Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Sierpnia 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Ludwik,
Luiza, Michał
Do końca roku 128 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno jak czekolada

Leszno jak czekolada

Leszno jak czekolada

23.02.2008. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_warsztprom.jpgLeszno. Czy można wypromować Leszno tak, jak tabliczkę czekolady czy proszek do prania – zastanawiali się nad tym uczestnicy warsztatów na temat strategii promocji miasta, zorganizowanych przez wrocławską firmę EKSA. W warsztatach, poza samorządowcami, wzięli udział przedstawiciele różnych firm i instytucji mających silny związek z Lesznem – także dziennikarze.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Firma EKSA przygotowuje nową strategię promocji miasta. Przeprowadziła już badania opinii publicznej na temat znajomości Leszna i lokalnych atutów. Ankietę przeprowadziliśmy wśród 500 osób - powiedziała Radiu Elka
Bożena Królikowska z EKSY - zarówno leszczynian, jak i mieszkańców Poznania, Wrocławia i Zielonej Góry. Badania pokazały, że znajomość Leszna i jego atrybutów jest raczej niewielka - zaskakujące jest na przykład to, że bardzo niewielu mieszkańców Leszna zna promowane od kilku lat logo i hasło promocyjne miasta “Tu chce się żyć”.
Dlatego konieczne jest lepsze, skuteczniejsze promowanie miasta. Zdaniem Bożeny Królikowskiej można miasto zareklamować tak jak proszek do prania czy czekoladę. Przykładem jest na przykład Paryż czy Londyn - miasta znane nie tylko jako stolice, ale i jako swoiste marki.
Znalezieniu atutów, które sprawiłyby, że Leszno nie byłoby mylone na przykład z dzielnicą Warszawy służyć ma cykl warsztatów, w których biorą udział przedstawiciele lokalnych instytucji: samorządu, firm, szkół, stowarzyszeń i redakcji. Planujemy trzy tury warsztatów - mówi Królikowska - po nich opracowana zostanie strategia, którą zaproponujemy Radzie Miasta. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (13)
1. Dodane przez jozin z bazin, w dniu - 23-02-2008 12:44 0 0
Będą mieli trudne zadanie. Wypromować coś tak niemrawego, nudengo, zapyziałego bez perspektyw dla młodych ludzi jak leszno.Jeśli im się to uda - są mistrzami w soim fachu. ale to będzie oznaczać jedynie, iż wystarczy g... pomalować na złoty kolor aby było złotem.
2. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 23-02-2008 14:00 0 0
Smiech!!! Co to za badania opinii publicznej? 500 osob na Leszno, Poznan , Wroclaw i Zielona Gore?????????!!!!!!!!! To tak jakby tych badan wcale nie bylo. W ogole nie mozna "tego" nazwac badaniami. 
Ps! A w Lesznie nie ma odpowiednich ludzi, ktorzy mogli by sie zajac promocja miasta? Poznownie "korzystamy z uslug" firm z poza Leszna. Brawo! Brawo!!! Nabijajmy kieszenie innym, po co Leszczyniakom???!!!
3. Dodane przez dr socjologii z leszna, w dniu - 23-02-2008 16:48 0 0
No tak proszę Państwa przewidywałem taką wersję wydarzeń, niestety interes firmy badawczej ponad wszystko. 
Już u samych założeń badawczych wynik był przesądzony i ustawiony w ten sposób aby stworzyć firmie podstawę do dalszej pracy i wyciągnięcia pieniędzy z miasta- rozsądni Leszczynianie nie dajcie się nabijać w butelkę i zastanówcie się gdzie jest prawda. 
Bardzo interesujące, ze badania które prowadził mój zespół dla jednej z firm zewnętrznych na podobny temat zupełnie nie potwierdzają wyników firmy z Wrocławia, szkoda ze nie mogę ich przedstawić oficjalnie , ponieważ materiał wnioski są własnością zleceniodawcy.
4. Dodane przez studenci WSH- leszno, w dniu - 23-02-2008 16:50 0 0
to totalne bzdury- naciągacze i koniec, radni zwróćcie się do swoich badaczy, nie róbcie z siebie głupów.
5. Dodane przez ?, w dniu - 23-02-2008 19:50 0 0
Leszno nie jest dzielnicą Warszawy. 
Skoro mieszkańcy Leszna nie znają logo i hasła promocyjnego swojego miasta, to Paryżanin będzie je zapewne znał po odpowiedniej promocji za kolosalne pieniądze. Dajcie spokój, niech Leszno zostanie Lesznem. Jak się wróblem urodzisz, to kanarkiem nie umrzesz.
6. Dodane przez hihek z policji, w dniu - 23-02-2008 19:59 0 0
zez wschowy ! to prawdziwi energo- bandyci są ! cza ich skazać na starą ikierkę usadzić co by ich popieściło! energia to skrab ! energia to siła i kasa a bogolr za nią nie płaca wieć cza ścigać ich bandziorów elektro hehehe !
7. Dodane przez nauczyciel lo, w dniu - 23-02-2008 20:50 0 0
Leszno jest fantastycznie promowane w kategorii podobnych do niego, nie jest to oczywiście w żadnym razie zasługą Pani Szczepińskiej i spółki, lecz przede wszystkim ponad półwiecznymi wynikami sportowymi w różnych dyscyplinach, po drugie oryginalną kulturą i osobistościami do których w historii mieliśmy szczęście. 
Inicjatywy ( leszno- region) dopełniają promocję , która podąża w dobrym kierunku, 
Nie psujmy tego co już zostało zbudowane i nadal robione jest z klasą i rozwagą - lepiej nie trzeba . 
Natomiast w kfestii drugiej , to nie ciepła bułeczka, tu bardziej jest istotna rozwaga plan i konsekwencja a nie dziwne pomysły firmy , która przede wszystkim widzi w tym interes dla siebie (łatwe pieniądze wyrwane od naiwnych)
8. Dodane przez widz, w dniu - 23-02-2008 20:51 0 0
byłem tanm i to co widziałem było zenujace
9. Dodane przez anna, w dniu - 23-02-2008 20:52 0 0
niezłe cwaniaczki.
10. Dodane przez BRAVO, w dniu - 24-02-2008 09:22 0 0
Po co te szopki z tymi warsztatami nasze miasto naprawdę nie ma na co wydawać kasy! 
Przecież mamy wspaniałe PRODUKTY TURYSTYCZNE 
Londyn i Paryż nam zazdroszczą: 
-STADION SMOCZYKA-wiele razy widziałem wycieczki zagraniczne które próbowały zwiedzić ten unikalny zabytek ,ale na szczęście jest zamknięty przed niesfornymi turystami ,jeszcze by sobie na pamiątkę wzięli deseczki od ławek (na czarnym rynku mają niezłą wartość) 
-ŚCIEŻKI ROWEROWE-no bo gdzie indziej można pojeździć na rowerach jak nie w Lesznie 
-KONIE-dzięki p.Sołtysiakowi zaistnieliśmy na Polskiej mapie konnej 
-PŁYWALNIA-jej świetność już dawno się skończyła 
-LOTNISKO-dawniej nasze miasto sławiło ale czy teraz?(ostatnio było głośno dzięki Antkowi którego przewrócił wiatr)na szczęście jest szansa dla Leszna ma powstać z prawdziwego zdarzenia pas startowy!już sobie wyobraziłem te tłumy biznesmenów przylatujących swoimi samolocikami do naszego miasta!! 
uuuuuaaaaaaahahahahahahaha 
JEŚLI COŚ ZAPOMNIAŁEM TO MI PODPOWIEDZCIE!! 
 
PRODUKT TURYSTYCZNY tworzy historia a Leszno mimo prawie 500-lecia nie ma nic do zaoferowania Leszno stworzyła komuna a teraz rządzą miastem postkomuniści którzy myślą o swoich tyłkach i kolesiowych układach.jak tu coś wypromować 
 
Tak serio to naszego miasta nie da się wypromować bez nakładów finansowych (nasze miasto przeznaczyło 20 tys na osiem imprez ŚMIECH NA SALI).Byle gmina czy wioska będzie się promować w TV "Kawa czy herbata" a my mamy GP i nic więcej! 
LESZNO TU CHCE SIĘ WYĆ
11. Dodane przez lekarz, w dniu - 24-02-2008 11:00 0 0
To stwierdzenie, że lewica utworzyła to miasto jest przesadą. Historię tworzą ludzie tu mieszkający. A jak się ich tłamsi to taki jest jego rozwój. Tu są po prostu układy personalne takich małych klanów kolesiowskich od prawa do lewa. Każdy nowy pomysł na rozwój lub promocję zostanie ucięty. Przecież to Oni (władza)znaja panaceum na promocję i rozwój miasta. To zawiść i zazdrość a szczególnie nie dopuścić do wyrastania w środowisku nowych liderów. 
Leszno ma spore wartości historyczne i spory potencjał gospodarczy i intelektualny, lecz niestety za dużo hamulcowych. Ha, ha może to dlatego, że ma dużo kolejarzy ? Promocję miasta nie robi się tylko sportem. To jest błędna polityka !!! Ale cóż trudno przemówić do rozsądku ludziom, których jedynym celem jest ucinanie wierzchołków rosnących drzew. Dość uświadamiania, niech się uczą lub wyciągnąć panom, paniom stołki spod tyłeczków. Ponieważ ich praca jest połowiczna a nie oddana nastepnym pokoleniom leszczyniaków.  
 
O to recepta.
reklama
12. Dodane przez Trochę logiki......!, w dniu - 25-02-2008 08:34 0 0
Jeśli Urząd Miasta płaci za te badania - to będą zawsze korzystne dla miasta. Zróbmy obiektywnie np niech to będzie praca mgr z WSH w Lesznie na koszt magistranta -wówczas będzie obiektywna . Jacek Nowacki OBOP Sopot. Pozdrawiam,
13. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 05-03-2008 13:25 0 0
Należę do zespołu badawczego, który przeprowadził wzmiankowane tutaj badania Leszna. Chciałem Państwu powiedzieć, że ani wyniki, ani założenia badań nie zostały w żaden sposób ustawione, tak jak napisał Pan socjolog z Leszna, czy jak to sugeruje pan z OBOP Sopot. Panu socjologowi chcę powiedzieć, że całkowicie mija się z prawdą pisząc, iż Już u samych założeń badawczych wynik był przesądzony i ustawiony w ten sposób aby stworzyć firmie podstawę do dalszej pracy i wyciągnięcia pieniędzy z miasta. Jak widać, nie tylko nie jest Pan zorientowany, ale także pisząc w ten sposób - w bardzo brzydki, wręcz niegodny Pana statusu jako doktora socjologii i badacza - szkaluje Pan naszą pracę, zarzucając nam nieuczciwość i nierzetelność. Zdecydowanie przekroczył Pan granice dobrego smaku. I o ile Pana smak jest Pana osobistą sprawą, o tyle publiczne obrzucanie konkurencji błotem już nie. Mogę wnioskować, że przykrym jest dla Pana fakt, iż badania dotyczące Leszna przeprowadził ktoś inny niż Pan i tym tłumaczyć Pana postawę, ale nie usprawiedliwia to Pana zachowania. Jeśli o badania chodzi, nie mielibyśmy nic przeciwko temu, żeby robiła je inna firma, tym bardziej, że we współpracy z Lesznem nie koncentrujemy się na badaniach, lecz na opracowaniu strategii promocji, a badania były jedynie pomocnicze. Jednak chyba zgodzi się Pan z tym, że jeśli chodzi o kwestie związane z wizerunkiem miasta czy marki/firmy, wskazane jest, aby zaangażowane były właśnie podmioty zewnętrzne, którym zdecydowanie łatwiej zdystansować się do badanego przedmiotu i zachować obiektywizm, nie będąc związanym z badanym miastem czy firmą, nie mówiąc już o innych zależnościach. Zresztą, gdyby Pan rzeczywiście znał wyniki analiz naszych badań, mógłby Pan zauważyć właśnie ów obiektywizm i niezależne podejście, które reprezentujemy. 
Dziwi mnie także wypowiedź Pana z OBOP Sopot, w której sugeruje Pan brak naszego obiektywizmu w stosunku do Leszna, tylko z tego z tego powodu, że Leszno płaci za badania. To bardzo nieelegancko z Pana strony, ale daje dużo do myślenia, szczególnie o poziomie profesjonalizmu. Czy mam np. przez to rozumieć, że Pana firma nie potrafi być obiektywna w stosunku do badań dla swojego klienta, który za nie płaci? I druga rzecz, która mnie zadziwia w Pana wypowiedzi: propozycja, aby student pokrył koszty badań w ramach swojej pracy magisterskiej, co miałoby zapewnić obiektywizm wyników. Bez komentarza. 
Bardzo sobie cenię uwagi krytyczne, ponieważ służą doskonaleniu pracy, ale wolałbym raczej uwagi merytoryczne niż emocjonalne, szczególnie ze strony fachowców. Z naszej strony możemy Państwa zapewnić, że zawsze zależy nam na tym, aby naszą pracę wykonać jak najlepiej, z korzyścią dla każdego naszego klienta.  
Należy także nieco sprostować sens artykułu, który stał się podstawą dyskusji na forum, i który wprowadził chyba trochę zamieszania. Otóż, zapewniam Państwa, że uczestnicy wzmiankowanych warsztatów nie zastanawiali się nad tym czy Leszno można wypromować jak tabliczkę czekolady. Myślę, że jest to raczej pewien skrót myślowy redaktora, który jednak nie oddaje pełnego znaczenia spotkania. Dyskusja miała znacznie głębszy charakter i dotyczyła strategii promocyjnej Leszna na długi czasu, w tym aspektów gospodarczych, turystycznych, kulturalnych i sportowych.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj