Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Wschowa. Uczniowie Ośrodka Szkolno Wychowawczego wiele zyskali na udziale w konkursie "Rozwijanie Aktywności Społecznej Niepełnosprawnych Dzieci i Młodzieży" Fundacji PZU. Na realizację programu "Dużo wiem, więcej mogę" otrzymali prawie 50 tysięcy złotych. Za te pieniądzie dzieci pojechały m.in. na wycieczkę w góry i nauczyły się fotografować.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wschowski Ośrodek Szkolno-Wychowawczy uczestniczył w konkursie już po raz drugi. - Jego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - tłumaczy Lucyna Kowalczykowska, dyrektor Szkoły Podstawowej w Ośrodku. - Przygotowaliśmy projekt "Dużo wiem, więcej
mogę" i dzięki niemu mogliśmy rozwijać zainteresowania dzieci, staraliśmy się zintegrować rodziców, nawiązaliśmy współpracę z instytucjami pozarządowymi, które wspierają ludzi z niepełnosprawnością -dodaje.
Program realizowany był od września do stycznia tego roku. Jednym z atrakcyjniejszych jego elementów była wycieczka do Kotliny Kłodzkiej, - Wyjechali uczniowie z opiekunami, mieli konfortowe warunki, była okazja do integracji - mówi Kowalczykowska. Na miejscu, we Wschowie prowadzone były natomiast zajecia artystyczne. Uczniowie z gliny wykonywali przepiękne dzbanki, figurki zwierząt, które później były wypalane i malowane. Odbyły sie także warsztaty fotograficzne, których końcowym efektem jest kalendarz z wykonanymi przez uczniów zdjęciami. Ponadto organizowane były spotkania z psychologiem, logopedą. Rodzice licznie i bardzo chętnie w nich uczestniczyli. Na realizację programu Fundacja PZU przekazała 49 928 złotych.
Warto przypomnieć, że Ośrodek już drugi raz uczestniczył w projekcie. Za pieniądze z pierwszego konkursu dzieci wyjechały nad morze - Większość po raz pierwszy z życiu - podkreśla dyrektor Kowalczykowska. - W najbliższym czasie złożymy kolejne projekty, liczymy, że od września ruszymy z kolejnym programem. (han/fot. sosw.wschowa.com.pl)
1. Dodane przez ja, w dniu - 15-02-2009 18:40 00 niema na co pieniedzy wydawac
2. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 16-02-2009 09:06 00 Może są równie ważne inicjatywy... Do komentarza 1- proszę wierzyć jaką radość sprawił ten projekt, pieniądze przyznane przez PZU a w wyniku tego zorganizowane wycieczki i wyjazdy. Większość dzieci pochodzi z rodzin, w których często brakuje pieniędzy na podstawowe potrzeby. Realizacja projektu na prawdę spełniła marzenia wielu dzieciaków. Pozdrawiam i zachęcam do pisania.
3. Dodane przez Olo, w dniu - 16-02-2009 14:02 00 W ramach tzw. wyrównywania szans edukacyjnych te dzieciaki powinny chodzić do tzw. normalnych szkół. No bo do kogo mają te dzieci równać,skoro przebywają tylko we własnym środowisku, dzieci z rodzin patologicznych, czego się mogą od siebie nawzajem nauczyć, jak nie tych samych zachowań.
4. Dodane przez Adam, w dniu - 16-02-2009 14:02 00 To Ja już wiem dlaczego PZU ciągle podwyższa opłaty ubezpieczeniowe. I chyba przeniosę się do innego ubezpieczyciela.
5. Dodane przez Kasia, w dniu - 16-02-2009 15:36 00 Pani Kowalczykowska, jak można wyrównywać szanse edukacyjne w szkole specjalnej? Siostra mojej koleżanki, dziewczynka upośledzona, chodzi do normalnej szkoły, nauczyciel realizuje z nią program dostosowany do jej możliwości intelektualnych. W klasie z rówieśnikami funkcjonuje normalnie i nikt Jej nie dokucza. I to jest dopiero wyrównywanie szans edukacyjnych. Zgadzam się z kom.3 . Ta szkoła to porażka edukacyjna.
reklama
6. Dodane przez WalK, w dniu - 16-02-2009 15:39 00 Widziałem jaka radość była dzieci ze skakały za darmo na dmuchanym zamku, tego nie da sie opisac słowami to trzeba przezyc. I bardzo dobrze ze sa organizacje ktore pomagaja takim dziecią, one przecież nie są wcale gorsze od tych zdrowych.
7. Dodane przez n-l, w dniu - 16-02-2009 17:26 00 Nie chce mi się wierzyc jak można pisac opinie nie będąc w naszej szkole- zapraszam więc odważnych na hospitację, by przekonac sie jak my wyrównujemy szanse naszych kochanych dzieiciaków.( to zaproszenie dla komentatorów 3,4,5)
8. Dodane przez załamana, w dniu - 16-02-2009 17:35 00 Zapisane tu komentarze świadczą o tym, że jeżlei ktoś się na czymś nie zna to nie powinnien zabierać głosu. 1. Siostra pani koleżanki (komentarz 5) chodzi do szkoły masowej i jest taka szczęśliwa. Otóż w szkołach masowych jest dużo dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i mają tzw. programy. Kto jednak wierzy w ich realizację przy pracy nauczyciela w conajmniej 25 osobowej klasie. Niech pani sprawdzi ile tych cudownych kolegów tej dziewczynki pojawi się np. na jej urodzinach.Jestem pedagogiem specjalnym i widziałam tzw "integrację" 2. Żeby integracja była własciwa należałoby wprowadzić nauczycieli wspomagajacych, którą szkołę masową na to stać. 3. Nie wszystkie niepełnosprawne dzieci z uwagi na swoje problemy nadają się DO SZKÓŁ INTEGRACYJNYCH a co yu mówić o masowych. 4. Proszę sobie sprawdzić w słowniku co oznacza wyrównanie szans. 5. Proszę nie obrażać uczniów, rodziców i nauczycieli szkoły o której nic państwo nie wiecie.
9. Dodane przez ewa, w dniu - 16-02-2009 17:53 00 Proponuje niektórym osobom pedejmującym głos w tej dyskisji by poczytały, douczyły się, a nie wypisywały co im slina na język przyniesie. zwykle dyskusja na stronie dotyczacej spraw Wschowy sa na żenujacym poziomie i tu jak zwykle odstepstw nie ma.
10. Dodane przez Aleksander G., w dniu - 16-02-2009 20:21 00 Poruszony" temat" rozumieją tylko rodzice (jeżeli interesują się swoimi dziećmi) oraz nauczyciele - wychowawcy (też nie wszyscy), którzy z tymi dziećmi pracują. Uśmiech i radość tych dzieci - to największa nagroda dla tego ,kto z nimi pracuje. Życzę powodzenia w realizacji tego i innych programów.
11. Dodane przez Kinga, w dniu - 16-02-2009 21:36 00 Myślę, że wiele racji jet w wypowiedziach kom.3,5. Te dzieciaki, to nie są "Dzieci innego Boga" i mają prawo chodzić do masowych szkół, tam wyrównywać szanse edukacyjne i integrować się.Odnoszę wrażenie,że szkoła specjalna to kara za mniejszy iloraz inteligencji.Czy dzieci ze szkoły specjalnej biorą udział w zawodach sportowych organizowanych przez szkoły masowe? Oczywiście, że nie.I czy to jest integracja, czy wyrównywanie szans, a sprawne fizycznie przecież te dzieci są.
12. Dodane przez do 9, w dniu - 16-02-2009 22:06 00 każdy komentuje tak jak myśli a raczej moja droga mówi się to co ślina na język przyniesie. to słowo żenujące bądź żenada to wypowiadają ludzie którzy naczytali się tych komentarzy.
13. Dodane przez Były n, w dniu - 17-02-2009 10:10 00 A kto z pedagogów lub z najbliższej rodziny ma dziecko w szkole specjalnej? Dzieci upośledzone, to nie tylko rodziny patologiczne. Zgadzam się z kom.3,5,11.Dlaczego więc w/w posyłają swoje pociechy do tych "okropnych" szkół masowych.
14. Dodane przez zdumiona, w dniu - 17-02-2009 10:14 00 Ludzie jakie sznse mają dzieci ze specjalnymi potrzebami w nauce w zawodach i rywalizacji z uczniami szkoły masowej. Ludzie wasze intencje sa dobre ale wiedza
15. Dodane przez marzyciel, w dniu - 17-02-2009 11:31 00 może jeszcze jedna reforma oświaty? to by była szkoła jeden katolik, jeden ewangelik, muzułmanin,prawosławny...dziecko upośledzone intelektualnie max. 12 osób ! Było by pięknie
16. Dodane przez Ola, w dniu - 17-02-2009 20:32 00 Dojeżdżam PKS-em do szkoły średniej. Rozpoznaję młodzież ze szkoły specjalnej nie po legitymacji szkolnej,wyglądzie ale po zachowaniu się. Te dzieciaki to potencjalni przestępcy. I skoro przebywają tylko we własnym środowisku, to do kogo mają równać? Nie mam na myśli dzieci upośledzonych w stopniu znacznym i głębokim.
17. Dodane przez n z masówki, w dniu - 17-02-2009 20:44 00 Rozumiem intencje nauczycieli szkoły specjalnej, którzy pracują w klasach do 10 uczniów i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za osiągane wyniki nauczania.To ekstra praca za większe pieniądze niż w tzw. masówkach - Wy udajecie,że uczycie a Oni udają, że się uczą.
18. Dodane przez n-l, w dniu - 18-02-2009 09:42 00 Drogi pedagogu szkoły masowej(komentarz 17)-proszę wybaczyc, ale czas zmienic chyba zawód skoro takie opinie ośmielasz się pisac.Zapraszam do nas serdecznie zobaczymy czy nie ponosimy odpowiedzialności... Za to Nauczyciele z masówek owszem?? Żenada!!!!A w klasach mamy w tym roku po 14-16 dzieci-cóż złe informacje...A większe pieniądze owszem 4 złote brutto za godzinę przepracowaną- skoro tak zazdrościsz kochany pedagogu to dlaczego nie zrobisz podyplomówki i nie postarasz się uczyc w szkolnictwie specjalnym? Obawy? przed czym? przed małymi sukcesami, a może specyficznymi problemami?Boże chroń nas przed takim pseudo nauczycielami-karierowiczami.
19. Dodane przez Nauczyciel SOSW, w dniu - 19-02-2009 14:13 00 Odpowiadamy jak kazda szkoła za nasze wyniki. U nas także zdaje się egzaminy i miłomi się pochwalić ale mamy zawsze wysokie wyniki we Wschowie. wielu uczniów ze szkoły zawodowej zdaje egzaminy zawodowe dokładnie takie jak w masówce. U nas te dzieci i młodzież maja dostosowany proces nauki do swoich mozliwości, a ich słabości są przez nauczycieli kontrolowane i zawsze próbujemy je nadrobic bądź niwelować. Ja z moich uczniów jestem bardzo dumna.
20. Dodane przez Nauczyciel SOSW 2, w dniu - 19-02-2009 18:07 00 Dyskuja z ludźmi, którzy nie są rodzicami bądź nauczycielami dzieci niepełnopsrawnych intelektulanie jest pozbawiona sensu. Myślę, żę nasza szkoła broni się sama , a nsze sukcesy i wyniki w nauce(egzaminy obowiązują nas jak w każdej innej szkole) mówia same za siebie. Pamietajciepaństwo szkołom masowym w Plsce jeszcze wiele brakuje by przyjąć i prawidłowo opiekować się dziećmi niepełnosprawnymi. wszystko przed nami, trochę pracy. Proszę nie zabierać jednak głosu jeśli nie znacie Państwo dzieci lub nauczycieli. Ps. Jak po wygladzie mozna określić żę ktoś wygląda jak przestepca czy nawet po zachowaniu w autobusie!!!!! (komentarz 16) PS2 Nasze dzieci maja dobre wyniki w nauce a w zyciu doskonale sobie radzą, dramatyczne nieporozumienie ten cały komentarz (komantarz 17)
21. Dodane przez Adam, w dniu - 20-02-2009 12:38 00 Rozumiem walkę o byt nauczycieli szkoły specjalnej, o miejsca pracy. Teza; im więcej dzieci upośledzonych, tym więcej miejsc pracy.A prawda jest taka, że zdecydowana większość absolwentów szkoły specjalnej jet bez pracy.
22. Dodane przez Nauczyciel SOSW, w dniu - 21-02-2009 00:31 00 Nie wiem skąd Pan posiada informacje, że większość absolwentów szkoły specjalnej jest bezrobotnych , bo ja znam losy moich absolwentów i radzą sobie świetnie. A jeśli bierze pan pod uwagę dzieci z niepełnoprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym , znacznym lub głębokim. To albo młodzież ta nie może pracować a wtedy może spędzać czas na warsztatach terapii zajęciowej lub brakuje w Polsce (nie tylko we Wschowie) zakładów pracy chronionej. Proszę pomyśleć co taka młodzież będzie robić po szkole masowej? Oferta dla nich zamknie się po gimnazjum a potem co? Siedzenie bezczynnie w domu? Jeszce jedno, o byt walczyć nie muszę bo jestem doskonale wykształcona. Insynuacja, że ktoś może się cieszyć, iz w jakiejś rodzinie rodzi się niepełnosprawne dziecko jest żałosna i tyle.
23. Dodane przez Kamil, w dniu - 21-02-2009 10:37 00 Myślę, że Państwo, nauczyciele szkoły specjalnej mijacie się z prawdą.Mieszkam w sąsiedztwie rodziny, w której rodzice są absolwentami i ich dzieci, inne jeszcze się uczą. Wszyscy są i byli od zawsze bez pracy.Pomagam im czasami pisać podania o pracę, bo nie potrafią, a Państwo uczycie ich j. obcych. W jakim celu?
reklama
24. Dodane przez :), w dniu - 21-02-2009 20:52 00 Proszę zapytać o to Ministerstwo, a nie dyrektorów czy nauczycieli.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.