Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Listopada 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Błażej, Fryderyk,
Walter
Do końca roku 32 dni.
Start arrow Gostyń arrow Pierwsza debata o kopalni

Pierwsza debata o kopalni

Pierwsza debata o kopalni

11.02.2013. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
ludize.jpgOkoło dwustu osób wzięło udział w konferencji poświęconej blaskom i cieniom wynikającym z budowy kopalni węgla brunatnego na terenie powiatu gostyńskiego i rawickiego. Do udziału w dyskusji zaproszono naukowców, oraz przedstawicieli różnych środowisk, w tym mieszkańców. Prelekcje i dyskusja zwolenników i przeciwników odbyły się na Świętej Górze koło Gostynia.

Galeria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej GórzeGaleria foto: Debata o kopalni odkrywkowej na Świętej Górze
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W roli prelegentów wystąpili profesorowie Zbigniew Kasztelewicz i Mariusz Orion Jędrysek - były główny geolog kraju. Z danych przedstawianych przez naukowyców wynika, że złoże węglowe, na którym obecnie prowadzone są odwierty badawcze, nazywane Krobia-Poniec- Oczkowice szacowane jest na około 800 mln ton węgla. Minusy ewentualnej budowy kopalni jak hałasy, emisja gazów, czy odwodnienie terenu mają rekompensować plusy, głównie miejsca pracy dla mieszkańców, wzrost dochodów dla firm i gmin. Coś za coś - podkreślał prof. Kasztelewicz według niego, budowa kopalń to inwestycje
strategiczne dla zabezpieczenia źródeł energetycznych kraju.
- Bez nowych kopalń mamy krótki życiorys, rok 2030 i nie ma branży węgla brunatnego w Polsce, jeżelinie ma węgla nie ma energetyki - mówił profesor Kasztelewicz i tłumaczył, że energetyka atomowa jest trzy razy droższa od węglowej, a źródła energii odnawialnej nie zaspokoją potrzeb kraju. Realne jest widmo importu energii z zaranicy. Z kolei profesor Jędrysek argumentował, że szansą dla Polski jest energia z geotermii i biomasy, ale przy bardzo bogatych złożach węgla jakimi dysponuje Polska należy korzystać z węgla brunatnego, wydobywając go nie metodą odkrywkową a przy wykorzystaniu nowych technologii geomikrobiologicznych. - Wtedy może okazać się, że węgla jest dziesięć razy więcej niż dzisiaj jest stwierdzone, nie ma problemu z zasobami energetycznymi, są przede wszystkim problemy polityczne - przekonywał profesor., krytykując obecny rząd za brak odpowiednich uregulowań prawnych, chroniących interesy mieszkańców.
Wśród uczestników dyskusji najgłośniej słychać było przeciwników argumentom prezentowanym przez naukowców. Burmistrzowie Krobi jak i Miejskiej Górki zadeklarowali sprzeciw wobec budowy kopalni, podobnie jak i parlamentrzyści senator Marian Poślednik i poseł Jan Dziedziczak obecni na konferencji. Zdecydowane nie budowie kopalni zgłaszała większość dyskutantów - Zaliczam wystąpienie pana profesora Kasztelewicza nie do merytorycznych a propagandowych - mówił Mirosław Waluś, przedstawiciel stowarzyszenia Nasz Dom z Krobi- rozumiem, że jest to propaganda na rzecz lobby węgla brunatnego w kraju, czy pan z tego żyje, to pytanie retoryczne.
Paweł Czaplicki główny inżynier spółki PAK Górnictwo, która ma koncesję na prowadzenie badań złóż węgla, zaznaczał, że obecnie nie ma podstaw aby stwierdzić, że kopalnia powstanie - Ewentualna budowa kopalni musi być poprzedzona analizą ekonomiczną i uzyskaniem koncesji na budowę kopalni, może być poprzedzona referendum wśród mieszkańców - zazanczył.Organizatorem pierwszej w regionie konferencji poświęconej tematyce, która wywołuje tak silne kontrowersje było gostyńskie Stowarzyszenie "Zielona Kohorta" działające na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich powiatu gostyńskiego. Wzięło w niej udział blisko dwieście osób. Padły deklaracje, że będą kolejne tego typu spotkania. (abj/tekst i foto)

 
Komentarze (42)
1. Dodane przez 1, w dniu - 11-02-2013 09:10
szkoda że nie piszecie o tym jakie baty dostał od ludzi Kasztelewicz na koniec spotkania. Wszyscy wiedzą dlaczego on tak dąży do tego aby kopać węgiel. To jest człowiek lobby węglowego. W swoim wystąpieniu nie powiedział słowa o zagrożeniach ze strony kopalni ale za to ludzie mu o tym przypomnieli. Nie wiem czemu miał służyć jego wykład. Puentą może być wypowiedź która padła na koniec dyskusji "WYNOCHA Z NASZEJ ZIEMI" - i tego musimy się trzymać
2. Dodane przez Opamiętanie., w dniu - 11-02-2013 09:22
No i tak dyskusja na ten temat powinna wyglądać a nie zadymy organizowane przez nasz dom podjudzany przez posiadaczy ziemskich. Dokończyć odwierty rozpoznawcze złóż węgla, określić opłacalność i metody ewentualnego wydobycia, oszacować ewentualne straty i zyski dla społeczeństwa a na koniec rozpisać referenda w całych powiatach Rawicz i Gostyń. Taka powinna być kolej postępowania a nie agresja, chamstwo i załatwianie interesów wąskiej grupki cwaniaków.
3. Dodane przez zolo, w dniu - 11-02-2013 09:51
Napewno "kohorta"? Jak mozna protestowacto sie protestuje. A co? A pokrzyczeć mozna poobrażać, podnieść słabe polityczne notowania posła D. Kiedyś to sie nazywało liberum veto czy jakos tam. Mocno umocowane historycznie mamy to warcholstwo
4. Dodane przez ISTOTNIE, w dniu - 11-02-2013 09:52
Trzeba się zastanowić czy miejsca pracy i parę gospodarstw " wyleci" albo wyjazd młodziezy za granicę !!!! Gośc K.
5. Dodane przez sołtys, w dniu - 11-02-2013 10:04
Skoro rolnicy twierdzą,że nic im się nie opłaci to dlaczego są przeciwni kopalni - nie chcą polepszać swojego bytu, czy to jest tylko propaganda polityczna ugrupowania Nasz Dom.
6. Dodane przez Beata1985, w dniu - 11-02-2013 11:02
Zgadzam się z kom. nr 2.
7. Dodane przez D, w dniu - 11-02-2013 11:56
Nie wiecie na co się chcecie zgodzić, ile ludzi straci utrzymanie! Przecież powiat Rawicki i Gostyński to głównie wioski utrzymujące się z gospodarstw, emisja gazów jak i odwodnienie ( główne następstwa odwiertów) spowodują głodówkę wielu rodzin. Czytałam już kilka artykułów miejscowości, które się zgodziły na odwierty. Aż żal na to patrzeć jak ci ludzie żyją. Przestrzegają, że pracy nie dostali a fachowcy zostali ściągnięci z miast. Wile rodzin głoduje. A rekompensaty o których mowa.. to śmiech na sali.. dostają je tylko ludzie gdzie zaistniała bezpośrednia ingerencja na ich ziemi. Czyli sąsiad obok nie dostanie nic. ZASTANÓWCIE SIĘ DOBRZE I POWIEDZCIE ODWIERTOM WIELKIE NIE!!!!
8. Dodane przez Jack, w dniu - 11-02-2013 12:02
(...) W artykule jest nieścisłość było ok. 100 osób , a Starostowie Rawicza i Gostynia spotkanie zlekceważyli. Burmistrzowie z wyjątkiem Cwojdy też byli nieobecni. Do 1 tak powinna się odbywać dyskusja , wątpliwe bo o czym rozmawiać z Panami którzy nie respektują prawa własności , którzy jak im się mówi nie zgadzam się na badania to przynoszą postanowienie Sądu Szanowni Państwo to jest paranoja jak tak można , najpierw zgody konferencje itp a potem koncesja i badania a nie odwrotnie, dziś już widać jak Ci Panowie szanują miejscowych a co będzie jak zrobią tu kopalnię ?
9. Dodane przez uczestnik, w dniu - 11-02-2013 12:39
do kom.nr 7 - nie wiem Jack czy na pewno brałeś udział w tej samej konferencji.Na tej która jest tu opisana był Starosta Gostyński (może nie zauważyłeś ale od tygodnia jest nowy i mogłeś go nie rozpoznać...)Byli też inni przedstawiciele starostwa zarówno gostyńskiego jak i rawickiego. Z Twojego komentarza wynika , że nie wiesz też jak wygląda burmistrz Gostynia, Borku Wlkp.oraz zastępca burmistrza Miejskiej Górki. A osób na sali było ponad dwieście - jeśli ktoś twierdzi inaczej to albo kłamie albo gotam nie było :) pozdrawiam
10. Dodane przez k, w dniu - 11-02-2013 12:59
w Niemczech w okolicach Hanoweru i dalej na polnoc jest tyle wiatrakow ze niemcy rezygnuja z elektrowni atomowych bo maja tyle pradu ze nie maja co z nim zrobic moga nawet sprzedac i niech nikt nie mowi ze to nie wystarczy ale!musza rolnicy zgodzic sie na wiatraki a w polsce niechca sie godzic bo szkodzi to ekologi ale napewno mniej niz kopalnie bo jak bedzie kopalnia to pojezierze Leszczynskie zginie z mapy a tyle tu jezior i akwenow wodnych a ile ptactwa roznego czyli godzcie sie na wiatraki nie bedzie kopalni.Na poludniu Niemiec natomiast na kazdym dachu sa kolektory sloneczne do produkcji pradu bardzo duzo tego i tem tez prad maja za friko trzeba pomyslec i o tym dlaczego Niemcy sa bogaci bo mysla a Polacy bo mysla ale o swojej kieszeni ci u wladzy oczywiscie i chca budowac elektrownie ATOMOWA po co pytam sie?
11. Dodane przez do D., w dniu - 11-02-2013 13:01
I tu cię boli, bo całkowicie nieszkodliwe dla środowiska odwierty blokują przejmowanie przez obszarników tzw. gruntów popegeerowskich. Ludzie już dość mają waszego straszenia i waszych katastroficznych wizji. Odwierty muszą być aby państwo wiedziało jakie ma zasoby energetyczne. Przecież nikt jeszcze nie powiedział że tu będzie kopalnia, jeżeli to w dalekiej przyszłości o ile złoża warte będą eksploatacji. Nie wypisuj głupot o odwiertach a po naukę wybierz się do Niemiec, które stale zwiększają górnictwo węgla brunatnego i jakoś jeszcze żyją. Gdyby powiaty rawicki i gostyński miały utrzymywać się z rolnictwa / groszowe podatki, dotacje, ulgi, KRUS itd/ to dawno by splajtowały.
reklama
12. Dodane przez do komentarza 11, w dniu - 11-02-2013 14:01
Kim jesteś przedstawicielem, który chce mieć zysk z naszych ziem? Jeśli odwierty są nieszkodliwe dla środowiska to skąd zdanie "..Minusy ewentualnej budowy kopalni jak hałasy, emisja gazów, czy odwodnienie terenu..." - cytat z powyższego artykułu! Odwodnienie terenu = brak rolnictwa, brak rolnictwa = bieda! Nie interesujecie się losem wielu ludzi! Nie pisz mi tu, że w Niemczech jest inaczej bo jesteśmy w POLSCE!!! Tu jest wszystko inne! Praca, życie , zarobki!!!
13. Dodane przez sch60, w dniu - 11-02-2013 14:12
Co za naiwność z tą pracą dla ludzi - przede wszystkim to uprawnienia , które nie mało kosztują na ciężki sprzęt czy taśmociągi oraz jakieś doświadczenie z dziedziny górnictwa . Górnictwo to nie wędkowanie tam giną ludzie lub stają się kalekami - dobrze jak w moim przypadku przeżyłem lecz jestem na rencie od lat , kopalnia Wesoła dawniejsza Lenin .
14. Dodane przez Bartek, w dniu - 11-02-2013 15:31
Do komentarz nr 7 byłeś tam? widziałeś ile było osób? więc nie mów że 100 bo na pewno było min. 200
15. Dodane przez do komentarza 12, w dniu - 11-02-2013 16:12
Jak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to nie zabieraj głosu bo się ośmieszasz. Ten cytat mówi o "minusach ewentualnej budowy kopalni..." a nie o odwiertach. Takie płytkie odwierty rozpoznawcze są całkowicie nieszkodliwe dla środowiska, szkodzą jednak chciwym cwaniaczkom. Swego czasu na tutejszych terenach nafciarze wykonali kilkadziesiąt znacznie większych i zdecydowanie głębszych odwiertów i nie było z tego powodu uszczerbku dla wód gruntowych. Nie wypisuj też farmazonów w stylu Walusia, bo jak mamy mówić o spiskowej teorii na rzecz PAK to można też przypuszczać że to śmieszne towarzystwo działa nie tylko na rzecz obszarników, ale również na rzecz Gazpromu aby nasz kraj nie mógł się uniezależnić od dostaw surowców energetycznych ze wschodu. Jednak lepiej brać przykłady z Europy zachodniej.
16. Dodane przez Jack, w dniu - 11-02-2013 16:42
Do kom 9 i 14 . Po pierwsze Burmistrz M.G nie ma zastępcy , po 2 ze starostwa w Rawiczu nie był nikt to mam potwierdzone , na zaproszonych ogółem z powiatów rawickiego i gostyńskiego burmistrzów i wójtów w sumie może z 16-18 nie wiem dokładnie przyjechało 3 z czego jeden w połowie wyszedł nie gadaj głupot. Po drugie na sali co widac zresztą na zdjęciu tłumów nie widać .  
Po 3 skoro tak zagożale piszesz to chyba jesteś z PAK . Wynocha Stąd i to im szybciej tym lepiej
17. Dodane przez =ali, w dniu - 11-02-2013 16:53
Po pierwsze burmistrz miejskiej górki niema zastepcy po drugie on jest za a nawet przeciw zależy czy to pak czy wyborcy taki on miły a mnie teraz wstyd ze głosowałem na Niego
18. Dodane przez www, w dniu - 11-02-2013 17:05
Senator Poslednik co sie takiego stało że zmienił zdanie do Dłoni nie przybył bo był na tak zmiana taktyki cz ściema
19. Dodane przez n, w dniu - 11-02-2013 18:13
Ludzie kopalnie powstaną i nie ma już ucieczki.Taki los gminie Krobia zgotował burmistrz Krobi podpisując pismow 20011 roku,milczy i nie umie się przyznać społeczeństwu. 
Za kilka lat będziemy mieć dookoła pustynie, bezrobocie i ziemia w obrębie ileś km przestanie rodzić
20. Dodane przez m, w dniu - 11-02-2013 18:15
i PAK do pracy ściągnie swoich ludzi.Ludzie myślą,że dostaną pracę- w co uwierzyliście? co ma do siebie praca na roli a co w górnictwie? ludzie obudzcie się, bo na razie dajecie sobie oczy mydlić
21. Dodane przez gostyniak, w dniu - 11-02-2013 18:54
do 10 czy Ty wogóle wiesz ile elektowni atomowych maj a Niemcy. Chyba nie więc nie zabieraj w tym temacie głosu. (ponad 30) więc rezygnacja z dwóch to śmiech na sali
22. Dodane przez Bartek, w dniu - 11-02-2013 18:59
Do kom 16 po jednym zdjeciu stwierdzasz że było 100 osób?
23. Dodane przez anonim, w dniu - 11-02-2013 19:39
Jak będą robić odwierty to granata im.... To może się wyniosą na zawsze i zostawią naszą WIELKOPOLSKĘ!!!! niech sobie tam lubelskim wiercą a nie niszczą źródło żywności w Polsce. Ciekawe co będą jeść chyba hamburgery z próbówki.... Wynocha stąd.... PAK TO zbrodnia dla nas i rolnictwa....
24. Dodane przez Colo, w dniu - 11-02-2013 20:23
Wielkopolska jest rolniczym zagłębiem i niech tak pozostanie. Na budowie kopalni ucierpią nade wszystko mali rolnicy, nie martwcie się duzi sobie dadzą radę. Pracy też nie będzie. Istnieje poważne zagrożenie że budowa kopalni doprowadzi do obniżenia nawet o kilka metrów poziomu wód gruntowych w promieniu kilkudziesięciu kilometrów! - może się skurczyć lub zniknąć kilka okolicznych jezior. Wzrost zapylenia = zwiększenie zachorowalności na raka. Wszyscy zapłacimy większe rachunki za podlewanie ogródków. Dewastacja środowiska doprowadzi do obniżenia wartości mieszkań i domów. Może się nagle okazać, że wiele osób ma większy kredyt niż wartość nieruchomości. I nie jest to apokaliptyczna wizja. Przy mała prawdopodobnym aczkolwiek możliwym czarnym scenariuszu wody pitnej zostanie pozbawiony nie tylko Gostyń ale i Leszno. Wówczas będą musiały być wykorzystywane do picia wody powierzchniowe! Chcecie pić wodę z Obry?
25. Dodane przez gostyniak 2, w dniu - 11-02-2013 20:38
Co do miejsc pracy to tak aby obiecuja, bo przecietny Kowalski nie umie obsługiwac maszyny do wyrobu wegla, pracuje po calym kraju i niestety nie pracuja ludzie z okolicy tylko kto tanszy- nawet z drugiej strony Polski zjada ludzie pracujac na kopalni bo maja doswiadczenie. A co do kom. 19 to chociaz umowa podpisana to ludzi pracujacych na odwiertach w Nieparcie obywatele miejscowosci jakos dali sobie rade z nimi.
26. Dodane przez kaloryfer, w dniu - 11-02-2013 23:20
Jakby powstała kopalnia to jest tak wiele plusów że minusy są na dalszym planie. Gimny by wiele na tym zrobiły, przybyło by pewnie koło 5 jak nie więcej tysięcy miejsc pracy. Z podatków dla gmin można by wybudować nowe drogi i zrefundować ludności to przez mniejsze podatki i opłaty za wode czy śmieci. Zastanówcie się.  
Podejrzewam że kopalnie tak czy siak zrobią.
27. Dodane przez wrrrr, w dniu - 12-02-2013 00:58
Ja uważam, że kopalnia, jak wszystko ma swoje plusy i minusy. Jednakże chamskie, bezpodstawne bycie na NIE, które zauważyłam w swojej miejscowości bardzo mnie irytuje. Ludzie nie zdają sobie sprawy ile dobrego może przynieść otworzenie się na przemysł górniczy, ile nowych miejsc pracy (nie tylko dla kadry wykwalifikowanej), ile korzyści dla gminy i nawet samych indywidualnych właścicieli ziemskich (kwoty oferowane za ziemie pod kopalnie nie są wcale takie małe). Czy ktoś tu myślał o młodych ludziach? Jaką przyszłość chcą nam zaproponować gminy z których pochodzimy? Powrót nie wchodzi w rachubę, bo gdzie znajdziemy pracę? Będziemy pracować w polu, harować za marne grosze po studiach wyższych w sklepach, fabrykach, magazynach? Byłam w kopalni w Koninie, widziałam jak to funkcjonuje i wygląda. Zdjęcia, które pokazują nam przeciwnicy to wybrane fotografie. A gdzie są pokazane zagospodarowane po wykopie miejsca? Gdzie tereny rekreacyjne, które się tam znajdują, gdzie sztuczne jeziora, parki, place zabaw, boiska, stadiony sportowe? Jak pisałam na początku kopalnia ma też minusy, zmieni się krajobraz, odkupią (NIE ZABIORĄ!!!) ziemie uprawne. Ale czy nie warto dla rozwoju na coś takiego pozwolić i tym samym dać szansę młodym wrócić do domu rodzinnego. Czy nie warto?
28. Dodane przez miejscowy, w dniu - 12-02-2013 09:33
W Koninie też zapewniali przed budową kopalni że bedzie więcej miejsc pracy a teraz bezrobocie jest większe niż przed powstaniem kopalni. Ludzie pomyślcie ile zakładów w regionie zatrudniających ludzi żyje z rolnictwa mleczarnie, cukrownie, zakłady przetwórcze itd. Zniknie rolnictwo to i te zakłady bedą zamykać a co za tym idzie ludzi zwalniać to nawet te 4 tyś niby obiecanych miejsc pracy nie starczy!!!
29. Dodane przez k, w dniu - 12-02-2013 12:12
do 21 kom.ale likwiduja a nie buduja nowych z biegiem lat ich tam nie bedzie nie mozna wszystkich od razu zamknac
30. Dodane przez znawca WLKp, w dniu - 12-02-2013 12:56
Do kom 27 piszesz głupoty,Konin największe bezrobocie w WLKp ok.15% w Lesznie zaledwie 8%,a Poznań tylko 4%,Z konina dużo ludzi wyjezdza i już nie wraca w 2000 Konin liczyl 83.500,obecnie 76.800 !,ludzie nie dajcie się ziemia Leszczynska to najlepsza ziemia rolnicza,popieram 28
31. Dodane przez do jack, w dniu - 12-02-2013 13:51
ze Starostwa Powiatowego w Rawiczu na spotkaniu byli obecni naczelnik wydziału ochrony środowiska, członek zarządu powiatu oraz radny powiatowy.
32. Dodane przez kaloryfer, w dniu - 13-02-2013 00:42
miejscowy kom. 28. mówisz o DWÓCH cukrowniach i o DWÓCH mleczarniach i gdzie tam niby są zatrudnione aż 4 tysiace ludzi ? A po drugie te zakłady nie pracują tylko i wyłącznie na terenie który zostanie przeznaczony na kopalnie.
reklama
33. Dodane przez kaloryfer, w dniu - 13-02-2013 00:44
do kom. 30 Skąd ty masz takie wiadomości, że w Lesznie jest 8% pezrobocia ??? A 4% w Poznaniu to śmieszne, przecież takie wartości są absurdalnie niemożliwe! Siejesz ferment
34. Dodane przez kkk, w dniu - 13-02-2013 12:13
do 33. wg danych GUS /do weryfikacji na stronie internetowej/ 
bezrobocie na koniec 2012 roku Poznań -4,2%, powiat leszczyński 9,2 %. Może zanim się coś skomentuje wartos swoją wiedzę sprawdzić / uaktualnić ?
35. Dodane przez Solidarnośc Wykleta Alternatywa NoACTA, w dniu - 13-02-2013 18:08
Czy posel J.Dziedziczak i senator M.Poślednik sa przeciwko najlepszej w kulturze rolnej w Polsce Biskupiznie..
36. Dodane przez specj d.s ochrony Czlowieka w srodowisku pracy i ekologii, w dniu - 13-02-2013 18:27
do 27,30,33,34 
Prawdziwe dane to,ze Polacy rocznie oficjalnie kupuja za 30 mld zl alkohol,a po Brukseli ogloszono,ze bezrobocie przekroczylo 14 %. Premier D.Tusk zalatwil w Brukseli 300 mld na 7 lat(co nie starczy nawet do 2020r. dokonczyc S-5)Eksploatacja wlkp rowu wegla brunatnego zdegraduje tereny rolne o największej kulturze rolnej z Bispizna na czele panowie profesorowie i parlamentarzyści!!!
37. Dodane przez wizytator, w dniu - 13-02-2013 21:08
Czwojda jak zwykle był nieprzygotowany. Karteluszki mu się pomyliły i trudno go było zrozumieć.
38. Dodane przez rolikz wlkp, w dniu - 14-02-2013 14:18
do 32 żaden! teren w powiecie gostyńskim i rawickim nie zostanie przeznaczony pod kopalnie żąden!!
39. Dodane przez Kumaty, w dniu - 18-02-2013 12:20
Jakie powstaną tereny rekreacyjne ? Ile będzie miejsc pracy ? Kto będzie korzystał z tych terenów rekreacyjnych jak zwiększa się bezrobocie. Przecież z takich basenów czy innych kulturalnych miejsc rozrywki nikt nie korzysta za darmo. Wszędzie każą sobie płacić i to słono. Mając 4 osobową rodzinę,idź w wolny czas na basen, jeden z drugim propagandzisto i przekonaj się ile kosztuje,aby przyjemnie na sportowo spędzić południe. Rolnicy nie dajcie się oszukać. Odszkodowania dostaniecie jednorazowo,kasę stracicie 
a perspektywa dalszego życia ? Czarno to widzę. Przyjechali manipulatorzy od robienia ludziom wody w mózgu i myślą, że chłop głupi we wszystko uwierzy. Tu się mylą. Rolnicy brońcie swojej ojcowizny, jak niepodległości. Nie mówiąc już o brakach wody jakie powstaną. Wielkopolska już stepowieje, a co dalej. Tak na koniec, mówią, że odwierty badawcze a potem już się nie będą nikogo pytać tylko, rozpierniczą wszystko. Powstanie pustynia.Z tym zatrudnieniem ok.4 tys. osób wielka ściema. WYNOCHA PAK.
40. Dodane przez ja, w dniu - 24-02-2013 10:48
dla ludzi ktorzy nie mają wielkich połaci ziemi kopalnia to jedyna perspektywa więc jeśli teraz ktoś nie ma pracy jak przyjdzie kopalnia może ją dostanie a może nie więc i tak nic nie straci i takich ludzi jest masa
41. Dodane przez jan, w dniu - 06-04-2013 14:58
do kom 39 WLKP stepowieje a niema kopalni to kogo wina ?na niebiosa się wściekacie ze dały nam pokłady wegla a to nie robota człowieka.Wiec troche pokory.
42. Dodane przez ola, w dniu - 06-04-2013 14:59
do 24 jeziora to sa na mazurach.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
69 m mieszkanie - mo... święciech... 598000
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1200
Słoneczne mieszkanie... Leszno 1500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 355656
Lokal handlowo biuro... Leszno 1500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj