Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Sierpnia 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Apolinary, Filip,
Laurenty, Walerian
Do końca roku 130 dni.
Start arrow Leszno arrow Pabisiak: to była pokojowa demonstracja

Pabisiak

Pabisiak: to była pokojowa demonstracja

23.10.2009. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
thumb_pabis.jpgOkoło 100 związkowców z Leszna wzięło udział w wielkiej demonstracji Solidarności pod Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu. Pojechali, aby wesprzeć kolegów z zakładów Cegielskiego i bronić ich miejsc pracy. Protest nie był spokojny, doszło do starć z policją. Szef oddziału w Lesznie Karol Pabisiak twierdzi, że część z nich była sprowokowana przez stróżów prawa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Od początku miesiąca w zakładach Cegielskiego w Poznaniu trwają zwolnienia grupowe. - Kiedy padają stocznie, padają też zakłady kooperujące z nimi, to jest efekt domina, rząd udaje, że tego nie ma - mówi szef Solidarności w Lesznie
Karol Pabisiak. - Chcieliśmy wesprzeć kolegów z Cegielskiego.

Demonstracja nie była spokojna. Doszło do ostrych starć z policją. Pabisiak twierdzi, że po części odpowiadają za to funkcjonariusze. - Policjanci nie zachowywali się przyzwoicie. Wydaję mi się, że dochodziło do prowokacji, ocenimy to po obejrzeniu materiału filmowego, który został nakręcony przez nasze służby - mówi Pabisiak.

Zapytany skąd w szeregach związkowców wzięli się anarchiści odpowiedział, że nie wie. - Tego przewidzieć nie można, trudno zapanować nad kilkutysięcznym tłumem.

Związkowcy zapowiedzieli, że wrócą ze zdwojoną siłą. Teraz jednak chcą rozmawiać z premierem. - Wojewoda nie jest władny by rozwiązywać takie problemy, sytuacja jest zbyt poważna żeby słuchać kolejnych obietnic - dodaje Pabisiak.

Jego zdaniem ta manifestacja była pokojowa, choć rożnie mogła być odebrana. Zapowiada, że następne już takie nie będą. - Dosyć tego gadania i chodzenia po ulicach, będziemy radykalizować swoje protesty. (jad/emi fot arch)
 
Komentarze (25)
1. Dodane przez gość, w dniu - 23-10-2009 18:30 0 0
Cholerne darmozjady, pojechali, aby zrobić zadymę, tylko i wyłącznie!Przecież sam powiedział,że wojewoda nic nie mógł, to po co tam pojechali??!! 
Policja ich sprowokowała, śmiechu warte!
2. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-10-2009 18:37 0 0
p.Pabisiak o jakiej mowi pan prowokacjiskoro w dniu wczorajszym na antenie tv Poznan zwiazkowcy z HCP zapowiedzieli ze to nie bedzie spokojna demonstracja dobrze ze w Lesznie jak zwalniali w SEWSIE nie palil pan opon bo to w waszym stylu jak nas widza tak donas przychodza strategiczni inwestorzy kto by chcial inwestowac w takie towarzystwo
3. Dodane przez solny dziadek, w dniu - 23-10-2009 18:38 0 0
Biedny przewodniczący. Spokojnie szedł ulica a ci niedobrzy go bili. Dobrze ze ci "dzielni działacze" nie kierowali zwiazkiem w latach `80. Zeszły zwiazki na psy. Klakiernia polityczna sie zrobiła z tego . Wstyd panowie--wstyd
4. Dodane przez k, w dniu - 23-10-2009 19:12 0 0
Banda nierobów !!!
5. Dodane przez tr, w dniu - 23-10-2009 19:44 0 0
Panie Pabisiak to była zwykła burda a winni jej powinni być pociągnięci do odpowiedzialności.Dlaczego pretensje są do rządu a nie do kadr menadżerski zakładów mających kłopoty. To menadżerowie trzymają ster.
6. Dodane przez ?, w dniu - 23-10-2009 20:20 0 0
Odechcialo wam sie juz tego dzikiego kapitalizmu i pseudo demokracji ? troche pozno wam sie oczy otworzyly.
7. Dodane przez 0mnibus !!!!, w dniu - 23-10-2009 20:59 0 0
jak słyszę 'związkowcy"to mnie krew zalewa, a gdzie byli jak mnie zwalniano z pracy po 32-ch letach z pracy bo firma upadła, jestę w sile wieku i muszę sobie radzić,nikt mi się nie zapytał z czego będę żyła... ludzie miejcie opamiętanie bo doprowadzicie ten kraj do rozpadu,za jaką republiką będziecie wtedy głosować i z kim zawrzecie układ
8. Dodane przez ledaco, w dniu - 23-10-2009 21:28 0 0
Za czyje pieniądze była ta wycieczka?
9. Dodane przez ale kombatanci, w dniu - 23-10-2009 22:14 0 0
Widziały gały co b rały . Tak krótko można określić dorobek obecnych związków i jego, pożal się Boże działaczy. Gdzie był pan panie Pabisiak jak rządził bliźniak prezydenta. Siedział pan JAK MYSZ POD MIOTŁĄ, żeby się tylko nie narazić. teraz znowu nabrał pan wiatru w żagle, ale ludzie się już na to nabrać nie dadzą. Wam przecież nie chodzi o ich dobro, a jedynie o zaistnienie, żeby o was " tak zasłużonych w walce z komuną " nie zapomnieli"/sic/ Podobnie z listem otwartym w sprawie ul. ks. Popiełuszki, z kim pan to konsultował, kto z szeregowych członków zwiazku o tym wiedział? to przecież nic innego jak samowolne działanie, bez wzgledu jakie są tego motywy, a te są bardzo wyraziste - chęć zaistnienia
10. Dodane przez już nie należący do związku, w dniu - 23-10-2009 23:47 0 0
Związki wyprowadzić na zewnątrz zakładów - szkodzą zakładom. Wszystkim burdom winni są szefowie związków - oni podpuszczają zwykłych szeregowych związkowców do rozrabiania a sami chowają się za ich plecami. Najlepiej zwalić winę na policję że oni sprowokowali związkowców ! Związkowcy to zwykli rozrabiacze (...). Dobrze że nowi inwestorzy nie biorą zakładów ze związkami bo to jest kula przy nodze właściciela. Może zakończę bo to zbyt żałosny temat. Związkowcy pierwsi w kościele i pierwsi do burd. Bardzo ważni w grupie - pojedyńczo tchórze.
11. Dodane przez miki, w dniu - 23-10-2009 22:51 0 0
CRZZ jako żywo!! (Kto nie wie co to znaczy zapraszam do książek z historii
12. Dodane przez Reinkarnacja p. P, w dniu - 23-10-2009 23:26 0 0
Pabisiak jakie ty masz służby?, to ze kręcisz to już od lat wiadomo. Głupich szukasz mówiąc o prowokacji, obyś sam nie okazał się prowokatorem! 
Wstydu waść oszczędź.
13. Dodane przez pokojowe demonstracje, w dniu - 24-10-2009 09:57 0 0
ciekawe te komentarze oni czyligora sa dobrzy tylko doly sa be a nallepiej zwalic to na zwiazki .ciekawe na kogozwala reszte win
reklama
14. Dodane przez poranek, w dniu - 24-10-2009 10:11 0 0
odczepcie się od Pabisiaka trzeba było ruszyć tyłek do Poznania i zobaczyć co się działo pyskujcie na Rząd chociaż brak słów
15. Dodane przez srsr, w dniu - 24-10-2009 11:36 0 0
te komentarze są tylko po to żeby się troche anonimowo powyżywać. 
Chcą walczyć o ulicę Popiełuszki - źle bo nic nie robią. 
Jadą walczyc o prawa pracowników - źle bo coś robią!!! 
Krytykować każdy umie!!!!
16. Dodane przez Tomek, w dniu - 24-10-2009 12:17 0 0
Najłatwiej zwalać winę na obecny rząd. Może trzeba było trzeba wykorzystać okres, kiedy w firmie była praca, żeby zainwestować i wprowadzić nowe produkty, żeby uniezależnić się od niepewnych stoczni. Najłatwiej jest iść na ulicę i powiedzieć DAJCIE pod sztandarem związkowców, którzy grzeją ciepłe posadki w przeróżnych zakładach produkcyjnych. Zawsze mnie to dziwi, że nad ludźmi pracującymi w tego typu zakladach jak Cegielski, rozpościera się parasol ochronny. Siłą mogą wynegocjować wszystko. W przypadku mniejszych firm jeśli mamy zwolnienia nikt nie dba o wyrzuconych ludzi. Muszą się sami przekwalifikować lub dokształcać by znaleźć pracę. Ja rozumiem, że ludzie, którzy tam pracują boją się o swój byt i są zdesperowani, ale utrzymywanie tak nierentownego przedsiębiorstwa jak Cegielski to strzał w stopę budżetu państwa. Nie ma na to miejsca w gospodarce rynkowej.
17. Dodane przez Tomek, w dniu - 24-10-2009 12:19 0 0
I niech nikt nie mówi, że tylko anarchiści byli agresywni, bo w telewizji było widać jak grupa związkowców z SOLIDARNOŚCI próbuje kopniakami otworzyć sobie drzwi do urzędu wojewódzkiego.
18. Dodane przez Związkowiec, w dniu - 24-10-2009 15:56 0 0
Do 10 Niestety Kolego Masz rację związki powinny działać poza zakładami pracy. Dziś w większości działacze załatwiają pod pozorem obrony pracowników własne sprawy a przychylny pracodawcy działacz zawsze moze liczyć na wdzięczność od niego. Niech Kol.Fabiśiak najpierw popatrzy na swoich najbliszych kolegów co wyprawiają w zakładach.
19. Dodane przez leon, w dniu - 24-10-2009 19:27 0 0
mam propozycje aby urzędy miast braly kaucje od zwiazkow przed manifestacją bo zapewnienie ze będzie pokojowa to z strony Solidarnosci zwykly blew po imprezie potracic za straty za mandaty w zwiazku z paleniem opon niech ktos zapali na dzialce to zobaczy jak mu Straz Miejska przylozy czy p.P(...) jeszcze potrafi normalnie pracowac ? Musieliscie nawiez z calej Polski bo poznianacy sa za spokojni i malo zaprawieni w burdach
20. Dodane przez kolezanka, w dniu - 24-10-2009 19:58 0 0
do kom 18 nie Fabisiak tylko Pan K Pabisiak nawet nie znasz nazwiska a się wymadrzasz
21. Dodane przez Ula, w dniu - 24-10-2009 22:57 0 0
Nie rozumiem dlaczego jedni ciężko pracują a "związkowcy" ciągle uważają, że nie trzeba pracować bo rząd musi dać. Te czasy już dawno minęły. Prawda jest taka, że winę za kiepską kondycję ponosi kierownictwo zakładu. Dyrekcja powinna odpowiednio szukać nowych rozwiań, nowych rynków zbytu, wdrażać nowe produkty jednym słowem rozwijać się. Ale wygodnie jest podpisywać listy i brać wysokie pensje. Więc warto paść działaczy związkowych z reguły zwykłych nie(...) - finansować ich imprezy, wyjazdy bo jak przyjdzie co do czego to palącymi oponami odwrócą od siebie uwagę.
22. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 25-10-2009 00:25 0 0
Wszystkie związki na Powązki...
23. Dodane przez Związkowiec, w dniu - 25-10-2009 15:17 0 0
Do 20. I co pomyłka w pisowni nazwiska zmienia. A znam go osobiście jakbyś chciała wiedzieć.
24. Dodane przez SŁUSZNIE, w dniu - 26-10-2009 12:03 0 0
WRESZCIE P. PABISIAK COŚ ROBI TRZEBA SILNYCH NACISKÓW ZE STRONY "SOLIDARNOŚCI" -TAK JAK W ROKU 1980 -ABY TUSKOLANDIA SIE PODDAŁA SKORO NIE MA POMYSŁU NA PRZEMYSŁ STOCZNIOWY W POLSCE ..WYKOŃCZYLI STOCZNIE po-WCY -TERAZ SIE KOŃCZY HISTORYCZNY CEGIELSKI. POWSZECHNIE WIADOMO ŻE POLSKIE STOCZNIE KONKUROWAŁY NA RYNKACH ŚWIATOWYCH (POLSKA ROBOCIZNA JEST TANIA). STOCZNIE UTRZYMUJA PRZECIEZ MILION LUDZI (SZCZECIN ,GDAŃSK,GDYNIA + F-MY KOOPERUJACE). TUTAJ POPIERAM PANA PABISIAKA, (NIEZRZESZONY J.L.)
reklama
25. Dodane przez do słusznie, w dniu - 26-10-2009 18:07 0 0
Zapytaj się wpierw stoczniowców dlaczego nie opłaca się im budować statków i polscy armatorzy zamawiają statki w Azji. A to z pewnością dlatego, że muszą jeszcze utrzymywać bandę darmozjadółw jakimi są działacze, a raczej pseudodziałacze związkowi. I w taki własnie sposób wykończyli Cegielskiego. więc pretensje kieruj pod inny adres.A co do pana Pabisiaka, to robi wszystko aby o nim nie zapomniano. Wpierw jawił się jako walczący z Komuną, chociaż jak Polska długa i szeroka nikt tutaj komunizmu nawet nie powąchał i wszelkie opowieści o walce z nim można włozyć między bajki, a jak ktoś nie wierzy niech poczyta "Kapitał", szybko, dopóki jeszcze nie wsadzają za jego czytanie. Teraz natomisat kreuje się obrońcą tych którzy mają tak jak mają a to dzięki takim jak on.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj