Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Nie będzie referendum w sprawie wiatraków
Nie będzie referendum w sprawie wiatraków
Nie będzie referendum w sprawie wiatraków
26.05.2010. Radio Elka, Jarek Adamek
Lipno. Rada gminy Lipno odrzuciła wniosek ponad tysiąca mieszkańców o przeprowadzenie referendum w sprawie budowy w gminie elektrowni wiatrowych. Większość radnych uznała, że wniosek był nieprawidłowy. Grupa inicjatywna już zapowiada odwołanie od tej decyzji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na sesję przyszła kilkudziesięcioosobowa grupa przeciwników elektrowni wiatrowych. Od kilku tygodni walczą oni z planami budowy ferm wiatrowych w gminie, obawiając się ich niekorzystnego wpływu na krajobraz, środowisko i zdrowie mieszkańców. By zablokować budowę postanowili przeprowadzić gminne referendum. Kilkuosobowa grupa inicjatywna zebrała 1200 podpisów mieszkańców gminy Lipno, czyli mniej więcej jednej czwartej uprawnionych do głosowania. Domagali się oni, żeby mieszkańcy zdecydowali, czy są
za lokalizacją wiatraków w odległości poniżej dwóch i pół kilometra od zabudowań. W praktyce oznacza to niemożność budowy w ogóle - w gminie nie ma bowiem aż tak dużych pustych przestrzeni.
Wniosek trafił do przewodniczącego Rady Gminy. Ten powołał doraźną komisję, która miała sprawdzić, czy jest on poprawny pod względem merytorycznym i formalnym. Przewodniczący komisji Paweł Górzny podczas sesji przedstawił ustalenia - zdaniem aż pięciu z siedmiu członków komisji wniosek należy odrzucić. Naruszono kilka przepisów - mówił Górzny. Pomysł referendum nie został, zdaniem komisji, właściwie rozpropagowany. Nie do przyjęcia był też fakt, że pytanie referendalne nie było takie samo jak nazwa referendum. Wreszcie, zdaniem członków komisji, referendum w sprawie lokalizowania wiatraków byłoby sprzeczne z ustawą o planowaniu przestrzennym. W obronie wniosku stanął radny Mariusz Homski. Czy możemy nie liczyć się z wolą tysiąca osób, które troszczą się o przyszłość swoją i dzieci? - pytał. Tadeusz Hofmański z kolei zauważył, że tematem dyskusji nie jest budowa elektrowni, tylko przeprowadzenie referendum.
Samych wnioskodawców reprezentował Zbigniew Grześkowiak. Błagam państwa o litość - mówił w bardzo emocjonalnym wystąpieniu. Przy okazji popełnił małą gafę. Siedzi tu pan z czarną teczką i czeka jak sęp na państwa decyzję - mówił, wskazując na ubranego w czarny garnitur mężczyznę, sugerując, że ten jest przedstawicielem inwestorów. Radni wytłumaczyli mu jednak, że ów mężczyzna to… kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Karol Jasiak.
Sam wójt Janusz Chodorowski stwierdził, że lepsze od referendum będzie konsultowanie stawiania wiatraków przy okazji uchwalania planów zagospodarowania przestrzennego. Mieszkańcy Lipna nie powinni decydować o tym, co się będzie działo w Sulejewie - stwierdził. Ostatecznie przewodniczący rady Kazimierz Kubicki przeprowadził głosowanie. Jedenastu radnych było za odrzuceniem wniosku, za przyjęciem trzech, a jeden radny wstrzymał się od głosu. Inicjatorzy referendum już wychodząc z sali zapowiadali zaskarżenie tej uchwały do wojewody. (jad)
1. Dodane przez kecaj, w dniu - 27-05-2010 00:28 00 no i wielkie brawa mam nadzieje ze za pare lat wszyscy ludzie zgodnie stwierdz ze dobrze ze doszlo stawiania wiatrakow a co za tym idzie niezla kasa wplywa do gminy ktora mozna wykorzystac na cele ktore dla gminy sa wazne utwardzanie drog budowa przedszkoli no i co najwazniejsze budowa kanalizy gazu i podlaczanie wody na kazde nowe soiedla ktore beda sie budowac w niedalkeij przyszlosci ...a kasa jest nie mala ktora gmina jest wstanie wykorzystac...
2. Dodane przez Obywatel, w dniu - 27-05-2010 03:44 00 To rozstrzygnięcie dobitnie pokazuje jak "nie po drodze" jest naszej władzy ze zwykłym szarym obywatelem. Wizja łatwych dochodów odjęła Panom radnym resztki rozumu. Oni już reprezentują tylko samych siebie! Jak inaczej można sądzić jeśli zignorowali wolę tysiąca dwustu swoich wyborców? Trzeba sie poważnie zastanowić czy nie zbierać kolejnych podpisów pod inicjatywą odwołania Wójta i Rady Gminy!
3. Dodane przez skorpion, w dniu - 27-05-2010 09:09 00 Mieszkańcy gminy Lipno zrobić referendum i odwołać rade.Niechcą się liczyc zgłosami mieszkanców wywalić(...).Pamiętajcie to jest jedyna opcja.
4. Dodane przez Greg, w dniu - 27-05-2010 07:44 00 Niech inicjatorzy dobrze przeczytają ustawę jak są tacy madrzy. Nawet w sytuacji gdyby wniosek o referendum był całkowicie zgodny z prawem to rada gminy nie jest zobligowana do zarządzenia referendum. Rada mogła odrzucić inicjatywę i nie ma podstaw do odwołania bo to tylko bicie piany. A tak na marginesie wiadomo, iz wniosek o referendum to element kampanii wyborczej jednego z radnych, który pod przykrywką szczytnej idei demokracji bezpośredniej robi sobie kampanię.
5. Dodane przez edi, w dniu - 27-05-2010 08:08 00 Odrzucili wniosek?! Teraz pokazali kim są naprawdę. Tylko łatwa kasa im w głowie, a ludzi mają gdzieś. Referendum miało być dla całej gminy Panie Wójcie, więc dlaczego mówi Pan, że mieszkańcy Lipna nie będą decydować o tym co dzieje się w Sulejewie? Mieszkańcy Sulejewa mają takie samo prawo wziąć udział w referendum, co mieszkańcy Lipna. Panie Wójcie, proszę poczytać dokładnie, czego może dotyczyć referendum lokalne. Wie Pan, że na takim referendum można nawet wójta odwołać?
6. Dodane przez asiur, w dniu - 27-05-2010 08:10 00 Tę decyzję nie można, ale trzeba odwołać do SKO, bo naszym władzom już się w głowach poprzewracało. Dobrze, że do wyborów coraz bliżej, czas na duże zmiany!!!
reklama
7. Dodane przez emi, w dniu - 27-05-2010 08:13 00 I oni twierdzą,że reprezentują mieszkańców Gminy Lipno?! A co z wolą 1/4 uprawnionych do głosowania? Wstydźcie się Panowie Radni, (...)
8. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 27-05-2010 08:12 00 kasa.. duza kasa.. dla kogo dla radnego powiatowego ma tylko 8 wiatrakow korupcja nic wiecej. gmine zaczna opuszczac ludzie z ktorych gmina ma pieniadze ale oczy sie otworza pozniej
9. Dodane przez Do kom. 2, w dniu - 27-05-2010 08:19 00 Obywatelu nie można aktualnie zbierać żadnych podpisów o odwołanie organu gminy. Zastanawiam się dlaczego ludzie się wypowiadają nie mając pojęcia o istocie sprawy? Tak samo pewnie nie macie pojęcia o wiatrakach ale dla zasady jesteście przeciw. A co do referendum ws odwołania rady i wójta odsyłam do ustawy z 15 września 2000 roku o referendum lokalnym i od razu się wyjaśni, iż postulat jest chybiony.
10. Dodane przez Do komisji, w dniu - 27-05-2010 08:20 00 Po pierwsze: referendum należy rozpropagować, gdy już jest znany termin jego przeprowadzenia,a nie w chwili złożenia wniosku o referendum, po drugie: wniosek o referendum zawiera ogólny zarys problemu, którego ma dotyczyć oraz proponowane pytanie, a nie już ostateczną wersję, po trzecie: referendum może dotyczyć planów zagospodarowania przestrzennego. O tym wszystkim mówią ustawa z dnia 15.09.2000r Dz. U. nr 88 poz. 985. Moja propozycja: Panowie Radni i Panie Wójcie wpiszcie w google REFERENDUM LOKALNE i poczytajcie trochę, bo wasza wiedza jest ujmą dla stanowiska, jakie piastujecie.
11. Dodane przez Do kom. 6, w dniu - 27-05-2010 08:27 00 Jak tak samo się znasz na wiatrakach jak na prawie administracyjnym to "gratuluje". Wypowiadacie się ludzie nie mając pojęcia o sprawie. Po 1. od uchwały rady gminy nie można się odwołać do SKO. Po 2. komentarz, iż wójt ma poczytać ustawę powinien być skierowany w drugą stronę, tj. do piszącego komentarz. Sam poczytaj ustawę i się dowiesz, iż obecnie nie można przeprowadzić żadnego referendum odwoławczego.
12. Dodane przez mawi, w dniu - 27-05-2010 08:28 00 do kom.4 Pomysłodawcą nie jest żaden radny, ani nawet nikt z grupy inicjatorów. Greg, jeśli nie masz o czymś pojęcia, to lepiej nie wypowiadaj się.
13. Dodane przez ... $, w dniu - 27-05-2010 08:29 00 Jeśli na terenie gminy wiatraki stanąć nie mogą ze względu na bezpieczeństwo to może trzeba dokupić kawałek ziemi od sąsiedniej gminy i temat z głowy. Tylko , że normalny kawałek nieużytku bez zainteresowania kupujących jest niewiele wart . Natomiast gdy pojawi się kupiec nagle cena gruntu rośnie i wtedy pojawia się pytanie czy warto ... Dlaczego zamiast szukać trzeciego rozwiązania wszyscy skupili się tylko na dwóch - będą wiatraki lub nie będzie wiatraków co dzieli mieszkańców zamiast łączyć. Działanie rady wbrew woli mieszkańców pozbawia ją szansy na kolejną kadencję.
14. Dodane przez mieszkanka gminy, w dniu - 27-05-2010 08:29 00 a ja jestem zadowolona z decyzji radnych...a zwłaszcza z opanowania i rzeczowego odpowiadania Pana Wójta... zgadzam się z komentarzem 4... strach się bać tego człowieka..w święciechowie go nie chcieli więc teraz robi wszystko żeby u nas w gminie zamieszać
15. Dodane przez elik, w dniu - 27-05-2010 08:29 00 Nasz władze tak się boją referendum, że zrobią wszystko, aby do niego nie dopuścić. Panowie Radni jesteście żałośni!
16. Dodane przez xxx, w dniu - 27-05-2010 08:42 00 do kom.7 A CO Z WOLĄ 3/4 UPRAWNIONYCH DO GŁOSOWANIA ?
17. Dodane przez Do kom. 12, w dniu - 27-05-2010 08:49 00 Proszę zakwestionować merytoryczną treść mojej wypowiedzi odwołując się do podstaw prawnych. Greg.
18. Dodane przez LEWATYWA, w dniu - 27-05-2010 08:56 00 TAK SAMO SPRZEDANO ZIEMIĘ GMINNĄ W WILKOWICACH . PRZEDSZKOLA NIE MA I NIE BĘDZIE. TRZEBA TACZKAMI PODJECHAĆ POD URZĄD LIPNA .TYLKO KIEDY . NIECH SIE ZNAJDZIE ORGANIZATOR.JAJA JUŻ ZBIERAM.
19. Dodane przez xx, w dniu - 27-05-2010 09:05 00 Kto na tym zyska MIESZKAŃCY czy Radni?Tak sie zastanawiam dlaczego tak nagle radnym zależy na tych wiatrakach,jeżeli mieszkańcy nie chcą to nie rozumiem uporu rady.No chyba że Boniek sypnął do koryta.
20. Dodane przez Mieszkaniec Gronowa, w dniu - 27-05-2010 09:15 00 Strach mieszkać z takimi mieszkańcami jakimi są ludzie którzy się wypowiadają banda egoistów Nigdy bym nie zamieszkał w takiej miejscowości. Wstyd........................
21. Dodane przez ali, w dniu - 27-05-2010 09:58 00 (...) z Lipna !!! widziałem w wielu krajach wiatraki i to o wiele bliżej domostw.Co ciekawe nie było to kilka sztuk lecz kilkadziesiąt.Nikt tam nawet nie pomyślał o szkodliwości bo takowej nie ma.Ale kto wie może w tej gminie są wrażliwi ludzie i zwierzątka.(...) !!!
22. Dodane przez a ja sobie mysle, w dniu - 27-05-2010 09:23 00 a ja sobie mysle, wójcie, ze trzeba zamknąć gmine na trzy spusty, nie stawiac wiatraków...trzeba tylko pozwolic na robienie róznych interesów lobby ze Smyczyny i wtedy bedzie pan miał spokój.pod warunkiem ze nie bedzie sie wójt za bardzo im wtracał.no to zdrowia...
23. Dodane przez Mókowo, w dniu - 27-05-2010 09:34 00 Biedne Wilkowice a wszystko mają
24. Dodane przez Niestety, w dniu - 27-05-2010 10:08 00 W wielu komentarzach przewijają się frazesy jednego z radnych (my mieszkańcy znamy je na pamięć), który jest kandydatem na wójta, prawda panie Mariuszu? Niedobrze wykorzystywać taki temat jako element kampanii, brzydkie to i śmierdzi, no ale cóż jaki kandydat takie kampania.
25. Dodane przez ABSTRAHUJĄC, w dniu - 27-05-2010 11:10 00 Abstrahując od wiatraków, dlaczego rada gminy miała podjąć uchwałę niezgodną z prawem? Tego byście chcieli? Pewnie remik i jego świta (razem z ranym H) tak, bo robią wszystko na przekór. Radni nie mają żadnego interesu osobistego w podejmowaniu tej czy innej uchwały, pełnią funkcję społeczną i starają się zrobić dla gminy jak najlepiej. Zostali zresztą wybrani przez mieszkańców. Nie podobają się? To sam kandyduj, zobaczymy co zrobisz. Natomiast co niektórzy chcą przy tym ogniu upiec własną pieczeń, co jest nieeleganckie. Ja również jestem za tym by wiatraki były nieco dalej ale do konsensusu trzeba dojść w cywilizowany i zgodny z prawem sposób. Jeszcze jedno, tak hipotetycznie: skoro 1/4 uprawnionych do głosowania mieszkańców gminy jest za referendum, to znaczy, że pozostałe 3/4 są PRZECIW! Dlatego powinno się uszanować zdanie większości, chyba że konieczne jest zbieranie podpisów "kto nie chce referendum". Ogólnie cała wiatrakowa sprawa dziwnie wygląda i brawo dla radnych za trzeźwe myślenie i nie uleganie emocjom.
26. Dodane przez Do 24, w dniu - 27-05-2010 10:21 00 Prawda, niestety Pan Mariusz postawił sobie jeden cel i chce go zrealizować za wszelką cenę. Pytanie dlaczego???
27. Dodane przez kotek, w dniu - 27-05-2010 10:45 00 LUDZISKA! Niestety głupota i niewiedza ludzi ze wsi nie zna granic... Wyjedźcie za granicą, albo chociaży pod naszą granicę z Niemcami - po polskiej stronie powstają fermy wiatraków jak "grzyby po deszczu"! To nie tylko pieniądze dla gminy, ale przede wszystkim dla zwykłych ludzi, rolników, którzy potrafią u nas tylko narzekać i czekać "bo coś im się należy"... Zobaczcie, jak ludzie tam z tego żyją, utrzymują rodziny... Niestety technologie się rozwijają, a będąc w Unii musimy stosować się do obowiązujących praw i obowiązków.... Wieśniacy - weźcie się ogarnijcie i zacznijcie myśleć racjonalnie!!!!!!!!!!!
28. Dodane przez lewatywa, w dniu - 27-05-2010 11:10 00 zrozumiałbym wiatraki a nie stare (...) z Niemiec. Chłopcy kupcie sobie po wiatraczku do rowera i na loda.
29. Dodane przez J.K., w dniu - 27-05-2010 11:13 00 Ciekawi mnie kto napisał, aż tyle postów. Panie Mariuszu spędzanie cały czas przed komputerem i sledzenie dyskusji oraz częste udzielanie mogą żle wpłynąć na wzrok. Należy zajać się dyskusją nad korzyściami i zagrożeniami budowy wiatraków. Nie może być tak, ze postawienie wiatraków przeszkadza 20 osobom,którzy byli inicjatorami referendum i przez to uniemożliwiają rozwój gminy. Pozdrawiam J.K.
reklama
30. Dodane przez mieszkanka Gminy, w dniu - 27-05-2010 11:19 00 Ludzie, o czym wy tu piszecie, tu nie chodzi o żadną kampanię, nie chodzi o wiatraki tutaj chodzi o samowolę w Gminie. Dlaczego radni tak bardzo bali się referendum? hmmm.... przecież są zwolennicy i przeciwnicy stawiana farm wiatrowych w tak bliskiej odległości od budynków mieszkalnych, więc referendum by rozstrzygnęło czy mają być wiatraki, czy też nie, ale zadecydowali by o tym mieszkańcy gminy a nie grupa 15 radnych. więc proszę, nie piszcie głupot i nie obrażajcie ludzi, trochę kultury i szacunku.
31. Dodane przez do kotka, w dniu - 27-05-2010 11:39 00 Ale z ciebie (...) skoro piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia. postaw sobie przed swoim oknem maszt o wysokości 150 metrów i zamontuj na nim śmigło. ciekawa jestem jak długo wytrzymasz? dodaj jeszcze dwa i zobaczysz jaka będzie zabawa
32. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 27-05-2010 11:29 00 nie trzeba było zebrać podpisów 4500 mieszkańców, tak do wiadomości!!!! wystarczyło 10% uprawnionych do głosowania. A co do uchwały, to śmieszne co podała komisja, bzdury nie poparte prawem. więc proszę nie pisać czegoś o czym nie ma się pojęcia
33. Dodane przez do abstrahującego, w dniu - 27-05-2010 11:32 00 Remik i jego świta? z radnym H? widzę jakieś koleżeńskie zazdrości, nie ładnie tak koledze zazdrościć to GRZECH
34. Dodane przez mieszkaniec lipna, w dniu - 27-05-2010 11:53 00 do kom.27 przeprowadziłem się z Leszna do Lipna i uwież mi że wiatraki nie są takie piękne jak się wam wydaje, a prądu z nich jest tyle co "kot napłakał" więc nie ma z tym podniety, proponuję wam postawienie w Lesznie na rejtana, przyjaźni i innych osiedlach, a nawet jak chcecie to nawet na rynku - droga wolna, a wieśniakiem możesz mnie nazywać wcale mi to nie przeszkadza.Jeżeli jest to takie piękne zaproponujcie mieszkańcom gminy lipno zryczałtowaną opłatę 500zł za prąd rocznie przez 30 lat i niech wiatraki powstaną, każdy będzie miał z tego korzyść
35. Dodane przez MOI DRODZY, w dniu - 27-05-2010 12:00 00 Najgorsze jest to, że inicjatorom NIE CHODZI w żadnym wypadku o dobro gminy, czy mieszkańców, dla nich ważne są tylko ICH WŁASNE INTERESY, ich działki, rancza itp. Nie łudźcie się, że działają oni bo zależy im na waszym zdrowiu czy dobru gminy. NIE BĄDŹCIE ŚLEPI, kierujcie się rozsądkiem i zwracajcie uwagę co mówi do was grupka bogaczy, którym wiatraki przeszkadzają w robieniu jeszcze większych pieniędzy. Dla nich liczy się tylko kasa i opuszczą was równie nagle jak się pojawili.
36. Dodane przez Do 32, w dniu - 27-05-2010 12:21 00 Bzdury nie poparte prawem? Hahaha a to dobre, (...)szkoda polemizować z kimś kompletnie niekompetentnym.
37. Dodane przez do J.K, w dniu - 27-05-2010 12:33 00 postawienie wiatraków przeszkadza 1200 osobom jeśli chodzi o ścisłość, i pewnie byłoby ich więcej gdyby doszło do referendum które Radni odrzucili, ale wiem że będzie odwołanie i tak trzymać
38. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 27-05-2010 13:32 00 niech "metropolia leszno" sobie też postawi wiatraki skoro takie fajne macie takie same prawo. np. w środku parku kilka i dopiero wtedy sie udzielajcie!!!
39. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 27-05-2010 14:27 00 A ja cieszę się że znalazła sie ta grupa ludzi. Oni poświecają swój czas by głośno powiedzieć że coś w tej gminie jest nie tak. Skoro wójt tak zapewnia ze chce poznć opinie ludzi na temat wiatraków ( tak pisał w sponsorowaneym przez Gminę Lipno artykule w ABC)to dlaczego jeszcze do tej pory nie zorganizował spotkania z mieszkańcami??? Tylko obietnice i nic więcej.
40. Dodane przez NIE, w dniu - 27-05-2010 14:55 00 Z jakimi mieszkańcami? Przecież prowodyrami zajścia jest mała grupka ludzi którzy mają jakiś interes by wiatraki nie powstali i podburzają prawdziwych mieszkańców, zupełnie nie zorientowanych w temacie. Stosują przy tym tanie chwyty, głośne hasła o szkodliwości wiatraków, rozkradaniu pieniędzy przez gminę, o złym jak wilk wójcie, złych radnych itp. To się ludziom podoba, podchwycili temat i idą niczym ślepe stado osłów którym ktoś powiesił przed nosem marchewkę. A prowodyrzy, krzykacze się cieszą, bo do realizacji własnych interesów posłużą się prostymi ludźmi.
41. Dodane przez do wójta, w dniu - 27-05-2010 15:01 00 Panie Wójcie! Skoro tak bardzo zależy Panu na poznaniu opinii mieszkańców Gminy Lipno na temat powstania elektrowni wiatrowej, to dlaczego tak bardzo boi się Pan referendum?!
42. Dodane przez ewka, w dniu - 27-05-2010 15:05 00 Aby złożyć wniosek o referendum wystarczy zebrać 10% podpisów osób uprawnionych do głosowania. W przypadku Gminy Lipno to 497 podpisów. Zebrano znacznie więcej, choć odwiedzono tylko część mieszkańców. Liczby mówią same za siebie, ale Panowie Radni nie dbają o interes mieszkańców, jedyne o swoje portfele.
43. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 27-05-2010 15:07 00 To nie inicjatorzy podpisali tajne umowy z Bońkiem.
44. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-05-2010 16:29 00 Ludzie! Ktoś wymyślił kiedyś coś takiego, co nazywa się DEMOKRACJA. Ciekawe, co byście powiedzieli, jak by na referendum wyszło, że ludzie nie mają nic przeciwko odległości. Że też nie liczą się z Waszym zdaniem? Zawsze komuś będzie coś nie pasować! A pan Mariusz, jak to pan Mariusz zmienia decyzję tak, jak ludzie zmieniają swoje poglądy. Jakoś dziwne, że wcześniej nie miał nic przeciwko budowie elektrowni, a nagle, gdy ludzie zaczęli się sprzeciwiać, to on od razu też jest przeciwny. PARANOJA. Jak nie daj Boże ten pan przejdzie w wyborach, to będzie latał jak (...) za wiatrakami, bo będzie szukał pieniędzy. Ale proszę bardzo, wierzcie sobie w jego puste słowa, do czasu...
45. Dodane przez dodane przez G.I, w dniu - 27-05-2010 16:16 00 CO DO ILOŚCI ZEBIRANYCH PODPISÓW KTO JEST PRZEĆWNY BUDOWIE W ODLEGŁOŚCI MNIEJSZJ NIRZ 2.5 KILOMETRA OD ZABUDOWAN POTRZEBNE BYŁO NAM TYLKO 10 PROCE PODPISÓW UPRAWNINYCH MIESZKANCÓW DO GŁOSOWANIA TO JEST 500 JERZELI POTCZEBNE BYŁOBY 3000 TYS TO TERZ BYSMY NAZBIERALI BEZ PROBLEMU BO TYLE JEST PRZECIWNIKÓW .PŁACZ BEDZIE DOPIERO WTEDY JAK ONE ZACZNĄ SIĘ KRĘCIC A,WAM W GŁOWACH ALE TO BEDZIE ZAPUZNO .WSCHODNIA CZESC GMINY ZTEGO NIESKORZYSTA ALE WIELE STRACI BO LUDZIE BEDA Z TAMTĄD UCIEKAC JAK NAJDALEJ OD WIATRAKÓW
46. Dodane przez I CO Z TEGO, w dniu - 27-05-2010 17:34 00 I co z tego, że zostało zebrane te 10%? Skoro nie zostały dopełnione inne wymogi prawne aby mogło się odbyć referendum. Nikt nie powinien stać poza prawem a to że grupka się skrzyknęła i nazbierała od nieświadomych ludzi podpisów to jeszcze nic nie znaczy. Żyjemy w cywilizowanym kraju, a nie w Afryce. Z drugiej strony trochę szkoda że zbieracze podpisów podeszli do tematy w sposób amatorski, bo gdyby spełnili wszystkie zobowiązania prawne to doszłoby do referendum a tam mogłoby się okazać, że większość ludzi jest za wiatrakami.
47. Dodane przez a żal, w dniu - 27-05-2010 18:15 00 wstyd i hanba dla gminy... skoro ludzi ma sie tutaj gdzies prosze odkupic nasze domy i budowac nawet wysypisko byle kasa byla a radnym domy na tej kupie gnoju...
48. Dodane przez Gośc Rancza Smyczyna, w dniu - 27-05-2010 18:16 00 Po raz któryś z ust inicjatorów można usłsześc wulgaryzmy siedzi jak sęp,poprzednio na zebraniu inne wulgarne słowa jakim społeczeństwem jesteście,nagrania się słucha i to ludzie inteligentni prowadzący własne interesy.Znałem Pana z innej strony.
49. Dodane przez mieszkanka gminy, w dniu - 27-05-2010 19:44 00 Wymogi zostały spełnione, jedynie radni tak boją się referendum, że na siłę doszukują się uchybień. Co do rzekomej nieświadomości osób podpisujących referendum, to należę do osób, które złożyły swój podpis. Uważam, że w tak ważnej sprawie, przypominam, decydujemy o naszym życiu na najbliższe 30 lat, powinni wypowiedzieć się mieszkańcy, niezależnie od swych poglądów, czy są ZA czy też PRZECIW wiatrakom. W końcu żyjemy w państwie demokratycznym. Jednak prawo wypowiadania się odbierają nam RADNI, którzy uważają, że tylko do nich należy podjęcie decyzji w sprawie naszej przyszłości. To jakaś paranoja!!!
50. Dodane przez bob, w dniu - 27-05-2010 19:52 00 Uchybienia, jakie przedstawiła KOMISJA, są uchybieniami, jakie można poprawić. Zgodnie z ustawą z 15 września 2000r, o referendum lokalnym, w takim wypadku KOMISJA powinna oddać inicjatorom wniosek, dając im termin 14 dni na usunięcie uchybień. Ale KOMISJA powołana w Gminie Lipno nie doczytała ustawy do końca, ponieważ ta część im nie pasuje...
51. Dodane przez Panie Redaktorze, w dniu - 27-05-2010 19:56 00 Panie Redaktorze!!!Nieprawdą jest stwierdzenie, że jeśli radni spełnią wymóg mieszkańców i zgodzą się na usytuowanie wiatraków w odległości minimum 2500m od zabudowań, to wtedy w gminie nie powstanie ani jeden wiatrak. Prawdą jest, że zamiast kilkudziesięciu powstałoby kilka wiatraków, co wyraźnie powiedział wójt na zebraniu z mieszkańcami. I takie rozwiązanie byłoby rozsądne, biorąc pod uwagę wielkość naszej gminy.
52. Dodane przez Słuchaj ludu ociemniały, w dniu - 27-05-2010 21:29 00 Radni nie zarobią na tym ani złotówki, dziś pełnią tą funkcję jutro może ją pełnić ktoś inny. Oni starają się wypełniać swoją funkcję jak najlepiej i działać zgodnie z literą prawa, tak by gmina rozwiała się i funkcjonowała prawidłowo. Nie zawsze decyzje podejmowany przez radnych podobają się wszystkim. Nie może być tak, że radni ulegają wpływom jakiejś grupki, i wbrew prawu podejmują uchwałę. Piszę grupki bo trzon decyzyjny grupy inicjatywnej to kilka osób i to WŁAŚNIE TE KILKA OSÓB PISZE TU KOMENTARZE. Gdyby radni mieli rozpatrywać widzimisię każdego mieszkańca nie byliby w stanie zrobić nic. A pozwalając panoszyć się krzykaczom i oszołomom daliby wzór dla kolejnych, "oni mogą to ja też" i jazda zbierać podpisy bo mi się nie podoba że deszcz pada, że słońce świeci itp. Paranoja!
53. Dodane przez wojak, w dniu - 27-05-2010 21:42 00 Wojt jako "gospodarz" gminy widząc, że w tej tak kontrowersyjnej sprawie są różne opinie. Sam powinien zorganizować to referendum żeby być przekonanym w 100% jaka jest wola społeczeństwa. Budowa elektrowni wiatrowych to nie jest decyzja taka jak w sprawie budowy boiska sportowego, chodnika, czy placu zabaw dla dzieci. To sa potężne wierze wilkości Pałacu Kultury. Kręcące się turbiny w ilości 70szt. na zawsze zepsują krajobraz naszej piękej gminy. Panie Wójcie dziękujemy za "mądre" gospodarowanie.
54. Dodane przez Gośc, w dniu - 27-05-2010 22:05 00 Powódż w polsce a Wy o wiatraki się kucicie. Co za ludzie. Macie problem.
55. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 27-05-2010 22:12 00 czytając to radni chcą dobra Waszej gminy. Popieram ich. Panowie radni wycofac wiatraki tym co mają bardzo blisko zabudowań. a resztę postawic. Od jesieni energia 100% w górę może to wam obniży koszty. W naszej wsi nikt jeszcze nie zaproponował budowy wiatraków. A szkoda.......
56. Dodane przez do zainteresowanego, w dniu - 27-05-2010 22:52 00 Tak się składa,że energia z elektrowni wiatrowych jest znacznie droższa. Poczytaj trochę, a potem wypowiadaj się.
57. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-05-2010 22:54 00 Zobaczymy kto będzie witał Bońka jak przyjedzie na otwarcie boiska w Goniębicach
58. Dodane przez zenek, w dniu - 28-05-2010 01:05 00 Szkoda mi mieszkańców lipna tak się na na wiatraki denerwują niby takie szkodliwe a zastanowił się ktoś kiedyś ile szkody przynoszą te dwie anteny telekomunikacyjne w środku wsi ??!!
59. Dodane przez do zenka, w dniu - 28-05-2010 08:52 00 Trafnie zauważyłeś Zenku-anteny są dwie, a wiatraków ma być ponad 60!!! I co Ty porównujesz?!
60. Dodane przez PABLO, w dniu - 28-05-2010 09:15 00 PRZECIWNIKAMI SĄ TE OSOBY NA KTÓRYCH GRUNTACH NIE STANĄ TURBINY WIATROWE!!! ZAZDROŚĆ PRZEZ NICH PRZEMAWIA, WOKOŁO STOJĄ JUŻ WIATRAKI JAKOŚ TO NIKOMU NIE PRZESZKADZA. PO ZA TYM PRZECIWNICY CHYBA WOLĄ WĄCHAĆ ZANIECZYSZCZENIA Z WIELKICH KOMINÓW ELEKTROWNI WĘGLOWYCH. LUDZIE POPATRZCIE NA NASZYCH ZACHODNICH SĄSIADÓW I BIERZCIE Z NICH PRZYKŁAD BO JAK NIE TO NADAL BEDZIEMY ZA MURZYNAMI.
61. Dodane przez J.K, w dniu - 28-05-2010 10:16 00 Szkoda,że na sesji było nas tak mało.Z sesji dowiedziałem się że pan radny Mariusz nie chciał brać udziału w pracach komisji,a na sesji był bardzo aktywny, może należało im pomóc. Jeszcze nic straconego
62. Dodane przez NO TO ...!, w dniu - 28-05-2010 10:29 00 No to obecni radni w najbliższych wyborach - nie maja szans na swoje dalsze bycie radnym . Oni juz przepadli będą nowi . Jola L.
63. Dodane przez Mariusz, w dniu - 28-05-2010 10:37 00 Kampania wyborcza tuż tuż, każdy głos się przyda.
64. Dodane przez do 60, w dniu - 28-05-2010 10:38 00 ty już jesteś murzynem własnego losu, i jeszce chciałbyś go zgotować innym.Odkup ziemie od gościa który kupił tanio ziemie od gminy też postaw wiatraczek.Twój mały kominek zapewne daje daje wiecej syfu z plenia butelek jak wielkie kominy.
reklama
65. Dodane przez jaaaa, w dniu - 28-05-2010 23:06 00 Zgadzam się z kom.5
66. Dodane przez od zenka do zenka, w dniu - 29-05-2010 00:20 00 tak oczywiście ale 2 anteny telekomunikacyjne szkodzą więcej niż 60 wiatraków!
67. Dodane przez g, w dniu - 29-05-2010 09:31 00 Dobrze że radni odrzucili ten denny wniosek. Kto to widział jakieś referendum w sprawach na któryvh ludzie się nie znają??? Ludzie mają wybrać radę a później pełną odpowiedzialność za gminę ponoszą wybrańcy. Jeśli się nie sprawdzają w wyborach trzeba wybrać innych a nie tylko ciągle krytykować społeczników, którzy dla gminy poświęcają swój czas.
reklama
68. Dodane przez ja, w dniu - 30-05-2010 11:36 00 Ludzie, o czym wy mówicie? Po pierwsze uchwała dotyczyła referendum, a nie wiatraków. czy nikt z inicjatorów nie rozumie, że ludzie maja możliwość wpływania na to, czy i gdzie będą wiatraki i nie potrzeba do tego referendum?Przecież jest odpowiedni tryb uchwalania miejscowych planów, gdzie można składać wnioski i jest dyskusja społeczna?Po co referendum i narażanie gminy na koszty?I to w sytuacji,gdy wyniki referendum i tak nie są wiążące?Chyba niektórzy piszący maja rację-referendum to element kampanii wyborczej radnego z Wilkowic!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.