Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
13
Kwietnia 2026
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Przemysław,
Hermenegilda,
Marcin, Ida, Jan
Do końca roku 262 dni.
Start arrow Leszno arrow Przetarg śmieciowy ogłoszony. Wpłynie na opłaty

Ważne zmiany od lipca

Przetarg śmieciowy ogłoszony. Wpłynie na opłaty

26.02.2026. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego ogłosił przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów od mieszkańców gmin należących do związku. Od złożonych ofert zależeć będzie wysokość opłaty śmieciowej, jednak przetarg uwzględnia także kilka ważnych zmian w systemie odpadów komunalnych, które wejdą w życie w połowie roku.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak powiedział Radiu Elka Eugeniusz Karpiński, przewodniczący zarządu KZGRL przetarg wynika z tego, że dobiega końca okres obowiązywania umów z firmami świadczącymi na terenie związku usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. -Obowiązują one do końca czerwca, chcemy więc zdążyć z wyłonieniem nowych wykonawców, z którymi podpiszemy umowy od lipca na kolejne 18 miesięcy - mówi Karpiński. Termin składania ofert mija za
miesiąc, 27 marca, jednak zarząd związku chce mieć rezerwę czasową na rozpatrzenie ewentualnych odwołań oferentów. W najbliższym czasie ogłoszony zostanie drugi przetarg na usługi związane z odpadami, czyli na prowadzenie tzw. PSZOKów, czyli Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Wysokość złożonych ofert na obie usługi będzie miała duże znaczenie, ponieważ od zaoferowanych cen zależeć będzie wysokość opłaty śmieciowej płaconej przez mieszkańców.

Podobnie jak dotąd, teren KZGRL podzielony jest na sześć sektorów, przedsiębiorcy będą składać oferty na wszystkie lub poszczególne z nich. Przetarg uwzględnia jednak także kilka zmian, które będą obowiązywać na terenie związku od lipca. Dotyczą one także mieszkańców. Pierwsza to nowe zasady segregacji bioodpadów. -Od 1 lipca do brązowych pojemników nie będzie można wrzucać bioodpadów w workach z tworzyw sztucznych, tylko luzem lub w papierowych torbach - mówi Eugeniusz Karpiński - woreczki, także tak zwane biodegradowalne, znacząco utrudniają nam proces kompostowania odpadów i pogarszają jakość kompostu.

Druga zmiana dotyczy opakowań szklanych: od lipca nie będą one odbierane w workach, zamiast nich posesje zostaną wyposażone w duże, 240-litrowe zielone pojemniki z białą klapą, oznakowane „Szkło”. -Pojemniki dostarczy bezpłatnie firma wykonująca usługę odbioru odpadów - mówi Eugeniusz Karpiński. Jeśli ktoś uważa, że 240-litrowy pojemnik jest dla jego posesji za duży, będzie mógł używać pojemnika 120-litrowego, jednak ten musi zakupić, względnie oddawać szklane opakowania odstawiać samodzielnie do PSZOKa. Jeśli chodzi o szkło, od lipca wejdzie w życie jeszcze jedna zmiana - ta frakcja odpadów odbierana będzie raz na dwa miesiące, a nie co miesiąc jak dotychczas.

 
Komentarze (55)
1. Dodane przez Rany, w dniu - 26-02-2026 12:13 41 8
Wygląda że powinno być taniej ale Eugeniusz Karpiński nie uwzględnił mniej pieniędzy z tworzyw sztucznych poprzez system kaucyjny.
2. Dodane przez Hej, w dniu - 26-02-2026 12:13 58 8
Ktoś sobie wyobraża zbieranie bio w papierowej torbie i dotarcie z nią do kubła bez wypadnięcia wszystkiego po drodze?
3. Dodane przez Jedno jest pewne- będzie drogo, w dniu - 26-02-2026 12:39 31 5
Aż dziwne że przewodniczący nie wspomina o tym że nie odbierają już PET i puszek AL co wpłynie na zmniejszenie przychodów Związku. Pomysł z kubłem do szkła genialny- ja wystawiam "szkło" raz na pół roku a więc albo wycieczka do PSZOK-u albo zagracić sobie małe podwórko extra kubłem. Nie wszystkie zmiany to zmiany na lepsze
4. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-02-2026 12:44 27 5
Do kom. 1 - jak taniej? czy ty myślisz, że jak dostaniesz kubeł zielony za free to on nic nie kosztuje? Koszty jego będą wliczone do kosztów odbioru i transportu i wpłynie na wysokość podwyżki za odpady. Nie ma nic za darmo. Z nieba nic nie spada .
5. Dodane przez Wujek Dobra Rada, w dniu - 26-02-2026 12:48 41 4
CAŁY SYSTEM KAUCYJNY BUTELEK I PUSZEK JEST BEZ SENSU. Te butelki i puszki i tak są potem zgniatane i mielone, taki system miał sens 20 lat temu, dziś sortownie skutecznie segregują odpady z żółtych worków. Kompletne marnowanie kasy na automaty i wożenie powietrza.
6. Dodane przez Jasiu, w dniu - 26-02-2026 12:52 29 5
Już się gubię w tym wszystkim.
7. Dodane przez Kokosz, w dniu - 26-02-2026 12:56 35 4
Odpady BIO bez worka śmierdzą w całej okolicy. Jak nie trzymasz ich w domu w zawiązanym worku, tylko w pojemniku luzem czy w piwnicy czy na zewnątrz, to natychmiast stają się atrakcją dla szczurów, mi już raz przegryzły plastikowy brązowy kubeł i zrobiły sobie wejście, dla nich to żaden problem. Dodatkowo jedyne odpady, które można było wykorzystać ponownie - szklane butelki i słoiki, teraz będą roztrzaskiwane przy wysypywaniu z kubłów na szkło. Normalnie wszystko wbrew logice.
8. Dodane przez rik, w dniu - 26-02-2026 12:58 41 5
worki do bio robione są z roślin panie karpiński i posiadają atest - nikt pana nie upoważnił (np ustawa) do wprowadzenia takich ograniczeń, dotychczas szkło stłuczone było w zmieszanych i proszę mi wytłumaczyć jaki procent przetrwa w tym kuble tego szkła w całości i ostatnia myśl jest taka że jedyną drogą na nawet nie obniżenie a utrzymanie opłat jest pozbycie się karpińskiego, dowód Warszawa opłata za gospodarstwo domowe w domku 91zł- ja płacę 198zł, w domach wielolokalowych 61zł wyciągnijcie sobie wnioski
9. Dodane przez abc, w dniu - 26-02-2026 13:16 23 5
Rozumiem , ze do teraz można było wyrzucać bio w workach? Nie rozumiem, przecież od początku był zakaz, można było korzystać z worków bio. Ktoś tutaj kłamie.
10. Dodane przez Bartłomiej Bartolini, w dniu - 26-02-2026 13:24 33 5
Więcej plastikowych śmieci = drożej, mniej śmieci = drożej. Każdy powód dobry. A zakazy, co można, a czego nie można wg własnego widzimisie, to sobie możesz chłopie w swoim domu, swoim dzieciom wydawać, a jeżeli chcesz coś nakazywać mieszkańcom, to podaj Ustawę albo Rozporządzenie.
11. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-02-2026 13:29 45 5
Czyli krótko. Od 1 lipca wszystko leci do zmieszanych. Elo.
12. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-02-2026 13:37 10 26
Do kom.7- szczury nie są zainteresowane odpadami bio. No chyba, że źle segregujesz i wrzucasz do kubła np. mięso czy chleb. 
Kom.8- ograniczenia wynikają z wymogów instalacji. Jak najbardziej luzem. Czystość odpadów/ bez worków jakichkolwiek/ wpływa na cenę za przyjęcie. Luzem to luzem-nczego tu nie rozumiesz??. 
Co do szkła- jak odbiór w pojemnikach to zbite mogą być. W workach nie można było oddawać ze względu na bezpieczeństwo pracowników odbierających te odpady. Logiczne ?
13. Dodane przez peterpan, w dniu - 26-02-2026 13:55 14 5
do kom 12 
Cieszę się ,ze nasze miasto ma tak elokwentnych mieszkańców , którzy potrafię wytłumaczyć coś , co się nie klei i ze względów finansowych , ekolologicznych czy nawet higienicznych . bo przecież jak słyszymy w mediach lokalnych czy krajowych wszystko się pali , mieli i zakopuje
14. Dodane przez kik, w dniu - 26-02-2026 13:55 20 5
Powoli się w tym można zgubić. Dal porównania miasto Londyn a więc kilkanaście milionów ludzi. Jeden mały kubeł na bio, które można wkładać w woreczkach odbierany co tydzień i dwa duże kubły, jeden na rzeczy brudne a drugi łącznie na plastik szkło, papier i metale. Strasznie ten zachód zacofany. Może ktoś napisze jak to jest w niemczech, czechach itp.
reklama
15. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-02-2026 13:56 25 6
Niech kupią prezesowi mzo jeszcze jeden samochód i niech jeździ za naszą kasę wszędzie ,to na pewno będą mniejsze opłaty
16. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 26-02-2026 14:01 21 5
Wychodzi, że najlepiej jakbyśmy sami wywozili swoje śmieci
17. Dodane przez BIO, w dniu - 26-02-2026 14:03 23 6
Jak chcą BIO w papierowych torbach to proszę bardzo. Papierowa torba a w środku plastikowy worek i nic nie przecieknie i nie rozsypie się po drodze do kubła.
18. Dodane przez Nelka, w dniu - 26-02-2026 14:05 13 6
Ja płacę na cały rok z góry, a tu znowu będzie niespodzianka druga połowa roku będzie dopłata jak się domyślam!
19. Dodane przez Tolo, w dniu - 26-02-2026 14:17 24 5
Nie rozumiem dlaczego pojemnik 240 litrów na szkło jest za darmo, a mniejszy 120 litrów trzeba kupić ? 
Na logikę, jeśli już, to powinno być odwrotnie ! 
Jak zaczęła się segregacja to kupiłem stojak na trzy różne odpady (plastik,papier i szkło) i jeden pojemnik na zmieszane, teraz mam znowu kupić kubeł 120 L, bo większego nie potrzebuję - gdzie to wszystko przechowywać ???  
Szkło wystawiałem w zielonych workach raz na pół roku.
20. Dodane przez 123, w dniu - 26-02-2026 14:39 18 6
Rozumiem,że jak raz na rok sama odwiozę szkoło na PSZOK...to będę płacić mniej...
21. Dodane przez do 12, w dniu - 26-02-2026 14:43 16 5
A chleb to niby szkło, czy może papier, skoro nie bio? Obserwator się już chyba pogubił w tych swoich wywodach.  
Z oficjalnej strony np. Miasta Poznań "Uwaga! Bioodpady należy wrzucać luzem lub w workach biodegradowalnych/kompostowalnych. Gdańsk, podobne zapisy. To tam inne prawo obowiązuje? Żeby było jasne, chodzi mi konkretnie o kompostowalne. Zresztą, w artykule jest cytat z pana Karpińskiego o workach z tworzyw sztucznych, jak rozumiem te wykonane z materiałów organicznych np. kukurydzy będą dozwolone.
22. Dodane przez rik do 12, w dniu - 26-02-2026 14:45 14 4
jesteś pracownikiem tej super spółki to oczywiste ale twoje twierdzenia są nie poparte żadnymi dowodami tylko złotymi myślami z jakiejś narady na temat co będziemy mówili żeby podnieść ceny - czego tu nierozumiesz? masz problem z czytaniem ze zrozumieniem czy absolwent gimbazy?
23. Dodane przez benek, w dniu - 26-02-2026 15:00 22 9
Eugeniusz Karpiński Przewodniczący Zarządu Związku 
Grzegorz Rusiecki Z-ca Przewodniczącego Zarządu  
Jacek Widyński - Członek Zarządu - burmistrz Ponieca 
Sławomir Kosmalski - Członek Zarządu burmistrz Osieczny 
Radosław Sobecki Członek Zarządu wójt Krzemieniewa 
Daria Wyzuj - Członek Zarządu burmistrz Pogorzeli  
Mikołaj Kostaniak Członek Zarządu - wójt Święciechowy 
 
Czy to jest praca na dwa etaty? Jakie są koszty takiego Zarządu?
24. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-02-2026 15:11 26 5
Pan Karpiński powininem mieć świadomość tego, że odpady bio wrzucone luzem, przyklejają się do ścianek i podłoża pojemników. A to oznacza, że pojemniki te strasznie śmierdzą, zwłaszcza latem. I stają się większym zagrożeniem epidemiologicznym dla ludzi. To prawdziwa pożywka dla różnego rodzaju robaków i larw. Być może panom z zarządu to nie przeszkadza, ale wielu mieszkańcom już tak. Chyba łatwiej byłoby takie rozwiązanie zaakceptować, gdybyśmy jednocześnie przeczytali o nowej usłudze czyszczenia tych pojemników przez wyspecjalizowane służby oczyszczania miasta. Choćby opcjonalnej, czyli dodatkowo płatnej. 
 
Przy okazji - jakie sankcje są przewidziane za wrzucanie worków biodegradowalnych do pojemników bio? Pytam dla kolegi, bo on nie wie czy jest sens słuchania Pana.
25. Dodane przez Arek, w dniu - 26-02-2026 15:24 14 9
Rządzi Pi więc będzie drożej. Uśmiechać sie
26. Dodane przez Wujeksamozlo, w dniu - 26-02-2026 15:26 26 6
Bio odpady wrzucamy do worków biokompostowalnych i żaden Karpiński nie ma upoważnienia, żeby tego zakazać.
27. Dodane przez Znawca tematu, w dniu - 26-02-2026 15:51 15 5
Mam nadzieję, że w artykule jest przejęzyczenie i mieszkańcy otrzymają 120 litrowy pojemnik na odpady a jeżeli komuś nie wystarczy to sobie kupi większy.
28. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-02-2026 16:09 16 5
Jedynym rozwiązaniem jest wyjście z tego eurokolchozu bo to będzie coraz gorzej a nie lepiej. Znów drożej a żarcik kolejne dwa kontenery na śmieci na podwórku. Dziękujemy ci tusku
29. Dodane przez noname, w dniu - 26-02-2026 16:09 15 4
Ja to mam wrażenie że my mieszkańcy jesteśmy dla nich i mogą robić coc chca... chyba im trzeba przypomnieć że to my mieszkańcy składamy się na ich pensje.. będę wywalał w workach biokompostowalnych bo tak można i niech sobie robią co chcą..
30. Dodane przez do kom 28, w dniu - 26-02-2026 17:46 9 5
Dlaczego nie domagacie od swoich radnych podnoszących rączki lub klikających zgody na wszystko, żeby nie mieli blokowanych podwyżek diet przywrócenia takiego sposobu odbioru śmieci, jaki był przed laty? To samo dotyczy odśnieżania i dbałości o chodniki, które przecież są własnością miast, gmin a które maja odśnieżać właściciele domów I TO TYLKO UWAGA TYCH, KTÓRYCH CHODNIK NIE JEST ODDZIELONY OD DROGI PASEM ZIELENI (O TE MUSI DBAĆ MIASTO). Przecież to kolejna dyskryminacja i nierówne traktowanie. To samo dotyczy śmieci. Kiedyż bez problemów były wywożone przez ZGKiM (jak zwała tak zwał...) a dzisiaj gminy utrzymują i finansują ZGKiM i dodatkowo mieszkańców obciążąją wzrastającymi kosztami opłat za wymyślane co chwilę ewenementy śmieciowe...żeby ludzie nie myśleli o niszczeniu naszego narodu polskiego, zadłużania Polski tylko roztrząsali , gdzie wrzucić papirek... Dlaczego Niemcy wychodzą z ogrzewania eko i dopuszczają inne sposoby ogrzewania mieszkań? Co na to wadliwa uchwała w tej spawie w Lesznie? Nie było żadnej odważnej osoby, żeby ją zaskarżyć, bo przyczynia się do wykluczania i segregowania ludzi na tych, których stać ma zaspokojenie podstawowych potrzeb albo i nie...
31. Dodane przez zachar, w dniu - 26-02-2026 17:51 16 7
Tak się zastanawiam czy nie obciążyć notą finansową KZGRL za zajmowanie powierzchni na mojej nieruchomości (działka , dom, mieszkanie) za te wszystkie kubły, kubełki, siatki, pojemniki,worki,itp.To jest zabór mojej powierzchni, mojej własności. Nie dosyć że wykonuję pracę segregując odpady, jest zabierana moja powierzchnia i jeszcze muszę za to zapłacić. Teraz mnie jeszcze straszą tym że zabronione będzie wyrzucanie bio we workach. Czy przypadkiem ktoś nie ma jakiejś choroby współistniejącej po covidzie.  
Niedaleko Leszna co róż nadwyżki odpadów są spalane, a nas chce się tresować na temat worków do bio. Weź Pan wstydu oszczędź,
32. Dodane przez Ktos, w dniu - 26-02-2026 18:32 16 6
Od tego jest M Z O anie jakiś prezes spółki. Odwołać go natychmiast Prezydencie Miasta.
33. Dodane przez Xizu, w dniu - 26-02-2026 18:52 13 5
Niestety ten przetarg to fikcja. Warunki przetargu są takie jakie wywalczyły firmy które je wygrają. Przecież KZGRL czytaj Miasto Leszno nie może dopuścić do pogorszenia sytuacji MZO. Będziemy płacić tyle ile będzie sobie życzyło MZO.
reklama
34. Dodane przez do 23, w dniu - 26-02-2026 19:01 7 5
drogi benku, szybciej by ci zajęło sprawdzenie tego w internecie lub zapytanie u źródła niż napisanie komentarza i snucie domysłów anonimowo ;)  
 
ODPOWIEDŹ: "Wszyscy członkowie zarządu poza jego przewodniczącym swoje funkcje sprawują bez żadnego wynagrodzenia, nie przysługują im nawet diety i zwrot kosztów dojazdów."  
 
https://elka.pl/content/view/120134/80/
35. Dodane przez Do 24, w dniu - 26-02-2026 19:42 7 8
Sankcje to zgłoszenie sprawy na policję, niestosowanie się do regulaminu Związku (akt prawa miejscowego) to wykroczenie, więc i mandat.
36. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 26-02-2026 20:10 12 4
W przypadku osiedli mieszkaniowych znowu będzie stosowana odpowiedzialność zbiorowa i zniechęcanie ludzi do obecnego systemu? https://elka.pl/content/view/124492/80/ Nawet gdy ktoś podrzuci takie worki innym?
37. Dodane przez edi, w dniu - 26-02-2026 20:11 9 5
glosujcie dalej na PoPiS hahaha zal mi was hihi
38. Dodane przez Avip, w dniu - 26-02-2026 20:13 10 5
Bede wrzucac w workach bio, a jak dostanę karę to będziemy się sądzić z panem Karpinskim.
39. Dodane przez Do 38, w dniu - 26-02-2026 20:43 7 8
Dostaniesz mandat i po temacie. Sąd też stwierdzi, że jesteś winny, poczytaj sobie co pisali o letniskach i ile mandatów mieszkańcy dostali
40. Dodane przez Jan, w dniu - 26-02-2026 21:03 10 6
Taaa, najlepiej od razu do CBŚ za worek w kuble . Skończ już Obserwatorze z KZGRL z tymi swoimi mądrościami.
41. Dodane przez o kom 24, w dniu - 26-02-2026 21:44 10 6
Ludzi karać za nieprzestrzeganie Regulaminu KZGRL? To znaczy, że każdy może zgłosić zawiadomienie w sprawie niewywiązywania się z Regulaminu przez KZGRL - dotyczy wywożenia śmieci wiosną. latem i jesienią w budynkach wielolokalowych CO TYDZIEŃ A NIE CO DWA TYGODNIE- TAK JAK PRZED LATY WYWOZIŁY ZGKIM! Za celowe narażanie życia i zdrowia przez siedzenie na śmieciach i wdychanie oparów z śmieci...zmuszanie ludzi do oddawania swojej własności lokalowej na poczet kolejnych wymyślanych worków...
42. Dodane przez Ja, w dniu - 26-02-2026 23:52 9 4
Panie Karpiński jakie jeszcze durne decyzje pan wymyśli. Ja będę robił jak dotychczas, a nie będzie śmierdzieć z pojemnika.
43. Dodane przez do Karpiński, w dniu - 27-02-2026 04:16 13 5
Pan prezes chyba już całkiem "odpłynął" z tymi pomysłami - kolejne pojemniki do segregacji, 240 l bo za 120 zapłacisz sobie sam, albo odwalisz robotę za pracowników PSZOK i dostarczysz im towar pod przysłowiowe drzwi... aha i trzeba dodać że opłata za to, że odwalasz połowę roboty za nich i tak wzrośnie, pomimo tego że butelki już i tak oddaje się w sklepach. 
W Poznaniu wywóz odpadów - 25 zł /osobę  
SZOK i NIEDOWIERZANIE
44. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-02-2026 07:25 9 14
Czytam te komentarze i powiem tak- jesteście odklejeni od rzeczywistości. Kom. 20- a ty myślisz, że z PSZOK-u to co z tymi śmieciami? Ich zagospodarowanie nie kosztuje? Ptaszki zabierają za darmo??? A najlepszy kom. 31- za jego śnieci ktoś ma płacić dzierżawę za to, ze ma postawione kubły do śmieci, które sam produkuje. No ludzie gdzie wy żyjecie. Ogarnijcie się. Poczytajcie trochę . Jeden wielki analfabetyzm prawny w tym wieku????
45. Dodane przez LUq, w dniu - 27-02-2026 08:35 13 4
Worki papierowe do BIO. Ma ktoś fantazję...  
Cyrk i tyle...  
Tak samo jak te całe kaucje.  
 
Od dłuższego czasu społeczeństwo jest robione w balona przez te całe śmieci. Pytanie kto na tym zarabia...
46. Dodane przez do 44, w dniu - 27-02-2026 09:23 12 5
Wszystko jest dobrze, jak jest dobrze. Z tym, że nie zawsze będziemy żyć w błogim spokoju. Nie chorujesz , to nie myślisz o chorobie. Nie okradziono ci domu, to nie myślisz o zakupieniu alarmu. Nie zaatakowano żony, nie zakładasz zakupu gazu obezwładniającego lub osobistego alarmu. Państwo wali się na naszych oczach. Od zdrowia, przez wojskowość, nie mówiąc o bezpieczeństwie wewnętrznym. Państwo, którego klasa polityczna jest słaba, lub żadna, nie ma odpowiednich zdolności aby zareagować wobec poważnego zagrożenia. Jest silne wobec słabych, słabe wobec silnych. 
To nie jest analfabetyzm prawny, tylko logiczne myślenie. Za każdy centymetr reklamy w przestrzeni publicznej trzeba zapłacić, za każdy metr handlowania w galerii, trzeba zapłacić. Święte prawo własności to 
fundamentalna zasada prawna i cywilizacyjna, gwarantująca właścicielowi wyłączne prawo do korzystania, pobierania pożytków i rozporządzania rzeczą. Każde prawo można zmienić, każdego człowieka można zastąpić.  
Obserwuj dalej, może się czegoś nauczysz.
47. Dodane przez Michal, w dniu - 27-02-2026 11:01 9 4
Przecież na szkło jest kaucja, ilość śmieci wam spada, Jedna wielka mafia śmieciowa,Dość wyzysku obywateli.W d...sobie te kubły wstawcie, ciekawe gdzie to trzymać? Dajcie ludzią wiaty i każdemu kawałek działki po 20m2 by było gdzie to składać.Sami trąbiliście o workach do BIO a teraz wam nie pasuje. Jesteście jak PIS co chwilę zmiana zdania.
48. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-02-2026 11:55 13 4
Zakładam, że za chwilę sami będziemy musieli wozić wszystkie frakcje na PSZOK i będziemy płacić 70 zł za osobę. Coraz mniej działań wykonuje komunalny związek przerzucając wszystko na właścicieli domów a coraz więcej kasy każe płacić to jest biznes.
49. Dodane przez scorp, w dniu - 27-02-2026 15:17 8 5
ludzie z blokowisk...jaki sens jest że swoje odpady bio w workach wyrzucacie , od razu możecie do zmieszanych bo tyle to warte wasze eko. Ale 70% i tak tego nie zrozumie :)
50. Dodane przez Pytanie, w dniu - 27-02-2026 18:18 8 4
To może na zmieszane też większy pojemnik, tak od razu 1000 litrów i odbiór raz na kwartał?
51. Dodane przez do 46, w dniu - 27-02-2026 18:57 10 4
Jest w tym dużo racji, nawet bardzo dużo. Gdyby tak przeliczyć te wszystkie powierzchnie jakie są zajmowane przez kubły itp. pojemniki, w około 55 tyś nieruchomościach zamieszkałych na terenie KZGRL to ogólna powierzchnia jaką wynajmuje od nas ten związek to kilka ładnych hektarów - za darmo.
52. Dodane przez Bartas, w dniu - 27-02-2026 21:02 10 4
To panie Karpiński, jako mieszkaniec LSM żądam odpowiedzi - bioodpady, do tej pory normalne było dla Pana wrzucanie tych odpadów w normalnych plastikowych workach? Dlaczego uważa Pan worki za tzw biodegradowalne? Ma Pan jakąś wiedzę, że te worki jednak się nie rozkładają, czy o co chodzi? Jeśli się nie rozkładają, to oznacza, że w sklepach jest jawne oszustwo. Jeśli jednak się rozkładają, to oznacza, że to Pan ściemnia. I co to oznacza znowu dla nas, mieszkańców Leszna i okolic? Kolejna podwyżka, bo przecież na śmieciach Pan nie zarabia już? Ściema, ściema ściema, jeszcze raz ściema z tą segregacją itp. Może by tak się ludzi zapytać, kto ma śmieci odbierać, a nie że Pan z zarządem sobie wybiera tego, kto się bardziej podoba i oznajmia, że ciul z wami ludzie, od przyszłego miesiąca będziecie płacić jeszcze raz tyle, co do tej pory, bo takie były kwoty w przetargu?
53. Dodane przez koń rafał, w dniu - 27-02-2026 22:32 8 4
ciekawe czy deweloper sprzedający kurniki z mikro działką przewidział gdzie postawić kilka kubłów na śmieci, w tym 240 l na szkło?  
Proponuję niech zaproponują że dadzą za darmo po KP37 m3.  
Chciałbym poznać logikę pomysłu tego kubła
54. Dodane przez rik do mądrali ze zwiąku gmin, w dniu - 01-03-2026 15:23 6 4
proponuję żebyście zapoznali się z waszymi Regulaminami i przestali pisać tutaj oderwane od rzeczywistości bzdury, trochę mnie też dziwi że uchwała zarządu związku unieważnia uchwały rad gmin, jest to co najmniej problem prawny, ponadto regulamin w żadnym punkcie nie upoważnia pana prezesa do wprowadzania takich pomysłów
55. Dodane przez do 54, w dniu - 02-03-2026 08:09 6 4
związek przejął od gmin obowiązki wiec uchwały rady gmin są w kwestii odpadów i regulaminu nieskuteczne. a regulamin bedzie zmieniony, jest juz na bip kzgrl uchwała
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama














------------------------------------
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Gotowe do zamieszkan... Leszno 459000
Sprzedam grunty roln... Góra 70000
Sprzedam ogródek dzi... Leszno 27000
świadectwa charakter... Leszno 200
Wolnostojący dom jed... Leszno 760000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj