Bez fajerwerkówBez fajerwerków |
23.10.2009. Radio Elka, Emilia Wojciechowska | ||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: ![]() Wielkopolska postawiła na promocję informacyjną, bez "fajerwerków" i zaskakujących gadżetów. Były za to wydawnictwa, mapki, foldery. - Rozdaliśmy już mnóstwo ulotek, udzieliliśmy sporo informacji. Mamy dziesięć produktów turystycznych, w tym szlaki kajakowe, rowerowe, piesze. Każdy znajdzie coś dla siebie! - przekonuje Konrad Andrzejewski z Informacji Turystycznej w Lesznie. Codziennie przy stoisku odbywa się losowanie nagród. Miasto postanowili wesprzeć sponsorzy fundując: zaproszenie na bal sylwestrowy, karnet na basen, nocleg z rekreacją konną, romantyczną kolację czy królewską ucztę. Mimo że z Gostyniem chyba najbardziej kojarzy się Święta Góra i bazylika, miasto także postawiło na turystykę aktywną. - Przez nasz powiat przebiega fragment Traktu Chłapowskiego, jest to szlak konny, który ma 84 km. Chcemy zaproponować również szlak "Wielkopolska Podkowa", oprócz tego niecodzienne zawody w wyścigach drezyn ręcznych - mówi Jarosław Lisiecki z Międzygminnego Związku Turystycznego "Wielkopolska Gościnna". Przy stoisku Wielkopolski każde z miast miało wydzielony stolik. Z tego ograniczenia wybił się Przemęt. Gmina promująca przede wszystkim szlaki kajakowe, wodne, oprócz stolika zorganizowała sobie małą przestrzeń. Na leżaku rozłożył się sympatyczny plażowicz, który dwoił się i troił, by zainteresować zwiedzających "leczniczą korą" ze szlaku kajakowego. - To zabawny pomysł, wywołujący uśmiech na twarzy, a o to przecież chodzi, w ten sposób ludzie zapamiętują nasz region - tłumaczy Łukasz Wojciechowski z Gminnego Ośrodka Kultury w Przemęcie. Nietypowo zaprezentowało się Muzeum Okręgowe w Lesznie, umieszczając przy swoim stoisku tekturowe fotele wykonane przez sponsora. Awangardowy pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. - Wyróżniamy się tym kartonem, bo drugiego takiego stoiska nie ma i nie ma drugiego takiego muzeum, które miałoby mecenasa. W tym roku właśnie na tym chcielismy się skupić, że warto mieć mecenasa - mówi Paweł Klak, asystent dyrektora Muzeum Okręgowego w Lesznie. - Pokazujemy, że można zrobić coś inaczej, chcemy pozyskać ludzi, którzy nigdy u nas nie byli, a dzięki mecenasowi mamy na to pieniądze - dodaje. Fotele wzbudziły spore zainteresowanie - do tego stopnia, że Włosi koniecznie chcieli zdobyć kontakt do firmy, która je wykonała. Meble nie są na sprzedaż, ale kto wie... Oprócz regionów promowało się 39 krajów świata. W tym roku krajem partnerskim była Słowacja - z najciekawszym i najbardziej żywym stoiskiem. Słowacy pokazali nową ofertę zimową, podkreślili folklor słowacki występami zespołów, zachęcali do degustacji win, piw, serów. Kucharze na żywo gotowali potrawę narodową - bryndzowe halusky. Było smacznie, tanecznie, kolorowo i głośno. Środa i czwartek były dniami branżowymi, poszczególne regiony próbowały wybadać jak przedstawia się konkurencja. Dopiero dziś i w sobotę będzie się można przekonać, czym naprawdę interesują się turyści. (mon) Zobacz to na elka.tv
reklama
reklama
|
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL![]()
|
reklama
reklama