Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Szczepaniak: "Zerówki" łamią prawo

Kuratorium nie chce "Zerówek"?....

Szczepaniak: "Zerówki" łamią prawo

06.05.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
szczepaniak100.jpgStoimy na straży przestrzegania prawa – tak dyrektor leszczyńskiej delegatury Kuratorium Oświaty i Wychowania Leszek Szczepaniak tłumaczy opór wobec zatwierdzenia istnienia klas zerowych w liceach w Lesznie i Gostyniu. Zdaniem Szczepaniaka nie można ich uznać za innowację oświatową, bo są niezgodne z przepisami. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:



W edukacji nie może być „wolnej Amerykanki” i łamania prawa - mówił w Rozmowach Elki Leszek Szczepaniak. Jego zdaniem właśnie takim łamaniem prawa są klasy zerowe. Prawo mówi, że mamy w Polsce trzyletnie gimnazja i trzyletnie licea - powiedział szef delegatury - klasy zerowe wprowadzają de facto czteroletnią naukę w liceum.
Zapytany, komu zerowe klasy szkodzą Szczepaniak odpowiedział, że przede wszystkim burzą obraz Polski jako państwa prawa. Być może trzeba zmienić przepisy - mówi. Jego zdaniem opinia MEN dopuszczająca istnienie klas zerowych jest wyrwana z kontekstu i dotyczy tylko liceum w Koninie, gdzie również klasy zerowe działają. Dlaczego więc mogą działać na terenie jednej delegatury tego samego kuratorium mogą, a na terenie drugiej nie mogą? - na to pytanie Szczepaniak nie miał konkretnej odpowiedzi.
Jak w takim razie wspierać zdolnych gimnazjalistów w nauce, zwłaszcza języków obcych - pytaliśmy. Szef delegatury kuratorium odpowiedział, że najlepszym i zgodnym z prawem rozwiązaniem będzie tworzenie dwujęzycznych klas gimnazjalnych. Robi się tak w całej Polsce - mówi - tylko Leszno chce innych rozwiązań. Ostateczną decyzję w sprawie „zerówek” podejmie kurator z Poznania. Zdaniem Szczepaniaka powinna ona zapaść w ciągu miesiąca. (jad)
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez Aga, w dniu - 06-05-2009 20:39
Normalni ludzie tez chyba nie chca w liceum zerowek co dzieci sie naucza zerowki sa poterzebne,do zabawy i troszke do nauki a nie tylko do nauki.Co chcecie zrobic z dzieci samych naukowców? :cry
2. Dodane przez Do_Aga, w dniu - 07-05-2009 00:23
Trzeba było chociaż podstawówkę zaliczyć, bo nawet pisać po polsku nie potrafisz :( 
Do "zerówek" idą ci, którzy CHCĄ się uczyć - nie ma przymusu. A jak są chętni, to czemu im zabierać coś, co się świetnie sprawdziło ??
3. Dodane przez A JAK W POLSCE...?, w dniu - 07-05-2009 09:31
A jak jest w innych województwach- czy tam sa klasy zerowe opłacane z pieniędzy podatnika danej Gminy ( tu Leszna) -dla grupki dzieci i to co gorsza spoza Gminy. Czyli mieszkaniec Leszna płaci podatki lokalne na kształcenie dodatkowe ( poza obowiązkiem szkolnym ustawowym ) -na dziecko z innej Gminy lub co gorsza z innego powiatu . To jest niedopuszczalne... ! ! ! Pozdrawiam mgr Jan P. ( n-el)
4. Dodane przez socjalizm zwycięzy!!!!, w dniu - 07-05-2009 11:34
pan z kuratorium ma racje...wszystkie dzieci są równe...dlaczego pomagać i wyławiać najzdolniejszych? po co kształtować elity? najlepiej wszyscy do jednego wora i niech rządzi przeciętność i szarość...łatwiej w nich ukryć swoją mizerię, prawda?
5. Dodane przez Do Koment. nr 4, w dniu - 07-05-2009 14:26
Nic nie zrozumiałeś z wywiadu. Idzie o to żeby za tych zdolniejszych obywateli płaciło państwo a nie lokalni podatnicy .-czy może teraz jasne ... ? Sebastian -klasa 'O" rok 2001. Leszno
6. Dodane przez Mietek, w dniu - 07-05-2009 14:51
Do Pana Jana P. W tzw. zerówkach licealnych w Lesznie są również uczniowie z gimnazjów ze Wschowy
reklama
7. Dodane przez WT, w dniu - 07-05-2009 18:15
Tak się dziwnie składa, że w dwóch z tych szkół niepowodzenia zaliczyły dzieci pana Dyrektora. Czyżby więc ...?
8. Dodane przez popieram kom. 7!, w dniu - 07-05-2009 21:03
popieram kom. 7! Na pewno o to chodzi! Komus dzieciaka nie przyjeli, tatus miał ambicje a tu lipa! teraz sie mści na I i II LO;/ Niektórzy ludzie są niepoważni. Zerówki to jest coś najbardziej wartościowego pod względem nauki języków obcych w polskim szkolnictwie. 
Zerówka niemiecka-I LO:)
9. Dodane przez racja, w dniu - 07-05-2009 21:37
sa tacy wizytatorzy w kuratorium, którzy posłają dzieci do klas "0" a oficjalnie próbują je zlikwidować. LOGIKA i UCZCIWOŚĆ, nie wspomnę o ETYCE ZAWODOWEJ.
10. Dodane przez hm..., w dniu - 07-05-2009 22:03
Ja myślę,że chodzi po prostu o to,by nie doprowadzić do ogólnego bałaganu i chaosu-w końcu w naszym kraju obowiązuje jedno prawo,nie tylko oświatowe...ale jak to zwykle u nas bywa-mamy duże problemy by działać zgodnie z nim. A przecież Pan Dyrektor mówił,że z całej tej sytuacji jest wyjście zgodne z obowiązującym prawem-SZKOŁY DWUJĘZYCZNE, bez jakiś cholernych zerówek...ludzie-czy Wy umiecie słuchać ze zrozumieniem? :x
11. Dodane przez Jarek, w dniu - 07-05-2009 22:21
Jeżeli pan kurator chce mieć na sumieniu ponad 200 uczniowskich karier na sumieniu-myślę o zerówkowiczach- niech dalej twierdzi ,że coś nie jest zgodne z prawem . Coś co było zgodne kilkanaście lat. 
Mój syn płacze, że zostanie jeszcze rok w tej fatalnej klasie gimnazjalnej w której dominuje bandytyzm i nijakość. 
Trzeba się zastanowić , czy nam są potrzebni ludzie na stanowiskach tacy jak kurator Szczepaniak. Przecież on tak naprawdę uprawia za pieniądze podatnika sabotaż , a nie poprawę warunków nauki. 
Może tak naprawdę w tej sprawie grają jakieś urażone ambicje tego Pana. 
Może chciałby usłyszeć na temat zerówek głos kilku tysięcy dotychczasowych  
zerówkowiczów,którzy zrobili kariery życiowe m.in. dzięki zerówkom ???
12. Dodane przez ktos tam, w dniu - 08-05-2009 07:50
zerowki funkcjonuja od dawna i nie wiem skad nagle ten proble. Chce dzieciak isc do zerowki to niech idzie. Nikt nikogo nie zmusza. Ktos sobie znalazł temat i problem robi
13. Dodane przez +, w dniu - 08-05-2009 09:05
Do wiadomości pana "kuratora". Od roku szkolnego 2009/2010 wszyscy uczniowie gimnazjów mają obowiązkwo dwa języki. Od dawna klasy z autorskim programem z języka uczą się dwóch języków. Zerówka to dobra klasa dla osób, które chcą uczyć się języków. Dla ścisłowców to strata czasu. Dziwne, że kurator nie wie o obowiązujących zmianach w programie gimnazjów. A powinien być lepiej poiformowany niż my. Może za dużo zajmuje się likwiadacją zerówek, zamiast być na bieżąco z obowiązującymi w oświacie przepisami. Proszę wrócić panie kuratorze do swoich obowiązków i poczytać o obowiązujących wszytkich zmianach.
14. Dodane przez A PRZECIEŻ ...., w dniu - 08-05-2009 09:26
Przecież ostatecznie zadecyduje KOiW w Poznaniu -w Lesznie nie ma organu stanowiącego - jest tylko Delegatura Poznańskiego KOiW. Pozdrawiam ( K. C. -dyrektor )
15. Dodane przez Leszek z Leszkiem, w dniu - 08-05-2009 11:24
Wygląda na to, że nasz leszczyński kurator, tak jak niegdyś Burzyński, jest od burzenia, a nie budowania. Leszek z Leszkiem łupali wszystko jednym orzeszkiem. W tym przypadku: - Ożesz, ja wam dam zerówki! Po moim trupie!
16. Dodane przez dura lex sed lex, w dniu - 08-05-2009 12:52
Dajcie już ludzie spokój - zdolny uczeń, który chce się uczyć języków i bez "zerówek" będzie się ich uczył! :grin
17. Dodane przez pedagog:-), w dniu - 08-05-2009 14:45
Do 13 - 2 obowiązkowe języki, a klasy dwujęzyczne to .... nie to samo ... serio:-)poczytaj w necie o dwujęzycznych
18. Dodane przez zerówkowicz, w dniu - 08-05-2009 15:59
w klasach 0 jest realizowany materiał klasy trzeciej gimnazjum, to nie jest 1 klasa z 4-letniego liceum, jak niektórzy rozumują. to, że trzeba się więcej do nauki przyłożyć, a niektórych to boli, to zupełnie inna sprawa.
19. Dodane przez Sandra, w dniu - 08-05-2009 16:21
ODCZEPCIE SIĘ OD ZERÓWEK!!!!!!!
20. Dodane przez M, w dniu - 08-05-2009 17:10
Skąd ta bylejakość w ofertach gimnazjów?  
 
Ambitni do klas 0 przy LO idą i tu niestety następuje blokada dla rozwoju choćby 1 elitarnego dla Leszna GIMNAZJUM.  
 
Nie ma takiego gimnazjum, nie ma takiej oferty dla ucznia. Jest bardziej lub mniej legalna zerówka.  
Co zamiast zerówek? Co zamiast zerówek dla dobrego ucznia? ???
21. Dodane przez ;), w dniu - 08-05-2009 17:51
no proszę.  
zerówki nie wykraczają poza materiał klasy 3 gim, no może poza językowymi sprawami- jeśli chodzi o 1 LO. 
poza tym na pewno lepiej przygotują do matury.  
naprawdę nie widzę ŻADNEGO minusu usuwania zerówek.  
skoro uznawane sa za `zło`, bo wyróżniają lepszych uczniów, to może zniesiemy też czerwony pasek na świadectwie i inne takie, hm?
22. Dodane przez XYZ, w dniu - 08-05-2009 18:04
Wystarczy posłuchać rozmowy przeprowadzonej przez radio elka z p.Dyrektorem: \"analogia\" z ulicą jednokierunkową powali na nogi każdego myślącego człowieka !
23. Dodane przez meee182, w dniu - 08-05-2009 19:22
w zerówce może trzeba się trochę bardziej przyłożyć, ale nadal jest tam realizowany program gimnazjalny z pewnym rozszerzeniem;) jeśli chodzi o języki, ale bardzo dobrze przygotowuje do egzaminu gimnazjalnego!  
nie ma przymusu, żeby iść do zerówki. Każdy robi to z własnej woli, nikt go nie zmusza! 
sama skończyłam zerówkę w II LO ;) i nie narzekam. świetnie opanowałam język angielski i teraz nie mam problemu z porozumiewaniem się;) a przyznaję po gimnazjum miałabym z tym kłopot. ;)
24. Dodane przez :)))), w dniu - 08-05-2009 21:09
Temat legalności zerówek jest już rozgłośniony od kilku miesięcy tylko jaki w tym jest sens? Przez około 17 lat wszystko było zgodnie z prawem a tu nagle pojawia się taki problem z tymi zerówkami.  
Ja obecnie uczę się w klasie zerowej i nie widzę najmniejszego powodu usuwania zerówek. Przeciez praktycznie każdy kto ma chęci, przykłada się do nauki i jest pracowity, ma dużą szansę dostania sie do zerówek więc proszę nie mówić ze jest to selekcjonowanie uczniów ale poprostu umożliwienie poszerzania choryzontów i zdobywania wiedzy tym uczniom którzy tego poprostu chcą :)  
a zresztą warto zwrócić uwagę na to, że niewiele jest takich osób których stać na to aby wykupić dodatkowe lekcje z języka angielskiego, aby po nich mogły władać tym językiem tak jak uczeń zerówki który ma 18 godzin tygodniowo angielskiego :/
25. Dodane przez M, w dniu - 08-05-2009 22:41
Analogia jest OK. 
Oświata w przeciwną stronę, zamiast 3 letniego LO, mamy dawne 4 letnie + gratisowy język w wymiarze 18 h.  
Widocznie znak zakaz wjazdu zniknął przez te 17 lat i teraz trzeba ręcznie kierować ruchem.  
A nawyk pod prąd pozostał ... . Czy były wypadki po drodze? Czy wszyscy ukończyli jazdę? A ilu jest bardzo do przodu.  
To do przodu po studiach i tak powoli zaniknie.
26. Dodane przez wojtek - ILO - pozerówkowa!, w dniu - 10-05-2009 01:45
do 10. - równe prawo? to może zakażamy też autorskich programów nauczania? może lepiej, żeby był jeden - równy dla wszystkich? jestem po autorskiej klasie matematycznej w gimnazjum i gdyby nie to, nie pokochałbym matematyki, jak kocham ją teraz! 
 
do 13. - nie masz racji, jestem typowym "ścisłowcem" (mat i fiz na maturze) i nigdy nie poszedłbym do innej klasy niż zerówka, to najlepsze przygotowanie językowe, jakie mogłem sobie wymarzyć! 
 
do 16. - o nie! zdolni uczniowie mają często to do siebie, że im się nie chce - potrzebują nadzoru, przymusu 
 
hmmm... kurde! nie wiedziałem, że chodząc do zerówki BURZĘ OBRAZ POLSKI JAKO PAŃSTWA PRAWA :upset "mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa" (a przepraszam, może ucząc się łaciny też burzę... OBRAZ POLSKIEGO UCZNIA JAKO DURNIA?...) ;/ 
 
a jeżeli "po swojemu" jest lepiej niż "po zwykłemu"... a może nie może być? 
 
PRZEPRASZAM, ŻE NAUCZYŁEM SIĘ TAK WIELE DZIĘKI ZERÓWKOM! przepraszam, że nie miałem jeszcze żadnej czołówki na Narutowicza.... aaaa... przepraszam, że jestem, może się powieszę?
27. Dodane przez wojtek jeszcze raz, w dniu - 10-05-2009 01:57
"- wy się kierujcie dbaniem o prawo 
- nie tylko, TAKŻE O DOBRO UCZNIA" 
 
cóż za obłuda, zakłamanie, HIPOKRYZJA!!! czyż nie?
28. Dodane przez psuje, w dniu - 11-05-2009 20:33
Obecna ekipa w kuratorium psuje wszystko co było dobrze wykonywane przez poprzednie kierownictwo; zyczliwość, pomoc i kompetecja.
29. Dodane przez mam dość, w dniu - 11-05-2009 21:54
przestańcie tego Szczepaniaka nazywać kuratorem, on jest tylko dyrektorem delegatury w Lesznie. Swoja drogą już od jakiegoś czasu nie ma kuratora nawet w Poznaniu, jest za to samowolka i jeżdżą sobie jak "PO" łysej kobyle.
reklama
30. Dodane przez M, w dniu - 12-05-2009 00:09
Ja mam za to dość tego obrażania.  
 
W Poznaniu jest Kurator, a w Lesznie Dyrektor. No tak jest. 
 
Myślę, że nikt Wojtkowi z 26 i 27 nie zabierze wykształcenia, które zdobył w zerówce. To jego kapitał na przyszłość - sam go wypracował ( dla jasności- w zerówce).  
 
Czytam te kom. z ciekawości, nie kończyłam zerówki, mam studia za sobą.  
W mojej rodzinie nikt nie kończył zerówki, bez nich można zdać maturę, studiować, pracować. 
Po prostu nie oparliśmy swego życia tylko na tej formie kształcenia. To tylko jedna z możliwych dróg zdobywania wykształcenia.
31. Dodane przez Hej, w dniu - 12-05-2009 17:19
Wielu półinteligentów zapomina, że w internecie wcale nie jest się anonimową osobą. Obrażać w internecie nie można. Ustalenie IP komputera, adresu i osby piszącej jest możliwe, a następnie pozwanie do sądu. Byli tacy, którzy za wyzwiska w internecie zostali ukarani przez sąd. Dla nauczyciela taka kara jest na tyle surowa, że traci on pracę. Nauczyciel nie może mieć wyroków sądowych. Lepiej o tym pamietać zanim się zacznie kogoś obrażać.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj