawit za bagatela 100 baniek.I zawsze będzie tylko stary ,czekający na kolejny remont. I już wystarczy. Niech swoje pomysły realizuje w innym mieście.
52. Dodane przez Ja, w dniu - 14-02-2026 09:04 18 5
Stan umysłu trwa gdy zgłaszasz ze strych nie nadaje się na mieszkania i w ostatnich 30 latach się nie nadawał to nagle przydzielają tam lokale ludziom którzy regularnie zalewają trzcinowe tak trzcinowe stropy i..,wszystko się ledwo kupy trzyma smród i gnój a administrator z bezpłciowa mina kiwa głowa i nic na to nie poradzi tak tu dbałość jest na pierwszym miejscu. 
Stan umysłu w ostatnich 15 latach i zero profesjonalizmu a strategia to jaka? 
I tak się sypiemy . Kogo zatrudniamy na ważne, odpowiedzialne stanowiska? Kogo ? !!!!!
53. Dodane przez xyz, w dniu - 14-02-2026 09:44 27 8
Powinni teraz ta sprawę nagłośnić telewizja itp. bo coś tu jest nie tak...nagle balik wszystko się odbyło, i wszystko przed feriami i od razu ewakuacja? gdzie policja straż ? czyżby wszystko było ustawione ?
54. Dodane przez Do 52, w dniu - 14-02-2026 10:01 9 7
Czytac ze zrozumieniem. Nie remontowany tylko rozbudowany o dwie szatnie. Mowi sie tez o strefie vip od wschodniej strony. Pytanie czy potrzebujemy szatni czy strefy vip xd
55. Dodane przez Do 123, w dniu - 14-02-2026 10:28 21 5
Jest wiele przedszkoli, w których są wszystkie oddziały otwarte, ale najlepiej pozamykać przedszkola w dobrych lokalizacjach np. nr 4 centrum miasta pod pretekstem, że za mało dzieci.... i nagle w centrum nie będzie przedszkola serio.... 
przedszkola nr 4 nr 5 i 15 również maja być wygaszane... czy można tak zrobić ? co tu w tym Lesznie się dzieje  
Sprawa z szkołą nr 1 następna tutaj sadowo będzie rozwiązywany problem.. 
Do czego to doszło ?
56. Dodane przez Xd, w dniu - 14-02-2026 10:51 19 4
40 letni budynek i już ruina ,mam dom o 4 lata młodszy i nie sądzę że za cztery lata to będzie ruina do wyburzenia ,chyba , że jak budowali to dużo rozkradli ,bo jak to inaczej rozumieć.
57. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 14-02-2026 12:13 19 4
Przedszkole nr 15 ma być zamknięte, bo spory koszt generuje dla miasta wynajem lokalu, a teraz proszę, są przedszkola w takim stanie technicznym, że jednak trzeba wynajmować kolejne lokale. Absurd goni absurd, los postanowił utrzeć nosa panu prezydentowi. Dzieci to nie miejsce na oszczędności!
58. Dodane przez @ 58, w dniu - 14-02-2026 13:43 16 4
Ostatnie dane mówią, że w Przedszkolu Nr 15 ul. Rumuńska jest 85 dzieci (Raport o stanie Miasta Leszna za 2024). Jeżeli jest zamykane z powodu wysokiego czynszu, to co powiedzieć tutaj, jeżeli to przedszkole będzie wynajmowane na ul. 17 Stycznia 90 dla 125 dzieci i to przez kolejne lata.
59. Dodane przez Marian, w dniu - 14-02-2026 14:26 8 4
Tak będzie ze szkołą Nr.1 ,Prezydent chce zamknąć. To dobrze i mówi że należy ją remontować to będą duże środki finansowe , ale rodzice nie.To tylko kwestia czasu jak zacznie się sypać i będą mówić że to wina Prezydenta. A może Straż Pożarna i Sanepid coś powie. 
Sala widowiskowa na ul Krótkiej też jest wszystko pięknie ale tego nie widzą  
Służby za P/poż tylko do czasu.
60. Dodane przez xxl, w dniu - 14-02-2026 15:16 20 4
Gdzie zdjęcia miejsc w budynku które pokazują faktyczne zagrożenie ?to jakaś ściema :(
61. Dodane przez @61, w dniu - 14-02-2026 18:03 18 4
Jak nasza bazylika miała się zapaść to była pełna fotogaleria. https://elka.pl/content/view/103114/80/ Tutaj nic. Gdzie jest ta groźba katastrofy budowlanej?
62. Dodane przez ala, w dniu - 14-02-2026 23:53 19 4
dla mnie ta akcja to chyba jakiś żart..., może się mylę, ale nie mogę sobie wyobrazić co by musiało się stać żeby prezydenci w dwójkę aż wynosili krzesła, nie czekając na ludzi do tego przeszkolonych - to co już się coś zaczęło walić... i walczyli żeby chociaż meble ocalić? 
Kiedy ta ekspertyza była zrobiona i czy wynik jej wskazywały że natychmiast trzeba wyprowadzić z pomieszczeń dzieci i wynieść krzesła? Mam nadzieję, że radni opozycji zażądają tej ekspertyzy.
63. Dodane przez albin, w dniu - 14-02-2026 23:57 7 4
Przedszkole nr 10 to wg mnie relikt starych czasów. Podobne kiedyś zamknięto bo było z eternitu. Ciekawe czy to ma również takie elementy?
64. Dodane przez Ciekawek, w dniu - 15-02-2026 09:04 15 4
Za zaniedbania ktoś straci stołek ?
65. Dodane przez Xx, w dniu - 15-02-2026 09:09 15 4
Z rozpadającego się trapezu również podano na tacy foty a tu cisza, fotka jest przedstawiająca zbiór ludzi/komitet nie otwarcia lecz zamknięcia budynku.
66. Dodane przez Do 64, w dniu - 15-02-2026 10:44 16 4
DOKLADNIE!  
KATSTRODY NIE ZDAŻAJĄ SIĘ Z NICZEGO SAME Z SIEBIE. JAK TO PRAWDA ŻE STAN BUDYNKU ZAGRAŻAŁ DZIECIOM TO WG MNIE MUSIAŁY TAM BYĆ WIELOLETNIE ZANIEDBANIA!
67. Dodane przez Kriss, w dniu - 15-02-2026 11:02 15 4
CIEKAWE KTO.. na tym zarobi najwięcej. Działka duża w dobrej lokalizacji.
68. Dodane przez DD, w dniu - 15-02-2026 17:16 11 4
Przedszkole wyburzą i deweloperka wykupi teren. Bloki będą rosły. Ciekawe, że wcześniej nic niepokojącego nie było widać. Plany na teren pewnie już są. Szkoda tego przedszkola. Tym bardziej że blisko Rejtana, Zamenhofa, domki w koło........ Przykre !!!!!!!!
69. Dodane przez Wniosek..., w dniu - 15-02-2026 20:15 8 4
Złożyć Wniosek do Nadzoru budowalnego oraz dyrektora przedszkola o udostepnienie kserokopii informacji publicznej w zakresie całej dokumentacji dotyczącej stanu technicznego budynku, kolejnych przeglądów budowalnych, technicznych, elektrycznych, karty obiektu budowalnego wraz z wszystkim aneksami, załącznikami, które często dziwnie giną...
70. Dodane przez qwerty, w dniu - 15-02-2026 20:51 11 4
ale ustawka....Wstyd włodarze miasta !!!
71. Dodane przez WWW, w dniu - 15-02-2026 21:16 12 4
Czy ktoś odpowie za to ? Czy sprawa zostanie zamieciona pod dywan ? !  
 
Dziwne, że nagle w 1 dzień wszystko wynoszą i tak sprawnie szybko czyżby przedszkole było już wcześniej na to przygotowane? Podpory stały już wcześniej w przedszkolu...
72. Dodane przez prośba, w dniu - 16-02-2026 08:03 9 4
Czy redakcja mogłaby zapytać urząd, jak się ma sprawa przejęcia miejskiego żłobka przy ul. Jagiellońskiej od dotychczasowej pani ajentki? Wiosną zeszłego roku były zapowiedzi na jesień 2025 r. Czy wojewoda rozpatrzył złożony przez urząd przed wrześniem 2025 r. wniosek o dofinansowanie? Dotychczasowa pani ajentka zgodziła się prowadzić żłobek jeszcze przez rok, urząd zobowiązał się, że żłobek przejmie od 2026 roku. Tam z pewnością będzie potrzebny porządny remont i odnowienie pomieszczeń. Jest już połowa lutego i nic nie słychać w tej ważnej dla mieszkańców sprawie, jakby temat nie istniał. To jest bardzo niepokojące. 
https://elka.pl/content/view/126697/80/
73. Dodane przez Xxx, w dniu - 16-02-2026 08:51 9 4
Miałam tam dziecko i od właścicielki wiem,że czynsz za obiekt wtedy namoczy umowy wynosił 27tysiecy miesięcznie. A powszechnie wiadomo,że Prezes owej firmy od budynku nic za darmo nie robi ale lubi sprawiać wrażenie bardzo pomocnego,chociaż koło pomocy to nie stało. Zawsze tak było i będzie,że w Lesznie układ pcha układ, odpadają słabi ale solidny zostają ci co mają kontakty. Nic nagle się nie dzieje.
74. Dodane przez Pytanie, w dniu - 16-02-2026 14:28 9 4
To jak w tak krótkim czasie przeprowadzono procedurę szukania lokalu który spełnia wymogi? 
Co na to kuratorium? 
W jaki sposób są wydatkowane środki publiczne? Gdzie jest NIK? Gdzie jest SKO? 
Skarbnik tak niefrasobliwie wydaje środki publiczne? 
Gdzie naczelnik wydziału oświaty? Dopiero teraz się obudził? Gdzie, kiedy i w jaki sposób informacja została przekazana rodzicom przedszkolaków?
75. Dodane przez @ 73, w dniu - 16-02-2026 15:10 7 4
Dzięki za info.
76. Dodane przez Kkk, w dniu - 16-02-2026 16:22 9 5
Dużo niejasności  
Dużo pytań 
A i tak wszystko zostanie zamiecione pod dywan i nikt nie odpowie za to, jak zostały narażone dzieci.. jak zostało to wszystko przeprowadzone..
77. Dodane przez Mnie to zastanawia, w dniu - 16-02-2026 18:36 8 4
Że pan Rusiecki się podkłada przecież nosi on krzesła na zdjęciu bez homologacji jakiej kolwiek to zabawkowe nie dla dzieci wymogi na żłobek są inne niż na przedszkole czy tam było badanie natężenia światła ? Odb straży? Barierki od wyjścia 2wyjscie ewakuacyjne system oddymiania tam niema żadnych aktualnych pozwoleń i sanepid z Leszna NATO patrzy nie reaguje zadzwonię jutro do sanepidu do poznania i się zapytam się założę że jest to nielegalne przedszkole zamiast rozdać te dzieci po innych przedszkolach ito prezydent matko bosko
78. Dodane przez Szkoda, w dniu - 18-02-2026 10:58 7 4
Że nie wszystkie komentarze są publikowane  
Gdzie była naczelnik wydziału oświaty  
Gdzie był wcześniej powiatowy nadzór budowlany (przeglądy itp, protokoły) 
Jak na kolanie można podpisać umowę na wynajem z prywatną osobą - gdzie procedury, ustawa o rachunkowości? 
Jak się ma do tego SKO, NIK? 
To są publicznie pieniądze i znowu trafiają do kieszeni znajomego królika (Finezja, MOK) 
Co się dzieje w tym mieście?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama














------------------------------------
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę lokalRydzyna 800
Bratek leszno murowa... Leszno 29000
Wynajmę mieszkanie 3... Leszno 1800
Sprzedam ogródek dzi... Leszno 30000
Ogródek działkowy ro... Leszno 50000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj