Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. Ponad pięć godzin dyskusji i enigmatyczny finał – tak można streścić rozpatrywanie przez Radę Miasta Leszna petycji mieszkańców w sprawie wpływu nowych centrów handlowych na Starówkę. W dyskusji wzięli udział, poza radnymi, także bardzo licznie przybyli kupcy, właściciele kamienic,mieszkańcy centrum Leszna oraz Henryk Jessa, inwestor Galerii Goplana. Uchwała sprawiła, że wszyscy wydawali się zadowoleni, choć nie zapadły żadne wiążące decyzje.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Petycję złożyło około 700 osób, jednak 200 podpisów zakwestionowano z powodów formalnych. Po długich sporach proceduralnych radni przystąpili do jej rozpatrywania. Petycjodawcy domagali się dwóch rzeczy: dokonania przed ostatecznymi decyzjami co do nowych centrów handlowych analizy ich wpływu na funkcjonowanie i przyszłość Starówki oraz uwzględnienie w planach rozwoju handlu elementów równowagi i potrzeb wszystkich stron.
Podstawą do dyskusji była analiza, jaką na zlecenie miasta wykonała pracownia Eurotest. Jej autor Wojciech Wroński streścił najważniejsze tezy opracowania. Wskazał przede wszystkim na wielką potrzebę powstania nowych centrów. Jak powiedział, ponad połowa mieszkańców deklaruje, że jeździ na zakupy do centrów handlowych do innych miast. Wroński wskazał też na pozytywne i negatywne aspekty budowy nowych galerii, przede wszystkim w centrum miasta. Pozytywy to
między innymi dodatni bilans rynku pracy - galerie mają stworzyć 1600 miejsc pracy. Negatywem będzie zaś na przykład zwiększenie ruchu aut w centrum i związane z tym problemy komunikacyjne.
Radni dopytywali o szczegóły; zwłaszcza o to, ile galerii może w tak niewielkim mieście jak Leszno powstać. Wroński bezpośrednio odpowiedzieć nie chciał, mówił że możliwe są różne scenariusze - albo że po powstaniu jednej czy dwóch następni inwestorzy się wycofają, albo że nowe centra doprowadzą do bankructwa już istniejące. W dyskusję włączył się też Marian Mielcarek, wójt Święciechowy. Zastrzegł na początku, że nie reprezentuje tu samorządu, ale samego siebie - jest właścicielem kamienicy przy ul. Leszczyńskich. Niech się radni przejdą po Starówce i zobaczą, jak wyglądają kamienice, które mają lokale użytkowe, a jak te, które ich nie mają - powiedział, wskazując że dochody ze sklepów są jedyną szansą na utrzymanie budynków. Sławomir Szczot chciał zaś poznać klarowną odpowiedź na jedną z największych obaw kupców, czyli perspektywę zamykania sklepów - według analizy zagrożonych ich jest aż 450. Wojciech Wroński z Eurotestu przyznał, że obawy kupców są uzasadnione - sklepy będą zamykane. Powiedział nawet, że po wybudowaniu wszystkich planowanych galerii liczba dotychczas istniejących lokali może być zredukowana o dwie trzecie.
Potem w imieniu tych, którzy petycję podpisali wystąpił Andrzej Gołdyn ze Stowarzyszenia Obrony Leszczyńskiej Starówki. Przedstawił on multimedialną prezentację, w której skupił się na najważniejszych z punktu widzenia protestujących tezach - przede wszystkim zagrożeniu zamykaniem sklepów. Problem w tym, że to więcej niż 450 sklepów - mówił - kiedy obroty spadają o więcej niż 30 procent, sklep przestaje się opłacać. Zdaniem Gołdyna taka przyszłość może czekać aż 750 z działających obecnie 980 sklepów w Lesznie. To upadek kilkuset firm rodzinnych - mówił - poza tym utrata dochodów miasta z dzierżaw i podatków.
Do wystąpienia Gołdyna także było bardzo wiele pytań - Łukasz Borowiak (PO) zapytał, dlaczego kupcy nie protestowali przeciwko budowie Galerii Leszno. Andrzej Gołdyn odpowiedział, że budowa centrum na obrzeżach miasta była przez środowisko postulowana już kilka lat temu, zawarto ją nawet w opracowanej swego czasu strategii rozwoju handlu w Lesznie. Dalszą dyskusję cenie podsumował Marek Ganowicz (SLD), mówiąc że mamy Drugą Wojnę Handlową. Rzeczywiście, dyskutowali radni, mieszkańcy, a nawet inwestor Galerii Goplana Henryk Jessa i przedstawiciel firmy komercjalizującej Galerię Leszno. Podawano szereg przykładów innych miast, które zmagają się z problemami, przed którymi stoi Leszno. Spór celnie, jak się zdaje, podsumował Sławomir Szczot z PiS. Każda decyzja narusza czyjeś interesy - powiedział - nie ma tu bezbolesnego wyjścia.
Wreszcie głos zabrał prezydent Tomasz Malepszy. Zastrzegł on, że prace nas studium kierunków zagospodarowania terenu pod Galerię Goplana nie zostaną wstrzymane, ponieważ zostały zakończone, a uchwała dotycząca studium czeka tylko na przyjęcie przez radę. Malepszy zapowiedział jednak, że przed przyjęciem szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego dojdzie od analiz i konsultacji, a które wnoszono w petycji.
Ostatecznie, po ponad pięciu godzinach dyskusji radni przyjęli petycję z kosmetycznymi zmianami. Za takim rozwiązaniem głosowało 17 radnych, trzech wstrzymało się od głosu. Po decyzji zadowoleni wydawali się wszyscy: kupcy i mieszkańcy z przyjęcia petycji, Henryk Jessa z zapewnienia, że już za kilka tygodni zostanie podjęta jedna z kluczowych uchwał dla jego inwestycji. (jad)
1. Dodane przez luiza, w dniu - 26-11-2009 18:30 00 a o przekręcie w MZO , w Lesznie , w przetargu na zbiorniki paliwowe też była już mowa? łapówką tam śmierdzi na kilometr
2. Dodane przez xyz, w dniu - 26-11-2009 18:53 00 Chleba i Igrzysk , kiedy pierwsze zawody na nowych stadionach - galeriach ? , ciekawe tylko czy potencjalni klienci będą mieli kasę na utrzymanie galerii , bo to oni muszą dojechać w dużych ilościach i kupować tzw. dobra z średnich i wyższych półek współczuję tylko okolicznym mieszkańcom , którzy skazani zostali na codzienne wdychanie ogromnych ilości spalin samochodowych , ale coś za coś , mogą się przecież wyprowadzić
3. Dodane przez krys, w dniu - 26-11-2009 21:17 00 A co z PLAZĄ ?
Plazie proponuje zebrać podpisy od mieszkańców za budową Centrów albo niech zatrudni jakąś firme która to dla nich przeprowadzi! Tak będzie uczciwie. (...)
4. Dodane przez Gość, w dniu - 26-11-2009 19:00 00 Marzę o powstaniu w Lesznie centrum handlowego z prawdziwego zdarzenia. Chcę móc położyć wieczorek dziecko do łóżka i pojechać na zakupy. Aktualnie sklepy na rynku są czynne w takich godzinach, że większość ludzi nie ma kiedy zrobić w nich zakupów. Ci, którzy kończą pracę o trzeciej, po odebraniu dzieci ze szkoły i zjedzeniu obiadu mają - w najlepszym przypadku - godzinę na zakupy. Ci którzy kończą pracę później, w ogóle nie mają kiedy ich zrobić. Sytuacji nie ratują handlowe soboty, bo większość ludzi przed południem sprząta, pierze itp.
Kupcy jakoś niespecjalnie się tym przejmują.
5. Dodane przez lechu, w dniu - 26-11-2009 19:01 00 Proponuje referendum za centramii handlowymi na starówce
6. Dodane przez 000000, w dniu - 26-11-2009 19:05 00 Stać tylko bedzie tam chodzić bogatym bo biedny nie bedzie miał co chodzić tam
7. Dodane przez skandal, w dniu - 26-11-2009 19:06 00 Garstka leszczyńskich kupców Zwyciężyła KONIEC DEMOKRACJI???? JA NIECHCE WASZYCHB KIEPSKICH SKLEPIKÓW W LESZNIE!!!! ZAPAMIĘTAM TO CO RADNI USTALILI NAPEWNO NIE ZAGŁOSUJE NA WAS CIENIASY PRZESTRASZYLI SIE JAKIS KUPCÓW
8. Dodane przez MIORO, w dniu - 26-11-2009 19:13 00 NIEGODZI SIĘ DAWAĆ KOMUŚ WIĘKSZEGO PRAWA DO HANDLU!!!! ZE WZGLĘDU NA TO ŻE ON ISTNIEJE TU OD LAT! CZY JEGO RODZINA PROWADZI SKLEPIK OD POKOLEŃ!!! PRAWA RYNKU SAME REGULUJĄ WŁASNE ZASADY BYTU I OPŁACALNOŚCI. KAŻDY KTO SPRZEDAJE DOBRE TOWARY W UCZCIWEJ I ATRAKCYJNEJ CENIE NIEMUSI SIE MARTWIĆ. PROSZE O ZABRANIE GŁOS POZOSTAŁYCH POZDRAWIAM
9. Dodane przez kibic, w dniu - 26-11-2009 19:20 00 Ja kibicuje PLAZIE bo plany połączenia pkp ipks z plazą to wspaniałe dla leszna rozwiązanie najciekawsze a na drógim miejscu JESSA z Goplaną POZDRAWIAM
10. Dodane przez szefo, w dniu - 26-11-2009 19:24 00 Co mnie obchodzi czy sklepy w rynku upadną!!! ja mam się troszczyć o innych i chodzić do ich sklepów i u nich kupować i za wszystko przepłacać, że by oni nie upadli? a czy ktoś troszczy sie o moja prace o moje zarobki? o nie!!! mam tego dosyc!! chce miec wybór, im wiecej sklepów tym wieksza konkurencja i nizsze ceny. jesli obecna władza z prezydentem na czele bedzie przeszkadzac w powstaniu galerii to niech nie licza na mój głos w wyborach!!!
11. Dodane przez Piotr, w dniu - 26-11-2009 19:31 00 Pierwszy raz byłem na takiej sesji!! Jednak przyznam ,że oprócz paru wpadek kabaretowych naszych radnych i oczywiście nadwrażliwości niektórych z nich na skierowane do nich słowa ,muszę przyznać ,że było bardzo ciekawie!!!! Widać ,że przejęto się losami naszej Starówki dosyć poważnie i chyba usłyszano wreszcie ten głos rozsądku,który ma czuwać nad podejmowaniem prawidłowych decyzji dla przyszłości naszego miasta. Ciężka walka słowna- obnażyła małostkowośc niektórych z nich ale i to było warte posłuchania bo przeciez tylko tak można poznać naprawdę człowieka w żywej dyskusji ,gdzie w gre wchodzą emocje!!
12. Dodane przez Stanko Minćić, w dniu - 26-11-2009 20:07 00 "Radni zrobili wszystkim dobrze" -> Panie Adamek, trzeba mieć zdolności, żeby wymyślić taki dwuznaczny tytuł ;p
13. Dodane przez Mareliusz, w dniu - 26-11-2009 20:38 00 Tytuł brzmi co najmniej dwuznacznie!
reklama
14. Dodane przez janek, w dniu - 26-11-2009 21:08 00 ci ze starówki interesują się tylko swoją kasą, GOŁDYN obroni miejsc pracy-gośc, który zmienia pracowników bez powodu parę razy w roku a on mówi o miejscach pracy. W którym miescie pozwalają sklepikarzą robić parking na Rynku, a gdzie tu dobro starówki. Jarmark świąteczny w tym roku musi być wcześniej aby panowie ze sklepów przed swiętami mogli zrobić parking na starówce oczywiście dla jej dobra a nie dla swojego zysku.Wystarczy obniżyć ceny a ludzie pójda gdzie taniej. bez centrów handlowych nadal Leszno będzie tylko większa wsią gdzie dobro paru osób jst ważniejsze niż dobro większości mieszkańców
15. Dodane przez Iza, w dniu - 26-11-2009 21:08 00 Mówię NIE galerii w centrum - chyba, że wybudują najpierw dwupasmówkę jako dojazd - bo tak to tragedia. Miejsce takich molochów jest na obrzeżach miasta - gdzie każdy kto chce dojedzie a nie w centrum - nikt głośno nie mówi o problemie komunikacyjnym - jest tylko zaznaczany pobocznie. A to jest WIELKI PROBLEM.
16. Dodane przez M.M., w dniu - 26-11-2009 21:21 00 Nasz Wójt Święciechowy obrońcą leszczyńskich kupców,ale heca.
17. Dodane przez JA, w dniu - 26-11-2009 21:31 00 KUPCY PŁACZĄ-A CO MAJĄ POWIEDZIEĆ PRACOWNICY TYCH BIEDNYCH KUPCÓW-CO NIEKTÓRZY NAWET NIE MAJĄ UMÓW NA PRACĘ
18. Dodane przez Pan trzeba myslec, w dniu - 26-11-2009 21:32 00 Jak by ktos z obecnych wladz choc troche pomyslac to mogli y rozwiazac problem komunikacyjny. Mianowicie za zgody na budowe centrum handlowego taki inwestor musi opracowac plan poprawy komunikacyjnej miasta oraz wybudowac np jakies strategiczne rondo czy dojazd, Tak wlasnie sie dzieje ze w innych miastach, w Lesznie juz tez takie cos mialo miejsc co naprawdesie sprawdzilo, Tylko jak są uklady prewnych osob to juz sie takiej inwestycjii nie zrobi
19. Dodane przez ..., w dniu - 26-11-2009 21:37 00 Jak widze te spory to zastanawiam sie czy Leszno ma sie rozwijac czy cofac? Ludzie sa za centrami i 700 osob tego nie zmieni. Poza tym jesli kogos nie stac na zakupy w centrum to zawsze zostaje mu targowisko albo niech sobie odpusci piwko i papierosy to tez czasami bedzie mogl zabrac rodzinke na zakupy...
20. Dodane przez liko, w dniu - 26-11-2009 21:42 00 widzialem wystapienie radnych na sesji W TV LESZNO i MUSZE POWIEDZIEC ZE JEDEN RADNY NIEPAMIETAM NAZWISKA ALE PRZYTOCZYL WIELE ARGUMENTÓW ZA BUDOWA GALERII MUSZE DOWIEDZIEC JAK ON SIE NAZYWAL NAPEWNO TRZEBA GO POPRZEC
21. Dodane przez ewa z Rejtana, w dniu - 26-11-2009 21:48 00 Starówka to coś więcej niż handel - ale też i wiadomo, że dzięki kupcom Starówka funkcjonuje. niech tak zostanie. galerie tak - na przedmieściach - gdzie wszyscy mogą dojechać. Nie zabijajmy serca miasta. później pewnych decyzji nie cofnie się - będzie za późno. Pewnie będę tu mało popularna, ale bardzo lubię naszą Starówkę w takiej formie jak jest. ma swój urok.
22. Dodane przez do 10, w dniu - 26-11-2009 22:02 00 Nie musisz chodzić na Starówkę i kupować. Pewnie dzisiaj i tak tam nie kupujesz. chodzi o to, że jak mają być galerie to na wylocie miasta, a nie w centrum. Tam mam nadzieję dostaniesz się bez problemu aby kupić na wyprzedaży bo normalnie to ceny szok. Słuchaj i czytaj ze zrozumieniem, pozdrawiam
23. Dodane przez JANEK, w dniu - 26-11-2009 22:09 00 A Gołdyn tak się "zastał" a właściwie to zasnął w tym swoim handlu,że nie dostrzega inteligencji mieszkańców Leszna próbując swoim bełkotem wciskać nam głupoty. Panie Gołdyn w Lesznie jest chyba pięć Szkól Wyższych i mieszkańcy znają się na handlu i ekonomii nie mniej niż Pan. Gdyby tak wszyscy myśleli jak Pan byłaby pewnie jedna. W Lesznie powstały nowe kościoły, a stare jak Kościół Farny czy Św. Jana maja się dobrze. Boi się Pan konkurencji! To należny doskonalić organizację swoich sklepów zamiast zamykać bramy miasta. Tutaj brawo młodzi Radni Leszna Borowiak, Błaszkowski, a szczególnie dla Pana WACHOWSKIEGO za logiczne prezentowanie OBIEKTYWNYCH racji. Reszta LEŚNE DZIADKI
24. Dodane przez Piechu Pyra, w dniu - 26-11-2009 22:21 00 Dzięki nowym sklepom w nowych galeriach oczywiście splajtują sklepy w centrum , ale na ich miejscach otworzą się nowe , które też splajtują z powodu wysokich cen towarów . Skutkiem będzie obniżka cen czynszów lokali handlowych przy rynku , ponieważ kupcy przeniosą się do galerii . Jeżeli spadną ceny to i sklepy w centrum staną się konkurencyjne.A już na pewno na i przy rynku przybędzie banków , biur , gabinetów usługowych i restauracji , dzięki czemu na lepsze zmieni się oblicze leszczyńskiego centrum miasta. Ja widzę same plusy z powodu budów nowych centrów handlowych.Mamy przecież kapitalizm - wolny rynek obroni się sam - słabi splajtują , mocni się obronią
25. Dodane przez ??, w dniu - 27-11-2009 06:55 00 Pan W(...) radny to se jaja robił wymieniając niby plusy galerii w centrum miasta Panie Radny: tu nie chodzi o Pana pomysły, nie chodzi o to, że jak Pan jest przekonany to i 5 poprze, bo za chwilę wyjdzie, że Pan ma zawsze rację, a tak patrząc obiektywnie - czy tak jest?
26. Dodane przez jac, w dniu - 26-11-2009 22:51 00 a ja wam powtarzam po raz kolejny - i jeśli faktycznie bbyście chcieli to byście zwrócili uwagę na to co mówil Gołdyn - SOLS nie jest przeciwko galeriom!!!!!!!!! galerie tak, ale rozsądnie z planowaniem
27. Dodane przez ... do Pan Mielcarka, w dniu - 26-11-2009 22:52 00 Do Pan Mielcarka- wójta Święciechowy. Proszę Pana jest Pan śmieszny a nawet żałosny. Jeśli nie stać Pana na remont kamienicy to znaczy , że powinien ją Pan sprzedać i kupić mieszkanie w bloku . Kamienice podobnie jak stare zabytkowe samochody są dla koneserów i to bogatych koneserów, którzy zarobione pieniądze inwestują w coś na co stać niewielu. To może być rodzaj snobizmu lub kosztowne hobby . Oczekiwanie , że całe 60-tysieczne miasto podporządkuje się kilku biednym kamienicznikom jest żenujące. To się nadaje do "Nie" Urbana. To tragifarsa ...
28. Dodane przez ....., w dniu - 26-11-2009 22:57 00 ktoś z was zwrócił uwagę kto pracuje w sklepach w centrum miasta? 35-40 latki.. kto z nich dostanie pracę za 3 lata w tych galeriach?
29. Dodane przez zainteresowana, w dniu - 26-11-2009 22:57 00 popieram Panią Balcerzak - dlaczego nie przegłosowaliście zmiany na ulicę 2-kierunkową odcinka od ronda do ulicy Grunwaldzkiej? czy tam się liczyło dobro wszystkich mieszkańców czy garstki ludzi mieszkających w okolicach ulicy Niepodległości?
30. Dodane przez ... hmm !, w dniu - 26-11-2009 23:00 00 A który Pan wyjątkowo dobrze robi?
31. Dodane przez Ludzie!!!, w dniu - 26-11-2009 23:00 00 czy słyszeliście co mówił Pana Prezydent? obecnie wpływy ze lokali na starówce to 2,5mln zł rocznie! a wpływ do kasy miasta z wszystkich galerii to .... ok. 1 mln zł rocznie! czyli jesteśmy do tyłu już 1,5mln zł!!!!!!
32. Dodane przez jasia, w dniu - 27-11-2009 07:25 00 gdy miasto się zakorkuje wskutek wzmożonego ruchu samochodowego wokół galerii ,wokół powstanie wtedy strefa zamknięta - auta trzeba będzie zostawiać na obrzeżach śródmieścia a dalej pieszo
reklama
33. Dodane przez GREGORY, w dniu - 27-11-2009 07:49 00 NIECH MIASTO ZROBI REFERENDUM I WSZYSTKO BĘDZIE JASNE CZEGO CHCĄ MIESZKAŃCY MIASTA. W KOŃCU JEST DEMOKRACJA I LICZY SIĘ GŁOS WIĘKSZOŚCI.
34. Dodane przez wyborca, w dniu - 27-11-2009 07:49 00 Wybory samorządowe tuż , tuż . Trzeba więc podejmować decyzje takie, jak chce większość w sondażach . Dzisiaj tak jutro siak .
35. Dodane przez Marek, w dniu - 27-11-2009 08:03 00 Rewelacyjne spostrzeżenie. To samo myślałem przez całe jego wystąpienie na sesji. Tym smutniej i żenująco, że mówi to gospodarz samorządu. Konia z rzędem temu kto uważa, że prywata nie bierze góry nad sprawami mieszkańców. Jak się czujecie święciechowianie w takiej sytuacji? To wszystko jako uzupełnienie kom 27.
36. Dodane przez klos, w dniu - 27-11-2009 08:04 00 DO km 32 i tak powinno być,a nie po jedną parę gaci jedzie samochodem
37. Dodane przez Graża, w dniu - 27-11-2009 08:06 00 Leszczyniacy czekają na centrum handlowe z prawdziwego zdarzenia. Niech najpierw powstanie jedno centrum. Okaże się, jakie jest zainteresowanie ze strony klientów z miasta Leszna i okolic.
38. Dodane przez Rysio, w dniu - 27-11-2009 08:09 00 Ludzie, takie miasta jak Leszno już dawno mają centra handlowe z prawdziwego zdarzenia! Mieszkańcy Leszna chcą robić zakupy w markowych sklepach, z parkingiem, aby nie biegać od sklepu do sklepu, tracąc czas. Centrum na obrzeżach miasta to najlepsze rozwiązanie - Miasto Leszno nie będzie zatłoczone.
39. Dodane przez komunikacja, w dniu - 27-11-2009 08:16 00 co mamy powiedzieć my mieszkańcy srodmieścia??!! wy macie pojęcie jaki jest teraz kocioł w godzinach szczytu, a teraz jak dojdzie jeszcze 2 tysiące aut??!!!!! DRAMAT!
40. Dodane przez do 38, w dniu - 27-11-2009 08:20 00 masz chłopie rację!!!!!! popiram w 100%!!!!!
41. Dodane przez krystian, w dniu - 27-11-2009 08:25 00 WIDZE NIEKTÓZY LUDZIE NIEMAJA KOMPLETNEGO POJECIA CO PISZA BUDOWA CENTRO HANDLOWYCH TYLKO OZYWI STARÓWKE LUDZI NIEBADZCIE SMIESZNI W POZNANIU PO OTWARVIU BROWARA PÓLWIEJSKA ODZYSKALA SWOJ CZAR! I NATEZENIE RUCHU BUDOWA GALERII POZA MIASTEM TO JEST SMIERC DLA STARÓWKI TO JEST PRAWDA!!! POZATYM OTWARCIE TYCH WSZYSTKICH GALERII JEST TO KROK MILOWY O 100LAT NA PRZÓD DLA LESZNA.JEDEN RADNY CHYBA WALACHOWSKI MIAL RACJE OBSERWÓJMY RADNYCH
42. Dodane przez no cóż, w dniu - 27-11-2009 08:28 00 Żenujący brak podstawowej wiedzy ekonomicznej ludzi biorących udział w tej dyskusji. Uważam że galerie muszą powstać i niech powstają. Ile? To wyreguluje rynek. Rozpaczliwa obrona status quo przez tzw. 'kupców' na niewiele się zda. Tak jak mówił W. Wroński- w miejsce sklepików powstaną placówki usługowe, banki... Starówka nie zniknie ale nie będzie funkcjonować w takiej formie jak widzą to Pan Gołdyn i Pani radna Balcerzak.
43. Dodane przez ja porosze o galerie, w dniu - 27-11-2009 08:33 00 nie chce kupowac w leszczyńskich sklepach.....poprosze o duze centra handlowe....teraz jeżdze do areny cuprum.....tam sie z przyjemnoscia robie zakupy!!!!
44. Dodane przez DO 15, w dniu - 27-11-2009 09:00 00 Ja mówie TAK 100x jestem mieszkancem starówki starówka zginie bez Galerii w centrum, Ludzie nie wiezcie Godynowi tu nie chodzi o wasze sklepiki tylko o istnienie CENTRUM HANDLOWEGO NASZEGO LESZNA którego goldyn jest udziaowcem i slkepu sporting. Poza tym Ciesiulka juz sie dogadal z Goldynem i ustalili strategie handlu w lesznie on juz ma miejsce w Galerii Leszno Ta Galeria Leszno to jakis (...) Budujcie PLAZE
45. Dodane przez mieszkancy, w dniu - 27-11-2009 08:54 00 90% mieszkanców chce Galerii w centrum i poza centrum o co chodzi????? o Pana G PANOWIE RADNI PROPONUJE ROZWAZNE DECYZJE BO MOZE BYC TO OSTATNIA WASZA KADENCJA!!!!! SLUCHAJCE MIESZKANCÓW NIE KUPCÓW!!!!
46. Dodane przez MIKI, w dniu - 27-11-2009 09:03 00 POPIERAM KOM 41 42 TRZEBA ROZWIJAC LESZNO!!! CZY PAN WROSNKI TO TEN KTÓRY ZACIEKLE BRONIL MIESZKACÓW I BUDOWY GALERII HANDLOWYCH W LESZNIE???
47. Dodane przez cek, w dniu - 27-11-2009 09:07 00 CO Z TEGO ZE BEDĄ WIELKIE CENTRA JAK. lUDZI DZISIAJ NIE STAC NA KUPNO PODSTAWOWYCH RZECZY- ZYWNOŚCI. TE CENTRA TO WIELKA PLAJTA DLA WCHODZĄCYCH W NIE. iLE SKLEPÓW SIE ZMIENIŁO W NASZE LESZNO. z POZNANIA NA ZAKUPY NIKT TU NIE PRZYJEDZIE. dAJCIE LEPSZE PENSJE DLA LUDZI . oBECNIE JEST Z ŁAPY DO PAPY. DO TYCH SKLEPÓW LUDZIE BEDĄ CHODZILI Z DZIEĆMI POJEŻDZIĆ NA SCHODACH. pOMYSŁ JEST DOBRY TYLKO Z lESZNA NIE WIELU BEDZIE STAĆ NA KUPNO TOWARU. kASĘ BĘDZIE MIAŁ WŁAŚCICIEL CENTRUM A DZIERŻAWCA BĘDZIE ZAGRYZAŁ PAZNOKCIE, SPRZEDAWCA PRACOWAŁ ZA 800 ZŁ
48. Dodane przez do 44, w dniu - 27-11-2009 09:14 00 Nie wypisuj bzdur!!!!!! możesz wpisać swoje zdanie, ale nie pisz kłamstw na temat innych. Sklep pana G. jak każdy - tylko dzierżawi i zawsze może zrezygnować. TAkże uważaj i miej wyobraźnie przy kolejnym komentarzu. I pamiętaj, Ty też możesz mieć miejsce w Galerii Leszno - uwierz, nie ma problemu i to nie musisz z nikim po kątach załatwiać - zadzwoń tylko do firmy komercjalizującej zapłać kasę i masz. proste!
49. Dodane przez info dla kom.39, w dniu - 27-11-2009 09:19 00 szczerze współczuję. i należy dodać jeszcze do tej liczby już obecny ruch samochodowy - min.drugie tyle... czyli min.4000 samochodów. Przejście na drugą stronę ulicy będzie uważane za CUD
50. Dodane przez aaa, w dniu - 27-11-2009 09:24 00 Pan Wachowski jest the best budowac galerie ale już, jakos w innych miastach chociażby w Poznaniu sklepy nie upadaja a powstają co chwila nowe galerie handlowe
51. Dodane przez erni, w dniu - 27-11-2009 09:28 00 to fakt, tylko Plaza ma szansę na utrzymanie się.
52. Dodane przez alojoto, w dniu - 27-11-2009 09:49 00 apeluje do mieszkancow Leszna ,nie robcie zakupow na Rynku ,ceny kosmiczne towar kiepski
53. Dodane przez JAK DLUGO, w dniu - 27-11-2009 09:53 00 Jak dludo musze jeszcze sie wstydzic za Leszno? W ktorym niema jednego pozadnego C Handlowego czy leszno chce byc miastem? czy Nie? Kupcom zdecydowanie zalezy na tym aby bylo wsiá bo latwiej wepchnác kiepskie bublowate towary!!! oni nie nosza ubran ktore sprzedaja tylko jezdza na zakupy do Poznania czy Wroclawia do Galerii czesto ich tam spotykam bo pracuje w Magnolia Park we Wroclawiu. Czy rynek we Wroclawiu jest Pusty ? Nigdy ale sklepów tam niema!!! RYNEK TO ZYCIE DUCHOWE MIASTA MIEJSCE SPOTKAN IMPREZ KAWIARNII BANKÓW I BARDZO LUKSUSOWYCH APARTAMENTOWYCH MIESZKAN
54. Dodane przez ELEKTORAT, w dniu - 27-11-2009 09:57 00 PAN WACHOWSKI MA MOJ GLOS!!! POZDRAWIAM!!!
55. Dodane przez taka prawda, w dniu - 27-11-2009 09:59 00 prosze przeprowadzic petycje kto jest ZA galerimi i PRZECIW wysokim cena w sklepach na starowce! w naszym miescie ceny przerastaja zasobnosc naszych portfeli TYLKO wieksza konkurencja moze to zmienic
56. Dodane przez grześ, w dniu - 27-11-2009 10:02 00 A czy ktoś się martwi ile jest zakładów fryzjerskich,pubów,aptek,biedronek,polo,banków-nikt tego nie reglamentuje i nikt nie protestuje,na całym świecie jedni otwierają inni zamykają i tak niech jest w Lesznie panowie ze starówki.
57. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-11-2009 10:40 00 Galerie na TAK! i w centrum i na obrzezach!!! pan WACHOWSKI NA PREZYDENTA LESZNA TRZEZWY FACET I ODWAZNY NIE BOJI SIE KUPCÓW!!!
58. Dodane przez jj, w dniu - 27-11-2009 11:21 00 Kupować będzie gdzie a gdzie na to zarobić?Klienci narzekaja na to że muszą jeżdzic na zakupy do Poznania czy Wrocławia a co maja powiedzieć Ci którzy codziennie dojeżdzają tam do pracy.Wiekszość mieszkańców Leszna nie stać na zakupy w samym Lesznie.Prosze przejść sie po galeriach z ciuchami z drugiej ręki i zobaczyć jaki tam panuje ruch to świadczy o tym o czym napisałem wyżej
59. Dodane przez referendum?, w dniu - 27-11-2009 11:34 00 Referendum to pewnie duzy koszt, ale czy nie lepiej przeprowadzić głosowanie wśród mieszkańców niz płacic z pewnością tez nie małe pieniądze za analizy przeprowadzane przez różnych specjalistów. Panie Prezydencie cenię Pana i dlatego może rozważyłby Pan taka decyzję. Kupcy wtedy zobaczyliby jaka jest opinia ich potencjalnych-dzisiejszych klientów. Dosyć juz mam tych dyskusji...
60. Dodane przez Luck, w dniu - 27-11-2009 11:56 00 jakie widzicie problemy ?
1) starówka ? rynek sie sam reguluje- starówka obniży cene to bedą tam ludzie kupować 2) galeria ? jedna - dwie w centrum reszta na obrzerzach Leszna. dodatkowe miejsca pracy i przy jej budowie i pozniej podczas eksploatacji 3) parking ? Galerie w centrum mają podziemne lub "dachowe" parkingi. Galerie na obrzerzach - tam sprawa jasna 4)komunikacja ? w godzinach szczytu w każdym miescie jest ruch. a po 18 napewno nie bedzie tłoku.
61. Dodane przez współwłaścicielka kamienicy, w dniu - 27-11-2009 12:50 00 Ja bardzo przepraszam ale jak słyszę że dochody z lokali handlowych to jedyne źródło remontów to mnie trafia bo ja jestem właścicielką tylko mieszkania a za remont dachu zapłacę tyle samo co właściciel sklepu w mojej kamienicy bo mamy w niej takie same udziały i nikt mnie nie pyta czy mam na to kasę... Jak ktoś ma 100% udziałów w kamienicy i nie ma na jej utrzymanie to może ją sprzedać...
62. Dodane przez zirytowana, w dniu - 27-11-2009 13:02 00 Leszczyńskim kupcom myli się bycie właścicielem kamienic z byciem właścicielem miasta... Jeśli dalej będą uprawiać prywatę w imieniu niby obrony starówki to doczekają się powstania Stowarzyszenia Obrońców Mieszkańców przed Kupcami Leszczyńskiej Starówki - sama bym się do takiego stowarzyszenia zapisała bo jak długo można w demokratycznym kraju z wolną gospodarką rynkową uprawiać bezkarnie prywatę? Ja nie protestuję przeciwko kształceniu młodzieży w moim zawodzie chociaż to będzie w przyszłości moja konkurencja...
63. Dodane przez nareszcie, w dniu - 27-11-2009 13:49 00 nareszcie się doczekałam, że kupcy protestują!!! Zastanawiałam się, czy to wogóle możliwe... bo górnicy, nauczyciele, lekarze, pielęgniarki, policjanci itp mogą strajkować, protestować - wymuszać np.większe wypłaty itp. a handlowcy -co? jak? Z tym, że oni nie chcą większych wypłat jak to zazwyczaj bywa, ale to, aby Galerie powstały na obrzeżach miasta - tak jak to powinno być. jest to protest bezgotówkowy - aż dziwnie to wygląda, że nie chodzi o kasę... ale o przemyślenie strategii rozwoju. POPIERAM - Magda ps. jeżeli ktoś tu bruździ na kupców, że nie kupuje u nich itp. to rozumiem, że od jakiegoś już czasu nie kupuje - i niech tak zostanie, bo jak bym była na miejscu handlowców i miała obsługiwać takich klientów - to współczuję - pełne codzienne niezadowolenie ze wszystkiego.
64. Dodane przez AK, w dniu - 27-11-2009 14:45 00 Radnych mamy na poziomi (...) klasy podstawówki. Proponuje usunąć ich. Po to wybieramy prezydenta, żeby podejmował decyzje. Ta zbieranina to jeden wielki chaos!!!!
65. Dodane przez WOLNY RYNEK, w dniu - 27-11-2009 21:20 00 PODSUMUJĘ TE WYWODY KRÓTKO .RYNEK JUŻ OD TYSIĄCLECI SAM SIĘ REGULUJE I SZTUCZNE ZAPĘDY NIC NIE DADZĄ ZAWSZE BĘDĄ PŁACĄCY I PŁACZĄCY.
MA KTOŚ OCHOTĘ I ODWAGĘ NA RZUCENIE KILKUSET MILIONÓW PLN TO NIECH TO ROBI ,WOLĘ TO NIŻ NARZEKANIE NA PAŃSTWO LUB WYMUSZANIE DOPŁAT OD MIASTA.A PO 40 MYŚLENIE O EMERYTURZE
66. Dodane przez pytanie, w dniu - 28-11-2009 11:13 00 POPIERAM KOM 65 I WSZYSTKICH KTORZY CHCA GALERII W CENTRUM MIASTA I NA PERYFERIACH! WIEC PYTAM CO MOZEMY MY MIESZKANCY ZROBIC ZEBY I NAS WYSLUCHANO I UWZGLEDNIONO NASZE STANOWISKO W TEJ SPRAWIE???????????????????????????????
67. Dodane przez Maryśka, w dniu - 28-11-2009 17:09 00 Tak, chcę Galerii. Sklepy na starówce owszem, są ale ciuchy w nich od kilku lat takie same. Powiem więcej, bo systematycznie robię zakupy w Poznaniu, że w tych sklepach towar jest taki jaki w Poznaniu był przed rokiem a nawet więcej lat (wskazuję np. na "przeterminowane kolekcje" Ewy Minge. Nie dziwcie się więc, że ludzie marzą o normalnych sklepach z modą na bieżąco, więc weźcie się wreszcie do roboty i niech Wasze buyiki przyciągną klientów jak np. sklepiki przy ul. Półwiejskiej w Poznaniu, którym nie zaszkodził ani "kupiec" ani "Stary Browar".
reklama
68. Dodane przez poznaniak, w dniu - 28-11-2009 22:14 00 moja matka mieszka w lesznie , a ja od 4 lat w Poznaniu, i o dziwo na półwiejskiej od czasu browaru muszę płacić włascicielowi więcej kasy za wynajmowany lokal, kanciapa jest nie duża bo ok 35 metrów z zapleczem. Kupcy z leszna płaczą bo tak wypada .
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.