Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Kochanek, Feliczak: odczepcie się od "Zerówek"

Kochanek, Feliczak: odczepcie się od Zerówek

Kochanek, Feliczak: odczepcie się od "Zerówek"

20.03.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_kochanekfeliczak.jpgPozwólcie funkcjonować klasom zerowym – z takim apelem występuje do Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty Stowarzyszenie Przyjaciół I Liceum Ogólnokształcącego. Kuratorium chce, żeby klasy zerowe przestały działać, ponieważ... są nielegalne. W Lesznie działają one od siedemnastu lat w I i II Liceum Ogólnokształcącym.
Kliknij, aby odsłuchać:

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Klasy zerowe adresowane są do uczniów ostatnich klas gimnazjum, którzy uczą się w liceach, realizując poszerzony program, przygotowujący do dalszej nauki. Szczególny nacisk kładziony jest na nauczanie języków obcych. W I Liceum Ogólnokształcącym „Zerówki” powstały w 1992 roku - mówił w Rozmowach Elki Tadeusz Feliczak, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół I LO - co roku przechodzi przez nie kilkudziesięciu młodych ludzi. Barbara Kochanek dodaje, że nie do przecenienia są korzyści z takiej nauki. Oni doskonale zdają egzaminy gimnazjalne, a później maturę i dostają się na wymarzone studia - mówi - że nie wspomnimy już o egzaminach z języków obcych.
Ostatnio jednak Kuratorium Oświaty stwierdziło, że klasy zerowe należy zlikwidować. Dopatrzyło się przepisu, że uczeń gimnazjum musi być klasyfikowany w swojej szkole - mówi Feliczak. Problem dotyczy nie tylko I Liceum - zerówki działają w II LO i innych szkołach regionu. O dziwo problemu nie ma liceum w Koszalinie - stwierdza Barbara Kochanek - tamtejsze kuratorium inaczej podchodzi do sprawy. Działacze stowarzyszenia podkreślają, że klasy zerowe przeznaczone są dla szczególnie zdolnej i pracowitej młodzieży. Tam się wymaga - mówi Kochanek - ale zarówno rodzice, jak i uczniowie się na to zgadzają; co więcej, często do takiej klasy idą bracia czy siostry tych, którzy z niej wyszli.
Dlatego Stowarzyszenie Przyjaciół I LO zainicjowało akcję zbierania podpisów pod protestem przeciwko likwidacji klas zerowych. Prosimy absolwentów i rodziców o wsparcie akcji - nawołuje Tadeusz Feliczak - podpisy można składać w sekretariacie szkoły oraz na naszej stronie internetowej http://www.solidni.pl/jedynka/ , gdzie protest zostanie opublikowany.(jad/tekst i foto)
 
Komentarze (54)
1. Dodane przez zainteresowany, w dniu - 20-03-2009 11:41
Jaki z tego wniosek? Czas na zmiany w kuratorium, którego obsada nie przystaje do dzisiejszej rzeczywistości. źródłem nowoczesności jest zmienność a w leszczńskim kuratorium stagnacja. Czas na naturalną wymianę pokoleń.Nie może być tak, że byle urzędasek średniego szczebla blokuje naturalną chęć rozwoju i potrzebę wiedzy młodego człowieka. Myślałem, że komuna już się skończyła . Jak widać w edukacji jeszcze nie do końca.To kuratorium ma być dla uczniów a nie odwrotnie!!!!!!
2. Dodane przez mama, w dniu - 20-03-2009 12:19
Prawdopodobnie Kuratorium uznało, że jest to "ucieczka do przodu" podczas gdy większość szkół "produkuje" z dużym spokojem miernych absolwentów. Zasilą oni w przyszłości szkoły wyższe typu WSH czy WSZ w Lesznie. Bardzo możliwe, że Pan Kurator występuje jako przedstawiciel korepetytorów - "boli" liczba godzin języka i to bez żadnych opłat. Chciałoby się napisać: RĘCE PRECZ OD ZERÓWEK. A jeśli do tego dodać, że uczniowie zapracowują na zerówkę przyzwoitą nauką w gimnazjum ... to chyba dla Kuratorium niezrozumiałe. Panie Kuratorze chwyć się Pan za głowę i nie niszcz tego co doskonale funkcjonuje tyle lat. Mój syn jest uczniem zerówki i czas, który w gimnazjum byłby czasem zmarnoowanym poświęca na naukę języka. Brawo Dyrekcja i grono pedagogiczne LO nr 1
3. Dodane przez absolwanta, w dniu - 20-03-2009 12:34
Myśle, że nie powinno byc zerówek!!!!Liceum I i II wybierają sobie tylko dobrych uczniów, a pozostali nie mają szans. To jest niesprawiedliwe!!!!!Wszyscy powinni kończyc najpierw gimnazjum, a poźniej isc do szkoły średniej na takich samych zasadach!!!!! To jest duza strata dla innych gimnazjalistów, ktorzy nie poszli do zerówki.
4. Dodane przez absolwanta, w dniu - 20-03-2009 12:38
Myśle, że nie powinno byc zerówek!!!!Liceum I i II wybierają sobie tylko dobrych uczniów, a pozostali nie mają szans. To jest niesprawiedliwe!!!!!Wszyscy powinni kończyc najpierw gimnazjum, a poźniej isc do szkoły średniej na takich samych zasadach!!!!! To jest duza strata dla innych gimnazjalistów, ktorzy nie poszli do zerówki.
5. Dodane przez tata, w dniu - 20-03-2009 12:43
Uwazam, że kuratorium podjeło słuszną decyzję. W gimnazjum też mozna się dobrze przygotowac do szkoły sredniej. A jeżeli szk\oły gimnazjalne miałyby wiecej pieniędzy to tez mogliby miec 9 godz. tygodniowo języków obcych. Jednak na to w gimnazjum nie ma pieniędzy, a licea jakoś dostaja...Licea rok wcześniej wybierają sobie tych najlepszych z "zerowki", a pozostali gimnazalisci mimo ze też dobrzy mają trudniej. Kazdy powinien miec taką samą szansę!!!!!!NALEZY ZLIKWIDOWAC ZEROWKI!!!!!!!
6. Dodane przez ela2, w dniu - 20-03-2009 12:46
W związku z tym ja proponuję, aby gimnazja przejęły uczniów szkół podstawowych po 5 klasie. Czy ludzie nie rozumieją, że w Polsce nauka w gimnazjum trwa 3 lata.
7. Dodane przez ela2, w dniu - 20-03-2009 12:48
W związku z tym ja proponuję, aby gimnazja przejęły uczniów szkół podstawowych po 5 klasie. Czy ludzie nie rozumieją, że w Polsce nauka w gimnazjum trwa 3 lata.
8. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 20-03-2009 13:26
To nie pan a chyba pani kurator jest jakas nie reformalna. Córka chodziła do zerówki i zarówno ja jak i ona jesteśmy bardzo zadowoleni z tej mozliwości nauki. W gimnazjach sie tyle nie nauczy co w zerówce. Popieram zerówki!!!! Gimnazja to chora reforma oświaty !!!
reklama
9. Dodane przez Chemik, w dniu - 20-03-2009 13:36
Zlikwidujcie wszystko a prezydentem niech zostanie Kononowicz i nie będzie niczego :D Każdy będzie zadowolony :P
10. Dodane przez do 3 i 4 oraz innych na NIE, w dniu - 20-03-2009 14:05
Kochani weźcie się do pracy nad sobą i nauki a zapewne dostaniecie się do zerówki. NAJWAŻNIEJSZE NIE SZKODZIĆ jeśli sa osoby co stawiają sobie poprzeczkę wyżej to co wam szkodzi. Niech sie uczą więcej za to w życiu będą mieli lżej. A KURATORIUM RĘCE PRECZ OD ZERÓWEK GDZIE BYLI 17 LAT? PRAWO MA SŁUŻYĆ POLAKOM A NIE MY PRAWU. 
Mam nadzieję, że zwycięży rozsądek czego wszystkim należy życzyć
11. Dodane przez Emeryt, w dniu - 20-03-2009 14:09
W pełni popieram decyzję kuratorium gdyż klasy zerowe blokują miejsca w Liceach tej młodzieży która nie ma siły przebicia. Niejasne są przede wszystkim kryteria przyjmowania gimnazjalistów do tych klas. Dlatego kwitnie popieranie swoich i wybranych a n auczycielom przynosi dodatkowe i to wcale niemałe dochody. Jeśli gimnazja nie spełniają swojego zadania to zlikwidujmy je a nie twórzmy nowych podziałów . Natomiast tłumaczenia pana Feliczaka i pani Kochanek są śmieszne i żałosne ! Szkoda tylko że rodzice i uvczniowie są coraz bardziej zdezorientowani i pogubieni. Bo cały resort oświaty pogubił się już dawno !
12. Dodane przez Jestem za...., w dniu - 20-03-2009 14:21
Zerówki zapewniają nabór do Liceum, tym samym dają możliwość pracy nauczycielom , dobór dobrych uczniów,więcej pieniędzy dla szkoły . Znowu jesteśmy w punkcie podziału na ważnych i ważniejszych,mądrych i mądrzejszych. Znam wielu , którzy przeszli przez zerówkę i potem przez leszczyńskie uczelnie.
13. Dodane przez :-(, w dniu - 20-03-2009 14:32
I oto mamy medialny podział ... 
Jedni za ...drudzy przeciw... 
Jedni mają rekrutacje do LO już po 2 klasie gim inni po trzeciej.
14. Dodane przez ja, w dniu - 20-03-2009 14:38
Wielu komentatrów nie docenia możliwości indywidualnej ścieżki kształcenia, który daje zerówka, o której oni nie mają pojęcia. A kluczem do dobrze wykształconego społeczeństwa jest taki system oświaty aby każdy w czasie dla siebie stosownym mógł wybierać poziom nauczania jaki odpowiada jemu i jego możliwościom.
15. Dodane przez A niech tam uczą..., w dniu - 20-03-2009 15:07
A niech tam uczą w tych klasach "O" ale broń Boże za państwowe pieniądze .To muszą opłacic rodzice uczonych tam dzieci . Pozdrawiam ( Jacek N ( rodzic normalnego dziecka,)
16. Dodane przez Zygfreud, w dniu - 20-03-2009 15:12
Ręce precz od zerówek! Kuratorium na taczki!
17. Dodane przez Maria, w dniu - 20-03-2009 15:13
Jestem za "zerówkami".Jest to dodatkowa mozliwośc poszerzenia nauki jezyków obcych dla młodzieży chcacej sie uczyć.Przez 17 lat było ok a teraz ktos wynalazł sobie problem! Lepiej zajmujcie sie szukaniem pieniedzy na rozwój oswiaty a nie niszcie tego co dobre i sprawdzone.
18. Dodane przez Sandra, w dniu - 20-03-2009 15:13
NIE NIE NIE!!!! NIE ZGADZAM SIĘ!!! ZERÓWKI MUSZĄ ZOSTAĆ!!! To jest idealny kierunek kształcenia dla osób, które w przyszłości chcą mieć coś wspólnego z językami obcymi! Z resztą kuratorium nic nie płaci za zerówki więc nie rozumiem, co to komu preszkadza?? 
Zerówki to także jedyna przyszłość dla tych, którzy nie są ani mózgami matematycznymi, ani fizycznimi, alni biologiczno-chemicznymi, ani humanistycznymi! Jedyny kierunek dla nich odpowiedni to zerówka językowa!!!!! BŁAGAM!!! NIE LIKWIDUJCIE ZERÓWEK!!!!!!!!!! :cry :cry :cry
19. Dodane przez :O, w dniu - 20-03-2009 15:16
Niektórzy tutaj chyba nie wiedzą na czym polega zerówka. Ludzie, którzy ją kończą dalej tworzą tę samą klasę. A reszta zostaje przyjęta w normalnym trybie do LO. Liceum nie wybiera uczniów to oni między sobą walczą o możliwość nauki w tym czy innym LO. Są klasy pozerówkowe i normalne klasy dla pierwszaków, którzy nie są wżaden sposób poszkodowani. Kurator najlepiej niech się weźmie za gimnazja i to co się tam dzieje - bo to jest prawdziwa porażka oświaty!
20. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-03-2009 16:39
Zerówki pownny byc zlikwidowane. To zwykłe naciąganie. Kuratorium powinno zamknąc ten proceder.
21. Dodane przez :-O, w dniu - 20-03-2009 17:13
Gimnazja - jak to taka porażka oświaty .... to proponuje klasy "zerowe " od 1 gim :-)))
22. Dodane przez :-o, w dniu - 20-03-2009 17:40
W kom 21 żartuje oczywiście :-) Podoba mi sie kom 5. Poszerzyć języki w gimnazjum i nie bedzie problemu.
23. Dodane przez malkonent - byłe I LO, w dniu - 20-03-2009 18:08
CIEKAWE CZ "JEDYNKOWY UKŁAD" Z LEKARZAMI, PRAWNIKAMI I CAŁĄ ŚMIETANKĄ LESZNA OBALI POMYSŁ KURATORA! BRAWO KURATORIUM! W KOŃCU KTOŚ SIĘ POSTAWIŁ UKŁADOWI... CHODZIŁEM DO I LO I WIEM CO TRZBA ZROBIĆŻEBY SIĘ TAM DOSTAĆ. A TE ZERÓWKI TO SELEKCJA PRZEDWCZESNA!!!
24. Dodane przez ryba, w dniu - 20-03-2009 18:13
ŁAPY PRECZ OD ZERÓWEK BARANY!!!!
25. Dodane przez Tomek, w dniu - 20-03-2009 19:26
Ludzie, którzy piszą komentarze przeciwko zerówkom naprawdę nie wiedzą, co mówią. Jeśli możemy mówić o promowaniu swoich to mogłoby się to prędzej dziać w zwykłym postępowaniu i konkursie świadectw, gdzie istnieją większe okazje do manipulacji. Przecież uczniowie zdają normalne egzaminy do zerówek, punktacja jest znana, więc gdzie tu niejasności...chyba, że ktoś nie potrafi liczyć do 100. I proszę mi tu nie ściemniać, że blokuje się komuś w ten sposób drogę do oświaty, bo jeśli ktoś jest zdolny to się dostanie do dobrego liceum. Poza tym jakoś nie widać ludzi bolejących nad tym, że nie zostali przyjęci, gdy idzie się przez korytarze szkolne w jakimkolwiek LO. Duża część młodzieży w pierwszych klasach ma mam wrażenie inne priorytety niż nauka, ale to subiektywne odczucie.  
Poza tym nie zwalajmy błędów gimnazjum na zerówki. To, że komuś podwinie się noga na tych chorych kompetencjach to nie powód, żeby mieć pretensje, żeby dostać się do zerówki... 
Naprawdę nie wiem jak można pisać o tym, żeby płacić za taką formę nauki. Jeśli komuś przeszkadza to, że wspiera się zdolną młodzież w polepszaniu ich kwalifikacji to naprawdę jest przykre. Może w takim razie zabierzemy też stypendia dla najlepszych uczniów, a w zamian damy tym, którzy mają wszystko gdzieś, bo może kupią sobie w końcu za to książki ?  
Murem stoję za zerówką, bo poznałem tam wspaniałych ludzi !!!
26. Dodane przez Tomek, w dniu - 20-03-2009 19:28
Cytat: "liceum wyławia najzdolniejszych z zerówek, a inni też zdolni mają potem problemy, żeby się dostać". Szanowni Państwo, generalnie każdy z moich znajomych, który chciał się uczyć, albo poszedł i dostał się do zerówki, albo nie miał problemów przy rekrutacji do liceum !
27. Dodane przez Po przemysleniach :-o, w dniu - 20-03-2009 20:56
Tak sobie myślę, że może nie ma sensu to licytowanie się.  
 
Trzeba sie zabrać za "legalizacje zerówek" skoro dla częsci to droga rozwju, a one takie "nielegalne" są.  
 
Nie wiem jakimi sposobami, ale uważam, że w tym kierunku trzeba się poruszać.
28. Dodane przez Ula, w dniu - 20-03-2009 21:14
Nauka w zerówkach jest z wyboru. Trzeba do niej zdać egzamin, który przechodzą faktycznie najzdolniejsze dzieci, takie co w Gimnazjum i tak marnowały by czas. Jeżeli więc ktoś chce dobrowolnie więcej czasu poświęcać na naukę to jego sprawa. Nie równajmy wszystkich do średniej. Na to żeby dostać sie do Liceum Nr 1 czy 2 jest jedna rada trzeba być zdolnym i pracowitym. Te dzieciaki, które dostana się do zerówki bez problemy dostały by się w tzw. normalnej rekrutacji więc po co te komentarze o blokowaniu miejsc. A układy towarzyskie czy salonowe były, są i będą. Najgorsze jest to, że najgłośniej przeciw nim krzyczą ci którzy mając taką możliwość pierwsi z nich by korzystali.
29. Dodane przez Stefan Friedman, w dniu - 21-03-2009 01:22
Proste pytanie: dlaczego chcemy zamykać droe rozwoju tym zdolnym - i w ten sposób ZMOTYOWOAĆ DO PRACY tych mniej zdolnych??? którzy i tak mogą przecież trafić do LO jeśli chcą/potrafią. PROSZĘ SIĘ ZASTANOWIĆ??
30. Dodane przez Anna, w dniu - 21-03-2009 09:40
Po pierwsze: kto powiedział, że wszyscy jesteśmy równo mądrzy czy głupi, że równo się rozwijamy i przyswajamy wiedzę - z tego co pamięta to równo z "ukazu" było w poprzednim ustroju!!! 
Po drugie: nauka w "zerówka" kosztuje ogrom pracy dzieci, które mają 15 lat i ich rodziców - a to że młodzież przyszłością narodu wymyślono chyba zdecydowanie wcześniej niż w poprzedni ustroju 
Po trzecie - jak chcemy tu Białoruś to likwidujmy, wyrównujmy i ściągajmy w dół ... bo po co nam wykształceni, mądzry ludzie - wybudujmy sobie ziemienki!!!!!!
31. Dodane przez Magda, w dniu - 21-03-2009 14:50
Prosze tych,ktorzy nie byli w Gimnazjum o nie wypowiadanie się...Gimnazjum cofa młodziez i uważam,ze pierwszym krokiem do poprawienia sytuacji w Polsce byłoby zlikwidowanie Gimnazjów.Osobiście wychodząc z tejże szkoły byłam najszczesliwszym dzieckiem pod słoncem.Sprawa zerówek jest dla mnie bardzo jasna..Jest to świetny start dla dzieciaków,ktore posiadają marzenia i chcą je spełniac.Osobiscie zdawałam do zerówki ale niestety się nie dostałam.Moja siostra jest po niemieckiej klasie wstępnej,mieszka w Niemczech,równoczesnie studiując i pracując tam..Spełnia swoje marzenia i wygląda na bardzo szczęsliwą..Oczywiscie ! Młodzież przyszłością naszego kraju..ale nie zakazujmy Im uczyc się języków,spełniać swoich marzen,zbierać doświadczen i wyjeżdzać...Kazdy ma władze nad swoim życiem.Prawda jest taka ,że wychodząc ze zwykłej klasy jak to nazywacie "normalnej" dzieci nie umieją żadnego języka do tego stopnia żeby móc porozumiewać się bezproblemowo z obcokrajowcem.Zerówkowcy wiedzieli co robią...godzili się na cieżką pracę i pozwólmy Im zdecydować czego tak naprawdę chcą w swoim życiu..Absolwentka I Lo
32. Dodane przez Hej, w dniu - 21-03-2009 15:59
Ktoś może powinien beknąć za to w kuratorium , ze tak długo to tolerowano. To było niezgodne z obowiazującymi przepisami. Dla watpiacych -= nie zmuszam do czytania przepisów - niech bedzie dowód w postaci wystepowania tego w woj. wielkopolskim tylko w Lesznie i w Gostyniu. Gdyby mozna było to robić to zerówek byłaby cała masa. Czy szkołay LO 1 i LO 2 to najlepsze szkoły w kraju ???? chyba nie. No to dlaczego słynne poznańskie , warszawskie , krakowskie szkoły nie mają tych "zerówek"? bo to niezgodne z prawem. Dobrze , że Ko zrobiło z nimi porzadek, ale trochę za późno panowie z Ko, wstyd , żeby tak długo nie widzieć tego co pod nosem ...
33. Dodane przez dyr z Gimka, w dniu - 21-03-2009 17:00
I jeszcze do państwa Kochanek, Feliczak, prosze poczytac przepisy o indzywidualnym toku nauki oraz o ocenianiu uczniow. mam nadzieje ze panstwo wiedza chociaz o ich istnieniu , a potem z poslami pobiec do pani minister Hal zeby zmienila przepisy. Zerowki nie sa ani dobre ani zle ale moga isteniec tylko wtedy gdy przepisy na to pozwola. A pana Adamka wstyd panie redaktorze, wsyd, a gdzie wypowiedzu drugiej strony KO z Poznanaia i z Leszna, a gdzie wypowiedzi dyrektorow gimnazjow. Macic w glowach sluchaczom latwo gadajac w sensacyjnym tonie, ale mowic prawde to juz trudniej .. Nan nadzie ze Elka pokaze klase i pociagnie temat do konca i tak jak przstalo na prawdziwych dziennikarzy.
34. Dodane przez uczennica, w dniu - 21-03-2009 17:09
Sami nie wiecie co piszecie! Zerowka w I LO to byl najlepszy rok szkolny jaki mialam. No i jezeli chodzi o nauke jezyka to bez porownania, tam nauczylam sie wszystkiego. Jak zlikwiduja zerowki to sa dla mnie smieszni :/
35. Dodane przez a, w dniu - 21-03-2009 22:14
do kom 32: we wszystkich wymienionych miastach (kraków, poznań - ale także gdańsk czy warszawa) istnieją licea, w których są zerówki... nie tylko językowe w dodatku... nie wiem, jak gdzie indziej, ale w poznaniu (LO nr 7) nikt również żadnych egzaminów przed komisjami w gimnazjum - jak podobno nakazuje przepis - nie zdaje. Poznańskie LO 7 całkowicie swoje klasy na leszczyńskim LO 1 wzorowało.
36. Dodane przez Bej, w dniu - 21-03-2009 23:04
komus się klasy wstepne z jego zerówkami pomyliły, to nie to samo. Klasa wstepna to dodatkowy wstepny rok nauki w liceum dla absolwentów gimnazjów. no i nie wstyd zeby nauczyciel wypisywał takie kłamstwa ?
reklama
37. Dodane przez mat-fiz, w dniu - 22-03-2009 19:36
A ja myślę, że dziecko (lub inna bliska osoba) kogoś z kuratorium sie nie dostało i stąd cała zadyma. 
 
Niech grupa "inteligentów", która się tutaj wypowiada przypomni sobie jak to jest być zdolnym wśród przeciętniaków. nudaaa...... 
 
Ja nie poszłam do klasy "0", bo mam zainteresowania bardziej matematyczne. Prawda jest taka, że nauczyciel w gimnazjum musi wyrównać w dół do poziomu tych uczniów, którzy często nie potrafią dobrze czytać (pomimo tego, że skończyli podstawówki). Jak dla mnie zerówka to ratunek dla uczniów, którzy coś potrafią. 
 
Zagorzałym przeciwnikom zerówek przypomnę, że: 
 
koniec "0" = koniec DSD = koniec studiów za granicą
38. Dodane przez dlaczego?, w dniu - 23-03-2009 08:38
Dlaczego Leszno, w którym aż dwie szkoły prowadzą tzw. zerówki nie przodują wśród innych miast wielkopolski w % udziale studentów na wyższych uczelniach? ciekawe? a może nie ma to znaczenia. 
PS mam znajomych w Płocku. W LO w Płocku też jest zerówka ale nie taka jak w Lesznie. Tamtejsza zerówka to dodatkowe zajecia popołudniowe dla uzdolnionych gimnazjalistów - z 1-2 przedmiotów - około 4 godzin tygodniowo. To też zwiększenie szans dla zdolnych.
39. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 23-03-2009 12:26
W "zerówkach" w LO I i LO II uczą się nie tylko uczniowie klas III leszczyńskich gimnazjów. Są tam również uczniowie z gimnazjów sąsiednich gmin , powiatów. Kto płaci za naukę uczniów mieszkajacych poza Lesznem? Płaci Miasto Leszno - z naszych podatków. Gminy z których pochodzą uczniowie dostają na nich naliczoną subwencję. Kto z radnych Rady Miasta Leszna zada pytanie na sesji - dlaczego tak się dzieje? Będąc mieszkańcem Leszna jestem zainteresowany, żeby pieniądze były wydawane na dzieci leszczyńskie - jest kryzys.
40. Dodane przez uczennicaILO, w dniu - 23-03-2009 18:51
Decyzja kuratorium jest moim zdaniem co najmniej śmieszna. Dlaczego chcą odbierać uczniom szansę na zdobycie dobrego wykształcenia? A "gadanie" w stylu Pana "absolwanta", że jest to niesprawiedliwe wobec innych, bo do zerówek dostają się tylko ci dobrzy... Przepraszam bardzo, nie widzę problemu w tym, żeby rodzice dopilnowali swoich pociech od najmłodszych lat i będą miały one takie same szanse na dostanie się do lepszej szkoły. A jeśli dziecko nie jest zdolne, bo i to się zdarza, to tak, czy siak, nie pójdzie do I, czy II LO, czy to do zerówki, czy od pierwszej klasy. Powoływanie się na prawo przez kuratorium jest, nie ma co ukrywać, szukania dziury w całym. Tyle lat klasy zerowe funkcjonowały i trzeba przyznać - funkcjonowały bardzo dobrze. Sama jestem uczennicą klasy pozerówkowej i sądzę, że wybór tej właśnie klasy, to najlepsza decyzja w moim życiu.  
 
Tak na koniec jeszcze... Gdyby kuratorium zależało na przyszłości młodego pokolenia, zadaliby sobie trud i zrobiliby wszystko, co w ich mocy, żeby klasy zerowe były "legalne". W zaistniałej sytuacji widać, że jest wręcz przeciwnie, co jest dla mnie niepojęte i oburzające. 
 
Mówię otwarcie "NIE likwidacji klas zerowych!"
41. Dodane przez kowal, w dniu - 23-03-2009 22:00
Nasze kuratorium wyprzedza 
marzenia p.minister-lepiej 
uczyć sztuki cyrkowej! 
Bardzo dobrze,że powstają klasy,w których są uczniowie  
chcący się uczyć.Dosyć miernot,które zasilają nasze 
-pożal się Boże-wyższe uczelnie.Dla nieuków otworzyć zawodówki. 
Pozdrawiam absolwentów-nie absolwent
42. Dodane przez Do p. Feliczaka... !, w dniu - 24-03-2009 12:21
W pana wieku panie Feliczak - to sie siedzi nad jeziorem i ryby łowi a nie tu mieszać w sprawach o których nie ma pan zielonego ..... . Tu zawraca pan kijem Wisłę ...! Zerówki za pieniądze rodziców tak- ale nie z moich podatków dla nie moich dzieci .. ( mgr Jan F. - nadzór szkolny).Pozdrawiam
43. Dodane przez jaboja, w dniu - 24-03-2009 17:30
Zerówki to wspaniała rzecz. Dają możliwość rowijania skrzydeł osobom zdolnym, pracowitym i pragnącym osiągnąć w yciu wyznaczony cel. 
Zamkniecie ich będzie jednoznaczne z chęcią ogłupienia młodzieży. Ktoś mówi o równości..jeśli ktoś uważa, że przyszłość to kolejarz to jego sprawa, ale niech da szansę tym którzy myślą inaczej. 
Czy wszyscy nają byś jednakowo głupi? to jest równość? 
ZERÓWKI ----TAK !!!
44. Dodane przez do 43, w dniu - 24-03-2009 18:56
Bez przesady z tym " jednakowo głupi" (?) 
Nie tylko LO1 w "zerówkach" ma zdolną młodzież.
45. Dodane przez J. Dudek, w dniu - 24-03-2009 20:35
Z tej całej dyskusji wnioskuję, że gdyby nie te zerówki, to by w ogóle w Lesznie nie było nikogo z maturą i znajomością języka obcego. Czy to nie przesada? Rozumiem, że każda sroka swój ogon chwali, ale bez przesady!! Z tego co wiem, to pierwsze i drugie LO są szkołami publicznymi, więc prawo ich chyba obowiązuje! Póki co, tak gimnazjum, jak i liceum trwa trzy lata, więc dlaczego niby niektórzy mają dwa lata w gimnazjum i cztery w liceum? skoro są tacy zdolni to i liceum powinni kończyć po pierwszej klasie, czyli po dwóch latach a dalej...? - na studia... ;) Jednym słowem - PARANOJA
46. Dodane przez rodzic, w dniu - 24-03-2009 20:38
Miasto ma tyle kasy, że stać na utrzymanie tych zerówek, tylko dlaczego za fakultety w szkołach trzeba płacić?
47. Dodane przez J. Dudek, w dniu - 24-03-2009 20:43
A skoro I LO ze swoiomi "zerówkami" jest takie dobre i są tam sami najzdolniejsi, to dlaczego w ogólnopolskim rankingu szkół ponadgimnazjalnych za rok 2008 nie widać tej szkoły? Z Leszna jest tylko II LO (nota bene też z "zerówkami"), ale dopiero na... 170 pozycji w kraju!!! :? Ciekawe, jak kształcą wszystkie 169 szkół, które wyprzedziły lezczyńskiego Kopernika :upset
48. Dodane przez Czesiu, w dniu - 24-03-2009 20:53
W imieniu "miernot" i "nieuków" z postu 41, "kolejarzy" z postu 43 - zmknijcie te zerówki!!! Jeśli takie mniemanie o innych mniej zdolnych mają absolwenci tej zerówki i tego LO to trzeba je zamknąć, bo coś jest niedobrego z wychowaniem tych młodych ludzi. Skąd taka pogarda? skąd to poczucie wyższości?
49. Dodane przez licealista, w dniu - 24-03-2009 21:32
Jestem licealistą z Poznania (nie podam nazwy szkoły - wystarczy , że w rankigu szkół jesteśmy wyżej od leszczyńskiej jedynki - ale to nie miejsce na reklamę). 
Po przeczytaniu artykułu postanowiłem poznać trochę to LO. Na stronie można zagłosować w sprawie zerówek. Ciekawe pytanie i jeszcze ciekawsze mozliwe odpowiedzi.  
""Wypowiedz się na temat funkcjonowania zespołów 0 w naszej szkole" 
" Jestem przeciwny likwidacji"  
"- Nie mam zdanie" 
 
Zawężona ta możliwość wypowiedzi .  
:grin  
Ciekawe, co :upset
50. Dodane przez takajedna, w dniu - 26-03-2009 09:34
Moje dziecko uczeszcza do klasy "0" w II LO.Zdala swietnie egzamin wstepny,radzi sobie bardzo dobrze nie zarywajac nocy,uczac sie normalnie.Dla mnie atutem dla zerowek sa slowa,ktore wypowiedziala po 2-3 miesiacach :"Warto bylo isc do tej klasy,bo nawet "klocic" mozna sie z nauczycielami na tematy naukowe a nie wciskaja formulek do wykucia i zaliczenia".Popieram klasy zerowe!!!
51. Dodane przez szczery, w dniu - 26-03-2009 22:17
zerówki..... łapówka i jesteś w wymarzonej klasie. załosne
52. Dodane przez do_szczerego, w dniu - 27-03-2009 19:25
Zawsze się znajdzie taki, który da łapówkę i taki, który ją weźmie. I nie pisz tak, jakby to było zjawisko występujące akurat w szkołach, które mają oddziały zerowe i tak jakby ludzie, którzy do takich klas uczęszczają, wcale na to nie zasługiwali, tylko się wkupywali.
reklama
53. Dodane przez hurra optymizm, w dniu - 28-03-2009 11:10
Ja chciałbym poruszyć problem którego pan Feliczak i pani Kochanek nie poruszyli, a jest ważny. Chodzi o etyczną stronę tego zagadnienia. W jednym z gimnazjów i chyba nie tylko w jednym, ale piszę o sytuacji którą znam dziewczyny uczęszczające do klasy zerowej traktują swoje kolezanki z gimnazjum jak coś gorszego, a pani nauczycielka toleruje tą sytuację i na domiar tego mówi,że one podnoszą poziom klasy, co jest bzdurą, jak też nieprawdą jest, że do zerówek idą sami najlepsi. 
Uważam,że gdyby było wieksze zaangażowanie w pracę z dziećmi nauczycieli w gimnazjach zerówki byłyby niepotrzebne a tak póki co nakręcają wyścig szczurów, co może poniektórym wydaje się pozytywne. A tym zyczę aby na własnej skórze przekonali sie jakie przyniesie w przyszłości skutki.
54. Dodane przez do 53, w dniu - 28-03-2009 12:15
Nie musimy się przekonywać jakie, to w przyszłości odniesie skutki, bo zerówki od 17 lat przynoszą same pozytywy. 
A to, że uczniowie z klas zero podnosza poziom nauczania w gimnazjum, to jak najbardziej prawda: 
- wszystkie osiągnięcia ucznió klas 0 (konkusy itp.) są zapisywane na konto gimnzajum, a nie liceum 
- uczniowie 3 klas gimnazjum, którzy nie poszli do 0, uczą się w mniejszych grupach, co na pewno podnosi poziom ich nauczania.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj