Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
22
Sierpnia 2025
Piątek
Imieniny obchodzą:
Cezary, Hipolit,
Maria, Tymoteusz
Do końca roku 131 dni.
Start arrow Leszno arrow Kierowca zepsutego autobusu nie oddał za kurs

Kierowca zepsutego autobusu nie oddał za kurs

Kierowca zepsutego autobusu nie oddał za kurs

09.01.2010. Radio Elka, Marcin Hałusek
Nie pogoda, a niesprawny autobus był przyczyną problemów pasażerów jadących z Leszna do Poznania. Pojazd należący do leszczyńskiego PKS, którym zmierzali do celu uległ awarii za Gostyniem. Dotarł do Śremu, tam jednak kierowca wysadził pasażerów, którzy musieli czekać na kolejny autobus jeżdżący tą trasa. Pasażerowie są jednak oburzeni zachowaniem kierowcy, który po sugestiach, że powinien zwrócić pieniądze za niezrealizowany kurs, wsiadł do pojazdu i odjechał.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- Problemy z autem rozpoczęły się już za Gostyniem. Kierowca z kimś się kontaktował, ale w końcu zdecydował, że pojechaliśmy dalej. Doczłapaliśmy się do Śremu, gdzie poinformowano
nas, że musimy czekać na następny autobus. Uznałem, że w tej sytuacji kierowca PKS powinien nam zwrócić pieniądze, bo nie dowiózł nas do celu. Gdy to usłyszał ,odparł, że w tej sprawie powinniśmy się udać do PKS w Lesznie i tam żądać zwrotu pieniędzy. Wsiadł do swojego pojazdu i odjechał
- relacjonuje jeden z pasażerów.
Zdziwienie całą sytuacją ze strony pasażera jest tym większe, że przez dyspozytorkę na dworcu w Śremie został poinformowany, że pieniądze powinien zwrócić kierowca.
Grupa około dwudziestu osób chcących się dostać do Poznania musiała więc poczekać na kolejny autobus i oczywiście zapłacić za kurs ze Śremu do stolicy Wielkopolski, mimo że już wcześniej zapłacili za całą podróż. (mah)
 
Komentarze (33)
1. Dodane przez kwaczor i błażej, w dniu - 09-01-2010 14:09 0 0
A jak odjechał, skoro autobus był popsuty?
2. Dodane przez Janosik, w dniu - 09-01-2010 14:33 0 0
No i powiećcie mi ludziska, cemu mnie tam nie było, hej! Przecie to rozbój w bioły dzień!
3. Dodane przez D.G., w dniu - 09-01-2010 14:39 0 0
To jest cały PKS.
4. Dodane przez on, w dniu - 09-01-2010 14:45 0 0
jesteś skończonym aferzystą i tyle,nic wyrozumiałości,a kto ci wróci za telefon do elki albo za paliwo nie wiem w jaki sposób robiłeś ta aferę,odczep się od kierowcy autobusu,zarabia może 1000zł a ty niezadowolony klient,zapewne sam zepsul ten autobus.facet jestes śmieszny
5. Dodane przez Polacy..., w dniu - 09-01-2010 14:57 0 0
Polska, to tu pieniądze są ważniejsze od życia -.-
6. Dodane przez Pasażer, w dniu - 09-01-2010 14:59 0 0
Kiedyś korzystałem z firmy PKS Leszno, ale niska jakość obsługi i marne autobusy zniechęciły mnie. Korzystam z PKP
reklama
7. Dodane przez do ON, w dniu - 09-01-2010 15:20 0 0
ty pewno jestes tym kierowca hehe
8. Dodane przez mirek, w dniu - 09-01-2010 15:38 0 0
Nie ma jak kierowca z Rawicza
9. Dodane przez Kaśka W., w dniu - 09-01-2010 15:57 0 0
Co do autobusów pksu to w ostatnich dniach czekałam ok. 50 min. na autobus kursujący na trasie Leszno - Kościan przez Krzywiń, zdarzyło się to dwa razy. Za pierwszym razem autobus owszem przyjechał w końcu, za drugim po 50 min. przyjechał autobus kończący kurs w Jerce, tak więc pasażerowie jadący dalej dojechać nie mieli szans.A pieniądze,no cóż bilety do tanich nie należą.Jeżdżę często autobusami i naprawdę awarie zdarzają się średnio raz w miesiącu, niezależnie od warunków drogowych i pogody.
10. Dodane przez ... $, w dniu - 09-01-2010 16:29 0 0
W prywatnej firmie kierowca dzwoni do szefa . A w PKS-e w soboty szef ma wyłączony telefon więc kierowca nie może sam podjąć decyzji , bo czasem mógłby ze swojej kieszeni zapłacić za ten feralny kurs . Sprawa na pewno wyjaśni się i poszkodowani otrzymają zwrot pieniędzy ale muszę pewnie poczekać do poniedziałku . Bądźmy trochę bardziej wyrozumiali dla siebie w tych trudnych warunkach atmosferycznych :)
11. Dodane przez Roger, w dniu - 09-01-2010 16:56 0 0
powinien kase oddać, a nie zwiać, pewnie teraz na piwie siedzi.Tacy są kierowcy PKS, najmądrzejsi na świecie, kierowcy zawodowi, za dyche, nawet nie zjadą na pobocze, żeby się z nimi minąć, jadą do przodu jak uprzywilejowanym, tylko niebieskie koguty na dach im założyć....
12. Dodane przez 0n, w dniu - 09-01-2010 18:18 0 0
do 11 pracujesz w jakieś firmie zapewne nie bo to młode i głupie.zepsuje sie sprzęt firmowy i wypłacaj na miejscu odszkodowanie żałosnym klientom,pomyśl zanim napiszesz,taki szybki jesteś do wypłaty pieniędzy,firma odda zapewne ale ni odrazu SZUKANIE TANIEJ AFERY ELKA JEST ŻAŁOSNA
13. Dodane przez on, w dniu - 09-01-2010 18:22 0 0
nie jestem kierowcą tego autobusu nie znam sprawy ale wyzywanie się na pracowniku firmy i tytuł w nagłówku nie na miejscu,ZAMKNIJCIE TĄ ŻAŁOSNĄ STACJĘ SIEJĄCĄ PROPAGANDĘ
14. Dodane przez maja, w dniu - 09-01-2010 19:00 0 0
Jak powinien kasę oddać??? PKS w Lesznie po prostu by go zeżarł, że się nie rozliczył, on tych pieniędzy nie bierze dla siebie. W Pksie ogólnie wiadomo, że są problemy, kierowcy zarabiają grosze, wiecznie są kontrolowani i rozliczani.Prawidłowo kierowca powinien zawiadomić o awarii swoich przełożonych, a oni powinni podstawić inny pojazd,który zrealizowałby cel trasy.Poza tym o zwrot kosztów powinni wszyscy zwrócić się do PKS - u, a nie do bidnego człowieka, który jest pionkiem.Ludzie to bestie, szukają sensacji i afery - takim tylko życzyć, żeby jak najwięcej takich zdarzeń odczuwali na swojej skórze i swoich rodzin.....
15. Dodane przez ardi, w dniu - 09-01-2010 19:12 0 0
Pamiętajcie pkp i pks mają w dupie pasażerów.Ważne że zapłaciłeś za bilet.Oni szmal mają a Ty pasażer radż sobie sam.
16. Dodane przez Guea, w dniu - 09-01-2010 19:12 0 0
Czekałam dzisiaj na dworcu PKS w Gostyniu gdyż autobus do Zielonej Góry (8:25) i nie było go po 50 min,w związku z tym postanowiłam pójść do Dyspozytora na w/w dworcu i spytać co z tym autobusem na co on mi odpowiedział "Niestety musi pani czekać do woli ze względu na warunki pogodowe,jak przyjedzie to będzie"-Wszystko w temacie to była jego odpowiedz na moje pytanie. Czy tak powinien zrobić ?? Moim zdaniem powinien poczynić kroki w celu sprawdzenia co dzieje się z tym autobusem i udzielenia mi rzeczowej informacji na zadane przezemnie pytanie a jego postawa zasługuje medialny rozgłos.Dziękuje!
17. Dodane przez EGONN, w dniu - 09-01-2010 20:35 0 0
Maja święte słowa...święte...nic więcej nie powiem w tym temacie.... ty musisz mieć męża w PKS bo widzę jesteś w temacie stuprocentowo no niestety tak to właśnie wygląda...
18. Dodane przez EGONN, w dniu - 09-01-2010 20:38 0 0
Do Rogera - ty chłopczyku najpierw zdaj prawo jazdy, zrób kilkaset tysięcy kilometrów zawodowo, a później dopiero się wypowiadaj, choć myślę, że wtedy w tym temacie nie mialbyś za dużo do powiedzenia.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 09-01-2010 20:54 0 0
Do 11 zatrudnij sie w PKS-ie i jeździj w takiej pogodzie z myślą że masz na sobie odpowiedzialność za tych ludzi których wieziesz! Dla Ciebie liczy się kasa dla tego kierowcy pewnie liczyło się bezpieczeństwo pasażerów..a kasę to niech im firma odda a nie kierowca, bo gdyby on im oddał to pewnie poszło by to z jego wypłaty z marnego 1100zł które zarabia...mądrzyj się więcej...ale na tematy bardziej sobie znane!
20. Dodane przez Pasażer, w dniu - 09-01-2010 21:01 0 0
Nie ma jak leszczyńskie MZK - mimo trudnych warunków wszystkie autobusy jeżdżą i to punktualnie ( w tych warunkach pogodowych nie można narzekać na sporadyczne 2-3 minutowe opóźnienia).Dziękuję i tak trzymać chłopaki.
21. Dodane przez ... do kom.20, w dniu - 09-01-2010 22:04 0 0
Do kom. 20 . Nie można porównywać komunikacji miejskiej do PKS , szczególnie na dłuższych trasach jak ta wspomniana Leszno-Gostyń-Śrem-Poznań gdzie po drodze autobus mija małe wioski w których z pewnością leży rozjeżdżony śnieg.Poza tym jeśli autobus ma małą przerwę pomiędzy kursami a z jakiejś trasy wróci z opóźnieniem to wiadomo , że kolejny kurs już na starcie będzie opóźniony.Kierowcy komunikacji miejskiej czują się w Lesznie dosyć pewnie - widać to gdy zjeżdżają z wiaduktu w stronę dworca PKP . Przy takiej pogodzie nie ma szans , że autobus zahamuje przed przejściem dla pieszych . Więc tylko samobójca próbowałby wejść na pasy :p Cała Europa jest pod śniegiem - stoją pociągi , nie latają samoloty , prywatne auta stoją w korkach . Mamy zimę i trochę pokory na ten czas każdemu szczerze życzę :)
22. Dodane przez Do zainteresowanych, w dniu - 10-01-2010 13:06 0 0
Drodzy pasażerowie! Kiedyś byłem pracownikiem PKS, i znam procedury takich zdarzeń. Fakt, że w/w firma nie dysponuje rewelacyjnym sprzętem, nie znaczy, że źle obsługuje klientów. W większości wywiązuje się ze swoich zamierzonych zadań zadowalająco. Ale w tym przypadku są trzy opcje. Pierwsza: kierowca zgłasza zaistniałą sytuację do dyżurnego ruchu najbliższej placówki, a ten wysyła zastępujący go autobus, który kontynuuje przebieg dalszej trasy, druga: kierowca zgłasza zaistniałą sytuację do dyż. ruchu, jeśli PKS nie jest w stanie podesłać inny pojazd zwróci koszty poniesione przez pasażera, gdy tenże pasażer zgłosi się do działu przewozów pasażerskich w Lesznie z biletem na ów nieszczęsny kurs ( ale to kłopotliwe dla pasażera ). No i trzeci wariant ( którego ja bym użył, jeśli PKS nie byłby w stanie podstawić innego autobusu ),zażądałbym zwrotu biletu z jednoczesnym zwrotem kasy. Opisałbym zdarzenie w tzw. oświadczeniu, dołączyłbym w/w bilety, i włos z głowy by mi nie spadł. Zarówno PKS i kierowca wyszli by z tego z twarzą. Autobus to maszyna! Też ma prawo się zepsuć, tylko w danej sytuacji trzeba racjonalnie zareagować. Moim zdaniem, kierowca albo był młody i bał się konsekwencji, albo cwaniak, który miał to wszystko w d...!
23. Dodane przez chlop, w dniu - 10-01-2010 00:08 0 0
Kasa do zwrotu! kupując bilet zawieram umowę na wykonanie usługi, która nie została wykonana, dlaczego więc mam ponosić koszty? Składam pozew do sadu i PKS w ząbkach mi należne za bilet i nie tylko pieniążki przyniesie.
24. Dodane przez Miejski, w dniu - 10-01-2010 05:56 0 0
Do kom. 20 
nie porównuj warunków jazdy MZK do PKS-u jazda w koło komina to co innego. Do innych komentarzy to zwrot należności jest możliwy. A co do odpowiedzialności kierowców to się zgadzam: pasażerowie, pieniądze, autobus (jaki jest to każdy widzi, ale jest) i to wszystko za 1100-1300zł
25. Dodane przez Użytkownik, w dniu - 10-01-2010 09:11 0 0
Ani w PKP ani w PKS szału ni ma. Ot cała ballada. Pozdrawiam
26. Dodane przez do 16 -guea, w dniu - 10-01-2010 10:56 0 0
a co mial zrobic dyspozytor? pobiec do borku lub jarocina i odsniezyc droge dla autobusu? obudz sie mamy zime 30 lecia!!!
27. Dodane przez Mira, w dniu - 10-01-2010 12:53 0 0
pANOWIE KIEROWCY DO KOGO WY MACIE PRETENSJE ŻE WASZA FIRMA NIE DOCENIA WASZEJ PRACY DO PASAZERÓW, NIE ŁASKA IŚĆ DO SZEFA jESTEŚCIE SFLUSTROWANI I TO ODBIJA SIĘ NA PASAŻERACH. sZEFOWIE TEJ INSTYTUCJI ZRÓBCIE COŚ Z TYM FANTEM ABYŚMY MY PASAZEROWIE NIE MUSIELI SŁUCHAĆ O TYM ŻE JEŚLI JESTEŚMY PRZEZ WAS NABICI W BUTELKE TO NASZA WINA.cO MA PIERNIK DO WIATRAKA ZE KIEROWCA MAŁO ZARABIA I DLATEGO pks NIE BIEŻE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO ZACO WZIEŁA PIENIĄDZE.sZEFOWIE TEJ INSTYTUCJI POINFORMUJCIE SWOICH KIEROWCÓW JAK NALEŻ GRZECZNIE I UCZCIWIE POWIADOMIĆ PASAŻERÓW JEŚLI NASTĄPI TAKA SYTUACJA JAKA BYŁA.A NIE WYŻYWAĆ SIĘ NA LUDZIACH KTORZY ZAPŁACILI ZA KURS A ZOSTALI WYPROSZENI Z AUTOBUSU W POŁOWIE TRASY.
28. Dodane przez ktoś, w dniu - 10-01-2010 13:33 0 0
do kom. 4  
to ten kierowca ma zarabiac więcej na koszt pasażerów których nawet nie dowiózł na miejsce? to jest śmieszne!
29. Dodane przez jaaroo, w dniu - 10-01-2010 14:10 0 0
a ja sie pytam gdzie byli rodzice??????
30. Dodane przez ip, w dniu - 10-01-2010 14:22 0 0
Do kom.20,człowieku zastanow sie co piszesz,porównujesz Pks do Mzk.Ci pierwsi wyjeżdzaja o wiele dalej,dojezdzaja do roznych miejscowosci a nasze drogi wygladaja jak wygladaja,dobrze wiemy jak a Mzk kreci sie tylko wokoło komina gdzie w miare sa te drogi odsniezone.Jak jestes taki mądry to wsiadz za kierownice autobusu i pokaz wszystkim jak w takich warunkach mozna dojechac bez zadnego opóznienia.
31. Dodane przez pola, w dniu - 10-01-2010 21:22 0 0
Autobusy nie mają ludzi ale na przystanku na wrocławskiej nie staja w gostyniu
reklama
32. Dodane przez była pracownica PKS, w dniu - 11-01-2010 08:42 0 0
Powiem jedno, kiedyś pracowałam w Dziale Przewozów PKS Leszno i o ile pamiętam to każdy kierowca przed podjęciem pracy miał egzamin z przepisów. Jeżeli kurs nie został z powodu awarii skończony to kierowca jeżeli wiedział iż firma nie jest w stanie podstawić innego autobusu powinien prosić o zwrot biletów, opisać całą sytuację i zwrócić klientom należność za bilet. Niestety prawda jest taka, że kierowcy boją się tego robić. Potem mogą zapłacić z własnej kieszeni, ale to jest strach przed kierownictwem i dyspozytorem PKS. A co do autobusów to ich jakość pozostawia wiele do życzenia. No ostatnio zakupili kilka nowych, ale one jeżdżą tylko na głównych trasach, a na wiochy wysyłają te stare nawet 15 i 20-letnie. To jest polityka PKS. Mogłabym dużo pisać, bo znam ten temat od podszewki. Cóż Pan Prezes (...) każe to sługa musi.
33. Dodane przez Były pracownik PKS, w dniu - 04-06-2011 14:57 0 0
do kom.32 ma pani racje pracowałem na stacji obsługi i wiem jak te autosany sa robione... zawieszenie do wymiany a nie do spawania jak nie raz jest robione... pozdrawiam PKS i pana prezesa pana T.F:)
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 68,2 m? |... Leszno 409000
Mieszkanie 3 pokojow... Leszno 319000
Mieszkanie 43,1 m? |... Leszno 259000
Mieszkanie z ogródki... Poznań 603338
Przestronne mieszkan... Poznań 907459
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj