Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Nowy dyrektor szpitala

Nowy dyrektor szpitala

19.02.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
mzal80.jpgPrzede mną niczego nie ukrywano, więc nie widzę powodu, by zawiadamiać prokuraturę - mówił w Rozmowach Elki dr Marian Zalejski, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie, komentując sprawę tzw. "kreatywnej księgowości", którą placówce zarzucił wicemarszałek Wielkopolski. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
 
Komentarze (29)
1. Dodane przez Adam, w dniu - 20-02-2012 00:13
Wskażniki które pan p.o dyrektor podał są kłamliwe- żaden nawet po technikum ekonomista nie palnął by takiego błędu.84% pensje, 10% utrzymanie szpitala a tylko 5% na koszty leczenia - dlaczego nie wykazała tego firma dokonująca audytu /niespodziewanego zresztą i objętego tajemnicą/ na zlecenie Marszałka Województwa! Co tam jest liczone w tych kosztach leczenia, że popadnięto w minimalizm. dlaczego nie występuje pan o renegocjacje przyznanej przez NFZ nędznej stawki na leczenie pacjenta w 2012 roku w kwocie 180 zł skoro w Kościanie ma pan około 300 zł. Jak panu udało się utrzymać szyld Kościana pod nazwą "szpital" skoro to już od dawna jest sanatorium rehabilitacyjne - psychiatryczne, neurologiczne i neurochirurgiczne! Czy od tego zależy stawka dawana przez NFZ na pacjenta? na szpital-leczenie większe procedury /kosztowniejsze, bardziej intratne/ a na rehabilitację po urazach i operacjach wykonanych przez inne szpitale mniejsze, tańsze wyceny procedur? Tak pan zlikwidował szpital a w zasadzie sanatorium w Śmiglu i utworzył ten oddział dla ratowania drugiego kościańskiego szpitala bo im też nie szło tak jak trzeba. Podaje pan dług Leszna a nie podaje należności -to skąd pan wie o wysokości długu?! A zobowiązania - to też pojęcie ekonomiczne na miarę menadżera - a tu ani słowa. Mówi pan, że dobry lekarz zarobi na cały oddział - to gdzie jest jego praca/płaca - w kosztach procedur czy tylko w wynagrodzeniach. Oj coś tu brzydko pachnie i tworzymy liczby na zapotrzebowanie - kogo?
2. Dodane przez Alternatywa Solidarnośc Wykleta z Leszna NoACTA(47), w dniu - 20-02-2012 09:16
Jak pan doktór jako psychiatra odbiera ten leszczyński lot nad kukulczym gniazdem....
3. Dodane przez alternatywa mieszkaniec Leszna No ACTA, w dniu - 20-02-2012 11:59
Czy S(...) zostaje,bo przeciez nie oklamywal marszałka L.Wojtasiaka....
4. Dodane przez Greg, w dniu - 20-02-2012 11:01
Jaki z niego dr, zwykły lekarz
5. Dodane przez xyz, w dniu - 20-02-2012 11:21
gdyby od lat NFZ dawał na przykład 250 zł na pacjenta,zamiast obecnych 180 zł, to dług nigdy by nie powstał?Popadnięcie w dług szpitala poprzez działania NFZ potwierdził audyt wykonany na zlecenie Marszałka przez warszawską firmę! Dlatego to NFZ trzeba pozwać do sądu . Nasz szpital to jednobryłowy obiekt. Tu nie da się , tak jak w Kościanie, zabić dechami 4 willi, zepchnąć pacjentów do 3 budynków na 8 osobowe sale, oddział w Śmiglu zlikwidować całkowicie ludziom obniżyć płace albo wylać ich na bruk - oto cała taktyka menadżerska pana dyrektora p.o.Tylko tyle pan Zalejski wykonał w ramach oszczędności! JAK słucham wywodów dyrektora w obronie NFZ, to już wiem gdzie jest pies pogrzebany i dlaczego w Kościanie panu się nieźle wiodło. Jak można poddać się i nie próbować nawet wynegocjowania od NFZ podwyższenia stawki na pacjenta! Skoro pan Zalejski ma w Kościanie dużo więcej, nie 200 i 180 zł od lat na pacjenta jak to serwuje się dla Leszna , to niech się ruszy i załatwia!!! Niech załatwi badania profilaktyczne do wykonania w Szpitalu choćby na mammografię, bo to urządzenie stoi nie używane, badania w kierunku raka szyjki macicy bo jest poradnia i oddział ginekologiczny - to są milionowe dodatki i na nich żerują i istnieją prywatne przychodnie! Wygląda na to,że w NFZ o kwocie na pacjenta decydują szersze plecy danej dyrekcji a nie profil działalności szpitala. Kościan nie operuje, nie ma OIOM, nie robi badań więc jakim prawem ma większą stawkę od szpitala w Lesznie!!!! Posadzono tego dyrektora w Lesznie, by uniemożliwić oddanie NFZ-tu do Trybunału. To wołajcie Jaworowiczową niech telewizja się tym zajmie!!!
6. Dodane przez szok, w dniu - 20-02-2012 11:49
Jak się posłucha tego ,to ręce opadają To ja płacę na utrzymanie tego szpitala , a nie NFZ- bo to moje pieniądze, a mieszkając tutaj mam prawo żądać takich samych stawek za leczenie jak w innych szpitalach - Pana i innych urzędników też ja utrzymuję więc proszę mi nie mówić że trzeba się godzić na takie stawki jakie sobie wymyśla fundusz , jak słyszę takie podejście to co Pan tu robi - tłumaczę to tylko układem politycznym .
7. Dodane przez Kwas, w dniu - 20-02-2012 11:55
aLEŻ PAN KRĘCI! sTROIŃSKI ODSZEDŁ NA WIEŚĆ O WŁĄcxzeniu Leszna do kościańskiego szpitala, zarządzanego przez ulubieńca vice-Marszałka. Kto w końcu podpisał umowę z NFZ na tą NĘDZNĄ STAWKĘ 180 zł na pacjenta -rozumiem, że nowy dyrektor i to usłużnie bez protestu. Zwolnienie 100 pracowników z pensją 2 tys. brutto da szpitalowi 2 miliony 400 tys. zł rocznie oszczędności. I to wszystko co pan umie zrobić ! Skoro pozostali pracownicy mają mieć obniżone pensje o 10% a po zwolnieniu 100-stu pracowników pozostałym przybędzie pracy, to dlaczego pan dostaje za Leszno pensję dodatkową w kwocie 3600 brutto plus dodatek funkcyjnego i stażowe, które podwyższą tą kwotę? Przecież ma pan pensję w Kościanie a Leszno panu dołożono bo nie ma pan oddziału w Śmiglu a gaża kilkutysięczna została!Rozumiem, że do południa pracuje pan jako dyrektor w Kościanie a po południu w Lesznie czy może nas zostawi pan sobie na weekend. Mo A może by było taniej wszystkim zarządzać z domu , mamy w końcu internet i na paliwie się zaoszczędzi.
8. Dodane przez marek, w dniu - 20-02-2012 12:35
żenująca postawa nowego dyrektora - ja po tym wywiadzie bardzo wątpię w jego kompetencje. 
Styl jego wypowiedzi to tragedia.
9. Dodane przez awangarda 2012, w dniu - 20-02-2012 12:39
moim zdaniem to zamach PO na nasz szpital rekoma totalnie niekompetentnej osoby.
reklama
10. Dodane przez jachu, w dniu - 20-02-2012 12:42
Najbardziej "podoba" mi się deklaracja Pana dyrektora, że ordynatorzy i oddziałowe w szpitalu zarabiają... za mało. 
Proponuję podniesc pensję zwłaszcza Panu ordynatorowi, który walnie przyczynił się do upadku szpitala.
11. Dodane przez abc, w dniu - 20-02-2012 12:53
pracownikom Pan Zalejski obniża pensję o 10% a lek. med o 5%. Tak wyglądam sprawiedliwość.
12. Dodane przez strach, w dniu - 20-02-2012 13:17
Czy w tym kraju nie ma już ludzi po ekonomii z doświadczeniem szukających pracy , znających się tez trochę na prawie i zdeterminowanych . To parodia , że szpitalem rządzi człowiek nie mający o tym pojęcia - po pseudo kursie menadzerskim- niech się zajmie tym na czym się zna - czyli psychiatrią .To taki następny minister jak w rządzie .Nigdy nie będzie dobrze jak będą rządzić nami ludzie powoływani ewidentnie na stanowiska i zamówienie POlityczne FACHOWCY . Do następnych wyborów i znów wymiana FACHOWCÓW . Biedny ten nasz kraj .
13. Dodane przez widziane_z_kościankowa, w dniu - 20-02-2012 13:29
Szanowni Komentatorzy!  
Może warto się obudzić i rozejrzeć, zamiast naindyczać? 
Żeby się autorytatywnie wypowiadać, trzeba nieco znać realia, inaczej "autorytet" trochę się ośmiesza... 
Czy ktoś z Szanownych Państwa orientuje się np. na czym polegają tzw. "negocjacje" z NFZ-tem?
14. Dodane przez Wizjoner, w dniu - 20-02-2012 13:29
Za kilka lat w Lesznie będzie Szpital mający 4 Oddziały około 100 pracowników i zysk roczny 10 ml oraz umieralnosc najwyższą w kraju.Najbardziej dochodowym będzie Prosektorium.Niech żyje NFZ!!! Na zdrowie!
15. Dodane przez Fiks, w dniu - 20-02-2012 13:56
Pan Zalejski bez protestu podpisał 180 zł na pacjenta w Lesznie, bo by mu odebrali 100 zł z 300 jakie jest w Kościanie . Przyszedł by zamienic leszczyński szpital w prywatną spółkę, I zrobi to wespół z leszczyńskimi lekarzami. Każdy po 50 tysięcy - to takie pół autka jakimi jeżdżą - i państwowy szpital, jak Raszei w Poznaniu - stanie sie prywatny. Teraz rozumiem, że lekarze leszczyńscy celowo nie przyjmowali pacjentów z ratowniczego mimo wolnych łóżek! Te łóżka miały być puste i przynosić straty a NFZtowi pokazać, że większa stawka na pacjenta nie jest potrzebna. Tak doprowadzono Leszno do obecnego stanu. Pan dyrektor nie będzie zwalniał - lekarze i kierownicy będą katami,bo znają ludzi najlepiej a szef tylko podpisze.
16. Dodane przez Pickwick, w dniu - 20-02-2012 13:58
Przyszlość leszczynskiego szpitala to 2 oddzialy paliatywne , 2 oddzialy detox,.1 oddzial psychiatrycny dla alkoholików,1 oddzial po stresie bojowym.....
17. Dodane przez Pickwick, w dniu - 20-02-2012 14:03
i jeszcze 1 laboratorium na krew i mocz.....
18. Dodane przez pac, w dniu - 20-02-2012 14:19
84% na płace, ale do jakiej stawki? do 180 zł na pacjenta, a gdyby było 300zł na pacjenta? my umiemy liczyć, ludziom z zewnątrz wciska sie kit. proszę policzyć od 300zł i sprawdzić czy aby w Kościanie nie wychodzi więcej na płace. Tam nie ma IOM ani SOR-u gdzie zawsze będą "straty", bo taka jest specyfika tych oddziałów. Nie, najprościej zwolnić ludzi, a z tymi kierowcami, to po prostu jakiś koszmar. Zwolnić doświadczonych kierowców!!! Kto zapłaci za ewentualne wypadki, które oby się nie zdazyły i ile to będzie kosztowało? Obrona NFZ---trudno to zrozumieć ---Leszczyński szpital dostaje żebraczy kontrakt i z tym można się zgodzić tak? Dlaczego leszczyński pacjent dostaje na leczenie mniej pieniędzy niż kościański skoro płaci takie same składki. Dlaczego pracownik w Lesznie dostaje mniejszą pensje za to samo co robi ktoś inny w Kościanie? To w końcu jak jest, szpital to fima, która ma zarabiać, czy lecznica, która ma leczyć tak jak powinna? Pracownicy nie dajcie sobą pomiatać. Potrzebujemy was tak samo jak wy nas pacjentów.
19. Dodane przez do wypowiedzi Pana Dyrektora, w dniu - 20-02-2012 18:07
1. STRATA jest mniejsza niż 12 mln pln bo należy odjąć amortyzację, którą się w tego typu jednostkach odejmuje od wyniku oraz niezapłacone leczenie z lat ubiegłych przez NFZ czyli strata de facto jest mniejsza. 
2. ZADŁUŻENIE jest 40 mln pln bo jest to wynik wieloletniej działalności szpitala, który NIGDY nie był dokontraktowany przez NFZ a UM nic w tym względzie nie zrobił, zadbał o Konin, Kalisz czy Poznań a z Lesznem było i jest mu nie po drodze. 
3. ZA DUŻA ILOŚĆ OSÓB DO ŚWIADCZEŃ jakie wykonuje Szpital w Lesznie ( 1000 pracowników na 42 tys obsłużonych pacjentów a w POZNANIU wiem od kolegi który tam pracuje, że jest prawie 1300 pracowników i leczą rocznie znacznie mniej niż 40 tys pacjentów ) i dlatego stwierdza Pan, że szpital nie stać na utrzymanie TAKIEJ załogi. 
4. MUSIMY SIĘ ODNALEŹĆ W TEJ KWOCIE a inne wojewódzkie szpitale nie muszą? Jak długo Leszno będzie gorsze w podziale środków z NFZ? Komu na tym zależy abyśmy mimo dotychczasowych najniższych płac w wojewódzkich szpitalach mieli jeszcze mniej? Kiedy będzie granica tego mniej? 
Ma Pan Dyrektorze zmniejszyć stratę szpitala i na pewno naszym kosztem pracowników to się Panu już udaje. Ale musiałby Pan 1 mln pln miesięcznie przeznaczyć mniej na wynagrodzenia żeby zlikwidować stratę czyli do zwolnienia ile jeszcze osób ? Bo na lekach czy jedzeniu dla chorych za dużo Pan już nie oszczędzi, chyba, że zamiast Chemioterapii zastosować Relanium a zamiast jedzenia wodę |( ale też drożeje). 
Ciekawe czy ktoś Panu kiedyś podziękuje, że osiągnął Pan WYNIK? Ale ludzkim kosztem to my zapamiętamy.
20. Dodane przez 123, w dniu - 20-02-2012 19:12
Śmiejcie się, nabijajcie, że niewykształcony, niekompetentny, jego wypowiedzi to tragedia. Co wy małe ludki z Leszna wiecie o Panu Zalejskim? On Wam jeszcze udowodni kto jest mały, niekompetentny, on czy ten wasz pseudo dyrektor Stroiński. Co wy myślicie restrukturyzacja bez wyrzeczeń, bez zwolnień, bez cięć? Naiwniacy!! A ci wielcy obrońcy waszego szpitala? Tylko o własne tyłki walczą. Wstyd żeby w takim szpitaliku związkowcy byli na etatach
21. Dodane przez Marian, w dniu - 20-02-2012 20:37
A PRACOWNICY NIE MAJA KREDYTOW????TAKI DYREKTOR KTORY NIE WALCZY O WIEKSZE NAKLADY TYLKO SLEPO GADA ZEBY ODNALEZC SIE W 180ZL,JEST FALSZYWY! 
A GDZIE ZALEGLE TRZYNASTKI? SZPITAL JEST JEDNOSTKA BUDZETOWA A USTAWA W TYM ZAKRESIE NIE ZMIENILA SIE-NALEZY SIE TO TRZEBA WYPLACIC! PANIE DYREKTORZE - CHYBA NIE CHCE PAN WYJSC NA ZLODZIEJA?  
USTAWA  
z dnia 12 grudnia 1997 r.  
 
o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek  
sfery budżetowej  
 
 
Art. 1.  
1. Ustawa określa zasady nabywania prawa oraz ustalania wysokości i wypłacania  
dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników jednostek  
sfery budżetowej, zwanego dalej "wynagrodzeniem rocznym".  
2. Przez użyte w ust. 1 określenie "pracownicy jednostek sfery budżetowej"  
rozumie się pracowników:  
1) państwowych jednostek sfery budżetowej, dla których środki na wynagrodzenia  
są kształtowane na podstawie odrębnej ustawy,  
2) zatrudnionych w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta  
Rzeczypospolitej Polskiej, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,  
Trybunale Konstytucyjnym, Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, Sądzie  
Najwyższym, Naczelnym Sądzie Administracyjnym, Najwyższej Izbie  
Kontroli, Państwowej Inspekcji Pracy, Biurze Krajowej Rady Radiofonii  
i Telewizji, Krajowym Biurze Wyborczym, Biurze Generalnego Inspektora  
Ochrony Danych Osobowych, Państwowym Urzędzie Nadzoru Ubezpieczeń  
oraz w Wyższym Urzędzie Górniczym na stanowiskach  
inspekcyjno-technicznych,  
3) samorządowych jednostek sfery budżetowej, prowadzących gospodarkę  
finansową na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 stycznia 1991 r.  
- Prawo budżetowe (Dz.U. z 1993 r. Nr 72, poz. 344, z 1994 r. Nr 76,  
poz. 344, Nr 121, poz. 591 i Nr 133, poz. 685, z 1995 r. Nr 78, poz. 390,  
Nr 124, poz. 601 i Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402, Nr 106,  
poz. 496, Nr 132, poz. 621, Nr 139, poz. 647 oraz z 1997 r. Nr 54, poz.  
348, Nr 79, poz. 484, Nr 121, poz. 770, Nr 123, poz. 775 i 778, Nr 133,  
poz. 883, Nr 137, poz. 926 i Nr 141, poz. 943),  
4) biur poselskich, senatorskich lub poselsko-senatorskich oraz klubów,  
kół albo zespołów parlamentarnych.  
3. Przepisów ustawy nie stosuje się do żołnierzy oraz funkcjonariuszy Policji,  
Urzędu Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej  
i Służby Więziennej.  
 
Art. 4.  
1. Wynagrodzenie roczne ustala się, w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia  
otrzymanego przez pracownika w ciągu roku kalendarzowego, za który  
przysługuje to wynagrodzenie, uwzględniając składniki wynagrodzenia  
przyjmowane do obliczenia ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy,  
a także wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy.  
2. W przypadkach, o których mowa w art. 2 ust. 3, wysokość wynagrodzenia  
rocznego ustala się proporcjonalnie do okresu przepracowanego u danego  
pracodawcy.  
 
Mimo że ustawa z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej nie przewiduje kar za niewypłacenie w terminie trzynastki, to taką karę przewiduje kodeks pracy. W przepisie art. 282 par.1 pkt 1 czytamy, że kto, wbrew obowiązkowi, nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia lub świadczenia bezpodstawnie obniża albo dokonuje bezpodstawnych potrąceń, podlega karze grzywny od 1.000 zł do 30.000 zł. 
Kodeks cywilny natomiast przewiduje w art. 481 par.1, że jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego (w tym przypadku trzynastki), wierzyciel, czyli pracownik, może żądać odsetek za czas opóźnienia, chociażby nie poniósł żadnej szkody i chociażby opóźnienie było następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi. Obecnie odsetki te wynoszą 13% w stosunku rocznym.
22. Dodane przez TASAHH, w dniu - 20-02-2012 20:44
Prawo do trzynastki 
 
Wczoraj pracodawca poinformował mnie i współpracowników o wstrzymaniu w tym roku wypłaty trzynastej pensji. Nie mam w umowie pracy punktu o tym świadczeniu. Czy działanie pracodawcy jest zgodne z prawem pracy? 
 
Odpowiedź: 
 
Po pierwsze trzynasta pensja nie musi być wcale wprowadzona w drodze umowy o pracę. Mimo braku takiego punktu w Pani umowie obowiązek jej uiszczania tu w formie dwóch świadczeń może wynikać z układu zbiorowego pracy. Układ zbiorowy jest źródłem prawa pracy. Pracodawca jest obowiązany stosować jego postanowienia. Informacja pracodawcy o niewypłacaniu trzynastki jest naruszeniem postanowień układu. Zatem naruszeniem norm prawa pracy. Gdyby niemożność wypłaty trzynastki wynikała z trudnej sytuacji finanowej pracodawcy, to jest on zobowiązany zawrzeć porozumienie o zawieszenie stosowania układu zbiorowego. W razie jego braku działanie pracodawcy należy uznać za sprzeczne z prawem pra
23. Dodane przez Pemo, w dniu - 20-02-2012 21:21
Do 1,5 i 7 - dlaczego takie bzdury wypisujecie! Jeżeli ktoś nie wie, że oddział reumatologiczny w Smiglu podlegał pod Szpital Powiatowy w Kościanie to na ile poważnie mogę traktować pozostałe zapisy tych osób. Pewnie to są te same osoby, które wiedzą, że do tzw. województwa leszczyńskiego należał też Wolsztyn. Wyrazy głębokiego współczucia. Z powrotem do szkoły podstawowej!!!. Szpital ten obsługuje ponad 80 tysięcy mieszkańców powiatu. Jako info dla osób niezorientowanych w Kościanie są dwa szpitale.
24. Dodane przez Sal, w dniu - 20-02-2012 23:30
do 23 /Że wasza mieśćinka 30tysięczna ma dwa szpitale, a to wszyscy wiedzą ale nie koniecznie trzeba znać ile który szpital ma oddziałów ROZRZUCONYCH po jeszcze mniejszych mieścinkach powiatowych. Był Śmigiel ale już nie ma, ale jest jakAŚ PODJEDNOSTKA W kRZYWINIU. Powiacik wasz też mniejszy! Leszczyński ma ponad 100 tysięcy mieszkańców i całe lecznictwo w jednym pięknym szpitalu. A wy jak kukułki - coś tam, coś tu i na jednego dyrektora to by było za dużo więc macie dwóch,tyle, że Lehman Zalejskiemu się nie dał podkopać. Kto leżał na neurologii i na reumatologii w Śmiglu to "micha" i warunki socjalne pacjentów mówiły , że to ta sama jednostka - bieda z nędzą! Jeśli te 3 oddziały to wyłączna działka pana Zalejskiego to kunsztu menadżerskiego tam nie ma- lecznictwo spędził do trzech budynków a resztę pozamykał i kilka willi popada w ruinę. Widocznie amortyzacja nieużytków, jak i wożenie pacjentów na badania i operacje do innych szpitali jest korzystniejsze. Tylko dlaczego na pacjenta w Neuropsych.. NFZ daje 300zł a w Lesznie tylko 180 - to musiało skończyć się popadnięciem w długi. Do sądu Leszno NFZ już nie odda, bo pan dyrektor to ich człowiek - dlatego Marszałek go tu wpakował, żeby sprawy nie wnosić, jak to zrobił Gostyń - wygrali!!!Bedziemy więc mieli,wzorem Neuropsychiatrycznego nędzę bis!!
25. Dodane przez daga, w dniu - 21-02-2012 08:44
gratulacje dla pan oddzialowych za to co zrobilyscie-panie po liceach i pedagogikach.Ciekawe jak spojrzycie pielegniarkom w oczy-dziekujemy za lojalność
26. Dodane przez lulu, w dniu - 21-02-2012 13:59
do 24 jak chcesz coś pisać to najpierw miej jakąś wiedze a nie bzdury wypisujesz w WSN Kościan działają takie oddziały jak willa I ,II III, IV,V , VI elkiej mieścinie o nazwie Leszno i jeszcze większość oddziałów już jest wyremontowanych a reszta już nie długo także będzie i szpital w Lesznie nigdy nie wiedział co to znaczy być piękny -bunkier
27. Dodane przez ciekawa, w dniu - 21-02-2012 17:35
A ja jestem ciekawa kogo nam tu przysłali z tego Kościana, dyrektora czy pacjenta?
28. Dodane przez XYZ, w dniu - 22-02-2012 18:24
a ja powiem tylko tyle ze te 10% jest podpisywane dobrowolnie ale pod przymusem!!! ludzie idą na bruk i nikt się już z tym nie liczy,dla niego jesteśmy tylko śmieciami z którymi trzeba porządek zrobić . Tak oto wygląda rola nowego dyrektora ,najpierw zabrać 10% pensji ,następnie jej nie wypłacać ,ogłosić upadłość i prywate zrobić. A i pewnie dobrze sie pracuje na 1/3 etatu za 3600...
29. Dodane przez józef_k, w dniu - 26-02-2012 13:42
Co za dziennikarz! Jak świetnie przygotowany i zorientowany w sytuacji! No po prostu produkt swoich czasów!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj