Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartWschowa Wywalczyli sobie parking? Teraz ruch starostwa
Wywalczyli sobie parking
Wywalczyli sobie parking? Teraz ruch starostwa
30.10.2009. Radio Elka, Michał Wiśniewski
Wschowscy kupcy uzyskali zapewnienie władz miejskich, że parking na Rynku wróci czasowo być może jeszcze przed świętami. Wniosek do starostwa o wydanie takie zgody w najbliższy wtorek ma przekazać gminna komisja bezpieczeństwa. Zanim powiat go oceni, konieczna będzie opinia policji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wczorajsze spotkanie kupców z władzami miasta przyniosło lepsze efekty niż wszystkie dotychczasowe protesty i korespondencje urzędowe. Marek Bitner reprezentujący środowisko kupieckie z centrum Wschowy przyznaje - porozumieliśmy
się z miastem i jesteśmy zadowoleni. - We wtorek zbierze się komisja, która zleci wykonanie projektu organizacji ruchu uwzględniającego ponowne otwarcie parkingu na Rynku. Taki projekt wraz z wnioskiem trafi do starostwa i liczymy na pozytywną opinię powiatu. Mamy nadzieję, że jeszcze przed świętami nasi klienci będą mogli parkować znów przed ratuszem - mówi Bitner. Zanim starostwo wyda decyzję w tej sprawie dokument, jakim jest projekt organizacji ruchu musi z urzędu gminy zostać przekazany do zaopiniowania policji. Dokładnie taka sama procedura miała miejsce, gdy w kwietniu podjęto decyzję o zamknięciu parkingu na Rynku. Dopiero po aprobacie policji sprawą zajmie się zarząd powiatu. Wschowski starosta Marek Kozaczek nie chciał dziś składać żadnych deklaracji w sprawie losów wniosku. Zapewnił, że odniesie się do sprawy dopiero, gdy dokumenty wraz z projektem organizacji ruchu, zostaną złożone na jego biurku. (mich)
1. Dodane przez radny, w dniu - 30-10-2009 10:19 Brawo panie Marku za wystąpienie
2. Dodane przez elk@, w dniu - 30-10-2009 10:35 Brawo kupcy mugł byc dalej parking a nie jakis ogródek piwny ciekawe kto miał z tego jakis iteres
3. Dodane przez First, w dniu - 30-10-2009 10:42 Jeżeli ma ponownie powstać parking na Rynku to trzeba też przywrócić ruch dwukierunkowy na ulicy Westerplatte przynajmniej do ulicy Pocztowej. W ten sposób znów powstanie pętla po której będzie można robić wyścigi samochodowe, szczególnie wieczorem. Ja pierwszy ufunduję wieniec nagrobny dla zwycięzcy wyścigu w drodze do nieba. Składał go będzie Burmistrz Wschowy łącznie ze Starostą. Wąskiej drogi!
4. Dodane przez DO FRIST, w dniu - 30-10-2009 11:14 A MOŻE ZAMKNĄĆ WSZYSTKIE DROGI WE WSCHOWIE BO O ILE WIEM TO NIE TYLKO NA RYNKU SIĘ ODBYWAJĄ WYŚCIGI .POMYŚL CZŁOWIEKU CO PISZESZ.
5. Dodane przez wsh, w dniu - 30-10-2009 11:27 i od razu z dnie otwarcia parkingu na ynku postwić z trzy parkomaty po to żeby wieczorami nie zbierały się tam grupki osób samochodami i jeżdzili sobie w koło ratusza.
reklama
6. Dodane przez kasia, w dniu - 30-10-2009 12:02 zgadzam ie w pełni z komentarzem nr 5
7. Dodane przez jan, w dniu - 30-10-2009 12:08 Kiedyś nie jeździły pojazdy bo ich nie było a młodzież jak to młodziez musi mieć jakąś rozrywkę. Przecież nie będa grac w szachy w Domu Kultury. Radni zaproponujcie coć konkretnego młodzieży.
8. Dodane przez parkomaty, w dniu - 30-10-2009 12:33 parkomaty 24h? troche to chore. ale parking na rynku powinien być i koniec. przecież Wschowa to nie jest jakaś wielka metropolia. ludzie to jest małe miasteczko a to że jest aut tyle ile jest to inna sprawa. parkomaty byłyby najlepszym rozwiązaniem.
9. Dodane przez ddddddd, w dniu - 30-10-2009 12:35 podobno chcą remontować ten niby parking koło fary. szybko pomyśleli nad tym jak już rozpetali piekło. ciekawe gdzie zrobią tymczasowy parking na czas remontu
10. Dodane przez do kom 5, w dniu - 30-10-2009 12:37 o ile mi wiadomo to nie ma chyba nigdzie płatnej strefy 24h. ale może jak tak zrobią to straż miejska będzie musiał robić na 2 zmiany. ale będzie żniwo
11. Dodane przez VAN DAM, w dniu - 30-10-2009 13:02 bo to jest tak. jak dali ciała i nie wyszło tak jak planowali to teraz wstyd sie przyznać do błedów. no i kto na tym cierpi? my mieszkańcy. POPROSTU NIEODPOWIEDNI LUDZIE NA STANOWISKACH. (...) z łapanki.
12. Dodane przez 1, w dniu - 30-10-2009 14:01 Do kom. nr. 11 Nie wypowiadaj się w imieniu mieszkańców bo nie masz takiego prawa. Ja nie zgadzam się z tym aby na Rynku był parking, wręcz przeciwnie jestem za zamknieciem ruchu samochodów od ul Pocztowej do ul. Lipowej wraz z placem Farnym. Za moim stanowiskiem jest wiele osób a zwłaszcza mieszkaćów tego rejonu. Ustępowanie kupcom, który mają zbyt wysokie ceny i brudne sklepy, jest poważnym błędem władz, która wykazuje tym swoją słabość i brak stanowczości w swoich działaniach. Mam nadzieję, że Starosta podtrzyma swoje dotychczasowe decyzje i nie ustąpi kupczykom z rejonu Rynku.
13. Dodane przez do 12, w dniu - 30-10-2009 14:34 całe szczęście że jest was mniej , niż nas którzy chcą przywrócenia ruchu
14. Dodane przez solll, w dniu - 30-10-2009 14:35 w pełni popieram kom 12.
15. Dodane przez jot, w dniu - 30-10-2009 14:39 Rynek powinien być zamknięty i już!! z pobliskich parkingów nie jest aż tak daleko żeby dojść do sklepików na Rynku ...no właśnie sklepików !! więc nie trzeba podjeżdżać pod same drzwi tych sklepów bo co najwyżej można tam kupić kilo rybki które spokojnie doniesie się do samochodu!! tam nie ma supermarketów i nie robi się nie wiadomo jak wielkich zakupów!!
16. Dodane przez wuesha, w dniu - 30-10-2009 14:40 Parking na rynku jest zupełnie niepotrzebny i tyle!!
17. Dodane przez ds, w dniu - 30-10-2009 14:41 Panie Marku niech Pan sie nie zgadza na parking bo nie chcemy mieć na rynku wyścigów samochodowych
18. Dodane przez obywatel, w dniu - 30-10-2009 15:06 Ja też uważam,że rynek powinien pozostać zamknięty dla samochodów ale ogródek piwny to nieporozumienie Kto i po co to zrobił,chyba,że chce mieć blisko z urzędu na piwo
19. Dodane przez First, w dniu - 30-10-2009 16:47 Popieram plan zawarty w komentarzu 12. Jestem za zamknięciem Rynku i okolicznych ulic dla normalnego ruchu drogowego. Panie Starosto, niech Pan się nie martwi kilkoma marnej klasy kupczykami. Jak im nie odpowiada to niech przeniosą się w inne miejsca a na ich miejsce przyjdą inni i jeszcze wyremontują te zapyziałe brudne budy do których strach wejść bo brudno , neprzyjemna obsługa i do tego strasznie drogo.
20. Dodane przez bolek, w dniu - 30-10-2009 17:40 do 11 jak chcesz miec cisze i spokoj to sobie kup dzialeczke pod lasem zbuduj domek postaw mor na 4 metry
21. Dodane przez tade, w dniu - 30-10-2009 17:45 niech najlepiej caly rynek zrownaja z ziemia jak mieszkanca przeszkadzaja samochody i postawia tam koejny market a te kamieniczki niech sobie wlasciciel remontuje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
22. Dodane przez jk., w dniu - 30-10-2009 17:53 Niestety starosta się nie popisał,zwalił wszystko na burmistrza, a nawet policję, której podobno przeszkadzała dotychczasowa organizacja ruchu
23. Dodane przez Zenobiusz, w dniu - 30-10-2009 19:05 Popieram powyższe komentarze,19.18.17. Przecież na rynku nie ma żadnych sklepów.Te małe sklepiki są niepotrzebne.Można się bez nich obejść Starczy Netto i Biedronka oraz nowy Lidl.Takie są prawa rynku. Parking na rynku niepotrzebny. Dla zdrowia lepiej się przejść pieszo do ratusza.
24. Dodane przez Robert, w dniu - 30-10-2009 23:54 A w Mochach (taka mała wieś to już są światła na przejściach. Może za kilkanaście lat pojawią się we Wschowie
25. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 31-10-2009 15:26 Jak dla mnie rynek nie powinien być jednym wielkim parkingiem - psuje wygląd reprezentacyjnej części miasta ale to tylko moje zdanie...
26. Dodane przez aga, w dniu - 31-10-2009 17:21 a samochody to gdzi stawiac niech burmistrz sobie jagielony zamknie
27. Dodane przez rk, w dniu - 31-10-2009 18:31 Jak dla mnie rynek powinien zostać zamknięty. Jestem pewien że znajdą się inwestorzy, którzy zainwestowali by na rynku w jakiś inny interes (kawiarenki z odpowiednim klimatem, restauracje, pub. Rynek powinien być miejsce gdzie można się spotkać, porozmawiać, dobrze zjeść. Na razie pozostaje nam wyjazd do innego miasta by kulturalnie wyjść ze znajomymi. No zapomniał bym o Power Night club ale tam troszkę tej kultury za dużo.
28. Dodane przez lkkl, w dniu - 01-11-2009 00:31 Jak powiedział starosta,to rynek ma być wizytówkja, a nie parking.zgadza się tylko,że zapomniał dodać, że trzeba było o tym mysleć juz pare lat temu.Rynek umierał juz od dawna,a teraz jeszcze ostatni gwóźdź.na rynku musi być co pokazać, a nie ...mamy chodzić wokół ratusza i oglądac go z każdej strony???/
29. Dodane przez do kom 12., w dniu - 01-11-2009 11:03 człowieku ja też jestem mieszkańcem rynku i wcale nie odpowiada mi taki układ. jesteś poprostu zle nastawiony na to.poprostu olej ich a rynek niech otworzą. co do syfu w tych sklepach to prawda i dlatego nigdy u nich nie kupuje.proste
30. Dodane przez ...., w dniu - 01-11-2009 11:57 ale w nie rozumiecie jak by był otwarty rynek to ludzie mogli bo parkowac samochoty zeby isc na zakupy do innych sklepów niż tylko do tych na rynku! a jak nie chcecie wyścigów sakochodów to niech postawią tam radar i bedzie po kłopacie! a nie ze jestescie za zamknieciem tego rynku! wy nie rozumiecie ludzi gdy przyjezdzaja z innych miast i nie mają gdzie zaparkowac! a ludzie ktorzy mają sklepy na rynku maja mniej utargów! a kiedy był rynek czynny było wiecej tych utragów wiec troche myscie co piszecie bo jak wy byście byli na ich miejscu to zobaczyli byscie jak to jest! i walczyli byscie o otwarcie rynku!
31. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-11-2009 19:40 tak mażycjie o tych lokalach, p[rzecież jest herbaciarnia pizzeria, kebab, restauracja w zamku, to wszystko znajduje się na rynku i gzie są te tłumy, chcące się spotkać i kulturalnie spędzić czas jakoś ich nie widać? do kom. 27
32. Dodane przez ania, w dniu - 01-11-2009 19:45 przecież to nie chodzi tylko o kilka sklepów, przecież są także inni drobni przedsiębiorcy których z ulicy nawet nie widać, to są także miejsca pracy, już szewc musiał odejśc, którego mi np brakuje, aha i nie chciałabym robić zakupów tylko w marketach! trzymajcie się drobni kupcy, życzę powodzenia !
33. Dodane przez anita, w dniu - 02-11-2009 10:42 Bez przesady! Na Rynku szewca brakuje? Można go znaleść na Niepodległości. Wschowa to nie Warszawa. Ludzie nie wariujcie, papierniczy i sklep z grniturami jak za komuny, ceny kosmiczne! Żaden parking nie pomoże, jak ktoś chce kupić na rynku to sobie dojdzie a jak zdecyduje sie kupić gdzie indziej to pójdzie gdzie taniej lub lepszy wybór, aptek we Wschowie dostatek. Dziwne że w Lesznie ludzie na piechtę dochodzą do Rynku i sklepy jakoś prosperują? Wschowa zawsze musi mieć jakiś temat do debaty, a szczególnie pozbawieni zajęć internauci. Poieram: zamknąć rynek doprowadzić do porzadku starówkę, a sklepy i tak będą propserować. Nie czarujmy się prawo rynku konkurencja robi swoje!!!!!!!!!!!
34. Dodane przez ala, w dniu - 02-11-2009 21:13 Krem NIWEA na wsi oddalonej od Wschowy 10 km. kupiłam za 2,90 zł, za taki sam we Wschowie w tzw. OKRĄGLAKU trzeba zapłacić około 4 zł. W Biedronce jest jeszcze taniej. Gdzie mam kupować? Odpowiedź jest jedna, innej nie ma. A tak prawdę powiedziawszy: Co mnie obchodzi kilku niesympatycznych kupczyków sprzedających zbyt drogo towar. Niby dlaczego mieszkając przy Rynku mam im dawać zarabiać na szynkę do chleba a sama jeść salceson lub kaszankę. Jestem za zamknięciem Rynku i okolicznych ulic dla ruchu samochodów. Dlaczego mam wdychać spaliny samochodów przez cały dzień, dlaczego kupczyki chcą więcej zarabiać kosztem mojego zdrowia. Właśnie w Rynku jest najwięcej spalin, natomiast wszystkie inne osiedla we Wschowie mają dużo mniej spalin i są bardziej przewiewne.
35. Dodane przez ....., w dniu - 03-11-2009 14:19 tak tylko że leszno jest dużo wieksze od naszej wschowy wiec co ty wógle gadać nie masz pojecia nic o tym ta tak piszesz!! a sklep papierniczy czy apteka są nam potrzebe tym co mieszkaja koło tego juz jak ktoś przyjeżdża i musi coś szybko kupić! to co ma jezdzic po małej wschowie i szukać parkingu! czy wy wogole myślicie!
36. Dodane przez oleńka, w dniu - 03-11-2009 16:36 A wy co sobie myślicie, marne kupczyki, ze przyjezdni ze wsi mają ochotę na kupowanie w waszych zapyziałych brudnych sklepach i nie wiedzą o tym, ze apteka na Rynku jest najdroższa w mieście, ze w waszych sklepach jest najdrożej w całym powiecie. Wiedzą doskonale, że w wiejskim sklepie kupią taniej niz u was. W sklepach na rynku kupuje się tylko wtedy kiedy danego towaru nie można kupić w innych sklepach. Wszyscy przyjezdni zostawiaja na rynku tylko swoje samochody i idą w miasto na zakupy. Ja też jestem ze wsi i przyjeżdam do Powiatu, żeby się trochę odchamić, a tu propszę, kupczyki z rynku są bardziej chamscy niż ci ze wsi. Jestem za zamknięciem Rynku dla normalnego ruchu drogowego. Jak przyjadę na zakupy to chętnie na nim odpocznę pod parasolem i zjem sobie loda. Panie Starosto! Nie ulegaj pan presji kilku ludzi, jak im nie pasuje to niech idą na bezrobocie.
37. Dodane przez bolo, w dniu - 03-11-2009 18:12 jak wam niepsuje mieszkani na rynku to sobie domki wybudujcie a nie na koszt panstwa ciagle zyc
38. Dodane przez ala, w dniu - 03-11-2009 19:36 Do kom. nr 37 "bolo" Dla mnie pasuje mieszkać przy rynku, i nie chcę wąchać twoich smrodów z zafajdanych gaci i nie muszę oglądać brudnych sklepów tam gdzie jest reprezantacyjne miejsce miasta. Najwyższy czas aby tych brudasów wygonić na targowisko za miastem i zlikwidować bezmyślny parking. "Kupcy precz z Rynku i jego strefy". Mu mieszkańcy nie chcemy mieć brudasów za sąsiadów. "NIE KUPOWAĆ W SKLEPACH NA RYNKU" Kupcy ogłaszają bojkot to my mieszkańcy też mamy swoje prawa.
39. Dodane przez ...., w dniu - 03-11-2009 20:11 36 jaka ty masz głowe chorą! loda moze sobie kupic w sklepie a nie na rynku gdzie powinien byc normalny przejazd a wogole szkoda słów na was! ciekawe jak by to było jak w byscie mieli sklepy na rynku! czy dalej byscie byli za zamknieciem rynku! DEBILE!!!!
40. Dodane przez dosyć tych bredni, w dniu - 03-11-2009 21:54 do 38 jeśli uważasz że w sklepach na rynku jest brudno , to juz się nie chcę wypowiadać jak u was na klatkach schodowych wyglada , paniusiu z rynku u was w wejściu to juz smród i ubóstwo , a kamienice na rynku to się do slamsów porównuje , więc siedź babo cicho i weź się za porządki na klatce bo szczur szczura gania, a sklepy są własnością gminy i kupcy mogą za jakiś czas już ich nie wynajmować więc nikt nie chce inwestować , a ty w tej swojej brudnej kamienicy do osranej śmierci będziesz siedzieć i rewitalizacja ci nie pomoże bo ze starej k.... dziewicy nie zrobisz
41. Dodane przez Oleńka, w dniu - 03-11-2009 22:13 Do kom 39 którego autor nawet nie potrafi podać swojego imienia. I ja mam kupować u takiego gbura. A ja mam ochotę zjeść sobie loda na Rynku pod parasolem podanego w szklanej miseczce z truskawkami lub wiśniami polanymi rumem i popijać colę oraz popatrzeć na piękny wschowski ratusz a nie na twój ohydny brudny zafajdany sklep i wąchać spaliny ztwojego rozlatującego się grata.
reklama
42. Dodane przez dziubbbbbdzip, w dniu - 04-11-2009 15:53 jednym źle, że jest parking innym to pasuje... tak źle i tak nie dobrze... zawsze coś nie tak... cała Polska... tak trzymać... i brawa dla straży miejskiej za to że są ale ich nie ma
reklama
43. Dodane przez Niki, w dniu - 14-11-2009 15:39 Wszyscy mówią że parking ma być na Placu Farnym, a nie biorą pod uwagę tego że tu też mieszkają ludzie! Na placu bawi się bardzo dużo małych dzieci i wzmożony ruch jest tu bardzo niebezpieczny. We wrześniu nawet jakiś kierowca tak się spieszył że wjechał w drzewo stojące na placu :/ zastanówcie się też nad tym bo Wschowa to nie sam rynek i samolubni jego mieszkańcy
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.