Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Sierpnia 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Apolinary, Filip,
Laurenty, Walerian
Do końca roku 130 dni.
Start arrow Leszno arrow No i po Zerówkach

No i po Zerówkach

No i po Zerówkach

01.06.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_thumb_lo1.jpgLeszno. Klas zerowych w liceach w Lesznie i Gostyniu nie będzie – taka jest ostateczna decyzja Kuratora Oświaty w Poznaniu. To bardzo smutna wiadomość – powiedział Radiu Elka dyrektor I LO w Lesznie Marek Wein – godząca przede wszystkim w zdolnych uczniów. Szkoła wycofa się z tego powodu z programu DSD, czyli państwowego egzaminy z języka niemieckiego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W miniony piątek do I Liceum Ogólnokształcącego w Lesznie dotarła ostateczna decyzja Kuratorium w Poznaniu. Podtrzymywała ona decyzję delegatury w Lesznie: klasy zerowe są niezgodne z prawem i nie mogą funkcjonować. To bardzo niekorzystna decyzja dla kandydatów do tych klas,
czyli przyszłych uczniów
- powiedział Radiu Elka Marek Wein. Przkłada się też ona na funkcjonowanie „Jedynki”. Tracimy jedną z naszych największych zdobyczy, czyli możliwość przeprowadzania egzaminu Deutsche Sprachdiplom - mówi Wein - bez nauki języka niemieckiego w „Zerówkach” nie ma możliwości odpowiedniego przygotowania się do tego egzaminu. Dlatego liceum z egzaminu DSD rezygnuje. Zdawać go będą jeszcze uczniowie, którzy przez klasy zerowe przeszli, ale już nie następni. Zdaniem Weina sytuacji nie uratuje otwarcie klasy językowej w Gimnazjum nr 5 - innowacja już zaakceptowana przez kuratorium. Tam będzie tylko 20 uczniów - mówi dyrektor „Jedynki” - wątpię, żeby wszyscy kontynuowali naukę u nas.
Decyzją martwi się też II Liceum Ogólnokształcące. Tam klasy zerowe miały być fundamentem programu Międzynarodowej Matury. Mamy pewien Plan B - mówi dyrektor „Kopernika” Krystyna Łasowska - ale na razie go nie zdradzimy, bo opracowujemy szczegóły.
Za tydzień, 9 czerwca dyrektorzy szkół z Leszna i Gostynia mają się jeszcze spotkać z przedstawicielami Ministerstwa Edukacji Narodowej w Poznaniu, jednak zdaniem Weina trudno je nazwać rozmowami ostatniej szansy. (jad/tekst i foto)
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez nowak, w dniu - 01-06-2009 10:17 0 0
Oto i wasze równouprawnienie, nikt nie może być za mądry, bo nie będzie równy z tym co nawet alfabetu nie zna.
2. Dodane przez uczeń, w dniu - 01-06-2009 10:21 0 0
I dobrze!
3. Dodane przez olo, w dniu - 01-06-2009 10:22 0 0
Co za durna decfyzja. Głupi przepis się liczy a nie człowiek. Tak może byc tylko w naszym kochanym kraju. Czy kuratorium nie może apelować o zmianę przepisów. Ale po co dokładać sobie roboty. Lepiej nic nie robić bo wtedy jest nie ma problemu. Zlikwidować kuratoria bo i po co one są. Gminy niech się zajmą też stroną merytoryczną szkól i bedzie ok.
4. Dodane przez MM, w dniu - 01-06-2009 10:24 0 0
Czytam to nie wierzę- kolejna szansa podnoszenia poziomu nauki została zaprzepaszczona- NIESTETY -kuratorium .które powinno dązyć do postepu nauki-cofa sie!!! Juz tyle na ten temat napisano ,ale niestety nic to nie dało-TWARDY BETON 'ten nasz kurator. Panie kuratorze- co Pan oferuje w zamian- masz pan jakis pomysł! niestety napewno nie a rok dla uczniów stracony.
5. Dodane przez absolwenta lo 1, w dniu - 01-06-2009 10:25 0 0
super !!!! i tak połowa uczniów zerówek to dzieci lekarzy, prawników,nauczycieli, które przez znajomosci dostały sie do zerówek. a potem wielki placz :roll
6. Dodane przez NIC TO ../ !, w dniu - 01-06-2009 10:30 0 0
W każdej chwili przeciez rodzice i organizacje charytatywne ( z 1% naszych podatków ) moga współfinansowac to szkolenie .Nie będziemy opłacac dodatkowych zajęć dzieci z innych Gmin -my mieszkańcy -podatnicy Leszna. Przeciez stwarzaliśmy ewenement tu w Lesznie -w całej Polsce Prawo Oświatowe musi być jednakie . Pozdrawiam Państwa Jan F. ( wizytator)
reklama
7. Dodane przez Rodzic, w dniu - 01-06-2009 10:30 0 0
Skandal !!!!! Dlaczego w tym kraju preferuje się minimalizm. Panie Dyrektorze trzeba wyjść na ulicę!!!! Trzeba pokazać ministerstwu, że w Lesznie nikt się nigdy nie poddaje. Jesteśmy z Panem, Panie Marku, bo wiemy jak Pan o te zerówki walczył.
8. Dodane przez tak, w dniu - 01-06-2009 10:32 0 0
No to drodzy mieszkańcy Leszna - COFAMY SIĘ COFAMY W ROZWOJU SWOICH ZDOLNYCH DZIECI. 
Znów polak polakowi wrogiem, i do europy za daleko - koniec DSD
9. Dodane przez Absolwent'85, w dniu - 01-06-2009 10:36 0 0
Kiedyś nie było ZERÓWEK, nie było wyścigu "szczurów", dyrektorzy szkół się nie ścigali w rankingach. I czy poprzednie pokolenia absolwentów I LO wyrosły na jakiś nieuków? Otóż nie. Gdzie ta atmosfera liceum, zgrane klasy, itd., są na zjazdach 20, 25,30, 35, 40, 45, 50 lat po maturze. A co z tymi nowymi rocznikami???
10. Dodane przez Rodzic, w dniu - 01-06-2009 10:38 0 0
No to kurator moze być dumny-udało mu sie zniszczyć to co dobre!!! Czekamy na dalsze pociagnięcia- jest chyba tyko jedno- NA BRUK 1!1
11. Dodane przez Gość, w dniu - 01-06-2009 12:49 0 0
I bardzo dobrze popieram komentarz nr 5 a komentarz 7 niech sam wyjdzie na ulice (...).
12. Dodane przez uczeń, w dniu - 01-06-2009 10:46 0 0
nie jestem, nie byłam i już nie będę uczniem zerówki, ale z całym szacunkiem patrzę na tych, którzy je wybrali. ponad 40 godzin w tygodniu nauki, to jednak wysiłek. w tym jakieś 15 godzin języka. więc nawet jeśli są to dzieci lekarzy, nauczycieli etc, to muszą 'mieć' coś w głowach, bo inaczej nie dali by rady. 
oklaski dla Ministerstwa Edukacji, które zaprzepaszcza szanse dla wielu ludzi młodych.
13. Dodane przez mama, w dniu - 01-06-2009 10:52 0 0
Brak słów. Dyrektorze, proszę rzucić hasło, a my rodzice byłych i przyszłych zerówkowiczów jesteśmy gotowi maszerować , głodować, okupować i ...
14. Dodane przez c, w dniu - 01-06-2009 10:55 0 0
no i dobrze nie wiem jak funkcjonowała dokładnie leszczyńska zerówka ale ta gostyńska to tylko smiech na sali sory ale prawda
15. Dodane przez kinol, w dniu - 01-06-2009 11:14 0 0
nie wierze, poprostu mi sie to w glowie nie miesci :cry
16. Dodane przez rodzic zerówkowicza, w dniu - 01-06-2009 11:30 0 0
Jak czytam te komentarze to sama nie wim czy płakać, czy śmać się.Moja córka w tym roku kończyła klasę "O" w I LO.Dostała się z "marszu", zapytała czy może zdawać egzamin i dostała się, a ja nie jestem lekarzem, prawnikiem i kimś kogo wskazuje kom.5!W gimnazjum była średnią uczennicą,nauka w zerówce niemieckiej pozwoliła jej opanować bardzo dobrze ten język.Początki nie były łatwe, ale teraz ma zdany DSD, jest szczęśliwa że mogła chodzić do tej klasy. 
Dziwi mnie stanowisko kuratorium, ale tak już w naszym kraju jest, co może komuś się przydać w życiu to trzeba zniszczyć.Pokażcie mi gdzie po 4 latach nauki na poziomie średnim opanują uczniowie tak język, jak po klasie zerowej, gdzie? Zasługa nauczycieli i samych uczniów, tak, było 40 godzin nauki, ale nikt nikogo nie zmusza, żeby iść i uczyć się tyle. 
Zaznaczam też,że w tegorocznej zerówce niemieckiej, byli uczniowie z bardzo różnych środowisk i potrafili się bardzo zgrać. 
Kuratorium niech wreszcie zapali sobie światełko i sprawdzi co jest dobre dla uczniów. 
żal, poprostu żal:(
17. Dodane przez bb, w dniu - 01-06-2009 11:37 0 0
tak jest wielkie kształcenie w zerówkach a myslicie że dzieci z innych szkół są inne , wielu jest madrzejszych nią po zerówkach
18. Dodane przez ;(, w dniu - 01-06-2009 11:43 0 0
Ja już się przygotowywałam na testy 4-5 czerwca w 2LO do zerówki, podanie już dawno złożone..
19. Dodane przez rodzice, w dniu - 01-06-2009 11:46 0 0
Pnie kuratorz! Zamiast miesiacami walczyc jak zniszczyć :zerówki" trzeba było zakasać rekawy i WALCZYĆ jak utrzymać "zerówki".Panu chyba się panu role pomyliły- kto pana wybrał na to stanowiski/ komuna/. Nie ma pan "wysokich lotów"i nie jest pan pedagogiem.A teraz może emeyturka!
20. Dodane przez aaa, w dniu - 01-06-2009 11:48 0 0
a po co komu te zerówki... jak ktoś chce i ma coś w głowie to tak samo wykształci się nie będąc uczniem zerówki!
21. Dodane przez mama, w dniu - 01-06-2009 11:55 0 0
KURATORZE-jakie masz pan plany na rozwój edukacji w Lesznie-chyba sie zmęczyłeś taostatnia walką i nic już nie wymyslisz1 A może nas zaskoczysz! czekamy na propozycie na formu!!!
22. Dodane przez wp, w dniu - 01-06-2009 12:16 0 0
bardzo dobra decyzja!!!
23. Dodane przez wltkj, w dniu - 01-06-2009 12:37 0 0
co kuratorowi szkodzi? Ile jest przemocy na ulicy, ile zła dzieje się dookoła,a oni czepiają się zdolnych uczniów którzy chcą sie rozwijać. Może jakiś strajk uczniów, rodziców, może to by zadziałało.. Prosze zróbcie coś!
24. Dodane przez WS, w dniu - 01-06-2009 12:53 0 0
Teraz proszę wyciągnąć wnioski służbowe (zwolnić) kuratora za dopuszczenie do łamania prawa przez tak długi okres.
25. Dodane przez bartek, w dniu - 01-06-2009 13:41 0 0
idiotyzm. byłem w zerówce i nie wyobrażam sobie lepszej klasy dla mnie. ludzie byli świetni i nawet jeśli dzieci lekarzy, to nie dostawali sie za pieniądze. juz po kilku miesiącach widac przeciez, kto jest zdolny, kto zakuwa, a kto sobie odpuszcza. 
to jest pomylone, zeby kolejne roczniki nie mogły sie uczyc w zerówkach. a kuratorium - cóż, chyba wole sie nie wypowiadac na ich temat. zawsze robią na złosc, są wygodni i nie chce im sie bawic z gimnazjalistami w liceach. 
 
szkoda, naprawde :/ 
pewnie kiedys dziecko kuratora sie nie dostało do zerówki i teraz sie mszcza na wszystkich w okolicy :P w końcu toruń na wzór leszna miał dokumenty i u nich klasy 0 funkcjonują bez zarzutów. 
paranoja :/
26. Dodane przez KRZYSZTOF, w dniu - 01-06-2009 13:55 0 0
WIELKOPOLSKA ZAJĘŁA WŁAŚNIE OSTATNIE MIEJSCE W KRAJU W EGZAMINIE NA KONIEC SZKOŁY PODSTAWOWEJ I RACZEJ TYM POWINNI SIĘ ZAJĄĆ :KURATOR ORAZ JEGO LOKALNY NAMIESTNIK,A JEŻELI W MIEŚCIE ZNAJDUJE SIĘ GRUPA MŁODYCH LUDZI I PRZEDE WSZYSTKIM NAUCZYCIELI,KTÓRZY MAJĄ OCHOTĘ ROBIĆ TROCHĘ WIĘCEJ NIŻ PRZEWIDUJE NORMA, TO POWINNO SIĘ IM W TYM POMAGAĆ,A NIE PRZESZKADZAĆ.TYCH KILKUNASTU GODZIN JĘZYKA OBCEGO W TYGODNIU, KTÓRE ZNIKNĄ WRAZ Z ZERÓWKAMI NIE ZREKOMPENSUJE ŻADNE LESZCZYŃSKIE GIMNAZJUM I DLATEGO APELUJĘ ŻEBY NASZYM DZIECIOM NIE ODBIERAĆ SZANSY NA DOBRE WYKSZTAŁCENIE.POZA TYM JESTEM CIEKAW CO LESZCZYŃSKA DELEGATURA MA DO POWIEDZENIA DYREKTOROM I NAUCZYCIELOM ,KTÓRZY STARALI SIĘ O MOŻLIWOŚĆ UZYSKIWANIA CERTYFIKATÓW JĘZYKOWYCH CZY TAK JAK W DWÓJCE O MIĘDZYNARODOWĄ MATURĘ.
27. Dodane przez PREZES, w dniu - 01-06-2009 14:20 0 0
No to mamy Państwo prawa w końcu ci co chodzą do gimnazjów nie będą poniżani przez tych co poszli do klas zerowych :zzz
28. Dodane przez Wojtuś, w dniu - 01-06-2009 14:36 0 0
Viola, daj już spokój, ...
29. Dodane przez mlody pujan, w dniu - 01-06-2009 15:19 0 0
i dobrze hehe dziewczyny na dyskoteki a nie do nałuki hehe
30. Dodane przez NIE SZKODZI., w dniu - 01-06-2009 15:53 0 0
Po co te O-owe klasy -nie wiem .Jak chcesz się więcej uczyć -to się ucz i co dalej nowych miejsc pracy nie przybywa - a po zerówce i dalej i tak nie utworzysz nowego miejsca pracy ( Z-du) -chyba że uciekniesz na Zachód...,Tu przedsiębiorcy zachodni chcą wyrobników -swoje Laboratoria i Biura Konstrukcyjne i tak mają u siebie w swoich krajach.Patrz SEWS, LFP, EUROCOMFORT itp.itd. Pozdrawiam ( normalny mgr Stefan P )
31. Dodane przez ROMAN, w dniu - 01-06-2009 15:58 0 0
DLACZEGO LUDZIE TEGO POKROJU DECYDUJĄ O PRZYSZŁOŚCI NASZYCH DZIECI. MOŻE SKŁADAJĄC PODANIE O PRACĘ W KURATORIUM TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ LEKKĄ UŁOMNOŚCIĄ UMYSŁOWĄ. MYŚLĘ,ŻE KURATOR WYGRAŁ WYŚCIG O PRACĘ BEZAPELACYJNIE. 
POZDRAWIAM PANA KURATORA. ROZUMIEM, ŻE ROBI PAN WSZYSTKO ŻEBY MŁODZIEŻ ZNALAZŁA PRACĘ W KURATORIUM
32. Dodane przez meee182, w dniu - 01-06-2009 16:13 0 0
Sama byłam uczniem "zerówki" w LO2 i nie wyobrażam sobie, żeby nie kontynuowano nauczania w klasie zerowej. to jest chore, żeby zamykać drogę uzdolnionym uczniom. i nie są to wcale tylko dzieci lekarzy i prawników. w mojej klasie to była mniejszość! nie rozumiem także ludzi, którzy uważają, że "zerówkowicze" się wywyższają;/ kilkakrotnie, dzięki temu, że uczyliśmy się w zerówce, mogliśmy pomóc naszym kolegom z gimnazjum, którzy nie mieli tyle czasu jak my, żeby dokładniej, dogłębniej przerobić ten sam materiał. Nie mogę tez pominąć tego, że dzięki zerówce nauczyłam się języka angielskiego i tylko dzięki temu nie mam żadnych blokad przed porozumiewaniem się z obcokrajowcami. Dzięki zerówce stałam się też pewniejsza siebie i bardziej otwarta! dlatego nie mogę zrozumieć decyzji pana Kuratora, który uważa, że to łamanie przepisów. owszem były te 44 godziny w tygodniu, ale nie odczuwało się tego tak bardzo. dało się do tego przyzwyczaić. a co mają teraz zrobić uczniowie, którzy zamierzali iść do klasy pre-IB??? przecież zerówka to było swoiste przygotowanie do tej klasy! a bez tej klasy będzie tylko gorzej...
reklama
33. Dodane przez Uczeń klasy 0, w dniu - 01-06-2009 16:44 0 0
Co za paranoja! Zerówki nikomu nie wyrządzają żadnej krzywdy, wręcz przeciwnie dają wiele możliwości, tak więc kompletnie nie rozumiem decyzji Kuratorium. Widzę, że takie rzeczy są możliwe tylko w Polsce...
34. Dodane przez Sandra, w dniu - 01-06-2009 16:58 0 0
Ludzka głupota nie zna granic. Dlaczego nie pozwolą młodym i zdolnym uczniom rozwijać swoich umiejętności?! GŁUPOTA!!!!!!!!! :cry :cry
35. Dodane przez ja, w dniu - 01-06-2009 17:08 0 0
Uważam, że Pan Szczepaniak powinien ujawnić swoje wykształcenie i swoich dzieci bo trąci tu strasznym kompleksem. Poza tym czas aby rozliczyć kuratorium z wyników egzaminów na zakończenie szkół podstawowych, bo jaki to nadzór, który dopuszcza aby uczniowie przystępujący do egzaminu napisali go na takim poziomie. Moje dzieci miały w poprzednich latach starszy - 40 punktów młodszy 38. Starszy zdążył do zerówki młodszy poszedłby do niej w tym roku.
36. Dodane przez mała., w dniu - 01-06-2009 17:21 0 0
Bardzo chciałam wtym roku udać sie do zerówki , niestety mi to uniemożliwiono! To jest obłęd. Zamiast pomagać, kżywdza. Czyżby nauka była zła? Czyżby Oświata pragnęła aby z młodzieży wyrosły żule i osoby nie umiejące posługiwać sie poprawna polszczyzną , a co dopiero językami obcymi. Właśnie w tej sytuacji przeszkodzono ucznią osiągnąć coś wicej. Zachowanie takie jest żałosne!!! I właśnei taka jest Polska-beznadziejna. A może zmienią prawo.?? Nauka będzie czymś złym?? może Oświata będzie popierać złodzieji i bandytów, zamiast wspomóc uczniom w nauce??? 17 lat zerówki BYŁY ! i co? Stwierdzaja ze sa nielegalne, zamiast przymknąć oko na to co jest dla uczniów dobre?
37. Dodane przez belferek, w dniu - 01-06-2009 17:28 0 0
W tych kuratoriach to zwyczajny "beton" siedzi, ludzie bez polotu, sami służbiści, nie mający pojęcia o jakimkolwiek postępie w oświaci. Dzięki nim i pani minister mamy tak żenujący poziom oświaty...nauczyciele mają już dośc ciągłego kombinowania i zmian przepisów a ci służbiści zajmują się chorą biurokracją a nie nauczaniem...Wtystrarczy przeżyć kontrolę wizytatora, to każdy zrozumie...istna paranoja!!!!
38. Dodane przez traktor, w dniu - 01-06-2009 18:54 0 0
w sumie to dobry pomysl :) kiedys tez nie bylo "0" i jakos wyszlismy na ludzi :zzz :roll
39. Dodane przez mała., w dniu - 01-06-2009 19:02 0 0
Chciałam w tym roku ucęszczać do zerówek, ale niestety je zlikwidowano. Bardzo zirytowało mnie to. Dlaczego je usunięto.? zabraniają młodzieży sie uczyć ?? Chca aby z nich wyrośli złodzieje i bandyci?? Czy Oświata naprawde nie ma juz co robić?? Tylko zabrania mlodym sie edukować??. taka właśnie jest Polska- beznadziejna. Czepiają sie o wszystkie szczegóły byle by zrobić aferę. bardzo chciałam uczyć sie w LO1 w klasie zerowej. nistety mi to uniemożliwiono. Takie zachowanie nie jest normalne. Może teraz zmienią przepisy?? może legalne będą kradzieże i bójki a nie legalna nauka?? Zabronili ucznią osiągnąć coś wiecej niz ich rówieśnikom. dlaczego?? boją sie ze dzieci będą mądrzejsze od dorosłych?? Rozumownie ludzi jest nie normalne. Po 17 latach zerówki są nelegalne? no w takim rzie cos jest nie tak... Oczywiście jest to decyzja ludzi ,,mądrych".
40. Dodane przez ktuś, w dniu - 01-06-2009 19:49 0 0
z jednej strony szkoda że nie ma tych zerówek, bo pozbylibyśmy się pare (nielubianych)osób z naszej klasy, a z drugiej cieszę się bo nikt nie bedzie się wywyższał jaki to on jest mądry bo chodzi do "zerówki" :p :cry
41. Dodane przez Władysław, w dniu - 01-06-2009 20:22 0 0
po co mają rozwijać swoje zdolności wystarczy ze będą umieć się modlić,wizytatorze janie f. nie masz odwagi podać swego nazwiska? Jeżeli są pieniądze na lekcje religi która nie powinna być nauczna w szkołach /tego są pewni także hierachowie kościelni/ to zerówki powinny być. Nie tylko dzieci lekarzy ,prawnków byli w zerówkach. Ale cóż poradić nna upór i ograniczenie urzędników.
42. Dodane przez JA, w dniu - 01-06-2009 20:25 0 0
UWAGA! ZMIANA WIELKOPOLSKIEJ KURATOR OŚWIATY, BYĆ MOŻE NOWA PANI KURATOR SPOJRZY ŁASKAWSZYM OKIEM NA NASZE PROŚBY. NIE MA DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ OD KTÓREJ NIE MA ODWOŁANIA.
43. Dodane przez zerówkowicz, w dniu - 01-06-2009 20:40 0 0
Ja na szczęście się załapałam  
jeszcze do zerówki i uważam,że wiele mi to dało. 
Przed rozpoczęciem tej klasy nie potrafiłam złożyć dłuższej wypowiedzi pisemnej ani ustnej a w tym momencie nie sprawia mi to większych problemów,wiele zawdzięczam tej klasie. 
A ludzie są naprawdę sympatyczni i mili oraz bardzo pomysłowi,a "wyścig szczurów" to jest jakiś wymysł bo u nas w klasie czegoś takiego nie ma.
44. Dodane przez "0", w dniu - 01-06-2009 20:59 0 0
Kurator Oświaty pewnie jest z PO.
45. Dodane przez Zerówkowicz., w dniu - 01-06-2009 21:02 0 0
Serdecznie żałuję że zerówek nie będzie... Mam nadzieję, że uczniowie i nauczyciele tak tego nie zostawią... Będziemuy walczyć... To nie jest wina przepisów, tylko nieróbstwa kuratorium, wiedzą żę te klasy to przyszłość, że dają wielkie możliwości młodzieży i Licum... Ale im się nie chce... LENISTWO! :x
46. Dodane przez do Bartek kom.25, w dniu - 01-06-2009 21:20 0 0
największa paranoja polega na tym, że dzieci naszego pana kuratora ukończyły "zerówki" w ILO !!! po prostu brak słów...
47. Dodane przez madkris, w dniu - 01-06-2009 21:43 0 0
Dla mnie bylo to szokujące. 
Miałem zamiar zdawać do klasy "0" lecz dzis rano zostałem poinformowany ze rekrutacja sie nie odbędzie. Czemu ludzie ktorzy nie chodzą już do szkoły i mają wspierać uczniów i pomagać im w rozwoj i dążeniu do sukcesów robią na odwrót. 
Apel do urzędasów: 
Ludzie zastanówcie się co wy robicie, zabieracia młodym ludziom możliwość zdobywania wyższego wykształcenia. 
Pozdrowienia ktorzy tez chcieli sie dostać do "0" - ówek.
48. Dodane przez ojej, w dniu - 01-06-2009 22:08 0 0
"osoby nie umiejące posługiwać sie poprawna polszczyzną , a co dopiero językami obcymi. Właśnie w tej sytuacji przeszkodzono ucznią osiągnąć coś wicej." 
Jesteś po zerówce, czy była dopiero w planach? Bo Twoja polszczyzna jest naprawdę bardzo poprawna.
49. Dodane przez ula, w dniu - 01-06-2009 23:30 0 0
Kolejny raz udowodniono, że prawo nie jest dla ludzi. Energię jaką kuratorium poświęciło na walkę z zerówkami powinno raczej skierować na zmiany w prawie aby zalegalizować taką formę kształcenie. Bo chyba powinniśmy stawiać sobie większe wyzwania, a przynajmniej Ci którzy tego chcą. Myślę, że większym wyzwaniem byłoby zweryfikowanie kadry nauczycielskiej bo niektórzy kompletnie nie nadają się do tego zawodu. Nie mają pasji, nie potrafią pracować z młodzieżą skupiając się na walce z uczniami, którzy są niepokorni. A przecież wiemy, że głupota lat szczenięcych przemija i jak nie zniszczy się takiego i jak dobrze nimi pokierować to będą wartościowymi ludźmi. Więc nie równajmy wszystkiego w dół pomóżmy im się rozwijać czy w zerówkach czy też pod czujnym okiem prawdziwych NAUCZYCIELI-wychowawców w innych szkołach. Może ktoś odważy się stworzyć ranking nauczycieli - tych najlepszych i tych najgorszych.
50. Dodane przez bodzio, w dniu - 01-06-2009 23:52 0 0
BARDZO DOBRZE!!! za nasze podatki 15 godzin nauki języka?! rany! ja miałem 3 i tez sie nauczylem, dla chcacego nic trudnego :grin
51. Dodane przez ala, w dniu - 02-06-2009 13:45 0 0
Głupota! Chciałam w tym roku 'startować' do zerówki, chciałam mieć po 15 godzin angielskiego tygodniowo i chciałam się tym cieszyć. Niestety Kuratorium twierdzi, że jest to niezgodne z prawem. Co tu jest niezgodnego? To, że po zerówkach ludzie są na tyle wykształceni, że mogą studiować za granicą? Że są dumą Polski?  
Żal mi kuratorium i wszystkich, którzy są związani z likwidacją zerówek. Zauważcie, że odbieracie takim jak ja marzenia.
52. Dodane przez kowalska, w dniu - 02-06-2009 13:48 0 0
zgadzam się z numerem 13.
53. Dodane przez tola, w dniu - 02-06-2009 13:52 0 0
Ja nie jestem dzieckiem lekarza, nauczyciela czy też prawnika. Mam zwykłych rodziców, którzy muszą pracować jak każdy. Ale mimo to miałam marzenie - wyjść już z mojego gimnazjum i udać się do zerówki. To było takie moje postanowienie. I teraz gdy przyszedł czas, że mogłabym się do nich dostać oczywiście kuratorium musi je likwidować. Dlaczego odbieracie możliwość takim jak ja? Idiotyzm!
54. Dodane przez :(, w dniu - 02-06-2009 16:03 0 0
Cooo?! Nie wierze... Czy oni są naprawdetak głupi?? Zabierają nam marzenia! Zamierzałam zdawać do zerówki, ale widze że to już niemożliwe. Powinniście się zastanowić co zabraliście ucznią chcącym zdawać do klas zerowych. :(
55. Dodane przez Kandydatka, w dniu - 02-06-2009 21:06 0 0
Zaprawdę... Co wam drodzy pracownicy kuratorium przeszkadza, że ja i moim znajomi chcemy się uczyć?! Nie przypominam sobie ustawy, która zabrania chęci podwyższania swoich kwalifikacji. A do tego służą zerówki. Abyśmy mogli z dumą stwierdzić, że jesteśmy INTELIGENTNYMI obywatelami EUROPY. Hallo! Polska od 5 lat jest w Unii. Tym bardziej powinno się kłaść nacisk na język zarówno ojczysty, jak i obcy. Czy pan, Panie Kuratorze wie ile kosztuje godzina korepetycji z angielskiego w tygodniu u dobrego nauczyciela/szkole języków? Jeśli tak to proszę tą sumę pomnożyć 576 razy. Nas po prostu nie stać na 16 godzin języka tygodniowo! A w "0" mieliśmy taką szansę za darmo. 
Do zerówki chodzili wszyscy moi starsi kuzyni i kuzynki. Co z tego, że to 44 godziny? My mamy po 15/14 lat! Odpowiadamy już za swoje decyzje i jesteśmy ich świadomi. 
Dlatego proszę... Nie. Ja błagam. Pozwólcie nam się kształcić!
56. Dodane przez uCzEń, w dniu - 02-06-2009 22:22 0 0
Niestety należę, do 'straconego pokolenia' w którym ZERÓWEK nie ma. 17 lat były i za rok też coś wymyślą, aby były, a mój rocznik jest pechowy! I można powtórzyć za wójtem z "Rancza" - człowieka z za paragrafów to już w ogóle nie widać!
57. Dodane przez uczennica zerówki w elo2, w dniu - 03-06-2009 00:26 0 0
Ja jestem za utrzymaniem zerówek. Nikt w życiu nie dał mi takiej szansy na rozwijanie swojej wiedzy i umiejętności. Przez zaledwie 9 miesiecy intensywnej nauki angielskiego w Koperniku nauczyłam sie więcej niż przez wczesniejszej 9 lat. A przede wszsytkim nigdy nie byłoby mnie osobiście stać na tak intensywny kurs angielskiego.
58. Dodane przez tuptuś., w dniu - 03-06-2009 09:23 0 0
Ci co mają podanie w II LO- nie traćcie nadzieji ; ) typowych zerówek nie będzie, ale plan B jest w miarę ok ; p 
 
Do Pana Kuratora- trzeba było usuwać zerówki zanim pana dzieci do nich poszły, a nie potem ;]
59. Dodane przez Ewa, w dniu - 03-06-2009 19:29 0 0
A można wiedzieć co to za plan B? Bo moja siostra zamartwia się na śmierć utratą szansy należenia do "0".
60. Dodane przez Rafał, w dniu - 03-06-2009 21:56 0 0
\"Gratulacje\" dla Pana Dyrektora Leszka (...). za upór i osobiste zaangażowanie w likwidację zerówek. Nareszcie się Pan wykazał i odniósł pierwszy spektakularny \"sukces\" w swojej pracy zawodowej jako Kurator oświaty a właściwie LIKWIDATOR leszczyńskiej oświaty. Mam nadzieję ,że skończyły się już Panu pomysły na podnoszenie poziomu nauczania w leszczyńskiej oświacie. Rozumiem, że bardzo dużo wysiłku Pan w tę sprawę włożył i musiał się wykazać nieprzeciętną wiedzą i fachowością.Ale przykro mi nawet dziecko wie że łatwiej jest( bez szczególnych uzdolnień) burzyć niż coś budować. Szkoda że na budowanie i obronę dobrych pomysłów Państwu w Kuratorium sił a przede wszystkim chęci i fachowości zabrakło.  
\"Kto nie chce szuka powodu, 
Kto chce szuka sposobu\"  
Takie to proste a dla wielu całkowicie niezrozumiałe. 
Przez 17 lat w Lesznie łamano prawo - zdaniem Pana Dyrektora oczywiście - i dzisiaj ( idąc tym tokiem rozumowania) za błędy na górze zapłaci kto? NASZE DZIECI!!! Gratuluję. A jakie konsekwencję poniosą Ci co stali przez ostatnie lata na straży przestrzegania prawa?? Jeszcze raz \"gratuluję\" tym razem pięknego prezentu z okazji niedawnego Dnia Dziecka. A tak na marginesie czy ktoś widział lub czytał jakieś życzenia od Pana Dyrektora z tej okazji dla dzieci...... W koń gdyby nie one to niektórzy pracy by nie mieli. Z wyrazami szacunku. 
\"Kto mieczem wojuje od miecza gnie ( w świetle prawa)
61. Dodane przez Rafał, w dniu - 03-06-2009 21:48 0 0
komentarz 30. 
czytając Ciebie wstyd mi się przyznać że też jestem mgr - lepiej byłoby abyś się nie przyznawał do tego.....
62. Dodane przez Rafał, w dniu - 03-06-2009 22:16 0 0
Gratuluję "sukcesu" w likwidacji klas zerowych. To niewątpliwie niepodważalny dowód Waszych kompetencji. Ale błagam, nic więcej już nie "naprawiajcie"!!!!  
"Kto nie chce szuka powodu, 
Kto chce szuka SPOSOBU" 
niby oczywiste ale dla wielu niepojęte.....
63. Dodane przez dyrek, w dniu - 03-06-2009 23:16 0 0
Uuu...to straszne...i gdzie teraz będą się uczyć te wszystkie kujony? ;d
64. Dodane przez brawo!!!, w dniu - 05-06-2009 20:03 0 0
Totalny idiotyzm! to prawda, kto chce się uczyć, nauczy się, ale niewielu stać na dodatkowe lekcje. Sama jestem w klasie pozerówkowej i uważam, że takiej szansy nic innego by mi nie dało. Nie mam tatusia lekarza, ani mamy prawniczki,a dyrektor nie jest moim wujkiem. Zdałam testy i dlatego się dostałam...i śmieszne jest, że wg Pana Kuratora, przez rok łamałam prawo, ucząc się w klasie \"0\"...no ale trudno, nie od dziś wiadomo, że głupota ludzka nie zna granic!
65. Dodane przez strajkujemy!, w dniu - 05-06-2009 21:24 0 0
kom 13: "Dyrektorze, proszę rzucić hasło, a my rodzice byłych i przyszłych zerówkowiczów jesteśmy gotowi maszerować , głodować, okupować i ..." 
 
Hasło zostało rzucone! Nie przez dyrektora, lecz przez uczniów i absolwentów szkół z zerówkami. 
9 czerwca, godzina 13 pod Kuratorium Oświaty w Poznaniu powiedzmy NIE likwidacji zerówek! 
Więcej informacji na: 
http://zerowki.keep.pl/
66. Dodane przez Ciekawe, dlaczego?, w dniu - 06-06-2009 09:32 0 0
Dlaczego niektórzy "uczniowie" z tak silnym przekonaniem bronią tzw. "zerówek" argumentując to jedyną możliwością dobrego opanowania obcego języka bo nie stać ich na "korki". 
Wszyscy tzw. "po-zerówkowi" doskonale znają swoich współ-klasowiczów, ich lub ich rodziców motywacje i późniejsze zachowania w szkole oraz zasobność ich kieszeni. Dwulicowość? Obłuda? Co to jest?  
Istnieją przecież prywatne szkoły gdzie kasa idzie legalnie i uczciwie "na stole" a nie po cichu, pod stołem, do prywatnej kieszeni w publicznej szkole. 
Ludzie, minimum uczciwości, jesteście przecież naszymi nauczycielami i to Wy kształtujecie w nas, swoich wychowankach, określone postawy życiowe. 
Czy ktoś komuś zabrania stworzyć elitarne, prywatne, szkoły na wzór po-zerówkowych? 
Ciekawi mnie jaki byłby poziom nauczania w takich szkołach gdzie tylko kasa a nie inne zalety decydowałaby o stanie osobowym klas?
67. Dodane przez do konentarz 66, w dniu - 08-06-2009 08:41 0 0
no właśnie ciekawe dlaczego? ...... takie głupoty wypisujesz. Piszesz co Ci ślina na język przyniesie. Nawet trudno to skomentować bo sam chyba nie wiesz co wypisujesz.....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj