Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Nie stać nas na takie przywileje - mówił w Rozmowach Elki dyrektor MZK Bolesław Poślednik. Zaproponował on podniesienie wieku uprawniającego do bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską do 70 lat. Podrożeć mają też bilety - jednorazowy przejazd ma kosztować 2,70 zł. Podwyżka spowodowana jest rosnącymi kosztami, przede wszystkim paliwa.
1. Dodane przez henryk, w dniu - 07-02-2012 12:44 może by tak obciąc pensje pana prezesa?
2. Dodane przez Tomek72, w dniu - 07-02-2012 13:19 Rozumiem podwyżka - trudno. Ale mam nadzieję, że tym którzy już nabyli prawo do bezpłatnych przejazdów nie zostanie ono odebrane.
Młodzi - nie jeżdżą MPK także dlatego, że zanim doczekają się na autobus to zdążą już sporą część przejść piechotą - tym bardziej, że autobus nie przewiezie mnie przez całą trasę.
Poza tym są rowery - a o tym, że niektórzy mają samochody.
3. Dodane przez alternatywa mieszkaniec Leszna No ACTA-emeryt, w dniu - 07-02-2012 13:27 Jakie Leszno ma atrakcje,ze trzeba podwyższac ceny biletów p.prezesie(może L-ki jeżdżące stadami).(...)Emeryci dopiero po 70 wg pana bezpłatnie będa jeżdzic! Ciekawe jak sie zachowaja w sprawie na sesji 16.o2 nasi ulubiency prezydent i radni.....
4. Dodane przez Pasażer, w dniu - 07-02-2012 13:28 A jak często Panie dyrektorze jeździ Pan autobusem? Jak dogodnie zestawione są połączenia?
Szkoda, że chce Pan pozbawić przywileju starszych mieszkańców, którzy raczej już sobie nie dorobią do emerytury.
Nikt już dziś nie pamięta, że to oni budowali ten kraj, pośrednio także MPK w Lesznie.
Czasy się zmieniły i coraz mniej już dziś mają przywilejów na które pracowali przez lata.
To, że ja nie będę miał przywilejów - to rozumiem, ale ja o tym wiem już teraz i jeszcze mogę zmienić swoją przyszłość - ONI JUŻ RACZEJ NIE...
reklama
5. Dodane przez Taxi, w dniu - 07-02-2012 15:57 My do pracy jeździmy taryfą. Po 3,50 na głowę nas (3 osoby) to wychodzi. I nie stoję na przystanku, nie marznę...
Więc jak dla mnie do MPK jest właśnie dla emerytów i młodzieży...
Może niepotrzebnie kupowaliście nowe autobusy z Unii?
Może warto było kupić używane za 30% nowego za to na reklamach zarabiać już od pierwszego dnia?
6. Dodane przez LikwidatorMPK, w dniu - 07-02-2012 17:12 Ile osób pracuje w administracji? Ile osób pracuje w utrzymaniu ruchu (remonty autobusów)? Jaki jest roczny zakres i koszt remontów? (Te nowe autobusy, są chyba na gwarancji)
Jaki jest koszt wynagrodzeń w MPK i jaki w tym koszt wynagrodzeń administracji?
Etap 1) rozpisać przetarg na obsługę połowy linii przez firmy prywatne, w ramach taboru MPK. Utrzymanie taboru w cenie przetargu. Etap 2) likwidacja MPK, miasto "przejmuje" autobusy, którymi wyłonione w kolejnym przetergu firmy prywatne (być może dotychczasowi kierowcy) obsłużą pozostałe linie.
Z MPK zostaną może 2-3 osoby, mogą być na etacie w UM. Odpowiadać będą za koordynację aktualizacji i zmian rozkładu jazdy (firma zewnętrzna w ramach przetargu). I monitoring realizacji przetargu.
7. Dodane przez ooo, w dniu - 07-02-2012 17:20 zmniejszyć wynagrodzenia zarzadu
8. Dodane przez Asenizator, w dniu - 07-02-2012 18:27 Polecam outsorcing.
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 07-02-2012 18:33 nym.Nowatorskie spojrzenie- komunikacja publiczna w ramach samozatrudnienia. Przestań się kompromitować i do szkoły nadrabiać zaległości, a po lekcjach na bezpłatny staż do MZK- może nie wszystko stracone.
10. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 07-02-2012 18:45 dot. wpisu nick Likwidator MPK Znawco tematu posłuchaj kilka razy wypowiedzi dyrektora, to może coś tam zrozumiesz.Nie mniej będzie to za mało, abyś cokolwiek proponował, bo jesteś golec w tym temacie.Według Ciebie to w komunikacji miejskiej pracują sami nieudacznicy, a takie talenty jak Ty marnują się.Twoje odkrywcze i bez wątpienia nowatorskie propozycje chroń i nie powielaj,bo się po prostu kompromitujesz.
11. Dodane przez jan, w dniu - 07-02-2012 19:07 OCZYWISTYM NIEPOROZUMIENIEM SA BEZPŁATNE BILETY DLA OSÓB POW 65 ROKU ŻYCIA NIE MA NICZEGO ZA DARMO KTOŚ ZA TO MUSI ZAPLACIĆ A MOŻE ROZSĄDNYM BYŁBY PRZYKLAD Z LINI 13 DO OSIECZNEJ GDZIE TE OSOBY PŁACĄ 1 ZŁ A OSOBOM WĄTPIĄCYM W SENS ZAKUPU NOWYCH AUTOBUSÓW PROPONUJ E PRZESIĄŚĆ SIĘ NA RIKSZE. POPULIZMEM JEST TWIERDZENIE ŻE KTOŚ ZAPRACOWAŁ NA DARMOWY BILET.
12. Dodane przez Inwalida, w dniu - 07-02-2012 19:45 Kolejna perełka pana prezydenta zabłysnęła innowacjami! Wcześniej prawo do ulgowych biletów odebrał pan inwalidom II grupy ze schorzeniem narządu ruchu a za darmo wozili się autobusami -w celach "turystycznych", dla zabicia czasu - pełnosprawni, 65-letni dziadkowie, z wcale nie takimi "chudymi" portfelami! No ale jak kogoś życie rozpieszcza, rodzina ustawiona, to o problemach niepełnosprawnych nie pomyśli! Oddajcie i młodszym, i starszym inwalidom II gr zniżki na bilety !
13. Dodane przez StarszyObserwator, w dniu - 07-02-2012 21:25 Ktoś zaproponował likwidację zakładu (nie mam zdania - bo się nie znam), ale odnoszę wrażenie, że komentarze 8, 9 i 10 pisały osoby z MZK.
Ja jako były bankowiec mogę powiedzieć tak: kiedyś w moim oddziale pracowało koło 50 osób, dziś pracuje kilkanaście - TYLKO CI co bezpośrednio obsługują klienta.
Kadry - w bankach centralizacja w MZK - możliwy outsorcing. Administracja - w bankach centralizacja w MZK - możliwy outsorcing. Księgowość centralizacja w MZK - możliwy outsorcing. IT w większości outsorcing - w MZK też tak można łącznie z utrzymaniem ruchu.
Nawet transport gotówki w bankach to outsorcing - bo tak jest taniej (nawet z uwzględnieniem strat z kowoju) a przez to LEPIEJ DLA KLIENTA.
Więc w czym problem z MZK? Czego nie da się zlecić na zewnątrz?
Kierowcy nie mogą pracować na samozatrudnieniu? To ciekawostka bo znaczna część TIR'owców tak właśnie pracuje - i chcesz powiedzieć, że pracują gorzej? W takiej umowie można opisać także czas pracy kierowcy, czy urlopy i wypoczynek po nadgodzinach.
Ja nie twierdzę, że to jest NAJLEPSZE rozwiązanie i że sprawdzi się w Lesznie - ale to z pewnością jest możliwe.
W takim układzie - można też sprzedać znaczną część majątku przedsiębiorstwa.
I na koniec napiszę - tak pracowałem w kilku dobrych firmach (na skalę Polski czy nawet światową (jedna listowana na Fortune 500) - nie leszczyńską) - one głównie korzystają z outsorcingu - bo tak jest LEPIEJ I TANIEJ.
A co najmniej może tak być - wszystko zależy od organizacji, ale też wszystko można spiepszyć.
14. Dodane przez Nowoczesność, w dniu - 07-02-2012 20:58 Może lepiej było kupić nowe autobusy na gaz ziemny. Byłaby też przy okazji pierwsza w mieście stacja do tankowania CNG które jest najtańszym aktualnie paliwem w Polsce. A tak to nie liczmy że nasi leszczyńscy monopoliści paliwowi nam coś takiego zbudują.
15. Dodane przez LikwidatorMPK, w dniu - 07-02-2012 21:34 To prawda, że często MPK traktowane jest jako własność "ekipy rządzącej", można tam kogoś wstawić do pracy, różne sprawy pozałatwiać itp... Poniżej kilka linków o outsourcingu w przewozach autobusowych.
"...Już od kilku lat ratusz wpuszcza na niektóre linie autobusowe prywatnych przewoźników. Liczy, że konkurencja między firmami obniży koszty komunikacji. Po ulicach jeździ codziennie 180 autobusów należących do czterech ajentów..." http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,3111202.html
"...Tymczasem w zachodniej Europie prywatni przewoźnicy trzymają w ręku aż jedną piątą rynku komunikacji miejskiej. Częściowa prywatyzacja komunikacji, szczególnie w małych miastach, jest nieunikniona - uważają eksperci ... http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,4454088.html "...Oto wolny rynek
- Do Śródmieścia każdego dnia wjeżdża już nawet tysiąc autobusów prywatnych przewoźników - oblicza szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. Rok temu próbował z nimi walczyć, bo blokują przystanki miejskich autobusów i są w złym stanie technicznym. Dziś uważa, że to nie ma sensu - ratusz jest na straconej pozycji. Przywołuje przykład Łodzi - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kazał zapłacić jej władzom 300 tys. zł kary za niewpuszczanie prywatnych przewoźników na miejskie przystanki..." http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,7064147,Tysiac_prywatnych_autobusow_w_centrum.html
16. Dodane przez Księgowa, w dniu - 07-02-2012 21:56 ad Kom 13 StarszyObserwator. Pracowałam w jednym z takich banków, zwolniono mnie razem z KILKOMA TYSIĄCAMI INNYCH pracowników. Mogłam przejść do centrali lub wziąć odprawę. Wybrałam to drugie - jestem podwykonawcą (samuzatrudniona) dla dużej krajowej firmy i nie żałuję.
Niezależnie od moich doświadczeń - LikwidatorMPK w poście 6 zadał 4 konkretne pytania.
I chyba mieszkańcom Leszna (podatnikom, a zatem poniekąd "fundatorom MZK") taka odpowiedź się należy.
Nie zauważyłam, aby pytał się o pensję dyrektora - tylko o strukturę kosztów.
reklama
17. Dodane przez Maciej, w dniu - 08-02-2012 10:17 Komunikacja miejska funkcjonuje nieżle.Oczywiście wiele rzeczy należałoby ulepszyć.tabor jest przyzwoity.Niestety zdarzają się ogromne spóźnienia.Np linia nr 4.kilkanaście minut to często reguła.Finanse powinny przjrzyste.pozdrawiam
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.