Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Ścieżkę rowerową na Słowiańskiej należy wytyczyć nie po południowej, a po północnej stronie - mówił w Rozmowach Elki Mariusz Ciesielski, prezes klubu 64-sto Leszno. Rowerzyści zapewniają, że mają aż sześc koncepcji przeprowadzenia trasy - co ważne, żadna nie zakłada likwidacji postoju taksówek. Ciesielski postuluje też, żeby ścieżka miała nawierzchnię asfaltową, a nie z kostki. Asfalt jest bezpieczniejszy, zdrowszy i tańszy - mówi.
1. Dodane przez george, w dniu - 02-10-2012 13:53 Witam, zastanawia mnie fakt skąd Pan Ciesielski ma wiedzę na temat przydatności ścieżek z nawierzchni betonowych... co jest zdrowsze, bezpieczniejsze i tańsze....i zapewniam Pana że to co nazywa Pan asfaltem w rzeczywistości ma niewiele z nim wspólnego...domieszka kruszyw bazaltowych z zużytymi oponami .... rzeczywiście ekologia..
2. Dodane przez Rafał, w dniu - 02-10-2012 15:05 nie chodzi o położenie posadzki w mieszkaniu tylko ścieżki rowerowej, więc nie przesadzajmy z tą ekologią. Poza tym, nie widziałem nigdy rowerzysty zlizującego nawierzchnię bitumiczną (co jest niezdrowe), za to widziałem z połamanymi kończynami i licznymi otarciami po wywrotce na oblodzonej lub zapadającej się kostce brukowej. Nie wspomnę o oporach toczenia, przyczepności i drodze hamowania.Pozdrawiam
3. Dodane przez Dobre bo Polskie, w dniu - 02-10-2012 15:30 To takie proste . Zrobić podziemną . Niech się zaczyna na deptaku. Dalej pod Krasińskiego, Słowiańską i wyjazd z już istniejącego tunelu pod torami. Odrobinę polotu. Uwierzcie w swoje możliwości.
4. Dodane przez Błaszko, w dniu - 02-10-2012 15:55 Asfalt to większy komfort jazdy ja mam dosyc kostki.
reklama
5. Dodane przez do george, w dniu - 02-10-2012 16:30 poczytaj trochę literatury i opracowań naukowych nt. zalecanych nawierzchni dróg a nie wypisuj bzdur.Polecam opracowania GDDKiA.
6. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 02-10-2012 17:25 No George nie do konca bzdury wypisywał ( poza tymi oponami) ilość lepiszcza , czyli asfaltu w masie mineralno asfaltowej to ok 6%. Piszę około ,bo w zależności jakie kruszywo jest uzywane do produkcji ustala się indywidualna recepturę. Reszta to faktycznie kruszywa... mogą być bazaltowe.Do warstw ścieralnych dochodzi jeszcze wypełniacz w postaci mączki kamiennej. Krótko mówiąc asfaltu dodaje się tyle aby otoczył każde ziarno kruszywa a nie po to aby to kruszywo w tym asfalcie pływało.Stąd też nazwa maszyny do produkcji masy mineralno- asfaltowej "otaczarksa". Zaś jeśli chodzi "o mniejszą szkodliwość" asfaltu od cementu to wyglada w ten sposób ,że pracownik pracujący przy robotach bitumicznych musi otrzymać do wypicia, w ramach BHP, pół litra mleka w celu osłabienia jego szkodliwego działania na organizm pracujący przy cemencie nie. I Na koniec nawierzchnia "asfaltowa" to też nawierzchnia betonowa, bo beton może być cementowy lub bitumiczny. Trochę się rozpisałem ,zeby niektórzy bzdur nie pisali. Dotyczy to również szorstkości ,czy podatności na oblodzenie. Na temat ceny tez piszecie bzdury co tańsze i co droższe
7. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 02-10-2012 17:28 Jeszcze dodam do swojego (wykładu) jedno. Mam nadzieję ,że architekt miejski i ewentualnie konserwator zabytków nie zezwoli na zeszpecenie tego miejsca "wstążką asfaltową"
8. Dodane przez "Stefan Rolla", w dniu - 02-10-2012 17:35 Proponuję aby pan Ciesielski zrobił sobie inhalację z oparów asfaltowych .... tak dla zdrowotności. Co za ignorancja tego pana i to niemal w każdym aspekcie sprawy
9. Dodane przez george, w dniu - 02-10-2012 20:01 .....akurat opracowania GDDiK ...z doswiadczenia moge powiedziec ze nie sa wiarygodne...tak samo zreszta jak wymogi GDDiK odnosnie budowy autostrad , drog szybkiego ruchu itd( np S5) co za projektant stosuje do pisania specyfikacji wycofanych z użycia norm...z lat 60 i 80 ubieglego wieku...a w Polsce od momentu wejścia do unii obowiązują normy zharmonizowane a nie wyssane z palca wymogi do niczego nie potrzebne......oporach toczenia powiadasz....widziałem całkiem niedawno badania porównujące opory toczenia na nawierzchni betonowej i asfaltowej....jak znajde wkleje link do tego artykułu....
10. Dodane przez ha, w dniu - 02-10-2012 22:18 Panie skosztuj pan kawałek asfaltu, na zdrowie-hahah
11. Dodane przez dano, w dniu - 02-10-2012 22:25 Pytanie brzmi gdzie ludzie mieszjakacy na slowianskiej maja stawiac auta, jakby menele i obsikane klatki schodowe nie byly dostatecznym urtudnieniem, maisto funduje kolejna niespodzianke. Proponuje zamiast sciezki patrole policji i wyplenienie patologii, zajmijmy sie czyms pozytecznym, a nie pokazowkami za grube pieniadze. Chetnie pomoge w swoim wolnym czasie zupelnie za darmo w takiej inicjatywie.
12. Dodane przez rowerzysta drogowy, w dniu - 02-10-2012 22:40 ''W miastach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych w przeciwieństwie do Polski wydzielone pasy rowerowe będące częścią jezdni, są dominującym elementem typów Dróg rowerowych (pozwalają na bezpieczne rozwijanie prędkości, bez obawy dla bezpieczeństwa pieszych)'' A u nas oczywiście muszą wymyślać jakieś osobne ścieżki do tego z kostki, pytam się po co?
13. Dodane przez do george, w dniu - 02-10-2012 22:51 a kim ty jesteś, że opracowania i BADANIA dr.inż tadeusza Kopty z departamentu studiów GDDKiA są niewiarygodne? Czyżby jakiś miszcz od budowy dróg?
14. Dodane przez Rowerowe Leszno, w dniu - 02-10-2012 22:56 W związku z tym, że po ścieżkach mają się poruszać ROWERZYŚCI, a nie taksówkarze,budowniczy dróg i inne Georgi o nawierzchni powinni decydować rowerzyści!!! Tym bardziej, że WSZYSTKIE badania pokazują,że taka nawierzchnia jest bezpieczniejsza,trwalsza i tańsza!
15. Dodane przez do GDDiK, w dniu - 03-10-2012 08:33 Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiają swoje opinie, jako wykładnię stanowiska instytucji państwowej, w zakresie nieprzydatności do stosowania, w szeroko pojętym budownictwie drogowym, wyrobów betonowej galanterii drogowej. A wszystko to wbrew zapisom aktualnych norm PN-EN 1338:2005 oraz PN-EN 1339:2005. Kuriozum. Przydatność betonowych kostek i płytek brukowych w coraz częstszych inwestycjach lokalnych ścieżek rowerowych, zostanie wykazana na podstawie dostępnej wiedzy technicznej, jak i przykładów zrealizowanych inwestycji.Jak twierdzą autorzy i zwolennicy opracowania cytowanego w [3], opory toczenia na nawierzchni z betonowej kostki brukowej niefazowanej, są o 30% wyższe od oporów toczenia na nawierzchni asfaltowej [5]. Stoi to w całkowitej sprzeczności z podstawową wiedzą, z dziedziny fizyki. Tzw. tarcie toczne, zależne jest od momentu tarcia Mt zwanego tocznym, a dalej od współczynnika tarcia f- -analogicznie również zwanego tocznym. Analizując tabele przykładowych wartości powyższych wielkości, uogólniając można stwierdzić, iż im twardszy materiał koła i podłoża, tym tarcie toczne jest mniejsze. Moduł odkształcenia nawierzchni z asfaltobetonu jest mniejszy od modułu odkształcenia sztywności nawierzchni z betonowej kostki brukowej, co oznacza, iż toczące się koło będzie doznawało większego oporu tocznego na nawierzchni asfaltowej. Innym aspektem jest oczywiście analizowanie tych wielkości na nawierzchniach z wyrobów fazowanych, których powyższe rozważania nie dotyczą
17. Dodane przez Ildefons, w dniu - 03-10-2012 20:51 Nie jesteście jednak za tunelem dla rowerów? Szkoda można by jeździć nawet zimą na letnich oponach .
18. Dodane przez Buzia, w dniu - 03-10-2012 22:47 Do dano 11to zamontujcie sobie zamek i dla każdego klucz do ręki i po kłopocie, jak się chce to znajdzie wyjśćie.Na meneli jest wyjśćie.
Ścieżka z asfaltu jest tańsza. Nawet gdyby zdecydować się na układanie kostki bez podbudowy (co jest technologią o skutkach jakościowych nie do przyjęcia, o czym świadczy np. ścieżka w Al. Prymasa Tysiąclecia), to i tak nawierzchnia z najbardziej tandetnej kostki jest wciąż blisko dwukrotnie droższa od asfaltowej. Wg np. roboczego kosztorysu budowy drogi rowerowej przy al. Hallera w Gdańsku koszty nawierzchni wynoszą odpowiednio 54,95 zł/m2 kostka 6 cm bez podbudowy i 30,48 zł/m2 asfalt z podbudową. Czy w Warszawie proporcje te układają się odmiennie? A jeśli tak, to z jakiej przyczyny? Prosimy o przykładowe porównanie kosztorysów kilku ostatnio zrealizowanych inwestycji.
Ścieżka z asfaltu jest wygodniejsza. Nawierzchnia z kostki oznacza 4-6 razy większe opory toczenia, czyli niższy komfort jazdy i większe zmęczenie. Budując drogi dla rowerów z kostki, ZDM zniechęca do korzystania z nich i odpowiada za prowokowanie nielegalnych zachowań.
Ścieżka z asfaltu jest bezpieczniejsza. Nawierzchnia z kostki fazowanej oznacza uciążliwe mikrowstrząsy, nawierzchnia z kostki niefazowanej natomiast charakteryzuje się znacznie niższą przyczepnością niż asfalt drogowy. Dla rowerzysty oznacza to dłuższą drogę hamowania i większe promienie skrętu.
Ścieżka z asfaltu jest bardziej trwała. Wiele z wybudowanych w Warszawie ścieżek z kostki już w rok po oddaniu do użytku kwalifikuje się do generalnego remontu (wzdłuż np. Al. Prymasa Tysiąclecia czy Gen. Maczka).
20. Dodane przez leszczyniak rowerzysta, w dniu - 07-10-2012 20:04 Jako długoletni "ujeżdżacz górali" i od niedawna holenderki oraz inżynier, uważam, że nawierzchnia asfaltowa jest lepsza. ALEEEE. Są pewne wady nawierzchni bitumicznych. Mianowicie jak na przykładzie naszej byłej ścieżki rowerowej przy Orlenie (od Ronda Podwale do Internatu), asfalt ma tendencję do pękania gdy w pobliżu są drzewa. Oczywiście pytam się co za durnie sadzą drzewa zaraz przy ścieżkach asfaltowych. Prostym rozwiązaniem aby nie powstawały spękania jest: 1) wzdłuż linii drzew wbić ściankę szczelną o gł. 0,5m z PVC (takie larsseny z plastiku) co spowoduje ukierunkowanie korzeni w dół (2) budowanie ścieżki asfaltowej zawsze w 30cm nasypie w stosunku do linii drzew (3) sadzenie drzew z pionowym systemem korzeniowym (głębokie pionowe korzenie). PROSTE JAK ŚWIŃSKI OGON. Plusem kostki betonowej w tym przypadku jest to, że jeśli blisko znajdują się drzewa to kostka wypiętrzy się lokalnie. Czyli 2-4 kostek wyniosą się do góry. Pracownik może łatwo usunąć trochę podbudowy i wklepać kostkę z powrotem. Przykładem takiego wypiętrzenia jest ścieżka przy PWSZ'cie.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.