Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Sierpnia 2025
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej, Jerzy,
Joanna, Malina,
Michalina
Do końca roku 129 dni.
Start arrow Leszno arrow Szczepański: znieść obowiązkowe światła

Szczepański: znieść obowiązkowe światła

Szczepański: znieść obowiązkowe światła

22.09.2008. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_droga.jpgLeszno. Czy od 1 kwietnia przyszłego roku nie będzie obowiązku używania świateł mijania? Wszystko zależy od tego, jak rządząca koalicja odniesie się do projektu zmiany Kodeksu Drogowego, który złożył poseł Wiesław Szczepański. Statystyki mówią, że wprowadzenie obowiązkowych świateł nie poprawiło bezpieczeństwa – mówi poseł.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Poseł Szczepański podsumowuje rok swojej parlamentarnej pracy. 36 razy występowałem w Sejmie - mówi - złożyłem 38 interpelacji i 30 zapytań poselskich. Dla tych, którzy twierdzą, że to nie “gadulstwo”
świadczy o pracowitości, poseł ma bardziej konkretne dane: dwa wystąpienia do Trybunału Konstytucyjnego i trzy projekty ustaw, czyli zmian w prawie.
Najciekawszym i, co ważniejsze, dotyczącym największej liczby Polaków projektem jest zmiana Kodeksu Drogowego. Chcę zniesienia obowiązku używania świateł przez cały rok - mówi poseł. Zdaniem Szczepańskiego wprowadzenie konieczności ich używania nie spełniło swego zadania. Liczba wypadków zmniejszyła się zaledwie o pół procenta, a wypadków śmiertelnych się nie zmieniła - powiedział Radiu Elka poseł. Co gorsza, praktycznie niewidoczni na drodze są motocykliści, a lekarze twierdzą, że długotrwała jazda i patrzenie na włączone reflektory męczy wzrok.
Tak zwane pierwsze czytanie projektu Szczepańskiego zaplanowane jest na 1 października. Prawo mogłoby wejść w życie w przyszłym roku, ale pod warunkiem, że zmianę poprze koalicja PO-PSL. Wiem, że policja jest przeciwna zmianom - mówi poseł - nie znam stanowiska innych klubów. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (52)
1. Dodane przez kwaczor, w dniu - 22-09-2008 11:56 0 0
W tej chwili jak ktoś jedzie bez świateł, to aż razi. Coś mi się wydaje, że jak zniosą zakaz to statystyki wzrosną drastycznie :)
2. Dodane przez don, w dniu - 22-09-2008 11:59 0 0
Bardzo dobry pomysł.Ekologia się nisko kłania. :eek :eek :eek W dzień to kompletny nieuzasadniony bezsens.
3. Dodane przez przeciwnik, w dniu - 22-09-2008 12:12 0 0
Proszę niech wyjaśni mi jakiś policjant co dają światła w mieście,gdzie w większości jeździmy w korkach. :? :?
4. Dodane przez mam dość!!, w dniu - 22-09-2008 12:15 0 0
poprawiła się o pół % i to jest za mało? śmiertelność wypadków nie zawsze wynika z tego czy auto miało włączone światła czy nie!! Ktoś może zginąć np. jak ostatnio kiedy kierowca nie uważa na pasach i trąci pieszego. Ja uważam, że światła powinny być zawsze włączone i ja od zawsze tak jeżdże. Często samochody bez włączonych świateł w ciągu dnia nie są widoczne!! Im ciemniejszy kolor auta tym gorzej i jedynie ich włączone światła mogą zapobiec nieszczęściu. W głowie mi się nie mieści co CI ludzie wymyślają od jakiegoś czasu! Więcej płatnych parkingów. Sami nigdzie na nich nie stają a chcą podwyższenia cen, bo uważają, że to mało. Jeśli podniosą ceny to już w Poznaniu będzie taniej!! Zostawice to jak było i zajmijcie się np. ludźmi, którzy nie mają gdzie mieszkać albo czymkolwiek innym, ale co pomoże a nie zaszkodzi miastu!!
5. Dodane przez światła O.k., w dniu - 22-09-2008 12:16 0 0
komu przeszkadzają światła włączone również w dzień???? przeciez taki kierowca jest lepiej widziany... no cóz ekologia???? oszczędność??? ludzie może sprzedajmy samochody i bedziemy fair z ekologią i zaoszczędzimy dużo pieniędzy. Bez Przesady... mam nadzieje, że przepis pozostanie !!!!! pozdrawiam ekologów i oszczędnych
6. Dodane przez mateusz, w dniu - 22-09-2008 12:17 0 0
Beznadziejny pomysł panie pośle!
reklama
7. Dodane przez w google wpisz "bezswiatel", w dniu - 22-09-2008 12:23 0 0
Oby zmądrzeli i znieśli ten badziew, także w zimie. Skoro tak bardzo im zależy na naszym bezpieczeństwie (a nie pieniądzach z podatków z benzyny) to niech ministerstwo transportu zorganizuje kampanię medialną uświadamiającą w jakich warunkach należy jeździć na światłach, skoro jednym z argumentów podświetlonych jest, że niektóre osoby niewiedzą kiedy włączyć światła. No ale wtedy zmieniłby się kierunek przepływu pieniążków - nie "do" państwowej kasy tylko "z".
8. Dodane przez buli, w dniu - 22-09-2008 12:25 0 0
Pan Szczepański chyba nie jest kierowca?!? bo kazdy zauwaza różnice in plus ze światła mijania pomagaja przy wyprzedzaniu, właczaniu sie do ruchu itp.!
9. Dodane przez chemik, w dniu - 22-09-2008 12:34 0 0
Jeśli ktoś uważa że jazda na światłach nic nie daje to jest w wielkim błędzie popatrzcie na zdjęcie i samochód w tyle nic dodać nic ująć a pan posał niech lepiej wprowadzi ustawe aby można było jeżdzić rowerami po chodnikach bo ci biedni rowerzyści na tych naszych dziurawych drogach nie mają żadnych szans aż strach wyjeżdać ominiesz dziurę w jezdni a tu cie samochód potrąci i jak tu jeżdzić kratki kanalizacyjne na poboczach pozapadane a ominąć się nieda bo wpadniesz pod auto
10. Dodane przez lambada, w dniu - 22-09-2008 12:36 0 0
To ze nie poprawilo nie znaczy ze nie moze jeszcze pogorszyc ..
11. Dodane przez kierowca, w dniu - 22-09-2008 12:36 0 0
Fantastyczny pomysł panie pośle ( choć nie popieram jego partii ) . Brakuje tylko informacji w jakich miesiącach i gdzie np. w miastach można byłoby jeździć bez świateł. W słoneczny dzień, latem jazda na 
światłach to paranoja.
12. Dodane przez chemik, w dniu - 22-09-2008 12:39 0 0
proszę popatrzeć na zdjęcie ono wszystko wyjaśnia ten samochód z tyłu jak by nie miał włączonych światał to nikt by nie wiedział że tam jest
13. Dodane przez kibic, w dniu - 22-09-2008 12:42 0 0
Niech Pan Szczepaniak lepiej zajmie się prezesowaniem UKKS 2000 Leszno ( nie poszło mu w poprzednim sezonie ) a nie chce zmieniać coś co jest dobre i sprawdzone.
14. Dodane przez on, w dniu - 22-09-2008 12:44 0 0
o pół procenta spadła liczba wypadków ale ile przybyło samochodów na naszych drogach o tym się nie mówi? 
Beznadziejny pomysł!!!
15. Dodane przez Do kom.3, w dniu - 22-09-2008 12:47 0 0
Ja w mieście i poza nim jeżdżę w butach na płaskim. Jazda w korkach jest niebezpieczna... 
:grin
16. Dodane przez turbo, w dniu - 22-09-2008 12:48 0 0
DO KOM 8. A Ty buli to masz turbo w światłach czy co? :grin :grin :grin
17. Dodane przez klos, w dniu - 22-09-2008 12:49 0 0
jestem za światłami i basta :( :(
18. Dodane przez co tu dużo gadać, w dniu - 22-09-2008 12:57 0 0
no tak jazda na światłach jest dobra, ale po co jeździć na światłach jak ponad 50% aut w Lesznie bo tak wynika z mojego doświadczenia, a jeżdżę zawodowo ma źle ustawione światła i tak po oczach dawają i oślepiają, że to właśnie przez światła tego kogoś z przodu o mało co sam nie spowodowałem wypadku w dzień a o zmroku i nocy nie wspomnę. Światła są dobre i mogą być włączone ale jak będą dobrze ustawione, z resztą w dzień to i tak na nic się przydadzą no chyba, że ktoś jest ślepy i prowadzi auto to się nie dziwię, że musi mieć światło, żeby coś zobaczył
19. Dodane przez kierowca!!!, w dniu - 22-09-2008 13:05 0 0
Bardzo dobry POMYSŁ :zzz :zzz :zzz :zzz :zzz
20. Dodane przez w google wpisz "bezswiatel", w dniu - 22-09-2008 13:07 0 0
samochód bez świateł w dzień jest niewidoczny??? śmiech na sali. teraz okazało się że na naszych drogach jeździ więcej ślepych niż pijaków. Czas zacząć myśleć za kółkiem a nie gapić się tylko w światła. One nie zwiększają bezpieczeństwa tylko poczucie bezpieczeństwa, a to nie jest to samo. A oto kilka zdjęć dla tych co nie widzą http://s328.photobucket.com/albums/l343/InzRuchu/
21. Dodane przez buli, w dniu - 22-09-2008 13:28 0 0
DO KOM 16. w światłach mam NITRO 8) a tak powaznie to włączone światła mijania poprawiaja bezpieczenstwo
22. Dodane przez rafal, w dniu - 22-09-2008 13:49 0 0
niech sie wezma za drogi a nie o jakis swiatlach marudza....jak beda dobre drogi to wtedy i mniej wypadkow bedzie.pozdrawiam
23. Dodane przez Piotr, w dniu - 22-09-2008 14:00 0 0
Proszę w takim razie o podanie tych statystyk (jakie ośrodki wykonywały te badania). Pan Szczepański znów zaproponował coś "ciekawego". Szkoda, że jego pomysły są takie marne... Najważniejsze, że liczba zapytań poselskich i interpelacji rośnie - to przecież świadczy o tym jak ciężko pan poseł dla nas pracuje! Za każdym razem nam o tym przypomina w swoich wywiadach...
24. Dodane przez Kot w butach., w dniu - 22-09-2008 14:19 0 0
Jazda na światłach w dzień przez cały rok jest bez sensu. Śmieszą mnie kierowcy, którzy mówią, że pojazd z włączonymi światłami lepiej widać. Jeżeli nie widzisz pojazdu z odległości np. 500-1000m (bo nie ma on włączonych świateł) to jesteś ŚLEPY. Nawet pieszo nie powinieneś chodzić bez opiekuna.
25. Dodane przez kwaczor, w dniu - 22-09-2008 14:34 0 0
W dzień światła nie poprawiają widoczności... ta jasne zwłaszcza w lesie. Przecież w warunkach częstego wyjeżdżania że światła zwłaszcza ostrego słonecznego w cień (pomiedzy drzewami) światła znacznie poprawiają widoczność.
26. Dodane przez Jestem za światłami., w dniu - 22-09-2008 15:04 0 0
Te osoby które chcą zniesienia obowiązku jazdy na światłach chyba są kierowcami kiepskimi, gdyż każdy kierowca dobry, kierowca zawodowy i inni kierowcy nie niedzielni wiedzą ile dobrego daje jazda na światłach. 
Reszta kierowców to nieudacznicy którym się nie chce zapalić swiateł albo zapominalscy.  
Jazda na światłach daje więcej dobrego niż złego i z tego należy się cieszyć i tego trzymać. 
Ot i tyle.
27. Dodane przez Piotr, w dniu - 22-09-2008 15:29 0 0
Drogi Kocie, samochód nadjeżdżający z przeciwka widzę doskonale, gorzej jest z ocenieniem jego prędkości. Jeśli byśmy zakładali, że wszyscy jadą zgodnie z przepisami to nie ma problemu. Niestety kierowcy jeżdżą dużo szybciej niż pozwalają na to przepisy i zdarza się, że pędzą powyżej 150km/h na zwykłych drogach! Światła pomagają ocenić prędkość, a nie odległość (sic!) i są w związku z tym bardzo przydatne! Wie o tym każdy kto przejechał w swoim życiu "trochę" kilometrów prawdziwym samochodem, a nie wirtualnym. Jako przykład działań przeciwnych do "zamysłów" p. Szczepańskiego mogę podać sytuację w Niemczech. Jazda na światłach jest tam bardzo promowana choć jak na razie nie ma takiego obowiązku. Przy drogach postawionych jest dużo znaków zachęcających do włączenia świateł, a wielu kierowców się do tego stosuje! Policja także potwierdza słuszność tego przepisu. Widać nie wszystkich przekonuje zdrowy rozsądek! Łatwiej wyciągać błędne informacje ze statystyk i zgłaszać głupie interpolacje by zdobyć kilka głosów.
28. Dodane przez EWA, w dniu - 22-09-2008 15:37 0 0
oj oj te statystyki ja uważam,iż światła przez cały rok to dobry pomysł na poczatku mi sie nie podobała ale z biegiem czasu przekonałam się, ze to ma WIELKI SENS i chciałabym zeby to tak pozostało
29. Dodane przez Jo, w dniu - 22-09-2008 16:17 0 0
Ja myśle, że lewica jest po prostu bezradna i nie bardzo wie co zrobić. OBOWIĄZKOWE ŚWIATŁA JAK NAJBARDZIEJ POPRAWIAJA BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE. Ja tak czuje jako kierowca
reklama
30. Dodane przez jaa, w dniu - 22-09-2008 17:43 0 0
Proszę Państwa ! Przeciesz posłowi nie chodzi o światła -ważne ,że jest o nim głośno.
31. Dodane przez bardzo dobry pomysł, w dniu - 22-09-2008 17:47 0 0
bardzo dobry pomysł ale pod warunkiwm, że dotyczy jazdy w terenie zabudowanym, ZA MIASTEM SWIATŁA POWINNY OBOWIAZYWAĆ PRZEZ CAŁY ROK!
32. Dodane przez za serwisem bezswiatel, w dniu - 22-09-2008 18:22 0 0
1. samochód widać z większej odległości 
ok, widać... auto bez włączonych świateł widać z 
ponad 3 kilometrów, a do bezpiecznego wyprzedzania 
potrzeba 300 - 700 metrów, więc... co mi po tym, 
że zobaczę je z 4 kilometrów?  
PS. gdzie są tak długie, proste odcinki drogi?  
 
2. szybciej widać zza zakrętu 
ok.... ale co za idiota wyprzedza tuż przed 
zakrętem/łukiem drogi (gdzie jest na ogół podwójna 
ciągła) ? 
 
3. szybciej widać zza wzniesienia... 
owszem... ale nocą, szybciej widać światła, w 
dzień najpierw widać kabinę, przednią szybę, a 
dopiero na końcu światła 
 
4. lepiej widać zza wysokich traw... 
tak, taki argument też kiedyś czytałem  
odpowiedź - jak w punkcie trzecim 
 
5. można lepiej ocenić prędkość i odległość 
no niestety, ale wręcz odwrotnie, oceny predkości 
i odległości dokonujemy na podstawie bryły pojazdu 
i otoczenia, a nie świateł... 
Jadąc nocą po nieoświetlonej ulicy z daleka widać 
światła pojazdu z naprzeciwka. Widać tylko 
światła. Ile czasu potrzeba, aby prawidłowo ocenić 
odległość i prędkość pojazdu? O wiele więcej niż w 
dzień.
33. Dodane przez bezswiatel, w dniu - 22-09-2008 18:23 0 0
Wpiszcie w googlach 'bezswiatel' - tam pisza prawde
34. Dodane przez zamiast świateł prezentują głu, w dniu - 22-09-2008 18:29 0 0
Aż nie chce się komentować wypowiedzi. NIe ma się czemu dziwić, ze przodujemy w wypadkach drogowych, jak mamy takich kierowców jak większość wypowiadających się.
35. Dodane przez kirowiec, w dniu - 22-09-2008 18:31 0 0
do "Piotr" - Dodane przez Piotr, w dniu - 22-09-2008 15:29 
 
Kolego, ani prędkości, ani odległości nie oceniasz na podstawie świateł.  
To co piszesz, to kompletna bzdura. 
Przejedź się nocą po nieoświetlonej drodze. Światła samochodu z naprzeciwka widać z bardzo daleka, ale, nie widząc otoczenia ani samego pojazdu nie możesz określiś ani jego prędkości ani odległości!
36. Dodane przez Jurek, w dniu - 22-09-2008 18:32 0 0
a może używajmy tylko awaryjnych to będzie jazda...
37. Dodane przez kierowca, w dniu - 22-09-2008 19:12 0 0
pozostawcie włączanie i wyłączanie świateł samemu pojazdowi bo przecież wiele samochodów taką opcję posiada i myślę że inżynierowie przemyśleli wcześniej szczegóły Wiele do życzenia ma jazda pod wpłewem alkoholu co jest przyczyną wielu nieszczęść i żadne oświecenie pojazdu nie pomoże
38. Dodane przez do 32, w dniu - 22-09-2008 19:44 0 0
Chyba nie czytałeś tego co napisałeś, przecież to stek bzur
39. Dodane przez kierowca/pieszy leszno, w dniu - 22-09-2008 20:05 0 0
pojazd z właczonymi swiatłami jest lepiej widoczny dla pieszych i TO NIE PODLEGA DYSKUSJI !!! ale pewnie POSEŁ szczepanski TYM SIE NIE MARTWI byle sie zareklamowac :upset
40. Dodane przez Robert, w dniu - 22-09-2008 20:31 0 0
Jakże łatwo wprowadzić głupotę, a jak trudno ją znieść. Argument bezpieczeństwa musi mieć jakieś granice inaczej popadniemy w absurdy. Może każemy pieszym chodzić w kaskach ze świecącą latarką, oczywiście całą dobę i cały rok, na pewno będą lepiej widoczni i będzie bezpieczniej. Mógłbym proponować wiele takich bezpiecznych pomysłów.
41. Dodane przez DaSdl, w dniu - 22-09-2008 20:34 0 0
Do 14. liczba wypadków wzrosła o 2660 (ponad 5%), liczba rannych wzrosła o 4101 (ponad 6%) liczba zabitych wzrosła o 340 osób (ponad 6%) ... aut przybyło tyle co zwykle rocznie - ponad milion - ale jakos od wejścia do unii i masowego importu aut liczba wypadków ofiar i rannych spadała o około 200 osób zabitych rocznie mniej ....  
 
Do 23. Policja prowadzi statystyki wszystkich wypadków - polecam raport o bezpieczeństwie z 2007 roku na ich stronie www.policja.pl ... wykres strona 8 ;-) 
 
Do 25. Gdy widzisz światła w lesie jedziesz szybciej ? Wszak lepiej widać to i inaczej można prędkość dostosować. Jak w tym zmieniającym się słońcu i jadąc szybciej widzisz rowerzyste lub pieszego ?? NO JAK ????
42. Dodane przez Sonia, w dniu - 22-09-2008 21:12 0 0
W całokształcir chodzi o efekt cieplarniany - miliony włączonych światel samochopdów to kataklizm. Faktem jest, że w dni słoneczne to światła nie są potrzebne ale mały samochód w kolorze szarym na prawdę zlewa się z jezdnią ale dopiero o zmroku. Kto ma z tym problem powinien wylądować na specjalistycznych badaniach u okulisty bo cierpi na kurzą ślepotę albo pomroczność jasną . No to dla bezpieczęństwa wyłączmy światła i jeźdźmy wszyscy na sygnale - co nie widać zostanie usłyszane.
43. Dodane przez DaSdl, w dniu - 22-09-2008 21:58 0 0
"pojazd z właczonymi swiatłami jest lepiej widoczny dla pieszych i TO NIE PODLEGA DYSKUSJI !!!' 
 
a czy pojazd to jedyne co może poruszać się po drogach ? Czy pieszy na tle świateł jest lepiej czy gorzej widoczny ? Wiesz, że rocznie w Polsce ginie 1/4 wszystkich pieszych ze wszystkich krajów UE czyli 2000 z 8000 rocznie ?? Dyskusji podlega to czy oślepianie się światłami w dzień jest potrzebne, i czy sztuczne poprawianie widoczności jest w ogóle korzystne ? Jak dla mnie obie odpowiedzi brzmią NIE !!
44. Dodane przez bartek, w dniu - 23-09-2008 07:03 0 0
bardzo dobre zobaczcie ilu motocyklistow wiecej mialo uczestnictwo w kolizjach i wypadkach pzez to ze samochody zaczely jezdzic na swiatlach super pomysl popieram jeste motocyklista ale tez kierowca samochodu wreszcie ktos to zauwazyl popieram SWIATLA DLA MOTOCYKLI
45. Dodane przez kierowca, w dniu - 23-09-2008 07:42 0 0
Jazda na światłach- TAK i to przede wszystkim dla własnego bezpieczeństwa.Zamiast zastanawiać sie nad zniesieniem tego przepisu proponował bym wymuszenie na producentach samochodów sprzedających auta w Polsce montaż fabrycznych świateł do jazdy w dzień.Powinny zapalać się automatycznie po zapaleniu silnika .Żarówka do tego wystarczyłaby 12 W co na pewno zadowoliło by tych EKOLOGÓW.Po włączeniu świateł mijania automatycznie się wyłączają.
46. Dodane przez kirowiec, w dniu - 23-09-2008 09:20 0 0
" kierowca, w dniu - 23-09-2008 07:42" 
 
Automat zmierzchowy - koszt ok 20 zł, z instalacją - do 100 zł. 
I sprawa byłaby załatwiona. 
Jeśli światła dzienne, to na LED'ach ! 
I tak jak w UE - bez włączonych tylnych świateł pozycyjnych!!! tak jak wymusza nasz ustawodawca! 
 
Poza tym - włączone w dzień światła mijania NIE PODNOSZĄ bezpieczeństwa! 
Poczytaj zamieszczone wyżej wypunktowanie (wpis 32).
47. Dodane przez maks, w dniu - 23-09-2008 09:51 0 0
A po co tego chce Pan poseł - jest dobrze ze swiatłami. Lepiej zacząc działać dla regionu
48. Dodane przez max, w dniu - 23-09-2008 19:40 0 0
weź sie do roboty panie poseł bo narazie marnujesz moje pieniążki dumając nad tym czy światła są potrzebne czy nie. 
Nasz region potrzebuje ludzi co działają a nie pierdołami się zajmują.
49. Dodane przez DaDsl, w dniu - 23-09-2008 22:21 0 0
47. nie jest dobrze ze światłami - męczenie wzroku, gorzej widoczne światła stop w słoneczny dzień, gorzej widoczne kierunkowskazy - przez sztucznie poprawioną widoczność inaczej dostosowana prędkość , gorsza widoczność pieszych i rowerzystów na tle oświetlonych pojazdów, trudniejsza ocena prędkości czy oślepianie przez samochody "podskakujące" na dziurach czy po prostu ze źle ustawionym światłem - wypadków było o ponad 6% wiecej, zginęło ponad 6% więcej ludzi - choć z roku na rok od ponad 10 lat ta liczba regularnie spadała .... idź do rodzin tych dodatkowych niepotrzebnych 340 ofiar śmiertelnych + 4101 rannych i pochwal się jak to jest dobrze ... miało być bezpieczniej - jest znacznie gorzej. Dane masz na stronach policji , kliknij myszką i sam zobacz !!
50. Dodane przez Piotr M., w dniu - 23-09-2008 23:20 0 0
Nadużywanie świateł w dzień zostało wprowadzone m.in. dla odwrócenia uwagi od prawdziwego zła na naszych drogach, a tego jest wiele. 
Uczepili się tej widoczności jak rzep psiego ogona, przecież to nie oto chodzi, nie w tym problem, jest wiele innych niedociągnięć, a nie że widoczność! 
Jeżeli widoczność naprawdę jest zła, wtedy włączamy światła! 
Nadużywanie świateł w pogodny dzień i czegokolwiek, jest zawsze złe, szkodliwe i jest marnotrawstwem! 
Żal mi takich ludzi, którzy nie potrafią głębiej pomyśleć. 
Poza tym, bardzo wielu ludzi nie wie jeszcze o tym, że najwięcej wypadków zdarza się gdy jest ładna pogoda -czyli NIE, wtedy kiedy warunki pogodowe są złe...  
Pełen szacuneczek dla p.posła !!!
reklama
51. Dodane przez gosc, w dniu - 24-09-2008 12:21 0 0
jestem kierowca rocznie przejezdzam okolo 200tys km i moje zdanie jest takie w miescie niekoniecznie ale poza obszarem zabud.obowiazkowo powinny byc uzywane swiatla
52. Dodane przez DaDsl, w dniu - 24-09-2008 22:56 0 0
200 tys km po Polskich drogach czyli po 550 km dziennie - jeżdżąc zgodnie z przepisami jeździsz około 6-8 godzin dziennie nie wyłączając sobót i niedziel... ja też jeżdże autami firmowymi, ponad 100tys km rocznie zrobie spokojnie - moje zdanie jest takie, że w Niemczech nie świecą w dzień i jeździ się przyjemniej - czy w terenie zabudowanym czy poza nim wady używania świateł mijania w dobrą pogodę są te same (patrz post 47.) W całej cywilizowanej Europie pracują nad światłami do jazdy dziennej o niskiej mocy i niskiej jasności (obowiązkowe dla nowych pojazdów od 2012 r) .... wiedzą o szkodliwości świateł mijania, przykładowo w Austrii już się z tego obowiązku całkowicie wycofano .....
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj