Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Chcą nadzwyczajnej sesji w sprawie galerii handlowych
Chcą nadzwyczajnej sesji w sprawie galerii handlowych
Chcą nadzwyczajnej sesji w sprawie galerii handlowych
09.11.2009. Radio Elka, Jarek Adamek
Leszno. Prawie 700 mieszkańców Leszna podpisało się pod petycją w sprawie zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Miasta w sprawie przyszłości Starówki. Domagają się sporządzenia analizy wpływu nowych centrów handlowych na tę część miasta, powołania zespołu ekspertów oraz wstrzymania procedur planistycznych na Starym Mieście.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Petycja jest skutkiem planów budowy w Lesznie czterech nowych centrów handlowych: dwóch na obrzeżach miasta - przy ul. 17 Stycznia i Fabrycznej - oraz dwóch w centrum - galerii Goplana i Młyny. Powierzchnia każdego wynosić ma średnio 30 tysięcy metrów kwadratowych. Zdaniem sygnatariuszy przed podjęciem przez Radę Miasta ostatecznych decyzji co do zezwolenia na ich budowę konieczne jest dokonanie analiz skutków ich
powstania na ekonomię i życie społeczne Starówki. Żądają też powołania zespołu ekspertów, którzy mają wypracować rozwiązania uwzględniające zarówno plany inwestorów, jak i mieszkańców Starówki oraz handlujących tam kupców. Trzecim postulatem petycji jest wstrzymanie procedur przy studiach i planach zagospodarowania przestrzennego dla Śródmieścia i Starego Miasta do - jak czytamy - wypracowania optymalnego rozwiązania. Autorzy petycji nie kryją, że ich zdaniem budowa nowych czterech centrów handlowych w Lesznie doprowadzi do trudnej sytuacji istniejących podmiotów handlowych, co ma skutkować zamykaniem sklepów. Jak piszą, innego zdania są radni, którzy uważają, że centra pobudzą Starówkę. Przy tak odmiennych punktach widzenia jedynym sposobem na obiektywną ocenę jest zrobienie niezależnych i profesjonalnych badań. Należy je wykonać przed podjęciem ostatecznych decyzji - czytamy w petycji. Sygnatariusze domagają się także zwołania nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Leszna w sprawie przyszłości Starówki. Petycja z podpisami prawie 700 mieszkańców miasta trafiła już do Przewodniczącego Rady Miasta Leszna. Mam 14 dni na zwołanie sesji nadzwyczajnej - powiedział Radiu Elka Piotr Olejniczak - najprawdopodobniej odbędzie się ona 18 listopada. Przewodniczący zaznacza jednak, że będzie namawiał wnioskodawców, żeby ci zgodzili się na przesunięcie terminu i włączenie dyskusji o Starówce do porządku sesji planowanej na przełom listopada i grudnia. Tymczasem sami wnioskodawcy obstają przy sesji nadzwyczajnej. Nie chcemy, żeby był to jeden z pobocznych tematów, załatwiony na chybcika - powiedział Radiu Elka Andrzej Gołdyn ze Stowarzyszenia Obrony Leszczyńskiej Starówki - wolimy, żeby radni porządnie przedyskutowali temat. (jad)
1. Dodane przez SOLS, w dniu - 09-11-2009 11:41 00 Stowarzyszenie Obrony Leszczynskiego Sklepu SPORTING, wielka wyprzedaż artykułów sprzed kilku lat wciąż trwa w sklepie... nic dziwnego, ceny, konkurencji się boicie i TYLE! Moze powstanie siłownia z prawdziwego zdarzenia bo sporting club to tylko ceny ma z prawdziwego zdarzenia. Konkurencja misie, to powoduje obniżki, ZA GALERIAMI !!!!!!!!!!!!!!!!
2. Dodane przez do elit, w dniu - 09-11-2009 12:30 00 Panie G(...), czy normalnego Kowalskiego, który zarabia 1000 złotych, ma na utrzymaniu dom, rodzinę stać na kupno czegokolwiek w Pana sklepie?
3. Dodane przez LOS, w dniu - 09-11-2009 12:32 00 Wole chodzic po Galerii gdzie moge wypic kawe, zjesc cos, czy kupic dzieciom lody nawet w deszczowy dzien - a nie biegac z nimi po rynku i slowianskiej i wygladac jak zmoczona kura.
Ceny również są bardziej konkurencyjne - Ci którzy mieli sklepy na rynku i okolicach już sie dorobili ... przeniescie sie do Galerii i nie placzcie.
I tak sporo z nas jezdzi do Galerii w Poznaniu i Wrocławiu bo tam są ciuchy i buty których w Lesznie nie zobaczymy.
Planując zakup butów jak wejde do 2 firmowych sklepów min. Gino Rossi to nie maja nic z nowej oferty a jak dostana nowa kolekcje to w Poznaniu juz jest jej wyprzedaz ... wiec gdzie tutaj logika?
Pojade do poznania strace 30zl na benzyne + 10 na parking + obiad z rodzinka 200zl i miły dzień w cywilizowanym kawałku Polski niż naszej słowiańskiej brudnej z pijakami i przemoczony. ( a poźniej dodatkowa kasa na lekarstwa) dobra moze teraz troche przesadzam - ale... wielu z was sie ze mna zgodzi.
ps. znaleźć miejse postojowe w Lesznie w sobote i iść na zakupy to też wielki wyczyn Gdyby nasze mpk jeździło tak jak na zachodzie to chetnie bym nawet autobusem pojechal... ale do tego jeszcze 50lat +
4. Dodane przez Piker, w dniu - 09-11-2009 12:00 00 OLS - wielka ściema i wielki strach, że sklepiki na Rynku beda do zamknięcia. Niech powstaną Galerie i walka o Klienta niech sie zaczyna KONKURENCJA to najlepsze co dla nas Klientów moze sie zdarzyć.
reklama
5. Dodane przez Wieśniak, w dniu - 09-11-2009 12:36 00 U nas na wsi galerii nie ma i sie wcale nie dziwię, że w Lesznie ich nie chcą. Przecież Leszno to taka wioska większa niewiele od Kąkolewa. Ludzie prości tu mieszkają i niewykształceni. I po co im galeria? Wystarczy przejść się ulicą słowiańską i popatrzeć jak się w Lesznie ludzie ubierają. Zupełnie tak samo jak u mnie na wsi. Królują te same beże i odcienie szarości. Na głowach mężczyzn popularne 'żółwie' skórkowe a pod nosami wąsy. I ciżemki z tagu za 30pln oraz materiałowe spodnie w kant i płaszcz w ciemnym odcieniu zieleni. Finezji w ubiorze trudno też u Leszczynianek szukać. Białe kozaczki i mocny makijaż zarówno u mnie na wiosce jak i w tymże zapyziałym mieście obserwować można. Młodzież najbardziej powinna być awangardowa w strojach i bezkompromisowa, i owszem zdarza się, że przemknie gdzieś emo w kolorowych rajstopkach z kolczykiem w wardze w krzywo przyciętej grzywce koloru zielonego i butach w czaszki na emo modłę, ale i tak dominuje wiejski dres z kapturem albo bezpłciowe nie wiadomo co to. U nas na wsi galerii nie trzeba. W 'mieście' Lesznie też nie, zresztą, jak widać, sami mieszkańcy 'miasta' chcą pozostać w swojej szaro beżowej stylistyce lansowanej w szarobeżowym centrum miasta przez szarobeżowe sklepy o odrapanych fasadach.
6. Dodane przez spokój, spokój..., w dniu - 09-11-2009 12:37 00 juz jazda na g(...)wysil sie troche i pomysl o co w tym chodzi...nie wyobrazam sobie ze leszno wytrzyma 4 centra hanlowe..pytanie co zrobia wlaciciele z takimi gruntami juz przekształconymi , z duzo wyzsza cena?
7. Dodane przez Marian, w dniu - 09-11-2009 12:10 00 700 mieszkancow to sa wlasciciele sklepow i ich rodziny! Wykonczyliscie sie sami !!
8. Dodane przez Bomis, w dniu - 09-11-2009 12:11 00 A dla mnie Sporting jest ok. Bywam w Poznaniu i Wroclawiu i zadnych cudow w tych galeriach nie ma. Obsluga interesuje się soba, a przeceny sa raz w roku
9. Dodane przez gol, w dniu - 09-11-2009 12:13 00 Tez jestem za galeriami. Ale za Starowka tez. Niech zrobia badania i niech wymysla żeby były galeria i Starowka.
10. Dodane przez kapała, w dniu - 09-11-2009 12:16 00 ja tez jestem za galeriami...bedzie walka o klienta i to raczej nam nabywcom bedzie na reke....
pozdrawiam
11. Dodane przez Beznadzieja, w dniu - 09-11-2009 12:17 00 Znowu kombinacje ze strony kupcow. 700 podpisow to jak sie nie myle okolo 1 procenta mieszkancow Leszna !!! czyli 99 procent jest za tym, aby galierie jednak powstaly. Nie rozumiem wiec jak mozna w zwolywac nadzwyczajna sesje rady miejskiej skoro jest to zdanie tak nielicznej grupy mieszkancow, a jak znam zycie to z 500 podpisow to podpisy kupcow ich rodzin i znajomych...
12. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 09-11-2009 12:18 00 Zbierali podpisy u rodziny, bo kto inny by sie tam podpisał, jak najbardzie mają być Galerię może wkońcu wejdziemy w XXI wiek
13. Dodane przez precz z monopolem tych zdzierc, w dniu - 09-11-2009 12:19 00 700 osob ma wstrzymac plany i dzialania na rzecz poprawy jakosci zycia okolo 60 tysiecy mieszkancow miasta + okolicznych miejscowosci!!! Piekny egoizm pseudokupcow!!!
14. Dodane przez czereśnia, w dniu - 09-11-2009 12:28 00 Doskonale rozumie rozgoryczenie kupców ze starówki, boją się o swoje biznesy i nic dziwnego kazdy by tak działał, ale należy pamiętać że Leszno to nie tylko te 700 osób, że Leszno to nie tylko kupcy. Spójrzmy na centrum manhatan, mamy wszedzie te same sklepy te same towary, zaściankowe centrum przyciąga tylko tym że poprostu jest i że nie ma nic innego. Przecież dla mieszkańców Leszna jest to korzystna sytuacja, mają powstać cztery nowe centra, uwazam że to za dużo jak na takie małe miasto. Paradoksalnie dla klienta jest to dobre, każde nowo powstałe centrum będzie biło się o klienta, aby to do niego przyjechał i u nich wydał pieniądze, być może któreś upadnie ale wydaje mi się ze najwiekszy problem bedzie miał własnie manhatan ... , Jeżeli chodzi o starówkę to wcześniej czy później i tak coś musi się tam zmienić. Funkcja starówki powinna mieć inny charakter, kawiarnie, restauracje, kluby itd to przyszłość. Baki sklepy które się tam znajdują w sobotę po południu są zamknięte i starówka nie żyje, niech kupcy pomyślą żeby zaproponować coś innego a nie tylko piwo latem w ogródkach. Ja nie mam problemu z Leszczyńskim handlem ponieważ regularni robię zakupy w Poznaniu lub Wrocławiu Pewnie będzie jak zawsze nasza rada się wystraszy idą przecież wybory i znowu wydadzą pieniądze na nikomu niepotrzebne analizy. Panie radny Szczot może Pan coś wymyśli przecież jest Pan wykładowcą, osobą niezwykle kompetentną w sprawach ekonomii a więc do dzieła
15. Dodane przez Jola, w dniu - 09-11-2009 12:28 00 Super. Centra handlowe to najbardziej potrzebne inwestycje w Lesznie. Bo tak naprawdę to jedyna rozrywka w weekend i święta - bieganie po galeriach. No i każdy lubi pracę w ogrzewanych i czystych pomieszczeniach. Tylko kto tam będzie kupował skoro połowa miasta pracuje w sklepach za 1200zł ? Kto wogóle potrzebuje szajs z tych sklepów ?
16. Dodane przez CCC, w dniu - 09-11-2009 12:29 00 700 MIESZKAŃCÓW - ALE NIE CAŁEGO MIASTA TYLKO CENTRUM! NA PEWNO "KUPCY" NASTRASZYLI ICH TIRAMI, HAŁASEM, KORKAMI ITP. WIĘC JAK OWIECZKI PODPISYWALI SIĘ PO KOLEI.
17. Dodane przez .... walka o ogień ???, w dniu - 09-11-2009 12:31 00 Walka Starówki o swoją pozycję przypomina walkę starego , grubego i brudnego męża , która postanowił wystrzelać wszystkich mężczyzn w wieku od 18 do 40 lat , bo nóż jego "stara" zechce umówić się z innym .
18. Dodane przez CCC, w dniu - 09-11-2009 12:37 00 NAIWNI MYŚLĄ, ŻE JAK NIE POWSTANIE CENTRUM - TO POWSTANIE PLAC ZABAW DLA DZIECI....!! NIECH CI CO SIĘ PODPISALI NA LIŚCIE ZASTANOWIĄ SIĘ LEPIEJ DOBRZE - BO JAK POWSTAŁA BY TAM ZABUDOWA MIESZKANIOWA TO BYŁO BY JESZCZE GORZEJ! MOŻNA SOBIE WYOBRAZIĆ KILKASET RODZIN + ZWIERZĘTA DOMOWE, KTÓRE NIE MAJĄ GDZIE SIĘ ZAŁATWIĆ + BRAK PARKINGÓW = WIELKI .... (każdy sam sobie uzupełni)
19. Dodane przez Marcel, w dniu - 09-11-2009 12:41 00 Ludzie gdzie my żyjemy, żeby zwoływać nadzwyczajną sesję bo tego chce kilku sklepikarzy. Płakać się chce.
20. Dodane przez Anty starówka, w dniu - 09-11-2009 12:52 00 To są jakieś jaja!!!! Żeby garstka ludzi, którzy przyzwyczajeni są do monopolowej sytuacji na lokalnym rynku jeszcze miała możliwość wpływania na sytuację większości mieszkańców. Jak im się nie podoba to zawsze mogą sprzedać swoje kamienice i zająć się czymś innym. Miasto powinno raz na zawsze skończyć z tymi cwaniakami i wpuścić na rynek lokalny handlowców z zewnątrz, a nie ograniczać go już przez tyle lat!! Są ludzi którzy chcą tu inwestować to należy im to umożliwić, a nie blokować. Takie centra handlowe to jest kilkadziesiąt miejsc pracy. Kupcy leszczyńscy nowych miejsc pracy nie tworzą tylko dbają o własne 4 litery i wypłacają wręcz żebraczą pensję. Bez nowych i konkretnych inwestycji w Lesznie to miasto będzie się powoli staczać, aż za chwilę nikt młody nie będzie chciał tu mieszkać i Leszno stanie się oddziałem geriatrycznym, a wtedy to już nikt zakupów robić nie będzie!!! Popatrzmy tylko jakie mamy zakłady pracy. Zawdzięczamy to tylko i wyłącznie takim osobą jak Pani B(...), którzy zamiast dbać o interes miasta i przyciągać nowych inwestorów dbają tylko o swój business
21. Dodane przez Lena, w dniu - 09-11-2009 12:43 00 Jestem za Galeriami.Jedynie tam mogę swobodnie sobie popatrzeć ,podotykać i nikt nie będzie mnie"mierzył wzrokiem".Ostatnio byłam (sklep w Rynku)przypadkowym świadkiem rozmowy przez tel. komórkowy ekspedientki ze znajomą "nie mogłam do ciebie wczesniej zadzwonić, bo jedno babsko tak długo grzebało w towarze i nie mogła się zdecydować".Jeszcze trochę a znudzone ekspedientki będą mogły całe 8 godzin przeznaczyć na swoje sprawy.
22. Dodane przez Monika, w dniu - 09-11-2009 12:43 00 pewnie wszyscy co się tu wpisują i chołdują tak szczytne wypowiedzi, że chcą tyle galerii... nie potrafią przeliczyć I ODPOWIEDZIEĆ SOBIE "PO CO"??? Konsumpcja wkroczyła do ich życia na całego a Oni się jej poddali - tylko kupować i kupować... a za co? Jestem pewna, że gdy powstaną galerie i tak taki przysłowiowy leszczyniak to ruszy na Poznań - bo będzie obsmarowywał Galerie w Lesznie, że drogo, nic nie ma. ciągle niezadowolony. ps. w Bieszczadach jest fajnie.
23. Dodane przez petycja n/t sesji???? żenada, w dniu - 09-11-2009 12:45 00 hmmmm 700 mieszkańców... ciekawe jak agitował Pan Szczot...bo jak tak ,jak z darmowym interentm, czyli przez wysyłanie maili na Naszą klasę, to sie nie dziwie, że jets takie zainteresowanie... Pytanie tylko w jakim wieku sa osoby podpisane pod tym apelem. Nie obrażam nikogo, ale szlak człowieka trafia.... ale co tam... póki co Pan Szcot Poznania nie jest w stanie przenieść ( chociaż z tym radnym,to nigdy nie wiadomo) więc będę nadal tam jeździć niz robic zakupy za kosmiczne pieniądze na leszczyńskiej Starówce.
24. Dodane przez ZATROSKANY O MIESZKAŃCÓW STARÓ, w dniu - 09-11-2009 12:51 00 NIECH LUDZIE NIE BĘDĄ TACY NAIWNI - BO PARK, ANI OGRÓDEK JORDANOWSKI TAM NIE POWSTANIE - GALERIA TO NAJLEPSZA Z OPCJI - BO PRZEWIDUJE BUDOWĘ PARKINGU PODZIEMNEGO, DODATKOWO LUDZIE BĘDĄ MIELI GDZIE SPĘDZAĆ CZAS - BO MA POWSTAĆ KINO RESTAURACJE ITP. GDYBY POWSTAŁA TAM ZABUDOWA MIESZKANIOWA - TO Z MIEJSCAMI PARKINGOWYMI BYŁO BY JESZCZE GORZEJ, ZWIĘKSZYŁ BY SIĘ HAŁAS, ZWIERZĘTA DOMOWE TYPU KOTY I PSY JESZCZE BARDZIEJ (...) BY CHODNIKI - TYLKO KUPCY MIELI BY RAJ - BO GDZIEŚ ZAKUPY WSZYSCY MUSIELI BY ROBIĆ... I OTO ONI WALCZĄ!!!
25. Dodane przez Galernik, w dniu - 09-11-2009 12:51 00 Jak najbardziej popieram powstanie wszystkich galerii. Jako klient leszczyńskiej Starówki nie mam zadowolenia z ponoszonych kosztów za zakupy towarów, zwyczajnie jest ZA DROGO! Więcej galerii, więcej sklepów spowoduje zwyczajowe prawo rynku - konkurencję, której im więcej tym lepiej. Konkurencja wymusi na właścicielach sklepów obniżkę cen. I dlatego należy popierać rozwój lokalnych galerii. Przedstawiciele SOLS zwyczajnie walczą tylko o swój interes, bo któż by chciał mieć obok siebie konkurencję? Ale dla nas klientów liczy się cena a nie świadomość, że Starówką rządzi SOLS i dyktuje ceny 'z kosmosu'
26. Dodane przez do czeresni, w dniu - 09-11-2009 13:08 00 Do 3. czeresnia. Problem w tym, ze nic nie rozumiesz! Bo kupcy podobnie jak ty maja w nosie Starowke i jak tylko powstaną galerie w Lesznie to się tam przeniosa. Problemem będzie jak zagospodarowac Starówke po tym jak kupcy się z niej wyniosą. Pewnie nie masz o tym zielonego pojęcia lub nie chcesz wiedzieć ale na Starowce już jest prawie 30 pubów , restauracji i kawiarni i świecą w większości pustkami. Problemem Leszna jest jego wielkość a w zasadzi małość. Starowka to kilkaset kamienic w których prowadzona jest działalność i choćbyś pękł to nie zrobisz w nich kilkuset restauracji i kawiarni, bo za mało ludzi ma zwyczaj chodzenia do nich. Chyba że sam będziesz chodził 3 x dziennie na obiad i 3 razy na kawe i ciastko. I tak jak szlusznie stwierdzasz ze zycie zamiera na Starowce w soboty po poludniu, to pozniej Starowka BĘDZIE MARTWA CALY TYDZIEN, BO NIE BĘDZIE PO CO TU PRZYCHODZIC. Tak wiec zrozum ze to jest zadanie Radnych i Prezydenta aby nie dopuścić do upadku Starowki a nie kupców. Bo Starówka nie jest kupców tylko nas wszystkich. Władza musi wziąć na siebie tę odpowiedzialność! Wiem, ze podobnie jak cześć Radnych a może i Prezydent obawiasz się że wyniki badań mogą wskazywać, że 4 galerie położą Starówkę i co wtedy? Widzisz, tu należy wykazać się odwagą cywilną i po męsku podejść do problemu. Ty może nie musisz, ale Prezydent i Radni mają taki obowiązek. Więc nie wmawiaj nikomu że badanie nie są potrzebne, bo one właśnie będą potrzebne aby można było optymalnie rozwiązać problem Starówki.
27. Dodane przez jimi, w dniu - 09-11-2009 13:09 00 Ręce opadają!!!!Panie G(...) jeśli nasze miasto stanie się tzw.zadu..em to odpowiedzialność spadnie na Pana i Pańskie stowarzyszenie.Jak można tak blokować rozwój miasta!!!???Przecież mamy wolny rynek, kto chce to pójdzie do galerii a kto nie chce nie pójdzie.Na sportingu się świat nie kończy!Dlaczego próbujecie skazać ludzi na życie w zaścianku, dlaczego manipulujecie opinią publiczną???Cóż to jest za bzdura że galerie zniszczą starówkę?Dlaczego kiedy powstawało centrum handlowe nasze leszno nie był Pan przeciw???Wtedy pasowało bo jest Pan udziałowcem prawda!!!Mam nadzieję że nie uda wam się zablokowanie powstania nowych centrów i one powstaną.A swoją drogą próba blokowania rozwoju miasta pod płaszczykiem własnych interesów to bezczelność!!!
28. Dodane przez Urbanista, w dniu - 09-11-2009 13:08 00 Jeżeli galeria nie powstanie na terenie miasta to powstanie na terenie gminy przy granicy miasta np przy elewatorze. Miasto będzie miało z tego figę.
29. Dodane przez ... lista, w dniu - 09-11-2009 13:11 00 Proponuję upublicznić listę tych 700 osób !! Chyba mamy prawo wiedzieć , kto blokuje rozwój naszego miasta .
30. Dodane przez tvn, w dniu - 09-11-2009 13:22 00 Ciekawe ze wszyscy zwolennicy galerii mowią glownie o Goplanie. Zobaczcie jak cicho o Ciesiolce, nic nie mowia o Mlynach i Pomapach! Chyba grupa lobbingowa Goplana jest bardzo mocna ! Może tez będziemy mieli swoja afere lobbingowa. To będą jaja jak przyjedzie do Leszna TVN i Wyborcza i zrobią materiał . Promocja miasta za darmo!
31. Dodane przez XYZ, w dniu - 09-11-2009 13:25 00 Pozwolę dodać sobie swoje "trzy grosze" ...
Jak najbardziej popieram pomysł galerii w Lesznie !!! Może wreszcie doczekamy się kina, abyśmy mogli sami mieć gdzie wyjść raz w tygodniu i pokazać swoim dzieciom co to jest KINO !!! Następnie po filmie pójść na obiad i wesprzeć lokalnych sprzedawców, pracujących w lokalnych restauracjach a nie biznes poznański bądź wrocławski... sami niestety tak robimy z mężem ... ale co zrobić, gdy się jest w kinie...
Uważam ze te galerie nam się bardzo przydadzą - niekoniecznie 4, ale wystarczy jedna z porządnym KINEM !!!! PROSZĘ!!!!!!!!!!
32. Dodane przez ewa, w dniu - 09-11-2009 13:26 00 Do 28. Nie powstanie przy elewatorze bo Ciesiolka już buduje a Pompy zaraz zaczna. Wiec nikt nie wybuduje w innych gminach bo dawno już by to zrobil. Lipno i Swieciechowa od dawna maja tereny pod centra handlowe i pies z kulawa noga się tym nie interesuje.
33. Dodane przez kasperski, w dniu - 09-11-2009 13:26 00 mam pomysł postawmy 8 centr handlowych i wyburzmy starówke bedzie doskonałe miejsce na stadion-na euro 2012 jak znalazł może jeszcze mamy szanse??? boniek na prezydenta
34. Dodane przez MISZA, w dniu - 09-11-2009 13:27 00 A ponoć żyjemy w demokracji parlamentarnej gdzie decyduje wiekszosc... Ja tu wyczuwam zwyczajny konflikt interesów, a nie troske o mieszkańców. Ciekaw kto podpisywal sie pod ta petycją?
35. Dodane przez heniu, w dniu - 09-11-2009 13:32 00 ja tez chcialbym postawic centrum handlowe w lesznie. pozwólcie mi panowie radni-wiem ze z wami wszystko zalatwie. chcialbym na rynku w miejscu ratusza. rozumiem ze da sie zrobic. to jestesmy umowieni. pieniadze nie graja roli. starowka niech sobie radzi. ich problem. nie nasz.
pozdrawiam
36. Dodane przez DO TVN, w dniu - 09-11-2009 13:38 00 MÓWIĄ O GOPLANIE - BO O NIĄ SIĘ GRA TOCZY - RESZTA NIE JEST OPROTESTOWANA PRZEZ TZW. "KUPCÓW"
37. Dodane przez Drożyna w Sportingu, w dniu - 09-11-2009 13:53 00 Wszystkie propozycje od odziezy sportowej po jeans jakie oferuje Sporting w Lesznie w Poznaniu sa conajmniej o 10% tansze. Prosze sprawdzic w M1 czy Kingkerosie, Pestce. Poziom cen jest wyższy jak w Warszawie w Złotych Tarasach. Kto nie chce wierzyć mogę wysłać zdjęcia z konkretnych pozycji cenowych.
38. Dodane przez Wróżka Januara, w dniu - 09-11-2009 13:55 00 4 galerie to moim zdaniem za dużo jak na Leszno-max 2.Przewiduję koniec Manhatanu i Naszego Leszna.Starówka ożywi się fajnymi kawiarenkami,barami i fast foodami.Do leszna zaczną masowo przyjeżdzać delegacje z okolicznych wiosek by łazić w galeriach zwłaszcza w weekendy.Ceny będą minimalnie nizsze niż obecnie.Powstałe kino nie przyniesie zamierzonego celu-znudzi się.Bedzie więcej miejsc pracy a tym samym zmniejszy się bezrobocie.
39. Dodane przez jan, w dniu - 09-11-2009 14:10 00 pozwolmy wybudowac centrum panu heniowi. a potem postawmy mu pomnik na starowce i tablice pamiatkowa...
40. Dodane przez do miszy, w dniu - 09-11-2009 13:57 00 nie masz co robic do roboty sie zabierz
41. Dodane przez TERAZ GŁOS JEDNOGO Z TEJ LISTY, w dniu - 09-11-2009 14:00 00 "ja tez chcialbym postawic centrum handlowe w lesznie. pozwólcie mi panowie radni-wiem ze z wami wszystko zalatwie. chcialbym na rynku w miejscu ratusza. rozumiem ze da sie zrobic. to jestesmy umowieni. pieniadze nie graja roli. starowka niech sobie radzi. ich problem. nie nasz" Wyżej to ciekawy cytat na który odpowiem: DROGI UDAWANY "INWESTORZE" ZAMIAST BUDOWAC W LESZNIE GALERIĘ ZAINWESTUJ W SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY I NAUKĘ JĘZYKA POLSKIEGO ALE KONIECZNIE KURS PODSTAWOWY.
42. Dodane przez asd, w dniu - 09-11-2009 14:01 00 Szlag moz%e człowiek atrafić...
Jest inwestor chcę z tego bałaganu na Królowej Jadwigi zrobić piękny obiekt... Cała Polska buduje galerie tylko w Lesznie jak zwykle ktoś przeciwny i jesteśmy daleko za murzynami...
Masakra...
Biznes to biznes i dlaczego ktoś ma być chroniony???
Właściciele galerii też ryzykują bo wykładają po 100 czy 200 mln na budowę bez gwarancji zwrotu... i Nie marudzą...
A wielcy kupcy nawet swoich kamienic nie potrafią odnowić bo im szkoda inwestować...
43. Dodane przez tyi, w dniu - 09-11-2009 14:05 00 Kto stawia galerie, ma wielką kasę. I nie musi się z nikim liczyć i wszystko sobie załatwi. Dlatego sklepikarze (czy jak wolicie kupcy) ze starówki odpuście sobie, za mali na to jesteście.
44. Dodane przez gosia, w dniu - 09-11-2009 14:05 00 panie jessa!!!
o ile sie nie myle juz pan jedno centrum wybudowal??? na fabrycznej!!! i pewnie z tego co widac nie idzie??? widzi pan ze nie umie a pcha sie dalej!!! w wieksze!!! skoncz wasc wstydu oszczedz!!!
45. Dodane przez Olga, w dniu - 09-11-2009 14:14 00 Wszyscy mówią i piszą Starowka.Ale naszej leszczyńskiej Starówce to chyba duzo brakuje do takiego tytułu.Jak wyglądają podwórka kamienic w Rynku?. Jak można przejść ul.Łaziebną ( przy Narutowicza i Rynku) chodnik zabrudzony przez gołębie.A ulica łącząca Koscielną z pl.Mętziga ,tam dopiero jest maraton aby nie wpaść w psie k....Tu nie chodzi o Starówkę jako obiekt tylko o sklepy.A to napewno jest bardzo duża różnica.Więc nie wołajmy,że ratujemy Starówkę.
46. Dodane przez do komentarza 41, w dniu - 09-11-2009 14:20 00 "Wyżej to ciekawy cytat na który odpowiem: DROGI UDAWANY "INWESTORZE" ZAMIAST BUDOWAC W LESZNIE GALERIĘ ZAINWESTUJ W SŁOWNIK ORTOGRAFICZNY I NAUKĘ JĘZYKA POLSKIEGO ALE KONIECZNIE KURS PODSTAWOWY"
jest takie powiedzenie jak chcesz poprawiać innych najpierw sam się naucz polskiego i kup sobie słownik a potem dopiero pouczaj. widać że kończyłeś leszczyńską uczelnie!!!
47. Dodane przez do komentarza 26, w dniu - 09-11-2009 14:27 00 Widzę, że jesteś bardzo dobrze zorientowany w liczbie kawiarni i clubów na nszej starówce, pewnie jesteś jedną z tych 700-set osób która się podpisała pod tym pismem, ale ok masz do tego jako obywatel tego miasta prawo. Ja mam prawo do swoich spostrzeżeń. Jeżeli chodzi o analizy i badania, to z własnego doświadczenia wiem, że analiza zależy od tego kto ją zleca,i kto za nią płaci. Więc analiza kupców może być diametralnie różna od tej zleconej np przez inwestorów. Napisałem, że rozumiem postawę jupców, pewnie robił by to samo gdybym miał w tym jakiś interes. Ale nie można patrzeć przy podejmowaniu decyzji na jakąś nieliczną grupę mieszkańców, wlaśnie władze miasta powinny patrzeć na interesy wiekszości mieszkańców. Osoby pracujące w tej chwili na starówce mające doświadczenie w handlu, bez problemu znajdą pracę w nowych galeriach handlowych. Wspominasz o istniejących kawiarniach restauracjach, że już je mamy itd, być może nie tego oczekują mieszkańy leszna, może od Pizzyhut wolą KFC, może takie badania powinny być zrobione, czego chcą mieszkańcy Leszna, jakie mają preferencje itd itd, Jeżeli miasto dalej będzie tak działało to w tym mieście zostaną tylko starsze osoby i wtedy na starówce znajdą się tylko apteki, oraz prywatne gabinety lekarskie.
reklama
48. Dodane przez Mada, w dniu - 09-11-2009 14:27 00 Tak wiele się w tym Lesznie dzieje,że aż strach!! Ja martwie sie o to czy jdna galeria na to miasto to może zbyt dużo!!!!!!!!! A tutaj walka o cztery???? Cos wam sie chyba ludzie stało szczególnie tym,którzy walczą o nadprodukcję galerii!!! Nie ma galerii tanich , nie istnieja takie ,które rozdaja swój towar za pół ceny!!! Galeria to nie jest miejsce na tanioche typu targ!!! Jedna galeria i to jeszcze na obrebie miasta z dobrym dojazdem , parkingiem, kinem tyle wystarczy!! Starówka zostaje!! Sam dokonasz wyboku gdzie udasz się na spędzienie swojego czasu do galerii, na Starówkę a może zabierzesz sie do lasu i popatrzysz jak piekny jest świat!!
49. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 09-11-2009 14:34 00 Obawa przed upadkiem podmiotow gospodarczych? A niech upadaja i tak nic ciekawego nie oferuja, wiekszosc z nich kupuje po 30- 50 zl np.para butow a sprzedaja po 300 i wiecej!!! A ludzie zatrudnieni w sklepach znajda szybko zatrudnienie w Galerii jednej czy drugiej. Starowka ? a co to takiego w Lesznie??? Obecnie jest szaro , brzydko i poza kilkoma kanjpkami jest totalna pustka a zapomnialem o elemencie ktory latem przesiaduje na lawkach a jak zimno to sie maskuje w bramach. Tak ma wygladac Starowka??? A ci ,,nasi,, kupcy- dajcie sobie spokoj......
50. Dodane przez ja, w dniu - 09-11-2009 14:36 00 a ja wyjeźdzam z Leszna więc wisi mi już to ile galerii w tym miescie bedzie, aha , przy podejmowaniu decyzji o zmianie miejsca zamieszkania ten czynik tez bralem pod uwagę,
51. Dodane przez kojot, w dniu - 09-11-2009 14:38 00 te galerie to musi byc niezły biznes skoro tylu chce budować. Może ja tez bym wybudował. Panowie znajdzie sie miejsce w Lesznie na piątą??? jedna wiecej nie zaszkodzi???
52. Dodane przez Jarek, w dniu - 09-11-2009 14:57 00 Do kom. 26. Ty chyba jesteś od tych monopolistów ze starówki. Gdzie masz te swoje "30 pubów , restauracji i kawiarni" na starówce? Na nasze szczęście kupcy się nie przeniosą do galerii!! Bo to nie oni budują galerie. Starówka nie padnie!! Starówka jest nasza??? Co za pierdoły. No chyba że masz jakieś udziały w kamienicach. Ja nie mam! To nie jest obowiązek Prezydenta ani Radnych. Oni to jedynie mogą zadbać o ratusz a nie o całą starówkę. Dzisiaj to masz same (...) sklepy z cenami z kosmosu i z tandetnymi ciuchami. Niestety twoje (...) na temat kolejnych opracowań i dyskusji to nic innego jak powrót do komuny i sterowanie wszystkim od góry. Przejmujesz się setkami osób które tracą prace w wyniku likwidacji SEWS?? Nie!! Ale przejmujesz się tym, że paru (...) może mieć szczuplejszy portfel!! Niech rynek sam ureguluje sobie kwestie konkurencyjności ofert. To nie za twoje pieniądze ludzie chcą budować galerię. Jak masz ochotę to kup sobie kamienice na rynku rozkręć sklepik i tyle. Nikt kupcom interesu zabrać nie chce! To tylko ich problem co zrobią jeśli nie wytrzymają konkurencji i będą musieli zamknąć dziadowski interes. Przejdź się w sobotę do Wieniawy czy innego pubu to zobaczysz jakie masz pustki. Poza tym nikt im nie każe otwierać restauracji. W takim wydaniu starówka nie daje ŻADNEGO rozwoju i nic w tej materii się nie zmieni, a nie zmieni się dla tego że Radni i Prezydent nie mają wpływu na to jaki business właściciel chce mieć w swojej kamienicy. Pan Kantecki miał cukierki, a dzisiaj masz Bank i co? No to jest obraz starówki tętniącej życiem. Brawo! Mam nadzieję,że Radni nie ulegną naciskom małej grupki osób dbających tylko i wyłącznie o swój interes i tak naprawdę mającym gdzieś nie starówkę ale całe Leszno. Bez nowych inwestycji nie rozwiniemy się nigdy. Kolejna sprawa to rozrywki jakie masz w Lesznie. prawie 70000 miasto nie ma nawet kina!!! O teatrze operze nawet nie wspomnę. I gdzie hasło "Tu chce się żyć". Kpina i tyle. Poza żużlem, 3 salami do kręgli i bowlingu, pływalnią czy kortem tenisowym nie ma nic!!! A tu chcą jeszcze ograniczać rozwój. Jeśli chodzi o galerie handlowe to nie tylko nasze miasto ale również okoliczne miasteczka i wioski. Popatrz sobie na Rawicz. Miasto supermarketów i co?? Wszyscy zarabiają i nikt nie mówi, że mieszka tam tylko 25000 mieszkańców. Zanim ktoś zdecyduje się wpompować kilkadziesiąt milionów złotych w nowy interes to na pewno przeprowadzi dogłębną analizę rynku. Więc dajmy możliwość na inwestycję w Lesznie i rozwój miasta!
53. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 09-11-2009 14:59 00 700 (...) myśli ze beda żadzić , ale to sie już konczy powiem tak to nie chodzi o slepy tylko o tą kase którą sie dostaje za wynajem a jet to nie mała kwota od 4000tys. zł do nawet 12 tys złotych miesiecznie i tu jest problem bo może jej nie być i co w tedy? . A na marginesie jak wygladają te budynki starówki żal patrzeć syf kiła i mogiła miasto musiało zrobić elewacje pytam sie z jakiej okazji jak własciciel ma takie pieniadze to co niestac go ta remont budynku tylko od miasta czerpać .Czy ktoś sie za nich weżmie bo chodza jak świete krowy i myślą ze im wszystko wolno . Pozdrawiam
54. Dodane przez kolo, w dniu - 09-11-2009 14:58 00 ludzie wyobrazcie sobie ze w lesznie sa cztery stadiony zuzlowe na kazdym z nich odbywaja sie mecze w tym samym dniu o tej samej godzinie... pytanie-na ktory pojdziecie??? odpowiedz-kazdy na inny!!! wniosek-wszyscy zbankrutuja bo na kazdym stadionie bedzie za malo kibicow. tak samo jest z centarmi handlowymi jezeli ktos mowi ze jest miejsce na jedno czy dwa to wie co mowi. jak postawia cztery to kazdy bedzie biede klepal i uzyskamy odwrotny efekt niz zamiezalismy czy nizsze ceny bo kazdy bedzie podnosil zeby sie utrzymac
pozdro dla leszczynskich ekonomistow pewnie studiowali u (...)
55. Dodane przez do komentarza 50, w dniu - 09-11-2009 14:58 00 przeprowadzasz sie do kościana czy rawicza?
56. Dodane przez do wieśniak, w dniu - 09-11-2009 15:02 00 akurat chcem powiedziec ze w lesznie są super ludzie a na wsi nie zbytnio;/ i różnimy sie od was tym że nie mówimy jo,so,tło słą itp..a i tym że nie podniecamy sie na widok traktoru lub jak ktos jedzie na wesele!! nie porównuj kąkolewa do leszna idioto
57. Dodane przez misis, w dniu - 09-11-2009 15:16 00 ja ostatnio kupiłem w sportingu w 1994 roku. Pierwszy i ostatni raz. Mieszkancy muszą być zamożni skoro ten sklep nie splajtował jeszcze.
58. Dodane przez hałka, w dniu - 09-11-2009 15:33 00 zgadzam sie z kom nr.56 galerie i kina są potrzebne!!!
59. Dodane przez leszczynianka007, w dniu - 09-11-2009 15:34 00 Ludzie dlaczego też nie pomyśli o tych galeriach ze względu na miejsca pracy???Na okrągło słychać tylko narzekania na brak pracy,brak porządnych sklepów i co róż że gdy ktoś chce coś kupić musi jechać do poznania i Wrocławia bo tu nic nie ma.Proszę was...każde miasto musi się rozwijać i najpierw coś od siebie dać by później mógł brać!!!
60. Dodane przez Julia, w dniu - 09-11-2009 15:35 00 błagam tylko zróbcie miejsca parkingowe! Oczywiście jestem za galerią
61. Dodane przez rt, w dniu - 09-11-2009 15:38 00 do 56. Dodane przez do wieśniak -nie mówimy: jo,so,tło, słą -mówimy: chcem
62. Dodane przez Stona, w dniu - 09-11-2009 15:44 00 a moze zamiast 4 centrow handlowych postawic 4 koscioly i zadnej petycji nie bedzie a tak na marginesie zeby w takim miescie jak leszno kina nie bylo to juz smiech na sali jeszcze troche i tylko dechami zabic a czy sie komus to podoba czy nie o lesznie jeszcze slychac w kraju tylko dzieki Unii i taka jest prawda bo nic wiecej nie ma poprostu nie mamy sie czym wykazac
63. Dodane przez >lol, w dniu - 09-11-2009 15:56 00 to może my zróbmy petycję za jak najszybszym powstaniem galerii? myślę że o wiele więcej osób się pod tym podpisze.. bo każdy czeka przynajmniej na kino w nich.. więc kto robi ankiete? ja chętnie się podpisze i większość osób które znam!
64. Dodane przez znawca, w dniu - 09-11-2009 16:00 00 na rynku beda w przyszlosci tylko same restauracje i puby a sprzedaz odziezy i innych tego typu beda sie odbywac wlasnie w centrach, niech zostana tylko mali rzemieslnicy , zegarmistrzowie itp. Tak jest w wiekszosci maist ylko nie dziadowskim Lesznie. Jestem za centrami handlowymi ktorych niestety w Lesznie tak anprawde nie ma!! Bo chyba nie moiwmiy o cerfurze czy anszym lesznie bo to nie sa centra przynajmniej nie dal mnie!!!!
65. Dodane przez Do "ekonomisty z 54, w dniu - 09-11-2009 16:16 00 Czy słyszałeś coś o wolnym rynku i kapitalizmie. Sam się ma regulować i zostają najlepsi. Sztuczną regulację już przeżyliśmy w komunie. np. mogło być w Lesznie tylko 50 taksówek, ani sztuki więcej. Efekt - nie było , ani taksówek na postojach i jeszcze panowie wybierali sobie kursy i dyktowali ceny.
66. Dodane przez Amelia, w dniu - 09-11-2009 16:17 00 Jestem za galeriami to jest śmieszne żeby w Lesznie nic nie było o kinie można pomarzyć. Na starówkę nie chodzę bo nie ma po co, czekam z utęsknieniem na GALERIE I KINO. POZDRAWIAM
67. Dodane przez ANKA, w dniu - 09-11-2009 16:29 00 Jak tak dalej będzie w Lesznie to będą tu mieszkać tylko emeryci bo młodzi wyjadą.Nic w tym grajdole się nie dzieje z nudów można umrzeć
68. Dodane przez dobry wujek, w dniu - 09-11-2009 16:34 00 ten Sols to bystre chłopaki. Wy wszyscy zwolennicy centrów nie widzicie ,że tylko potwierdzacie stanowisko Solsu , że Starówka upadnie . Nikt nie chce tam kupować juz teraz , nawet chodzić na spacer , to co będzie jak powstaną te galerie ? Ja tez nie mam pomysłu , bo w restaurację czy kulturę nie wierzę ale nic lepszego u was też nie wyczytałem .
69. Dodane przez Co z ulicą Krótką i Wróblewski, w dniu - 09-11-2009 16:35 00 Oj ludzie co wy piszecie! Nie zgadzam się że ceny w Poznaniu ,Wrocławiu czy innej galerii są niższe niż w Lesznie. Ci co to piszą to widać nigdy w żadnej z tych galerii nie byli. Nikt natomiast nie porusza tematu zakorkowanego centerum miasta Leszna: Niepodleglości, Dąbrowskiego, Królowej Jadwigii. Mieszkancy którzy tam mieszkają oszaleją od hałasu i spalin samochodowych. A my zmotoryzowani mieszkańcy Leszna będziemy musieli przesiąść się na rowery! A czy ktoś wie że Pan Jessa chce zamknąć ulice Krótką i włączyć ją chce do swojej galerii Goplana? A czy ktoś wie że ma zakusy na dom który stoi przy ul. Dabrowskiego i wyrzucic czce stamtad mieszkancow. A czy wiecie ze obecny budynek po kasynie policyjnym już też chce przejąć i zamknąc ul. Wróblewskiego? Nad tym trzeba się zastanowić drodzy państwo. O co tu idzie?
70. Dodane przez ciomek, w dniu - 09-11-2009 16:36 00 galeria w kazdej dzielnicy!!!! panie jessa buduj pan 5 po co jedna za chwile beda chcieli nastepna i nastepna oszolomy!!!
71. Dodane przez tolek, w dniu - 09-11-2009 16:36 00 ja mam zakład budowlany, i też nierobie z tego że w lesznie jest zakładów budowlanych setki.Jest demokracja, i jestem za galerią.
72. Dodane przez rebus, w dniu - 09-11-2009 16:41 00 Uważajcie panowie radni z prawicy,bo pani radna będzie włosy z głowy wyrywać.
73. Dodane przez Przyszły prezydent Leszna, w dniu - 09-11-2009 16:55 00 Wybudować galerię Goplana i stworzyć tam centrum handlu detalicznego. A rynek przekształcić w centrum spotkań, rozrywki i kultury. Niech rynek stanie się bijącym sercem miasta, pełnym miłych kafejek, pubów i miejsc gdzie można w miłym towarzystwie posiedzieć wieczorami. Kto "za"?
74. Dodane przez leszno to nie chce sie zyc czy, w dniu - 09-11-2009 16:55 00 Jestem za galerią !!! beda nowe miejsca pracy i bedzie gdzie isc np do kina a tak ... ciekawe skad wzieli te 700 osob
75. Dodane przez henryka, w dniu - 09-11-2009 16:57 00 dot. punkt 5 drogi wieśniaku nie zabieraj głosu w sprawie Tobie obcej.Polecam zaopatruj sie w sklepach w Lipnie Swięciechowie itd. Przepraszam mieszkańców tych miejscowości.Wiesniaku jak o sobie mowisz zal mi Ciebie
76. Dodane przez Chcący Wolnego Handlu - Chcący, w dniu - 09-11-2009 16:58 00 700 podpisów przeciwko 49.000 potencjalnych klientów Galerii. Nie dając możliwości Wolnego Handlu w Galeriach Handlowych Leszno POZOSTANIE nadal SKANSENEM. I nadal będę musiał jeździć do Poznania albo Lubina na zakupy, Bo ceny na Leszczyńskiej starówce są dla snobów.
77. Dodane przez polo, w dniu - 09-11-2009 17:00 00 jasne! wstrzymajcie wszystko! to jest szok żeby w Lesznie nie było najmniejszego śladu cywilizacji! BUDOWAĆ GALERIĘ!!!
78. Dodane przez xx, w dniu - 09-11-2009 17:03 00 W Lesznie zero rozrywek! Zuzel co dwa tygodnie, rozsypujacy sie basen. Kina nawet nie ma! Galeria ala Stary Browar w Poznaniu to super pomysl! "Kupcy" z starowki niech sie gonia
79. Dodane przez ....YYYY, w dniu - 09-11-2009 17:03 00 Galerie!!!! wystarczy jechać do Poznania czy Wrocławia i pod sklepami co drugi samochód to PL czy PLE, Głogów miasto wielkosci Leszna i maja galerie i nawet Media Mark a nie avans czy inne badziewie gdzie sa dwa TV na krzyż
80. Dodane przez Jac, w dniu - 09-11-2009 17:05 00 Leszno to zaścianek, tak trzymać.
81. Dodane przez leszczyniaki, w dniu - 09-11-2009 17:23 00 dlaczego się nie dziwię tym zajadłościom tutaj?? tak jak na meczach - kibice sukcesu... brak słów!!! wierzę jednak, że to kilka osób z otoczenia (...) próbuje ugrać swoje (dobrze ktoś zauważył, że jakoś o Galerii Ciesiółka cichosza, a wszyscy tylko o Goplanie) mam nadzieję, że władze dobrze się zastanowią i nie posłuchają kilku oszołomów, któzy chcieliby mieć 5, 10 czy też cholera wie ile centrów "bo kina nie ma w Lesznie"... wszystko gadają pod publikę, bo chcą zarobić krocie na inwestycji.. przecież ludzie: jeśli ot tak wpuścimy wszystkich do Leszna, to jestem pierwszym, który będzie za tym, aby w Gronowie, czy też w Zaborowie zbudować masarnię!! w końcu miejsca pracy, wolny rynek, itd...
82. Dodane przez Jacek, w dniu - 09-11-2009 17:23 00 Nie bardzo rozumiem dlaczego miasto miałoby być zainteresowane zwoływaniem jakiejś nadzwyczajnej sesji.Przecież to są problemy osobiste (indywidualne) małej grupki zamożnych osób obawiających się o swoją niedaleką przyszłość.Kto chodził do tych sklepów to pewnie chodzić będzie bez względu na to co wokół nich powstanie.Co do tych podpisów to słyszałem że nawet personel tych placówek był zmuszany do podpisania tej listy.A to już jest lekkie przegięcie śmierdzące kryminałem.Pozdrawiam zainteresowanych.
83. Dodane przez aaaa, w dniu - 09-11-2009 17:25 00 na chwile obecna i tak zakupow wiekszych nie robie w lesznie bo tu nie ma sklepow dobrych. nawet tesco nie mamy. wstyd. zawsze jezdze do poznania na zakupy albo do tesco koscian lub gostyn. leszno to dno!!! mam nadzieje ze to sie zmieni
84. Dodane przez Jakiś głupek z listy 700, w dniu - 09-11-2009 17:26 00 Jakiś głupek z listy 700 ciągle pisze komentarze a poznać go można po błędach a szczególnie pisanie nazw, nazwisk i imion z małej litery. Ale ta niby 700tka pilnuje dzisiaj komputerów i wpisuje komentarze.
85. Dodane przez normalna, w dniu - 09-11-2009 17:26 00 I TAK KAŻDA Z TYCH GALERII UPADNIE!!!LUDZIE PRZESTAŃCIE SIĘ OSZUKIWAĆ,ŻE CZEKACIE NA KINA,RESTAURACJE,SKLEPY TYPU SEPHORA, CZY MAXMARA A MOŻE PRADA WAM SIĘ W LESZNIE MARZY?JUŻ WIDZĘ TE CODZIENNE KOLEJKI DO KIN LOL.KOGO STAĆ TO I TAK BĘDZIE JEŹDZIĆ DO POZNANIA A BIEDNE SZARACZKI BĘDĄ SOBIE W NIEDZIELE URZĄDZAĆ RODZINNE SPACERKI PO CENTRUM HANDLOWYM,A ZAKUPY ZROBIĄ W BIEDRONCE I NA TARGOWISKU,ALBO NA ALLEGRO.LESZNO TO NIE TA MENTALNOŚĆ NA CENTRA HANDLOWE.NIECH SIĘ BUDUJĄ-PRZYNAJMNIEJ JAK JUŻ UPADNĄ TO BĘDZIE KUPA ŚMIECHU.
86. Dodane przez normalna, w dniu - 09-11-2009 17:29 00 I JESZCZE DODAM,ŻE ZA KILKA LAT BĘDZIEMY MIEĆ OLBRZYMIE SKLEPY TYPU "WSZYSTKO PO 3 , 4 ZŁOTE".A CI CO CZEKAJĄ NA OLBRZYMIE CZYNSZE Z WYNAJMU OJ GORZKO SIĘ PRZELICZĄ
87. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 09-11-2009 17:31 00 widać, że często tam chodzisz skoro jesteś na bieżąco - ŻAL.PL
88. Dodane przez Kupcy nie robić mieszkańcom Le, w dniu - 09-11-2009 17:37 00 Pozycja 69 chcesz zakupić odzież markową z jeansu typu Lee, Levis czy Wrangler proponuje udać się do Poznania dwa sklepy w M1 czekają, oraz dwa w Kingkros na Marcelinie różnica na każdej parze około 15zł taniej jak w Sportingu. Intersport narty buty narciarskie dużo lepszy wybór i sporo niższe ceny. Szanowny znawco w Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie częściej bywam jak Ty na STARÓWCE w Lesznie. Wczoraj pomiędzy Lesznem a Poznaniem był ciąg samochodów z rej PL lun PLE
reklama
89. Dodane przez Paweł z Leszna, w dniu - 09-11-2009 17:39 00 skąd tyle nienawiści? GDZIE JEST NAPISANE, ŻE KUPCY NIE CHCĄ GALERII? CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM SIĘ KŁANIA!!!!!!!!! komuś mocno zależy, aby podsycać atmosferę, i tyle!!
90. Dodane przez miotek, w dniu - 09-11-2009 17:41 00 budowac galerie a starowke burzyc!!! jestem za burzeniem starowki
91. Dodane przez jork, w dniu - 09-11-2009 17:42 00 do komentarza 79
jak sam zauwazyles glogow ma galerie ale jedna i nikt nie chce tam wiecej tylko prymitywy zleszna maja aspiracje wielkomiejskie
92. Dodane przez luzak, w dniu - 09-11-2009 17:52 00 jezeli moge sie wtracic to zauwazylem ze ze tego calego gadania wniosek jest taki ze starowka padnieto zauwazyli wszyscy czyz nie tak???
93. Dodane przez aaa, w dniu - 09-11-2009 17:54 00 Zdecydowanie popieram komentarz 3, 78 i 79
94. Dodane przez do 78, w dniu - 09-11-2009 17:55 00 a myslisz ze kto pierwszy pojdzie do galeri? kupcy a kto bedzie pracowac? ekspedientki ze sklepow na tynku taka prawda
95. Dodane przez reksio, w dniu - 09-11-2009 17:57 00 Chwalicie się buraki,że jesteście tacy biedni,że musicie jeździć na zakupy do innych miast.Tylko ciekawe ile tam wydajecie?Bo z tego jak obserwuje w poznańskich centrach reklamówki leszczyniaków, a raczej ich brak to chyba tylko wydajecie na parking.Jak nie macie co robić w niedziele to poczytajcie książki.A do kin zaczniecie chyba chodzić jak na dużym ekranie będą wyświetlać polsat)))))))))
96. Dodane przez ja, w dniu - 09-11-2009 18:10 00 jak wam i waszym rodziną właściciele sklepów na rynku i w okolicy rynku nie podoba się budowa centrów to porostu tam nie chodźcie i nie róbcie problemów innym ludziom którzy oczekują jakiś atrakcji w weekend jak chociaż w Auchan w poznaniu W niedziele są tam różne imprezki w holu
700 osób podpisanych pod petycja to właściciele sklepów około 200 na rynku słowiańskiej leszczyńskich Narutowicza wolności brackiej wróblewskiego kościelnej łaziebnej tyle ulic to już się tych drogich butików uzbiera trochę a kolejne 500 osób to rodzina 700 osób na cale Oleszno to mały procent nie róbcie afery
97. Dodane przez do 96, w dniu - 09-11-2009 18:31 00 Boże Kobieto to Ty jeździsz do Poznania żeby na jakieś badziewie popatrzyć.Kurczę,to może taniej wyjdzie jak sobie zwyczajnie kupisz płytę disco polo i jakieś sztuczne ognie?Widzę,że dla was za auchan i m1 jest już koniec Poznania.A co do rejestracji na parkingach jak piszecie,że wszędzie są PL czy PLE,nie trzeba patrzeć na rejestrację wystarczy spojrzeć na model auta i od razu widać,że bidaki z Leszna przyjechały
98. Dodane przez monika, w dniu - 09-11-2009 18:41 00 jak do tej pory w naszym mieście nie ma nic szczególnego poza wysokimi cenami,moze wreszcie te galerie wpuszcza kogoś z zewnątrz,bo jak narazie wszędzie ten sam towar i ci sami właściciele
99. Dodane przez robert, w dniu - 09-11-2009 20:23 00 ludzie nie osmieszajcie się . najwiekszy kryzys od 70 lat , bogaty zachód oszczędza , a my w naszej dziurze dyskutujemy o centrum handlowym na kazdym skrzyzowaniu . nie róbcie pośmiewiska z Leszna , nie róbcie wiochy , jak puszczą to w Polsacie to sie dopiero Polska ubawi
100. Dodane przez Justyna, w dniu - 09-11-2009 20:26 00 Panowie radni, przeczytajcie te głupoty , mam tylko nadzieję ze macie wiecej oleju w głowie niz te oszołomy. 5 centrów handlowych w Lesznie . ha,ha,ha
101. Dodane przez do 69, w dniu - 09-11-2009 20:29 00 Krótka jest i tak już zamknięta - samochody nie jeżdzą. czyli trak piweszy zostanie, a będzie nawet dużo ładniejszy. Wróblewskiego też jest dla pieszych więc nie wiem w czym problem. Z tego co wiem miasto jak sprzeda kamienice na Królowej jadwigi to dla mieszkancow wybuduje mieszkania lub zmusi inwestora. Mam nadzieje ze Pan Milek zrobi z tej czesci leszna ladne miejsce. W poznaniu tez powstal Kupiec Poznanski, mimo iz kupcy protestowali....
102. Dodane przez karol, w dniu - 09-11-2009 20:30 00 brawo cukiernicy z Goplany , jesteście niezle zorganizowani , ale ciagle te same wpisy o Goplanie juz naprawdę są nudne . dajcie juz spokój
103. Dodane przez szarik do reksia z 95, w dniu - 09-11-2009 20:36 00 trafne spostrzeżenie kolego, te słynne wyjazdy do Poznania , to wycieczka rodzinna 1 raz na pół roku na święta po bluzeczkę i krawat najlepiej na wyprzedazy , jak wystarczy to porcja lodów i kawa
104. Dodane przez Jankiel, w dniu - 09-11-2009 20:38 00 No tak sklepikarze zwerbowali swoje rodziny i pracowników żenada-i tak kupuje w galeriach w Poznaniu i mam w d..... ich podpisy
105. Dodane przez Maruda, w dniu - 09-11-2009 20:40 00 Jestem Leszczyniakiem od poczęcia.Od tego właśnie dnia mieszkam przy ul. Dąbrowskiego.Pamiętam do dziś 'Rywal,Goplanę' i te zapachy cukierkowe w zależności co akurat produkowali a produkcja szła pełną parą/3 zmiany/Za 'naszą'ulicą były tylko pola aż do lasu i "Kanunberg"a teraz co jest?Blokowisko.Za Galerią jestem panie Jessa,tylko proszę jak najszybciej bo jak się patrzy na to rumowisko to żal d..ę ściska.W rynku to proszę bardzo jeszcze z 10 Banków bo i tak tam nie chodzę
106. Dodane przez qwert, w dniu - 09-11-2009 21:07 00 DLACZEGO TAK NIEWIELU DECYDUJE ZA TAK WIELU.CO TO SOLS WOLNY HANDEL PANOWIE ZE STARÓWKI JA TEZ MAM KAKURECJE I MUSZE ZYC A WY SIE BOICIE TO OBNIZCIE CENY. UWOLNIC HANDEL A RYNEK NA BANKI I SPORTINGGGGGG.
reklama
107. Dodane przez marta, w dniu - 09-11-2009 22:07 00 jestem za galeria!!!!!!!! na rynku kompletnie nic nie ma!!! brakuje restauracji i kawiarni z prawdziwego zdarzenia (takich w ktorych piwo podawane jest piwem a nie rozrzedzona breja jak na przepieknej starowce)!!!! A tak wogole to zastanawia mnie jedno dlaczego na leszczynskim rynku nie sprzedaje sie piwa butelkowego 0,5l? czyzby dlatego, ze tego nie mozna rozrobic? Tak sie dogadali Ci ze starowki!!
108. Dodane przez ja, w dniu - 09-11-2009 22:09 00 Nie ma co sie rozpisywac - jestem za galeria. Kto jest za?
109. Dodane przez krystian, w dniu - 09-11-2009 22:27 00 700 mieszkanców ma podejmowac decyzje za 65000tys to jakas paranoja!!! chory swiat a gdzie demokracja! glosujmy!! Jezeli kupcy ze starówki niepotrafia stworzyc konkurencji dla Centrom Handlowym to musza opuscic rynek!!!
110. Dodane przez izyda, w dniu - 09-11-2009 22:29 00 a ja proponuje aby ktos zebral podpisy pod petycja za budowa galerii ,moze pzez internet mozna by cos takiego uruchomic,zeby wladze mialy na wzgledzie zdanie reszty leszczynian ,a nie tylko tych pasibrzuchow co mysla tylko o wlasnych tylkach.MOGE ROZUMIEC ich obawy ale to nie powod zeby cale miasto podlegalo ich wladzy.PEWNIE radni m4sza sie liczyc z ich zdaniem ,boco kasa to kasa,uklady,ukladzikiale my zwykli leszczynianie tez mamy prawo czegos oczekiwac od wladz miasta. KTO podejmie sie zorganizowac petycje za budowa galerii,moze ktorys z mlodych dzialaczy jakiejs partii
111. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 09-11-2009 22:40 00 Jestem mieszkancem leszczynskiej starówki a konkretnie ul Narutowicza Powiem wam ze to Stowarzyszenie OLS To zwykla pospolita sciema starych komuchuw i ich potomstwa ktore broni kiepskich sklepików z cenami zawyzonymi o 200% poto aby zatruwac nam zycie i bronic jeden z ostatnich bastionów komunistycznych rynków handlowych jakim jest leszno.
112. Dodane przez obserwator, w dniu - 09-11-2009 22:40 00 Dochody mieszkanców Leszną są niestety na tle dochodów mieszkańców Poznania,Głogowa, Lubinia i wrocłania są niestety niskie. To niestety źle wróży galeriom. Przykład już mamy z pustym leszczyńskim "Piotrem i Pawłem". Ja k czyta się systematycznie elkę.fm, to nabiera się przekonania, żę tak naprawdę te galerie są potrzebne tym, którzy planują zarobić na ich wybudowaniu. Co będzie potem, to już nie jest tak ważne
113. Dodane przez Adam, w dniu - 09-11-2009 22:41 00 centrum handlowe pana Jessy powinno się nazywać STARÓWKA i po kłopocie
114. Dodane przez xXx, w dniu - 09-11-2009 23:01 00 Osobiście jestem za budową, faktycznie może 4 centra to sporo jak na Leszno, ale skoro ktoś ładuje grube miliony to raczej wie co robi i ma rozeznanie ... Co ma być i tak bedzie ...
115. Dodane przez haha, w dniu - 09-11-2009 23:37 00 Słyszałem, że p. Miłek mocno się zastanawia czy nie odpuścić sobie Leszna - to tłumaczy taki nacisk i takie zdenerwowanie Goplaniarzy i ich (jego) rodziny
116. Dodane przez do 88, w dniu - 10-11-2009 07:23 00 (...)! Tydzień temu pojechałem z żoną do Poznania do M1 z zamiarem kupna nowych butów narciarskich. PRzed wyjazdem wstąpiłem z ciekawości do sklepu Sporting zobaczyć co i jak i przede wszystkim za ile. Gość trochę natrętny podpuszczał mnie do przymiarki, ale przekonałem się jakie mają ceny. Może nie pamiętałem więksozści cen, ale te modele, ktore mi się spodobały w POZNANIU BYŁY DROŻSZE - I TO NIE O 20, 30 ZŁ, ALE O 100 I WIĘCEJ! Fakt faktem, że i w Lesznie i w Poznaniu były to przeceny, ale mi akurat nie zależało na nowościach. A jak chcesz mieć taniej to jedź do Makro - tam ceny są niższe, nawet też się nazywają "buty narciarskie", ale jak wszędzie są buty i są buty - więc życzę powodzenia na stoku!
117. Dodane przez Galerie cd, w dniu - 09-11-2009 23:59 00 No i proszę: przez jakiś czas był spokój i znowu się zaczęło; też chciałbym, żeby taka galeria powstała w Lesznie jak najszybciej, przyda się kino, ale tutaj wszyscy znowu zapominają o mieszkańcach naszego miasta - w tym przypadku o mieszkańcach centrum Leszna!!!!!!!!!!! Przecież to my tutaj będziemy musieli żyć z tym ruchem na ulicach w śródmieściu, z tym hałasem! Może się mylę, ale niech nas przekonają o tym nasi radni i tak jak Minister Zdrowia domaga się wzięcia odpowiedzialności na działanie szczepionek, tak niech Pan Prezydent i Radni wezmą odpowiedzialność za swoją decyzję!!!!!!! Wszystko w temacie!!!!!
118. Dodane przez leszcz, w dniu - 10-11-2009 00:14 00 Wy to potraficie liczyć jak Wy chcecie robić interesy w tej Goplanie????? według Was 700 podpisów przeciw 60.000, czy 49.000 jak to ktoś napisał?????? zarzucacie, że grupka nie może decydować za większość, a sami co robicie??????? skąd wiecie, że te 49 czy 60 tys. chce mieć te galerie????? ile osób wśród tych tysięcy ma prawo głosu??????
jak na razie to widać 100 komentarzy - przy wcześniejszych artykułach było to samo! - i rozklada się to pół na pół - czyli +/- 50 osób za i 50 przeciw; z czego każdy napisał po conajmniej 3, 4 komentarze co daje 12-16 osób zainteresowanych robicie to pod opinię publiczną licząc, że zrobicie wrażenie, a że w przyszlym roku wybory ktoś ten temat napewno podchwyci.......... tylko pamiętajcie - żebyśmy się wszyscy nie obudzili z ręką w nocniku!!!!!!! A ludzie tu mieszkający będą Waas oceniać - za decyzje, za nacisk, za horror z dojazdami, za hałas!!!!!!! Nie zapomnimy tego!!!!!!!!!! Galerie na obrzeżach miast - ZDECYDOWANE TAK!!!!!!
119. Dodane przez Monika, w dniu - 10-11-2009 00:27 00 ktoś tu specjalnie nakręca atmosferę mowiąc, że sklepikarze z centrum boją się konkurencji, nic nie mają, ale dlaczego nie odpowiecie na konkretne pytanie? Wszyscy mówią, że Leszno to dziura, nic tu nie ma, nic się nie dzieje; skoro to taka dziura i zgodnie z tym co chcecie Galeria Goplana i Młyny to jest TO - to jak sobie wyobrażacie ruch aut w centrum tej "dziury"? Czy Leszno jest na to przygotowane? Proszę odpowiedzcie na to jedno pytanie! Ja nie potrafię na to odpowiedzieć, choć jestem bliżej odpowiedzi na nie. Dlatego przekonajcie mnie - jeśli nie Wy, to niech przekonują nas urzędnicy, ich będziemy oceniać. Pozdrowienia dla Ciebie Jola!
120. Dodane przez Kruk, w dniu - 10-11-2009 00:28 00 Heniu na prezydenta! Heniu gratulacje ze masz jeszcze sily walczyc z tymi cwaniakami! Wielu juz stracilo sily! Za wytrwalosc ludzie Cię lubią i szanują! Aby Ci się udalo!
121. Dodane przez na zachodzie, w dniu - 10-11-2009 00:35 00 a jak to się ma do handlu na zachodzie? czy tam są otwarte takie galerie w niedziele?
122. Dodane przez Thor, w dniu - 10-11-2009 03:03 00 A ja jestem przeciwny budowie zaściankowych galerii!!! Ja chcę Auchan, LeroyMerlin, Tesco i CinemCity. Może portal przeprowadziłby sondaż w tej sprawie? Te 700 podpisów obywateli hamulcowych, to demograficzny plankton. Swobodnie zbierzemy kilkanaście tysięcy podpisów! A jeżeli włodarze tej wioski pokażą nam "gest Kozakiewicza" to i na przeprowadzenie przedwczesnych wyborów styknie... Pamiętajcie leszczyniacy(!) w kupie siła!:P PS. O dziesięciu lat u leszczyńskich geszefciarzy nie wydałem złotówki (!)poza spożywką. Kupuję w necie i Poznaniu. Zaoszczędziłem koope kasy!!! Pozdrawiam wykuwających w pocie czoła swój los.
123. Dodane przez o co wam chodzi?, w dniu - 10-11-2009 06:18 00 przeczytajcie ten tekst ze zrozumieniem, a nie frustrujecie się jak młodzi!!!! kto nie chce budowy galerii? ja tam nie znalazłem nic o tym, że SOLS, p. Gołdyn są przeciw..... przecież tu gołym okiem widać, że ktoś chce ugrać na tych podjudzaniu czytelników!
124. Dodane przez apel, w dniu - 10-11-2009 09:28 00 APEL DO WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI SKLEPÓW I ICH RODZIN W LESZNIE.NIE KORZYSTAJCIE Z ŻADNYCH FIRM USŁUGOWYCH W LESZNIE.W POZNANIU TAŃSZE SĄ: WIZYTY U LEKARZY(PRZEDE WSZYSTKIM DENTYŚCI I ORTODONCI),FIRMY BUDOWLANE,FIRMY REMONTOWE, WYKOŃCZENIOWE,KOREPETYCJE DLA UCZNIÓW,FIRMY KOMPUTEROWE I POLIGRAFICZNE,PORADY PRAWNE,NAWET PRALNIA CHEMICZNA KOSZTUJE 10ZŁ,PRZENIEŚCIE SIĘ DO BANKÓW INTERNETOWYCH.NIE KUPUJCIE PRODUKTÓW,KTÓRYCH PÓŁPRODUKTY ROBIONE SĄ W LESZCZYŃSKICH FABRYKACH.KUPUJCIE TYLKO SPOŻYWKĘ.JAK KUBA BOGU TAK BÓG KUBIE
125. Dodane przez mantrama, w dniu - 10-11-2009 09:36 00 spójrzcie na naszą Starówkę-wstyd i hańba, niby ciągniemy w kierunku Poznania i Wroclawia ale nasz Rynek to porażka. Jubiler? rozumiem. Księgarnia? jestem w stanie znieść bo jestem czytaczem, ale te sklepy z butami ohydnymi ciuchami PSS-owski sklep? Jak w Wybuczajewie Wielkim. Zadbajmy o Starówkę. Niech będzie atrakcją. Sklepy wywalmy do galerii handlowych a zróbmy choćby kawiarenki, sklepy z fajnymi drobiazgami, restaurację. Kiedy przyjeżdzają do mnie znajomi zza granicy to mi wstyd pokazac Rynek. A tak to handlowcy rynkowi mają pole do popisu, sklepy nie znikną z miasta a my będziemy mieli porządną starówkę a nie zasikaną Boczną, Tylną, Więzienną i bójki pijaków pod monopolem na Słowiańskiej.
126. Dodane przez LESZNO, w dniu - 10-11-2009 09:43 00 Szkoda tylko,że wy sobie nie zdajecie sprawy z tego,że tak naprawdę ogromne pieniądze zarabiają właściciele galerii handlowych.Ogromny czynsz plus od 10 do 15 % miesięcznego utargu.Sklep wchodzi do pustych ścian-we własnym zakeresie-podłogi,ściany,klimatyzacja i wykończenie.Taki H&M zarabia miliony miesięcznie-wy razem wszyscy wzięci nie zarabiacie nawet połowy z tego.I jak taki slep ma się w Lesznie utrzymać,skoro do galerii jeździcie na chałtury
127. Dodane przez lump, w dniu - 10-11-2009 11:19 00 Jakie to wszystko groteskowe! Im kto bardziej walczył z PRL-em tym później zrozumiał, że PRL poległ i jednak się skończył. Najwcześniej z PRL-em pożegnała się partyjna nomenklatura, później kościół, jeszcze później robotnicy, a prywaciarze jeszcze się nie obudzili. PRL partykularnych interesów kupców ze Starówki już nie obroni, bo zwyczajnie go nie ma. Miłościwie panuje nam wolny rynek i liberalna partia Platforma Obywatelska. To nie prawda, że dla sklepów nie ma miejsca w sercu miasta czyli na starym zabytkowym rynku. Oczywiście, że jest! Na całym świecie w tych miejscach sklepy są i nie jest im straszna konkurencja galerii czy marketów. Muszą to jednak być sklepy z klasą. Dla snobów oraz klientów wybrednych, nie lubiących tłoku i preferujących własny styl. Obsługujące klientów jak koneserów i oferujących im, nieomalże, dzieła sztuki. To nie mogą być sklepy w stylu: kit, mydło i powidło. Leszno, jeżeli chce wydobyć się z PRL-u, czeka skok kulturowy i cywilizacyjny. Starówka musi podążyć, choćby, za standardem swoich nowych dzielnic, eleganckich i nowoczesnych kompleksów rezydencjalnych, w których domy mają, m.in. właściciele śródmiejskich sklepików, imponujących funkcjonalnością i elegancką architekturą prywatnych uczelni czy dwujezdniowych arterii i obwodnic. To nie może być tak, że Starówka wyludnia się w sobotę już o 15.00., a o 17.00. ( także w niedziele i w dni powszednie także ) wyciągane są z suteren śmierdzące kubły ze śmieciami, którymi tarasuje się chodniki. Ten skok dokona się samodzielnie, pod warunkiem, że pozwoli się działać niewidzialnej ręce rynku, którą teraz w Lesznie próbuje się obezwładnić PRL-owskimi metodami.
128. Dodane przez Futer, w dniu - 10-11-2009 11:59 00 Jestem za komentarzem nr 73 krótko i na temat napisane!!!Brawo!!!
129. Dodane przez adrew, w dniu - 10-11-2009 12:27 00 do komentarza 73. Na rynku jest miła,przytulna,kulturalna knajpa, która co?ŚWIECI PUSTKAMI!!!!
130. Dodane przez zwolennik, w dniu - 10-11-2009 22:46 00 Galerie - zdecydowanie tak, ale czy w miejscu Goplany to już problem przede wszystkim komunikacyjny, który praktycznie eliminuje centrum handlowe w tym miejscu. Wystarczy sobie wyobrazić skręt w lewo w Królowej Jadwigi z Niepodległości - nie ma szans. Pozostają obrzeża miasta o resztę niech się martwią właściciele galerii i sklepów w galerii. Leszczyniak i tak będzie pół dnia szukał miejsca do parkowania za darmo, pójdzie do lumpeksu, gdzie i tak narzeka na wysokie ceny, zje bułę przyniesioną z domu, potem obejrzy wystawy w galerii i powie: z takimi cenami chyba ich po.....ło. Taka jest nasza rzeczywistość.
131. Dodane przez Ewik, w dniu - 10-11-2009 22:58 00 Na Starym Rynku powinny byc sklepy z pamiątkami, puby, winiarnie, kawiarnie.... A nie sklepy i banki!! Mysle, ze jesli ktos "połazi" po Goplanie to chętnie pozniej przejdzie na Starówkę, siądzie pod parasolką na wolnym powietrzu albo w srodku ładnego, stylowego lokalu... Na Galerii Goplana kupcy śródmiejscy mogą tylko zyskac!! No, ale ich krotkowzrocznosc ich zabije. PROSZE RADNYCH O NIE ROZPATRYWANIE RODZINNEJ PETYCJI!
132. Dodane przez Damik, w dniu - 11-11-2009 10:32 00 Ja jestem też za Galeriami Leszno to miasto Banków i małych sklepików jak potrzeba kupić coś konkretnego to jadę do Poznania. Inna sprawą jest fakt że w branży budowlanej też są ciemne interesy słyszałem o planach budowy Castoramy w Lesznie i reakcji wpływowych ludzi w mieście. Teraz najbliżej jest w Głogowie i również tam musze szukać towaru na budowę.
133. Dodane przez jestem za, w dniu - 12-11-2009 08:11 00 Nie rozumiem,żeby pare osób broniąc własnej prywaty decydowało o rozwoju haNDLU W lESZNIE! Boicie się konkurencji! Wg was rozwój leszna ma się zatrzymać na Staróce - nie bądzcie śmieszni.A kto zapłaci za diety na posiedzeniu rady- panowie opanujcie się bo się ośmieszacie.A jak zazdrościcie innym to wybudujcie swoją galerię.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.