Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Dlaczego dziecko zabiło dziecko?

Dlaczego dziecko zabiło dziecko?

Dlaczego dziecko zabiło dziecko?

28.04.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
sobierajska67.jpgZa tragedię we Wschowie dużą odpowiedzialność ponoszą dorośli – przyznały w Rozmowach Elki Karolina Sobierajska i Agnieszka Demska-Chudy z Terenowego Komitetu Ochrony Praw Dziecka w Lesznie. Nałożyło się na to wiele błędów i zaniedbań – mówiąc wprost nie zadziałał system opieki. Co gorsza nie wiadomo, czy ta tragedia będzie dla kogoś nauczką i czy pomoże ustrzec się przed kolejnymi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:



Trudno bez szczegółowej analizy stwierdzić, co doprowadziło 15-letniego Kamila L. do tak drastycznej zbrodni - mówiły Agnieszka Demska-Chudy i Karolina Sobierajska - ale z całą pewnością można powiedzieć, ze ten chłopiec musiał doznać bardzo poważnych urazów w dzieciństwie. Zdaniem działaczek TKOPD mógł paść ofiarą molestowania seksualnego, które wypaczyło jego osobowość. Kamienny spokój, który prezentował przed sądem mógł być po prostu mechanizmem obronnym. Sobierajska i Demska-Chudy zastrzegają, że nie chcą usprawiedliwiać sprawcy zbrodni, jednak próbują go zrozumieć. Przyznają też, że winę za tragedię ponoszą także dorośli, którzy nie dostrzegli problemu i nie potrafili lub nie chcieli mu zaradzić. Ten chłopiec nigdy nie powinien trafić do domu dziecka - mówią - wygląda na to, że był „przepychany” z rąk do rąk, ale nikt nie zapewnił mu prawdziwej pomocy.
Nie wiadomo też, czy tragedia ze Wschowy będzie dla kogokolwiek nauczką. Nie wiemy, czy się nie powtórzy na przykład w Lesznie - mówiły działaczki Komitetu - nie ma u nas placówki zajmującej się pomocą tak zdemoralizowanej młodzieży, nie ma nawet psychiatry dziecięcego refundowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia. (jad)
 
Komentarze (58)
1. Dodane przez pusia18, w dniu - 28-04-2009 22:15
czy weroniczka musiala tak cierpiec przecierz ona miala 8 lat
2. Dodane przez Oko za Oko, w dniu - 29-04-2009 00:22
Z pewnościa Panowie z Celi sie nim zaopiekuja wtedy przekona sie co to znaczy gwalt, jak dorwie go jakis dorodny byczek. Sam sobie zgotowal taki los ;]
3. Dodane przez danuta, w dniu - 29-04-2009 07:37
Gdybanie jest bez sensu. Niezauważony w odpowiednim momencie sadysta, bandyta i brutal w otoczeniu dzieci. Brak działań ze strony dorosłych nie doszo by do tragedii
4. Dodane przez beti, w dniu - 29-04-2009 08:10
ten chłopak nic nie dostał,3 miesiące w schronisku,śmieszne co to za sądy mamy w Polsce
5. Dodane przez mama, w dniu - 29-04-2009 08:25
on nie jest dzieckiem tylko jakims potworem,,soczywaj wercia w spokoju,TERAZ CIE JUZ NIKT NIE SKRZYWDZI :cry :sigh
6. Dodane przez ...., w dniu - 29-04-2009 08:35
Po raz kolejny wychodzi brak ochrony dziecka przez państwo polskie
7. Dodane przez KAZIA, w dniu - 29-04-2009 09:29
CHYBA P.AGNIESZKA JEST OSOBA NAJMNIEJ KONPETETNA CO ONA WIE O OPIECE SAMA SIE NIE SPRAWDZA W TEJ DZIEDZINIE P. SOBIERAJSKA WPEŁNI POMAGA NAM
8. Dodane przez basia, w dniu - 29-04-2009 10:26
prosilam was o pomoc i co nic,w wywiadzie mozna mowic wiele a pomoc nie ma komu
9. Dodane przez Rafi!!!, w dniu - 29-04-2009 10:31
Ta kobieta nie zna sie na rzeczy!!!!!!on jest mordercą i g.....
10. Dodane przez nada, w dniu - 29-04-2009 11:52
Moja koleżanka pracuje w tym domu dziecka. Tu już nie chodzi o sam postępek Kamila. Co robiła wychowawczyni przez 4 godziny, jej obowiązkiem było sprawdzać czy Weronika jest na placu zabaw. Z tego co wiem, dziewczynka była bardzo ufna, wręcz naiwna, Kamil to wykorzystał, ale mogła też to wykorzystać każda inna osoba spoza domu dziecka. Brak należytej opieki zwłaszcza nad taką dziewczynką, to poważne zaniedbanie. Wychowawców powinno być zawsze dwóch, no ale znając życie, będzie tłumaczenie, że brak pieniędzy na dodatkowy etat. A to nie prawda w tej placówce ludzie tak jak szybko przychodzą, tak szybko odchodzą. Pani dyrektor potrafi o to zadbać!
11. Dodane przez ela, w dniu - 29-04-2009 12:26
pokarzcie jego twarz niech ludzie widzaa nie ukrywacie go
12. Dodane przez Hania, w dniu - 29-04-2009 12:44
Ludzie! To jest jedna z nielicznych placówek opieki (chodzi o Dom Dziecka we Wschowie), w której większość dzieci jest grzeczna. Podopieczni umieją dbać o swoje rzeczy, szanują je, są zdyscyplinowane. Właśnie dyrektor nad tym czuwa! A ludzie odchodzą? Spróbujcie sami pracować w takim ośrodku. W każdym domu dziecka rzadko kto pracuje długo...
13. Dodane przez Jacek, w dniu - 29-04-2009 13:36
tak i tutaj jestem tego samego zdania, gdzie w tym czasie opiekunki były?Co one są ślepe, ze dziecko zniknęło im z oczu?!!!Może nie tyle co nie widziały, co nie chciały widzieć, zajęte?Ciekawe czym, piciem kawy, plotkowaniem czy może jakimś ciekawym romansem?!Ludzie praca to praca teraz to można gdybać, jak już jest musztarda po obiedzie!Jesteś w pracy to wypełniaj ją rzetelnie i powierzone Ci zadania a nie. 
Jeszcze raz, gdzie te opiekunki (...)
14. Dodane przez pedagog, w dniu - 29-04-2009 13:21
Zbyt często dzieci przebywają bez opieki dorosłych.I te z Domow dziecka i te z rodzin tzw. normalnych.BRAK OPIEKI to główna przyczyna wszystkich tego typu tragedii.Dorośli gonią za ...pieniędzmi a dzieci wychowują się same.!!1
reklama
15. Dodane przez ja, w dniu - 29-04-2009 13:24
Wine za tego rodzaju postępowanie nieletnich to wina obecnego systemu wychowawczego.Brak pieniedzy na oświatę, na pedagogów, na zajęcia pozalekcyjne, młodzież tak właściwie nie ma co robić .Zostają "głupie"gry komputerowe, demoralizujące filmy i zły przykład dorosłych.
16. Dodane przez beti, w dniu - 29-04-2009 13:50
nie można go bronić tym ze nikt mu nie pomógł i ze może czegoś doświadczył w dzieciństwie.jest wiele dzieci które są z rodzin patologicznych,są bite a jednak wychodzą na ludzi
17. Dodane przez JA, w dniu - 29-04-2009 13:51
DROGIE PANIE! JACY RODZICE?... CO TO ZA WNIOSEK... TO ŚMIESZNE SZUKAJĄC WINNEGO. DROGIE PANIE ZA TĘ TRAGEDIĘ JESTEŚMY WŁAŚNIE MY ODPOWIEDZIALNI, MY SPOŁECZĘŃSTWO, A NIE RODZICE. OTWÓRZCIE WSZYSCY OCZY, A NAJPROŚCIEJ JEST WINIĆ RODZICÓW-TO CHORE!!!!WSZYSTKIM JEST ŁATWOOCENIAĆ!TO KAŻDY POTRAFI WSKAZAĆ PALCE... PRAWDA DROGIE PANIE!-WSTYD :sigh
18. Dodane przez WSCHOWA, w dniu - 29-04-2009 14:17
do komentarza 12 i do reszty chcących zobaczyć jego twarz NA NASZEJ KLASIE JEST TYLKO SZUKAJCIE POD LESZNO
19. Dodane przez Ja, w dniu - 29-04-2009 14:29
Drogi panie Jacku. Proszę pamiętać, że słowa też krzywdzą. Czy wie pan jak wygląda praca w domu dziecka ? Z pana słów wynika że nie. Oskarżać jest bardzo łatwo. A pana słowa są typowym przykładem kopania leżącego. Proszę się więc zastanowić , czy ktoś taki może krytykować innych?
20. Dodane przez matka, w dniu - 29-04-2009 15:09
Wasze wypowiedzi sa śmieszne wychowuje sama kilkoro dzieci iniemiały lekko a rosną na dobrych obywateli i jestem z nich dumna a co do tego chłopaka to jest tak zdemoralizowany że szkoda słów
21. Dodane przez s, w dniu - 29-04-2009 15:24
Ludzie to przecież wielka tragedia a jak zwykle anonimowość pozwala zaszaleć
22. Dodane przez mada, w dniu - 29-04-2009 15:27
DO 14 Masz absolutną rację, gdzie była opiekunka, pewnie na papierosku, bo one tak robią tam. To, że niektóre dzieci są grzeczne to wiem na pewno. Byłam tam na stażu! Ale, to jak pani dyrektor potrafi się odzywać- pozostawia wiele do życzenia. Nie dziwię się, że ludzie dlatego odchodzą z tej pracy, ja też tam nie chciałam zostać. A śmierć Weroniki jest nie wykonaniem podstawowych obowiązków przez wychowawcę. To prawda, że jak nie Kamil to kto inny o takich słonnościach z ulicy mógł zwabić Weronikę.
23. Dodane przez starszy Pan, w dniu - 29-04-2009 16:14
Ludzie nie rodzą się źli.
24. Dodane przez do bani, w dniu - 29-04-2009 16:19
Praca w domu dziecka jest bardzo ciężka, a wsparcia dla wychowawców brak. Niestety cały ten porąbany system jest do bani.
25. Dodane przez xxx, w dniu - 29-04-2009 17:55
To te panie teraz się obudziły,że ten Łobuz miał przykre doświadczenia w dzieciństwie,przecież wszystko było w jego aktach,czyż nie!Teraz próbują go usprawiedliwiać!Co do zarzutów na opiekunki,to niestety ale Dom Dziecka to nie poprawczak, tylko DOM dla tych dzieci!To co mają tam siedzieć i nigdzie nie wychodzić?
26. Dodane przez mark, w dniu - 29-04-2009 19:33
Zwrócę uwagę na rozbieżności w tym co napisano w tekście powyżej, a wypowiedzią jednej z Pań. Nie słyszymy,że "z całą pewnością", lecz "można podejrzewać"....Redaktorzy Elki....nie zależy na wiarygodnośćci?
27. Dodane przez anna, w dniu - 29-04-2009 20:10
Dziękuję Paniom z Obrony Praw Dziecka, że nie są tak zajadłe jak niektóre wypowiedzi ludzi. Ten dzieciak jeśli się tak źle zachowywał, to już trzeba było z nim pracować u psychologów. Proszę pomóżcie tym dzieciom, bo są bardzo skrzywdzone przez los.
28. Dodane przez bob, w dniu - 29-04-2009 20:21
...dużą odpowiedzialność ponoszą dorośli. to te panie maja chyba na myśli sedziego leszczyńskiego sądu. a teraz to tylko SYBERIA.
29. Dodane przez xXx, w dniu - 29-04-2009 21:21
do 4. 
zgadzam się. on prędzej z tego schroniska zwieje! 
Wera teraz cię już nikt nie skrzywdzi
30. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-04-2009 21:47
Ludzie, którzy nie pracowali nigdy na rzecz innych ludzi, powinni mieć zakaz wypowiadania się na takie tematy, jak ten obecnie poruszany!!! A Redakcja "Elki" niech poważnie zastanowi się nad publikowaniem niektórych wypowiedzi...
31. Dodane przez iks, w dniu - 29-04-2009 22:14
kogo wina . moim zdaniem naszego rządu gdyby rodzice dzieci przebywających w domu dziecka płacili alimenty byłby pieniądze na dodatkową opiekę . myslę ze ten wyrostek wykorzystał naiwność dziecka i wcześnmiej to planował ale to zwróci zycia dziecku które skrzywdził , a on teraz posiedzi za pieniądze państwowe i będzie sie śmiał jak wyjdzie pewnie jeszcze bedzie młody i życie przed nim tylko jakie ?
32. Dodane przez ..., w dniu - 29-04-2009 22:16
Chłopak sam wpakował się w takie bagno, rodzina robiła co tylko mogła...a on miał to głęboko gdzieś...kurator,psycholog,nadzór policji nic nie dały...raz wdepnął, a potem coraz bardziej i bardziej się zagrzebywał bo już za ciężko było z tego wyjść...
33. Dodane przez hania, w dniu - 30-04-2009 06:47
Kto jeszcze w tym polskim (...) jakie zgotowało nam UW a potem PO bedzie chcial pracowac w szkolnictwie. Szkoly i Oswiatę niszczy sie na kazdym kroku. Prywatyzuje sie , a POsprywatyzowaniu oferuje się 15, 16 latkom system zaocznego wychowania, Paranoja, Dzis prywatna szkoła to kram z dyplomami 
Nauczyciele i Ci opiekunowie sa zesmaczeni. Za głodowa pensje muszą ponosić tak wielka odpowiedzialnosc.
34. Dodane przez Granda, w dniu - 30-04-2009 00:56
Do kom.nr14 i itp. 
Szanowny panie! 
Byłoby lepiej gdyby zadał pan pytanie:ilu opiekunów było w pracy na drugiew zmianie tego feralnego dnia....Z tego,co mi wiadomo,to była tylko jedna opiekunka po południu,a przed południem aż 3...I co pan na to?Czy taki grafik pracy jest dobrze ułożony pana zdaniem?A tak tylko na marginesie dodam,że ta opiekunka popołudniowa to ratowała życie innego dziecka w czasie,kiedy bandyta Kamil wyprowadzał śp.Weronikę....
35. Dodane przez xyz, w dniu - 30-04-2009 07:00
Do wszystkich tych co oskarżają opiekunki:Może to je zamknąć skoro są winne a Kamilek niech wyjdzie na wolność?! Ludzie żal mi was postawcie się na ich miejscu,moż wtym czasi pomagały innym dzieciom?czy tam była tylko Weronika i kamil?Wszyscy tam przeżywają tragedie,a wy z boku jak katy i osądzacie a wasze dzieci nie wychodzą na dwór?łatwo oskrżać i słowami niszczyć innych.A możeby się zastanowić zanim się kogoś oskarży i poniży Wstyd !!!!!!!!!!!!!!!!
36. Dodane przez Polak mądry po szkodzie, w dniu - 30-04-2009 09:53
Jak zwykle polak mądry po szkodzie. Przecież chłopak dawał sygnały,że coś jest z nim nie tak nie zachowywał się jak normalne dziecko, potrzebował pomocy, nadzoru a mimo tych wszystkich incydentów które miały miejsce wcześniej, mimo wniosków ze strony placówki nic się z tym nie zrobiło. I pewnie tylko przez chwilę będzie mowa o tym co można zrobić aby takie coś się nie powtórzyło, potem wszystko ucichnie, ludzie pozapominają i wszystko z powrotem będzie tak samo.
37. Dodane przez Spox, w dniu - 30-04-2009 10:27
system systemem no niestety ! u nas zaczyna sie działać dopiero wtedy jak jest już po wszystkim i są ofiary ... no niestety ten kraj to jedna wielka prowizora ...
38. Dodane przez Mariiiii, w dniu - 30-04-2009 11:22
hej ludzie biedni ludzie oszukani,oszukujacy;pozbawieni uczuc.madrosc zamieniona w glupote,glupota zamieniona w madrosc.maszyna kierowana reka czlowieka;czlowiek czlowieka reka kierowany.To Wasz swiat.Jestem mieszkanka Wschowy.Chce Wam opowiedziec historie sprzed trzech lat.Bula deszczowa noc.Wracalam do domu miedzy Slawa a S.Straczami.ujrzalam dwoch chlopcow.Przede mna rzad aut,zmierzajacych w obie strony.Zatrzymalam sie i zabralam ich.Okazalo sie ze oboje byli z Domu Dziecka we Wshowie a wracacali ze Slawy gdzie odwiedzali kolezanke w tamtejszym Domu Dzicka.Jeden z nich mial 8 lat a drugi 11.Bylam tak zla;ze mialam ochote wyprzedzic wszystkich tych z przodu,zatrzymac ich i zapytac:CO JEST??!!!!c.d.n
39. Dodane przez kania, w dniu - 30-04-2009 11:26
co za ludzie co za kraj
40. Dodane przez mariii, w dniu - 30-04-2009 11:41
C.d.Wiecie co pwiedzieli jaj bluznilam na tych co jechali przede mna a nie zatrzymali sie ;"moze nie chcieli zebysmy im auta zabrudzili ".Spojrzmy kochani na siebie pozniej osadzajmy innych.NIE UWAZAM SIEBIE ZA DOBREGO CZLOWIEKA,WIEC KIM BYLI CI,KTORZY JECHALI WTEDY PRZEDE MNA????
41. Dodane przez liroy, w dniu - 30-04-2009 15:51
Dlaczego dziecko zabiło dziecko?  
co to za pytanie ? to bezstresowe wychowywanie dzieci .Nie bije sie z byle powodu ale dziecko powinno wiedziec co wolno a co nie ,dostanie klapsa i zaraz policja straszy czy to normalne? kiedys był respekt teraz wolnosc(demokracja).Przykład w tv jak pani jedzi po rodzinach i ustawia dzieci bo rodzice nie moga dac rady ,sami rozbestwili i na pokaz na cała Polske zas szukaja ratunku przesada....
reklama
42. Dodane przez liroy, w dniu - 30-04-2009 15:57
ps. a co do nauczycielek(wychowanek) no coz widzi sie jak nauczycielki w szkołach sie interesuja uczniami byle odbebnic i do domu zero zainteresowania a jakie sa zmeczone zestresowane hahaha ale to ciało pedagogiczne ktore chce wiecej pieniedzy na wypłate i dotego wolnego masa mają tak nie powinno byc mozna to zmienic ale to dopiero był by bunt nauczycielski ho ho
43. Dodane przez PRACUŚ, w dniu - 30-04-2009 16:28
Uważam, że w Polsce nie szanujemy pracy -widać to w takich miejscach jak szpitale, urzędy, szkoły, przedszkola itd.  
Tak, byłam właśnie w szpitalu - zgroza!! Wyobraźcie sobie salę, chore panie w starszym wieku, nie wychodzą (a mogłyby jechać na wózku) 
leżą w zakrwawionych koszulach, pościelach, dwa podsuwacze przy jednym z łóżek czekają 2 godziny na wyniesienie. Obok pielęgniarki roześmiane na dyżurce udają, że wszystko gra. I czekają aż przyjdzie rodzina -zmieni pościel i ubranie a może i resztę. 
A może rodzina przewiezie chorą do WC -bo po cóż one mają się trudzić.  
Rozumiecie to - bo ja kompletnie NIE!!!
44. Dodane przez vbn, w dniu - 30-04-2009 16:46
zastanawaim sie ilu z tych komentujących na dom dziecka rzeczywiście komukolwiek w czymkolwiek pomogło. Kochani odejść od komputerów i ruszyc pomagac ludziom. Wolontariuszy mało a plujących jak widac sporo.
45. Dodane przez Emi, w dniu - 30-04-2009 21:04
Te panie dobrze mówią. Przeciez ten chłopiec to też dziecko,prawda?nikt go nienauczył co jest złe a co dobre , matka go olała , domy dziecka sobie nieradziły...powinny być w polsce placówki specjalnie dla tak trudnych dzieci , powinni miec zapewniona szczególną opieke specjalistów.Rząd powinien płacic za takie ośrodki a nie pchac w swoje kieszenie i latać samolotami na kolacje :(
46. Dodane przez loli, w dniu - 30-04-2009 21:04
system resocjalizacji jest do d... , wcale go nie ma , a co robi w tej kwestii obecny rząd, co zrobił PiS, ten chłopiec jest ofiarą kraju w którym się urodził, następnie wegetował. Jakim prawem został umieszczony DDz? Co na to Pani minister oświaty , co Pan minister sprawiedliwości? Nie liczy się człowiek liczy się pełne koryto, statystyki którymi się rajcujecie i zamydlacie oczy tym, którzy nie wiedza jeszcze po co są statystyki. Co w sprawie tego chłopca zrobili członkowie KOPD, pozostaje mi życzyć temu młodemu człowiekowi dobrego obrońcy i składu orzekającego,który dostrzeże w nim iskierkę nadziei na inne jutro
47. Dodane przez pelson, w dniu - 30-04-2009 21:28
po ciul wy sie tu wypowiadacie ? skoro nie wiecie całej prawdy ? ok. mam 13 lat i chodze do tej samej szkoły co chodziła weronika. nie pamietam jej. ale znam jego brata jest moim rówieśnikiem. jesteście żałosni pisząć tu te wszystkie bzdury, m.in 'że jest to wina opiekunów domu dziecka. a to jest jedno wielkie gówno co piszecie bo to nie prawda. oni pisali do sądów i poprawczaków żeby oni tego kamila od nich wzieli ale tamci tłumaczyli sie tylko że nie ma juz miejsca w tych ośrodkach. jak widzie dom dziecka we wschowie starał sie żeby on nie zagrażał innym dzieciom. a już po fakcie tv polsat sprawdziło czy naprawde w tych ośrodkach nie było miejsc i jak sie okazało było miejsce dla takich jak on. wiec troche pomyślcie zanim będziecie takie pomylone wnioski wystawiać. ! peace.
48. Dodane przez ktoś tam, w dniu - 30-04-2009 22:59
do 47. 
Masz dużo racji mimo swojego wieku. Krótko i na temat. W Domach dziecka kiedys przebywały tylko osoby, które trafiły tam pokrzywdzone przez los z takiej czy innej przyczyny. Aktualnie 1/3 wychowanków wszystkich domów dziecka, nie tylko w naszym powiecie to osoby, które oczekują na Ośrodki wychowawcze. Oczekują tam , bo nie mają gdzie. Sąd izoluje ich od środowiska, a w Ośrodkach wychowawczych brak miejsca... to chore!
49. Dodane przez angelo, w dniu - 01-05-2009 09:37
Mierzi mnie tego typu gadanie. Nie znoszę nawiedzonych bab, zwolenniczek bezstresowego wychownania dzieci i tego typu podobnych bzdur. Dajcie jeszce więcej praw dzieciakom jak proponuje pan rzeczniuk praw dziecka. Zobaczycie ile młodocianych przestępców wychowacie. Już sytuacja wydaje się patologiczna a co będzie za kilka lat???? Strach się pojawić będzie na ulicy.
50. Dodane przez gosia, w dniu - 01-05-2009 18:28
ludzie wolnego,to nie jest zakład karny tylko dom dziecka.Czy Wasze 8-letnie dzieci są pod stalą kontrolą?Opieka na pewno była odpowiednia.A pani Dyrektor,życzę wszystkim domom dziecka właśnie takiej. Myślcie co piszecie i nie róbcie ludziom krzywdy!!!7422
51. Dodane przez gośka, w dniu - 01-05-2009 18:42
nie macie się czego czepiać tylko tych biednych opiekunów?Niech kazdy z Was przepracuje chociaż miesiąc w jakiejkolwiek placówce Oświatowej i potem zabiera głos.Zyczę wszystkim Domom Dziecka takich opiekunów i takiej Dyrekcji.
52. Dodane przez ??????, w dniu - 02-05-2009 10:58
brak slow na ten wywiad bronicie morderce a gdzie sa prawa tego aniolka kto po myslal o bolu jej o przykrosci jaka ja spotkala bez przesady czas naprawde przeanalizujcie co mowicie bo wasza wypowiedz naprawde jest bez sensu...!!!!! :cry :eek :cry :eek ZAL
53. Dodane przez piotr, w dniu - 02-05-2009 21:50
kto pozwolił na to żeby dwoje takich dzieci opuściło ośrodek a tym bardziej opiekunowie wiedzi jaki to jes chłopak i jaką ma przeszłość :cry
54. Dodane przez piotr, w dniu - 02-05-2009 21:53
to wszystko świadczy jak opiekunowie interesują się swoimi podopiecznymi
55. Dodane przez piotr, w dniu - 02-05-2009 22:04
gdzie był sąd jak dyrektorka domu dziecka prosiła kilkakrotnie o pomoc w sprawie Kamila teraz jak Kamil zabił to dopiero zaczyna się coś działać ale to już za póżno ja mam też córke Weronikę i też ma 8 lat i wiem ile trzeba poświęcić czasu takiemu dziecku
56. Dodane przez mądre po szkodzie :(:(:(, w dniu - 03-05-2009 14:55
"Nie wiadomo też, czy tragedia ze Wschowy będzie dla kogokolwiek nauczką. Nie wiemy, czy się nie powtórzy na przykład w Lesznie mówiły działaczki " - to powinno zdarzyś sie w Lesznie . To mieszkaniec waszego regionu jest zwyrodnialcem . Łaskawości leszczyńskiego sądu zawdzieczamy tę tragedię we wschowskim Domu Dziecka .
57. Dodane przez xxx, w dniu - 04-05-2009 09:58
mama jego zyje i ojciec tez to ciekawe czemu on siedzi w domu dziecka to teraz niech rodzice poniosą kare za los tej dziewczynki
58. Dodane przez basia, w dniu - 06-05-2009 11:28
wielkie komentarze po czasie,gdzie były osoby z MOPS?umieszczając dziecko w rodzinie zastępczej powinni zauważyć że chłopiec potrzebuje ,,wyższej"pomocy, czy ,,ktoś" stworzył i dał mu takie ciepłe uczucie nie sądze.[to psycholodzy i psychiatrzy winni byli się nim zająć}
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj