Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Każdy lubi promocje. Z wyrazem bezwzględnego szczęścia na twarzy pokonujemy ogromne przestrzenie supermarketu, wrzucając do koszyka "okazje tygodnia" i często dopiero w domu spostrzegamy, że na półkach sklepowych widzieliśmy inne ceny niż na rachunku... Jak to możliwe? - pytamy. I albo uznajemy, że wzrok nas zmylił, albo uświadamiamy sobie, że ktoś nas zrobił w balona...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W większości przypadków są to groszowe sprawy, więc odpuszczamy a proceder kwitnie w najlepsze. Kierownik jednego z leszczyńskich supermarketów rozbieżności tłumaczy niedopatrzeniem, brakiem ludzi, dużą ilością towaru albo... nieuczciwym działaniem konkurencji. Jednak wyniki badań Inspekcji Handlowej nie pozostawiają
wątpliwości: różnice w cenach najczęściej dotyczą żywności i prawie 40% takich promocji to oszustwo.
- Markety stosują różne praktyki, żeby nabrać klientów - przyznaje Franciszek Tomczak, dyrektor leszczyńskiej Delegatury Inspekcji Handlowej - zdecydowanie najskuteczniejsze są różnego rodzaju promocje. W gazetkach reklamuje się jakiś towar w promocji, a tymczasem w innych marketach jest on sprzedawany po tej samej cenie albo jeszcze taniej, ale klienci są na tyle naiwni, że się nabierają. F. Tomczak przestrzega, żeby nie spieszyć się z zakupami, warto się rozejrzeć, podjść do czytnika cen. Inspekcja ma utrudnione zadanie w przeprowadzaniu kontroli, odkąd weszła w życie ustawa o swobodzie działalności gospodarczej: - Niestety, wybito nam najważniejszy oręż. Teraz musimy zawiadomić przedsiębiorcę 7 dni przed kontrolą i do tego podać jej zakres. Firma musiałaby się bardzo postarać, żeby nie dopilnować wszystkich uchybień.
Miejski Rzecznik Konsumentów potwierdza, że docierają do niego sygnały o oszustwach cenowych. Co robić w takich sytuacjach? - Obowiązuje cena widoczna na półce przy towarze i kasjerka nie może żądać od nas wyższej kwoty. A jeżeli zorientujemy się po zakupie, to mamy prawo domagać się zwrotu nadpłaty - podkreśla Arkadiusz Wlekły. (mon)
1. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 22-11-2009 13:01 I w zasadzie to by było na tyle.
2. Dodane przez al, w dniu - 22-11-2009 13:01 absurdalna ustawa, to po co w ogole robic kontrole, skoro daje sie tydzien na zmiecenie brudu pod dywan? chore
3. Dodane przez lola, w dniu - 22-11-2009 13:47 tak nas klientow robia w przyslowiowe jajo,teraz bedzie znow okazja ida swieta zniwa dla handlowcow,powodzenia naiwnym
4. Dodane przez POLAK, w dniu - 22-11-2009 13:59 Całe nasze ustawodawstwo jest CHORE
5. Dodane przez xyz, w dniu - 22-11-2009 14:16 a co gdy sprzedawca powie że po tej cenie co na półce nam nie sprzeda i albo zwracamy produkt albo akceptujemy cenę jaką nam nabili przy kasie. Co mam wtedy zrobić bo bardzo często tak bywa.
6. Dodane przez czytelnik, w dniu - 22-11-2009 14:19 Ustawa przewiduje wyjątki kiedy to można dokonać nie zapowiedzianej kontroli to kwestia taktyki i ,sprytu w walce z oszustami
7. Dodane przez jan, w dniu - 22-11-2009 14:44 do kom 2:
ustawa nie jest absurdalna, trzeba ja tylko znac, a wypowiadanie się bez znajomości ptrzepisów jest przynajmniej bezesenoswne z Twojej strony.
8. Dodane przez pola, w dniu - 22-11-2009 15:25 nalezy powiadomic policje bo to jest celowe oszustwo.
9. Dodane przez xxx, w dniu - 22-11-2009 15:27 ostrzegam przed zakupami w markecie 0,99 tam to jest na porzadku dziennym
10. Dodane przez Dota 25, w dniu - 22-11-2009 15:34 Promocje promocje promocje.....Pytanie czy one naprawdę istnieją Czasami płacimy tak nam się wydaje mało drugi produkt gratis albo okazuje się przed terminem waznosci
reklama
11. Dodane przez Hanka, w dniu - 22-11-2009 16:14 Ludzie ogarnijcie się!Po co sa czytniki cen w marketach-dla was!
12. Dodane przez loony, w dniu - 22-11-2009 16:43 pamiętam kiedyś akcje na warzywniaku w k(...) - są sobie winogrona i pod nimi tabliczka z ceną 5,99. po chwili podchodzi pracownik, wkłada nową tabliczkę a na niej napisane: "promocja! 4,99. stara cena 6,99". i pasuje ;]
13. Dodane przez cf, w dniu - 22-11-2009 16:31 wczoraj w jedym ze sklepow kupilem wedline po 13 zl za kg, dzisiaj byla ona w promocji za 19 zl za kg powaznie
14. Dodane przez xxx, w dniu - 22-11-2009 16:49 Tak to prawda, że nas nabijają z cenami.Powinniśmy my konsumenci podawać takie sklepy do wiadomości wszystkich i wtedy każdy z nas zwróci uwagę na ceny w tym sklepie. Te praktyki muszą być ukręcone i tylko my możemy sobie pomóc. Pozdrawiam
15. Dodane przez RADLEY, w dniu - 22-11-2009 17:26 BUY ONE GET ONE FREE TAK JEST NA CALYM SWIECIE NO DAJCIE LUDZIOM ZAROBIC TO ICH CZAS ALBO PATRZCIE CO KUPUJECIE POZDRO
16. Dodane przez qqqq, w dniu - 22-11-2009 18:14 w b(...) kupilem kwiatka cena jaka miala byc to 6.99 ale przy kasie okazalo sie ze kosztuje 9,99 na moja uwage reakcja pani kasjerki to tylko mina zdziwienia
17. Dodane przez dgr, w dniu - 22-11-2009 18:44 Przestrzegam przed zakupem wędlin w górowskim supermarkecie o nazwie i(...).. bo są one mocno nieświeże i pochorowac sie tylko można, to samo z jajkami...aha szynka i ser na pizzerkach roboty (...) mają chyba grubo ponad pół roku bo po zjedzeniu jednej caly dzien w wc spędziłem
18. Dodane przez ''nabity w butelkę'', w dniu - 22-11-2009 18:42 nie sposób sprawdzić każdy produkt w czytniku a różnice w cenach nie są tylko w promocyjnych produktach bo na te uważam szczególnie ale ceny są często tak ułożone że dotyczą podobnego produktu (tańszego oczywiście) o innym np.symbolu którego oczywiście nie ma już na półce a na jego miejscu stoi droższy ale żeby to zauważyć należy dokładnie analizować mało czytelną karteczkę z opisem produktu, bardzo często zdarza się taka sytuacja w jednym z gronowskich sklepów
19. Dodane przez romek, w dniu - 22-11-2009 19:12 Polska Biało czerwoni. Tyle wam powiem hehehehe
20. Dodane przez gość, w dniu - 22-11-2009 20:12 Często w sklepie sportowym na Rynku jest wystawiony towar w promocji( dosyć dużej ) chociaż nigdy nie był wystawiony w tej wyższej-niby przed promocja - cenie.Faktycznie jedyny sposób na planowane zakupy to wcześniejsza obserwacja i wiedza o tym co chcemy i za ile chcemy kupić.
21. Dodane przez hehehe, w dniu - 22-11-2009 20:41 a przybędą nam niedługo cztery nowe, wspaniałe przybytki wielkopowierzchniowego handlu z półkami pełnymi towarów, czytnikami i otoczonymi galeriami. będzie cenowa zabawa przednia , pero pero miliony zainwestowane w budowę my klienci w sposób opisany j/w zapłacimy , ale to nic poczujemy wtedy siłę naszego pieniądza
22. Dodane przez problem?, w dniu - 22-11-2009 22:13 ludzie pracuje w supermarkecie i naprawde nie wiedze powodu aby gadać ze ktoś specjalne oszukuje pracownicy musieliby miec nierówno podsufitem żeby robic to specjalnie jak widze ludzi którzy wszystko robią na około nietrzeba wcale czytać wielce etykiet LUDZIE wytarczy porównać 13 cyfrowy kod plu na towarze z kodem na etykiecie i mamy 100% pewność ze za tą cenę musimy ten towar kupic troszke wyrozumiałosci dla obługi bo 90% klientów w supermarkecie zapomina ze to sklepy samoobsługowe 90% z was myśli klient nasz pan jesteści w błedzie wystarczy troszke życzliwości a daje 100% gwarancji ze idzie wszytsko załatwić pozytywnie zasada w supermarkecie wredny klient źle OBSŁUGIWANY!!!!
23. Dodane przez Jutek, w dniu - 22-11-2009 23:17 Jeżeli Firma reprezentowana przez Tomczaka nic nie może to po jaką cholerę on tam siedzii(...).
24. Dodane przez xxx, w dniu - 23-11-2009 08:12 klienta interesuje cena a nie kod.Poza tym nie kazdy ma sokoli wzrok
25. Dodane przez -.-, w dniu - 23-11-2009 09:25 I co ? Przyjdzie starsza pani i ma wpatrywać się w małe druczki? Żenada...
26. Dodane przez Klient, w dniu - 23-11-2009 10:01 Jawne oszustwo w supermarketach, a zwłaszcza w "...". Cena na towarach promocyjnych inna niż ta pobierana w kasie. Ostatnio tak PROMOCYJNIE sprzedawali mandarynki i wedlinę. Przy kasie cena mandarynek jeszcze raz taka jak na stoisku z mandarynkami. Towar w cenie promocyjnej dostepny od rana -od otwarcia sklepu, a przy kasie "nie wchodzi" cena promocyjna. Dziwne nieprawdaż?Jeden, drugi trzeci klient zauważy rozbieżność, ale już czwarty, piąty itd. nie zwróci uwagi zwłaszcza jak robi większe zakupy. W ten to sposób klienci zostają OSZUKIWANI, a tłumaczenie się kierownictwa za małą ilością personelu,albo niedopatrzeniem - jest żenujące, dosłownie brak słów. Przed nami okres przedświątecznych zakupów to dopiero będą nas Promocjami kusić i oszukiwać.
27. Dodane przez ula, w dniu - 23-11-2009 10:29 na wadze nie są zmienione ceny i dopiero w informacji oddają różnice jeżeli oczywiście to zauważysz
28. Dodane przez zolo, w dniu - 23-11-2009 12:47 Brawo "22" zgadzam sie w zupełności. Troche rozwagi i wszystko bedzie dobrze. A tak na marginesie.. Zna ktos sklep w którym mozna w jasny sposób odczytac cene mrozonek w lodówkach? Tam jest zawsze "sajgon" ze bez czytnika nie mozna sie połapac
29. Dodane przez Marek, w dniu - 23-11-2009 13:09 Do 23 - jak to po co? A kto by ganiał po wszystkich inauguracjach, otwarciach itp?
30. Dodane przez puszek, w dniu - 23-11-2009 15:06 KARAC OSZUSTWO I TO BEZ LITOSCI
31. Dodane przez klient, w dniu - 23-11-2009 16:12 super promocja np. browar wprowadza promocję 5 puszek +6-ta gratis a cena w sklepie wyższa niż 6 puszek luzem ,po zwróceniu uwagi właścicielowi cenę zmienił na równą wartości sześciu luzem no to gdzie ta 1 gratis ??? pasta do zębów fabrycznie zapakowana w dwupak z napisem druga 50% cena 11,99+50%=17,985 a przy kasie wychodzi 23,98 po zwróceniu uwagi zmieniają karteczkę na 2szt 23,98 i wszystko gra więc jak nie czuć się nabitym w butelkę ??? nie obwiniam tu pracowników bo nie oni mają w tym interes.
32. Dodane przez do 22, w dniu - 23-11-2009 21:01 rozumiem, ze mozna czegoc niedopatrzyc, niedowidziec, ale jak cos zdarza sie kilka razy z rzedu i to w tym samym sklepie, to musi byc celowe dzialanie!
33. Dodane przez ostatnio, w dniu - 24-11-2009 20:46 tak ostatnio jeden z większych sklepów RTV/AGD miał taką "promocję" bez VATu, ale kto śledził ceny wcześniej i liczył na to, że kupi taniej mocno się zdziwił.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.