Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. Prokuratura Rejonowa w Lesznie otrzymała już wyniki badań krwi dwóch nastolatków Jabłonnej, którzy w Boże Narodzenie rzucili się pod pociąg pod Rydzyną. Stwierdzono, że byli pod wpływem alkoholu – powiedział Radiu Elka szef prokuratury Jerzy Maćkowiak – jednak nie wykryto obecności żadnych narkotyków.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dwaj nastoletni mieszkańcy Jabłonnej zginęli na torach pod Kaczkowem 25 grudnia, czyli w Boże Narodzenie wieczorem. Weszli wprost pod pociąg
relacji Szklarska Poręba-Poznań. Po świętach odbyła się sekcja zwłok, podczas której zabezpieczono do badań krew denatów. Dziś Prokuratura Rejonowa w Lesznie poinformowała o wynikach badań. Stwierdzono obecność alkoholu w organizmach - mówi Jerzy Maćkowiak - stężenie wynosiło około jednego promila. Nie stwierdzono natomiast obecności żadnych substancji psychoaktywnych, co raczej wyklucza hipotezę, że młodzi ludzie byli pod wpływem narkotyków. Teraz wyniki badań zostaną dołączone do akt sprawy i prokurator ją prowadzący podejmie decyzję o jej zakończeniu. Najprawdopodobniej zapadnie decyzja o umorzeniu - mówi Jerzy Maćkowiak - ze względu na to, że było to samobójstwo. (jad)
1. Dodane przez no i co?, w dniu - 27-01-2010 15:06 00 mieli byc nacpani, ku ogólnemu zadowoleniu kato narodu.A tu zonk-odurzeni ogolnodostępną substancją.niefajnie niefajnie
2. Dodane przez Abstynent Zenon, w dniu - 27-01-2010 15:11 00 Proponuję delegalizacje alkoholu. Skoro marihuana jest nielegalna to dlaczego dużo groźniejsza trucizna nie jest zakazana?
3. Dodane przez hm...., w dniu - 27-01-2010 15:12 00
4. Dodane przez ktoś$, w dniu - 27-01-2010 16:01 00 ciekawe jaka kara czeka tego sprzedawcę u którego zakupili alkohol. sprawiedliwość jakaś musi być i on kare też powinien ponieść za swoją nieodpowiedzialność, a przecież każdy kto sprzedaje alkohol ma obowiązek do sprawdzenia dowodu tożsamości
5. Dodane przez :(, w dniu - 27-01-2010 16:02 00 ROZCZAROWANIE to jest ten ból.........
6. Dodane przez :(((Kaśka, w dniu - 27-01-2010 16:10 00 Jakie samobójstwo nikt w to nie wierzy i napewno tak nie było!!! Dlaczego umorzone ???Wezcie się za tą babke z Rydzyny która sprzedała im alkohol!!!
7. Dodane przez ..........., w dniu - 27-01-2010 16:17 00
8. Dodane przez rafik, w dniu - 27-01-2010 16:18 00 Dokładnie popieram kom. 2!!!!!!! Dlaczego po alkoholu dużo spraw dzieje się pod jego wpływem a marihuany legalnie nie można posiadać????!!!! Tylko u nas jak to ktoś powiedział, picie wody to Polska tradycja, bezsens. Lepiej się nach... i leżeć, kraść, gwałcić i robić wiele różnych rzeczy po jego spożyciu a marihuany nie wolno zapalić, a stosunkowo dobrze różni się od alkoholu!!!!! Bo to po prostu cała Polska i nic już tego nie zmieni, a szkoda
9. Dodane przez ANONIM, w dniu - 27-01-2010 17:04 00 hehe i co...zdelegalizowanie alkoholu ma pomóc w tym aby ludzie nie popełniali samobójstw??? skoro ktoś chce to i tak to zrobi.skor chce się zabić to prosze bardzo...
10. Dodane przez xxx, w dniu - 27-01-2010 18:00 00 A ja proponuje ,zachowajcie te wasze komentarze do siebie!
11. Dodane przez prawda, w dniu - 27-01-2010 18:40 00 gdyby nie było w barze alkoholu!!!kokietowania kilku kolegów jednocześnie!!!nie byłoby tej całej tragedi,chłopcy chodziliby dalej z nami do szkoły.a teraz najlepiej umorzyć sprawe bo BAR W RYDZYNIE istniał i dalej będą dzieci mogły sobie coś tam wypić.POPROSTU TRZEBA MIEC SZEROKIE PLECY I WSZYSTKO SIĘ ZAŁATWI NAWET KONCESJE NA DRINKI A SPRZEDAJE SIE CAŁE BUTELKI WÓDKI.UMORZYĆ I DOBRA A CZY PROKURATOR ZAINTERESOWAŁ SIE CHOCIAŻ ZDJECIEM STARSZEGO CHŁOPCA KTÓRE SOBIE KAZAŁ ZROBIC ZE ZNICZEM A NASTĘPNIE WSTAWIĆ W INTERNET KU JEGO PAMIĘCI?moim zdaniem to był pomysł chłopca ze zniczem,
12. Dodane przez marek, w dniu - 27-01-2010 18:45 00 bo w naturze tak jest że słabe osobniki są eliminowane, nie ma litości dla słabszego - odpada i koniec - ot taka prawidłowość
reklama
13. Dodane przez ;( !, w dniu - 27-01-2010 18:48 00 weź cie przestańcie pisać głupoty.! ;(((((((((((((((((( czasu się nie da cofnąć.!
14. Dodane przez Daria, w dniu - 27-01-2010 18:50 00 wedlug mnie nawet jesli byli pod wplywem alkoholu nie rzucili by sie pod pociąg tak o... moze byl to nieszceswliy wypadek, ale napewno nie samobojstwo. a sprzedawce alkoholu tym dzieciom powinna czekac surowa kara..
15. Dodane przez ;(, w dniu - 27-01-2010 19:12 00 Braci się nie traci.!
16. Dodane przez ww, w dniu - 27-01-2010 20:43 00 myślicie (tzn raczej nie myślicie haha.) ze to prze alko nie żyją?? inni nastolatkowie tez pija (chyba zdajecie sobie z tego sprawe) a nie popelniaja samobójstw !!!
17. Dodane przez Ania, w dniu - 27-01-2010 21:09 00 popieram kom.16
18. Dodane przez ja..., w dniu - 27-01-2010 22:09 00 do kom.12 A TY JESTEŚ TAKIM TWARDYM OSOBNIKIEM...? LEPIEJ UWAŻAJ ŻEBY CIEBIE KTOŚ NIE WYELIMINOWAŁ...BO AKURAT TY MOŻESZ KOMUŚ PRZESZKADZAĆ...
19. Dodane przez ala, w dniu - 28-01-2010 00:10 00 daj dziecia alkohol a odrazu uwazaja sie za wielkich zal
20. Dodane przez eh...., w dniu - 28-01-2010 01:21 00 Wezcie nie piszcie bzdur mieli swoje powody nie postapili dobrze cos im w glowe weszło i stalo sie.Czasu sie nie cofnie sie.Szkoda mi tych chłopcow... Nie robcie takich błedow.Niektorzy nie moga zyc a umieraja.To bog zadecyduje kiedy człowiek ma odejsc nie my sami pamietajcie...
21. Dodane przez Rydzyna, w dniu - 28-01-2010 06:55 00 No i mamy w Polsce, a w tej sytuacji w naszej małej Rydzynie, kolejny przypadek bezkarności. Kolejne osoby, które za sprawą alkoholu przyczyniły się do czyjejś smierci, nie będą ukarane. Pan Krzysztof - podobno radny - za smierć człowieka otrzymał tylko symboliczna karę - pół roku bez prawa jazdy i kilkaset złotych...A pani z baru na pewno dalej będzie bez przeszkód sprzedawała alkohol młodziezy... Ktoś napisał, że "trzeba mieć szerokie plecy" - szkoda tylko, że zarówno chłopcy, jak i człowiek śmiertelnie potracony przez pana radnego nie mieli "szerokim pleców"... tam... u góry. Dlaczego Oni nie otrzymali jeszcze jednej szansy? Dlaczego otrzymuja ją tylko "WINOWAJCY"???Przykre to!
22. Dodane przez smutna, w dniu - 28-01-2010 08:11 00 jak ta sprawa moze byc umozona?przeciez wiemy ze alkoholu nieletnim nie wolno sprzedawac,pytam skad go mieli?SPRZEDAWCA POWINNIEN PONIESC SUROWA KARE JESLI SPRZEDAL TYM CHLOPCOM ALKOHOL!!!!!!
23. Dodane przez osoba, w dniu - 28-01-2010 08:37 00 wszyscy teraz jadą na sprzedawce że nie powinna sprzedać owszem nie powinna!!!ale mogli poprosić kogoś dorosłego o kupienie alkoholu!a rodzice co robili?co 13 latek ma do szukania w barze?
24. Dodane przez ..., w dniu - 28-01-2010 09:22 00 Alkohol tutaj nie ma nic do rzeczy ... 1 promil to nie jest az tyle zeby stracic swiadomosc i nie wiedziec o tym co sie robi ... Widocznie chcieli to zrobic .. Szkoda ale cóż .. ;/ Szacunek dla was naprawde .. Trzymajcie sie ..
25. Dodane przez do kom 23, w dniu - 28-01-2010 09:32 00 pytasz co 13 latek robił w barze i gdzie byli rodzice?odp byli u przyjaciółki jednego z chłopców o godz 18,20!!!natomiast rodzice byli w domu!!!dla twojej wiadomości TRZEŻWI!!!JAK MASZ SWOJE DZIECKO TO ZASTANÓW SIĘ CO ROBI TWOJE DZIECKO JAK NIE TRZYMASZ GO ZA RĘKE!!!NO CHYBA ŻE NIE WYPUSZCZASZ 14 LETNIEGO DZIECKA SAMEGO NA DWÓR???W TAKIM RAZIE JESTEŚ TY CHORA ALBO TWOJE DZIECKO.JEŻELI PRACUJESZ TO CO ROBI TWOJE DZIECKO KIEDY TY JESTES W PRACY,A MOŻE MASZ OPIEKUNKE DLA 14 LETNIEGO DZIECKA I CIĄGLE CHODZI ZA RĄCZKE Z TOBĄ ALBO Z OPIEKUNKĄ???JESTEŚ BARDZO CHORA MUSISZ SIĘ LECZYĆ ŻYCZĘ CI POWROTU DO ZDROWIA.
26. Dodane przez ja, w dniu - 28-01-2010 09:59 00 co do alkoholu i jego sprzedaży nieletnim. Nie wiem jak było ale mogli poprosić przecież kogoś o kupno. Gdy miałam juz 18 czy 19 lat i jakiś nieletni mnie poprosił o kupienie piwa oczywiście, ze to zrobiłam nawet jeśli nie znałam bo czułam sie wtedy taka ważna i dorosła. Teraz mając 30 lat myśle innym tokiem i nigdy nie kupiłabym gówniarzom alkoholu.
27. Dodane przez DO KOM 23, w dniu - 28-01-2010 10:07 00 przedstawiasz się jako osoba,fajnie bo nikt nie wie kim jesteś.Pytasz gdzie byli rodzice?Odpowiedz czy twoi rodzice wiedzieli co ty robisz i gdzie jesteś jak miałaś 14 lat??? Byli całkowicie pewni że jesteś tam gdzie powiedziałaś?ZASTANÓW SIĘ CO PISZESZ BO MOŻE TWOJE DZIECKO TEŻ BYŁO W TYM BARZE A TY BYŁAŚ PEWNA ZE TWOJE DZIECKO JEST NA PLACU ZABAW.JAK NIE MASZ DZIECI W WIEKU NASTOLATKA TO NIE PISZ GŁÓPOT
28. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 28-01-2010 10:25 00 Wybacz, ale 13-letnie dzieci, zaznaczam DZIECI, szwędają się nie wiadomo gdzie w Boże Narodzenie. Ja rozumiem, że jesteś zwolennikiem/zwolenniczką bezstresowego wychowania i "zero" kontroli to możliwe, że dla Ciebie to nic takiego. Jednak mnie i zapewne jeszcze wielu innych ludzi dziwi fakt, że dzieci w tym wieku są nie wiadomo gdzie. Ciekawe co by odpowiedzieli rodzice, gdyby zapytać ich wtedy, gdzie są ich dzieci. Ty doskonale wiesz, gdzie byli rodzice, a gdzie dzieci to już nie ważne? Może w czasie pracy nie wiadomo, gdzie są dzieci, ale tutaj jak wynika z Twojej wypowiedzi, rodzice nie byli akurat w pracy. W przeciętnej rodzinie rodzice w święta starają się spędzić ten czas z dziećmi, a nie tak, że każdy idzie w swoją stronę.
29. Dodane przez DDDDD, w dniu - 28-01-2010 10:35 00 TERAZ JUZ NIE MA CO PISAC NIKT IM ZYCIA NIE WRÓCI ALE GŁUPOTĄ NIE GRZESZYLI
30. Dodane przez XXXX, w dniu - 28-01-2010 10:44 00 Weżcie przesztańcie pisać takie głupie komętarze nie wiecie jak było mieli problemy to nie jest wina pani z baru i jej nie oskarżajcie teraz tylko szukacie winnych ? ? ?żal
Powiem jeden z nich był w barze u swojej dziewczyny i jej mama nie sprzedała alkocholu
Na zawsze w naszych sercach M[*] M[*]
31. Dodane przez Malwina, w dniu - 28-01-2010 11:39 00 to był mój brat i powiem tak miał być u swojej "księżniczki" miał dzwonić by po niego przyjechać...ale że księzniczki rodzice w 1 święto BOżego narodzenia mieli otwarty biznes i zarabiali na młodzieży...to tego nikt nie napisze prawda??? a Mariusz chciał spędzić z nią trochę czasu więc sie poświęcił by dotrzeć własnie do Rydzyny...i tam wydarzyło sie coś co wie tylko księżniczka że go posuneło do tego czynu...Gdy Mariusz do godz 21 nie zadzwonił zaczeło sie go szukać,u księzniczki nikogo nie było kiedy dotarli rodzice do BARU mama Księzniczki skłamała cyt."MARIUSZA DZISIAJ TUTAJ NIE BYŁO" a potem zeznała że dała im pepsi gratis...Jaki morał??strach...???
32. Dodane przez JA, w dniu - 28-01-2010 11:44 00 hiihhi po tak długim czasie wykryto alkochol KPINY TYLKO KIEROWCOM BADA SIE ALKOMATEM I NA BADANIE KRWI DLACZEGO IM ZARAZ KRWI NIE ZBADANO????????????
33. Dodane przez XXX, w dniu - 28-01-2010 12:02 00 NIC JUŻ SIE TERAZ NIE WRÓCI ... ZNAŁAM MARIUSZA BARDZO .. BYL W NIEJ BARDZO ZAKOCHANY ... MALWINA MA RACJE Z TYM CO PISZE . ONA WIE NAJLEPIEJ WSZYSTKO WIEC MOZE ZACHOWAJCIE GLUPIE KOMENTARZE DLA SIEBIE . " KSIEZNICZKA PORYCZALA DWA DNI . . . A W SYLWESTRA JUZ SIE SWIETNIE BAWILA ... ( PISZE CO MYSLE )
34. Dodane przez cze na, w dniu - 28-01-2010 15:14 00 no tak ksiezniczka ubolewala przez dzien jaki ja smutek i zal dopadl a kpiny sobie robi razem ze swoja mama
dlaczego dorosla kobieta znajac rodzicow mariusza nie powiadomila ich no i ta nieszczesna ksiezniczka...malwina masz racje
3maj sie
35. Dodane przez nati, w dniu - 28-01-2010 15:47 00 Droga Malwinko nie obwiniaj ludzi za to, że Twój brat popełnił samobójstwo!!!!!!!!!!!!!! Jak dziecko 14-letnie może mieć myśli samobójcze? Gdzie się podziało wychowanie????? A to, że w wieku 14-lat sięga po alkohol to też już widocznie jakiś aspekt wychowawczy został pominięty. Nie rób innym przykrości. A te ubolewanie na Naszej-Klasie to dopiero jest przykład na to, jak można z takiej tragedii zrobić wielkie widowisko. żal, smutek i rozpacz nie afiszuje się zdjęciami na portalu.
36. Dodane przez xxx, w dniu - 28-01-2010 16:51 00 ńiech chlopcy spoczywaja w pokoju.Boże daj rodzicom przetrwac ten straszny i bolesny czas.
37. Dodane przez Malwina, w dniu - 28-01-2010 17:03 00 nie obwiniam nikogo bo to mi go nie wróci!a co do tych myśli samobójczych to on ich nie miał miał plany na daleką przyszłość...owszem alkochol mu tylko pomógł w tym impulsie...tylko NATI rozejrzyj sie dookoła co robią już 12 letnie dzieci...napewno są prowadzone za rączke tak,tak...a jeżeli Ci sie nie podobają moje zdjęcia to nie zaglądaj bo ja napewno nie wykreśle go z pamięci i życia dla takich ludzi jak TY ale przeciwnie!!!dla takiego człowieka jak ty to jest widowisko bo weszłaś tam żeby zobaczyć co tam jest... NIE ŻYCZE NAWET TOBIE PODOBNEJ TRAGEDII (taka mądra jesteś bo nikt sie nie dowie kim jesteś)
38. Dodane przez lol, w dniu - 28-01-2010 17:28 00 Ludzie, co Wy piszecie wszyscy. Jak mozna wogole mowić o miłości 13-latków??? Przeciez to jest smieszne. Majac 13 lat nie powinno sie wogole mowic o zwiazku - to głupi flirt albo próbowanie, ale nie zwiazek. Tym wszystkim ktorzy sie podniecaja ze ich 13-letnie dziecko ma dziewczyne, czy chłopca radze sie udac do psychologa i zaczac leczyc. Oczywisice zgadzam sie, że ten wiek jest trudny i nie mozna upilnowac wszystkiego, ale Boze kochany tych rodzicow (szczegolnie dziewczyny) to bym wziął i terapie wstrzasowa zrobil, żeby matka zmadrzala
39. Dodane przez naszaklasa, w dniu - 28-01-2010 17:29 00 to z ta nasza-klasa jest dobra Szopka jak diabli... wszystkiego sie mozna dowiedziec....
Do Malwinki - bol ma sie w sercu a nie na naszej -klasie
40. Dodane przez bbbb, w dniu - 28-01-2010 18:22 00 boże ! zastanówcie się !
41. Dodane przez An, w dniu - 28-01-2010 18:22 00 Z bólem po stracie bliskiej osoby każdy radzi sobie na swój sposób. Człowiek tak strasznie tęskni za Tą osobą, że próbuje wszystkiego co może go do niej zbliżyć i zmniejszyć ból po jej odejściu. Tak więc i nasza-klasa może być terapią. Nie krytykujcie Malwiny!!!Dosyć już przeszła!!!
42. Dodane przez jaaa, w dniu - 28-01-2010 19:18 00 no właśnie do osoby nalatującej na siostrę któregoś z chłopaków: lecz się.... jesteś żmiją zgryźliwą!!! pracuj nad sobą, bo ja nie jestem z waszej okolicy, ale to co czytam to nie feer.Każdego może spotkać nieszczęście a nikogo nie można obwiniać za czyny rodzeństwa.Nie śmiejmy się z innych i nie obgadujmy za plecami!!!
43. Dodane przez do 39, w dniu - 28-01-2010 19:21 00 żeby Bóg nie oddał Ci czegoś z nawiązką dewoto.Czemu piszesz do siostry chłopaka na internecie? idz do niej do domu i powiedz co myślisz cwaniaro.Na elce wypisujesz bajki, bo myślisz, że jesteś anonimowa?
44. Dodane przez donr 1, w dniu - 28-01-2010 19:34 00 Widzę ,że fakt piciawódki przez 13 latka to dla ciebie norma!Osoba w tym wieku jest pod opieką i wychowaniem rodziców.Wiem, że nie zawsze można wszędzie być,ale należy dużo wiedzieć o dziecku...To ,że nie wykryto narkotyków to nie powód do dumy,skoro 13 latek pije.
45. Dodane przez xxx, w dniu - 28-01-2010 19:48 00 do kom.42Tak to prawda kazdego to moze spotkac.Zycie jest przewrotne.Jestesmy szczesliwi,czujemy sie bezpiecznie i nagle wszystko rozpada sie jak domek z kart.w mojej rodzinie tak jest najpierw umiera nagle kochana osoba na zawal.Piec miesiecy pozniej kolejna bliska kochana wspaniala osoba przegrywa walke z rakiem.Dzis trzy miesiace po jej smierci kolejna bliska mi osoba powoli odchodzi.Cala trojka mieszkala w jednym domku.Nagle dom opustoszal.A w moim zyciu pojawila sie pustka,bol i pytanie dlaczego.Kochajmy ludzi bo szybko odchodza.Wspolczuje tym ktorzy z tym bolem musza sie zmierzyc to straszne.Nie krytykujmy nikogo bo nikt z nas nie wie co bedzie i co nas spotka jutro.
reklama
46. Dodane przez jaaa, w dniu - 28-01-2010 21:21 00 to tak jak każdy się śmieje z alkoholików- choć to choroba; z geha i lesbijki - każdy z Was mógł się nim urodzić- a nie zapomnijcie ,że Wasze dzieci też mogą oświadczyć kiedyś,że nimi są; z biednych, bo każdy powód jest dobry.... ta gruba- a ten rudy...jeden drugiego w szklance wody utopiłby- a może i w kropli...wszędzie zawiść, donoszenie do skarbówek,wyśmiewanie się... patrzmy na siebie
47. Dodane przez basia, w dniu - 28-01-2010 21:28 00 gdyby ci chlopacy mieli troszke rozumu to by nie pili. rozumie ze w tym wieku alkohol to normalna rzecz bo sama jestem prawie w ich wieku tylko starsza. ale zrozumcie wszyscy nie pełnoletni alkohol to tylko dla nas jest szpan a tym naszym szpanem czasem przez glupote mozemy odebrac sobie zycie no niestety to taka cala prawda oni tego na pewno specjalnie nie zrobili bo troszkę ich znalam ale przez tej popie..olony alkohol:///
48. Dodane przez mechanik, w dniu - 28-01-2010 21:41 00 tak chcieli .... przez takich jak oni tylko cierpią maszyniści , krótko mówiąc BEZ KOMENTARZA nie żałuje ich !!!!!!!!!!!!
49. Dodane przez Klaudia, w dniu - 28-01-2010 21:46 00 Malwinka nie przejmuj sie tymi glupimy komentarzami..czy wy ludzie wogole czytacie to co piszecie? Nie wydaje mi sie.. przeszkadza wam wszystko, to ze miał 14 lat i dziewczyne, to ze sobie wypił.. To ze jego siostra dodaje na NK zdjecia? Nie chcecie to nie ogladajcie.. nikt wam nie karze wchodzic na profil Malwiny.. po co to robicie? By pozniej komentowac to na owej stronie? Dziwi mnie tylko wasze podejcie.. Ciekawa jestem jak wy wychowacie czy tez wychowujecie swoje dzieci? Do 18 roku zycia pod kluczem.. by czasami sobie nie wyszli, wypili? Za raczke je prowadzacie? Przeciez to byl chlopak 14letni nie 4letni.. Mariuszek byl mi zawsze jak brat, młodszy brat którego nigdy nie miałam. Znałam go od małego i wiem ze byl dobrym chłopakiem. Potrafił przyjsc, porozmawiac, posmiac sie z wszystkiego. Miał tyle energii w sobie, byl takiem pełnym zycia chlopakiem. Tyle planow, marzen.. wszystko runeło w jednej chwili. A tej calej jego ksiezniczce chcialabym tylko powiedziec.. " Po co płakałaś, udawałaś ze boli cie smierc Malutkiego skoro kilka dni po pogrzebie potafiłas sie bawic w sylwestra?" Moglabys tak miec tyle odwagi i powiedziec rodzinie jak to wszystko w ten dzien sie potoczylo, bo ty jedna wiesz jaka byla prawda. Nie wiem czy bedzie ci sie dobrze zyło ze swiadomoscia, ze ukrywasz cos co moglo miec wplyw na to co sie stalo tego nieszczesnego dnia!!! Co do rodziny Mariusza.. to ja zawsze bede z nimi.. potrafie sobie wyobrazic co czuja.. stracili ukochanego synka, brata. Mi jest bardzo ciezko po stracie Malutkiego a tego co przezywa rodzina nie chcialby nikt przezywac. Ci co go kochali beda go mieli w serduszku na zawsze. Malwinka pamietaj zawsze mozesz na mnie liczyc a tych komentarzy nie czytaj bo szkoda nerwow i lez.. To co czujesz wiedza ci ktorzy sa ci bliscy a zdanie ludzi ktorzy go nie znali, nie kochali jest jakby.. nieistotne. nie czytaj tych glupot.. to ci nic nie da a jeszcze bardziej pograzy w bolu. Malutki byl, jest i na zawsze bedzie w sercach tych ktorzy go kochali. _Odszedł tam gdzie bedzie miał lepiej niz tu, na ziemi_ [*] Dla nas zawsze bedziesz! Bo człowiek umiera dopiero wtedy kiedy sie o nim zapomina a Mariusz zyje w nas, bo nasza pamiec nigdy nie zgasnie!!
50. Dodane przez wicia, w dniu - 28-01-2010 22:28 00 Ludzie piszecie bzdury że 13 latek nie powinien pić a rozejrzycie się wśród Was wśród włąsnych rodzin czy 13-14 latkowie nie popijają nie rzadko czestowani przez rodziców. Ale najłatwiej jest dogaać innym. Żyjemy w polsce tu jest wszystko możliwe. Pozatym co złego zrobiła Wam jego siostra? Ciekawe jak Wy byscie sie zachowali gdybyście stracili tak bliską osobę jaką jest brat.. Zastanówcie sie co piszecie.
51. Dodane przez znajoma, w dniu - 28-01-2010 22:54 00 do kom 48 wez sie moze troche zastanow co ty wogole wypisujesz? nie zalujesz ich?? ciekawe jakbys ty sie czul jakby zginela ci w takich okolicznosciach bliska osoba i ludzie wypisywaliby glupoty typu NIE ZALUJE ICH. Nigdy nie wiesz co ciebie w zyciu jeszcze spotka!!!
52. Dodane przez do mechanika kom 48, w dniu - 28-01-2010 23:15 00 ty mechanik lepiej sie nie wypowiadaj,bo jutro moze to na ciebie trafi i też nikt nie bedzie cie żałował.
53. Dodane przez do 48, w dniu - 29-01-2010 10:48 00 nie masz serca
54. Dodane przez osoba, w dniu - 29-01-2010 11:19 00 do kom.49 Klaudia wypisujesz tak bo o ile mi wiadomo sama nie byłaś lepsza jeszcze nie tak dawno!!!Wiem że to jest ból po utracie bliskiej osoby,rozumiem.Wiem że Mariusz robił co chciał bo rodzice na wszystko mu pozwalali.
55. Dodane przez ktoś, w dniu - 29-01-2010 11:45 00 NIE OCENIAJCIE LUDZI SKORO ICH NIE ZNACIE.SKORO MACIE RODZINIE MARIUSZA COS DO POWIEDZENIA TO IDZCIE DO NICH I POWIEDZCIE TO W CZTERY OCZY A NIE WYPISUJECIE BZDURY NA PORTALU ELKI I KAZDY MADRY BO MOZE SOBIE PISAC BZDURY JAK ICH NIE ZNAŁ!!!NIECH WAS PIEKŁO POCHŁONIE TYCH WSZYSTKICH CO WYPISUJA BZDURY O MARIUSZU!!! ON BYŁ FAJNYM CHŁOPAKIEM!!!SPRAWIACIE ZAL RODZINIE NIC WIECEJ NIE WIECIE CO ONI TERAZ PRZEŻYWAJA!!!NA ZAWSZE W MOJEJ PAMIECI MARIUSZKU!!!
56. Dodane przez Mirek, w dniu - 29-01-2010 12:13 00 Wieczny odpoczynek racz Im dać Panie ...
57. Dodane przez mechanik/ maszynista, w dniu - 29-01-2010 12:55 00 nie wiesz sam co jutro będzię napewno nie skończę na torach i nic mi nie mówcie .... bo coś wiem na ten temat, odrazu tylu uczonych się wypowiada, nie wiecie nic tylko przed monitorem jesteście WIELCY!!!
58. Dodane przez Ewa, w dniu - 29-01-2010 13:00 00 Do xxx, kom. 45. Bardzo Ci współczuję. Kiedyś Ci to Pan Bóg wynagrodzi. Trzymaj się i nie poddawaj. A Twoim bliskim jest już teraz lepiej, trzeba o tym pamiętać. Pozdrawiam.
59. Dodane przez ktoś., w dniu - 29-01-2010 14:09 00 popieram komentarz 33. ale dodam ze nie powinno sie nikogo obwiniac. szczegolnie rodzicow, rodzenstwa mariusza. i pomyslcie zanim cos tu napiszecie. niektore slowa moga zranic, nawet tych ktorzy nie byli z nim 'blisko'.a o ksieniczce (...) plakala, niby bylo jej zle, a w sylerstra o wszystkim zapomniala? tak? mam nadzieje ze swietnie sie bawilas. jestes.... szkoda slow na ciebie. / Malwina. trzymaj sie. masz w niebie swojego Anioła Stróża, ktory bedzie z tobą już zawsze.
60. Dodane przez ,jhk, w dniu - 29-01-2010 14:06 00 popieram komentatrz 41.moze akurat to jej pomaga. nie zycze wam takiej tragedii, tylko moze przez nia byscie cos zrozumieli. bo niektorych slowa, nie maja za grosz wspolczucia, sa puste zapewne tak jak osoby ktore je pisza.
61. Dodane przez ktoś$, w dniu - 29-01-2010 14:50 00 kurcze przestańcie ciągle najeżdżać na ta biedną rodzinę oni mają dosyć zmartwień a wy ich jeszcze bardziej dobijacie, ciągle piszecie jaki był? a dlaczego? dlaczego on a co z tamtym chłopakiem? piszecie tylko o Mariuszu a nikt nie wspomni o Mateuszu dlaczego to też zrobił.a tą całą księżniczkę to kiedyś jej te nieczyste sumienie nie da spokoju i będzie ją nękać bardzo długo aż nastąpi kolejna tragedia. teraz to możemy jedynie współczuć obu rodzinom i choć raz pomodlić się za Mariusza i Mateusza niech spoczywają w spokoju [*][*]
62. Dodane przez ja, w dniu - 29-01-2010 15:42 00 przestańcie z tą ksieżniczką. Pokłócili sie i tyle. I co teraz wszystko przez nią? Ja z moim tez sie kłóce i czasem nawet dam w papę ale on sam przyznał, że nigdy do głowy by mu nie przyszło żeby się zabić.
63. Dodane przez ae, w dniu - 29-01-2010 20:14 00 Komentarz nr 1 idealnie wszystko podsumował. :-)
64. Dodane przez xxx, w dniu - 29-01-2010 21:57 00 Dobra zakładamy, że ten jeden zabił się, bo pokłócił się z dziewczyną. A drugi czemu niby?? Może dlatego, że kolega pokłócił się z dziewczyną? Już nie przesadzajmy, że winni są wszyscy oprócz nich. Ani ta matka, ani ta cała "księżniczka", ani nikt inny poza nimi samymi nie jest winien. Wybaczcie, ale każdy ma chyba rozum i powinien rozróżniać co jest dobre, a co złe. A jak już 13-latki upajają się alkoholem, nie widząc w tym nic złego to coś chyba jest nie tak jak trzeba. Nikt im przecież tego alkoholu na siłę do gardła nie nalał. A co do sprzedaży alkoholu nieletnim, jak komuś będzie bardzo zależało, żeby się napić to wypije alkohol rodzicom z barku, albo go ukradnie lub zdobędzie w jakikolwiek inny sposób. jak ktoś to lubi to tak będzie i nic tego nie zmieni. Prosta sprawa jak jest z alkoholikami, dopóki sam nie zechce się leczyć to nic nie pomoże. A nasze życie chyba polega na tym, żeby walczyć z pokusami. To tak jakby powiedzieć, że ludzie się zdradzają, bo na ulicy jest tyle kobiet i mężczyzn, że muszą to robić. I co też wprowadzić zakaz wychodzenia z domu czy jak?
65. Dodane przez do 54, w dniu - 30-01-2010 21:49 00 Wypisuje tak nie dlatego ze BYLAM jaka bylam tylko dlatego ze mam serce i brakuje mi Mariusza.. a to jaka bylam nie ma tu nic do rzeczy , podkreslam BYLAM... co ma jedno do drugiego!!! Po drugie w wieku 14 lat bylam uczennica gimnazjum, chodzilam do szkoly wiec co komu nie pasuje? Ty jestes swiety/swieta? Nie masz nic sobie do zarzucenia? Nie wydaje mi sie zeby tacy ludzie wogole byli.. czlowiek uczy sie na bledach ale najwyrazniej jestes za malo inteligentny/inteligentna by takie rzeczy pojac!!! Mariusza juz nie ma i ci co go kochali beda go dobrze wspominac a pisze to co uwazam za sluszne... bo wiem co znaczy ludzka tragedia bo sama stracilam bliska osobe jak ci pewnie wiadomo osobo wszystkowiedzaca i cierpie razem z rodzina Malutkiego bo kazdemu go brakuje. Wiec jesli masz choc troche skrupulow to przestan wypisywac takie glupoty!!! a po drugie cwany/cwana jestes przed monitorem.. a podpisac sie nie umiesz, to tez o czyms swiadczy! Wogole co niektorzy ludzie z tej Jablonnej naprawde potrafia obgadac innych , ale choc przestancie mowic zle o kims kogo juz wsrod nas nie ma! Bo Mariusz zadnej krzywdy nikomu nie zrobil a wygadujecie takie bzdury!!! Ludzie zastanowcie sie jaka robicie przykrosc rodzinie!
66. Dodane przez ., w dniu - 02-02-2010 21:22 00 po pierwsze. Mozna sie tutaj wypowiadać,bo to jest portal. Ale nie wtrącajcie do tego rodziców,siostry czy kogo innego! bo Oni naprawde juz za duzo przeszli,a Wy jeszcze takie głupoty wypisujecie. 'nie jest mi Ich zal' pisze to tylko ten,kto Ich nie znał,lub kto zarywał do jakiejs laski,ktora wolała jednego z chłopców. nie dziwie sie,bo byli wspaniali. ! a co do alkoholu.. to jest taki czas,ze ludzie w wieku gimnazjalnym piją alkohol. i tego sie nie zmieni !! mowicie,ze to takie złe,ale to byli chłopcy!! ksiezniczka,ksiezniczka.. pf. Kazdy przezywa młodziencza miłość. Tak miłść! nie jakies zauroczenie. znam osoby,ktore dziś są po slubie,a Ich 'miłosc' zaczela sie własnie w takim wieku. Jestescie chorzy. W ogole. moderator nie powinien dopuszczac takich komentarzy. ;/
67. Dodane przez 123, w dniu - 05-02-2010 21:19 00 Ludzie ogarnijcie sie!!!!! wiecie jak było?! Nie bo to tylko "Księżniczka" wie!!!!!! Malwina nie przejmuj się tymi bzdurami:** Mariusza i Mateusza będzie nam brakować,ale zostaną w naszej pamięci zawsze( [*] M[*]m[*]
68. Dodane przez *****, w dniu - 10-02-2010 11:23 00 LUDZIE WESCIE JUZ DAJCIE SPOKUJ JAK NIE WIECIE JAK TO BYŁO Mariusza i Mateusza bendzie nam brakowac i to bardzo
reklama
69. Dodane przez Daria, w dniu - 11-02-2010 00:39 00 Ludzie jesteście niepoważni skoro macie tak wiele do powiedzenia na temat śmierci Mariusza i Mateusza to idzcie na policje i tam składajcie wyjaśnienia bo to policja powinna znalezć osobę winna za ich śmierć i nie wolno nam nikogo osądzać więc wielka prośba do policji wezcie się za tą sprawę bo najłatwiej jest umożyc śledztwo bo już nie żyja ale tak nie jest na sprawiedliwość czekaja rodziny i bliscy Na zawsze w naszych sercach M(*)M(*)
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.