Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start

Góra zatrzyma budowę S5

Góra zatrzyma budowę S5, walczą o tory

18.05.2010. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_pona.jpgBojanowo/Rawicz. Czy budowa rawickiego odcinka ekspresowej piątki opóźni się ponad rok i będzie o 10 milionów złotych droższa? Wiele wskazuje na to, że tak, bo powiat górowski nie zgadza się na likwidacji linii kolejowej, którą jeździ jeden pociąg na dwa dni i przynoszącą straty.  - My mamy względem tej linii plany – zapewnia starosta Beata Pona.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Budowa drogi S5 powinna być w zasadzie formalnością. GDDKiA wybrała już wykonawcę, który czeka tylko na ostatni podpis wojewody. Czeka i może się nie doczekać, bo okazało się, że na skutek czyiś niedopatrzeń nie uwzględniono faktu, iż przyszła ekspresówka przetnie linię kolejową Bojanowo - Góra. Z wyliczeń właściciela - Polskich Linii Kolejowych, wynika, że dziennie jeździ nią ,,0,4 składu'', czyli po 2 lub 4 wagony towarowe. W 2009 roku linia przyniosła stratę. Torów nie chce gmina Bojanowo uznając linię za martwą. Powiat górowski uważa co innego. Dziś w Bojanowie, na spotkaniu stron zainteresowanych budową S5 starosta Góry, Beata Pona zapewniła, że nie wyrazi zgody na likwidację linii i podtrzymuje stanowisko rady powiatu sprzed kilku lat w tej sprawie.

Po uchwale intencyjnej podjętej kilka lat temu. starostwo zaakceptowało projekt techniczny drogi S5, który przecięcie linii kolejnowej jak najbardziej zakładał. Paradoks? Zdaniem władz powiatu górowskiego, niekoniecznie. B. Pona nie widzi w tym nic sprzecznego. Akceptacja oznacza ,,tak'' dla ekspresówki, ale nie ma zgody na likwidację torów. - Korzysta z nich 10 górowskich firm. Linia ma znaczenie dla tworzonej właśnie strefy gospodarczej. Może też wykorzystamy ją turystycznie. Takie deklaracje składa gmina - mówi Pona. Zdaniem Marka Napierały, dyrektor GDDKiA w Poznaniu jedyna alternatywa wobec takiego stanowiska to wiadukt. Koszt - 10 milionów i opóźnienie budowy o rok lub dłużej. - Kto weźmie odpowiedzialność jak po wybudowaniu wiaduktu ta linia kolejowa upadnie? Wtedy będziemy też mieli problem z środkami unijnymi, będzie trzeba je zwracać - mówił Napierała.

Polskie Linie Kolejowe przyznają, że linia Bojanowo - Góra bez modernizacji podziała jeszcze 5, maksymalnie 10 lat. Później (jeśli nie przejmie jej samorząd) zostanie zamknięta. - To kuriozum, że taka sprawa ma zastopować budowę drogi ekspresowej ważnej dla całego regionu. Linia kolejowa z rocznym obrotem 50 tysięcy zablokuje inwestycję na tyle milionów? To jakieś pomylenie pojęć - twierdzi burmistrz Rawicza, Tadeusz Pawłowski.

Burmistrz Bojanowa jest tego samego zdania. - Tam pociągi widuję od święta. To bocznica rozkradana i zarastająca krzakami - mówił. Oburzony jest też starosta rawicki Zdzisław Maćkowiak. - Ostrzegam przez majstrowaniem przy cudzych pieniądzach - mówił do B. Pony.

Atmosfera na bojanowskim spotkaniu była momentami gorąca. Do tego stopnia, że burmistrz Józef Zuter pod koniec zebrania słuchając stanowiska górowskiej starosty w pewnym momencie opuścił salę. Konkluzją spotkania jest zapowiedź wielkopolskich samorządów dotycząca wniosku o likwidację linii. - Złożę taki wniosek w ministerstwie infrastruktury - mówi poseł SLD, Wiesław Szczepański i dodaje - za fakt, że ta sprawa wyszła na jaw dopiero teraz, na tym etapie inwestycji, powinny polecieć głowy.

Pod wnioskiem o likwidację linii kolejowej podpiszą się samorządy Bojanowa, Rawicza i powiatu rawickiego. Procedura potrwa około 3 miesięcy. Góra stanowiska nie zmienia, choć jak zapewniła starosta Pona, będzie sprawę dyskutować na najbliższej sesji. Kolej deklaruje, że uszanuje decyzję ministerstwa. (mich)
 
Komentarze (95)
1. Dodane przez ala, w dniu - 18-05-2010 16:49
Panu Szzcepańskiemu dziękujemy, nic mu do gminy i powiatu górowskiego. Co z sentymentem, wartością historyczną? Jej początki sięgają XIX wieku. Może złóżmy wniosek o wpisanie jej do rejestru zabytków techniki? I wtedy niech pan posel pisze gdzie chce.
2. Dodane przez zolo, w dniu - 18-05-2010 16:57
Uwaga ! Poseł Sz. bierze sprawe w swoje rece. Chłop ma doswiadczenie w załatwianiu kolejowych spraw. Popatrzcie tylko jak załatwił remont chodnika od dworca PKP w Lesznie. Osobiście w Warszawie załatwił. Tak sie pochwalił....
3. Dodane przez hh, w dniu - 18-05-2010 17:04
są dwa rozwiązania: zrobić na S5 rogatki :grin lub przymknąć oko na działalnośc złomiarzy :zzz
4. Dodane przez No tak.., w dniu - 18-05-2010 17:04
... jak radni nie chcą dać absolutorium to trzeba się czymś jeszcze ratować. Najlepiej uporem nie, bo nie...  
Może na następna kadencję się załapię? 
A wybory tuż, tuż...
5. Dodane przez gość, w dniu - 18-05-2010 17:14
czy kiedyś skończy sie cofaniem do tyłu. Obronę torowiska należało zacząc od dawna a nie jak klamka zapadła. Ciekaw jestem ile powiat wyłoży kasy na utrzymanie torowiska.
6. Dodane przez hh, w dniu - 18-05-2010 17:19
gora jak zwykle - problemy;|
reklama
7. Dodane przez l, w dniu - 18-05-2010 17:26
W Górze jest tylko 10 firm a po 5-ce dziennie będzie jeżdzić 10 tysięcy firm w ciągu jednej doby.Absurd przedwyborczy pani Pony.
8. Dodane przez Lewiatan, w dniu - 18-05-2010 18:07
Pona i jej wichrzyciele plota duby smalone,gadaja puste glupie frazesy...linia jest nieczynna od czasow T.Tutkalika od 1990 roku od tzw. nowej Polski,a od Cukrowni sa rozebrane tory,reszta to zardzewiale kikuty urzadzen kolejowych,ogolnie zlomowisko,brud,smrod i ruina a teraz bo wybory to sobie Pona o "dzialajace" od wielkiego towarowego dzwona przypomina i nim glosy chce zdobyc. Gorowianie dajcie spokoj i niech sie Polska rozwija a nie bedzie jak wy skansenem (...)
9. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 18-05-2010 17:34
Kto będzie płacił za to żeby drezyna miała możliwość dojechać do Góry raz na dwa dni ? 
Większość jeździ samochodami i o nich powinno się myśleć. Mało DGRów na naszych drogach ?
10. Dodane przez Rumcajs z Rejtana, w dniu - 18-05-2010 19:47
Kargule z Góry znowu sieja zamęt w Królestwie Leszczyńskim,(...)
11. Dodane przez Kazik, w dniu - 18-05-2010 19:48
Góra jak zwykle blokuje sensowne inwestycje(...)
12. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 18-05-2010 17:47
:roll  
Znowu ta zapyziała Góra.
13. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 18-05-2010 19:48
"Może też wykorzystamy ją turystycznie. Takie deklaracje składa gmina mówi Pona"  
Turystycznie? hahah bo pęknę :grin  
Będą wycieczki krajoznawcze po DOLINIE GÓROWSKIEJ? :grin hahah 
(...)
14. Dodane przez obywatel_d, w dniu - 18-05-2010 17:52
Przecież można rozpocząć budowę S5 i w trakcie doprojektować wiadukt. A swoją drogą, jeśli Góra potrzebuje linii kolejowej "w celach turystycznych" to niech ją modernizuje i utrzymuje na własny koszt.
15. Dodane przez CHAZIAJ, w dniu - 18-05-2010 18:01
I znów krzyżackie łapy chcą mącić w Górze. Rządzili nami przez prawie ćwierć wieku i co doprowadzili to miasto zmarginalizowania tylko "swój swomu" a dla Góry ochłapy. Za zaistniałą sytuację powinni odpowiadać projektanci S5 i ich głowy powinny polecieć. A fachowcy z Rawicza niech pilnują własnego podwórka a nie rządzą się u innych u których coś pozytywnego zaczyna się na poważnie dziać(STREFA EKONOMICZNA). Z resztą jak jak potrafią zadbać o swoje pokazali na przykładzie LUCAS / SEWS - "a taki był ładny japoncki..."
16. Dodane przez bojanowiak, w dniu - 18-05-2010 19:50
No to moze wymyslimy cos zeby kargulom zablokowac budowe mostu w Ciechanowie?Zapraszamy pania Pone na rynek w Bojanowie i niech przejdzie przez 5 tak ze 3 razy dziennie to zobaczy !!!(...)
17. Dodane przez HAZIAJ, w dniu - 18-05-2010 18:10
Do Pani Sarosty Górowskiego Beaty Pony oraz Pani Burmistrz Ireny Krzyszkiewicz - drogie Panie proponuję jako siedzibę tworzonego Muzeum Ziemi Górowskiej budynek i otoczenie dworca kolejowego GÓRA ŚLĄSKA przecież tam jest cała unikatowa infrastruktura kolejowa taka siedziba + możliwość prowadzenie edukacyjnych lekcji + czynne działanie tej linii (szynobus) to super sprawa !!! Nie możemy pozwolić aby zniszczyć urządzenia techniczne z przełomu XIX i XX wieku, które jakby nie było są dziedzictwem kultury technicznej bez znaczenia czy stworzonym przez Niemców czy też Polaków
18. Dodane przez jar, w dniu - 18-05-2010 18:17
Współczuję mieszkańcom Bojanowa! Dalej następnych parę lat będziecie oglądać TIRY przejeżdżające z dużą intensywnością przez waszą miejscowość.
19. Dodane przez Do leszczynianina kom. 9, w dniu - 18-05-2010 18:28
Zobaczymy ile ple ple będzie jeździć po naszych drogach, jak wybudują most w ciechanowie.
20. Dodane przez DO BURMISTRZA, w dniu - 18-05-2010 18:34
PANIE ZUTER WYBORY TUŻ TUŻ A PAN CO KAMPANIA OBIECUJE NOWĄ DROGĘ S5. NA OSTATNIĄ CHWILĘ DOGADUJECIE SIĘ Z PANIĄ STAROSTĄ GÓRY I TO BŁĄD!!!! PANOWIE CO ROBILIŚCIE WCZEŚNIEJ!!!!!!
21. Dodane przez Do gościa spod 5, w dniu - 18-05-2010 18:50
A cofałeś kiedyś do przodu?
22. Dodane przez górowianka, w dniu - 18-05-2010 19:04
To niedorzeczne co P. Pona wygaduje .  
Linia kolejowa, służy chyba tylko jedynie do robienia "słitaśnych" fotek i wrzucania ich na nk, czy inny portal. Pociągi to jeżdżą , ale chyba tylko widmo.  
Nadaje się to tylko i wyłącznie do likwidacji, jak chcą to niech wezmą sobie po szynie na pamiątke , albo oprawią ją w gablotkę.
23. Dodane przez WLKP, w dniu - 18-05-2010 19:08
Agroturystyka kolejowa jak by było co podziwiać kret... z DGR gzie są tory w strone Głogowa za Górą już dawno rozebrane chamstwo!!!!!!!!!!
24. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 18-05-2010 19:13
góra to piekne miasto i niech robi jak uwaza za dobre dla siebie,a nie jak my robimy co inni nam każą ,bez swojego jezyka.BRONIC TORY!!! s5 kto to projektował??? skoro pozyskanego terenu wczesniej nie było???!!pajac z niego!
25. Dodane przez Paweł, w dniu - 18-05-2010 19:21
uważam że na pierwszym miejscu powinno się zastanowić jak mocno faktycznie są te tory używane. Bo jeżeli są dla 10 firm, no to od "tak" nie można ich zlikwidować.Druga sprawa to zastanowić się czy za 5-10 lat tory zostaną zlikwidowane? bo jeżeli tak to budowa wiaduktu jest kompletnie bez sensu. Kolejna sprawa jest taka że trzeba wybrać co jest bardziej przydatne? i Tutaj mogę z całą pewnością stwierdzić że jest to droga S5.(tiry po niej jeżdżące dostarczają towary do setek firm, a nie do 10). Szkoda jakby budowa miała się mocno opóźnić przez takie niedociągnięcie.a nawiązując do wypowiedzi Pani Pony, to już dzisiaj wszyscy wiedzą ze nie będzie to służyć żadnej atrakcji turystycznej :grin jest to mówione tylko po to żeby wygrać spór :grin
26. Dodane przez Wąsosz, w dniu - 18-05-2010 19:30
A ja proponuję by gmina Wąsosz w ramach budowy obdnicy miejskiej na drodze nr 36 wybudowała ją w okolicach wsi Borowno w gminie Wąsosz, skąd gmina Rawicz ciągnie wodę do Rawicza. To jest nasz teren i tak samo jak wy zrobimy z nim co chcemy i nic wam do tego. Bierzcie sobie wodę z Masłówki, gmina Wąsosz też musi się rozwijać i nie należy zatrzymywać tej inwestycji.
27. Dodane przez onet, w dniu - 18-05-2010 19:39
No i z jednego pociągu miesięcznie zrobiło się 12.
28. Dodane przez gy, w dniu - 18-05-2010 19:45
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
29. Dodane przez do 9, w dniu - 18-05-2010 19:46
My nie wypominamy PL że jeżdżą po naszych drogach poza tym drogi są dla każdego!
30. Dodane przez Józia, w dniu - 18-05-2010 20:05
Nie myślałam, że dożyję takiego dnia, ale po raz pierwszy całkowicie popieram Ponę. Jeśli chcemy coś budować, nie niszczmy tego co już jest. Linia kolejowa na tym odcinku podupadła, ale to nie znaczy, że należy ją zlikwidować. A może zlikwidujmy wasze obskurne chałupy pod drogi? Nie stać was na lepsze? To co się czepiacie naszych torów!
31. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 18-05-2010 20:35
Ciekawe którędy mieszkańcy Góry jadą do stolicy swojego województwa ?Jadą do Rawicza a potem drogą nr 5 do Wrocławia- najkrótsza droga.I teraz torpedują jej rozbudowę by sobie również poprawić komunikację.Te działania to ratowanie jedynie przez p.Starościnę swojego tyłeczka .Nie otrzymała absolutorium -trzeba się teraz wykazać.Tylko ilu osobom ta kolej jest potrzebna a ilu nowoczesna droga ?
32. Dodane przez xyz, w dniu - 18-05-2010 20:45
Jeśli będzie trzeba wybudować za ciężką kasę wiadukt nad torami łączącymi świat z Górą proponuję nazwać go- Wiadukt B.Pony !
33. Dodane przez Zaborowice, w dniu - 18-05-2010 21:01
Bojanusy precz z łapami od naszych torów. Rozbierać sobie swoje tory, bo i po co wam tory jak przejeżdzają u was 3 pociągi na krzyż.
34. Dodane przez obser, w dniu - 18-05-2010 21:04
Na tych torach pani starosta niech sobie wybuduje jeszcze jedną strażnicę.
35. Dodane przez skoczek, w dniu - 18-05-2010 21:04
cała góóóra z wojewodztwa zabrani to jeszcze szkodza pociag im sie sni chyba widmo tam towarowy jedzie 2razy na 7 dni a i czasem wcale jestem pr.pkp i wiem na czym to polega a tam poc.osob juz za mojego zycia a mam 35 lat juz nie popjedzie chyba ze za120zł. jak ostatnio retttttrrrro tras....antlantyk
36. Dodane przez Łukasz, w dniu - 18-05-2010 21:24
Ta jedna sytuacja pokazuje pewien problem, o którym politycy i wszyscy święci zapomnieli. Problemem jest jeden ważny współczynnik. W normalnym rozwijającym się kraju niezwykle ważne jest, aby przez cały okres transformacji dbać o zrównoważony rozwój transportu. 60:40 to jest zdrowy podział nakładów na infrastrukturę drogowo-kolejową. 60 % środków przeznacza się na inwestycje drogowe a 40 % na kolejowe. Dzięki temu mówiąc kolokwialnie wszystko trzyma się kupy. Niestety w Polsce ten stosunek jest 90:10. Słowem ochłapy idą na kolej i dlatego wygląda ona, jak wygląda. I oczywiście wszyscy plują, że brudno, że syf, że śmierdzi, że wszystko się rozpada. Tylko nie pomyślą dlaczego... Więc budujemy autostrady, drogi ekspresowe, obwodnice, dumny premier może się chwalić kolejnym oddanym kilometrem. (Słyszeliście kiedyś, żeby chwalił się ilością oddanych nowych odcinków kolejowych? - Ostatnim razem mógł się tym pochwalić premier Rakowski...) A infrastruktura kolejowa niszczeje. Z 10 % środków inwestycyjnych można tylko jako tako podreperować połączenia STOLICY z granicami państwa. Na resztę - prowincję nie starcza kasy. Ale tam za to dywanowe nowe asfalciki pokrywają polskie krajobrazy. I Kowalski się cieszy i Nowak też, że będzie mógł sobie dojechać ładnie i wszędzie i gdzie chce. Po co mu kolej? Po co mu jakaś linia do Góry? Przecież kolej jest niepotrzebna. I takie chore myślenie jest wszędzie w naszym kraju. Kolej to jakiś margines społeczny. Nikomu nie potrzebne dziesiętna część systemu. Tak niepotrzebna, że nawet jak najmądrzejsi planują nową, strategiczną - jedną z 5 najważniejszych dróg w kraju, linia kolejowa jest dla nich jakiś stalowym reliktem poniemieckim, którą można z mapy wymazać drugą stroną ołówka i nikogo nie pytać. A jak ktoś z lokalnych zwróci uwagę lub nie daj Boże zaprotestuje, że może jednak nie likwidować, to zaraz z niego zrobimy wroga narodu, wariata, który ma w tylnej części ciała wielomilionową społeczność Wielkopolski, Pomorza i Dolnego Ślaska. I tak właśnie się dzieje w Polsce od kilku lat. Zamykamy linie kolejowe, rozbieramy torowiska. Przerzucamy transport na drogi, na ciężarówki. Skutek tego taki, że nawet te 90 procentowe nakłady na drogi nie wystarczają na długo, i nowe drogi po 6-9 latach znowu nadają się do generalnych remontów. I tak o to koło się zamyka. Bo nawet jak ogólna kwota nakładów na infrastrukturę wzrośnie, to i tak na kolej starczy tylko 10 %, bo Kowalskiemu i Nowakowi koleiny na S5 się pojawią i trzeba remontować. 
I tak powoli Polska stanie się kolejowym Afganistanem...
reklama
37. Dodane przez DGR, w dniu - 18-05-2010 21:27
a bojanowo to niby metropolia... ryneczek i kilka domów na krzyż i ot całe "city"... :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin
38. Dodane przez do kom. 31, w dniu - 18-05-2010 21:35
nie wiem, czy wiesz, poznaniaku, ale z Góry Śl. można dojechać do Wrocławia jadąc np. przez Wąsosz, Wołów, Oborniki Śląskie. Odległość jest porównywalna, jak nie krótsza. Więc nie pisz tak, jakby droga przez rawicz była jedyną drogą do naszej stolicy.
39. Dodane przez ..., w dniu - 18-05-2010 21:37
dość już wtrącania się osobników z rejestracją pl, pra, itd w nasze sprawy
40. Dodane przez Do 25, w dniu - 18-05-2010 21:38
Jeśli za 5-10 lat połączenie kolejowe zostanie zlikwidowane, to i tak jest jakaś alternatywa- zamienić torowisko na ścieżkę rowerową, która na np. odcinku Bojanowo- Zaborowice bardzo by się przydała. Takie rozwiązanie znalazło się już dawno w powiecie gostyńskim na fragmencie byłej trasy kolejowej Gostyń- Koźmin, i wiem, że ścieżka jest jak najbardziej wykorzystywana. Może to jest sposób na umożliwienie choćby uczniom szkoły średniej w Bojanowie, zamieszkałym w Zaborowicach, na bezpieczne dojeżdżanie do szkoły?
41. Dodane przez do 31, w dniu - 18-05-2010 21:40
"Starościna" to żona starosty :roll
42. Dodane przez Gość, w dniu - 18-05-2010 21:47
Temu kto w ten sposób zaplanował inwestycję i nie uzgodnił likwidacji linii proponuję przyznać ZŁOTĄ PONĘ...!!
43. Dodane przez Rawicz, w dniu - 18-05-2010 22:00
a niech będzie wiadukt, niech utworzą połączenie osobowe sam raz sie ze znajomymi wybiore do góry zobaczyć rejony gdzie bociany pionowo startują :grin :grin :grin
44. Dodane przez mona, w dniu - 18-05-2010 22:26
Ale wiadukt do lasu na polnej drodze w Sierakowie to będą budować, bo tam wielki ruch jest....
45. Dodane przez władek, w dniu - 18-05-2010 23:04
jak zwykle wszedzie ludziepotrafia sie dogadac tylko nie w górze. Nie rozumiem tych ludzi góra to jedna wielka i pomylona gmina która tak napprawde powinna byc wsia. Wszystkie gminy do okoła potfrafia sie rozwijac pozyskiwac pieniadze na rozbudowe tylko góra jak zwykle jedyne co potrafi to wpakowac sie w problemy jedyna rzeczk która tak naprawde potrafi. projekt budowy zaostał zatwierdzony jakis czas temu przetargi wygrane firmy gotowe do wkroczenia na budowe dlaczego starosta górowski wczesniej sie o to nie upomniał tylko teraz zawsze gdy jest mozliwosc zrobiena nowej drogi zeby polepszych ich stan gmina góra musi byc aktywna w ten negatywny sposób a moge sie załozyc ze gdy zrobia wiadukt i nawet gdy gmina góra wygra za max 10 lat te tory zostaną zamknięte i wtedy kto zapłaci 10 mln kary gmina góra czy starosta >? ludzie pomysclie najpierw co robicie
46. Dodane przez Michał, w dniu - 18-05-2010 22:31
A gdzie interes publiczny?! Kilkaset osób (lokalnych mieszkańców) przeciw interesowi milionów użytkowników tej drogi tygodniowo! Wstyd, ta inwestycja nie powinna być blokowana! Nierentowną linię kolejową można zastąpić komunikacją autobusową.
47. Dodane przez Bojanowo, w dniu - 18-05-2010 22:40
do komentarzaa numer 1: skoro ta linia jak sam zauwazyles to zabytek to nalezy ja rozebrac i pozostawic kawalek jako pamiatka a nie pozostawiac do uzytku! Zazdrosc i nic wiecej. .
48. Dodane przez ..., w dniu - 18-05-2010 23:13
Jeżeli ktoś te tory wybudował to miało napewno był jakiś cel. Straszenie ludzi grubymi milionami to też jest cel. Tu sbsolutnie zgadzam się z panią starostą, że tory powinny pozostać, a parę złotych na wiadukt nie zawali gospodarki kraju.
49. Dodane przez Andrzej Z., w dniu - 18-05-2010 23:16
Stanowisko starosty górowskiego to wielkie nieporozumienie. Żeby tak upierać się nad "martwą linią" kolejową i blokować bardzo potrzebną drogę S5? Toż to paranoja, pani starosta nie rozumie jaki jest ruch obecną drogą nr 5 i jak szkodzi ona mieszkańcom Bojanowa i Rawicza. Krótkowzroczność i dbanie tylko o swoje interesiki to specjalność górowskich włodarzy, ale tym razem to już przesada. Proszę otworzyć oczy, ta linia jest prawie nieużyteczna. Jakie pani starosta ma wobec niej plany, skąd weźmie na to pieniądze??? Przecież starostwo zadłużone jest po uszy. Z takim myśleniem daleko nie zajadą. Trzeba patrzeć perspektywicznie, a nie uprawić zaściankową politykę. Tu chodzi o wielką inwestycję o której mówiło się od wielu lat. Proszę naprawdę zwrócić uwagę i swoimi truizmami nie blokować tak ważnej dla całego kraju drogi ekspresowej. Mówię to również w kontekście zbliżającego się EURO 2012.
50. Dodane przez mat, w dniu - 18-05-2010 22:52
Ludzie z Bojanowa i Rawicza zablokujcie tak 5 żeby wszystkie tiry jechały przez Górę. Przecież za rok to kolej całkiem upadnie a wózkarze to wywiozą te tory między Wrocławiem a Poznaniem.
51. Dodane przez kokocziken, w dniu - 18-05-2010 23:20
do CHAZIAJ. CO?? To WY i wasze lewactwo i nieróbstwo do tego doprowadziło. Znam ludzi z góry i nie mówie że wszyscy ale większość ma tak lewe ręce do pracy że szok! (...) A Góra wygląda jak wygląda, (...).Dajcie na wiadukt te 10 baniek to sie wam tą turystyczną linie zostawi. śmieszni ludzie
52. Dodane przez Yogi, w dniu - 18-05-2010 23:03
BUUUUAHAHAHAHAHAHAHA 
rozbawił mnie ten artykuł do łez. 
Jak nie ekolodzy, to rospuda, ot cała Polska. Co chce się coś u nas zrobić to trzeba ZBLOKOWAĆ !!! 
 
BRAWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO 
 
 
oby tak dalej 
 
P.S. Ten dyliżans co jeździ co 2 dni to niech omija S5 przez Wrocław, najwyżej będzie jeździł co 2 tygodnie :grin :grin :grin :grin
53. Dodane przez ..., w dniu - 19-05-2010 07:13
przeciez sprawa bedzie prosta - padnie pytanie czy za np 3 lata bedzie stac gmine na utrzymanie linii przynoszącej straty, jak PLK odda te linie gminie góra, oczywiście że nie bedzie stać więc po co ten bunt w górze? tam psy (...) szczekają a oni kolej chcą utrzymać? Turystyke ? :grin jak prawie co drugi DGR to handlarz złomem na kółkach z niemiec i oni beda na wycieczki jezdzic ciuchcią?? :grin :grin niezle was tam w górze robia w (...)) musicie sobie jeszcze na przywódce opozycji wybrać 3 pania :) :grin
54. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 19-05-2010 07:09
Miał chyba rację Miro, Polska to dziki kraj. Ludzie , którzy sprawują odpowiedzialne funkcje na różnych szczeblach władzy, okazują się (...)ito codziennie i na każd. Widzimy ym kroku. Na każdym kroku przez czyjąś nieudolność ,marnowane są pieniądze podatników.  
Trudno nie zgodzić się tu ze stwierdzeniem posła Szczepańskiego ,że za fakt, że ta sprawa wyszła na jaw dopiero teraz, na tym etapie inwestycji, powinny polecieć głowy. 
Kolej to przewoźnik do którego trzeba dokładać. To studnia bez dna, do której pompowane są co roku ogromne pieniądze z naszych podatków. Za pieniądze, które w całym kraju dokładamy corocznie do PKP, można by wybudować kilkanaście obwodnic Bojanowa. Pomimo tych ogromnych dotacji, przekazywanych spółkom które powstały na kolei,( ażeby można było lepiej kraść ) spółki te są zadłużone na kolosalne kwoty. Co chwilę słyszymy, że z powodu zadłużenia,ileś tam składów na czynnych jeszcze liniach kolejowych zostaje wycofanych. Te składy, które jeszcze jeżdżą , są przepełnione, brudne i ciągle się spóźniają ( jeżdżę pociągami kilkanaście lat i uważam , że PKP to nieporozumienie). Najwyższy już chyba czas, aby dać sobie spokój z przeżytkiem jakim jest kolej. Z kosztownym przetaczaniem krwi rozkładającemu się trupowi, po którym łażą już robaki. Kolej dobra była w czasach kiedy ją budowano( 150 lat temu - nie było wtedy na drogach samochodów, nie było dróg asfaltowych, dominował transport konny ). Zdawała też jeszcze egzamin za poprzedniej komuny. Dzisiaj prawie każdy ma już samochód, brakuje nam tylko dobrych dróg. 
Pod torami leży szeroki , utwardzony, i w miarę prosty pas ziemi. Wystarczy te tory zdjąć i mamy podkład pod drogę ekspresową o uregulowanej własności państwowej. Pieniądze przeznaczone na modernizację linii kolejowej połączyć ze środkami na budowę dróg ekspresowych i do roboty.
55. Dodane przez DO NR 50, w dniu - 19-05-2010 07:35
DROGĘ S5 MOŻNA ZABLOKOWAĆ, ALE KTOZAPŁACI MANDATY, NASZ BURMISTRZ CHODZI CHODNIKAMI I MANDATY GO NIETYCZĄ!! :( :sigh
56. Dodane przez gora, w dniu - 19-05-2010 08:57
ja jestem z gory mieszkam tu ale no racje maja bojanowo i rawicz na co trzymac nierentowna linie itd? jak na moje to zlikwidowac.
57. Dodane przez kol., w dniu - 19-05-2010 08:58
Ludzie nie piszcie głupot,bo to co pamietam ta lini cały czas przynosi straty.A jak pani Pona walczy o tą linie to niech PKP PLK. przeniosą koszty utrzymani jej na powiat Górowski.A większosc towaru do miasta doworzona jest Tirami.A jak chcą drezyną sobie pojeździć to niech się bowią na torach wyciągowych koło cukrwni.A firma która wygra przetarg na budowe nich miasto obciąży kosztami
58. Dodane przez Młody, w dniu - 19-05-2010 09:00
Oj ta Fiona. Jeszcze tylko Shreka brakuje. Uwielbiam ten kraj.
59. Dodane przez Maniek, w dniu - 19-05-2010 09:08
Pan poseł nic nie zrobił w sprawie ul.Dworcowej w Lesznie więc niech nie miesza się do naszych spraw.Do likwidowania jest pierwszy ale poproście go o coś to prędzej zobaczycie UFFO.Gdy raz nam zlikwidują tory to już nigdy ich nie odbudują.Dzisiaj jeżdzimy samochodami ale kto wie jak długo.Kolej musi spełniać funkcje służebne dla ludności a nie opowiadać o rentowności.Co by było gdyby piekarz przestał piec bo nie ma rentowności.Pani Starosto tak trzymać.Postawić szynobus i niech wozi ludzi.Przewozy towarowe trzeba wozić koleją.Linia prowadzi przez piękne tereny,gdzie są ekolodzy.Nasze górowski władze nic się nie bójcie róbcie swoje,nie pozwólcie by pan Sz. decydował co dla nas lepsze.
60. Dodane przez leo, w dniu - 19-05-2010 09:19
to co wyprawia się co jakiś czas w górze to jest żałosne.zawsze jakiś interesiki przed interesem publicznym.nawet wrocław tak naprawdę górę ma w "głębokim poważaniu".utrzymywanie sztucznego problemu kargule-krzyżacy to też jest żałosne.bo tak naprawdę tego problemu nie ma.jako argumentu używają go ludzie,którzy mają problemy z samym sobą.
61. Dodane przez XX, w dniu - 19-05-2010 10:18
Do mnie argumenty p. Pony nic a nic nie przemawiają.Zawsze należy brać pod uwagę interes publiczny i korzyści dla wszystkich a nie jakieś sentymenty. My Polacy nie możemy sobie pozwolić na dodatkowe koszty z racji tego, że ktoś się upiera. Sprawa ta nie powinna w ogóle zaistnieć, interes ogółu na I miejscu!!
62. Dodane przez Neo, w dniu - 19-05-2010 10:37
Jakie firmy z Góry wożą koleją towar? 10 firm to może w lesznie wozi towar koleją ale w Górze to skąd macie tyle firm? 
Może ktoś napisze co to za firmy. 
Myślę że referendum w Górze by wyjaśniło czy Oni chąc tę kolej czy nie (nie tylko pani Pona).
63. Dodane przez andreotti krzyżak, w dniu - 19-05-2010 10:55
Nie bardzo rozumiem tę całą aferę . Czy nie można spokojnie przeanalizować projekt i spróbować wybudować wiadukt .Pytanie tylko kto będzie utrzymywał linię kolejową . A swoją drogą powinna polecieć głowa tego kto nie zauważył tej linii kolejowej . Dość mam tego gadania o krzyżakach i kargulach . W każdej społeczności są ludzie i ludziska . Ale wszyscy chyba jesteśmy Polakami i interes Polski jest najważniejszy . A czytając te posty to po prostu żenada tak z jednej jak i z drugiej strony
64. Dodane przez CHAZIAJ, w dniu - 19-05-2010 11:41
A gdzie konsultacje społeczne w sprawie ewentualnej likwidacji linii kolejowej. Chyba najpierw należy wysądować czy nie jest to szkodliwe dla czyiś interesów. Przecież każdy plan zagospodarowania przestrzennego wymaga uprzednio sprawdzenia w formie studium oraz późniejszych konsultacji społecznych czy inwestycje nie są dla jednych pożyteczne a dla innych szkodliwe. Górowianie nie są za niebudowaniem S5 ale należało też w fazie projektów przewidzieć istnienie linii kolejowej. Jeśli tego nie uczyniono to za ewentualny wiadukt czy też inną formę "obejścia" niech płacą osoby odpowiedzialne za taki stan rzeczy. A co do firm to jeną z firm w Strefie Ekonomicznej jest firma z Rawicza produkująca konstrukcje stalowe. Widocznie w Rawiczu jest takie zielone światło dla przedsiębiorców, że nawet LUCAS / SEWS tego nie wytrzymał.
65. Dodane przez tak sobie myślę,że..., w dniu - 19-05-2010 11:43
...może być tak...pona robi na złość, bo wojewoda dolnośląski nie chce dać kasy na strażnicę, którą powinno wyłożyć starostwo górowskie.
66. Dodane przez CHAZIAJ, w dniu - 19-05-2010 11:52
proszę przeczytać to http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794,7064292,Droga_S5_az_o_440_milionow_tansza_.html 
 
wynika z tego niezbicie, że jeżeli są takie oszczędności przy budowie S5 to 10 mln na wiadukt sie znajdzie no i na chodnik na ul. Dworcowej w Lesznie wystarczy
67. Dodane przez do 66, w dniu - 19-05-2010 12:24
ale na most na rzeczce nie wystarczy.....
68. Dodane przez Rawiczanin, w dniu - 19-05-2010 12:55
Bardziej potrzebna jest droga S5 niż stara pordzewiała linia kolejowa! No chyba że P. Pona osobiście będzie obwozić drezyną wycieczki krajoznawcze i pokazywać "piękno" gminy GÓRA :grin jeśli tak to sam się chyba wybiorre na przejażdżkę :p
69. Dodane przez zdolny śląsk, w dniu - 19-05-2010 13:44
co wy sie czepiacie Góry? nie mówie że ta trasa jest niepotrzebna.Jedyną stroną do jakiej można sie przyczepić!! to do gamonia który tą trase projektował.To tak jakby powstała expresówka bez mostu np: bez przeprawy przez rzeke. To wina GDDKiA
70. Dodane przez M,aria J., w dniu - 19-05-2010 13:50
w naszym kraju wszystko na opak.. Do kom.54 czytam twoje komentarze,troche historii,troche terażniejszosci,czekam na dalsze...
71. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-05-2010 14:07
...wiadukt nad dróżką do lasu jest wazniejszy niż nad linia kolejową..? coś się chyba pomyliło Panu Burmistrzowi Bojanowa i Staroście Rawickiemu..a poza tym jak można bylo na etapie projektowania przebiegu drogi zalozyc ,że linia kolejowa nie istnieje bez zasiegnięcia opiniii u jej właściciela ?
72. Dodane przez Ta juśki, w dniu - 19-05-2010 14:45
To jest właśnie samorządność w polskim wydaniu - dochodzą do władzy (...) i blokują państwowe inwestycje.W górowskim żadnego przemysłu, bieda i złodziejstwo, zagrody wyglądają jak w 1945r. no i jeszcze nie chcą żeby ktoś inny się rozwijał. "sam nie mam, drugiemu nie dam" po prostu zaściankowość, głupota i uwstecznienie. I zobaczycie że "ta juśki" wstrzymają budowę.
73. Dodane przez do kom 72, w dniu - 19-05-2010 14:53
Moim zadaniem to troche inaczej wyglada - my chcemy sie rozwijac nie patrzac czy zaszkodzimy tym innym. Nie wazne co sie stanie z reszta, wazne zebysmy MY mieli droge, nie wazne czyim kosztem
74. Dodane przez dede, w dniu - 19-05-2010 15:19
mój śp. trener sparty Mieska Górka mówił!!! to są galony, i teraz potwierdzają sie jego słowa, zacofany wg. mnie powiat, jak oni rządzili by polska to cofali byś my sie do tyłu.
75. Dodane przez axy, w dniu - 19-05-2010 15:23
pani Pona wstydziła by sie , pewnie jest wykształconą osobą, ale jej argument dotyczący linii kolejowej jest żenujący!! kobieto wiekszość z osób sie z ciebie śmieje, aż wstyd mieć tak nieudolnego włodarza wygadującego takie rzeczy..
76. Dodane przez aawa, w dniu - 19-05-2010 15:56
no pięknie;D 
Cała Polska. 
Ciekawe skąd gmina weżmie lokomotywke i za co utrzyma tą turystuke. 
z tego co wiem to w szkole się chwalą koledzy że szyny na złom biorą z tej lini;) 
 
Aha i przestrzegam wszystkich urzędników że jeżeli Pano Pony
77. Dodane przez xxx, w dniu - 19-05-2010 18:01
założyć rogatki w Masłowie i nie wpuszczać DGR-ów inie będzie korków w Rawiczu
78. Dodane przez DGR do kom. 77, w dniu - 19-05-2010 18:41
Załóż sobie rogatki, ale pod swoim domem, krzyżaku... :grin :grin
79. Dodane przez xxx, w dniu - 19-05-2010 19:19
do komentarza 33 jestes debil i tyle rozebrac wpizdu tory bo sa niepotrzene a u nas wiecej jezdzi pociagow jak u was ten jeden
80. Dodane przez DGR, w dniu - 19-05-2010 20:53
bojanusy- wielka mi metropolia, hehehehe :grin :grin
81. Dodane przez Poznaniak, w dniu - 19-05-2010 20:59
Ja myślę, że Ci z Góry chcą tej linii, ponieważ tak jak nią przyjechali w 1945 roku planują nią wrócić tam skąd przyjechali... 
Ach te Jóźki - same kłopoty z nimi...
82. Dodane przez do kom 74, w dniu - 19-05-2010 21:11
masz racje śp.Edziu tak mówił.A TAK apropos to ludziom domy zabierają pod drogi!!!!! a tu p.przewielebna starosta.nie rentowną linie chce utrzymywać????? nie wie pewnie jak utrzymać sie w następnej kadencji!!!! no tak jak wypaść z dobrze płatnego KORYTA!!!! porażka.Góre w kosmos wysłać
83. Dodane przez barbara, w dniu - 20-05-2010 00:56
spokojnie,bez histeri,po co ta wojna,nie ma powodów się obrażać.tory były i będą.to jest gra,to odsunięcie w czacie budowy chorej drogi.
reklama
84. Dodane przez ja, w dniu - 20-05-2010 00:57
odwalcie się od tej góry!!!! patrzcie na siebie,,,, wielcy rawiczanie co naprawić dziury w ulicy nie umiecie...zamiast dziury garb....to jest królestwo...ale partaczy
85. Dodane przez smutny, w dniu - 20-05-2010 06:56
Zabiorą nam PKP, potem PKS, na koniec zniknie ZUS i PZU. W efekcie zostaniemy PGRem :(
86. Dodane przez CHAZIAJ, w dniu - 20-05-2010 07:16
Pamiętam jak moi Dziadkowie opowiadali jak zaraz po wojnie jak przyjechali do Góry na Piastowskie Ziemie Odzyskane to najwięcej szabrowników, którzy wywozili z Góry co się dało byli mieszkańcy Rawicza i Bojanowa, którzy byli tu za okupacji na robotach.
87. Dodane przez gdyby, w dniu - 20-05-2010 07:57
gdyby nie chodziło o tory 
a o rzekę, to co by to było? 
Proponuję zaprojektować skocznię, 
lub rampę żeby przez tory przeskoczyć 
BEZKOLIZYJNIE. Gratulacje dla inwestora 
i wykonawcy
88. Dodane przez Jasiu, w dniu - 20-05-2010 08:38
Mili Państwo, dokumenty techniczne w sprawie obwodnicy Bojanowa i Rawicza trwają już od dłuższego czasu 2004.Ustalenia z różnymi stronami też no może 2006.Transport kolejowy do Góry z Bojanowa jest tak znikomy,że z rachunku ekonomicznego się nie opłaca.Ruch pasażerski nie istnieje od 2000 ,zatem jakie argumenty przemawiają z utrzymaniem linii kolejowej - żadne. Proponuję zatem rozwiązanie komunikacyjne zastępcze transportem kołowym na koszt samorządu Góry.
89. Dodane przez ... $, w dniu - 20-05-2010 08:44
Do kom. 85 - Będziesz mógł wtedy prowadzić działalność gospodarczą - kupisz 2 busy aby świadczyć usługi transportowe dla mieszkańców zamiast PKP i PKS , podszkolisz się w zawieraniu ubezpieczeń i będziesz przedstawicielem regionalnym. Może ZUS też da Ci prawo do załatwiania wszystkich formalności ... Będziesz BOGATY !! i poważany 8) O takim PGRze napiszą nawet w New Jork Times-e :eek
90. Dodane przez ty2, w dniu - 20-05-2010 13:24
Nie da sie na tej drodze zrobić zwykłego przejazdu strzeżonego lub z automatycznymi rogatkami?, porządnie go oznakować i wystarczy 
 
Bzdurą jest że linia przynosi straty, niby skąd? Może niech ktoś wyliczy te koszty bo ja widze zysk z tych przewozów towarów, moim zdaniem ta linia przynosi kolei zysk, gdyby tak nie było juz dawno by ją zamknęli. Jakie niby koszty generuje ta linia? Przecież na odcinku od Bojanowa do Góry kolej nikogo nie zatrudnia, tor jest w takim stanie technicznym że nie wymaga nakładów na remonty i bez remontów będzie po nim można jeszcze wiele lat jeździć. Jak jedzie pociag to do kasy Cargo płynie kasa ze przewóz a do PLK za udostepnienie Cargo torów. O jakich kosztach mówimy, ja ich nie widzę, podatki? PLK jesli nie oddało budynków w Górze miastu to coś musi zapłacić, ale za tory nie płaci, nadzór nad torowiskiem? to też żaden koszt - pracownik przejdzieie/przejedzie raz na jakiś czas - koszt groszowy
91. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-05-2010 20:27
A ja jestem za utrzymaniem linii. W Bytowie (miasto powiatowe w woj. pomorskim) kolei też się ponoć "nie opłacało" utrzymywać linii kolejowej. A teraz Urząd Marszałkowski planuje ją odnowić w ciągu najbliższych 7 lat i dzięki temu bytowianie będą mieli szybkie połączenie do Gdyni. 
Gdyby nie rozebrano linii z Leszna przez Górę do Krzelowa, to przez Górę przebiegałoby najkrótsze poąłczenie z Poznania przez Leszno, Legnicę do Jeleniej Góry i dalej w Sudety.  
Wniosek: co nagle, to po diable.
92. Dodane przez Piotr, w dniu - 25-05-2010 20:28
I jeszcze jedno. Koszt takiego mostu to jest ułamek procenta w kosztach budowy tej drogi. Czy to tak trudno pojąć?
93. Dodane przez do Piotra, w dniu - 25-05-2010 21:48
To teraz nie bedziesz miał ani Twojego wiaduktu z linią kolejową, ani drogi S5!
94. Dodane przez DO PANI STAROSTY, w dniu - 26-05-2010 20:20
Dlaczego ta spraw wyszła teraz, a nie w momencie uzgadniania tej dokumentacji ze Starostwem przez GDDKiA, proszę o odpowiedź Panią Starostę? To jest conajmniej niezrozumiałe i wskazuje na próbę ugrania własnych ukrytych interesów na tej sprawie, a nie interesów Powiatu Górowskiego. Czy Pani Starostwa jest świadoma konsekwencji finansowych, prawnych oraz karnych tej decyzji?
95. Dodane przez Grobowicz Stefan, w dniu - 09-06-2010 08:44
Jestem grabarzem w miejscowej parafii i nie zgadzam się na budowę obwodnicy, bo wówczas interes mi nie pójdzie
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj