Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Fatalna rydzyńska - coraz więcej ofiar
Fatalna rydzyńska - coraz więcej ofiar
Fatalna rydzyńska - coraz więcej ofiar
06.10.2008. Radio Elka, Michał Wiśniewski
Leszno. - Tego zjazdu z krajowej piątki w ogóle nie powinno być - twierdzą policjanci po sobotnim tragicznym wypadku na tak zwanej drodze rydzyńskiej. Instruktor nauki jazdy zginął skręcając w lokalną drogę zepchnięty przez jadący za nim tym samym pasem samochód. Policja chce wnioskować o zamknięcie drogi prowadzącej do leśniczówki, która przeradza się w dojazd do osiedla. W tym miejscu w ciągu roku zginęła już druga osoba.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sobotni wypadek na piątce pod Lesznem był jednym z najbardziej drastycznych w tym roku. Zginął instruktor nauki jazdy. Ze wstępnych ustaleń wynika, że mężczyzna jadąc w kierunku Rydzyny skręcał w lewo z tak zwanego szybkiego pasa w lokalną drogę. Jadący za nim golf z duża prędkością uderzając w tył fiata punto wepchnął je pod jadącego z przeciwka mercedesa. O zjeździe na drogę lokalną informuje tam jedynie krótka przerwa
w linii ciągłej między pasami. Brakuje pasa wyłączenia (jak wcześniej przy identycznym zjeździe na Dąbcze),co może zaskakiwać kierowców.
- Tego zjazdu w ogóle nie powinno tam być. Gdy powstawał prowadził jedynie do leśniczówki, dziś powstaje tam osiedle i trzeba się liczyć z tym, że kierowców zjeżdżających w taki sposób będzie więcej. Dlatego chcemy rozmawiać o likwidacji zjazdu lub pozostawienia tam możliwości wyłącznie wyjazdu z tej drogi na krajową piątkę - mówi Janusz Czarnecki, naczelnik sekcji ruchu drogowego policji w Lesznie.
Kierowcy jeżdżący ,,rydzyńską'' skarżą się na stan odcinka między Rydzyną a Lesznem. Droga, zwłaszcza na wolniejszym, prawym pasie to pasmo bardzo niebezpiecznych kolein.
- Widać tam wyraźnie, że większość kierowców pędzi lewym pasem z prędkościami dużo większymi niż dozwolone 90 kilometrów na godzinę. Przyznaję, prawy pas jest skoleinowany, ale odpowiednia prędkość i umiejętności jazdy wcale nie uniemożliwiają poruszania się tą stroną. Nie trzeba przecież jechać w koleinach - twierdzi naczelnik.
Przy zjeździe z piątki do leśniczówki zginęły w tym roku już dwie osoby. W lutym dokładnie w tym samym miejscu doszło do innego śmiertelnego wypadku o podobnym przebiegu. Kierująca golfem wjechała tam na lewy pasie w mieszkańca Rawicza, który spychał swój uszkodzony we wcześniejszej kolizji pojazd.
Policja chce wnioskować o zamknięcie możliwości zjazdu z piątki w lokalną drogę. Dziś ma odbyć się spotkanie w tej sprawie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaplanowała remont odcinka rydzyńskiego piątki, który ma jednak nastąpić dopiero na finał modernizacji trasy na przebiegu leszczyńskim. Robót w tym miejscu można się więc spodziewać nie wcześniej niż 2011 roku. (mich)
1. Dodane przez j, w dniu - 06-10-2008 11:35 00 Jak zwykle ktoś musi zginąć, żeby w końcu jakiś urzędas ruszył głową. Przy zjeździe do Dąbcza też zdarzały się wypadki i dopiero po nich utworzono pas do zjazdu w lewo. to samo w Rydzynie przy Edenie i 500m dalej przy zjeździe do Rydzyny, zawsze to samo najpierw tragedia a później coś się robi (albo i nie)
2. Dodane przez ja, w dniu - 06-10-2008 12:06 00 No niestety tak to wlasnie jest, szkoda p. O(...), ale jak decydentami sa ludzie z przypadku, to co poradzic...
3. Dodane przez skandal!!!!!!!!!!, w dniu - 06-10-2008 12:27 00 po koleinach można jeździć....co za bezczelność i bezmyślność a zarazem (..) Pana Naczelnika...zapraszam do przejechania się po tej drodze prawym pasem podczas opadów deszczu!!!!!!! szczególnie gdy przed Tobą pojedzie TIR który wodę zgromadzoną w koleinach wypryskuje na boki na wysokość 2 m..... a co Policja zrobiła aby ten skręt zlikwidować??????? tylko potrafią fotoradary umieszczać!!!! to nie prędkość jest przyczyną wypadków na tej drodze...ale jej fatalny stan techniczny....i nadmierny ruch..... jeśli S5 nie powstanie w najbliższym czasie to ten fragament drogi będzie niedługo cmentarzem!!!!!
4. Dodane przez pawel, w dniu - 06-10-2008 12:17 00 jakby wszyscy jechali zgodnie z przepisam tragedie by szlo uniknac a co robia policjanci tam maksymalnie 90 km/h zamiast ustawic fotoradar i wszystko a nie policjanci sa na kawie mc donaldzie albo na obiedzie albo siechowaja po katach i lapia rowerzystow najbardzie mnie boli ze to moje pieniadze ida na ich zarobki za co poprostu zanic
5. Dodane przez mieszkaniecDąbcza, w dniu - 06-10-2008 12:33 00 "Brakuje pasa wyłączenia (jak wcześniej przy identycznym zjeździe na Dąbcze),co może zaskakiwać kierowców" moi kochani...codziennie jeżdżę ul. Rydzyńską i skręcam do Dąbcza...to jest horror co się dzieje...pas wyłączenia nic nie daje, bo niejeden kierowca "tnie" przez podwójną linię ciągłą!!! koniec wyłącznonego pasa powinien kończyć się grubymi słupami o wysokości 2m, zatopionych w jezdni też na 2m! Może to nauczy piratów normalnej jazdy w tym groźnym miejscu!!!
6. Dodane przez czytelnik, w dniu - 06-10-2008 12:36 00 Przyznam, że nie rozumiem tłumaczenia pana naczelnika. Jeżeli nie mam jechać w koleinach, to muszę jechać albo lewym pasem, albo poboczem. Inaczej się nie da. Wiem, że kierowcy na "rydzynce"potrafią sie rozbujać...Ale po to płacimy podatki, żeby mieć m.in.przyzwoite, bo już nie mówie o dobrych drogach. Proponuję przejechać sie wszystkim decydentom prawym pasem po deszczu. Który będzie taki odważny?Szosa rydzyńska wymaga remontu jak najszybciej, a nie po 2011r.Do tego czasu zginie tutaj jeszcze wielu ludzi. Dla urzędników z GDDKIA najłatwiej byłoby na całym jej odcinku postawić tzw. "czarny punkt".Przynajmniej napiszą w papierach, że wykazali się aktywnością.Ale to nie zmieni faktu, że ludzie będą tu ginąć. Inną sprawą jest podejście kierowców do przepisów ruchu drogowego.
7. Dodane przez do 4, w dniu - 06-10-2008 13:46 00 do 4 co Ci się w życiu nie udało ? Do psychologa uciekaj bo żyjesz w depresji.
8. Dodane przez mistrz, w dniu - 06-10-2008 14:47 00 jak bys jechal nr4 600km zgodnie z przepisami to zajechal bys w dwa dni wiec zal mi cie drogi nasze a szczegolnosci ta rydzynska to wola o pomste troche miejetnosci holowczyc sie znalaz
reklama
9. Dodane przez xxx, w dniu - 06-10-2008 14:53 00 a zjazd na osiedle Rejtana to co o tym zapomnieliście tam tez są wypadki
10. Dodane przez kierowca, w dniu - 06-10-2008 16:05 00 Ile jest jeszcze lewoskrętów bez wydzielonych zjazdów tyle jeszcze czeka nas pogrzebów najbliższych . Czy to są aż tak wielkie pieniądze , żeby tego nie porobić. Widocznie życie ludzkie jest mniej warte. Zjazd z rydzyńskiej w osiedle Rejtana na wysokości salonu Skody oby nie był następnym miejscem tragedii.
11. Dodane przez Konrad, w dniu - 06-10-2008 19:33 00 Lewym pasem idzie jechać i to nawet w deszczu. Warunek to dobre opony a nie sliki na, których jeżdżą ci najmądrzejsi na portalu. Warunek drugi to dostosowanie prędkości jazdy do posiadanych umiejętności kierowania pojazdem. Widzieliście ślady po hamowaniu VW Golfa. Chyba ich nie ma. Wychodzi na to, że ten kto nim jechał z całą premedytacja uderzył w Punto. Jak można w biały dzień, przy bardzo dobrej widoczności doprowadzić do tak tragicznego wypadku. O czym myślał ten kto jechał Golfem? Na pewno nie o tym co dzieje się na drodze. Dlaczego nie zjechał na prawy pas? Nawet w ostatnim momencie. Tego wypadku można było uniknąć tak jak wielu innych gdyby nie brawura i przede wszystkim głupota sprawców takich zdarzeń. Obawiam się, że nawet tak tragiczne zdarzenie niczego nie nauczy piratów drogowych. Oni wyjeżdżając na ulicę traktują wszystkich innych uczestników ruchu jak wrogów i podejmują z nimi walkę. Zazwyczaj dla niewinnych osób kończy się ona tragicznie, tak jak w tym przypadku. Nasze drogi, szczególnie te gdzie jest więcej niż jeden pas ruchu w tym samym kierunku powinny być rozdzielone barierkami. Nie było by wtedy bezsensownych skrętów i wyprzedzania na trzeciego oraz czołowych zderzeń. Temat bezpieczeństwa ruchu na naszych drogach jest niewyczerpalny. Zastanawiające jest kiedy będziemy mieli dość kultury aby na drogach było bezpiecznie.
12. Dodane przez problem, w dniu - 06-10-2008 20:00 00 Jeśli nie chcesz jechac w koleinach to .... musisz jechać lewym pasem. Przeciez jest to jawne łamanie przepisow. W Polsce obowiazuje nadal ruch prawostronny. Nie rozumiem dlaczego droga rydzyńska ma się różnic od innych dróg w kraju i domagać się polikwidowania tam lewoskręów. A pas wyłączenia się z ruchu jest dobrym rozwiazaniem, al tylko do normalnych ludzi nie do piratów drogowych, tych , którzy ten pas wykorzystują jako dodatkowy do wyprzedzania. Oh gdyby wszyscy jeździli zgodnie z przepisami, z obowiązujaca prędkością. To wogóle by tego problemu nie trzeba by bylo poruszac., bo by go nie było.
13. Dodane przez kierowca, w dniu - 06-10-2008 20:35 00 Wydzielone zjazdy nie wiele dają... Zjazd na Dąbcze jest niebezpieczny tak samo jak ten dalej gdzie doszło do wypadku!! Niektórzy kierowcy wyprzedzają nawet na wydzielonym obszarze, który jest wyłączony z ruchu. Zjazd na lewy pas przed zjazdem na Dąbcze wymaga dużej uwagi, bo w każdej chwili jadąc przepisowo można napotkać na niemiłą niespodziankę z lewej strony!!! Niech ktoś się tym zajmie wreszcie!!!! Droga rydzyńska to samowolka piracka i tyle!!!!
14. Dodane przez jasiu, w dniu - 06-10-2008 22:26 00 Janusz swoją wypowiedzią dałeś (...), no Ty już wiesz co dałeś, wstyd mi za Ciebie
15. Dodane przez andreotti, w dniu - 06-10-2008 22:33 00 Przyznaję , że sam jadąc od strony Rydzyny max długo poruszam się lewym pasem . Jeśli ktoś twierdzi , że w czasie deszczu można jechać bez problemów prawym pasem to gratuluję samopoczucia - jechać to może się da ale jak . Terenówka chyba i 50km/ h . Nie trzeba być piratem ale nawet dozwolona 90 stwarza problemy . Może wogóle zacnijmy używać w kraju terenówek i problem zniknie .
16. Dodane przez slabo, w dniu - 07-10-2008 00:13 00 "Jazda na wolniejszym prawym pasie" No , no przydaloby sie solidniejsze studiowanie "Kodeksu". Nie ma pasów szybszych i wolniejszych do jazdy. Jest pas tylko jeden- prawy. Lewy nie jest do jazdy , a do wyprzedzania i do wykonywania manewrów na skrzyżowaniu. Och słabo sie słuchało na lekcjach!!
17. Dodane przez Olek, w dniu - 07-10-2008 02:45 00 A dlaczego nie mozna zbudowac (tak jak jest to w cywilizowanym swiecie ) bezpiecznych zjazdow czyli mostow lub tuneli. To jest normalne na zgnilym zachodzie
18. Dodane przez Bogdan, w dniu - 07-10-2008 08:07 00 Droga nr5 na tym odcinku jest dwupasmowa,a więc prędkośc dopuszczalna dla samochodów osobowych i ciezrowych do3,5t wynosi 100km/h
19. Dodane przez stary, w dniu - 07-10-2008 18:05 00 przykre że zginął człowiek,ale jeszcze gorsze jest to, że był instruktorem nauki jazdy i pewnie wyszkolił wielu kierowców tak samo jak on jeździł.ZAŁOŻE SIĘ ŻE KOŁA MIAŁ SKRĘCONE W LEWO, BO GDYBY MIAL PROSTO TO PRAWDOPODOBNIE POZOSTAŁ BY NA SWOIM PASIE I SKOŃCZYŁO BY SIĘ DROBNYMI URAZAMI. ALE BRAK WYOBRAZNI NIE JEDEN JUŻ PRZYPŁACIŁ ŻYCIEM.A do tego wyszkolił rzesze potencjalnych nieboszczykow.
20. Dodane przez Niewiedza, w dniu - 07-10-2008 19:16 00 Ty post nr 18. Tobie powinni cofnać prawo jazdy od zaraz. Bo tacy jak Ty niedouczeni powodują wypadki. Zajrzy do kodeksu zanim napiszesz posta. Prędkosc 100km obowiązuje poza obszarem zabudowanym , al tylko na drogach dwujezdniowych. Droga rydzyńska nie jest dwujezdniowa. Jest tylko dwupasowa. A to nie jest to samo. Gdyby ta droga rydzyńska, tak zbudowana jak teraz miałaby status drogi ekspresowej to rzeczywiście było by tu 100. A tak , czy się komu podoba czy nie jest tylko 90 km/h
21. Dodane przez Glup[oty, w dniu - 07-10-2008 19:21 00 Co za d---ren z tego postu 19 pisze. To tak jak by morderca mowił, że winna byla tylko ofiary bo szłal ciemną ulicą. Skąd się tacy ludzie biorą jak ten z 19. Kto ich rodzi? Zanim napisze głupoty to niech poczyta najpierw " zasady techniki jazdy" to może go troche oswieci. W co wątpie. Bo kto się baranem urodzil to tez nim umrze.
22. Dodane przez stary, w dniu - 07-10-2008 19:55 00 Hej Glup[oty, ty sobie czytaj "zasady techniki jazdy", tylko sie nie zaczytaj bo możesz być następnym nieboszczykiem.Ja nie piszę że to jest jego wina tylko jak by się kierował zasadą ograniczonego zaufania to by zył, a tego od instruktora mozna chyba wymagać.Jak nie rozumiesz co czytasz to trudno wymagać żebyś w trakcie jazdy myślał, KUBUSIU PUCHATKU O MAŁYM ROZUMKU.
23. Dodane przez troche wyobraźni, w dniu - 07-10-2008 20:49 00 wszystkich wypowiadających się o niemożliości jazdy prawym pasem podczas deszczu zapraszam na szkolenie z zakresu techniki jazdy (zgłoszenia na aders bokserki@buziaczek.pl). A całkiem przy okazji dodam tylko, że zdrowy rozsądek, sztuka przewidywania i trochę umiejętności pozwoliłaby uniknąć większości tragedii. Nie rozumiem dlaczego większość tutaj rozpisuje się na temat stanu drogi, braku skrzyżowania itd. Dlaczego nikt nie porusza barku ostrożności ze strony kierującego Golfem. Samochód nauki jazdy (czerwone punto) nie spadło tam z nieba, a pewnie kierowca tego samochodu sygnalizował zamiar skrętu w lewo. Tak więc bylo wystarczająco dużo czasu, żeby zareagowac, zahamowac, odbic w prawo itd. Z drugiej strony co robił tak doświadczony kierowca jakim była ofiara?? No ale tak na kursach nie uczą, że w razie wykonywania manewru skretu w tak niebezpiecznym miejscu jak to skrzyżowanie, a raczej zjadz, należy obserwować nie tylko sytuacje na przeciwnym pasie, ale i kontrolować sytuacje z tyłu, tj. patrzyć w lusterko i w razie zauważenia zbliżającego się w zbyt szybkim tempie pojazdu, po prostu odjechaniu z miejsca. oczywiście to nie ma znaczenia co do winy kierowcy golfa, ale kogo interesuje wina kierującego innego pojazdu, w obliczu własnej śmierci. Jeszcze raz apeluje. TROCHE ROZSĄDU PRZEWIDYWANIA I UMIEJĘTNOŚCI
24. Dodane przez kolbi, w dniu - 08-10-2008 11:04 00 takie zycie nikt na to nic nie poradzi
25. Dodane przez Bogdan, w dniu - 08-10-2008 11:05 00 Niewiedza post 20 art2poz 40kodeksu podaje:110k/h na drodze ekspr dwujezdiowej,100km/h na drodze ekspr jedojezdniowej i drodze dwujezdniowej o dwóch pasach ruchu dla każdego kierunku,a tam jest podwójna linia ciągła rozdzielającajezdnie.Byc może zle interpretuje ten przepis
reklama
26. Dodane przez Dwujezdniowa, w dniu - 08-10-2008 23:31 00 Post 25.źle interpretujesz ten przepisz rzeczywiście. Drogi dwujezdniowe mają dwie niezalezne jezdnie. W praktyce rozdzielane są przynajmniej dwa pasy ruchu. Rozdzielone musza byc albo pasem zieleni, barierkami, płotem jub torowiskiem. Linia ciągła nie rozdziela.
27. Dodane przez rydzynska, w dniu - 09-10-2008 22:45 00 Od jakiegoś czasu obserwuje brak policjantów drogówki na naszych ulicach. Niewiem czy jest to podyktowane zmiana kierownictwa czy nieudolnościa obecnego , kiedys ich było widać i coś robili
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.