Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Kwietnia 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Angelina, Bogusław,
Hugo, Piotr, Rita,
Robert
Do końca roku 246 dni.
Start arrow Leszno arrow SOLS: zróbcie badania, uszanujemy wyniki

SOLS: zróbcie badania, uszanujemy wyniki

SOLS: zróbcie badania, uszanujemy wyniki

01.10.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_sols.jpgLeszno. Stowarzyszenie Obrony Leszczyńskiej Starówki apeluje do władz miasta o zrobienie solidnej analizy wpływu powstania centrów handlowych na funkcjonowanie centrum Leszna. Zapewniamy, że uszanujemy jej wyniki – mówi Andrzej Gołdyn.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Stowarzyszenie SOLS, które stara się o ochronę Starówki przed - jego zdaniem - niekorzystnym wpływem dużych centrów handlowych żali się, że jak na razie nie doczekało się oficjalnej odpowiedzi władz Leszna na swoje postulaty. Najważniejszy to sporządzenie solidnej analizy wpływu galerii na los Starówki.
Przypominamy, że obok dwóch istniejących powstaną cztery nowe centra - mówi Andrzej Gołdyn - galerie Leszno, Goplana, Młyny i na terenach Leszczyńskiej Fabryki Pomp. Zdaniem SOLS taka ilość nowych dużych obiektów wpłynie niekorzystnie na Starówkę - sklepy zostaną poważnie przetrzebione, a potencjał ekonomiczny mieszkańców Leszna i regionu jest zbyt mały, żeby na ich miejscu mogła pojawić się znacząca liczba nowych podmiotów, na przykład restauracji czy klubów.

Wyliczenia SOLS są jednak kwestionowane - podważyli je ostatnio na przykład działacze Platformy Obywatelskiej. Dlatego Stowarzyszenie prosi o wykonanie badań przez samorząd, który trudno posądzać o sprzyjanie którejś ze stron. Zainspirował nas felieton w gazecie Dodatek - przyznaje Andrzej Gołdyn - zapewniamy, że zaakceptujemy wyniki analizy, jeżeli nawet będą inne niż nasze wyliczenia. Jego zdaniem jeżeli okaże się, że nowe galerie nie osłabią Starówki, SOLS będzie się tylko z tego cieszył. Analiza ma też pomóc władzom samorządowym w podjęciu decyzji, która, jak mówi Gołdyn, będzie skutkowała na całe pokolenia.
Działacze stowarzyszenia żalą się też, że na razie nikt z samorządowców nie chce z nimi rozmawiać na temat ich postulatów. Liczą, że już w przyszłym tygodniu uda się doprowadzić do debaty na temat przyszłości centrum miasta. (jad)
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez remek, w dniu - 01-10-2009 12:01 0 0
SOLS dajcie sobie juz z tym spokoj pozwolcie stworzyc centra handlowe mieliscie jedna analize a teraz chcecie druga. Jak interes dobrze kwitl na rynku to sie nikt nie przejmowal co robic aby to podtrzymac!!! a teraz problem macie!!!!
2. Dodane przez >lol, w dniu - 01-10-2009 12:06 0 0
Po co miasto słucha się tych beznadziejnych SOLS. Przecież to jest nie poważne co oni robią. Mieszkańcy chcą centrów handlowych! I po co wydawać nasze pieniądze na jakieś badania??? Ja się na to nie zgadzam jako mieszkaniec miasta Leszna żeby z moje pieniądze szły na jakieś bezsensowne badania. Na starówce nic nie kupuję bo tam nic ciekawego nie ma! Wolę do Poznania sobie jechać niż chodzić po tej śmiesznej starówce. Miasto powinno się posłuchać mieszkańców bo ja widzę komentarzy na elka.fm nie brakuję. I większość są za! Nie rozumiem tego na prawdę. Ani razu odkąd mieszkam w Lesznie (20lat) nic na niej nie kupiłem bo nic ciekawego tam nie ma.
3. Dodane przez Piker, w dniu - 01-10-2009 12:15 0 0
Bardzo egoistyczne spojrzenie KUPCÓW na czele z Panem Gołdynem. Boja sie tylko o swoje interesy i kasę, a nie o starówkę. WSTYD. Jeżeli boicie sie konkurencji to pozamykać te swoje kramiki i cześć.
4. Dodane przez e tam, w dniu - 01-10-2009 12:18 0 0
anowu to samo, po co wam te analizy. My chemy galeri i już. Precz z Solsem.
5. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 01-10-2009 12:19 0 0
Jak powstanie jeszcze kilka takich stowarzyszeń to nigdy nic w Lesznie nowego się nie zbuduje bo zawsze ktoś będzie widział tylko swój interes.
6. Dodane przez pinecone, w dniu - 01-10-2009 12:28 0 0
Ależ ten SOLS trzęsie tyłkiem, wcale nie o leszczyńską Starówkę ale o własne interesy. Opanowane przez członków SOLS sklepy wokół Starówki w końcu miałyby zdrową konkurencję! Co w efekcie opłaciłoby się nam-klientom, gdyż prowadziłoby do obniżek cen. Wiadomo nie od wczoraj, że chcąc przyciągnąć klienta należy mieć atrakcyjną cenę. A cena atrakcyjna to cena niska :p  
Tak więc apel do radnych miasta, by akceptowali wszelką chęć zagospodarowania starych, nieużytkowanych i niszczejących budynków po starych zakładach pracy. Nie dosyć, że ktoś zadba o stare obiekty, odnowi, to zyskają jeszcze mieszkańcy!
7. Dodane przez to ciekawe, w dniu - 01-10-2009 12:28 0 0
jak miasto nie zrobi niezaleznych badan to nie zrozumiuem...bo chce wierzyc ze władza ma czyste intencje...
reklama
8. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 01-10-2009 12:41 0 0
Przecież badania o ile pamiętam były robione rok czy dwa lata temu. Na cholere nowe badania. Większość z mieszkańców chce mieć pożądne centrum, a takie buduje pan Jesse. Kto pokryje koszty dodatkowych badań? PEWNIE MY PODATNICY! Ja protestuję!
9. Dodane przez justyn!!!, w dniu - 01-10-2009 12:50 0 0
takie centrum handlowe powinno juz dawno powstac w Lesznie a protest kilku kupcow nie powinno sie brac wogle pod uwage. Moja rodzina i wielu moich znajomych jezdzimy do Poznania chociazby do kina i na zakupy bo w Lesznie brak takich rozrywek a na naszej starowce coraz wiecej bankow i odrapanych kamienic !!!
10. Dodane przez ja mama, w dniu - 01-10-2009 12:54 0 0
NIE ZGADZAM SIE!!!!!!!! PROSZE SIE PODPISYWAC, KTO SIE JESZCZE NIE ZGADZA!!!!!!!!TRZEBA COS ZROBIC W TEJ SPRAWIE, A NIE ZE JA BEDE PRACOWALA NA JAKIES SMIESZNE BADANIA!!!!!! WOLALABYM, ZEBY TE POIENIADZE POSZLY DO PRZEDSZKOLA NA OWOCE DLA DZIECI!!!!!!!!!
11. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-10-2009 13:08 0 0
Miasto ma na co wydawać społeczne pieniądze.SOLS niech sobie zrobi badania swoich mózgów.Sols nie będzie żądzić miastem.Albo stańcie się konkurencją albo do łopaty.
12. Dodane przez kurcze, w dniu - 01-10-2009 13:23 0 0
mam nadzieje ze władza nie dziala populistycznie i zachowa sie jak własdza rozsądna...w kazdym biznesie trzeba robic badania skutków decyzji...przeciez nikt nie mowi ze badania maja pytac czy chcemy galerii...TEGO CHCĄ WSZYSCY. badania maja pytac czy miasto wytrzyma AZ TYLE GALERII?! a to wielka róznica.
13. Dodane przez chce wiedziec, w dniu - 01-10-2009 13:26 0 0
Własnie dobrze ze missto zrobi badania. Chce poznac kto ma racje. :zzz
14. Dodane przez Centrum Handlowe, w dniu - 01-10-2009 13:28 0 0
Panie Goldyn- mam pytanie jakie ma pan na mysli dwa centra???Czyzby to cos zwane Manhatan , w ktorym nic nie ma( chinska tandeta ) a to drugie to tzw.Nasze Leszno- przeciez jedno i drugie nie ma nic wspolnego z Galeriami handlowymi!!! 
Chyba Pan zartuje!!!! Proponuje przejechac sie do Poznania, Wroclawia czy Lubinia i zobaczyc jak wyglada Centrum Handlowe!!!
15. Dodane przez Ania, w dniu - 01-10-2009 13:28 0 0
Czytałem artykul Adamka. Chytrze wyzwal ich na pojedynek. Odpowiedzieli z klasa. Ciekawe co z tego wyjdzie.
16. Dodane przez do kom.2, w dniu - 01-10-2009 13:31 0 0
człowieku, co TY wypisujesz? wiem, że ludzie chcą centrum handlowe z pradziwego zdarzenia, ale nie w CENTRUM MIASTA BEZ INFRASTRUKTURY. ja nie popieram kupców, ale w jednym mają świętą rację: TIRY zawalą nasze miasto, a codziennie od 15 do wieczora tłumy leszczyniaków Twojego pokroju będzie jechało samochodem (dodatkowo - bo piszesz, że nigdy w centrum nie robisz zakupów) na starówkę do galerii. JA MIESZKAM PRZY K.JADWIGI I zgroza. co to będzie, na tych naszych brukowych ulicach.... LUDZIE MYŚLCIE TROCHĘ A NIE TYLKO POD SIEBIE. konsekwencje tego będą strasznę. a pewnie i każdy z nas raz kiedyś coś będzie miał do załatwienia w centrum to OSZALEJEMY WSZYSCY. najpierw dojazd porządny, a później galerie. a nie odwrotnie. albo galerie budujcie już tam gdzie są porządne dojazdy - na obrzeżach miast przy drogach wielopasmowych...
17. Dodane przez ewa, w dniu - 01-10-2009 13:33 0 0
po co Wam niskie ceny w sklepach i w galerii? jak nie będziecie mogli tam dojechać bo Was szlag trafi stojąc w korku z 4 elkami...
18. Dodane przez ewa, w dniu - 01-10-2009 13:35 0 0
Bzdura z tymi badaniami miasta. Ktoś zapytal przez telefon mieszkańców co by chcieli a ci odpowiedzieli ze galerii, teatrow, kultury, opery itp. Co to za badania chciejstwa ludzi. Każdy z nas chciałby mieć duzo wiecej niż ma. To tak jakby zapytac , czy chcesz być zdrowy. A tu chodzi o badania, czy te wszystkie centra rozpieprzą starówke czy tez nie. SOLS ma rację. Zwłaszcze, że mówi, ze jak się mylą to niech miasto buduje ile chcą galerii. To trzeba sprawdzić.
19. Dodane przez będzie za późno, w dniu - 01-10-2009 13:39 0 0
ockniecie się Wy wszyscy zakupoholicy - jak zbudują centrum a nie będziecie mogli do niego dojechać. współczuję okolicznym mieszkańcom, że zgadzają się na to, aby wieczorami jeździły Tiry z dostawami... przykład dostaw wieczornych do Rossmana - tiry robią hałas po 22. i co?? nic. mądry Polak po szkodzie. będzie za późno.
20. Dodane przez vip, w dniu - 01-10-2009 13:40 0 0
Badania trzeba zrobic. Ale proponuje niech miasto je zleci a sols jak taki mądry niech zapłaci.
21. Dodane przez monika, w dniu - 01-10-2009 13:41 0 0
ja chcę, aby przedstawiono mi komunikację w moim mieście po zbudowaniu galerii w centrum. dzisiaj przejechać miastem po 16. to cud!!! a to dopiero będą cuda po wybudowaniu galerii. badania tak ale tylko o tym, jak z komunikacją. bo to, że galeria ma być to jest bezsprzeczne...
22. Dodane przez glos rozsadku, w dniu - 01-10-2009 13:43 0 0
Moim zdaniem sytuacja jest jasna. Ktoś się myli . Racje ma Sols albo miasto. To warto sprawdzić. Nawet trzeba. Niech zapłaci ten, kto się myli.
23. Dodane przez totoloto, w dniu - 01-10-2009 13:46 0 0
SOLS mi się podoba. Mówią bardzo rzeczowo, nie boją się odpowiedzialności. Czego nie można powiedziec o wszystkich radnych
24. Dodane przez Alek, w dniu - 01-10-2009 13:50 0 0
Ludzie litości Ci ludzie/SALS/ 
grają tylko na zwłokę.Badania dawno już były.Nie róbcie z Leszna wiochy.Jestem za galeriami.
25. Dodane przez Julia, w dniu - 01-10-2009 13:58 0 0
Tak jak kiedyś Stan Tymiński pojawił się na naszej arenie politycznej to obecnie Pan Jessa pełni funkcje mesjasza, który ma zbawić biednych leszczyniaków 
i spłełnic ich marzenia. Prosze sie nie łudzić tu tylko chodzi o ......kasę- Jessa ma na tym świetnie zarobić. Fakt ,że zniszczy infrastrukture Leszna wprowadzając maksymalizaję ruchu samochodowego w centrum miasta oraz osłabi swobodę mieszkańcom ,choćby w prozaicznym codziennym dotarciu do domu to już są 
właściwie szczegóły. Walczmy o utrzymanie naszej Starówki ,doceńmy działania SOLS- i enrgie jaka poświęcają dla tego miasta
26. Dodane przez ja tata, w dniu - 01-10-2009 14:00 0 0
do 10. Jaka ty niemadra jestes. Jak jestes chora to tez nie robisz badan tylko sobie kupujesz sama leki i się leczysz. Może swoje dzieci jak masz albo będziesz miala tez tak będziesz leczyc? Się puknij troche. Zawsze najpierw musi być diagnoza a pozniej leczenie.
27. Dodane przez tak justyn, w dniu - 01-10-2009 14:12 0 0
do 9. No i zgadzam się z toba zupełnie. Tylko ze Sols nie mowi ze w Lesznie nie ma być zadnych galerii handlowych tylko mowi ze skoro już sa Manhattan i Nasze Leszno i jeszcze powstanie galeria Ciesiólki z (kinami) i jeszcze jedna galeria kolo fabryki Pomp to to już będzie dużo. I Sols mówi że te były planowane i muszą powstać. Ale Sols mówi, że jak jeszcze powstaną 2 następne , Goplana i Mlyny to 6 galerii w Lesznie będzie za duzo i na naszej starowce nie będzie nawet bankow nie mówiać o sklepach. Zauważ ze Sols mówi zrobmy badania i jeżeli 6 galerii w Lesznie będzie ok. to niech je budują. Przecież takie badanie kosztuje grosze w porównaniu do diet Radnych a może raz na zawsze rozstrzygnie ile wybudowac tych galerii.
28. Dodane przez Paweł, w dniu - 01-10-2009 14:19 0 0
Bardzo dobry pomysł na przeprowadzenie takich badań!!! Czy miasto oraz inwestorzy galerii Goplana majĄ jakieś obawy przed takimi działaniami? 
Po oporze jaki stawiaja jestem przekonany ,że tak! Mamy prawo wszyscy dowiedzieć się jakie są konsekwencje powstania galerii w centrum naszego miasta!!!! 
Każdy ma prawo do takiej wiedzy! ZRÓBMY ANALIZĘ WPŁYWU GALERII NA LESZCZYŃSKA STARÓWKĘ!!!!!!!!!!!!! MAMY PRAWO WIEDZIEĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!
29. Dodane przez do Prezydenta, w dniu - 01-10-2009 14:24 0 0
Więcej kultury w Goplanie, więcej sztuki, muzyki rozrywki i sportu. Kina , teatry, wystawy galerie artystyczne. My chcemy kultury. Panie Prezydencie liczymy na Pana. Niech Pan każe budować centra handlowe na granicach miasta. Przeciez jest tyle terenu na budowe galerii. A tu w centrum miasta chcemy mieć kulture i kina. Przeciez w sklepach na starowce nie da się zrobic kultury. To można zrobic tylko w takich duzych obiektach jak Goplana czy tez Mlyny.
30. Dodane przez ...$, w dniu - 01-10-2009 14:33 0 0
Na Zachodzie najpierw buduje się drogi a dopiero później planuje zabudowę . W Polsce jest oczywiście odwrotnie - najpierw market a dopiero później kombinowanie jak dojechać do niego .Nawet jeśli pod Goplaną będzie parking to wiele uliczek dochodzących do ul.Królowej Jadwigi jest bardzo wąskich. Szkoda , że miejsce po starym kinie nie zostało zagospodarowane z myślą o nowoczesnym centrum kultury. Wtedy market w młynach byłby idealnym rozwiązaniem . Jeden wspólny parking ale kultura oddzielona od handlu .
reklama
31. Dodane przez ac/dc, w dniu - 01-10-2009 14:40 0 0
jakie badania, analizy???? i dlaczego na koszt mieszkańców???? Panowie prawa wolnego rynku i nic więcej!!!
32. Dodane przez kiki, w dniu - 01-10-2009 15:01 0 0
Precz z Solsami !
33. Dodane przez powątpiewająca., w dniu - 01-10-2009 15:19 0 0
spytajcie się o zdanie naszego miejskiego socjologa marka wachowskiego, kiedyś na spotkaniu na , którym byłam na karasia mówił, ciekawie o różnicy pomiędzy sondażem a badaniami rynku.  
Co zapamiętałam to to, że w badaniu rynku na powyższy temat mogą zaistnieć poważne problemy z ustaleniem rezultatów badawczych, czyli na przykład ilu ludzi i dla czego przyjedzie do Leszna na zakupy z okolicznych miejscowości i ile grosza są tu w stanie zostawić. 
Z zawodu , choć od paru lat go nie wykonuje, jestem analitykiem kredytowym i w mojej branży miałam wielkie trudności aby przy mniejszej ilości zmiennych ocenić czy ktoś da radę sfinalizować inwestycję czy nie a tu przy wiele większej ilości niewiadomych jestem bardzo ciekawa i raczej wątpię , że badania takie byłyby miarodajne.
34. Dodane przez do 33, w dniu - 01-10-2009 16:00 0 0
bardzo ciekawe co mówisz ale niech ktoś to dalej rozwinie- czy mozna to faktycznie zbadać czy nie? i jaka może być próba błędu?
35. Dodane przez jack z g, w dniu - 01-10-2009 16:01 0 0
to jakie maja być te badania a czym sie rózni badanie rynku od sadażu , moze jestem ciemny ale nie wiem.
36. Dodane przez abcd, w dniu - 01-10-2009 16:02 0 0
Do 31. Ciekawe gdzie mieszkasz ac/dc . A jakby w ramach wolnego rynku postawili ci przed domem obiekt handlowy albo fabryke i dziennie pod oknami przejeżdżałyby setki tirów i tysiące aut to też bys mówił prawa wolnego rynku?
37. Dodane przez Marek, w dniu - 01-10-2009 16:08 0 0
do 33. Powątpiewająca to ty chyba byłaś cienkim analitykiem kredytowym , ze już nie pracujesz w swoim zawodzie. A co chciałabyś przez to powiedziec, ze takie badania nie sa miarodajne ? Ze lepiej nic nie robic? Nic dziwnego ze cie wylali z roboty.
38. Dodane przez ewa, w dniu - 01-10-2009 16:17 0 0
ludzie , co wy piszecie , ja myslałam ,ze mówimy tylko o Goplanie , jakie 5 centrów handlowych? , w Lesznie ? Gdzie one się maja zmieścić . Będą na kazdym skrzyzowaniu ? Ludzie zastanówcie się, przecież to jest niemożliwe . Do tej pory popierałam p. Jessę , bo myslałam , że tylko on buduje galerię , ale dopiero teraz zrozumiałam o co chodzi Sols. muszę powiedzieć, że chyba ich rozumiem , nie do końca się z nimi zgadzam co do Starówki , bo to specjalna część miasta , już tyle lat funkcjonuje , ale coś w tym jest. Myslę, że Starówka przetrwa ale będzie miała duże problemy , bo wszyscy na nich narzekamy. Jedno jest pewne . nie znam się na tym , ale coś czuję , że tych centrów to trochę za dużo. Sols ma rację . Niech miasto sprawdzi skutki przed a nie po. Nie dajmy solsowi powiedzieć póżniej - a nie mieliśmy racji . Za duzo nas to wszystko może kosztować . Sprawdzić czy nie mają racji .
39. Dodane przez piotr, w dniu - 01-10-2009 16:40 0 0
do 33 ja obecnie pracuję w banku.  
to oczym mówi sols jest stosunkowo proste i szybkie do zrobienia . robi sie to przy każdym wniosku kredytowym- to się różnie nazywa - określenie przychodów , badania rynku itp. to jest podstawa każdego biznes planu. bez tego nie ma kredytu. ja rozumiem ,że sols chce okreslić , jaki jest potencjał miasta Leszna , czy jest miejsce na 5 centrów handlowych , i czy starówka to wytrzyma ? to będą wyniki przyblizone , bo tylko takie mogą być , ale jeżeli zrobione jest to profesjonalnie i przez porządną firmę to bank takie wyniki sprawdza , i jeżeli nie ma istotnych błędów, to je przyjmuje , niw wiem więc , skąd u ciebie taka opinia
40. Dodane przez miki, w dniu - 01-10-2009 17:30 0 0
tonący brzytwy się chwyta. A galerie i tak wejdą do miasta i tak.
41. Dodane przez kto to wie..., w dniu - 01-10-2009 18:19 0 0
SOLS - sprzedawcy trzesa portkami ze nie bedzie kasy ze sprzedazy, wlasciciele kamienic ze nie bedzie kasy z najmu..... 
...do tej pory wszystko sie im krecilo a tu zmiany panowie, zmiany....
42. Dodane przez mjiji, w dniu - 01-10-2009 19:05 0 0
gołdyń człowieku uspokój się.Płaczesz a marża w sklepach na starówce wynosi 300% i biedni właściciele muszą tylko jeżdzić mercami i bmkami.Niech powstają centra handlowe
43. Dodane przez do 39, w dniu - 01-10-2009 19:13 0 0
mało który z super analityków w centrali warszawskich umiałby to zrobić. 
Sam mam uprawnienia i pracuje w firmie badawczej i wiem , że mój szef jak posłyszy o forsie to tego się podejmie, bo tylko naiwny by odmówił. 
Jednak to nie jest sprawa jakiegoś jednego inwestora budującego galerię i jego możliwości oddziaływania na rynek ,to sprawa przerastająca dotychczasowe analizy , tu chodzi o chłonność całego miasta i dużo więcej zmiennych zależnych, tak naprawdę nie do końca wiadomo wynikających z czego, przy samych założeniach badawczych już będzie problem, jakie kryteria zastosować i tp. 
Wydaje mi się , że sols chce za wszelka cenę grać na zwłokę , bo tylko to brzmi logicznie, wspomniane badania jeśli miały by być solidne potrwają ponad pół roku a ich rezultaty mogą bardzo odbiegać od rzeczywistości- niestety nieznanej .
44. Dodane przez do 37, w dniu - 01-10-2009 19:15 0 0
mylisz się dzióbku , dziś jestem o stanowisko wyżej i co zatkało kakao?
45. Dodane przez nowak, w dniu - 01-10-2009 19:30 0 0
SOLS, nie piszcie o tym trupie i pomyłce. Brak im jaj żeby podjąć konkurencje, zniżają się do poziomu zakazu i wstrzymywania budowy tak potrzebnego nam centrum, w którym będzie coś więcej niż na ich biednych straganikach, gdzie zdzierają kase z tych biednych ludzi którzy wogóle tam zaglądają.
46. Dodane przez do 39, w dniu - 01-10-2009 19:40 0 0
nasz bracie rację my też w naszym banku ( największym w lesznie) to robimy , tylko szkopuł w tym , że każdemu z analityków inne wyniki wychodzą. szacunek ale gadasz bzdury. nie porównuj skoringu bankowego do poważnych badań.
47. Dodane przez analityk, w dniu - 01-10-2009 20:23 0 0
Sluchajecei wy wszyscy pozal się Boze analitycy. Pierwsze slysze ze nie można zrobic jakiejs analizy oddziaływania skutkow centrow handlowych na starowke. Przeciez Jessa zrobil takie badania i wyszlo mu ze w Lesznie może działać 5 czy tez 6 centrow to po co to larum. A radni z miasta tez mowia ze analizy były zrobione i tez im wychodzi ze 6 centrow nie powali starowki. Wiec co gadacie ze nie można tego wyliczyc. :x
48. Dodane przez do Obroncow Starowki !, w dniu - 01-10-2009 20:27 0 0
jesli wd nich straci Starowka, a zyskaja 4 inne miejsca w Lesznie, tzn. dla mnie tyle, ze wreszcie skonczy sie "mit" Starowki, a inne dzielnice miasta dostaną szanse rozwoju. 
I to jest wlasnie perspektywimistyczne myslenie.Nawet, jesli jakie centrum upadnie, to wzorem "Naszego Leszna" i tak sie odrodzi. 
Wniosek: kazdy anty rozwojowy, typu obroncow Starowki jest anty leszczynski i tyle !! :(
49. Dodane przez andrzej, w dniu - 01-10-2009 20:33 0 0
to jak nawet duze badania nie dają pewnosci rezultatów to po co je robić.
50. Dodane przez do 46 i 43 od 39, w dniu - 01-10-2009 21:00 0 0
kochani bracia  
oczym wy mówicie . jest oczywiste , że wszystkie analizy dotyczace przyszłości sa pewną niewiadomą i obaczone błędem przewidywań , to jest oczywiste , nie są to badania łatwe , jak każde dotyczace przyszłości , ale mamy przecież mechanizmy weryfikujące te załozenia . tak na marginesie , w tym przypadku nie ma tak wielu zmiennych . dobrze , że nie chcecie tego zlecenia , my złozymy miastu propozycję tych badań , i zrobimy je wiarygodnie w ciagu 45 dni , chcecie sie bracia załozyć
51. Dodane przez do 44, w dniu - 01-10-2009 21:33 0 0
nie dosc ze nic nie umiesz to jeszcze smieszna jestes
52. Dodane przez monika, w dniu - 01-10-2009 22:24 0 0
skoro p.Jesse chce budować galerię i ma kasę i ludzie tego chcą, to po co czekać za GOplaną, niech zbuduje centrum przy np. drodze 5... bez zwłoki, pozwolenie od zaraz... miód malina - bez utarczek, bólu. czegoś tu nie rozumiem, bo jeżeli ja bym chciała np. wybudować dom - a teren który sobie upatrzyłam byłby długo niedostępny, to weryfikuję plany i szukam innego terenu - bo zależy mi. A p.J. też niby zależy na galerii, to czegoś tu nie rozumiem... chyba chodzi o wielką kasę, bo innego wytłumaczenia nie ma. niech ktoś mi odpowie, dlaczego mówiąc, że ma kasę nie buduje centrum tam gdzie miasto da zgodę bez problemu?
53. Dodane przez Pati, w dniu - 02-10-2009 00:42 0 0
Nie osmieszajcie sie- badania, analizy , blokada kupcow przed otwarciem normalnych sklepow. Jestesmy w Unii Europejskiej czy nadal zatrzymaliśmy sie na leszczynskim bruku? Tak czy siak galerii nadal brak- nawet kiedy sie doogadcie nadal my mieszkancy obierzemy jeden kierunek- POZNAN.IKEA, miliony sklepow, sklepikow- a MEDIA MARRKT nie klamie- nie jest dla idiotow!
54. Dodane przez do 47, w dniu - 02-10-2009 09:00 0 0
jessa zrobił raczej sondaż opinii i oparł się na paru publikacjach ,bo badania rynku na ten temat nie podejmie się żaden poważnie myślący i przy zdrowym rozsądku badacz - badacz z wrocławia
55. Dodane przez Merek, w dniu - 02-10-2009 09:03 0 0
Co ten sols wyprawia , i tak przecież większośc Leszczy na zakupy jedzie do Poznania , wrocławia , głogowa . Prosze nie róbcie z Leszna wiochy . Co to Państwo w Państwie ??? Kliku kupców nie może ograniczac prawa wyboru mieszkańców . To może przestaniemy budowac drogi , szkoły przecież wszystko już jest !!! To jakas tragedia !!!!!!!
56. Dodane przez radny z gostynia, w dniu - 02-10-2009 09:06 0 0
do 50 i mój bracie po 50 dniach wyjdziesz na salę na Karasia i powiesz tak- "narobiliśmy się straszliwie, prognozy nasze są następujące......niestety nie możemy dokładnie powiedzieć czy na pewno i w którym momencie powyższe mechanizmy zadziałają i czy w ogóle..... 
Dalej nikt nic nie będzie wiedział oprócz sols , który znów zdobędzie dla siebie trochę czasu ze szkodą dla miasta.
57. Dodane przez do 51, w dniu - 02-10-2009 09:08 0 0
wracaj na budowę ale przed tym wysmarój sobie popękane rączki cieciu kremkiem niwea to może troszku zdelikatniejesz.
58. Dodane przez maria, w dniu - 02-10-2009 09:10 0 0
to co robi sols jest pioniżej pasa źle mi się robi jak na tych ludzi patrzę- wynieście się z mojego leszna i to juz.
59. Dodane przez ha, w dniu - 02-10-2009 10:04 0 0
Budować te galerie i tyle.Jedną z korzyści jest fakt,że powstanie dużo miejsc pracy,a więc nie słuchać tego łgania SOLS, a posłuchac głosu mieszkańców :(
60. Dodane przez Franek, w dniu - 02-10-2009 10:54 0 0
do 59! Co sie tak buldocysz. I nie zabieraj glosu w imieniu mieszkancow tylko swoim wlasnym. My potrafimy sami zadbać o siebie. A galerie musza byc i duzo i niech bedzie tanio ale nie pod moim oknem. Moze jak masz ochote to niech ci wybuduja pod twoimi drzwiami. Ja sie moge przejechac do galerii za miasto.
61. Dodane przez x, w dniu - 02-10-2009 11:46 0 0
(...) się chce jak słyszę o obrońcach starówki tylko w Lesznie chcą blokować wszystko a my biedni ludzie musimy jezdzić np do Głogowa ostatnio tam pojechałam kupić telewizor do Media Markt bo był tańszy niż w Lesznie o 500 zł i jak tu nie chcieć dużych centrów
62. Dodane przez 2X, w dniu - 02-10-2009 12:27 0 0
do 61.A ty X nie rozumiesz jak sie do ciebie mowi, ze Sols nie ma nic przeciw centrom handlowym. Ty nie rozumiesz, ze Ciesiolka buduje galerie jakiej nie ma w Glogowie na 40 tys m? Nie slyszales ze przy pompach ma powstac kolejne centrum na 20 tys m? Wiec nie chrzan farmazownow tylko czytaj gazety i sluchaj co sie na miescie mowi.
63. Dodane przez XYZ, w dniu - 02-10-2009 12:33 0 0
Sporting utrzymuje młodzież z kieszeni rodziców, Markowa odzież nigdy nie nadąża z aktualnym trendem.Czas uciąć durną dyskusję,kupcy zrobią wszystko aby torpedować wolę mieszkańców i miasta.Sklepy kupców nie są wizytówką miasta. POZNAŃ WROCŁAW KRAKÓW TO SĄ STARÓWKI KUPCY WOLĄ LESZNO Z CZASÓW PRL.
64. Dodane przez bezczelni Kupcy, w dniu - 02-10-2009 13:28 0 0
Mam dosyć juz tych Kupców... Dajcie spokój... Przestańcie juz, mieszkańcy chcą galerii i to się liczy.... a że Wy stracicie... no cóż... i tak macie dosyć kasy, przy tych cenach jakieserwujecie w swoich sklepach
65. Dodane przez DO 64, w dniu - 02-10-2009 13:58 0 0
kłania się "czytanie ze zrozumieniem". kupcy i mieszkańcy chcą galerii, ale nie w wąskich uliczkach bez dobrej infrastruktury!!! miejsce galeii jest na obrzeżach miast, chbya, że dwupasmówki są na starówce... (gdzie??????). myslenie płytkie: zubudujmy centrum, a później się pomyśli jak dojechać. żal mi wszystkich co nie czytają ze zrozumieniem.
66. Dodane przez max, w dniu - 02-10-2009 16:27 0 0
szanowni Państwo SOLS niech kazdy z was zajmie się uczciwą pożądną pracą a nie dorobkiem za cwaniactwo i obiboctwo, a może na rynku otworzyć rodzinne interesy skupu złomu i metali kolorowych - żaden z was nie interesuje się ani społeczeństwem leszczyńskim ani rozwojem miasta leszna tylko nabijaniem własnej kabzy.
reklama
67. Dodane przez HiHooT, w dniu - 02-10-2009 19:06 0 0
Leszczyńscy kupcy ...to hamulcowy tego pięknego miasta
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom na wzgórzu z wid... Osieczna 870000
Grunt rolnyKrzemieni... 200000
Działka budowlana w ... Kąkolewo 220000
Działka rod jagódkaLeszno 15500
Mieszkanie 47 m? | o... Leszno 389000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj