Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Mieszkańcy bloków płacą więcej za śmieci. KZGRL: to nie jest kara
Były ostrzeżenia, sytuacja się nie poprawia
Mieszkańcy bloków płacą więcej za śmieci. KZGRL: to nie jest kara
23.04.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Archiwum)
Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego wydaje decyzje podwyższające opłatę śmieciową dla mieszkańców budynków wielorodzinnych za niewłaściwą segregację odpadów. Dotyczy to już kilku spółdzielni mieszkaniowych w Lesznie. -To nie jest kara – zastrzega prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O decyzjach KZGRL poinformowała gazeta ABC - jak czytamy w artykule kary nałożono na mieszkańców kilku spółdzielni mieszkaniowych. Prezes związku Eugeniusz Karpiński podkreślił w rozmowie z Radiem Elka, że sformułowanie „kara” nie jest adekwatne. -To podwyższona opłata, która ma zrekompensować związkowi zwiększone koszty
zagospodarowania odpadów, które nie są zbierane w sposób selektywny - mówi prezes.
Już kilka miesięcy temu KZGRL ostrzegał mieszkańców budynków wielorodzinnych, zwłaszcza spółdzielni mieszkaniowych, że segregacja w ich przypadku pozostawia wiele do życzenia. Sytuacja się nie poprawiła. -Najczęściej stwierdzane nieprawidłowości to umieszczanie w odpadach zmieszanych odpadów z tworzyw sztucznych czy papieru oraz bioodpadów - mówi Karpiński. Odpady te muszą być oddzielane w Zakładzie Zagospodarowania w Trzebani, co powoduje, że MZO ponosi wyższe koszty, które „przerzuci” na klienta, czyli KZGRL. Właśnie to ma na myśli prezes związku, mówiąc o rekompensacie.
W ostatnim czasie związek wydał kilkanaście decyzji nakładających podwyższoną opłatę. -Wynosi ona 70 złotych od mieszkańca za miesiąc, w którym stwierdzono nieprawidłowości - mówi Eugeniusz Karpiński. (Od następnego miesiąca opłata wraca do poziomu podstawowego). Ponieważ są to decyzje administracyjne, można je zaskarżyć do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, jednak prezes KZGRL poinformował, że jak dotąd nie doszło o uchylenia żadnej z nich. -To sprawia, że decyzja staje się wykonalna, więc spółdzielnie decydują się na zapłatę - mówi Karpiński. Spółdzielnie mogą złożyć jeszcze skargę doWojewódzkiego Sądu Administracyjnego: jak przyznał prezes związku, kilka z nich skorzystało z tej możliwości.
1. Dodane przez kontrole, w dniu - 23-04-2025 12:18 764 Dlaczego spółdzielnie nie sprawdzają ilu rzeczywiście mieszka lokatorów pod danym adresem. Ludzie wynajmują mieszkania i mieszkają po 8 osób a za śmieci płacą za 1 osobę. Proszę o kontrole!!
2. Dodane przez Jacek, w dniu - 23-04-2025 12:20 832 NIe bardzo rozumiem, po co komu ten zwiazek? Tam pracuje rzesza ludzi, na ktorych trzeba wylozyc pieniadze ( nasze ). Sa miasta, gdzie takie zwiazki nie funkcjaonuja i smieci sa wywozone a oplaty z tego tytulu sa duzo nizsze. Czy naprawdze stac nas na utrzymywanie takich stworkow?
3. Dodane przez Wojtek, w dniu - 23-04-2025 12:21 1167 Panie Karpiński ja zapłacę te 70 zl ale teraz wszystko do jednego pojemnika bo płacę za odpady mieszane koniec z segregacją.
4. Dodane przez kasia, w dniu - 23-04-2025 12:25 954 Od kiedy to istnieje odpowiedzialność zbiorowa? To jest skandal panie Karpiński.
reklama
5. Dodane przez Ostroroga, w dniu - 23-04-2025 12:25 973 Moja rodzina segreguje (jak na razie) śmieci. Jak nam podniosą opłatę do wysokości ceny za "śmieci nieposegregowane" no to będziemy MUSIELI wszystko wrzucać do jednego pojemnika aby było to zgodnie z naliczoną opłatą
6. Dodane przez Darek, w dniu - 23-04-2025 12:25 620 Skok na kase znowu
7. Dodane przez DX2, w dniu - 23-04-2025 12:27 305 Stoją pojemniki na papier i plastyki a wielkie państwo wrzucają opakowania po pizzy i kolorowych napojach w jednym worku z bio do odpadów zmieszanych.
8. Dodane przez Tu się puknijcie ..., w dniu - 23-04-2025 12:31 700 ... i myślisz, że teraz ludzie będą nagle segregować? Wręcz przeciwnie. Ci co do tej pory to robili przestaną i tyle będziecie mieli ze swoich idiotycznych decyzji. Karacie 99% ludzi, którzy segregują śmieci, a ten 1% ma to gdzieś. Naprawdę jest to bardzo "inteligentne". Nie ma czegoś takiego, jak odpowiedzialność zbiorowa. Ludzie mają koczować pod koszami i sprawdzać, kto segreguje?
9. Dodane przez jskieprzepisy, w dniu - 23-04-2025 12:35 382 Nie zaskarżać w drodze administracyjnej tylko złożyć zbiorowe zawiadomienie do prokuratury za wymuszanie opłat i narażanie zdrowia i życia mieszkańców poprzez przymuszanie do gromadzenia w niewielkich mieszkaniach, piwnicach różnych odpadów nieobojętnych dla zdrowia. Nadto regulamin wskazuje, że przez wiele ciepłych miesięcy śmieci powinny być wywodzone co tydzień, za żeby nie śmierdziały a celem oszczędności wywożone są od lat co dwa tygodnie i nikt za to na KZGRL kar nie nałożył! Dlaczego? Gdzie jest prezydent, burmistrzowie wójtowie? Dlaczego milczą? Kto będzie dopłacał do kosztów składek członkowskich gmin zapisujących się bez referendum i poparcia mieszkańców do stowarzyszeń wspierających władze gminy a nie mieszkańców- patrz najbliższą sesja w Bojanowie.
10. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-04-2025 12:35 513 Jeśli będzie podniesiona opłata (po raz kolejny!) to po prostu rozwiązanie jest proste. Przestać segregować w ogóle. Innej opcji nie ma. Już teraz stawka za śmieci jest kompletnie nierynkowa i znacznie zawyżona a co dopiero teraz.
Osoby, które segregują, a wiem że segregują, cierpią przez osoby z zewnątrz, które podrzucają śmieci. Ostatnio u siebie w kontenerze na zmieszane były trzy worki odpadów z plastiku. Od pół roku stoją opony.
Kiedyś mi facet powiedział, bo go nakryłem jak wrzuca śmieci, że ma wyrzucić śmieci do najbliższego kontenera. Zakrywał się tym, że sam kontenera nie posiada. Przegoniłem go od razu.
Poza tym, warto dodać, jakich spółdzielni dotyczy problem.
11. Dodane przez prawnik, w dniu - 23-04-2025 12:40 481 Polska to kraj bezprawia. Przecież tzw. "odpowiedzialność zbiorowa" nie może być powodem naliczania rekompensaty. Ciekawe, czy KZGRL przedstawił jakiekolwiek dowody na nieselektywną zbiórkę odpadów.
12. Dodane przez ja go da, w dniu - 23-04-2025 12:44 488 Dlaczego spółdzielnie przy śietnikach nie założą monitoringu i ogrodzą ?Ludzie z ,,domków,, podrzucają śmieci -cały cyrk w tym.
13. Dodane przez pragmatyk, w dniu - 23-04-2025 12:47 392 Odpowiedzialność zbiorowa? hm, skąd my to znamy.... W czasie II wojny św. okupant, za pomoc partyzantom rozstrzeliwał i palił całą wieś.
14. Dodane przez Yaro, w dniu - 23-04-2025 12:54 242 proste rozwiązanie, na osiedlu każdy będzie miał swoje kubły zamykane na kłódkę.
15. Dodane przez katastrofa, w dniu - 23-04-2025 12:54 501 z dniem podwyżki KONIEC Z SEGREGACJA!!
co to ma znaczyć ze za śmieci ja płace ponad 130zł za czterosobową rodzine a jeszcze ma być podwyżka bo komuś nie chciało sie segregować
po podwyżce wymiencie te kubły na wszystkie zmieszane bo na szkło,papier czy plastik nie bedą juz potrzebne
czy w spalarni w Poznaniu sa sesje spalania segregowanych smieci?
chyba sa spalane mieszane wiec po co ta niby segregacja?
16. Dodane przez Jan, w dniu - 23-04-2025 13:00 1046 W końcu może blokersi nauczą się segregacji śmieci. Tylko przez kieszeń można nauczyć myślenia. ! A pilnowanie śmietników trzeba zostawić samym właścicielom mieszkań , może się zainteresują tym komu wynajmują jak na właściciela przystało !
17. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 23-04-2025 13:02 292 Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych i od EMPECu.
18. Dodane przez Amen, w dniu - 23-04-2025 13:03 410 No i spoko. W końcu pójdzie wszystko do jednego worka. Po co mam segregować jak lsm ma w pompie wszystko a kasy biorą jak lodu. Kubły nie dość, że się rozsypują to jeszcze w żaden sposób nie są zabezpieczone. Każdy może sobie przyjść i wsypac co chce bez żadnych konsekwencji bo kary zapłacą mieszkańcy, którzy śmieci segregują i trzymają w tych małych mieszkaniach po 4 worki z odpadami żeby być prawilnym.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 23-04-2025 13:19 430 Rozumiem, że koniec już z segregacją skoro płacimy jak za zmieszane? może i dobrze bo worki na bio są bardzo drogie !
20. Dodane przez xxx, w dniu - 23-04-2025 13:19 130 Napiszcie wyraźnie, których spółdzielni mieszkaniowych to dotyczy.
21. Dodane przez ., w dniu - 23-04-2025 13:25 220 Gdzie jest prezydent? Gdzie są radni?
22. Dodane przez HA HA, w dniu - 23-04-2025 13:28 151 Jak powszechnie wiadomo zrobili to ONI a nie MY
23. Dodane przez Pokrzywdzony, w dniu - 23-04-2025 13:30 241 Jeżeli papier lub pudełko po pizzy jest tłuste lub bardzo zabrudzone to trzeba wrzucić do pojemnika zmieszane,dlatego tym pojemniku mogą być nie posegregowane śmieci. Aby karać trzeba jasnych zasad,a tak naprawdę to zwykła podwyżka iwdodatku taka wysoka,
24. Dodane przez !, w dniu - 23-04-2025 13:43 162 Ewidentna wina Spółdzielni. Nie zrobiono nic. aby wymusić segregowanie odpadów przez mieszkańców i uniemożliwić " przyjeznym" wrzucanie byle czego do pojemników. Mieszkańcy, wybraliście członków rad nadzorczych i członków zarządu, miejcie pretensje do siebie.
25. Dodane przez rr, w dniu - 23-04-2025 13:50 230 Za posegregowaną makulaturę, stłuczkę szklaną a nawet plastik to KZGRL powinien dopłacać tym co segregują, ale niepotrzebnym nikomu urzędasom łatwiej podnosić opłaty niż poszukać zbytu. Dodam jeszcze że stłuczka i makulatura są bardzo cennym surowcem, a makulaturę jeszcze niedawno, nie wiem jak jest obecnie, importowaliśmy.
26. Dodane przez Marek, w dniu - 23-04-2025 13:51 100 w moim budynku ul. Grunwaldzka / zarządzany przez W.M./ wywieszono postanowienie KZGRL , że W.M. nie segreguje odpadów i może się wypowiedzieć w ciągu 7 dni od daty postanowienia . Pytanie jakie będą konsekwencje nałożone na W.M. a tym samym na mieszkańców.
27. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-04-2025 13:57 290 (… Albo MZO albo KZGRL czegoś należy się pozbyć i ceny za śmieci pewnie spadną.......Panie prezydencie Grzegorzu czas skończyć z wizytami na basenie i spacerami po ulicach Leszna i zająć się poważnymi sprawami w mieście .
28. Dodane przez Anna, w dniu - 23-04-2025 14:01 260 Ha,ha ,ha nie ma opcji na nałożenie kar gdy pojemniki nie są zabezpieczone przed obcymi i tyle w temacie. Szanowna spółdzielnia niech zabezpieczy, albo prezes niech siedzi i pilnuje.
29. Dodane przez Jarip, w dniu - 23-04-2025 14:06 111 Ciekawe jest to, że w Lesznie i w Kościanie obowiązują zupełnie inne zasady segregacji. W Kościanie opakowania plastikowe czy papierowe zabrudzone (np tłuste od pizzy) czy nawet papier natłuszczany np. śniadaniowy powinien trafiać do zmieszanych tak samo plastikowe opakowania po żywności. W Lesznie wszystko ma być segregowane. Pewnie dlatego, że firma odbierająca śmieci w Kościanie ma własną spalarnię i potrzebuje odpadów żeby zapewnić jej ciągłość działania.
30. Dodane przez Anonim, w dniu - 23-04-2025 14:08 90 O których spółdzielniach mowa?
31. Dodane przez Zbychu, w dniu - 23-04-2025 14:10 181 Każde mieszkanie w bloku powinno mieć swój kubeł tak samo jak ma swój ustęp, umywalkę, wannę, prysznic, bidet, kloakę itp.
32. Dodane przez rachmistrz, w dniu - 23-04-2025 14:12 200 średnio na mieszkanie 4 x 70 x 12 miesięcy to daje 3360 zł rocznie to już taniej wyjdzie wyrzucać do lasu, bo nawet jak cię złapią, to na pewno nie dostaniesz takiego mandatu
33. Dodane przez do 22, w dniu - 23-04-2025 14:19 70 Sorry, miał być minus. My segregujemy.
34. Dodane przez Paweł, w dniu - 23-04-2025 14:19 182 Panie Karpiński żadnych kosztów nie ponosi MZO. W Trzebani odpady komunalne są i tak wrzucane do jednej niecki czyli dołu.. Nikt odpadów komunalnych nie segreguje. Więc po co ludziom robi się pod górkę i umila życie. Zająć się edukacją naszych "gości" i emigrantami o karnacji czarnoskórej, bo to Oni robią nam kłopoty, nie reagując na uwagi dotyczące segregacji.
35. Dodane przez No właśnie, w dniu - 23-04-2025 14:20 310 Każą wrzucać brudne plastiki i brudne papiery do zmieszanych, a potem gadka, że niesegregowane. Kości i resztki mięsa też nie mają być wrzucane do bio tylko do zmieszanych. Różne zepsute produkty białkowe też do zmieszanych. Palma im odwala. To zwykła podwyżka tylko trzeba było znaleźć pretekst i zrzucić winę na mieszkańców. Do diabła z tymi mędrcami. Teraz nie segreguje. Chrzanię.
36. Dodane przez Dobranoc, w dniu - 23-04-2025 14:20 321 Panie Karpiński, panu już podziękujemy. Mam nadzieję, że prezydent w końcu nie pozostanie obojętnym na decyzję tego pana i poszuka kogoś bardziej kompetentnego. Ewentualnie cały ten twór zwany KZGLR rozpędzi i wtedy od razu znajdą się oszczędności !
37. Dodane przez Mam pomysl, w dniu - 23-04-2025 14:21 193 Od dziś wrzucam wszystko jak leci do plastików, do papieru do butelek. Nic do zmieszanych. Niech mnie gryzną.
38. Dodane przez Ania, w dniu - 23-04-2025 14:30 90 Najpierw to by mogli je ogrodzić, tak aby dostęp do danych śmietników miały tylko te klatki, które powinny mieć. Co z tego, że ja segreguję, jak widać, że inni mieszkańcy wrzucają do naszych śmietników ich śmieci, nawet Ci którzy mieszkają na ulicy obok. A już nie wspomnę o ludziach, którzy korzystają w naszych śmietników przyjeżdżając/ odjeżdżając z cmentarza. Więc, najpierw weźcie się za lepszą organizację dotyczącą funkcjonowania śmietników, a później podnoście ceny, a nie na odwrót. Wychodzi na to, że lepiej nie segregować, bo koszty wyjdą na to samo
39. Dodane przez Arek, w dniu - 23-04-2025 14:36 124 Zawsze mogą powiedzieć że nie segregowane i jak udowodnisz? Będą chcieli więcej liczyć to będą ale spokojnie po wyborach wszyscy zapłacimy wiele więcej jak wygra pomocnik Tuska. Więc luzik Leszno kocha trzaska to głosujcie i płaćcie
40. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-04-2025 14:39 411 No niestety jeden drugiego musi kontrolować . Zwiększyć czujność obywatelską i rozmawiać z mieszkańcami . Doszkalać trzeba się całe życie.
41. Dodane przez Zenek M., w dniu - 23-04-2025 14:40 160 Ludzie ! Kiedy się nauczycie, że wylewanie tutaj swoich żali nie wnosi kompletnie nic do sprawy. Należy działać aktywnie. Prasa, radio, telewizja, audyt i się wyjaśni. Co tyle kosztuje... Nękanie mieszkańców podwyżkami ma jakieś swoje granice.
42. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 23-04-2025 14:43 241 Zlikwidować ten kzgrl,(...)tylko wymyślają.
43. Dodane przez Jola, w dniu - 23-04-2025 14:58 150 Spłódzielnia Budowlani wydała ponad 200 tysięcy na modernizację monitoringu i co to dało nic. Śmieci są podrzucane w tak bezczelny sposób że na kartonach są naklejki z adresami z całego miasta
44. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 23-04-2025 14:59 211 Pan Karpiński między wierszami zakomunikował właśnie, że dotychczasowy system segregacji nie sprawdził się przy budynkach wielorodzinnych. Stosowana jest więc odpowiedzialność zbiorowa, która może przynieść skutki odwrotne od zamierzonych. Tym bardziej, że co pewien czas słyszy się, że osoby spoza danej spółdzielni podjeżdżają pod pojemniki i podrzucają odpady. Sugerowałbym jak najszybciej znaleźć lepsze rozwiązania.
45. Dodane przez spnie, w dniu - 23-04-2025 15:34 90 Ostroroga, Ogrody, Przylesie, LSM.
46. Dodane przez misiek, w dniu - 23-04-2025 15:42 81 Nie segregują przeważnie ci najbardziej zapracowani ! A ci mądrzy co przywalają KZGRL niech popatrzą na nie sprzątane miasta na zachodzie europy gdzie nie ma takich instytucji.
47. Dodane przez Ostrzeżenie, w dniu - 23-04-2025 15:42 200 Panie Karpiński mnie też krew zalewa kiedy otwieram śmietnik na zmieszane, a tam wielki wór z plastikowymi butelkami. Powodów jest tyle ile ludzi. Wystarczy, że kretyn przy śmietniku zorientuje się, że jego paczka z plastikiem nie wejdzie w mały otwór kontenera na plastik. Wtedy w najlepszym wypadku zostawia obok, a jak jest bezmozgiem do kwadratu to wrzuca do zmieszanych.
Jeśli chodzi natomiast o karanie zbiorowe (bo to jest KARA wbrew pana wywodom) to z dobrego serca proponuję w dniu jej nałożenia zabrać wszystkie kontenery do segregacji. Bo w tym dniu zacznę wam tak segregować śmieci, że nawet te wcześniej wzorowo posegregowane nie będą się nadawać do recyklingu po mojej wizycie ponieważ będę z premedytacją wyrzucał wszystko wszędzie odwrotnie.
48. Dodane przez Adam, w dniu - 23-04-2025 15:47 180 Prosicie prezydenta o interwencję?? Przecież to on jest szefem rady nadzorczej. To jemu zależy by KZGR generowała duże zyski
reklama
49. Dodane przez peterpan, w dniu - 23-04-2025 15:55 150 Pytanie do Prezydenta :1.kogo ma reprezentować KZGRL ?
50. Dodane przez Oj tammmm, w dniu - 23-04-2025 16:40 140 Jeśli będzie kara to.wiekszosc nie będzie już segregowac. To po co te zbiorniki? Postawmy jeden wielki i po sprawie.do tego niech każdy kto.mieszka w domku podrzuci śmieci + jakieś gruzy z budowy i mamy powrót do lat 90 tych.
51. Dodane przez Czas na emeryturę Prezesa., w dniu - 23-04-2025 16:43 131 Czas p.Karpinskiego dobiegł....facet przecież wpadł już w wiek na zasłużony odpoczynek - czas na poratowanie zdrowia.Niech już " nie miesza" i niech nie żyje na nasz Rachunek- dostarczycieli odpadów stałych jako surowcu do wykorzystania. ! Robert Mieszkanie Ul. Zamenhofa.
52. Dodane przez Na razie, w dniu - 23-04-2025 16:44 50 Na razie te: Spółdzielnia Mieszkaniowa Budowlani przy Ostroroga, Przylesie, Ogrody oraz Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa.
53. Dodane przez do kom.48, w dniu - 23-04-2025 16:52 70 Pani dyrektor z nieistniejącej jeszcze pływalni musi zarabiać i nie tylko ona tak więc drodzy mieszkancy ....
54. Dodane przez Do kom 7, w dniu - 23-04-2025 17:25 63 A wiesz ze prawidłowe jest wyrzucenie kartona po pizzy do kontenera na odpady zmieszane ??
Jeżeli robisz inaczej to, to Ty narażasz innych na dodatkowe opłaty
55. Dodane przez ups, w dniu - 23-04-2025 18:01 100 To, ze Karpiukow jest daleko od rzeczywistości wiadomo nie od dziś, Natomiast egzemplifikuje ta postać całe komunistyczne zło. Ta decyzja to nie kara, Karą byłoby, gdybym kazał was rozstrzelać.... Koleś odleciał.
56. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-04-2025 18:20 120 Do tej pory segregowałem odpady. Teraz już nie będę. Będę wrzucać wszystko do jednego, a w sumie to jakieś bio wrzucę do plastików, a co mi tam? I tak będziemy płacić więcej . Ten sztuczny twór kzgrl powinien zostać rozwiązany, co za mafia.
57. Dodane przez Do kom.54, w dniu - 23-04-2025 18:24 90 Nieprawda. Jak karton jest czysty to dajesz do papierowych.
58. Dodane przez Luzik, w dniu - 23-04-2025 18:25 43 Nie segregowaniem i nie będę segregował surowców wtórnych niemieckim firmom. Bajooo
59. Dodane przez x, w dniu - 23-04-2025 18:36 64 A ja będę nadal segregował, bo po prostu tak robi człowiek na poziomie. Czuję jednak ogromną niesprawiedliwość, że przez prostackich sąsiadów będę musiał płacić więcej. Ale to fakt, widuję wiele czystych butelek plastikowych i kartonów w kubłach ze zmieszanymi. Co trzeba mieć w głowie, żeby czystą plastikową butelkę wyrzucić do zmieszanych?
60. Dodane przez xxx, w dniu - 23-04-2025 18:45 110 Efekt będzie odwrotny od zamierzonego, chyba, że zamierzeniem jest podwyżka opłat.
61. Dodane przez x, w dniu - 23-04-2025 18:53 50 Kiedy komunikat spni Przylesie w tej sprawie? Co na to spółdzielnia?
62. Dodane przez Koko, w dniu - 23-04-2025 19:01 120 Pamiętajcie, że śmieci sa podrzucane do kontenerów osiedlowych
63. Dodane przez XD, w dniu - 23-04-2025 19:14 180 Widzę tu ogromną nieodpowiedzialność i brak logiki. Mieszkam na Osiedlu Przyjaźni i codziennie obserwuję, jak osoby spoza osiedla głównie działkowicze przyjeżdżają i wyrzucają całe worki śmieci do naszych kontenerów. Dlaczego? Bo mają działki, na których nie płacą za odbiór odpadów, więc szukają darmowej alternatywy. I niestety znajdują ją... u nas.
Śmietniki są otwarte, ogólnodostępne, niezabezpieczone. Każdy może sobie podjechać i wrzucić, co chce. A potem rachunek za te śmieci trafia do nas mieszkańców, którzy uczciwie płacą i segregują odpady. Bo jak ktoś nie segreguje, to nie ponosi za to realnych konsekwencji. A im więcej takich przypadków, tym wyższe koszty dla całego osiedla. Czy to jest sprawiedliwe?
Nie wspominam już o śmieciach z cmentarza każdy, kto tam bywa, wie, że kosze są ciągle przepełnione, więc odpady trafiają do naszych śmietników. Mam prostą propozycję: spółdzielnia powinna ogrodzić śmietniki i wprowadzić dostęp tylko dla mieszkańców (np. na klucz, chip lub kartę). Tylko wtedy da się zapanować nad tym chaosem, ustalić, kto wrzuca, co wrzuca i czy segreguje. I dopiero wtedy można uczciwie mówić o ewentualnych karach.
A dziś? Nakłada się opłaty i kary na wszystkich również tych, którzy robią wszystko zgodnie z zasadami. Gratuluję logiki!
64. Dodane przez Do 62, w dniu - 23-04-2025 19:24 60 Dokladnie.
65. Dodane przez noname, w dniu - 23-04-2025 19:26 150 a dlaczego nie wyjść ze związku skoro robi problemy? MZO jest Leszna, Trzebania Leszna... związku my nie potrzebujemy. Wyjść ze związku to śmieci będą tańsze.. oczywiście prezydent miał to zrobić ale po co.. kolejna obiecanka cacanka jak z basenem
66. Dodane przez noname, w dniu - 23-04-2025 19:27 110 a czyli rozumiem że to maks? I teraz można mieć gdzieś segregację itp? ciekawe kto na tym straci najbardziej..
67. Dodane przez Heja, w dniu - 23-04-2025 19:57 104 Uśmiechajcie się wszyscy
68. Dodane przez miki, w dniu - 23-04-2025 20:26 63 Tyle komentarzy, ale nie widać by do kogoś dotarło, że należy segregować. Nawet młodzi ludzie maja to gdzieś i duże wory targają do zmieszanych. Wystarczy spojrzeć jak wygląda przy kontenerach na śmieci w piątki lub soboty wieczorem. Może Spółdzielnie podobnie jak budynki jednorodzinne powinny rozliczać każdego indywidualnie z segregacji. Wystarczy worki z adresem i sprawdzić czy segregacja jest zachowana czy worków z danego mieszkania nie ma. To może by niektóre tępe głowy czegoś nauczyło.
69. Dodane przez wowo, w dniu - 23-04-2025 20:38 20 KZGRL odpowiadając na pytanie o podrzucanych śmieciach . Może każdy w dowolnym miejscu o ile ma podpisaną umowę śmieciową. A za mnie podpisała ,, Wspólnota Mieszkaniowa, Spółdzielnia itp.
70. Dodane przez Elwita, w dniu - 23-04-2025 20:45 111 Za ścianą mieszkanie wynajmuje 4 Ukraińców, płacą za śmieci za 1 os. bo tak wygodnie było zgłosic właścicielowi mieszkania. Może spółdzielni by sprawdziła takie rzeczy. Pzdr. z Ostroroga.
71. Dodane przez maks, w dniu - 23-04-2025 20:59 201 pojemniki na papier czy plastik sa czesto przepełnione to gdzie mam to wyrzucac ? daje do mieszanych, nie po to place za śmieci by trzymać kupe śmieci bo nie ogarniają na czas z wywozem
72. Dodane przez x, w dniu - 23-04-2025 21:22 50 najlepszy zarobek na odpadach i tyle segregacja w domach nie trzeba pracownika w trzebanii pszoku pozdrawiam
73. Dodane przez Skandal, w dniu - 23-04-2025 21:23 80 Na Westerplatte 3a do 3b od paru dni nie można już było wyrzucić papieru, bo pojemniki były tak zapchane. Kto za to odpowiada, że pomimo segregacji, a może właśnie dlatego pojemniki są pełne? A, pojemnik na bioodpady, powinien zacząć kontrolować Sanepid, wszystko się rozkłada, są muchy itp., bo tak słabo z wywózką.
74. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-04-2025 21:28 53 A może wzorem osiedla Wieniawa postawić wiaty zamykane na klucz i w każdej umieścić kamerę koszty nie duże względem całej społeczności a problem rozwiązany.
75. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-04-2025 21:31 65 Najgłosniej o rzekomym podrzucaniu śmieci krzyczą ci co sami mają dużo na sumieniu w zakresie segregacji, tak naprawdę to zjawisko marginalne. Podobnie z domaganiem się ogrodzeń, czipów, płotów, strazników itp. to zbedne wydatki i utrudnianie sobie zycia. Źle segreguja sami mieszkańcy, bo leniwi, bo fleje, bo wynajmują itd. Inna sprawa, to taka, ze cały system segregacji i odbioru śmieci jest do bani, niejasny, pełen dziwactw, stworzony tylko po to żeby w dowolnej chwili wymyślac takie "kary", które nie są karami i żeby włodarze, z armią urzędników i pociotków, mieli dodatkowe żródła dochodów poza rzeczywistą kontrolą i budżetem.
76. Dodane przez do 71, w dniu - 23-04-2025 21:42 11 Mi się jakoś to nie zdarza. Ściemniasz, po prostu nie segregujesz. Przez takich jak Ty, ludzie segregujący będą płacić więcej.
77. Dodane przez miesz, w dniu - 23-04-2025 21:58 110 Rozwiązać to dziadostwo i wynająć firmę z innego miasta lub powiatu. Firmy się ogłaszają - będzie na pewno taniej ..... Każda spółdzielnia, mieszkaniec powinien mieć wybór.
78. Dodane przez Patriot, w dniu - 23-04-2025 22:11 63 Ale złodziejski kraj i naród
79. Dodane przez Do 61, w dniu - 23-04-2025 22:44 42 Spoldzielnia Przylesie już upomniała niektóre numery bloków, że będzie dla nich podwyżka za śmieci.
80. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 23-04-2025 23:00 26 Do kom63 Nie wiem skąd takie informacje, że działkowcy nie płacą za śmieci na działkach? Bo jak mi wiadomo to płacą i są podstawiane i wyworzobe regularnie śmieci.
81. Dodane przez Anna, w dniu - 23-04-2025 23:06 80 Cytat że strony Radia zet ,,Do jakiego pojemnika wyrzucić tłusty papier po maśle? Niekiedy masło zapakowane jest w papier, który z pozoru może wydawać się odpowiednim materiałem do umieszczenia go w pojemniku na makulaturę. Jednak w rzeczywistości tak nie jest. Papier po maśle jest pokryty tłuszczem, co sprawia, że staje się on odpadem trudnym do przetworzenia. Tłuszcz wchłania się w papier, przez co nie można go poddać tradycyjnym procesom recyklingu papieru. Należy zatem unikać umieszczania papierowego opakowania masła do kontenera na makulaturę. Tłusty papier po maśle powinien być wyrzucany wyłącznie do pojemnika na odpady zmieszane (czarny).
82. Dodane przez Rafał, w dniu - 24-04-2025 06:59 131 Temu panu z KZGM Eugeniuszowi Karpińskiemu dziękujemy i niech dobrowolnie odejdzie ze stołka. A pan Rusiecki co robi w tej sprawie? Czy za mieszkańcami bloków nie może się wstawić? Jak na razie to Rusiecki jest był aktywny na faceboku jak biega i pokazuje swoje sztuczne zęby.....
83. Dodane przez Ewe, w dniu - 24-04-2025 07:30 90 Ja uczciwie segreguje. Sądząc po tym że często przez tydzień przetrzymuje odpady papierowe bo nie ma miejsca w pojemniku to myślę że inni ludzie również
reklama
84. Dodane przez scorp, w dniu - 24-04-2025 07:56 76 w blokach jest inna mentalność ludzi tam nie przejmują się takimi "błahostkami" , najlepsze jest wyrzucanie bio odpadów w reklamówkach i to jest nagminne,i myślą, że są eko :-)
85. Dodane przez NALEZY SIE CIESZYC....!!!, w dniu - 24-04-2025 09:19 31 Należy się cieszyć że funkcjonują jeszcze - tzw."nocni odbiorcy "złomu,makulatury i sprawnych urzadzen AGD ,obuwia butelek,puszek po napojach a nawet konfekcji- i mebli -które to winny być odstawiane do PSZOK-u.Takim działaniem zmniejszają oni masę do wywozu (Trzebinia). Otóż nie chce się niektórym mieszkańcom rozbierać ogromnych pudel kartonowych np.po zakupionych fotelach,hulajnogach czy telewizorach..Zatem jest symbioza w relacjach (mieszkańcy blokowisk-nocni złomiarze ,makulaturowcy). DOSIEGO ROKU ( Maniek).
86. Dodane przez Lipa, w dniu - 24-04-2025 09:24 19 A ja mam za małe mieszkanie żeby segregować.. wyrzucam śmieci w nocy..
87. Dodane przez Żmija z Zaleszczyk, w dniu - 24-04-2025 09:50 102 W domkach jest już taka mentalność. Jak najmniej śmieci w obejściu, żeby czasem nie dopłacać. Po remoncie do pszok? Po co? Można podrzucić blokowym i cieszyć się czystym podwórkiem i komórką, a i krasnal na trawniku się ładniej wtedy uśmiechnie. Wszystko ląduje w zmieszanych przy blokowiskach, bo przecież trzeba robić szybko pod osłoną nocy, żeby blokowi nie spostrzegli. Domkowi są eko - Terroryści?
88. Dodane przez Do 84, w dniu - 24-04-2025 09:54 81 Typowa mentalność Polaka- buraka. Tzw. Schadenfreude.
89. Dodane przez Do ko. 84, w dniu - 24-04-2025 09:59 100 Skąd wiesz? Chodzisz po blokowiskach i szukasz bioodpadów? Podaj adres będę ci dostarczać jeszcze niesfermentowane. Dla świnki potrzebujesz czy dla kurek? :-)
90. Dodane przez absurdy, w dniu - 24-04-2025 10:03 90 Herbata expresowa w torebkach. Opakowanie zbiorcze do papieru jeśli to karton, albo do plastików jeśli celofan, fusy do bio, torebke do plastików (jest z polipropylenu, nie z papieru), zawieszke papierowa do papieru i spinacz do plastików. Chyba dobrze posortowałem? Jakie inne znacie ciekawe produkty? Może za producentów niech się wezmą, a nie kary wymyślać
91. Dodane przez kara czy nie kara ?, w dniu - 24-04-2025 10:07 80 Pan K. robi różne wygibasy, ze by nie nazwac tego karą, bo kara musi byc udowodniona i na konkretna osobę, dobrze wie, że nie ma odpowiedzialności zbiorowej. Ten organ odwoławczy to nie jest sąd, od razu wiadomo, że odrzuci odwołanie. Dla urzędników raj, można sobie dowolne opłaty jednorazowe, chwilowe, miesięczne i jakiekolwiek inne wymyślać i wszystko zgodnie z zasadami, które się samemu stworzyło.
92. Dodane przez jozef, w dniu - 24-04-2025 10:49 40 Naiwni, nie wierzcie że RM coś zrobi w tej materii! Przecież każdy włodarz jest udziałowcem (..) KZGRL. Jeżeli będę musiał płacić jakieś księżycowe stawki to segregacja w jednym pojemniku a jeżeli tylko coś mi zaśmierdzi z tzw. bio to będzie zawiadomienie i pozew (...) ps. mam nadzieję, że moderator nie będzie cenzorem w tym poście
93. Dodane przez Właściciel nieruchomości z ogrodem 2.000 m2, w dniu - 24-04-2025 11:06 27 Ostatnio robiłem objazd po blokowiskach. Blokersi pozakładali monitoring i kłódki na śmietnikach. Coraz trudniej utylizować śmieci u tych biedaków, których nie stać na domek z basenem i miejscem dla kucyka. A propos czy odchody po kucyku mogę wrzucać do waszych bio?
94. Dodane przez Arek, w dniu - 24-04-2025 11:13 79 Ale was wyszkolili że chodzicie jak na sznurku. Segregację za chwilę co następne ? Na końcu wy segregujecie a na śmietnisku to idzie na jedną hałdę. Za chwilę powiedzą wam że macie chodzić do godz 20 potem już nie bo tak jest zdrowiej i bezpieczniej. Spokojnie uśmiechajcie się.
95. Dodane przez Mieszkaniec osiedla, w dniu - 24-04-2025 11:16 100 Jadąc do/z pracy wielokrotnie widziałem "obce" samochody parkujące koło śmietników. Segreguje od początku, a KZGRL powie, że nie segreguje, bo wie lepiej i już, a ja z koniem się kopać nie będę. Nie zamierzam odwoływać się do kolegium. Przestanę segregować i tyle. Niech sobie sami segregują, skoro za to płacę. Niech już przywożą zielone kontenery. Jest jeszcze jedna rzecz, o której nie piszecie. Od jesieni 2025 mają uruchomić butelkomaty. Czyli KZGRL odejdą w jakimś stopniu dochody związane z przetwarzaniem, sprzedażą tworzyw i szkła. Chcesz być eko to płać za elektryki, fotowoltaike, pompy ciepła. Nie chcesz być eko, dowalimy Tobie karę i kasa się zgadza. Coraz więcej danin, podatków tłumaczy się ekologią, bo z takim argumentem, nikt nie będzie dyskutować. Obecnie recyckling wynosi ok 30-35%, teraz będzie mniej. Spoko, KZGRL dowali kolejna opłatę, tłumacząc to, że Unia wymaga i ktoś musi ponosić koszty segregacji, skoro mieszkańcy tego nie robią.
96. Dodane przez Ale, w dniu - 24-04-2025 11:24 60 Czy to będzie tylko jednorazowe? No bo kara to nie podwyżka. I czy to będzie doliczone do 33 które zapłacono? Bo coś mi się zdaje, że skoro kara to ekstra te 70 do normalnej opłaty. Czyli 133 za mieszkańca i przy trzyosobowej rodzinie mamy już 399 zł A miesięcznie to się staje najwyższa pozycja w rachunku za czynsz. To trzeba koniecznie zaskarżyć a tego pana posłać na zieloną trawkę gdzie jego miejsce.
97. Dodane przez Naciskać, w dniu - 24-04-2025 11:26 80 Teraz pora na robotę ze strony prezesów spółdzielni. Spółdzielcy naciskać prezesów do działania. Niech o was walczą na drodze prawnej. Nie dajcie sobie grać na nosie.
98. Dodane przez Poszkodowany użytkownik lokalu, w dniu - 24-04-2025 11:28 60 Korzystamy z lokalu użytkowego jako stowarzyszenie . Nie wytwarzamy żadnych odpadów ale płacić musimy bo urzędnicy KZGR muszą mieć pensje bez pracy i logicznego myślenia. Ci ludzie generują niezgodę, antypatię i zarazem bezsilność wobec ładu i porządku w miastach i gminach regionu. Rozpędzić to towarzystwo na cztery strony i pozbawić diet przedstawicieli gmin za brak rozumnego funkcjonowania.
99. Dodane przez Do 92, w dniu - 24-04-2025 11:33 60 Nie. Musisz sobie nimi nawozić 2000 ogródka i uprawiać buraki, żebyś się nie odzwyczaił i nie wyszlachetniał.
100. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-04-2025 11:48 53 Osobną sprawą jest lenistwo ludzi.
Nikt nie pomyśli nawet, że większość rzeczy, która leży podrzucana pod śmietniki, tak naprawdę zostanie przyjęta z pocałowaniem ręki w PSZOK. Czasami jest kolejka i trzeba poczekać, ale zawsze wszystko przyjmą.
101. Dodane przez Do 71, w dniu - 24-04-2025 12:01 100 Masz RACJĘ. Często za rzadko są wywozone. Po świętach zawsze tragedia. Płacimy a g. z tego mamy. Druga strona też się nie wywiązuje jak należy.
102. Dodane przez Do 94, w dniu - 24-04-2025 12:28 71 Przez takich pasożytów nieużytów jest jak jest. Coraz drożej. Pajace co nie segregują umieją się tylko głupio usprawiedliwiać "wolnością". Żal.
103. Dodane przez ?????, w dniu - 24-04-2025 14:58 90 Cytat KZGRL "to nie jest kara" a co to jest??
104. Dodane przez Do 100, w dniu - 24-04-2025 15:14 40 No wiesz, ale trzeba wsiąść w autko, zmarnować fjuel, zapakować to, potem stać. Kolejki potrafią być rzeczywiście gigantyczne & jak się trafi. Leniwców jest cała masa. A ci z domków wolą podrzucić niż stać w kolejce. Mamy monitoring to widzieliśmy niejedno.
105. Dodane przez ZielonyPL, w dniu - 24-04-2025 15:21 100 Szkoda tylko że my jako Mieszkańcy Bloków płacimy za ludzi którzy notorycznie podrzucają mam śmieci. Nie raz nie dwa razy spotkałem gości który wyrzucał gruz , styropian do naszych kontenerów. Nie wspomnę że zdarzają się też mieszkańcy domków którzy podrzucają nam śmieci i tu też my nic jie możemy zrobić...
reklama
106. Dodane przez WSTYD, w dniu - 24-04-2025 15:48 101 Póki nie będzie wszystko ogrodzone pod klucz to ludzie z domków będą podrzucac śmieci. Przykład osiedle przyjazni śmietniki niedaleko targowiska holenderska. Ludzie jadą na targowisko s przy okazji mają w bagażniku pełno śmieci żeby to jeszcze posegregowane było.ale nie wrzucają jak leci wszytko do mieszanych
107. Dodane przez Kpina, w dniu - 24-04-2025 18:59 70 Opłaty coraz droższe. Już wiemy że na przełomie czerwca i lipca nie będzie cieplej wody przez 10 dni. Co na to uśmiechnięty prezydent?
108. Dodane przez do kom. 107, w dniu - 24-04-2025 20:42 30 Ludzier potrafią wrzucac przez ogrodzenie worki ze snmieciami albno zostawią pod ogrodzenime. Spółdzielnie musza założyć mury jak na granicy bniałoruskiej
109. Dodane przez Kasia, w dniu - 24-04-2025 23:30 40 Bardzo dużo ludzi na Ostroroga wynajmuje mieszkania i mają gdzieś to segregowanie ,a inni będą cierpieć za nich. Próbowano mówić prezesowi o innych rozwiązaniach ,ale nie chce za bardzo słuchać. Tak samo jak podrzucają śmieci samochodami.
110. Dodane przez ZAcharczuk Adrian kandydat na prezydenta, w dniu - 25-04-2025 13:35 00 Opłacanie wynajmu lokalu w centrum miasta negatywnie wpływa na stawkę opłat dla mieszkańców. Związek powinien zrezygnować z lokalu w centrum aby zaoszczędzić pieniądze mieszkańców.
111. Dodane przez Spółki miejskie nie dla mieszkańców tylko dla zysku ! Truizm ?, w dniu - 25-04-2025 13:42 70 Ciekawe, że jak KZGRL nie osiąga wymaganych poziomów recyklingu to przenosi odpowiedzialność na mieszkańca czy też spółdzielnie (co jest jeszcze gorsze). Natomiast robi to wąskotorowo, gdzie inwestycje w gospodarkę odpadową w mieście, a jeśli są to dlaczego mieszkańcy obciążani będą wyższymi opłatami za wywóz śmieci jeśli mamy mix społeczny i brak kontroli przy śmietnikach (jest kontrola KZGRL, ale oni kontrolują spółdzielnie z tego co widzimy). Inna sprawa to dlaczego spółki miejskie swój zysk nie przeznaczają na odpowiedni rozwój infrastruktury ale też technologii , która pozwalała by na gospodarowanie odpadów z zyskiem ( i bez większych obciążeń mieszkańców). Teraz mamy do czynienia z taką sytuacją, że mzo zarabia kupę kasy (nie inwestuje bo to za mało na wielkie przedsięwzięcia) , ale niemalże co roku wzrasta opłata za wywóz odpadów. Przecież np. MZO jest tzw. spółką komunalną , i na nazwie się trochę kończy, dlaczego ? Bo realizuje przetarg na usługę dla mieszkańców - ktoś pomyślał kiedyś , że trzeba to zorganizować odpowiednio - i chwała im za to - ale jeśli do tego podejść całościowo to ilość zebranych odpadów od mieszkańców (i nie tylko), a jest to bardzo duża ilość, i powinna rekompensować koszt odbioru. Tylko nikt o tym nie myśli w ten sposób bo kasa od mieszkańców musi stanowić znakomitą daninę na rzecz wywozu. Ktoś powie, ale co za bzdura kompletna dlaczego za darmo odbierać przecież to kosztuje ? A ja odpowiadam tak: proszę wskazać ile mzo zarobiło na przetworzeniu odpadów np. zielonych (czyli zebranych jako półprodukt (odpad) od mieszkańców) ? Jeśli to się skutecznie nie bilansuje to w moim skromnym przekonaniu mamy do czynienia z jakimś absurdalnym podejściem, natomiast jeśli z tych odpadów możliwy jest zarobek to dlaczego zarobek nie kompensuje opłat za wywóz śmieci. Tyle lat płaci się opłaty za śmieci a nadal mamy tę samą sytuacje, w dodatku KZGRL jeszcze bardziej napuszył się bo coś się nie spina na końcu tego bardzo złożonego łańcucha powiązań. A gdzie tu logika żeby karać wszystkich jak leci, przecież więcej jest osób segregujących odpady (mam nadzieję) co powoduje, ze zniechęcamy lub inaczej - znów powodujemy takie poczucie braku sensu w tej dziedzinie. Co przykładnie od lat robi rząd i reszta podopiecznych, serwując nam wszystkim idiotyczne przepisy bez ładu i składu, konceptu i zysku itp.
112. Dodane przez aa, w dniu - 25-04-2025 15:18 50 Nadal nie wiem gdzie wyrzucać odzież zużytą. Dlaczego nie ma pojemnika chociaż ruchomego. Przecież starsze osoby nie pójdą ze skarpetkami, rajstopami,szmatkami,majtkami do zakładu bo to śmieszne jest. A może jechać taksówką, bo tak to teraz wygląda.Coraz więcej płacimy i coraz wiecej niewiadomych. Tylko ceny rosną.
113. Dodane przez do kom 111, w dniu - 25-04-2025 16:15 50 Trafne i logiczne spostrzeżenia.W mobbingu też tak jest m.in. zleca się i zaleca pracownikowi bezsensowną pracę, żeby go dobić, szczególnie jak ma wysokie kwalifikacje i nie wyraża zgody na wchodzenie w żadne układy, celowo skłóca się go z innymi, żeby potem na wszystko się zgadzał. Poszukajcie podobieństw i absurdów, którymi ostatnio coraz częciej jesteśmy częstowani i to za nasze pieniądze o których przeznaczeniu pod pretekstem lub rzekomo w naszym imieniu inni także nie związani z Polską chcą decydować.
114. Dodane przez p, w dniu - 25-04-2025 18:30 40 Jak jest w Gostyniu? Tam ładnie wszyscy segregują?
Jeśli ktoś tego systemu nie zatrzyma, to się nie skończy. Poznań wyszedł ze śmieciowego związku międzygminnego. Jest tylko takie rozwiązanie, jak w Poznaniu.
115. Dodane przez hala, w dniu - 25-04-2025 18:41 32 Jestem zbulwersowana tym że to my powinniśmy płacić za te podrzucane śmieci. padłam na pomysł. LSM przydzieliła nam kontenery /ponumerowane nr klatek/ może by kupić kłódkę. Dorobić klucze i zobaczymy kto tak naprawdę nie segreguje śmieci. Odliczyć sobie z czynszu za kłódki i dorobione klucze. Jeżeli zarząd LSM nie potrafi rozwiązać problemu to trzeba sprawę wziąć w swoje ręce. Swiat by się uśmiał. A następna kadęncja w spółdzielniach też powinna otworzyć nam oczy.
116. Dodane przez hala, w dniu - 25-04-2025 18:53 60 Jeszcze jedna kwestia. Śmieszna . Kto zbierze więcej szkła ,papieru i plastiku dostanie nagrodę, bo to korzyść dla państw. Dalszy przerób.. Kiedy w Polsce zaczną zamykać zakłady produkujące plastikowe pojemniki, butelki i te przeklęte reklamówki. Cisza jak makiem zasiał. Najlepsze interesy robi się na śmieciach, którymi obciąża się społeczeństwo.
117. Dodane przez Do 79, w dniu - 01-05-2025 08:21 00 Które to numery?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.