Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Jakiej ścieżki chcą rowerzyści?

Jakiej ścieżki chcą rowerzyści?

02.10.2012. Radio Elka, Jarek Adamek
mciesielski.jpgŚcieżkę rowerową na Słowiańskiej należy wytyczyć nie po południowej, a po północnej stronie - mówił w Rozmowach Elki Mariusz Ciesielski, prezes klubu 64-sto Leszno. Rowerzyści zapewniają, że mają aż sześc koncepcji przeprowadzenia trasy - co ważne, żadna nie zakłada likwidacji postoju taksówek. Ciesielski postuluje też, żeby ścieżka miała nawierzchnię asfaltową, a nie z kostki. Asfalt jest bezpieczniejszy, zdrowszy i tańszy - mówi.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
 
Komentarze (20)
1. Dodane przez george, w dniu - 02-10-2012 13:53
Witam, 
zastanawia mnie fakt skąd Pan Ciesielski ma wiedzę na temat przydatności ścieżek z nawierzchni betonowych... co jest zdrowsze, bezpieczniejsze i tańsze....i zapewniam Pana że to co nazywa Pan asfaltem w rzeczywistości ma niewiele z nim wspólnego...domieszka kruszyw bazaltowych z zużytymi oponami .... rzeczywiście ekologia..
2. Dodane przez Rafał, w dniu - 02-10-2012 15:05
nie chodzi o położenie posadzki w mieszkaniu tylko ścieżki rowerowej, więc nie przesadzajmy z tą ekologią.  
Poza tym, nie widziałem nigdy rowerzysty zlizującego nawierzchnię bitumiczną (co jest niezdrowe), za to widziałem z połamanymi kończynami i licznymi otarciami po wywrotce na oblodzonej lub zapadającej się kostce brukowej. Nie wspomnę o oporach toczenia, przyczepności i drodze hamowania.Pozdrawiam
3. Dodane przez Dobre bo Polskie, w dniu - 02-10-2012 15:30
To takie proste . 
Zrobić podziemną . 
Niech się zaczyna na deptaku. 
Dalej pod Krasińskiego, Słowiańską i wyjazd z już istniejącego tunelu pod torami. 
Odrobinę polotu. 
Uwierzcie w swoje możliwości.
4. Dodane przez Błaszko, w dniu - 02-10-2012 15:55
Asfalt to większy komfort jazdy ja mam dosyc kostki.
reklama
5. Dodane przez do george, w dniu - 02-10-2012 16:30
poczytaj trochę literatury i opracowań naukowych nt. zalecanych nawierzchni dróg a nie wypisuj bzdur.Polecam opracowania GDDKiA.
6. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 02-10-2012 17:25
No George nie do konca bzdury wypisywał ( poza tymi oponami) ilość lepiszcza , czyli asfaltu w masie mineralno asfaltowej to ok 6%. Piszę około ,bo w zależności jakie kruszywo jest uzywane do produkcji ustala się indywidualna recepturę. Reszta to faktycznie kruszywa... mogą być bazaltowe.Do warstw ścieralnych dochodzi jeszcze wypełniacz w postaci mączki kamiennej. Krótko mówiąc asfaltu dodaje się tyle aby otoczył każde ziarno kruszywa a nie po to aby to kruszywo w tym asfalcie pływało.Stąd też nazwa maszyny do produkcji masy mineralno- asfaltowej "otaczarksa". Zaś jeśli chodzi "o mniejszą szkodliwość" asfaltu od cementu to wyglada w ten sposób ,że pracownik pracujący przy robotach bitumicznych musi otrzymać do wypicia, w ramach BHP, pół litra mleka w celu osłabienia jego szkodliwego działania na organizm pracujący przy cemencie nie. I Na koniec nawierzchnia "asfaltowa" to też nawierzchnia betonowa, bo beton może być cementowy lub bitumiczny. Trochę się rozpisałem ,zeby niektórzy bzdur nie pisali. Dotyczy to również szorstkości ,czy podatności na oblodzenie. Na temat ceny tez piszecie bzdury co tańsze i co droższe
7. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 02-10-2012 17:28
Jeszcze dodam do swojego (wykładu) jedno. Mam nadzieję ,że architekt miejski i ewentualnie konserwator zabytków nie zezwoli na zeszpecenie tego miejsca "wstążką asfaltową"
8. Dodane przez "Stefan Rolla", w dniu - 02-10-2012 17:35
Proponuję aby pan Ciesielski zrobił sobie inhalację z oparów asfaltowych .... tak dla zdrowotności. Co za ignorancja tego pana i to niemal w każdym aspekcie sprawy
9. Dodane przez george, w dniu - 02-10-2012 20:01
.....akurat opracowania GDDiK ...z doswiadczenia moge powiedziec ze nie sa wiarygodne...tak samo zreszta jak wymogi GDDiK odnosnie budowy autostrad , drog szybkiego ruchu itd( np S5) co za projektant stosuje do pisania specyfikacji wycofanych z użycia norm...z lat 60 i 80 ubieglego wieku...a w Polsce od momentu wejścia do unii obowiązują normy zharmonizowane a nie wyssane z palca wymogi do niczego nie potrzebne......oporach toczenia powiadasz....widziałem całkiem niedawno badania porównujące opory toczenia na nawierzchni betonowej i asfaltowej....jak znajde wkleje link do tego artykułu....
10. Dodane przez ha, w dniu - 02-10-2012 22:18
Panie skosztuj pan kawałek asfaltu, na zdrowie-hahah
11. Dodane przez dano, w dniu - 02-10-2012 22:25
Pytanie brzmi gdzie ludzie mieszjakacy na slowianskiej maja stawiac auta, jakby menele i obsikane klatki schodowe nie byly dostatecznym urtudnieniem, maisto funduje kolejna niespodzianke. Proponuje zamiast sciezki patrole policji i wyplenienie patologii, zajmijmy sie czyms pozytecznym, a nie pokazowkami za grube pieniadze. Chetnie pomoge w swoim wolnym czasie zupelnie za darmo w takiej inicjatywie.
12. Dodane przez rowerzysta drogowy, w dniu - 02-10-2012 22:40
''W miastach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych w przeciwieństwie do Polski wydzielone pasy rowerowe będące częścią jezdni, są dominującym elementem typów Dróg rowerowych (pozwalają na bezpieczne rozwijanie prędkości, bez obawy dla bezpieczeństwa pieszych)'' 
A u nas oczywiście muszą wymyślać jakieś osobne ścieżki do tego z kostki, pytam się po co?
13. Dodane przez do george, w dniu - 02-10-2012 22:51
a kim ty jesteś, że opracowania i BADANIA dr.inż tadeusza Kopty z departamentu studiów GDDKiA są niewiarygodne? Czyżby jakiś miszcz od budowy dróg?
14. Dodane przez Rowerowe Leszno, w dniu - 02-10-2012 22:56
W związku z tym, że po ścieżkach mają się poruszać ROWERZYŚCI, a nie taksówkarze,budowniczy dróg i inne Georgi o nawierzchni powinni decydować rowerzyści!!! Tym bardziej, że WSZYSTKIE badania pokazują,że taka nawierzchnia jest bezpieczniejsza,trwalsza i tańsza!
15. Dodane przez do GDDiK, w dniu - 03-10-2012 08:33
Pracownicy Generalnej 
Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiają 
swoje opinie, jako wykładnię stanowiska 
instytucji państwowej, w zakresie nieprzydatności 
do stosowania, w szeroko pojętym budownictwie 
drogowym, wyrobów betonowej 
galanterii drogowej. A wszystko to wbrew 
zapisom aktualnych norm PN-EN 1338:2005 
oraz PN-EN 1339:2005. Kuriozum. Przydatność 
betonowych kostek i płytek brukowych w coraz 
częstszych inwestycjach lokalnych ścieżek 
rowerowych, zostanie wykazana na podstawie 
dostępnej wiedzy technicznej, jak i przykładów 
zrealizowanych inwestycji.Jak twierdzą autorzy i zwolennicy opracowania 
cytowanego w [3], opory toczenia na 
nawierzchni z betonowej kostki brukowej 
niefazowanej, są o 30% wyższe od oporów 
toczenia na nawierzchni asfaltowej [5]. Stoi 
to w całkowitej sprzeczności z podstawową 
wiedzą, z dziedziny fizyki. Tzw. tarcie toczne, 
zależne jest od momentu tarcia Mt zwanego 
tocznym, a dalej od współczynnika tarcia f- 
-analogicznie również zwanego tocznym. 
Analizując tabele przykładowych wartości 
powyższych wielkości, uogólniając można 
stwierdzić, iż im twardszy materiał koła i podłoża, 
tym tarcie toczne jest mniejsze. Moduł 
odkształcenia nawierzchni z asfaltobetonu 
jest mniejszy od modułu odkształcenia  
sztywności nawierzchni z betonowej kostki 
brukowej, co oznacza, iż toczące się koło będzie 
doznawało większego oporu tocznego 
na nawierzchni asfaltowej. Innym aspektem 
jest oczywiście analizowanie tych wielkości 
na nawierzchniach z wyrobów fazowanych, 
których powyższe rozważania nie dotyczą
16. Dodane przez do rowerowe leszno, w dniu - 03-10-2012 13:03
jesteś pewien że wszystkie??? 
odsyłam do lektury....http://przeglad.komunikacyjny.pwr.wroc.pl/
17. Dodane przez Ildefons, w dniu - 03-10-2012 20:51
Nie jesteście jednak za tunelem dla rowerów? 
Szkoda można by jeździć nawet zimą na letnich oponach .
18. Dodane przez Buzia, w dniu - 03-10-2012 22:47
Do dano 11to zamontujcie sobie zamek i dla każdego klucz do ręki i po kłopocie, jak się chce to znajdzie wyjśćie.Na meneli jest wyjśćie.
reklama
19. Dodane przez B, w dniu - 05-10-2012 08:51
parę informacji ze strony http://rowery.free.ngo.pl/miasto/pisma02/kostka.htm 
 
Ścieżka z asfaltu jest tańsza. Nawet gdyby zdecydować się na układanie kostki bez podbudowy (co jest technologią o skutkach jakościowych nie do przyjęcia, o czym świadczy np. ścieżka w Al. Prymasa Tysiąclecia), to i tak nawierzchnia z najbardziej tandetnej kostki jest wciąż blisko dwukrotnie droższa od asfaltowej. Wg np. roboczego kosztorysu budowy drogi rowerowej przy al. Hallera w Gdańsku koszty nawierzchni wynoszą odpowiednio 54,95 zł/m2 kostka 6 cm bez podbudowy i 30,48 zł/m2 asfalt z podbudową. Czy w Warszawie proporcje te układają się odmiennie? A jeśli tak, to z jakiej przyczyny? Prosimy o przykładowe porównanie kosztorysów kilku ostatnio zrealizowanych inwestycji. 
 
Ścieżka z asfaltu jest wygodniejsza. Nawierzchnia z kostki oznacza 4-6 razy większe opory toczenia, czyli niższy komfort jazdy i większe zmęczenie. Budując drogi dla rowerów z kostki, ZDM zniechęca do korzystania z nich i odpowiada za prowokowanie nielegalnych zachowań. 
 
Ścieżka z asfaltu jest bezpieczniejsza. Nawierzchnia z kostki fazowanej oznacza uciążliwe mikrowstrząsy, nawierzchnia z kostki niefazowanej natomiast charakteryzuje się znacznie niższą przyczepnością niż asfalt drogowy. Dla rowerzysty oznacza to dłuższą drogę hamowania i większe promienie skrętu. 
 
Ścieżka z asfaltu jest bardziej trwała. Wiele z wybudowanych w Warszawie ścieżek z kostki już w rok po oddaniu do użytku kwalifikuje się do generalnego remontu (wzdłuż np. Al. Prymasa Tysiąclecia czy Gen. Maczka).
20. Dodane przez leszczyniak rowerzysta, w dniu - 07-10-2012 20:04
Jako długoletni "ujeżdżacz górali" i od niedawna holenderki oraz inżynier, uważam, że nawierzchnia asfaltowa jest lepsza. ALEEEE. Są pewne wady nawierzchni bitumicznych. Mianowicie jak na przykładzie naszej byłej ścieżki rowerowej przy Orlenie (od Ronda Podwale do Internatu), asfalt ma tendencję do pękania gdy w pobliżu są drzewa. Oczywiście pytam się co za durnie sadzą drzewa zaraz przy ścieżkach asfaltowych. Prostym rozwiązaniem aby nie powstawały spękania jest: 1) wzdłuż linii drzew wbić ściankę szczelną o gł. 0,5m z PVC (takie larsseny z plastiku) co spowoduje ukierunkowanie korzeni w dół (2) budowanie ścieżki asfaltowej zawsze w 30cm nasypie w stosunku do linii drzew (3) sadzenie drzew z pionowym systemem korzeniowym (głębokie pionowe korzenie). PROSTE JAK ŚWIŃSKI OGON. Plusem kostki betonowej w tym przypadku jest to, że jeśli blisko znajdują się drzewa to kostka wypiętrzy się lokalnie. Czyli 2-4 kostek wyniosą się do góry. Pracownik może łatwo usunąć trochę podbudowy i wklepać kostkę z powrotem. Przykładem takiego wypiętrzenia jest ścieżka przy PWSZ'cie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj